abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194772938
Die kans acht ik zeer groot, de F1 drijft op de automerken, en als automerk wil je straks niet meer gerelateerd worden aan fossiele brandstof. Jammer, maar ik denk dat fossiel racen in de toekomst een niche zal zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195589021
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:49 schreef Starflyer het volgende:
Misschien is de overstap op elektrische waterstofmotoren een optie?

Lichter dan de elektrische auto's met een battery pack en heeft meer vermogen per liter dan een vattery pack.

https://www.duurzaamnieuw(...)1600-km-op-een-tank/
Uiteindelijk blijft het dan natuurlijk elektrisch, hoe de energie wordt opgeslagen is slechts een "detail" ;)
pi_195589079
Nu Honda heeft aangekondigd de F1 te verlaten omdat ze inzetten op elektrische auto's, wordt het voor de F1 een stukje lastiger. Als er nog 1 motorfabrikant uit stapt hou je nog 2 merken over voor 10 teams...
pi_195589283
Ik acht de kans klein. dan zou er voor 2032 een baanbrekende oplossing moeten zijn voor de opslag van energie.
een Grand Prix gaat om minstens 300 km. de huidige opslag van energie op basis van batterijen zoals Lithium-ion is daarvoor niet geschikt. er zit te weinig energie in batterijen, als je het gewicht met brandstof vergelijkt. supercapacitors zijn ook ongeschikt.

de FIA ziet de Formule 1 nog altijd als het hoogtepunt in de autosport. Zegmaar wat in de USA Indycar is.
Dan is het verschil met elektrische autosport veel te groot.
De topsnelheid van Formula E is 225 km/uur. Dat zal nog wel wat hoger worden maar ik verwacht niet dat je dit kunt vergelijken met Formule 1 (360 km/uur).
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195589327
overigens verwacht ik dat er in de Formule 1 nog wel wat upgrades komen zodat de brandstofmotoren harder gaan lopen. In de Formule 1 is geen maximum snelheid definieert. wie weet gaan ze tegen die tijd wel 400 op Monza.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195589458
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik acht de kans klein. dan zou er voor 2032 een baanbrekende oplossing moeten zijn voor de opslag van energie.
een Grand Prix gaat om minstens 300 km. de huidige opslag van energie op basis van batterijen zoals Lithium-ion is daarvoor niet geschikt. er zit te weinig energie in batterijen, als je het gewicht met brandstof vergelijkt. supercapacitors zijn ook ongeschikt.
Aan de andere kant zitten we inmiddels voor de nieuwe solid state accu's toch al op een 460Wh/kg. Formule 1 hoeft zich natuurlijk niet perse te beperken tot accu's voor straatauto's.

En 10 jaar ontwikkeling kan nog een hoop doen.

quote:
de FIA ziet de Formule 1 nog altijd als het hoogtepunt in de autosport. Zegmaar wat in de USA Indycar is.
Dan is het verschil met elektrische autosport veel te groot.
De topsnelheid van Formula E is 225 km/uur. Dat zal nog wel wat hoger worden maar ik verwacht niet dat je dit kunt vergelijken met Formule 1 (360 km/uur).
Een topsnelheid van 280km/u zou op zich meer dan genoeg zijn, de sport moet vooral boeiend zijn met goede (inhaal)acties. Een hogere topsnelheid lijkt me niet waar de sport op zit te wachten.
pi_195589618
er is zojuist bekend gemaakt dat er in 2026 nieuwe motoren komen voor de Formule 1.
ook in het lab zijn momenteel geen accutechnieken die vergelijkbare prestaties bieden.

gek genoeg zijn er gesprekken geweest om terug te gaan naar tweetakt motoren.
wat al wel een stap richting milieuvriendelijkheid is, is dat er op termijn synthetische brandstof zal worden gebruikt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195589695
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Een topsnelheid van 280km/u zou op zich meer dan genoeg zijn, de sport moet vooral boeiend zijn met goede (inhaal)acties. Een hogere topsnelheid lijkt me niet waar de sport op zit te wachten.
Nee. Als Formule 1 qua topsnelheid niet verder komt dan een flinke sportieve straatauto dan is de lol er af.
Formule 2 gaat ook al 320 km/uur. Bij 280 km/u denk je al snel aan Formule 3/W-Series.

ja je ziet meer inhaalacties bij Formule 4 maar dit heeft gewoon niets met Formule 1 te maken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195589801
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
er is zojuist bekend gemaakt dat er in 2026 nieuwe motoren komen voor de Formule 1.
ook in het lab zijn momenteel geen accutechnieken die vergelijkbare prestaties bieden.
Nou, dat moet je niet te snel zeggen.

https://tweakers.net/nieuws/138061/onderzoekers-maken-lithium-ionaccu-met-tien-keer-zo-grote-energiecapaciteit.html

En denk ook aan batterijen die 1000x sneller geladen kunnen worden (waarbij alleen de laadstroom dan nog de limiet is)

https://www.elektormagazine.com/news/new-battery-technology-charges-1000-times-faster

Je zou dan letterlijk uit een grote accu in de pitsstraat in 15 seconden de auto kunnen bijladen.

Toegegeven, het is "in het lab" en nog niet commercieel beschikbaar maar jij stelde dat het nog niet "in het lab" was.

Daarnaast kan je praten over motoren voor 2026 maar als Renault of Mercedes er over 3 jaar ineens besluiten uit stappen is het wel gebeurd. Zowel Mercedes als Renault zijn voor hun personenwagens volop bezig met de ontwikkeling en productie van EV's.

quote:
gek genoeg zijn er gesprekken geweest om terug te gaan naar tweetakt motoren.
wat al wel een stap richting milieuvriendelijkheid is, is dat er op termijn synthetische brandstof zal worden gebruikt.
Zou best een tussenstap kunnen komen.
pi_195589840
De vraag is ook: wat voor belang heeft een automerk er in 2030 nog bij om de snelste te zijn met een brandstofmotor als al je personenauto's afgeleverd worden met een elektrische motor en een accu. Hoe representatief is de sport dan nog voor je merk?

RedBull of Alpha Tauri hebben daar misschien minder last van omdat ze niet primair een automerk zijn.

Je kan volhouden dat we in 2032 nog met brandstofmotoren rijden in de sport maar als alle teams die motorfabrikant zijn er uit stappen, hou je geen F1 over. Ik denk echt dat er nog voor 2025 een knoop doorgehakt moet worden met een plan voor >2030.
pi_195590057
Dan zou hetzelfde gebeuren als wat nu in de DTM gaande is. De laatste twee fabrikanten stappen uit de DTM. Volgend jaar is deze raceklasse dus niet in dezelfde vorm. Het heet dan GT Plus.

Ik denk dan ook dat als alle motorfabrikanten uit de F1 stappen, er nog steeds F1 zal zijn. Red Bull is zelfs aan het kijken of ze het Honda platform kunnen blijven ontwikkelen in Milton Keynes.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195590314
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dan zou hetzelfde gebeuren als wat nu in de DTM gaande is. De laatste twee fabrikanten stappen uit de DTM. Volgend jaar is deze raceklasse dus niet in dezelfde vorm. Het heet dan GT Plus.

Ik denk dan ook dat als alle motorfabrikanten uit de F1 stappen, er nog steeds F1 zal zijn. Red Bull is zelfs aan het kijken of ze het Honda platform kunnen blijven ontwikkelen in Milton Keynes.
Klopt, maar RedBull heeft al aangegeven dan een ontwikkelingsstop voor 2022 te willen omdat ze dat anders niet kunnen bekostigen.

Daarnaast moeten teams / FIA nog akkoord geven.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/381598/marko-red-bull-wil-zelf-met-honda-project-door-vanaf-2022/
pi_195590352
Natuurlijk zal de F1 niet verdwijnen. Dan zou Liberty Media hun investering van 8 miljard af moeten schrijven. De overgebleven drie motorfabrikanten hebben allemaal een fabrieksteam dus die zullen er niet zomaar als een dief in de nacht tussenuit knijpen zoals Honda gedaan heeft.

De vraag "welk belang autofabrikanten erbij hebben om de snelste met een brandstofmotor te zijn" vind ik een beetje een rare. Welk belang had de Rabobank bij het hebben van een wielerploeg? Welk belang heeft Jumbo bij de deelname aan Le Mans? Als de F1 op het huidige populariteitsniveau blijft, of met een terugkeer naar V8 motoren zelfs populairder wordt, dan heeft het voor een merk absoluut waarde om deel te nemen aan de F1 en vooraan te rijden. Misschien niet voor Tesla.

Wat had Peugeot er in de jaren 90 aan om een V10 motor te ontwikkelen en deel te nemen aan de F1? Mobiliteit en autoracen zijn twee verschillende dingen. Je moet je niet blindstaren op het feit dat je buurvrouw een elektrische auto heeft gekocht en vervolgens denken dat de F1 onherroepelijk dezelfde richting in moet.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_195590429
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Natuurlijk zal de F1 niet verdwijnen. Dan zou Liberty Media hun investering van 8 miljard af moeten schrijven. De overgebleven drie motorfabrikanten hebben allemaal een fabrieksteam dus die zullen er niet zomaar als een dief in de nacht tussenuit knijpen zoals Honda gedaan heeft.

De vraag "welk belang autofabrikanten erbij hebben om de snelste met een brandstofmotor te zijn" vind ik een beetje een rare. Welk belang had de Rabobank bij het hebben van een wielerploeg? Welk belang heeft Jumbo bij de deelname aan Le Mans? Als de F1 op het huidige populariteitsniveau blijft, of met een terugkeer naar V8 motoren zelfs populairder wordt, dan heeft het voor een merk absoluut waarde om deel te nemen aan de F1 en vooraan te rijden. Misschien niet voor Tesla.

Wat had Peugeot er in de jaren 90 aan om een V10 motor te ontwikkelen en deel te nemen aan de F1? Mobiliteit en autoracen zijn twee verschillende dingen. Je moet je niet blindstaren op het feit dat je buurvrouw een elektrische auto heeft gekocht en vervolgens denken dat de F1 onherroepelijk dezelfde richting in moet.
Het verschil met de 80's en 90's is wel dat de brandstofmotor op z'n retour is.
pi_195590480
je doelt op de groei van EV's en hybrides, vanwege de financiële voordelen.
echter;
Hoorde op de radio dat de pot subsidie inmiddels leeg is.
Tot 1 januari 2021 zou er geen subsidie meer zijn voor de aanschaf van een elektrische auto.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195590604
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
je doelt op de groei van EV's en hybrides, vanwege de financiële voordelen.
echter;
Hoorde op de radio dat de pot subsidie inmiddels leeg is.
Tot 1 januari 2021 zou er geen subsidie meer zijn voor de aanschaf van een elektrische auto.
Dat is lokaal gerommel in de marge, de automarkt is meer dan Nederland.

Bekijk het anders: het feit dat de subsidiepot nú al leeg is, geeft aan dat er veel EV's zijn verkocht binnen het maximale bedrag waar het binnen moest vallen om in aanmerking te komen.

Tesla levert ieder jaar 50% meer auto's af dan het jaar ervoor maar ook merken als Huyndai (Kona) en Kia (Niro) gaan als warme broodjes. Volkswagen heeft inmiddels z'n ID.3 en ook dat merk kan goed schalen.

Verder hebben we het over ná 2030, tegen die tijd zijn EV's in aanschaf al niet eens meer duurder dan een vergelijkbaar benzine model en is subsidie geheel overbodig.
Tesla heeft voor 2023 een auto aangekondigd die $25.000 moet gaan kosten. Laat het 2025 worden maar hij komt er. Belangrijkste reden is dat ze de accu-productie verder verticaal gaan integreren, grotere cellen gaan maken zonder tabs, geen kobalt meer nodig hebben voor de kathode waardoor de accu-prijzen met >50% moeten gaan dalen in 3 tot 4 jaar, etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-10-2020 16:52:10 ]
pi_195590717
Ik dacht dat juist Nederland koploper was in het weggeven van geld voor dit soort wegwerpauto's.
in Utrecht was met veel bombarie een vloot elektrische bussen uit China gehaald. die bussen waren met 7 jaar afgeschreven. verder is gebleken dat gesubsidieerde elektrische auto's veelal snel werden geëxporteerd. vandaar nu strenge regelgeving voor deze subsidie. wellicht is er alsnog een maas in de wet gevonden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195590814
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik dacht dat juist Nederland koploper was in het weggeven van geld voor dit soort wegwerpauto's.
EV's "wegwerpauto's" noemen is een flauwe sneer.

quote:
in Utrecht was met veel bombarie een vloot elektrische bussen uit China gehaald. die bussen waren met 7 jaar afgeschreven.
Wat gek, je haalt één of ander aanbesteed product uit China en verbaast je daarover. Als Volvo, Scania of Mercedes zoiets maakt mag je daar meer van verwachten.

quote:
verder is gebleken dat gesubsidieerde elektrische auto's veelal snel werden geëxporteerd. vandaar nu strenge regelgeving voor deze subsidie. wellicht is er alsnog een maas in de wet gevonden.
Ik weet niet of er een maas is gevonden.

Ik weet wel dat tussen 2025 en 2030 EV's zo concurrerend worden in aanschafprijs dat subsidies niet meer nodig zijn.
Je rijdt 5km op 21 cent aan stroom, dus dat is ook een stuk gunstiger.

Mijn Toyota Corolla 2.0 Hybrid Touring Sports doet 1 op 19 tot 1 op 20 maar dan zit ik altijd nog op 8 cent aan brandstof per km. Op stroom zou dat de helft zijn.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:12:47 #115
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195591115
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

Mijn Toyota Corolla 2.0 Hybrid Touring Sports doet 1 op 19 tot 1 op 20 maar dan zit ik altijd nog op 8 cent aan brandstof per km. Op stroom zou dat de helft zijn.
Alleen als je thuis kunt opladen. Anders zit je gemiddeld op 7ct per km. En mijn Fiat 500 doet 9ct per km op benzine. Verschil in nieuwprijs tussen de duurste benzine uitvoering en de e-uitvoering is 11k euro's. Met 20k km per jaar, is het verschil in brandstofkosten 400 euro per jaar. Plus 324 euro mrb. Heb je het verschil in nieuwwaarde na 15.2 jaar terugverdiend.

Ergo, investeren in een nieuwe electrische auto in 2020 is voor de meeste particulieren niet rendabel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195591145
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Alleen als je thuis kunt opladen. Anders zit je gemiddeld op 7ct per km. En mijn Fiat 500 doet 9ct per km op benzine. Verschil in nieuwprijs tussen de duurste benzine uitvoering en de e-uitvoering is 11k euro's. Met 20k km per jaar, is het verschil in brandstofkosten 400 euro per jaar. Plus 324 euro mrb. Heb je het verschil in nieuwwaarde na 15.2 jaar terugverdiend.

Ergo, investeren in een nieuwe electrische auto in 2020 is voor de meeste particulieren niet rendabel.
In 2020 niet, klopt helemaal.

Maar fabrikanten produceren en ontwikkelen ze toch wel al om in 2025-2030 klaar te zijn voor de grote omslag. Je doet als automerk niet meer mee als je in 2025 geen EV hebt.
pi_195623700
Accu zal wel mainstream worden, maar de exclusieve sportauto’s zullen nog wel langer doorgaan met brandstofmotoren. Daar is toch al weinig economisch aan.

Maar ze zijn te klein om complexe motoren zoals de huidige te ontwikkelen. Dus waarschijnlijk zal er een stapje terug gedaan worden naar iets eenvoudiger motoren, in combinatie met een niet-geïntegreerd KERS/hybride systeem.
.
pi_195623738
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:30 schreef Fer het volgende:
Accu zal wel mainstream worden, maar de exclusieve sportauto’s zullen nog wel langer doorgaan met brandstofmotoren. Daar is toch al weinig economisch aan.

Maar ze zijn te klein om complexe motoren zoals de huidige te ontwikkelen. Dus waarschijnlijk zal er een stapje terug gedaan worden naar iets eenvoudiger motoren, in combinatie met een niet-geïntegreerd KERS/hybride systeem.
Ik weet niet of merken die sportauto's maken straks nog auto's met brandstofmotoren op de markt mogen brengen.

Fiat heeft het als automerk eerst opgelost door een verband met Tesla aan te gaan zodat ze hun CO2 uitstoot mogen middelen maar als brandstofmotoren taboe worden, zullen zij ook met EV's moeten komen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:51:03 #119
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195628083
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:30 schreef Fer het volgende:
Accu zal wel mainstream worden, maar de exclusieve sportauto’s zullen nog wel langer doorgaan met brandstofmotoren. Daar is toch al weinig economisch aan.

Maar ze zijn te klein om complexe motoren zoals de huidige te ontwikkelen. Dus waarschijnlijk zal er een stapje terug gedaan worden naar iets eenvoudiger motoren, in combinatie met een niet-geïntegreerd KERS/hybride systeem.
Je bedoelt dat exclusief automerk Bugatti verkocht gaat worden aan EV sport auto merk Rimac?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:50:50 #120
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195629073
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Aan de andere kant zitten we inmiddels voor de nieuwe solid state accu's toch al op een 460Wh/kg. Formule 1 hoeft zich natuurlijk niet perse te beperken tot accu's voor straatauto's.

En 10 jaar ontwikkeling kan nog een hoop doen.
[..]

Een topsnelheid van 280km/u zou op zich meer dan genoeg zijn, de sport moet vooral boeiend zijn met goede (inhaal)acties. Een hogere topsnelheid lijkt me niet waar de sport op zit te wachten.
Wij (waar ik voor werk) hebben al een Elektrische race auto die al ruim harder dan 280 kan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:00:05 #121
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195629221
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:50 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wij (waar ik voor werk) hebben al een Elektrische race auto die al ruim harder dan 280 kan.
En hoe lang houd ie dat vol? ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:01:41 #122
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195629252
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

En hoe lang houd ie dat vol? ;)
Topic titel is toch 2032, en niet gisteren?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:03:25 #123
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195629287
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:01 schreef nils7 het volgende:

[..]

Topic titel is toch 2032, en niet gisteren?
:?

Jij zegt toch letterlijk "al". Dus ik vraag me af hoelang die dat volhoudt, dat zegt echt iets.
Een topsnelheid van 400km/u bereiken met een elektromotor en een lage Cw waarde moet ook gewoon kunnen, alleen geen kwartier.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195629456
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

En hoe lang houd ie dat vol? ;)
Dat hangt af van de capaciteit natuurlijk.

Zoals genoemd:
- de energiedichtheid van accu's neemt fors toe
- de maximale laadstroom van accu's neemt gigantisch toe, je zou dus kunnen laden tijdens een pitstop

Misschien faalt m'n voorspelling en halen we 2032 niet en wordt het 2035 maar ik twijfel er niet aan dat de techniek er dan klaar voor is. Misschien niet voor consumenten auto's (ivm met kosten) maar voor een F1 team dat nu 10 miljoen uitgeeft aan een motor zal een super-accu van $500.000 ook niet heel schokkend zijn.
pi_195637358
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik weet niet of merken die sportauto's maken straks nog auto's met brandstofmotoren op de markt mogen brengen.

Fiat heeft het als automerk eerst opgelost door een verband met Tesla aan te gaan zodat ze hun CO2 uitstoot mogen middelen maar als brandstofmotoren taboe worden, zullen zij ook met EV's moeten komen.
Het is maar net hoe ze die wet vormgeven. Wellicht rijden de Ferrari’s Astons en McLarens tegen die tijd alleen op bio-ethanol of 100% synthetische benzine. Die ban zal ook niet wereldwijd zijn, dus dan ga je ook rare huurconstructies zien met sportwagens op een kenteken uit Dubai of Macau.
.
pi_195637515
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Het is maar net hoe ze die wet vormgeven. Wellicht rijden de Ferrari’s Astons en McLarens tegen die tijd alleen op bio-ethanol of 100% synthetische benzine. Die ban zal ook niet wereldwijd zijn, dus dan ga je ook rare huurconstructies zien met sportwagens op een kenteken uit Dubai of Macau.
Ik zie veel wensdenken in je reacties.

Nu zou je dat mij ook kunnen "verwijten" maar zeker voor Europa geldt dat de brandstofmotor op z'n retour is en bEV (en eventueel hEV) de kar moeten trekken vanaf ~2030.
pi_195637872
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik zie veel wensdenken in je reacties.

Nu zou je dat mij ook kunnen "verwijten" maar zeker voor Europa geldt dat de brandstofmotor op z'n retour is en bEV (en eventueel hEV) de kar moeten trekken vanaf ~2030.
Ik zie het gewoon niet gebeuren dat over 10 jaar een merk als Ferrari alleen electrische auto’s verkoopt. Functioneel en kwa prestaties zal een bEV vast superieur zijn, maar er zijn wel meer aspecten aan een supersportwagen natuurlijk.
.
pi_195637942
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik zie het gewoon niet gebeuren dat over 10 jaar een merk als Ferrari alleen electrische auto’s verkoopt. Functioneel en kwa prestaties zal een bEV vast superieur zijn, maar er zijn wel meer aspecten aan een supersportwagen natuurlijk.
Wat een merk doet is niet zo relevant voor wat de geschiedenis achteraf vertelt.

Nokia, ooit hét mobiele telefoon merk, had ook géén visie en durf voor de toekomst en we weten hoe dat is afgelopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')