quote:Op zondag 15 september 2019 14:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met salafisten/salafistenschool, maar ik vermoed dat de kinderen daar wel beter opgevoed worden dan op een openbare school.
Geldt ook voor christelijke scholen trouwens.
Helaas blijken veel mensen dan opeens weinig tolerantie op te kunnen brengen wanneer een school verlangt dat die jongens gewoon een lange broek dragen, i.p.v. er als tokkies bij te lopen.
Dat hoop ik wel te worden jaquote:Op zondag 19 juli 2020 15:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bent gewoon een ouwe lul aan het worden
Ik ken ook zat van die anekdotes. En zelf heb ik ook juffen gehad die in plaats van les geven gingen ouwehoeren en die je als 10-jarige al niet serieus neemt.quote:Op zondag 19 juli 2020 16:24 schreef Magister_Artium het volgende:
Moeilijk om te oordelen wat er precies is gebeurd. Daarom maar wat anekdotes, geanonimiseerd maar op waargebeurde ervaringen van in het onderwijs werkzame vrienden gebaseerd.
1. Een school zat met twee overspannen conciërges. Een schoonmaakster bood zich direct aan om te vervangen, echter niet tot ieders genoegen. Ze kon vertrekken na een tirade richting een brugklasleerling die vroeg of zijn klasgenootje eerder corvee mocht doen, compleet met verwensingen en persoonlijke aanvallen - waar was dat nou voor nodig, zou je denken.
2. Plumeau en Charity (overigens 100% Nederlandse meiden) balen van hun onvoldoende. Ze eisen dat de leraar een hoger cijfer geeft. De leraar gaat niet op de eis in, dus weigeren ze langer de les bij te wonen en nemen hun vriendinnen mee. Op hoge poten melden ze zich bij de directeur, die uiteindelijk tot de conclusie komt dat in het werkstuk wezenlijke onderdelen missen. Zonder de vakdocent te benaderen, doen Charity’s ouders nog een poging bij de mentor. Er volgt een herhaling van zetten en de leraar is maar stom.
Dit verhaal zal ergens tussen bovengenoemde anekdotes in zitten, lijkt me.
Nederlandse ouders en leerlingen staan er ook om bekend dat ze hun rechten opeisen en hun plichten verzaken.quote:Op zondag 19 juli 2020 18:11 schreef Sonnyvanjou het volgende:
[..]
Ik ken ook zat van die anekdotes. En zelf heb ik ook juffen gehad die in plaats van les geven gingen ouwehoeren en die je als 10-jarige al niet serieus neemt.
Overigens valt wel op dat her en der op internet staat dat de scholen in Terneuzen leeglopen. Dit komt omdat de kinderen aldaar vaak in België op school zitten.
Nederlandse scholen staan erom bekend dat er veel chaos is en de leraar je vriendje is... Wie weet gaat het in dit nieuwsbericht om leerlingen die vooral een grote mond hebben want dat is lekker Nederlands.
Ze kennen wel hun rechten maar niet hun plichten, klassieke zin...quote:Op zondag 19 juli 2020 18:13 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Nederlandse ouders en leerlingen staan er ook om bekend dat ze hun rechten opeisen en hun plichten verzaken.
Achteraf kan ik me nog wel een paar leraren herinneren waarvan het me nu achteraf, als volwassene, ronduit duidelijk is dat ze totaal ongeschikt waren voor het onderwijs. Niet in staat leerlingen iets bij te brengen, geen enkele autoriteit en vaak ook redelijk sadistisch aangelegd.quote:Op zondag 19 juli 2020 08:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar er zijn gewoon leraren die niet thuis horen in het onderwijs.
Ja. Je zou zeggen dat ze op zijn minst bij stage door de mand vallen.quote:Op zondag 19 juli 2020 18:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Achteraf kan ik me nog wel een paar leraren herinneren waarvan het me nu achteraf, als volwassene, ronduit duidelijk is dat ze totaal ongeschikt waren voor het onderwijs. Niet in staat leerlingen iets bij te brengen, geen enkele autoriteit en vaak ook redelijk sadistisch aangelegd.
Zulke incompetente figuren hadden er op een lerarenopleiding toch uitgefilterd moeten kunnen worden?
Ik ben denk ik in een ander Zeeland opgegroeid dan je hier schetst....quote:Op zondag 19 juli 2020 08:45 schreef cempexo het volgende:
Een Zeeuw heeft zijn/haar eigen cultuur.
De -Zeeuwse- godsdienst speelt nog steeds een dominante rol voor de Zeeuw. Een Hollander zal het daar niet eenvoudig hebben.
Nederland is nog steeds een calvinistisch land.quote:Op maandag 20 juli 2020 06:27 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ik ben denk ik in een ander Zeeland opgegroeid dan je hier schetst....
"Wij willen geen les meer van jou!"quote:Na het horen over de actie, weigerde de vervang-juf om de kinderen vrijdag nog les te geven.
Wiens gedrag?quote:Op zondag 15 september 2019 13:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kinderen van basisschool in Terneuzen ‘staken’ om invaljuf te weren uit hun klas (en met succes)
‘Wij hebben meteen aangegeven dat dit gedrag absoluut niet wenselijk is’, schrijft Hamelink.
Kutkickquote:Op zondag 19 juli 2020 00:15 schreef Sonnyvanjou het volgende:
Ik kan geen ander actueel topic m.b.t. Terneuzen vinden. Hoe is het om daar te wonen?
Wat betreft dit nieuwsbericht:
Leer die kinderen hoe je een inhoudelijk sterke brief schrijft.
Ik heb echt een hekel aan schreeuwers die schreeuwen om het schreeuwen en dus ook aan kinderen die staken om het staken.
Wat te denken van die generatie luie donders die te lui is naar de datum van het nieuwsbericht te kijken en die hier nu allemaal reageren alsof dit nog steeds actueel isquote:Op zondag 19 juli 2020 08:15 schreef RickoKun het volgende:
Dat krijg je met die generatie sneeuwvlokjes die nog nooit tegen echte problemen zijn aangekomen.
We zijn maar een jaar verder. Nog steeds dezelfde generatie mattiequote:Op maandag 20 juli 2020 11:45 schreef Chia het volgende:
[..]
Wat te denken van die generatie luie donders die te lui is naar de datum van het nieuwsbericht te kijken en die hier nu allemaal reageren alsof dit nog steeds actueel is
Postcorona gebeurt dit niet meer, dan zijn ze al dolblij dat ze überhaupt naar school mogen.quote:Op maandag 20 juli 2020 12:23 schreef RickoKun het volgende:
[..]
We zijn maar een jaar verder. Nog steeds dezelfde generatie mattie
Pedagogen adviseren ouders om over alles met hun kinderen te overleggen. Zo krijgen kinderen het gevoel dat ze gehoord worden.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:39 schreef Cherni het volgende:
Is dit nu werkweigering van die Juf?
Maar goed, kinderen zijn erg mondig geworden in deze tijd. Toch vrij bizar dat kinderen in het lager onderwijs al zoveel macht hebben. Eens te meer bewijst het wel weer hoe moeilijk les geven is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |