abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 februari 2020 @ 08:15:28 #176
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191290707
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 08:04 schreef Scorpie het volgende:
Tuurlijk niet, deze gozer gaat gewoon vrijspraak krijgen. Dat zie je toch aankomen?
Grapperhaus regelt het wel even met een aanwijzing en hoppa weer is het volk en de 2e kamer verneukt :(
Om te :r en Rutte :r staat erbij en grijnst en doet verder niks en ontkent later alles :r
  zaterdag 1 februari 2020 @ 08:47:18 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191290866
quote:

[..]

Tuurlijk niet, deze gozer gaat gewoon vrijspraak krijgen. Dat zie je toch aankomen?
Nou nee, dat zie ik juist niet aankomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 februari 2020 @ 08:50:19 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191290885
quote:

[..]

Even gequote.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 1 februari 2020 @ 08:55:03 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191290918
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 07:57 schreef Gunner het volgende:

[..]

Als ik een boete krijg voor te hard rijden en ik weet dat ik dat gedaan heb ga ik ook niet in beroep nee. Maar je hebt inderaad genoeg droefsnoeten die 'gebruik van hun rechten maken' en lekker kansloze WOB-verzoeken. Daar heb ik inderdaad ook een grondige hekel aan, aan mensen die ons rechtssysteem onnodig onder druk zetten ja.
Hij gaat niet in beroep, hij laat het voorkomen, hij heeft dus niet zo'n hoge pet op van het beoordelingsvermogen van de OvJ die hen de taakstraf aanbood.

Ik ben zelfs niet verbaasd als de rechter hem dat kwalijk gaat nemen en hem een hogere straf oplegt.
Overigens verwacht ik wel dat hij bij een hogere straf idd in beroep gaat, lekker in de wond blijven wrijven zodat je minderjarige kind dat ermee rondliep zo ongeveer meerderjarig is als het afgerond is.

Deze man is zo arrogant en egoïstisch dat hij alleen maar wil zien dat er eigenlijk niets aan de hand was, en zo ziet meneer de regisseur het waarschijnlijk ook echt.

Ben benieuwd wat hij ervan vindt als een straatschoffie hem met een onklaar gemaakt echt wapen benadert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 februari 2020 @ 22:18:58 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191560660
quote:
Plasman staat partner Halsema bij

AMSTERDAM - Robert Oey, de 53-jarige partner van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema, wordt bijgestaan door advocaat Peter Plasman als hij op 26 februari voor de politierechter moet verschijnen in verband met verboden wapenbezit.

Plasman stond eerder de zoon van Halsema en Oey bij nadat die in de zomer van 2019 was betrapt op het voorhanden hebben van een gas-alarmrevolver. Dat wapen bleek hij thuis in een lade te hebben gevonden. Het was van zijn vader Robert Oey, die het had gebruikt voor zijn werk als filmproducent. Het wapen was onklaar gemaakt, maar niet door een erkend bedrijf op dat gebied.

De zoon kreeg een Halt-maatregel. Er is volgens advocaat Plasman geen gevaar voor een belangenverstrengeling nu hij na de zoon, vader Oey bijstaat. ,,De zaak van de zoon is afgedaan. Maar los daarvan is er geen sprake van conflicterende belangen, omdat er over de feiten geen discussie is.”

Strafblad
Robert Oey kreeg van het Openbaar Ministerie een taakstraf van 40 uur wegens verboden wapenbezit, maar legde zich daar niet bij neer. Een strafblad zou de filmproducent ernstig belemmeren in zijn werk. Sommige landen, zoals de Verenigde Staten, kunnen mensen met een strafblad de toegang tot het land ontzeggen. Soms kan de hoogte van de straf wel iets uitmaken bij die afweging.

https://www.telegraaf.nl/(...)-partner-halsema-bij
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191562043
Zou Plasman ook echtscheidingen doen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 18 februari 2020 @ 00:28:05 #182
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191562466
Als je haar in dit filmpje ziet, dan neukt ze al maanden niet meer en is Oey al uit haar leven verbannen _O- _O-

https://www.at5.nl/artike(...)eren-en-wiettoerisme
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 05:22:00 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191563313
bedankt man, ik vroeg me al af hoe het ging daar in de slaapkamer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 21:12:07 #184
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191574359
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:18 schreef Nikonlover het volgende:
De zoon kreeg een Halt-maatregel. Er is volgens advocaat Plasman geen gevaar voor een belangenverstrengeling nu hij na de zoon, vader Oey bijstaat. ,,De zaak van de zoon is afgedaan. Maar los daarvan is er geen sprake van conflicterende belangen, omdat er over de feiten geen discussie is.”
Dat gaat dan nog interessant worden.... wanneer over de feiten geen discussie is, staat dus alleen nog strafbaarheid (en de strafmaat) ter discussie.

Het bezit van een verboden vuurwapen is in beginsel goed voor een first offender eis van 6 maanden gevangenisstraf. Strafvermindering kan gelden voor een wapen dat niet (met eenvoudige hulpmiddelen) weer bruikbaar te maken is.

In de strekkende woorden van Plasman met het eerdere puberaal strafbaar gedrag van Oey jr, is dit strafbaar volwassen gedrag van Oey sr.

We gaan zien hoe de rechter de afstand tussen 6 maanden en 40 uur taakstraf gaaf afwegen als verzoek tot vrijspraak.
Ik mag/ga hierbij aannemen dat de veroordeelde Oey alleen maar in beroep gaat omdat die geen strafblad wilt hebben. Immers de omstandigheden waaronder doen later niet ter zake wanneer men je een crimineel noemt en je toegang weigert.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 25 februari 2020 @ 19:29:23 #185
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191683129
Echtgenoot Halsema accepteert straf OM, zitting bij rechter van de baan :') :|W

Robert Oey, echtgenoot van burgemeester Femke Halsema van Amsterdam, verschijnt morgen niet voor de rechter. Hij accepteert een strafbeschikking van het Openbaar Ministerie. Die krijgt hij vanwege het in huis halen van een onklaar gemaakte revolver die werd gebruikt op filmsets.

Dat heeft zijn advocaat Peter Plasman dinsdag gemeld. Documentairemaker Oey (53) kreeg in december van het OM een taakstraf van veertig uur wegens verboden wapenbezit. Volgens justitie had Oey een gas/alarmrevolver met versperde loop in bezit en had hij niet de daarvoor benodigde vergunning.

Plasman: ,,Ik heb hem geadviseerd formeel - en ongemotiveerd - verzet aan te tekenen tegen de aan hem opgelegde strafbeschikking om langer dan twee weken bedenktijd te hebben. Dat is gebeurd en cliënt heeft thans besloten om niet in verweer te gaan en de beschikking te accepteren.”

Het wapenbezit kwam aan het licht nadat hun 15-jarige zoon vorig jaar zomer met het wapen was betrapt. In een interview zei Oey dat het wapen van hem was. Het betrof volgens hem een onklaar gemaakte revolver die werd gebruikt op filmsets.

Woonschip
In juli 2019 werd de 15-jarige zoon van filmmaker Oey en Halsema aangehouden nadat hij met een paar andere jongens rotzooi had getrapt op een vervallen woonschip in Amsterdam Oost. Vlak voor zijn arrestatie gooide de jongen een wapen weg, dat een onklaar gemaakt alarmpistool bleek te zijn.

In een interview met NRC Handelsblad bekende Oey dat hij degene was die het alarmpistool had meegenomen naar het appartement van het gezin, waar hij het bewaarde in een kastje. Het interview was een doelbewuste poging om de aandacht van de media weg te halen bij de jongen, zou Halsema later zeggen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)de-baan-br~aa5eedfb/

Nu is het weer gezellig bij Femke thuis :') :+ _O-
  dinsdag 25 februari 2020 @ 21:08:26 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191685480
Las het ook net op nu.nl.
Wel jammer, ik had heel graag de details vernomen hoe die topadvocaat z'n client zonder belangenverstrengeling uit de poepwind zou hebben gehouden.
De kans op vrijspraak van "regeling", was imo sws nihil.

Hoe dan ook, Oey heeft een strafblad. Verder leuke jurisprudentie voor anderen: 40 uur taakstraf voor sèc bezit van verboden wapen. Verder mag hij zich voortaan melden bij het consulaat van bepaalde landen voor een visum.

Ik vraag mij nog wel af of je "strafbaar" bent om met voorbedachte rade, in beroep te gaan en op die wijze het rechtssysteem oneigenlijk te belasten. Natuurlijk snap ik ook de werkwijze waardoor "verdachten" aka. veroordeelden meer tijd krijgen om na te denken etc. Dat zie je ook bij verkeersoverdtredingen waarmee je dan meer tijd krijgt om alsnog te betalen. Maar goed, dat (beroep aantekenen om tijd te winnen bij executie) is een ander onderwerp.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vallon op 25-02-2020 21:17:44 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 25 februari 2020 @ 22:26:34 #187
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191687554
’Hogere straf dreigde voor partner Halsema, Schikking dag voor zitting toch aanvaard :') :|W

Het Openbaar Ministerie in Noord-Holland is blij dat Robert Oey, de partner van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema, de taakstraf van veertig uur die hij opgelegd kreeg tijdens een besloten OM-zitting wegens verboden wapenbezit alsnog geaccepteerd heeft. Wanneer de zaak toch aan de rechter was voorgelegd, was de kans aanwezig dat het OM een hogere straf had geëist.

Oey (53) kreeg in december 2019 een taakstraf van veertig uur vanwege verboden wapenbezit. Die straf werd opgelegd tijdens een besloten zitting van het Openbaar Ministerie. Volgens justitie had Oey een gas-alarmrevolver met versperde loop in bezit en had hij niet de daarvoor benodigde vergunning.

Vorige maand werd bekend dat Oey en zijn advocaat Peter Plasman zich daartegen verzetten en de zaak aan de rechter wilden voorleggen. Een dag voor de zitting meldde de advocaat van Oey plots dat Halsema’s partner toch akkoord is gegaan met de 40-urige werkstraf, waardoor de openbare zitting niet doorgaat. Nu de straf is geaccepteerd houdt Oey daar ook een strafblad aan over. Onduidelijk is waarom Oey zich nu ineens neerlegt bij zijn straf. Advocaat Plasman zegt er alleen over dat hij hem geadviseerd had formeel en ongemotiveerd verzet aan te tekenen om langer dan twee weken bedenktijd te hebben. „Dat is gebeurd en cliënt heeft thans besloten om niet in verweer te gaan en de beschikking te accepteren.”

Volgens persofficier mr. Anita Verlinden van het parket Noord-Holland „is het uitgangspunt van het OM tijdens zo’n besloten OM-zitting om altijd een beter aanbod te doen dan op de zitting bij de rechtbank. In principe ligt de hele zaak dan weer open. In andere strafzaken komt het voor dat wij dan gemiddeld zo’n 20 procent hogere straffen formuleren. Tijdens een OM-zitting kom je er dus over het algemeen niet slechter vanaf dan op een rechtbankzitting.”

Eisen van zwaardere straffen
Advocaat en hoogleraar Geert-Jan Knoops stelt dat het inderdaad zo is dat het OM zwaardere straffen eist als een OM-voorstel niet wordt geaccepteerd. „In onze praktijk zien we dat geregeld en het is ook opgenomen in de richtlijnen”, aldus Knoops.

Daarnaast geldt dat de rechtbank in Amsterdam, waar de zaak zou dienen, in mei vorig jaar eigen ’oriëntatiepunten’ opstelde. Daarin is opgenomen voortaan zwaardere straffen op te leggen aan personen die in de hoofdstad een verboden wapen in bezit hebben. De straffen in Amsterdam kunnen daardoor vier keer hoger uitvallen dan bij vergelijkbare zaken op andere locaties in Nederland. De rechters hadden die stap genomen vanwege de vele zaken in Amsterdam waarbij (vuur)wapens betrokken zijn.

Volgens de persofficier van het Openbaar Ministerie zou een eventuele hogere strafeis en de media-aandacht voor de zaak ook hebben kunnen bijdragen aan het besluit om de eerdere straf toch te accepteren. „Wij gaan de dagvaarding die we hebben uitgedaan weer intrekken, nu de door ons voorgestelde straf alsnog geaccepteerd is.”

https://www.telegraaf.nl/(...)voor-partner-halsema

Wat een lul die Oey :r
  dinsdag 25 februari 2020 @ 22:56:28 #188
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191688388
Jammer dit.

Eenmaal de beslissing genomen, dan kan je er niet meer op terugkomen zou je denken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 25 februari 2020 @ 22:59:13 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191688447
Dagje uit naar de klote en kilo’s popcorn over :(
  dinsdag 10 maart 2020 @ 18:41:10 #190
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191945158
Halsema koopt tweede huis in Amsterdam

De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema heeft, samen met haar partner Robert Oey, een tweede woning in Amsterdam aangekocht. Naast de ambtswoning aan de Herengracht hebben ze een pand in Landelijk Noord gekocht.
Halsema en Oey betaalden voor het stulpje in februari 682.500 euro, net iets minder dan de vraagprijs van 695.000 euro.

De woning is een karakteristiek vrijstaand huis met zo’n 108 vierkante meter woonoppervlak en is gelegen op eigen grond. Daardoor zijn er geen erfpachtkosten aan verbonden. Het pand is vlakbij het naastgelegen Ransdorp te vinden. In de zomer vaart over het Holysloter Die een kleine veerpont, onderdeel van de fietsroute richting Broek in Waterland. Bij de woning is ook ruimte voor een bootje, zo schreef de makelaar. Het pand is slechts deels voorzien van isolerende beglazing.

Daarnaast wonen Halsema en Oey ook nog aan de Herengracht 502, de ambtswoning die zij van de gemeente Amsterdam huurt. Op de bovenste etage is een pas verbouwde woonruimte voor het burgemeesterspaar te vinden. Per maand betaalt de GroenLinks-bestuurder 2161 euro per maand aan huur.

Volgens een woordvoerder van Halsema blijven Halsema en haar gezin hoofdzakelijk in de ambtswoning wonen, zo werd gesteld tegen Het Parool.

quote:
„Dit huis schept enige zekerheid voor de lange termijn.”
https://www.telegraaf.nl/(...)de-huis-in-amsterdam

Twee mogelijkheden:

Ze wordt eruit getrapt stapt op als burgermeester *O* *O* *O*

Ze gaat eindelijk van tafel en bed scheiden, want ze neukten al lang niet meer leefden al lang langs elkaar heen _O-

Going down met Halsema dus en dat is ^O^ ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')