abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188942931

quote:
Zoon Femke Halsema gearresteerd in verband met gewapende inbraak

Burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.

De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.

Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.

Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiële reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.

De affaire is pijnlijk voor Halsema. Dinsdag schreef de burgemeester aan de gemeenteraad dat ze gaat kijken of er extra maatregelen nodig zijn naar aanleiding van de recente geweldsincidenten in de stad.De hoofdstad werd de afgelopen week opgeschrikt door meerdere schietincidenten, waarvan meerdere in Zuidoost, in Geuzenveld en op IJburg. Ook werd er een handgranaat gevonden bij een woning in Zuidoost.

https://tpo.nl/2019/08/14(...)verband-met-inbraak/
Update :
Het "nepwapen" blijkt van vader te zijn, en niet echt een nepwapen maar een onklaar gemaakte revolver.
Heeft 10 dagen in de ambtswoning gelegen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambtswoning-a3973363
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188942938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hij had haar de deur moeten wijzen toen ze andere piemels besloot te happen.
heeft ze gehapt? :')
pi_188942943
Kan #1 even worden gecorrigeerd? Er staat nog steeds "nepwapen".
pi_188942953
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:48 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

heeft ze gehapt? :')
Vermoedelijk wel. Hoe verklaar je anders haar benoeming in een functie waarvoor ze totaal ongeschikt blijkt te zijn?
pi_188942956
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, laten we een roddel van GS even tot feit bombarderen....
Halsema heeft een verleden waarin ze met enige regelmaat buiten de post heeft gepiest. Moet zij weten, maar dit is geen groot geheim voor mensen uit Halsema's kringen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_188942959
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hij had haar de deur moeten wijzen toen ze andere piemels besloot te happen.
Ja, laten we een roddel van GS even tot feit bombarderen....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188942967
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Vermoedelijk wel. Hoe verklaar je anders haar benoeming in een functie waarvoor ze totaal ongeschikt blijkt te zijn?
wie moet je happen dan? Rutte of Alex?
pi_188942968
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:49 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Halsema heeft een verleden waarin ze met enige regelmaat buiten de post heeft gepiest. Moet zij weten, maar dit is geen groot geheim voor mensen uit Halsema's kringen.
Is zij dan een liefhebber van de golden shower?
pi_188942974
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:49 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dan nog is dat tussen hen en neem ik aan dat hij prima weet of zijn kinderen zijn kinderen zijn.
En dat hij ze niet erkend had als ze dat niet waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 14 september 2019 @ 15:51:13 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188942982
wat maakt iemand geschikt of ongeschikt voor de functie burgemeester?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188942983
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kan #1 even worden gecorrigeerd? Er staat nog steeds "nepwapen".
Verder ook wel dit. Het moet in dit dossier nu wel eens afgelopen zijn met de zoetige verkleinwoordjes. Het gaat al erg lang niet meer over kwajongensstreken, geklier, keet trappen.

Feiten op tafel en de rechter en de gemeenteraad laten oordelen.
pi_188942988
Wat een vervelend mannetje, die vent van haar met zijn 'moet ik dan voor een rood stoplicht stoppen alleen omdat ik de man van ben?'.

Zulke figuren verdienen het ook gewoon om een keer een rolstoel in gereden te worden.
  zaterdag 14 september 2019 @ 15:52:03 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188942992
quote:
Waar blijkt die ongeschiktheid eigenlijk uit? Behalve dat ze bij de verkeerde partij zit volgens de deuglulloʼs van Baudet?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_188942996
quote:

[..]

Dat is volgens mij eerder het resultaat van politieke spelletjes dan in de juiste piemel happen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188943000
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:51 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Verder ook wel dit. Het moet in dit dossier nu wel eens afgelopen zijn met de zoetige verkleinwoordjes. Het gaat al erg lang niet meer over kwajongensstreken, geklier, keet trappen.

Feiten op tafel en de rechter en de gemeenteraad een oordeel op tafel.
Verder helemaal niet "ook dit" want ik was die zin in de OP al aan het aanpassen terwijl hij om aanpassing vroeg, ik had diezelfde vraag immers ook al in het gekaapte topic gezien.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 september 2019 @ 15:53:53 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188943009
Een wapen waarmee je niet kunt schieten lijkt me “nep” genoeg.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator zaterdag 14 september 2019 @ 15:54:14 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188943013
je kunt het ook moeilijk een echt wapen noemen als je er niet mee kunt schieten
pi_188943016
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:51 schreef sp3c het volgende:
wat maakt iemand geschikt of ongeschikt voor de functie burgemeester?
Volgens heel veel NWS-users maakt het feit dat je fractievoorzitter van GL bent geweest je per definitie ongeschikt.

Verder zie ik nog geen argumenten die wel ergens over gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188943023
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:53 schreef Ringo het volgende:
Doet er niet zo toe, het blijft illegaal.
pi_188943027
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:53 schreef Ringo het volgende:
Zo'n auto die begrensd is tot 25 km/u is ook ineens een brommer, maar het ziet er nog wel uit als een auto. Is het dan nog een echte auto?

En nee, dan bedoel ik dus niet zo'n brommobiel, maar letterlijk een omgebouwde Golf of Caddy, maar misschien moet je op het platteland wonen om die af en toe te zien rijden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188943031
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waar blijkt die ongeschiktheid eigenlijk uit? Behalve dat ze bij de verkeerde partij zit volgens de deuglulloʼs van Baudet?
Alleen al uit het uit de hand lopen van deze affaire. Voor de functie van burgemeester heb je gezag nodig. Nu blijkt dat haar eigen man en zoon al volledig schijt hebben aan haar.
  Moderator zaterdag 14 september 2019 @ 15:57:57 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188943040
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dus een kapot wapen is geen echt wapen?
Een fiets met een lekke band is opeens geen fiets meer?
maar het is niet kapot, dan zou je het nog kunnen repareren en dat zou hier niet het geval mogen zijn
pi_188943042
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo'n auto die begrensd is tot 25 km/u is ook ineens een brommer, maar het ziet er nog wel uit als een auto. Is het dan nog een echte auto?

En nee, dan bedoel ik dus niet zo'n brommobiel, maar letterlijk een omgebouwde Golf of Caddy, maar misschien moet je op het platteland wonen om die af en toe te zien rijden :D
ja het is nog steeds een auto.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188943043
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat, en dat is dan ook het enige.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188943044
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:54 schreef sp3c het volgende:
je kunt het ook moeilijk een echt wapen noemen als je er niet mee kunt schieten
Een misverstand. Een wapen waar mee je kunt dreigen, is wel degelijk een wapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')