abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188942288
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daar lijkt het niet op, aangezien Oey aangeeft dat ze heel erg boos op hem is.
Boos. Dat is iets anders dan een relatiecrisis.
pi_188942297
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

De wet is uiterst helder.
Ik ken de regels met betrekking tot vastgoed. Met wapens heb ik niet zoveel.
pi_188942300
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jij bent aan het woordzoeken en nee, dat deden ze al veel langer.

Dat "nu" is te lezen in de tijdsgeest die ook zeer goed bekend is bij jongeren. He tis niet voornietsd stoer je te laten zien met wapens. Kennelijk nooit in dienst gezeten of met wapens te maken gehad.
20/30/40 jaar geleden speelden kinderen nog met klapperpistooltjes onder toezicht van de bromsnor. Die hooguit zei dat je niet zo moest dreigen. Die onschuldigheid is "nu" voorgoed verdwenen.
Het wordt tijd dat letterlijk NU, de burgemeester zich daar ook eens bewust van wordt.
Ik ben niet aan het woord zoeken want anders vraag ik het niet. Dan was ik er vanuit gegaan, gezien jouw standpunt over Halsema, dat je het bewust deed.

Dit topic gaat namelijk over de zoon van Halsema en wat voor oorlogsmisdaden hij heeft misdaan. Dan krijgt dat ene woordje "nu" ineens lading. Die zin had zonder dat woordje prima gelopen, maar blijkbaar moest het in deze context toch nog toegevoegd worden. Onbewust of bewust.

En wat was het vroeger toch een romantische en gemoedelijk tijd zeg. Ik hoorde dat echte boefjes toen wel eens appels roofde uit de boom van de buurman, wauw :o
pi_188942310
Zegt genoeg over de ontwikkelingen van de laatste decennia in een land als NL waarin het door sommige mensen als zijnde "normaal" wordt gezien, om met (nep)wapens over straat te lopen :').
Iets normaal vinden als iets keihard strafbaar is.
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:39:32 #230
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_188942328
Is dit geschuimbek nog steeds aan de gang? Ronduit vermoeiend hoe men hier op springt.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:41:35 #231
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188942343
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wait, whut?
Jij stelt dat het gevaarlijke in deze kwestie het weggooien vh onklaar gemaakte wapen was?
Tegen uitbraken aan klinklare onzin valt niet aan te discussieren.

Het was al gevaarlijk om een vuurwapen het bij je te hebben, ongeacht of dat onklaar gemaakt is. Strikt genomen, vraag het elke agent, is het handiger om met hun op je hielen je onverwijld met je armen gestrekt op straat te gaan liggen. Wat je ook bij je hebt of denkt dan te moeten weggooien.

We spreken verder niet over wat ik of jij vindt maar wat een handhaver beschikkend over een geweldsmonopolie kan verwachten als risico. Iets minder getraind of net terug van een andere situatie, en dat joch was neer of doodgeschoten. Of wie weet overleden door een shock of hartaanval.
Dat dat allemaal niet gebeurd is, is vooral puur toeval. Anders hadden we nu jouw discussie dat een agent een onschuldige zoon van de burgemeester had vermoord.

Kortom, laten we proberen de zaak op feitelijkheden te benaderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188942344
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:37 schreef -Chakotay- het volgende:
Zegt genoeg over de ontwikkelingen van de laatste decennia in een land als NL waarin het door sommige mensen als zijnde "normaal" wordt gezien, om met (nep)wapens over straat te lopen :').
Ik vind het niet normaal. Niemand vind het normaal.

Ik kan wel begrijpen dat kinderen het spannend en interessant vinden. Wij hadden een zwaard, uit de tweede wereldoorlog, van mijn opa (als officier?). Dat vonden mijn vriendjes en ik super interessant.

Als wij een wapen hadden gehad, had ik het op zeker aan vriendjes laten zien en visa versa. En ik heb verder niks spannends gedaan in mijn jeugd, nooit opgepakt, verhoord oid.

Kinderen zijn kinderen.
pi_188942349
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:37 schreef -Chakotay- het volgende:
Goody two shoes.
pi_188942359
Dit ziet er niet goed uit voor Femke.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:44:57 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188942362
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ken de regels met betrekking tot vastgoed. Met wapens heb ik niet zoveel.
Zeg er dan ook niets als stelling of stel vragen met de wil om dan het antwoord te begrijpen.
Wel duidelijk waarom je zo (onge)makkelijk in deze situatie argumenteert.
pi_188942369
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik vind het niet normaal. Niemand vind het normaal.

Ik kan wel begrijpen dat kinderen het spannend en interessant vinden. Wij hadden een zwaard, uit de tweede wereldoorlog, van mijn opa (als officier?). Dat vonden mijn vriendjes en ik super interessant.

Als wij een wapen hadden gehad, had ik het op zeker aan vriendjes laten zien en visa versa. En ik heb verder niks spannends gedaan in mijn jeugd, nooit opgepakt, verhoord oid.

Kinderen zijn kinderen.
maar inbreken met een zwaard of een vuurwapen.. dat is toch een stapje verder dan het thuis in handen hebben
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:50:52 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188942395
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Tegen uitbraken aan klinklare onzin valt niet aan te discussieren.

Het was al gevaarlijk om een vuurwapen het bij je te hebben, ongeacht of dat onklaar gemaakt is. Strikt genomen, vraag het elke agent, is het handiger om met hun op je hielen je onverwijld met je armen gestrekt op straat te gaan liggen. Wat je ook bij je hebt of denkt dan te moeten weggooien.

We spreken verder niet over wat ik of jij vindt maar wat een handhaver beschikkend over een geweldsmonopolie kan verwachten als risico. Iets minder getraind of net terug van een andere situatie, en dat joch was neer of doodgeschoten. Of wie weet overleden door een shock of hartaanval.
Dat dat allemaal niet gebeurd is, is vooral puur toeval. Anders hadden we nu jouw discussie dat een agent een onschuldige zoon van de burgemeester had vermoord.

Kortom, laten we proberen de zaak op feitelijkheden te benaderen.
Ontzettende onzin. Dat joch was absoluut nooit neergeschoten omdat hij iets/een wapen weggooide tijdens het vluchten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188942415
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:46 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

maar inbreken met een zwaard of een vuurwapen.. dat is toch een stapje verder dan het thuis in handen hebben
Ik ben in een verlaten klooster geweest (extreem spannend) en ik heb op het dak van onze school gezeten.
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:55:05 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188942429
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zeg er dan ook niets als stelling of stel vragen met de wil om dan het antwoord te begrijpen.
Wel duidelijk waarom je zo (onge)makkelijk in deze situatie argumenteert.
Jij bent een expert op het gebied van de wet Wapens en munitie en aanverwante wetgeving? Gezien je nogal stellige uitspraken/antwoorden?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188942432
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ben in een verlaten klooster geweest (extreem spannend) en ik heb op het dak van onze school gezeten.

good for you
pi_188942438
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ontzettende onzin. Dat joch was absoluut nooit neergeschoten omdat hij iets/een wapen weggooide tijdens het vluchten.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dere-politieman-dood
Een vergissing is snel gemaakt.
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:56:28 #242
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188942441
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ben niet aan het woord zoeken want anders vraag ik het niet. Dan was ik er vanuit gegaan, gezien jouw standpunt over Halsema, dat je het bewust deed.
En wat is dan mijn standpunt ?

quote:
Dit topic gaat namelijk over de zoon van Halsema en wat voor oorlogsmisdaden hij heeft misdaan. Dan krijgt dat ene woordje "nu" ineens lading. Die zin had zonder dat woordje prima gelopen, maar blijkbaar moest het in deze context toch nog toegevoegd worden. Onbewust of bewust.
Wat mij betreft gaat het uitsluitend over de burgemeester die haar functie misbruikt
quote:
En wat was het vroeger toch een romantische en gemoedelijk tijd zeg. Ik hoorde dat echte boefjes toen wel eens appels roofde uit de boom van de buurman, wauw :o
Dit heet kleineren door een verleden te projecteren. Vroeger was het ook heel normaal slaven te hebben en mensen die niet luisterden, te radbraken, zonder reden neer te schieten of naar de gaskamer te sturen. Dat dit agressief klinkt is opzettelijk om laten merken hoe idioot het is.

Dat wij hier het gedrag van feiten zo tot op het bot bespreken is vooral om dat mensen keer op keer inbrengen dat het wel meeviel en er kennelijk geen (omgekochte?) slachtoffers zijn.
Nou, het gedrag valt helemaal niet mee en is ook niet goed te lullen onder het mom van "deed ik vroeger ook" om daarmee de misdaad goed te praten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188942447
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben prima bij mijn hoofd.

Dit soort zaken (pistool meenemen naar een vriendje om te showen, op een verlaten plek rondlopen waar je niet mag zijn, vandalisme) worden door heel veel pubers gedaan.

Misschien dat jij altijd een heel braaf mannetje was. Dat kan. Saai hoor! ;)
Dat pistool meenemen zal in Nederland best meevallen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188942453
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:55 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

good for you
Zoveel kinderen doen domme dingen.
En het moet niet uitmaken of je moeder een lerares is of dat je moeder een GL burgemeester is.
pi_188942456
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:56 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)dere-politieman-dood
Een vergissing is snel gemaakt.
ik deel je mening, vooral in een stad als Amsterdam, waar het aantal liquidaties de pan uitschieten en waar de politie de criminaliteit over het algemeen niet meer de baas is, mag je niet naïef zijn in de gedachte dat een potentiële vuurwapengevaarlijke crimineel over de grachten loopt
pi_188942459
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook als het wel legaal was vind ik het way beyond omdat te doen terwijl je partner van niks weet, het vrolijk te laten liggen in een laatje in de woonkamer en zelf naar het buitenland te vertrekken, en dat terwijl je 2 pubers rond hebt lopen.

Laat ik het zo stellen, als ik hier in de woonkamer ineens een wapen tegenkom en mijn man komt met zo'n argument dan hebben we wel een probleem.
Als ik het wapen niet tegenkom maar mijn kind van het bureau mag gaan plukken omdat hij het wapen wel tegengekomen was en meegenomen heeft hebben we nog een veel groter probleem.
Als je dan ook nog te verrot bent om thuis te komen om deze shit te helpen handelen en je weigert dat dan mag je van mij doodvallen.
Dus ik vind het een wonder dat hij daar überhaupt nog een interview kan geven als de man van, want hij was er bij mij niet meer in gekomen.
Dit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188942462
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zoveel kinderen doen domme dingen.
En het moet niet uitmaken of je moeder een lerares is of dat je moeder een GL burgemeester is.
jawel, dat maakt het dus wel
pi_188942483
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

En wat is dan mijn standpunt ?
[..]

Wat mij betreft gaat het uitsluitend over de burgemeester die haar functie misbruikt
Er zijn een paar mensen die hier in geloven en voorql jij en Sjoukje
Het topic gaat daar gelukkig nauwelijks over.

quote:
Dit heet kleineren door een verleden te projecteren.
Waarom kwam jij met dat 30/40 jaar geleden voorbeeld?
  zaterdag 14 september 2019 @ 15:02:28 #249
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188942497
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben prima bij mijn hoofd.

Dit soort zaken (pistool meenemen naar een vriendje om te showen, op een verlaten plek rondlopen waar je niet mag zijn, vandalisme) worden door heel veel pubers gedaan.

Misschien dat jij altijd een heel braaf mannetje was. Dat kan. Saai hoor! ;)
Zo kan je alles rechtlullen, feit is, als jij als puber met een wapen rondliep ben je uitschot.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 14 september 2019 @ 15:04:19 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188942506
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Oh jij vuige crimineel.
Je mag nog van geluk spreken dat je nick alleen je nick is en niet je situatie! :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')