abonnement Unibet Coolblue
pi_188909000
Ik (dertiger) ken behalve mijn ouders niemand in mijn omgeving die nog reguliere televisie kijkt. Welke dolende ziel kijkt er nog naar DWDD of ‘ik hou van Holland’? Wie zijn die mensen? Of zijn het alleen nog 60’ers die reguliere televisie kijken? Ik verbaas mij dat tv überhaupt nog bestaat, niet meer van deze tijd
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  User die overal opduikt 2022 donderdag 12 september 2019 @ 12:29:31 #2
186611 Haags
pi_188909010
Nauwelijks. Soms wat voetbal maar meer netflix
Zonder wrijving geen glans
pi_188909019
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 12:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nauwelijks. Soms wat voetbal maar meer netflix
Voetbal is de uitzondering inderdaad, daar kun je niet omheen
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 september 2019 @ 12:32:10 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188909044
Ja hoor. Wel vooral sport en dat soort 'live' dingen, zo nu en dan eens een leuke documentaire of iets. Niet heel vaak een regulier programma, hoewel ik ook wel eens gewoon het journaal of een ander nieuwsprogramma kijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 12 september 2019 @ 12:32:36 #5
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_188909049
Ik!
Lekker zappen, kom je nog eens wat leuks tegen. Vooral in de weekenden.
Tv kijken bevalt mij beter dan Netflix.
Als ik in de avonden thuis was en niet op werk zou ik voor sommige programma's nog steeds gaan klaar zitten om te kijken.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  User die overal opduikt 2022 donderdag 12 september 2019 @ 12:32:50 #6
186611 Haags
pi_188909052
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 12:29 schreef Kamover het volgende:

[..]

Voetbal is de uitzondering inderdaad, daar kun je niet omheen
Gisteravond had ik ook gewoon zin om even tv te kijken trouwens. Was best wel even lekker :D
Zonder wrijving geen glans
pi_188909101
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 12:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Gisteravond had ik ook gewoon zin om even tv te kijken trouwens. Was best wel even lekker :D
Ik had een paar jaar geleden enkele maanden geen tv.
Binnen 10 minuten merkte ik dat er niets veranderd was qua programmering.
Dezelfde kut programma's.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 12 september 2019 @ 12:38:33 #8
186611 Haags
pi_188909116
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 12:37 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ik had een paar jaar geleden enkele maanden geen tv.
Binnen 10 minuten merkte ik dat er niets veranderd was qua programmering.
Dezelfde kut programma's.
Ja met dezelfde BN'ers al 20 jaar lang.
Zonder wrijving geen glans
pi_188909291
Wij kijken veel tv, waarom niet? En nee, toevallig geen De wereld draait door en Ik hou van Holland, maar vanalles op de publieke omroep en de commerciëlen, op de BBC, op de Duitse zenders, BBC first, wielrennen op de Belg, sowieso allerlei sport, (crime-)series, kostuumdrama’s, films, docu’s, kookprogramma’s, weetikveel, gewoon vanalles. Reality-tv en talentenjachten zijn niet mijn ding, maar daar krijg ik soms wat van mee als mijn echtgenoot dat eens kijkt.
We gaan deze week toevallig een nieuwe tv kopen.
pi_188909315
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 12:32 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik!
Lekker zappen, kom je nog eens wat leuks tegen. Vooral in de weekenden.
Tv kijken bevalt mij beter dan Netflix.
Als ik in de avonden thuis was en niet op werk zou ik voor sommige programma's nog steeds gaan klaar zitten om te kijken.
Dit! Zoveel leuker dan op afroep iets kijken. Nu word je nog eens verrast.
Somebody that I used to know
pi_188909351
Ik kijk nog wel tv maar heel selectief en sowieso alleen publieke omroep. Ik heb een enorm "guilty pleasure", nl de suffe quizjes zoals de slimste mens, met het mes op tafel etc. Lekker ontspanning en verstrooiing tijdens het koken. Daarnaast kijk ik soms naar de betere (meestal vpro) documentaires zoals tegenlicht en voor de rest wat programma's die ik ook vooral uit nostalgie kijk, van die langlopende klassiekers zoals dit was het nieuws en zomergasten. Vooral dat laatste vind ik heerlijk, mooie slow tv zonder onderbrekingen.

Op youtube of netflix is voor zoiets mijn attentiespanne echt niet groot genoeg. Wat ik daar vaak heb is dat ik keuzestress krijg van het veel te grote aanbod en ik uiteindelijk alleen maar onrustig van het ene filmpje naar het andere filmpje zap. Tv kun je gewoon aanzetten, je hoeft nauwelijks keuzes te maken (ik kijk toch niet verder dan NPO1 t/m 3) en je weet toch min of meer wat je krijgt. En is er niks dan gaat ie weer snel uit Liever dat dan je overgeven aan het algoritme van youtube of netflix, waar vooral netflix me eigenlijk vooral kutzooi aan probeert te smeren.
pi_188909372
Helemaal niet. Al jaren alleen een internet abonnement.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  donderdag 12 september 2019 @ 13:07:59 #13
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188909485
Telt 'on demand' ook? Bij het ontbijt staat iig de laatste aflevering van Jinek/Pauw of Beau (of wie er dan ook op die plek zit - komt er na Beau, nu hij zo flopt, überhaupt nog iemand?) op, afhankelijk van de gasten van de avond ervoor.

's Avonds gaat het ook vaak weer op, in een mix van lineair en 'on demand'; waar ook weleens YT-spul tussen zit. Dat kan vele kanten op, zonder een vast schema. Maar ik kijk wél heel weinig sport, series, slechte reality en 'hulp-tv'. En al helemaal geen Ik Hou Van Holland, De Jongens Tegen De Meisjes en dingen die daar op lijken. :r :r :r

Of Beste Zangers. Ik kan daar helemaal niet tegen.

Een zekere zwak voor actualiteiten/maatschappelijke issues, pratende hoofden of een combinatie ervan, is wel aanwezig. Van Rtl Boulevard tot serieuze documentaires. Tip: zoek op de NPO-app eventjes de aflevering van Hollandse Zaken over burgerlijkheid op. :9

Dat kwartiertje EditieNL is wel een standaard dingetje wat ik kort voor het slapen gaan nog even opvraag. Het zit op het randje van 'guilty pleasure'.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eightyone op 12-09-2019 13:19:46 ]
  Moderator donderdag 12 september 2019 @ 13:08:22 #14
9859 crew  Karina
Woman
pi_188909490
Ik kijk nog regelmatig tv, sport, masterchef en dat soort dingen, the Bold & The Beautiful :') en nog wat dingen zoals The Profit e.d.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_188909862
De uitwedstrijden van Ajax. Voor de rest alleen Netflix.

Duur abbo voor die paar wedstrijdjes in het jaar overigens..
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 12 september 2019 @ 13:35:15 #16
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_188909890
Elke dag. En als er programma's zijn die tegelijkertijd worden uitgezonden kijk ik het terug of download ik het. Maar voornamelijk 'gewoon' zonder streaming.

En nee, ik ben geen zestiger. }:|
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_188909907
Ik, als veertiger. Ik vind TV een prima concept, het is een beetje een klassiek restaurant, je kiest iets uit van je eigen voorkeur maar laat het aan de vakmensen over om je iets lekkers voor te zetten. Ik hou niet van zelfbedieningsrestaurants en ik hou niet bingen in een all you can eat. Wat ooit ook prettig was aan TV was de gedeelde ervaring, niet alleen dat dingen die op TV waren tot het collectief geheugen en/of het gesprek van de dag gingen behoren, maar ook dat je bijvoorbeeld hele groepen mensen had die gezamenlijk Twin Peaks gingen kijken en dan na afloop alweer uit keken naar de volgende week voor de volgende aflevering. Nou vond ik Twin Peaks geen reet aan, maar dat is gewoon gezelliger dan in je eentje of met je vriendin bingen. Voor sport is het ideaal.

Ik moet wel zeggen dat zowel het menu als de kwaliteit te wensen overlaat de laatste jaren. Ik kijk eigenlijk niet naar Nederland 3, ik heb niks tegen jongeren verder maar ik zie niet waarom ze geen presentatoren kunnen vinden die het Nederlands beheersen en niet totaal oppervlakkig zijn. Er zijn ook veel te veel tafelgesprekken, bij tafelgesprekken zitten er altijd mensen te praten over dingen waar ze geen verstand van hebben. Daarnaast zoeken die altijd naar het collectieve wat er niet meer is, door van alles eenheidsworst met harde stukjes te maken waarover we het dan allemaal eens moeten zijn dat het heerlijk is. Bovendien vertellen ze je om de haverklap, net als Nederland 3, hoe je moet denken met behulp van manipulatie, terwijl ik dat toch echt zelf veel beter kan. Ik mis de pluriformiteit. Satire is er te weinig, maar dat hebben we wel nodig en eigenlijk alleen de PO kan dat.

Maar dan zijn er altijd nog de docu's, programma's als Tegenlicht, Andere Tijden, daar zitten soms echte pareltjes tussen. Dan heb je nog goed gemaakte programma's met een goed idee zoals Het Geheim van de Meester. Dat zuigt je op zijn Henk van Os in een schilderij terwijl je er anders je schouders over op zou halen.

De Belg heeft ook goede docu's, en ook leuke docu series waarin ze heel veel tijd nemen voor een onderwerp. Bovendien is in Belgie het absurdisme nooit ver weg en doen ze eigenlijk niet aan reclame. Goede filmkeuzes ook. De BBC daarentegen is living off it's reputation, geen schim meer van wat het was. Alles wat er nog goed aan is gaat al twee decennia mee. En ook dat is een 'laten we nou allemaal hetzelfde denken' omroep geworden. Duitse TV moet ik meestal toevallig in vallen. Commercielen kijk ik eigenlijk nooit op de minst neppe series van NGC en Discovery na.

De Nederlandse PO is een prachtig concept met heel veel toekomst, maar het is wel in crisis en moet zijn pluriformiteit heel snel terugkrijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_188909950
Kijk nauwelijks tv, maar zeg mijn abonnementje toch maar niet op.

Bij streamingdiensten vind ik het altijd super vervelend om iets uit te moeten zoeken als je eigenlijk niets specifieks zoekt, daar zouden ze echt eens iets op moeten bedenken _O-

Zou liever een flink bedrag per maand betalen en dat je dan ook echt alles maar dan ook alles on demand kan kijken.. nu staat het ene op Amazon en het andere op Netflix, en dan nog ben je er niet.

Eigenlijk is niets goed op het moment, en net die film of serie die je echt wil kijken staat nergens op, dan kun je hem huren voor ¤ 5,00 of illegaal streamen.

#klaag
Ik was hier...
  donderdag 12 september 2019 @ 13:45:39 #19
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188910017
In hoeverre zijn hier trouwens nog mensen onder de 40 met een papieren tv-gids?

Ik (38) heb er al sinds halverwege de 00's eentje. In eerste instantie de Tv-Krant - nauwelijks meer dan een 'spoorboekje', maar wel lekker goedkoop - en de laatste 12 jaar die van de Vara.

Destijds was het nog normaal om er als +/- 25-jarige eentje op tafel te hebben liggen.
pi_188910093
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 13:45 schreef Eightyone het volgende:
In hoeverre zijn hier trouwens nog mensen onder de 40 met een papieren tv-gids?

Ik (38) heb er al sinds halverwege de 00's eentje. In eerste instantie de Tv-Krant - nauwelijks meer dan een 'spoorboekje', maar wel lekker goedkoop - en de laatste 12 jaar die van de Vara.

Destijds was het nog normaal om er als +/- 25-jarige eentje op tafel te hebben liggen.
Ik ken niemand met een tvgids. Zelfde leeftijdscategorie.
pi_188910140
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 12:29 schreef Kamover het volgende:
Ik (dertiger) ken behalve mijn ouders niemand in mijn omgeving die nog reguliere televisie kijkt. Welke dolende ziel kijkt er nog naar DWDD of ‘ik hou van Holland’? Wie zijn die mensen? Of zijn het alleen nog 60’ers die reguliere televisie kijken? Ik verbaas mij dat tv überhaupt nog bestaat, niet meer van deze tijd
Ik, ik ben 96.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188910304
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 13:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik, ik ben 96.
geen 69? ;)
pi_188910342
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:09 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

geen 69? ;)
...en ik kijk ook naar de meest "cheesy' dingen ever, ook.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 12 september 2019 @ 14:25:38 #24
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188910553
Het is toch heerlijk televisie kijken dan hoef je tenminste niet na te denken.
  donderdag 12 september 2019 @ 14:37:18 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188910710
Onze buren gaan om acht uur 's avonds voor de televisie zitten. Maar die zijn 92 en 89.
Voor mijn kinderen is televisie een van de vele -praktisch nooit gebruikte- apps op de smart-TV.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')