abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188888274
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Die in dienst stonden van politici/koningen... Wat vond jij daar ook alweer van? islamitische staat had voor vrijwel al hun daden een koranische rechtvaardiging paraat.. ;)
Wat vond ik daar ook alweer van, heb ik mijn mening dan eerder geuit?

Het lijkt er eerder op dat jij de IS-interpretatie van de Koran als de enige acceptabele interpretatie ziet.
pi_188888285
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

In hoeveel van die mainstream organisaties kopen de (salafisten uit) oliestaten zich niet in door bijv. nieuwe gebouwen te sponsoren?
Lijkt me sterk dat daar cijfers over zijn, maar het is uiteraard iets dat in de gaten gehouden moet worden, maar het gaat de salafis niet om de gebouwen natuurlijk maar om de boodschap dat verkondigd wordt, daarin sluipt het gevaar voor de samenleving, want hun ultieme doel is natuurlijk, dat elke mainstream moslim naar de.pijpen danst van de salafis.
Ik hoop dat de mainstream moslim gemeenschap eindelijk wakker wordt en eindelijk inziet waar ze mee te maken heeft. Dit soort onderzoeken moeten de moslims dankbaar zijn, omdat het hen helpt om de salafi organisaties te kunnen herkennen. Iets wat overigens niet altijd duidelijk is, omdat ze meestal niet zeggen dat ze salafisten zijn, maar dat ze "gewoon moslim" zijn :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188888296
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:13 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Wat vond ik daar ook alweer van, heb ik mijn mening dan eerder geuit?

Het lijkt er eerder op dat jij de IS-interpretatie van de Koran als de enige acceptabele interpretatie ziet.
Jij verwijst naar lieve verzen, die de vuile op geen enkele manier teniet doen. Weet je wat, ik kom zelf wel met het volgende smoesje voor je op de proppen: De enige echte koran is in het arabisch!
pi_188888311
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat daar cijfers over zijn, maar het is uiteraard iets dat in de gaten gehouden moet worden, maar het gaat de salafis niet om de gebouwen natuurlijk maar om de boodschap dat verkondigd wordt, daarin sluipt het gevaar voor de samenleving, want hun ultieme doel is natuurlijk, dat elke mainstream moslim naar de.pijpen danst van de salafis.
Ik hoop dat de mainstream moslim gemeenschap eindelijk wakker wordt en eindelijk inziet waar ze mee te maken heeft. Dit soort onderzoeken moeten de moslims dankbaar zijn, omdat het hen helpt om de salafi organisaties te kunnen herkennen. Iets wat overigens niet altijd duidelijk is, omdat ze meestal niet zeggen dat ze salafisten zijn, maar dat ze "gewoon moslim" zijn :')
Juist door zo'n gebouw te sponsoren kopen ze natuurlijk invloed op wat/hoe er vervolgens in dat gebouw gepreekt wordt..
pi_188888317
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:06 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Ik denk meer dat zij pro-Saoedi-salafisten zijn.
Isis gebruikte Saudische schoolboeken in hun curriculum. Er is geen verschil tussen de Saudi en de Isis doctrine. Het is beide gestoeld op het wahabisme.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188888324
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

Isis gebruikte Saudische schoolboeken in hun curriculum. Er is geen verschil tussen de Saudi en de Isis doctrine. Het is beide gestoeld op het wahabisme.
Saoedië is ISIS in maatpak zoals Dennis Honing hen noemt.
pi_188888330
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

Amerika ging ook jihadboeken uitgeven in Pakistan/Afghanistan ten tijde van de Sovjetinvasie in Afghanistan en kinderen hersenspoelen.
pi_188888335
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:08 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Nee, de grootste bedreiging voor de moslims in Nederland zijn ziektes, ongelukken etc. en niet een klein groepje salafisten.
Een spirituele bedreiging is veel gevaarlijker dan een fysieke bedreiging. Lijkt me dat je dat als moslim wel inziet, hoop ik.
-Rabia Al-Basri
pi_188888342
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

Een spirituele bedreiging is veel gevaarlijker dan een fysieke bedreiging. Lijkt me dat je dat als moslim wel inziet, hoop ik.
Zo bezien heb je een punt.
pi_188888351
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:17 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Saoedië is ISIS in maatpak zoals Dennis Honing hen noemt.
True that.
-Rabia Al-Basri
pi_188888366
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

Bijna niemand is een salafist meer, lol. Toch interessant hoe NRC en Nieuwsuur in staat zijn om hen op te sporen.
pi_188888371
quote:

[..]

Amerika ging ook jihadboeken uitgeven in Pakistan/Afghanistan ten tijde van de Sovjetinvasie in Afghanistan en kinderen hersenspoelen.
Al-Qaida, ISIS, S-A, allemaal nuttige koppen van het zio-Amerikaanse monster.
pi_188888382
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Jij verwijst naar lieve verzen, die de vuile op geen enkele manier teniet doen. Weet je wat, ik kom zelf wel met het volgende smoesje voor je op de proppen: De enige echte koran is in het arabisch!
Er bestaat maar 1 Arabische versie van de Koran ja.

Maar wat is je punt? In Irak werd juist een jihad uitgeroepen TEGEN isis, ze kwamen in actie na een fatwa van een grootayatollah.
pi_188888393
quote:

[..]

Tuurlijk hebben ook andere.factoren een effect. Zo kunnen. We organisatie s als Isis en al Qaida herleiden naar de Afghaanse ellende dat een internationale conflict was zoals Syrië dat is, maar de bron van de "infestation" is de saud.familie. als er een oorlog komt tussen Saudi en Iran weet ik wel voor wie ik ga rooten.
-Rabia Al-Basri
pi_188888408
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:21 schreef azzmy1993 het volgende:
Maar wat is je punt? In Irak werd juist een jihad uitgeroepen TEGEN isis, ze kwamen in actie na een fatwa van een grootayatollah.
Nee goh gek he, dat sji'iten oproepen tot defensieve jihad wanneer soenitische zelfmoordaanslagen gepleegd worden op hun moskeeën. :')
pi_188888417
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben ook andere.factoren een effect. Zo kunnen. We organisatie s als Isis en al Qaida herleiden naar de Afghaanse ellende dat een internationale conflict was zoals Syrië dat is, maar de bron van de "infestation" is de saud.familie. als er een oorlog komt tussen Saudi en Iran weet ik wel voor wie ik ga rooten.
Voor Iran? Ik ga niet voor Iran rooten, busladingen vol met Perzen en andere Iraanse minderheden zijn ook niet echt te spreken over de Iraanse moellahs.
pi_188888423
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee goh gek he, dat sji'iten oproepen tot defensieve jihad wanneer soenitische zelfmoordaanslagen gepleegd worden op hun moskeeën. :')
Het punt is dat er verschillende groepen en interpretaties bestaan, en de Koran anders uitleggen dan IS.
pi_188888439
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:24 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Het punt is dat er verschillende groepen en interpretaties bestaan, en de Koran anders uitleggen dan IS.
Mwa, ze zijn het goeddeels eens over de interpretatie van de Koran. De splitsing is historisch van aard.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2019 23:26:19 ]
pi_188888445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:24 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Ja nee, goh naast de soenieten zijn er ook shi'ieten en onder die twee heb je dan ook nog diverse wetscholen.

Er zit er niet één tussen waarvan ik zou zeggen "Ja, dat zou onder de streep nou echt iets positiefs toevoegen aan het westen." En nee, ik ben zeker niet van dat geforceerde gedweep met "spirituele" soefisten. Die kennen ook gewoon jihad, om maar iets te noemen. :W
pi_188888455
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Al-Qaida, ISIS, S-A, allemaal nuttige koppen van het zio-Amerikaanse monster.
Je doet een Yasmina Haifi'tje

Mja, ik zie het anders, maar vele moslims zullen het eens zijn met jou, LelijKnap.
pi_188888480
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:27 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Je doet een Yasmina Haifi'tje

Mja, ik zie het anders, maar vele moslims zullen het eens zijn met jou, LelijKnap.
Ik ben inzake dit soort kwesties al jaren een betrouwbaar bondgenoot van de moslim, het verschil is wel dat ik niet doe alsof het geheel losstaat van de islam. Ik zie het namelijk als beleid van het gebruik ervan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2019 23:31:18 ]
pi_188888491
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja nee, goh naast de soenieten zijn er ook shi'ieten en onder die twee heb je dan ook nog diverse wetscholen.

Er zit er niet één tussen waarvan ik zou zeggen "Ja, dat zou onder de streep nou echt iets positiefs toevoegen aan het westen." En nee, ik ben zeker niet van dat geforceerde gedweep met "spirituele" soefisten. Die kennen ook gewoon jihad, om maar iets te noemen. :W
Mja, maar wat draagt het sikhisme, hindoeïsme, boeddhisme, etc. nou bij aan het Westen?

Het gaat uiteindelijk om de mensen die wat bijdragen, en zij hebben voorlopig nog vrijheid van godsdienst.
pi_188888522
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:23 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Voor Iran? Ik ga niet voor Iran rooten, busladingen vol met Perzen en andere Iraanse minderheden zijn ook niet echt te spreken over de Iraanse moellahs.
Saudi is kanker en Iran is aids. Lood om oud ijzer, maar voor mij als Sunni moslim is zoals ik zei de spirituele bedreiging van Saudi veel groter dan Iran. Hoewel wij Turken minimaal last hebben van de salafi shite, heb ik er als moslim hier in Nederland last van dat ik ook word meegenomen in deze discussie. Daarom ben ik blij wanneer in onderzoeken ook expliciet namen van organisaties worden benoemd en word ik niet blij van onderzoeken, zoals laatst met dat AIVD onderzoek dat geen namen noemde. Zo worden alle islamitische scholen op een hoop gegooid. Ik ben voor naming and shaming.
-Rabia Al-Basri
pi_188888526
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik ben inzake dit soort kwesties al jaren een betrouwbaar bondgenoot van de moslim, het verschil is wel dat ik niet doe alsof het geheel losstaat van de islam - ik zie het namelijk als het gebruik ervan.
Oh, dus je ziet het als onderdeel van de islam, althans een interpretatie van de islam, waar gretig misbruik van wordt gemaakt door de neo-cons en co om allerlei landen te destabiliseren. Over een half uurtje alweer 18 jaar geleden sinds 9/11. We worden oud, en nog steeds hetzelfde soort debat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')