Dat klinkt leuk zeg! Wat is er precies zo handig aan en waar vind ik het patroon?quote:Op vrijdag 13 september 2019 16:47 schreef Zilverberk het volgende:
Rugzakjes. Er is er 1 in huis die door het hele gezin fijn wordt gevonden. Dus die ga ik kopiëren, zodat er voor ieder eentje is.
quote:Op vrijdag 13 september 2019 16:55 schreef Zilverberk het volgende:
Ooit blufte ik tegen mijn lief dat ik wel kon naaien, maar dat ik geen naaimachine had. Dusse, jammerrrr.![]()
Kocht ie een naaimachine voor mij.![]()
Geen uitweg dus.
Patroon is hier op krantenpapier.quote:Op vrijdag 13 september 2019 16:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk zeg! Wat is er precies zo handig aan en waar vind ik het patroon?
Wat is melanzane?quote:Op vrijdag 13 september 2019 16:56 schreef Bluezz het volgende:
Fotoow van rugzakje?
Ik ga melanzane voor mezelf maken
Aaah ja. Ik heb er zo een paar van stevig katoen, die zouden qua handigheid inderdaad danig opknappen van een beritst vakje aan de buitenzijde!quote:Op vrijdag 13 september 2019 16:58 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Patroon is hier op krantenpapier.
[ afbeelding ] Deze met zakje voorop, met rits voor kleine dingetjes.
En dan niet van superdunne stof, maar van spijkerstof.
Ohquote:
De oven staat hier 2-3 keer per week aan. Als hij stuk zou gaan, koop ik dezelfde dag nog een nieuwe.quote:Op vrijdag 13 september 2019 17:13 schreef Holyme het volgende:
Oi. Eens met Molo in deze![]()
Die lasagne klinkt heerlijk. Geen oven is geen probleem. Behalve lasagne, dat mis ik.
Ik geloof het direct! Gebruikte 'm ook veel toen ik er een had. Nu mis ik het dus niet echt meer, puur door gewenning, behalve lasagne. Dat went niet. Met een dikke laag kaas gegratineerd, als het even kanquote:Op vrijdag 13 september 2019 17:21 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
De oven staat hier 2-3 keer per week aan. Als hij stuk zou gaan, koop ik dezelfde dag nog een nieuwe.
Hier grotendeels zwart en grijs.quote:Op vrijdag 13 september 2019 17:21 schreef Holyme het volgende:
Afzonderlijk, met andere kleuren, primaMaar ben geen fan van de combi. En ik ben sowieso van donkere of felle kleuren. 50 shades of black in m'n kast, en dan diepe herstkleuren of felle kleuren erbij. Dat tasje zou vloeken, niet normaal
Broodjes, taart, aardappels (met rozemarijn en olie!), shepherd's pie, cake, schuimpjes, pizza ....quote:Op vrijdag 13 september 2019 17:23 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ik geloof het direct! Gebruikte 'm ook veel toen ik er een had. Nu mis ik het dus niet echt meer, puur door gewenning, behalve lasagne. Dat went niet. Met een dikke laag kaas gegratineerd, als het even kan
*Steekt vingers in oren* lalalalala can't hear youuuuuquote:Op vrijdag 13 september 2019 17:25 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Broodjes, taart, aardappels (met rozemarijn en olie!), shepherd's pie, cake, schuimpjes, pizza ....
Arjan!quote:Op vrijdag 13 september 2019 17:34 schreef AnneX het volgende:
@:mini...thuis is altijd wel fijn. Zou je weer een paar daagjes met de tent gaan?
Ik hou ook van hotelsquote:Op vrijdag 13 september 2019 17:44 schreef Holyme het volgende:
Laatste keer dat ik gecampeerd heb was denk ik in de pubertijd. Op een festival waarbij ik zo van de wap was dat ik een plastic zak nog wel als tent had kunnen beschouwen, zeg maar. Aantal jaar terug hotels ontdekt. Heb er inmiddels aardig wat gezien, maar een leuk en luxe hotel verveelt nooit. Al was een van de laatste hotels een uberkneuterig Duits hotelletje met gedateerd interieur en een gigantische lading mismatchende kerstversiering en lebkuchen. Sfeertje
Gorgonzola ook.quote:Op vrijdag 13 september 2019 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Borrel op kantoor. Er is pizza besteld. "doe maar een beetje van alles wat"Dus nu hebben we 3 Salami, 2 Gorgonzola en 6 Tonijn. Maar tonijn is smerig
Handige zakjes!quote:Op vrijdag 13 september 2019 16:58 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Hij was lekkerquote:Op vrijdag 13 september 2019 18:54 schreef AnneX het volgende:
Half tent / half cabine kaatje! Van beiden wat.
Kampeer vakanties van 2-3 weken in Spanje, France, Italië en Portugal is langer geleden.
Lang weekeinde hebben we nog wel eens gedaan: kamperen bij de boer hier en daar in Nederland, met nog drie/ vier gezinnen en kinderen.
De laatste kopen nu huizen, dus het is al even geleden.
Affijn, vanavond de sperzieboontjes van de buurman samen met die van hello fresh in de pan.
https://www.hellofresh.nl(...)caedc94eac318f165e29![]()
Die flimsy touwtjes vind ik vooral niet te doen.. Liever een goede rugtas of gewoon mijn schoudertas. Ik heb niets met 'damestassen' maar mijn schoudertas is echt geweldigquote:Op vrijdag 13 september 2019 19:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij was lekkerMocht wel iets pittiger, maar had alleen badjak in huis.
Ik heb 3 rugzakken, maar die rugzakjes hierboven lijken me niks. Misschien wel van spijkerstof, dat is wel fijn materiaal voor een rugzak.
Meh, ga er zo maar eens vandoor denk ik. Het is hem ff niet vandaag lijkt wel.quote:Op vrijdag 13 september 2019 18:53 schreef derLudolf het volgende:
Dan maar extra bier drinken. 1 flesje is 3 plakken brood.
Vind ik ook niet fijn nee. Schoudertassen ook liever niet. Op vakantie heb ik altijd een kipling en voor gewoon een fijne leren. Lang op zoek geweest naar "de" rugtas en deze is het bijnaquote:Op vrijdag 13 september 2019 19:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Die flimsy touwtjes vind ik vooral niet te doen.. Liever een goede rugtas of gewoon mijn schoudertas. Ik heb niets met 'damestassen' maar mijn schoudertas is echt geweldig
Voordeel van dunne stof is dat je de rugzak op kunt proppen in je kontzak als je boodschappen gaat doen. Hangt er tenminste geen parachute achter je te bengelen als de tas nog leeg is.quote:Op vrijdag 13 september 2019 16:58 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Als ik er echt lang mee moet lopen én met aanzienlijk gewicht dan altijd een fijne rugtasquote:Op vrijdag 13 september 2019 19:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vind ik ook niet fijn nee. Schoudertassen ook liever niet. Op vakantie heb ik altijd een kipling en voor gewoon een fijne leren. Lang op zoek geweest naar "de" rugtas en deze is het bijna
Ze waren denk blij dat ze mochten kiezen en aangezien niemand tonijn besteld kon t mooi op jullie bestelling.quote:Op vrijdag 13 september 2019 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Borrel op kantoor. Er is pizza besteld. "doe maar een beetje van alles wat"Dus nu hebben we 3 Salami, 2 Gorgonzola en 6 Tonijn. Maar tonijn is smerig
Deze rugtas is ook netjes. Dit keer er flink wat geld aan uitgegeven, maar je merkt duidelijk dat het goede kwaliteit is. En er kan best wel wat in, ook belangrijk.quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Als ik er echt lang mee moet lopen én met aanzienlijk gewicht dan altijd een fijne rugtas
Hartige pannenkoeken.quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:29 schreef FutureFairytale het volgende:
En nu lekker pannenkoeken eten. Daar is NL wel de beste in hoor vind ik, Hollandse pannenkoeken hou ik van. Vooral hartig.
Daar zijn deze tasjes ook niet voor. Meer even snel een brood halen op de fiets. Of tijdens het wandelen 2 flesjes water en wat te knabbelen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Als ik er echt lang mee moet lopen én met aanzienlijk gewicht dan altijd een fijne rugtas
Doen! Is heerlijkquote:Op vrijdag 13 september 2019 19:33 schreef Myraela het volgende:
Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik denk dat ik een weekendje spa ga boeken. Normaal wil ik zoveel mogelijk doen en zien als ik wegga, maar ik kijk nu eigenlijk vooral uit na een heel weekend helemaal niets doen.
Moet je hier in Kleve een keer komen eten.Tonijn die enkel de bakplaat een keer aangeraakt heeft voor een bruin jasje van nog geen halve millimeter dik. verder rauw.quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ze waren denk blij dat ze mochten kiezen en aangezien niemand tonijn besteld kon t mooi op jullie bestelling.
Nog steeds vind ik gekookte tonijn niet lekker. Alleen rauw (sushi/sashimi), of de randen geschroeid (tataki)
Oh, ik miste wat berichtjes, waaronder deze. Heb dat nog niet eerder gedaan, maar twijfel daar soms ook over. Lijkt me best lekkerquote:Op vrijdag 13 september 2019 19:33 schreef Myraela het volgende:
Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik denk dat ik een weekendje spa ga boeken. Normaal wil ik zoveel mogelijk doen en zien als ik wegga, maar ik kijk nu eigenlijk vooral uit na een heel weekend helemaal niets doen.
Ja voor dat laatste heb ik dus liever niet dat de touwen in mijn schouders snijdenquote:Op vrijdag 13 september 2019 19:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Daar zijn deze tasjes ook niet voor. Meer even snel een brood halen op de fiets. Of tijdens het wandelen 2 flesjes water en wat te knabbelen.
Ik vind die touwrugzakjes ook verschrikkelijk. Dan nog liever een linnen tas.quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:43 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja voor dat laatste heb ik dus liever niet dat de touwen in mijn schouders snijden
Ik heb gewoon geboekt.quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Doen! Is heerlijk![]()
Ik kreeg net een uitnodiging voor een etentje bij vriend as zondag. Die wilde zijn gastronomische kunsten weer eens uitproberen. Vorige edities waren zeer geslaagd. Ik hoorde al iets van coquilles als voorgerecht
Die heb ik ook. Maar is maatje lomp. Zou er eigenlijk een kleinere van ongeveer 40 liter van moeten hebben voor de wat kortere vakanties.quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vind die touwrugzakjes ook verschrikkelijk. Dan nog liever een linnen tas.
Maar inmiddels heb ik een hippe rugzak met een gevormd achterpand wat ventileert
Waarschijnlijk is het zo gegaan jaquote:Op vrijdag 13 september 2019 19:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ze waren denk blij dat ze mochten kiezen en aangezien niemand tonijn besteld kon t mooi op jullie bestelling.
Ik ga zondag naar Syrische kennissen. Ze hebben eindelijk een nieuw huis (zaten met een 2 jarige in een soort drugsverhandelgebied). Ik moet al om 14 uur komen, eet mee (moest ook) en van anderen heb ik gehoord dat hij van alle Syriërs het lekkerste kookt! Nou maar hopen dat de ingrediënten voor het meest favoriete Syrische recept niet te verkrijgen zijn. Zijn zij allemaal dol op en ik (als ik het netjes zeg) niet zo erg. Maar je krijgt het altijd met zo'n verwachtingsvol gezicht voorgeschoteld en dan heb ik het lef niet om te zeggen "doe maar niet".quote:Op vrijdag 13 september 2019 19:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Doen! Is heerlijk![]()
Ik kreeg net een uitnodiging voor een etentje bij vriend as zondag. Die wilde zijn gastronomische kunsten weer eens uitproberen. Vorige edities waren zeer geslaagd. Ik hoorde al iets van coquilles als voorgerecht
Moest vanochtend op de fiets nog aan jullie denken, hoe zou het gaan vandaag.quote:Op vrijdag 13 september 2019 20:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Tonijn pizza, pizza Dynamite
Hier was het een kankerdag....
Mijn zus is met mem naar ziekenhuis geweest (scan)
en ik ben met broer naar ziekenhuis geweest voor zijn laatste immuno. Na een lange dag ziekenhuis hebben wij er samen een biertje op gedronken. Ben zo blij voor hem!
Mem's scan was stabiel slecht, dat is best goed nieuws
/dagboek
Proostquote:Op vrijdag 13 september 2019 20:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Tonijn pizza, pizza Dynamite
Hier was het een kankerdag....
Mijn zus is met mem naar ziekenhuis geweest (scan)
en ik ben met broer naar ziekenhuis geweest voor zijn laatste immuno. Na een lange dag ziekenhuis hebben wij er samen een biertje op gedronken. Ben zo blij voor hem!
Mem's scan was stabiel slecht, dat is best goed nieuws
/dagboek
En wat is dat gerecht dan?quote:Op vrijdag 13 september 2019 20:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ga zondag naar Syrische kennissen. Ze hebben eindelijk een nieuw huis (zaten met een 2 jarige in een soort drugsverhandelgebied). Ik moet al om 14 uur komen, eet mee (moest ook) en van anderen heb ik gehoord dat hij van alle Syriërs het lekkerste kookt! Nou maar hopen dat de ingrediënten voor het meest favoriete Syrische recept niet te verkrijgen zijn. Zijn zij allemaal dol op en ik (als ik het netjes zeg) niet zo erg. Maar je krijgt het altijd met zo'n verwachtingsvol gezicht voorgeschoteld en dan heb ik het lef niet om te zeggen "doe maar niet".
Daarvoor worden ze hier ook gebruikt.quote:Op vrijdag 13 september 2019 20:29 schreef Bluezz het volgende:
Mijn kinderen hadden hun gymkleren in dat soort rugzakjes.
Ook handig om in je grote tas/rugzak te stoppen ipv een plastic tas.
Of als je weer eens kleding koopt en geen tas hebt meegenomen
Mulukhyiah (da’s een van de schrijfwijzes) het zijn groene bladen (spinazie kleur) met kip en kruiden. Lang geleden heb ik het ook in Egypte gehad, daar was het een soort saus bij het eten. Het smaakt mij te bitterquote:
Dat is wel heel schraal. Waar zit je, Eindhoven?quote:Op vrijdag 13 september 2019 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Meh, dit hotel is me toch iets te shabby voor 50 euro zonder ontbijt. Douche en toilet op de gang, geen douchegel, de helft van de verlichting doet het niet, en het gordijn is een rolgordijn dat ik aan de verwarming moet vastknopen om het omlaag te houdendit doen we niet meer. Oh ja, klagen bij de receptie is zinloos want die is dicht na 19:00
Voor dat geld hadden we 3 nachten met 2 personenquote:Op vrijdag 13 september 2019 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Meh, dit hotel is me toch iets te shabby voor 50 euro zonder ontbijt. Douche en toilet op de gang, geen douchegel, de helft van de verlichting doet het niet, en het gordijn is een rolgordijn dat ik aan de verwarming moet vastknopen om het omlaag te houdendit doen we niet meer. Oh ja, klagen bij de receptie is zinloos want die is dicht na 19:00
T is hier een beetje ‘d maan schijnt door de bomen’, even wachten nogquote:Op vrijdag 13 september 2019 21:22 schreef AnneX het volgende:
Als jullie naar buiten kijken, zien jullie dan ook een volle laagstaande maan! Fraai.
Ik heb besloten om beter op de herkomst van producten te gaan letten. Heel goed dus, die Nederlandse boontjes. Wij hebben net een aflevering van de Keuringsdienst over zeevruchten gekeken. Wat zit de wereld toch absurd in elkaar.quote:Op vrijdag 13 september 2019 21:20 schreef AnneX het volgende:
Het waren allemaal Nederlandse boontjes.![]()
Wat goed dat je nog steeds sport Luckyen ik las van de gevraagde offerte.
Wat veelomvattend wordt het dan!
Uniek, kan mem wel zelf in auto mee op/neer.
Gedoe hoor MantelZorg en familie en emotie.
En ik wist zonder opzoeken heel wat vragen bij 2 voor 12 quiz.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer niet.😎
Uien uit Nieuw-Zeeland en aardappels uit Israël.quote:Op vrijdag 13 september 2019 21:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb besloten om beter op de herkomst van producten te gaan letten. Heel goed dus, die Nederlandse boontjes. Wij hebben net een aflevering van de Keuringsdienst over zeevruchten gekeken. Wat zit de wereld toch absurd in elkaar.
quote:Op vrijdag 13 september 2019 22:05 schreef AnneX het volgende:
Lokaal is hier een uitgebreide “ landwinkel”, waar alles onbespoten wordt geteeld etc.
Evt. koopt men lokaal in: kaas, meel van de molen, (af)wasmiddel, eigen honing.Fijn is dat, zo’n winkel. Hier ook wel maar niet zo’n groot assortiment. En steeds meer ook cadeauspullen. Ik kom er dus steeds minder om gewoon eten te halen. Las wel dat het natuurcentrum meer gaat verkopen uit eigen tuin en van eigen beestjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer niet.😎We have far more in common than that which devides us..
quote:Op vrijdag 13 september 2019 22:05 schreef AnneX het volgende:
Lokaal is hier een uitgebreide “ landwinkel”, waar alles onbespoten wordt geteeld etc.
Evt. koopt men lokaal in: kaas, meel van de molen, (af)wasmiddel, eigen honing.Wat een assortimentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer niet.😎![]()
Ik ben niet per definitie tegen voedsel uit het buitenland. Ik eet graag avocado, banaan of citroen. Maar wat bewuster kijken naar de reis die producten afleggen zou niet verkeerd zijn.Spoilers!
Dat zijn precies producten die hier gewoon vandaan moeten komen.quote:Op vrijdag 13 september 2019 22:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uien uit Nieuw-Zeeland en aardappels uit Israël.
Echt flauwekul vind ik het
Lastig, want na drie keer ga je niet zeggen dat je het eigenlijk niet te eten vindquote:Op vrijdag 13 september 2019 20:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ga zondag naar Syrische kennissen. Ze hebben eindelijk een nieuw huis (zaten met een 2 jarige in een soort drugsverhandelgebied). Ik moet al om 14 uur komen, eet mee (moest ook) en van anderen heb ik gehoord dat hij van alle Syriërs het lekkerste kookt! Nou maar hopen dat de ingrediënten voor het meest favoriete Syrische recept niet te verkrijgen zijn. Zijn zij allemaal dol op en ik (als ik het netjes zeg) niet zo erg. Maar je krijgt het altijd met zo'n verwachtingsvol gezicht voorgeschoteld en dan heb ik het lef niet om te zeggen "doe maar niet".
Hullie moeten zelf toch ook eten?quote:Op vrijdag 13 september 2019 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zijn precies producten die hier gewoon vandaan moeten komen.
Aan de andere kant had Robin ook wel gelijk. Als we geen producten uit derdewereld landen halen, verdienen ze daar helemaal niets. Lastig.
Maar ik zie Nieuw Zeeland en Israël nou niet als derde wereldlanden.quote:Op vrijdag 13 september 2019 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zijn precies producten die hier gewoon vandaan moeten komen.
Aan de andere kant had Robin ook wel gelijk. Als we geen producten uit derdewereld landen halen, verdienen ze daar helemaal niets. Lastig.
Nee rolstoel taxi, speciale want zuurstof fles mee.. dure hoor!quote:Op vrijdag 13 september 2019 21:20 schreef AnneX het volgende:
Het waren allemaal Nederlandse boontjes.![]()
Wat goed dat je nog steeds sport Luckyen ik las van de gevraagde offerte.
Wat veelomvattend wordt het dan!
Uniek, kan mem wel zelf in auto mee op/neer.
Gedoe hoor MantelZorg en familie en emotie.
En ik wist zonder opzoeken heel wat vragen bij 2 voor 12 quiz.
Dat krijg ik steeds bij andere mensenquote:Op vrijdag 13 september 2019 22:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lastig, want na drie keer ga je niet zeggen dat je het eigenlijk niet te eten vind
Maar nu denken ze dat je het lekker vind, nu ben je de lul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |