abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:15:51 #201
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188942122
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, wat natuurlijk een idiote reactie is van de agenten daar.

Hij heeft er niet mee lopen zwaaien in het openbaar trouwens.
Het werd kennelijk in het openbaar weggegooid en kan mij ook de commotie bij betrokkenen voorstellen "wat als dan....".

Spreek maar eens politieagenten die in dergelijke situaties wel moeten beslissen... al was het maar ter zekerheid. Vervelend is ook dat je nu als agent rekening moet houden dat kinderen in bezit kunnen zijn van vuurwapens. Dit is ook zeer recentelijk door hoofdcommissaris Paauw opnieuw aangekaart.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188942134
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben prima bij mijn hoofd.

Dit soort zaken (pistool meenemen naar een vriendje om te showen, op een verlaten plek rondlopen waar je niet mag zijn, vandalisme) worden door heel veel pubers gedaan.

Eens en eens
pi_188942139
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het werd kennelijk in het openbaar weggegooid en kan mij ook de commotie bij betrokkenen voorstellen "wat als dan....".

Spreek maar eens politieagenten die in dergelijke situaties wel moeten beslissen... al was het maar ter zekerheid. Vervelend is ook dat je nu als agent rekening moet houden dat kinderen in bezit kunnen zijn van vuurwapens. Dit is ook zeer recentelijk door hoofdcommissaris Paauw opnieuw aangekaart.
Nogmaals: hij had het niet moeten doen, maar zelfs in de VS word je als blanke jongen niet neergeschoten als je wegrent en onderweg iets weggooit wat later een wapen blijkt te zijn.
pi_188942154
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een filmmaker heeft een onklaar gemaakt wapen liggen die hij voor zijn werk nodig had.

Volgens mij is dat gewoon legaal.
Nee, dat is niet legaal. Op ad.nl staat dat alleen jachtgeweren onklaar gemaakt mogen worden en dat er dan ook certificaten bij horen. Een revolver mag je alleen bezitten als hij over de gehele lengte is doorgezaagd. Het is dus gewoon illegaal.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:21:51 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188942163
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat hangt echt af van de vraag of het legaal was of niet.
Ook als het wel legaal was vind ik het way beyond omdat te doen terwijl je partner van niks weet, het vrolijk te laten liggen in een laatje in de woonkamer en zelf naar het buitenland te vertrekken, en dat terwijl je 2 pubers rond hebt lopen.

Laat ik het zo stellen, als ik hier in de woonkamer ineens een wapen tegenkom en mijn man komt met zo'n argument dan hebben we wel een probleem.
Als ik het wapen niet tegenkom maar mijn kind van het bureau mag gaan plukken omdat hij het wapen wel tegengekomen was en meegenomen heeft hebben we nog een veel groter probleem.
Als je dan ook nog te verrot bent om thuis te komen om deze shit te helpen handelen en je weigert dat dan mag je van mij doodvallen.
Dus ik vind het een wonder dat hij daar überhaupt nog een interview kan geven als de man van, want hij was er bij mij niet meer in gekomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188942166
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Bedoel je dat die agenten pas sinds zoon Halsema hier rekening mee moeten houden?
pi_188942181
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, Geen Stijl claimt dat de relatie met haar man al eens op knappen stond omdat ze vreemdgegaan zou zijn met een bekende schrijver, vervolgens vulde Ringo hier in dat het om Mulisch zou gaan.

Lijkt me wat onwaarschijnlijk gezien de diverse jaartallen (ontmoeting man, lidmaatschap tweede kamer, kinderen krijgen, overlijden Mulisch, en diens leeftijd daar nog bij).

Als ze idd vreemdgegaan is met een bekende schrijver dan verwacht ik eerder dat het er een in is die wat meer van haar eigen leeftijd is.
Nee joh, het is natuurlijk Thierry Baudet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_188942185
quote:

[..]

Dit soort zaken (pistool meenemen naar een vriendje om te showen, op een verlaten plek rondlopen waar je niet mag zijn, vandalisme) worden door heel veel pubers gedaan.

Complete onzin dit!
pi_188942212
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:23 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Complete onzin dit!
Pubers doen geen fikkie stoken, autospiegels kapot trappen, bushokjes slopen, zaken opblazen, met egeltjes voetballen, kikkers opblazen, op het dak van grote gebouwen gaan zitten, verlaten landen insluipen etc etc?

Volwassenen vinden wapens al interessant, kan je nagaan hoe dit bij jongens is. Als je dat niet gelooft, kan je beter naar jezelf kijken.
pi_188942214
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, dat is niet legaal. Op ad.nl staat dat alleen jachtgeweren onklaar gemaakt mogen worden en dat er dan ook certificaten bij horen. Een revolver mag je alleen bezitten als hij over de gehele lengte is doorgezaagd. Het is dus gewoon illegaal.
Ok. Vooralsnog lees ik tegenstrijdige berichten hierover.
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:27:07 #211
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188942215
quote:

[..]

Ik ben prima bij mijn hoofd.

Misschien dat jij altijd een heel braaf mannetje was. Dat kan. Saai hoor! ;)
Ja. Iedereen heeft dat thuis liggen natuurlijk :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:27:34 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188942220
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nogmaals: hij had het niet moeten doen, maar zelfs in de VS word je als blanke jongen niet neergeschoten als je wegrent en onderweg iets weggooit wat later een wapen blijkt te zijn.
Het risico aspect ontgaat je hier echt volledig en je vertrouwt op het inzicht van de agent die in een splitsecond een keuze moet maken.
In Nederland hebben is itt de VS nog het protocol dat agent niet zomaar mag gaan schieten in aanname..... wanneer je daar als misdadiger bewust op vertrouwd wordt dat het einde van die "regeling".
En laten we het rastoetsen maar FF weglaten.

Dat het hier goed is gegaan is te danken aan de achteraf vastgestelde situatie... die wij nooit helemaal duidelijk zullen weten te krijgen. Ook mbt het weggegooid terwlijl je aan het rennen bent, kan en heb ik serieus mijn twijfels. Wat verder niet ter (mijner) zake is om hier uit te discussieren. Iets is niet acceptabel omdat het hier en nu goed is gegaan.
pi_188942226
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je een nepwapen niet mag bezitten kun je natuurlijk zelf wel invullen dat je een echt wapen helemaal niet mag bezitten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188942231
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook als het wel legaal was vind ik het way beyond omdat te doen terwijl je partner van niks weet, het vrolijk te laten liggen in een laatje in de woonkamer en zelf naar het buitenland te vertrekken, en dat terwijl je 2 pubers rond hebt lopen.

Laat ik het zo stellen, als ik hier in de woonkamer ineens een wapen tegenkom en mijn man komt met zo'n argument dan hebben we wel een probleem.
Als ik het wapen niet tegenkom maar mijn kind van het bureau mag gaan plukken omdat hij het wapen wel tegengekomen was en meegenomen heeft hebben we nog een veel groter probleem.
Als je dan ook nog te verrot bent om thuis te komen om deze shit te helpen handelen en je weigert dat dan mag je van mij doodvallen.
Dus ik vind het een wonder dat hij daar überhaupt nog een interview kan geven als de man van, want hij was er bij mij niet meer in gekomen.
En wie weet wat daar nog meer allemaal op zolder ligt!
Ik denk dat deze geweldige filmmaker binnenkort bij het leger des Heils slaapt.
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:29:25 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188942235
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee joh, het is natuurlijk Thierry Baudet.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188942239
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap helemaal wat je zegt hoor.

Maar ik begrijp dat dit gedrag vrij typisch voor de man is en dat Femke deze man met al zijn afwijkingen gewoon leuk vindt. Ja, dan zal zij er toch ook wel weer wat anders naar kijken lijkt mij. :)
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:30:24 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188942244
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het risico aspect ontgaat je hier echt volledig en je vertrouwt op het inzicht van de agent die in een splitsecond een keuze moet maken.
In Nederland hebben is itt de VS nog het protocol dat agent niet zomaar mag gaan schieten in aanname..... wanneer je daar als misdadiger bewust op vertrouwd wordt dat het einde van die "regeling".

Dat het hier goed is gegaan is te danken aan de achteraf vastgestelde situatie... die wij nooit helemaal duidelijk zullen weten te krijgen. Ook mbt het weggegooid terwlijl je aan het rennen bent, kan en heb ik serieus mijn twijfels. Wat verder niet ter (mijner) zake is om hier uit te discussieren. Iets is niet acceptabel omdat het hier en nu goed is gegaan.
Wait, whut?
Jij stelt dat het gevaarlijke in deze kwestie het weggooien vh onklaar gemaakte wapen was?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188942247
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:23 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Complete onzin dit!
Dat mag jij vinden.
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:31:29 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188942254
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik snap helemaal wat je zegt hoor.

Maar ik begrijp dat dit gedrag vrij typisch voor de man is en dat Femke deze man met al zijn afwijkingen gewoon leuk vindt. Ja, dan zal zij er toch ook wel weer wat anders naar kijken lijkt mij. :)
Daar lijkt het niet op, aangezien Oey aangeeft dat ze heel erg boos op hem is.
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:31:29 #220
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188942255
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bedoel je dat die agenten pas sinds zoon Halsema hier rekening mee moeten houden?
Jij bent aan het woordzoeken en nee, dat deden ze al veel langer.

Dat "nu" is te lezen in de tijdsgeest die ook zeer goed bekend is bij jongeren. He tis niet voornietsd stoer je te laten zien met wapens. Kennelijk nooit in dienst gezeten of met wapens te maken gehad.
20/30/40 jaar geleden speelden kinderen nog met klapperpistooltjes onder toezicht van de bromsnor. Die hooguit zei dat je niet zo moest dreigen. Die onschuldigheid is "nu" voorgoed verdwenen.
Het wordt tijd dat letterlijk NU, de burgemeester zich daar ook eens bewust van wordt.
pi_188942262
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja. Iedereen heeft dat thuis liggen natuurlijk :)
Natuurlijk niet iedereen (van de andere kant: mijn opa had zelf een schietbaan in de tuin, dus ik kijk er ook weer niet vanop). Maar daar gaat het niet over.

De regelgeving is veranderd omdat er zoveel nepwapens kwamen die niet van echt te onderscheiden waren als ik mij niet vergis.
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:32:36 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188942264
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De wet is uiterst helder.
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:33:12 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188942268
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jij bent aan het woordzoeken en nee, dat deden ze al veel langer.

Dat "nu" is te lezen in de tijdsgeest die ook zeer goed bekend is bij jongeren. He tis niet voornietsd stoer je te laten zien met wapens. Kennelijk nooit in dienst gezeten of met wapens te maken gehad.
20/30/40 jaar geleden speelden kinderen nog met klapperpistooltjes onder toezicht van de bromsnor. Die hooguit zei dat je niet zo moest dreigen. Die onschuldigheid is "nu" voorgoed verdwenen.
Het wordt tijd dat letterlijk NU, de burgemeester zich daar ook eens bewust van wordt.
Uit helemaal niets blijkt dat hij "zich stoer heeft laten zien met een wapen".

Alleen dat hij het onklaar gemaakte wapen weggegooid heeft. Wat volgens jou enorm risicovol is...
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:33:15 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188942269
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:29 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

En wie weet wat daar nog meer allemaal op zolder ligt!
Ik denk dat deze geweldige filmmaker binnenkort bij het leger des Heils slaapt.
Het zal haar wel een hoop alimentatie gaan kosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188942271
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 14:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jij hebt kennelijk een totaal ander beeld van wat er is gebeurd dan ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')