abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188941720
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Want? Hij heeft het daar gewoon tijdelijk neergelegd. Wat verder volgens mij nog steeds niet illegaal is, al is daar nog wat onduidelijkheid over.

Natuurlijk was het verstandiger het te melden, maar om nu te concluderen dat er iets mis is in die relatie... Geen enkele relatie blijft zonder hobbels hoor.
ik merk wel iets milder in mijn gedachte te worden..
het is een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden (zo lijkt)
echter blijf ik van mening dat er te kort geschoten is in de opvoeding...
ik deed ook kattenkwaad toen ik zo oud was, maar ik weet 100% zeker dat ik er niet aan zou moeten denken om met een (nep)wapen over straat te lopen. Daar hebben mijn ouders gelukkig genoeg verhaaltjes over voorgelezen bij mijn bed.
Als je op je 15e niet al zo kan denken, dan is er echt ergens een steekje laten vallen door de ouders. Dat krijg je als je fanatieke politiek loopbaan hebt. en je eigenbelang misschien wel iets zwaarder laat opwegen tegen het belang van goede opvoeding.
Het hebben van een wapen (mits legaal en voor gegronde redenen) vind ik tot daar aan toe, maar het blijkbaar in het zicht van je zoon ergens op je bureau laten liggen (zo lijkt het) en niet in een kluis, dat roept ook weer vragen op (onvoorzichtigheid).
Ik vermoed zelfs dat de vader het wapen een keer aan zijn zoon heeft laten zien, alvorens hij het een aantal dagen/weken later heeft ontvreemd.
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:42:14 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188941726
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik heb het me laten vertellen. Ze was nog jong hè, in haar studententijd. En Mulisch een knappe gentleman van in de vijftig. Geen idee of ze toen al met heur huidige eega het bed deelde.
Ze leerde haar man kennen toen ze op het punt stond de tweede kamer in te gaan, en ze was 32 toen ze de tweede kamer inging, dus als ik zo een en een bij elkaar optel dan was dat niet tijdens haar studententijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188941735
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk medelijden met alle burgemeesters. Hondenbaan.
Mwaoh, burgemeester van een gemeente zoals de onze is best een leuke baan, krijg ik de indruk. Ik zie die man alleen maar glimmen van trots.
I´m back.
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:44:21 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188941756
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar als je wapen eerder dan die datum volgens de oude regels onklaar is gemaakt blijft hij legaal ;)
Dat moet je dan maar zien aan te tonen ~O>
Elke advocaat kan je vertellen dat je een probleem krijgt met justitie wanneer een onklaar gemaakt vuurwapen zonder certificaat wordt aangetroffen.

NL heeft de EU richtlijn met tegenzin tot wet aangenomen en daarbij erg handig de invulling achterwege gelaten. In NL is er geen controlerende erkenningsinstantie omtrent onklaar gemaakte wapens. Je mag dus onklaargemaakte wapens bezitten die moeten beschikken over een certificaat uit/van - feitelijk - een ander EU land.

In de wet staat verder:
quote:
bron eu-lex: 9) Rekening houdend met het veiligheidsrisico moeten de bepalingen van deze verordening gelden voor vuurwapens die vóór de datum van toepassing van deze verordening onbruikbaar zijn gemaakt en op de markt worden gebracht, met inbegrip van gratis overdracht, uitwisseling of ruil, of na die datum naar een andere lidstaat worden overgebracht.
Verder, mag je NOOIT en NIET morrelen - dus ook niet uiteennemen of zo - aan een onklaar gemaakt wapen, dan vervallen sws de papieren. Je moet het dan opnieuw laten 'keuren'. Europese richtlijnen schrijven voor hoe een wapen onklaar moet worden gemaakt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188941757
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is een wat naïeve man, die gewoon doet en daarna denkt.

Maar goed, ik doe ook wel eens wat doms. Ik zie weinig boze opzet.
Ik weet niet per se of het naïef is om zo'n pistool te laten slingeren op een plaats waar je kinderen er makkelijk bij kunnen hoor.
I´m back.
pi_188941766
Vreemd dat er eerst nog gesproken werd over een nepwapen en het nu een revolver is. Zit een luchtje aan.
pi_188941785
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:44 schreef Bolasie het volgende:
Vreemd dat er eerst nog gesproken werd over een nepwapen en het nu een revolver is. Zit een luchtje aan.
onderzoek was nog in gang :)
berichtgeving kwam van de telegraaf.. je weet niet wie en wat er verteld is..
volgens mij heeft Femke niet gesproken over een nepwapen?
als dat wel het geval is, is dat een grove fout
pi_188941797
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:41 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ik merk wel iets milder in mijn gedachte te worden..
het is een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden (zo lijkt)
echter blijf ik van mening dat er te kort geschoten is in de opvoeding...
ik deed ook kattenkwaad toen ik zo oud was, maar ik weet 100% zeker dat ik er niet aan zou moeten denken om met een (nep)wapen over straat te lopen. Daar hebben mijn ouders gelukkig genoeg verhaaltjes over voorgelezen bij mijn bed.
Als je op je 15e niet al zo kan denken, dan is er echt ergens een steekje laten vallen door de ouders. Dat krijg je als je fanatieke politiek loopbaan hebt. en je eigenbelang misschien wel iets zwaarder laat opwegen tegen het belang van goede opvoeding.
Het hebben van een wapen (mits legaal en voor gegronde redenen) vind ik tot daar aan toe, maar het blijkbaar in het zicht van je zoon ergens op je bureau laten liggen (zo lijkt het) en niet in een kluis, dat roept ook weer vragen op (onvoorzichtigheid).
Ik vermoed zelfs dat de vader het wapen een keer aan zijn zoon heeft laten zien, alvorens hij het een aantal dagen/weken later heeft ontvreemd.
Mijn ouders hebben enorm hun best gedaan, maar ik heb als puber ook in de cel gezeten. En omdat ik nu eenmaal in een goede wijk woonde ben ik ook een aantal keer gewoon naar mijn ouders gebracht waar iemand uit de verkeerde wijk wel de cel in ging.

En uiteindelijk nog op mijn pootjes terecht gekomen.

Nee, ik geloof direct dat het geen perfecte ouders zijn (want geen enkele ouder is perfect), maar dat ze totaal hebben gefaald, dat is puur fantasie.
pi_188941800
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:46 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

https://www.amsterdam.nl/(...)urgemeester-halsema/

quote:
Mijn zoon heeft geen gewapende inbraak gepleegd. Mijn zoon had een (verboden) nepwapen bij zich waarmee hij selfies maakte en was met vriendjes zich aan het vervelen en aan het klieren.
- augustus 2019
Leugenaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2019 13:48:06 ]
pi_188941802
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:? Die conclusie begrijp ik niet. Zou je die willen toelichten?
Femke weet dat hij “een vrije geest” is en zich niks aantrekt van de gevestigde orde zoals hij zich in het interview presenteert. Hij heeft met dat interview er nu voor gezorgd dat zij zich moet verantwoorden, maar daar heb ik geen medelijden mee want ze heeft doelbewust voor hem gekozen wetende dat hij zo is en haar dus in penibele situaties kon brengen.
pi_188941808
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, burgemeester van een gemeente zoals de onze is best een leuke baan, krijg ik de indruk. Ik zie die man alleen maar glimmen van trots.
Het zou niets voor mij zijn, dus wellicht dat dat mijn visie kleurt.

Ik kan ook niet altijd netjes binnen de lijntjes blijven.
pi_188941811
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze leerde haar man kennen toen ze op het punt stond de tweede kamer in te gaan, en ze was 32 toen ze de tweede kamer inging, dus als ik zo een en een bij elkaar optel dan was dat niet tijdens haar studententijd.
Femke heeft Mulisch gedaan? Wow.
pi_188941823
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:46 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Jawel. In haar brief aan Amsterdammers.

Die brief vond ik vanaf het begin al geen beste.
pi_188941829
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben enorm hun best gedaan, maar ik heb als puber ook in de cel gezeten. En omdat ik nu eenmaal in een goede wijk woonde ben ik ook een aantal keer gewoon naar mijn ouders gebracht waar iemand uit de verkeerde wijk wel de cel in ging.

Nee, ik geloof direct dat het geen perfecte ouders zijn (want geen enkele ouder is perfect), maar dat ze totaal hebben gefaald, dat is puur fantasie.
Soms is je best doen dus niet goed genoeg :)
Opvoeden is een gave en wat mij betreft ook een ambacht
je smeedt de contouren van iemands identiteit
pi_188941832
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Femke weet dat hij “een vrije geest” is en zich niks aantrekt van de gevestigde orde zoals hij zich in het interview presenteert. Hij heeft met dat interview er nu voor gezorgd dat zij zich moet verantwoorden, maar daar heb ik geen medelijden mee want ze heeft doelbewust voor hem gekozen wetende dat hij zo is en haar dus in penibele situaties kon brengen.
The heart wants, what the heart wants.
pi_188941839
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:50 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Soms is je best doen dus niet goed genoeg :)
Opvoeden is een gave en wat mij betreft ook een ambacht
je smeedt de contouren van iemands identiteit
Ja, dat lijkt vooral niet waar te zijn. :)
pi_188941843
quote:
OOPSSSSSSSSSSSSS
pi_188941845
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

The heart wants, what the heart wants.
Blijkbaar ook een hapje Mulisch
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:53:03 #169
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188941847
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Femke heeft Mulisch gedaan? Wow.
Dat het Mulisch was heeft Ringo verzonnen. De rest komt van GS (Dat Femke vremmd zou zijn gegaan met een Bekende Schrijver). Kan dus zomaar ook verzonnen zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188941858
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt vooral niet waar te zijn. :)
nee, je bent geen sculptuur die in de perfecte vorm gemaakt wordt, maar met de benodigde aandacht en expertise kan je er zeker voor zorgen dat het beeld rechtop blijft staan
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:54:50 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188941863
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
Ik verbaas mij trouwens wel enorm over al dat gezeik op het feit dat Oey niet helemaal binnen de lijntjes blijft.

Dat valt hem wat mij betreft juist te prijzen.

Hij is naïef blijkens het interview, maar verder...?
Ik vind dat er nogal een fors verschil is tussen "niet binnen de lijntjes blijven" en dingen doen die de baan van je partner op het spel zouden kunnen zetten.

En een wapen in de ambtswoning neerleggen valt voor mij niet meer in de categorie "niet binnen de lijntjes blijven"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:55:35 #172
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188941873
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De zoon, de vrouw, de man en het gezin hebben we nu wel gehad en het OM zal zich bekwaam verder beraden.

Nu wat anders om proberen de oog op de bal te houden.
Wat vind jij en ook anderen van het gedrag als burgemeester ?
Is dat met dezelfde coulance te benaderen ?
Hoe moeten slachtoffers reageren op die vergoelijking ?
Kan Halsema nog leiding geven aan de veiligheidsonderwerpen in de driehoek ?
Moet er onderzoek komen naar (in)actief misbruik van functie ?

Ook gelet dat elke keer dat verbandhoudende onderwerpen, met deze misstappen zal worden besmet. Zij is als burgemeester om zo te zeggen een "sitting duck during huntseason". Dat kan je niet de jager of opziener verwijten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188941894
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Blijkbaar ook een hapje Mulisch
Well, shit happens.
pi_188941915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:54 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

nee, je bent geen sculptuur die in de perfecte vorm gemaakt wordt, maar met de benodigde aandacht en expertise kan je er zeker voor zorgen dat het beeld rechtop blijft staan
Het schijnt dat je als ouders toch betrekkelijk weinig invloed hebt.

En verder: puberende jongen die een keer over de schreef gaat. Niets nieuws hoor!
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:58:52 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188941922
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Well, shit happens.
Ringo heeft dat verzonnen...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties