Het werd kennelijk in het openbaar weggegooid en kan mij ook de commotie bij betrokkenen voorstellen "wat als dan....".quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, wat natuurlijk een idiote reactie is van de agenten daar.
Hij heeft er niet mee lopen zwaaien in het openbaar trouwens.
Eens en eensquote:Op zaterdag 14 september 2019 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben prima bij mijn hoofd.
Dit soort zaken (pistool meenemen naar een vriendje om te showen, op een verlaten plek rondlopen waar je niet mag zijn, vandalisme) worden door heel veel pubers gedaan.
Nogmaals: hij had het niet moeten doen, maar zelfs in de VS word je als blanke jongen niet neergeschoten als je wegrent en onderweg iets weggooit wat later een wapen blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het werd kennelijk in het openbaar weggegooid en kan mij ook de commotie bij betrokkenen voorstellen "wat als dan....".
Spreek maar eens politieagenten die in dergelijke situaties wel moeten beslissen... al was het maar ter zekerheid. Vervelend is ook dat je nu als agent rekening moet houden dat kinderen in bezit kunnen zijn van vuurwapens. Dit is ook zeer recentelijk door hoofdcommissaris Paauw opnieuw aangekaart.
Nee, dat is niet legaal. Op ad.nl staat dat alleen jachtgeweren onklaar gemaakt mogen worden en dat er dan ook certificaten bij horen. Een revolver mag je alleen bezitten als hij over de gehele lengte is doorgezaagd. Het is dus gewoon illegaal.quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een filmmaker heeft een onklaar gemaakt wapen liggen die hij voor zijn werk nodig had.
Volgens mij is dat gewoon legaal.
Ook als het wel legaal was vind ik het way beyond omdat te doen terwijl je partner van niks weet, het vrolijk te laten liggen in een laatje in de woonkamer en zelf naar het buitenland te vertrekken, en dat terwijl je 2 pubers rond hebt lopen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat hangt echt af van de vraag of het legaal was of niet.
Bedoel je dat die agenten pas sinds zoon Halsema hier rekening mee moeten houden?quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het werd kennelijk in het openbaar weggegooid en kan mij ook de commotie bij betrokkenen voorstellen "wat als dan....".
Spreek maar eens politieagenten die in dergelijke situaties wel moeten beslissen... al was het maar ter zekerheid. Vervelend is ook dat je nu als agent rekening moet houden dat kinderen in bezit kunnen zijn van vuurwapens. Dit is ook zeer recentelijk door hoofdcommissaris Paauw opnieuw aangekaart.
Nee joh, het is natuurlijk Thierry Baudet.quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, Geen Stijl claimt dat de relatie met haar man al eens op knappen stond omdat ze vreemdgegaan zou zijn met een bekende schrijver, vervolgens vulde Ringo hier in dat het om Mulisch zou gaan.
Lijkt me wat onwaarschijnlijk gezien de diverse jaartallen (ontmoeting man, lidmaatschap tweede kamer, kinderen krijgen, overlijden Mulisch, en diens leeftijd daar nog bij).
Als ze idd vreemdgegaan is met een bekende schrijver dan verwacht ik eerder dat het er een in is die wat meer van haar eigen leeftijd is.
Complete onzin dit!quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit soort zaken (pistool meenemen naar een vriendje om te showen, op een verlaten plek rondlopen waar je niet mag zijn, vandalisme) worden door heel veel pubers gedaan.
Pubers doen geen fikkie stoken, autospiegels kapot trappen, bushokjes slopen, zaken opblazen, met egeltjes voetballen, kikkers opblazen, op het dak van grote gebouwen gaan zitten, verlaten landen insluipen etc etc?quote:
Ok. Vooralsnog lees ik tegenstrijdige berichten hierover.quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, dat is niet legaal. Op ad.nl staat dat alleen jachtgeweren onklaar gemaakt mogen worden en dat er dan ook certificaten bij horen. Een revolver mag je alleen bezitten als hij over de gehele lengte is doorgezaagd. Het is dus gewoon illegaal.
Ja. Iedereen heeft dat thuis liggen natuurlijkquote:Op zaterdag 14 september 2019 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben prima bij mijn hoofd.
Misschien dat jij altijd een heel braaf mannetje was. Dat kan. Saai hoor!
Het risico aspect ontgaat je hier echt volledig en je vertrouwt op het inzicht van de agent die in een splitsecond een keuze moet maken.quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nogmaals: hij had het niet moeten doen, maar zelfs in de VS word je als blanke jongen niet neergeschoten als je wegrent en onderweg iets weggooit wat later een wapen blijkt te zijn.
Als je een nepwapen niet mag bezitten kun je natuurlijk zelf wel invullen dat je een echt wapen helemaal niet mag bezitten.quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok. Vooralsnog lees ik tegenstrijdige berichten hierover.
En wie weet wat daar nog meer allemaal op zolder ligt!quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook als het wel legaal was vind ik het way beyond omdat te doen terwijl je partner van niks weet, het vrolijk te laten liggen in een laatje in de woonkamer en zelf naar het buitenland te vertrekken, en dat terwijl je 2 pubers rond hebt lopen.
Laat ik het zo stellen, als ik hier in de woonkamer ineens een wapen tegenkom en mijn man komt met zo'n argument dan hebben we wel een probleem.
Als ik het wapen niet tegenkom maar mijn kind van het bureau mag gaan plukken omdat hij het wapen wel tegengekomen was en meegenomen heeft hebben we nog een veel groter probleem.
Als je dan ook nog te verrot bent om thuis te komen om deze shit te helpen handelen en je weigert dat dan mag je van mij doodvallen.
Dus ik vind het een wonder dat hij daar überhaupt nog een interview kan geven als de man van, want hij was er bij mij niet meer in gekomen.
quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee joh, het is natuurlijk Thierry Baudet.
Ik snap helemaal wat je zegt hoor.quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook als het wel legaal was vind ik het way beyond omdat te doen terwijl je partner van niks weet, het vrolijk te laten liggen in een laatje in de woonkamer en zelf naar het buitenland te vertrekken, en dat terwijl je 2 pubers rond hebt lopen.
Laat ik het zo stellen, als ik hier in de woonkamer ineens een wapen tegenkom en mijn man komt met zo'n argument dan hebben we wel een probleem.
Als ik het wapen niet tegenkom maar mijn kind van het bureau mag gaan plukken omdat hij het wapen wel tegengekomen was en meegenomen heeft hebben we nog een veel groter probleem.
Als je dan ook nog te verrot bent om thuis te komen om deze shit te helpen handelen en je weigert dat dan mag je van mij doodvallen.
Dus ik vind het een wonder dat hij daar überhaupt nog een interview kan geven als de man van, want hij was er bij mij niet meer in gekomen.
Wait, whut?quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het risico aspect ontgaat je hier echt volledig en je vertrouwt op het inzicht van de agent die in een splitsecond een keuze moet maken.
In Nederland hebben is itt de VS nog het protocol dat agent niet zomaar mag gaan schieten in aanname..... wanneer je daar als misdadiger bewust op vertrouwd wordt dat het einde van die "regeling".
En laten we het rastoetsen maar FF weglaten.
Dat het hier goed is gegaan is te danken aan de achteraf vastgestelde situatie... die wij nooit helemaal duidelijk zullen weten te krijgen. Ook mbt het weggegooid terwlijl je aan het rennen bent, kan en heb ik serieus mijn twijfels. Wat verder niet ter (mijner) zake is om hier uit te discussieren. Iets is niet acceptabel omdat het hier en nu goed is gegaan.
Daar lijkt het niet op, aangezien Oey aangeeft dat ze heel erg boos op hem is.quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap helemaal wat je zegt hoor.
Maar ik begrijp dat dit gedrag vrij typisch voor de man is en dat Femke deze man met al zijn afwijkingen gewoon leuk vindt. Ja, dan zal zij er toch ook wel weer wat anders naar kijken lijkt mij.
Jij bent aan het woordzoeken en nee, dat deden ze al veel langer.quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bedoel je dat die agenten pas sinds zoon Halsema hier rekening mee moeten houden?
Natuurlijk niet iedereen (van de andere kant: mijn opa had zelf een schietbaan in de tuin, dus ik kijk er ook weer niet vanop). Maar daar gaat het niet over.quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja. Iedereen heeft dat thuis liggen natuurlijk
De wet is uiterst helder.quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok. Vooralsnog lees ik tegenstrijdige berichten hierover.
Uit helemaal niets blijkt dat hij "zich stoer heeft laten zien met een wapen".quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jij bent aan het woordzoeken en nee, dat deden ze al veel langer.
Dat "nu" is te lezen in de tijdsgeest die ook zeer goed bekend is bij jongeren. He tis niet voornietsd stoer je te laten zien met wapens. Kennelijk nooit in dienst gezeten of met wapens te maken gehad.
20/30/40 jaar geleden speelden kinderen nog met klapperpistooltjes onder toezicht van de bromsnor. Die hooguit zei dat je niet zo moest dreigen. Die onschuldigheid is "nu" voorgoed verdwenen.
Het wordt tijd dat letterlijk NU, de burgemeester zich daar ook eens bewust van wordt.
Het zal haar wel een hoop alimentatie gaan kosten.quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:29 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
En wie weet wat daar nog meer allemaal op zolder ligt!
Ik denk dat deze geweldige filmmaker binnenkort bij het leger des Heils slaapt.
Jij hebt kennelijk een totaal ander beeld van wat er is gebeurd dan ik.quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het risico aspect ontgaat je hier echt volledig en je vertrouwt op het inzicht van de agent die in een splitsecond een keuze moet maken.
In Nederland hebben is itt de VS nog het protocol dat agent niet zomaar mag gaan schieten in aanname..... wanneer je daar als misdadiger bewust op vertrouwd wordt dat het einde van die "regeling".
En laten we het rastoetsen maar FF weglaten.
Dat het hier goed is gegaan is te danken aan de achteraf vastgestelde situatie... die wij nooit helemaal duidelijk zullen weten te krijgen. Ook mbt het weggegooid terwlijl je aan het rennen bent, kan en heb ik serieus mijn twijfels. Wat verder niet ter (mijner) zake is om hier uit te discussieren. Iets is niet acceptabel omdat het hier en nu goed is gegaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |