Dat moet ik wel echt even gaan uitrekenen, want ik krijg gewoon per maand betaald.
Een snelle berekening leert net iets onder de 20 euro per uur. Op zich niet slecht, maar voor het peperdure dublin waar ik woon zou ik eigenlijk het dubbele moeten verdienen om een appartement voor mezelf te kunnen betalen (wat ik voor een fulltime baan toch eigenlijk wel het minimale vind).
En voordat je gaat zeggen 'gA DaN BuItEn De StAd WoNeN' :
- Je moet heeeeeeeeeeeeeeeeel ver buiten dublin gaan voordat het significant goedkoper wordt. De gehele county dublin is al duur, en nabijgelegen voorsteden als Bray, co. Wicklow, Leixlip, co. Kildare, Drogheda, co. Louth etc. zijn ook duur zat en vanaf daar ben je al zomaar een uur enkele reis onderweg naar centrum dublin.
- Alleen de grotere plaatsen buiten Dublin hebben OV, in de kleinere dorpjes kun je het vergeten. Een auto is ook in ierland erg duur, en ik heb een visuele beperking dus tenzij je wil dat ik een paar kinderen aanrijd per dag gaat dat hem ook niet worden.
Mijn collega woont in co. Wexford in een gat en rijdt elke dag heen en weer naar dublin, dan is het nog wel te doen. Maar de bus komt daar niet of slechts een paar keer per dag of zo, dus zoiets is voor mij ook geen optie. En onder de streep is het voor hem ook allemaal erg duur, hij heeft dan wel gewoon een huis maar auto is duur, huur is zelfs in zo'n gat niet erg goedkoop, etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)