abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 september 2019 @ 11:40:45 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188858945




Plaats: New York, Amerika
Datum: 19 Augustus - 8 September 2019
Draw Size: 128
Ondergrond: Hardcourt

Website: http://www.usopen.org/
Schedule: Klik
Matches in progress: Klik
Completed Matches: Klik
Draws: Klik
Officiele Site ATP Tour: Klik

Tijdsverschil:

Het is in New York 6 uur eerder dan hier. Dus alle starttijden moet je +6 uur doen om de tijd hier te weten.

Game On. w/
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_188859123
Ik stel voor dat Nadal RG wint en dan einde carriere. Beiden GOAT totdat Djoko er over gaat?
Federer is the best player in history - no other player has ever had such quality." - Rafael Nadal
  maandag 9 september 2019 @ 11:57:49 #3
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_188859169
Nadal zal de 20 nu wel gaan overtreffen, maar is daarmee voor mij geen GOAT. :N
Rini dankjewel.
  maandag 9 september 2019 @ 12:26:49 #4
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_188859521
Veel plezier met die hopeloze geitendiscussie.

:W!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 9 september 2019 @ 12:42:09 #5
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_188859726
Er is geen goat :)
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  maandag 9 september 2019 @ 12:44:11 #6
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188859749
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Nadal zal de 20 nu wel gaan overtreffen, maar is daarmee voor mij geen GOAT. :N
Het aantal gewonnen grand slams is volgens mij het breedst gedragen GOAT-criterium. Wat is jouw het criterium om te bepalen wie de GOAT is?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 september 2019 @ 12:45:18 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188859765
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Nadal zal de 20 nu wel gaan overtreffen, maar is daarmee voor mij geen GOAT. :N
Logisch, puur kijken naar het aantal gewonnen titels is ook een vrij slecht criterium voor het bepalen van de beste speler ooit*. Voor zover dat überhaupt te bepalen is, wat natuurlijk niet echt het geval is in een sport waar al vele decennia om titels gespeeld wordt.

*Stel dat iemand in een tijd met rampzalig tot geen talent 25 Grand Slam-titels pakt, is hij dan automatisch de beste ooit? Ook al was hij jarenlang eigenlijk gewoon de enige goede speler? Even een wat extreem voorbeeld natuurlijk, maar goed
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 9 september 2019 @ 12:47:48 #8
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188859787
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Logisch, puur kijken naar het aantal gewonnen titels is ook een vrij slecht criterium voor het bepalen van de beste speler ooit*. Voor zover dat überhaupt te bepalen is, wat natuurlijk niet echt het geval is in een sport waar al vele decennia om titels gespeeld wordt.

*Stel dat iemand in een tijd met rampzalig tot geen talent 25 Grand Slam-titels pakt, is hij dan automatisch de beste ooit? Ook al was hij jarenlang eigenlijk gewoon de enige goede speler? Even een wat extreem voorbeeld natuurlijk, maar goed
Ja, zit wat in. De vraag is wel wat een beter criterium is. Maar ik denk dat het antwoord op je vraag ja is als je de GOAT beschouwt als de *succesvolste* speler ooit.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_188859815
Ah, de 4-jaarlijkse GOAT-discussie.
sig verwijderd door FA
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 september 2019 @ 12:53:17 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188859844
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:47 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, zit wat in. De vraag is wel wat een beter criterium is. Maar ik denk dat het antwoord op je vraag ja is als je de GOAT beschouwt als de *succesvolste* speler ooit.
Ach, de beste is niet altijd de succesvolste. Nou zijn discussies over wie beter was altijd wel leuk natuurlijk, maar men moet dat ook niet té serieus nemen: een speler uit de jaren vijftig kun je niet vergelijken met iemand uit de jaren tachtig of iemand uit de huidige tijd.

Buiten dat echt in héél veel sporten 'toevallig' degene die in de afgelopen 20 jaar records heeft gebroken gezien wordt als de beste ooit :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 9 september 2019 @ 12:55:30 #11
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188859883
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ach, de beste is niet altijd de succesvolste. Nou zijn discussies over wie beter was altijd wel leuk natuurlijk, maar men moet dat ook niet té serieus nemen: een speler uit de jaren vijftig kun je niet vergelijken met iemand uit de jaren tachtig of iemand uit de huidige tijd.

Buiten dat echt in héél veel sporten 'toevallig' degene die in de afgelopen 20 jaar records heeft gebroken gezien wordt als de beste ooit :+
Er zijn altijd talloze variabelen die je kunt introduceren, maar ik denk dat zo'n 'aantal gewonnen GS'en'-criterium beter is dan een vaag alternatief dat tot stand komt op basis van allerlei variabelen. Maar goed, wie weet is er iets beters.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 september 2019 @ 12:58:13 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188859920
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Er zijn altijd talloze variabelen die je kunt introduceren, maar ik denk dat zo'n 'aantal gewonnen GS'en'-criterium beter is dan een vaag alternatief dat tot stand komt op basis van allerlei variabelen. Maar goed, wie weet is er iets beters.
Eén criterium zal er niet zijn in elk geval.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 9 september 2019 @ 13:00:35 #13
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188859953
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Eén criterium zal er niet zijn in elk geval.
Dat 'aantal gewonnen GS'en' is volgens mij het breedst gedragen criterium.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 september 2019 @ 13:02:31 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188859986
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:00 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat 'aantal gewonnen GS'en' is volgens mij het breedst gedragen criterium.
Ok, 'één realistisch en/of eerlijk criterium zal er niet zijn in elk geval', bedoelde ik dan :7

Zonder te weten welke jaren in de breedte slecht of goed waren durf ik wel te beweren dat er echt wel jaren zijn geweest waarin GS-titels 'makkelijk' te winnen waren door goede, maar niet geweldige spelers, net zoals er jaren zijn geweest waarin GS-titels voor geweldige spelers nog altijd heel moeilijk te winnen waren. Als dat een beetje duidelijk is :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 9 september 2019 @ 13:04:29 #15
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188860020
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ok, 'één realistisch en/of eerlijk criterium zal er niet zijn in elk geval', bedoelde ik dan :7

Zonder te weten welke jaren in de breedte slecht of goed waren durf ik wel te beweren dat er echt wel jaren zijn geweest waarin GS-titels 'makkelijk' te winnen waren door goede, maar niet geweldige spelers, net zoals er jaren zijn geweest waarin GS-titels voor geweldige spelers nog altijd heel moeilijk te winnen waren. Als dat een beetje duidelijk is :D
Ja, dat is waar. Maar bij voetbal (waar ik geen verstand van heb) kan ik me voorstellen dat het beste land dat is met de meeste WK's, ook al heeft een ander land meer EK's gewonnen. Net als bij de OS: daar staat een land dat 1 gouden medaille heeft en verder niks boven een land dat geen gouden medailles heeft maar wel twintig zilveren en tien bronzen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_188860056
Zijn er ook ergens highlights langer dan 3 minuten? die highlights overal :') :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 september 2019 @ 13:10:40 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188860129
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:04 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Maar bij voetbal (waar ik geen verstand van heb) kan ik me voorstellen dat het beste land dat is met de meeste WK's, ook al heeft een ander land meer EK's gewonnen. Net als bij de OS: daar staat een land dat 1 gouden medaille heeft en verder niks boven een land dat geen gouden medailles heeft maar wel twintig zilveren en tien bronzen.
In de medaillespiegel wel ja, simpelweg omdat die zo gesorteerd wordt (in de meeste landen, niet overal). Het gros van de mensen zal de 20x zilver en 10x brons echter als een betere prestatie bestempelen, afgezien van individuele omstandigheden natuurlijk :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator maandag 9 september 2019 @ 13:30:33 #18
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_188862363
Wat een geluk van Nadal, werd gewoon weggeveegd..
  maandag 9 september 2019 @ 15:37:40 #20
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_188862620
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2019 13:30 schreef Slobeend het volgende:
Leuke gozer die Medvedev.
Ja zeker, die rare uitbarsting eerder in het toernooi lijkt me ook niks voor hem. Het is ook een hele inteligente jongen. Geloof dat ie naast het tennis nog universiteir Wiskunde en Scheikunde studeert.

Hij bleef ook de hele wedstrijd echt enorm rustig. Van zn gezicht was nergens frustratie af te lezen, totaal niet. Ook niet als hij belangrijke onnodige fout sloeg. Knap hoor!
pi_188862636
https://www.nu.nl/tennis/(...)ste-finale-ooit.html

Na zijn finale tegen Djoko op de AO een aantal jaar terug leek hij toch een stuk meer gesloopt.
pi_188863757
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 15:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
https://www.nu.nl/tennis/(...)ste-finale-ooit.html

Na zijn finale tegen Djoko op de AO een aantal jaar terug leek hij toch een stuk meer gesloopt.
Toen verloor hij, dus die is hij vast alweer vergeten ;)
pi_188864228
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In de medaillespiegel wel ja, simpelweg omdat die zo gesorteerd wordt (in de meeste landen, niet overal). Het gros van de mensen zal de 20x zilver en 10x brons echter als een betere prestatie bestempelen, afgezien van individuele omstandigheden natuurlijk :+
Maar dat kan je bij tennis niet doen, omdat GS vroeger niet altijd heel serieus werden genomen door iedereen, denk aan AO, ook wel FO.

Ook zijn de baansoorten erg veranderd bv.

De subtop was vroeger ook veel beter of de top was breder.

Maar Nadal en Federer zijn objectief gezien wel gewoon de GOATS, Djokovic kan er nog bijkomen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 september 2019 @ 17:15:57 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188864270
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 17:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar dat kan je bij tennis niet doen, omdat GS vroeger niet altijd heel serieus werden genomen door iedereen, denk aan AO, ook wel FO.

Ook zijn de baansoorten erg veranderd bv.

De subtop was vroeger ook veel beter of de top was breder.

Maar Nadal en Federer zijn objectief gezien wel gewoon de GOATS, Djokovic kan er nog bijkomen.
Maar GOAT is dus niet een objectief iets :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_188864924
En wat doe je met Bjorn Borg die 11 GS-titels won, maar op z'n 26e al stopte (en bijna nooit meedeed aan de AO omdat hij geen zin had om te reizen.. Of Laver die ook 11 GS-titels won (met 2x een Calendar Grand Slam), maar 5 jaar niet mocht spelen omdat hij prof was geworden?

Het blijft al lastig te vergelijken als spelers in vergelijkbare periodes speelden, maar vergelijken met andere generaties maakt het zowat onmogelijk :D
pi_188865501
Nadal _O_
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_188866168
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 17:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar GOAT is dus niet een objectief iets :+
Nee dat is ook wel zo, maar 2,3 spelers die zo dominant waren en zoveel hebben gewonnen.
pi_188866919
Krijgen we trouwens nog een #nextgenNED?
hhhhh
pi_188867241
Voor Medvedev is het wel te hopen dat de slams nog lang best of five blijven. Dan kan hij nog wel de geit worden met al die labiele next-gen gasten.
  maandag 9 september 2019 @ 23:09:04 #30
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_188872825
Je kunt Borg en Laver hun grootsheid inderdaad niet vergelijken met de huidige generatie door naar het aantal slams te kijken. Als je dan de big 3 vergelijkt dan vind ik Djokovic de beste speler van de 3. Hij won zijn slams naar mijn smaak onder de grootste weerstand. Federer won er veel in zijn beginjaren tegen mindere spelers. Nadal zijn 12 RG-titels won hij veelal met weinig weerstand en zijn daardoor naar mijn oordeel overrated. Hetzelfde geldt voor enkele van zijn US Open titels.

Het feit dat Djokovic ook op elke ondergrond won, een positieve H2H tegen beiden heeft, Nadal ook goed de baas kan op gravel en Federer op gras, indoor en outdoor uitstekend is, alle Masters toernooien won, de WTF vijf keer en waarschijnlijk volgend jaar ook het langst #1 gestaan heeft.. Het is geen exacte wetenschap, maar voor mij is hij van de 3 de beste.

Wat voor Federer pleit vind ik zijn naast zijn waanzinnige CV (aantal toernooizeges ook, zijn waanzinnige lijst finales, halve finales, kwartfinales) is zijn ambassadeurschap voor het tennis. Nadal doet dat ook, maar Federer is een droom voor elke sport. Ik denk dat het prijzengeld en de sponsordeals die er vandaag de dag zijn voor een belangrijk deel aan Federer te danken zijn. De manier waarop hij de sport uitdraagt, zijn likebility, de manier waarop hij met media en fans omgaat is uitzonderlijk. Waar Federer komt zitten de stadions vol. Ik denk dat elke toernooidirecteur van een ATP 500 of 250 toernooi het allerliefst Federer heeft, ook al staat Nadal of Djokovic nummer 1. Zelfs op gravel is dat zo. In Rome waren ze blij dat Federer in Madrid verloor van Thiem, want dan was de kans groot dat hij naar Rome kwam.

Objectief meten kan nogmaals niet, zeker niet over diverse generaties. Kijk naar F1. Daar dreigt Hamilton de records van Schumacher te verbreken, maar er zijn er maar weinig die hem de beste ooit vinden. Sterker nog: velen betwisten of Schumacher dat wel is. Die won zijn titels tegen Hill, Coulthard en Montoya. Senna tegen Prost, Mansell en Piquet en bovendien overleed hij in ‘94. Dus het blijft een vermakelijke discussie, maar wel op basis van smaak en eigen inzichten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door WismutVeilchen83 op 10-09-2019 08:06:58 ]
Rini dankjewel.
  maandag 9 september 2019 @ 23:44:31 #31
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_188873234
Goat debat is zo nutteloos 8)7 :')
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_188873236
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 17:48 schreef Marcoss het volgende:
En wat doe je met Bjorn Borg die 11 GS-titels won, maar op z'n 26e al stopte (en bijna nooit meedeed aan de AO omdat hij geen zin had om te reizen.. Of Laver die ook 11 GS-titels won (met 2x een Calendar Grand Slam), maar 5 jaar niet mocht spelen omdat hij prof was geworden?

Het blijft al lastig te vergelijken als spelers in vergelijkbare periodes speelden, maar vergelijken met andere generaties maakt het zowat onmogelijk :D
Er is natuurlijk ook nog een verschil tussen beste en grootste aller tijden.
  dinsdag 10 september 2019 @ 07:30:59 #33
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_188874583
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 23:44 schreef wimderon het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook nog een verschil tussen beste en grootste aller tijden.
Dit klinkt as @Norrage die over muziek praat.
pi_188875068
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 23:44 schreef wimderon het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook nog een verschil tussen beste en grootste aller tijden.
Wie is dan de BOAT?
pi_188875691
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 07:30 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dit klinkt as @:norrage die over muziek praat.
_O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_188885462
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 23:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Je kunt Borg en Laver hun grootsheid inderdaad niet vergelijken met de huidige generatie door naar het aantal slams te kijken. Als je dan de big 3 vergelijkt dan vind ik Djokovic de beste speler van de 3. Hij won zijn slams naar mijn smaak onder de grootste weerstand. Federer won er veel in zijn beginjaren tegen mindere spelers. Nadal zijn 12 RG-titels won hij veelal met weinig weerstand en zijn daardoor naar mijn oordeel overrated. Hetzelfde geldt voor enkele van zijn US Open titels.

Het feit dat Djokovic ook op elke ondergrond won, een positieve H2H tegen beiden heeft, Nadal ook goed de baas kan op gravel en Federer op gras, indoor en outdoor uitstekend is, alle Masters toernooien won, de WTF vijf keer en waarschijnlijk volgend jaar ook het langst #1 gestaan heeft.. Het is geen exacte wetenschap, maar voor mij is hij van de 3 de beste.

Wat voor Federer pleit vind ik zijn naast zijn waanzinnige CV (aantal toernooizeges ook, zijn waanzinnige lijst finales, halve finales, kwartfinales) is zijn ambassadeurschap voor het tennis. Nadal doet dat ook, maar Federer is een droom voor elke sport. Ik denk dat het prijzengeld en de sponsordeals die er vandaag de dag zijn voor een belangrijk deel aan Federer te danken zijn. De manier waarop hij de sport uitdraagt, zijn likebility, de manier waarop hij met media en fans omgaat is uitzonderlijk. Waar Federer komt zitten de stadions vol. Ik denk dat elke toernooidirecteur van een ATP 500 of 250 toernooi het allerliefst Federer heeft, ook al staat Nadal of Djokovic nummer 1. Zelfs op gravel is dat zo. In Rome waren ze blij dat Federer in Madrid verloor van Thiem, want dan was de kans groot dat hij naar Rome kwam.

Objectief meten kan nogmaals niet, zeker niet over diverse generaties. Kijk naar F1. Daar dreigt Hamilton de records van Schumacher te verbreken, maar er zijn er maar weinig die hem de beste ooit vinden. Sterker nog: velen betwisten of Schumacher dat wel is. Die won zijn titels tegen Hill, Coulthard en Montoya. Senna tegen Prost, Mansell en Piquet en bovendien overleed hij in ‘94. Dus het blijft een vermakelijke discussie, maar wel op basis van smaak en eigen inzichten :)
Wel mee eens ja, mensen die niet of nauwelijks van tennis houden kennen Federer wel bv en bewonderen hem ook. Veel meer dan Nadal en Djokovic.

Jan Publiek vind Federer gewoon de beste.

Daarbij speelt Federer ook nog eens op zijn 38ste op dit niveau, lijkt veel fitter te zijn geweest in het algemeen ook dan Nadal en Djokovic.
pi_188886423
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 20:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wel mee eens ja, mensen die niet of nauwelijks van tennis houden kennen Federer wel bv en bewonderen hem ook. Veel meer dan Nadal en Djokovic.

Jan Publiek vind Federer gewoon de beste.

Daarbij speelt Federer ook nog eens op zijn 38ste op dit niveau, lijkt veel fitter te zijn geweest in het algemeen ook dan Nadal en Djokovic.
Ja een Nishikori verdient gewoon meer dan Nadal, dat zegt wel iets.
  dinsdag 10 september 2019 @ 22:15:53 #38
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188887139
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 17:48 schreef Marcoss het volgende:
En wat doe je met Bjorn Borg die 11 GS-titels won, maar op z'n 26e al stopte (en bijna nooit meedeed aan de AO omdat hij geen zin had om te reizen..
Dat zegt mij heel weinig. Dan ben je het dus gewoon niet. Het gaat om resultaten en als je jezelf bewust in een positie manoeuvreert waarin je die niet kunt behalen, dan is dat je eigen keus.
quote:
Of Laver die ook 11 GS-titels won (met 2x een Calendar Grand Slam), maar 5 jaar niet mocht spelen omdat hij prof was geworden?
Hij was neem ik aan niet wettelijk verplicht om prof te zijn. Hij had amateur kunnen blijven en de GS'en kunnen blijven spelen. Snap dat dat flauw is hoor, want hij kon toen nooit weten dat die GS'en zo belangrijk zouden worden.
quote:
Het blijft al lastig te vergelijken als spelers in vergelijkbare periodes speelden, maar vergelijken met andere generaties maakt het zowat onmogelijk :D
Klopt. Misschien beter om te spreken over de GOTOE (Greatest Of The Open Era), dus sinds 1968? Dat lijkt me een stuk behapbaarder. Ik vind het namelijk ook een beetje absurd om bijvoorbeeld Federers acht(?) Wimbledontitels te vergelijken met de acht Wimbledontitels van Wiliam Renshaw; destijds had de titelverdediger automatisch een bye naar de finale. Dus om acht Wimbledontitels te winnen hoefde hij hooguit (7 + 7 =) 14 partijen te winnen. En dat is misschien nog ruim, want ze hadden toen mogelijk geen schema hadden van 128.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 10 september 2019 @ 22:18:15 #39
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188887203
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 23:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Je kunt Borg en Laver hun grootsheid inderdaad niet vergelijken met de huidige generatie door naar het aantal slams te kijken. Als je dan de big 3 vergelijkt dan vind ik Djokovic de beste speler van de 3. Hij won zijn slams naar mijn smaak onder de grootste weerstand. Federer won er veel in zijn beginjaren tegen mindere spelers. Nadal zijn 12 RG-titels won hij veelal met weinig weerstand en zijn daardoor naar mijn oordeel overrated. Hetzelfde geldt voor enkele van zijn US Open titels.

[...]
Jammer dat je zo enorm afdoet aan Nadals fantastische prestaties. Je doet het voorkomen alsof in elk geval zestien van zijn negentien GS'en niet zo veel voorstellen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 10 september 2019 @ 22:18:54 #40
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188887220
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 21:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja een Nishikori verdient gewoon meer dan Nadal, dat zegt wel iets.
Dat zegt iets over het feit dat Nishikori een halfgod is in Japan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 10 september 2019 @ 23:50:40 #41
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_188888716
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:18 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Jammer dat je zo enorm afdoet aan Nadals fantastische prestaties. Je doet het voorkomen alsof in elk geval zestien van zijn negentien GS'en niet zo veel voorstellen.
Dan snap je mijn betoog niet. Ik vergelijk Federer, Nadal en Djokovic met elkaar en dan vind ik Djokovic zijn prestaties op GS-niveau meer waard dan die van Nadal en Federer, die er meer hebben gewonnen onder weinig druk. Maar alle kritiek op Nadal lijkt niet te mogen, daar reageer je gepikeerd op. Telkens voordat hij een slam wint parkeer je hem overdreven in de underdog-positie (tegenstanders van niets zijn ineens heel zwaar, het is nog maar zeer de vraag of dat gaat lukken) en als hij dan vervolgens gewonnen heeft kom je superlatieven tekort en moet vooral ook iedereen dat vinden, anders doen ze afbreuk aan die fantastische prestaties.

Dan heb je in elk geval de kern van mijn betoog totaal niet begrepen.
Rini dankjewel.
  dinsdag 10 september 2019 @ 23:55:38 #42
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_188888761
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat zegt mij heel weinig. Dan ben je het dus gewoon niet. Het gaat om resultaten en als je jezelf bewust in een positie manoeuvreert waarin je die niet kunt behalen, dan is dat je eigen keus.
[..]

Hij was neem ik aan niet wettelijk verplicht om prof te zijn. Hij had amateur kunnen blijven en de GS'en kunnen blijven spelen. Snap dat dat flauw is hoor, want hij kon toen nooit weten dat die GS'en zo belangrijk zouden worden.
[..]

Klopt. Misschien beter om te spreken over de GOTOE (Greatest Of The Open Era), dus sinds 1968? Dat lijkt me een stuk behapbaarder. Ik vind het namelijk ook een beetje absurd om bijvoorbeeld Federers acht(?) Wimbledontitels te vergelijken met de acht Wimbledontitels van Wiliam Renshaw; destijds had de titelverdediger automatisch een bye naar de finale. Dus om acht Wimbledontitels te winnen hoefde hij hooguit (7 + 7 =) 14 partijen te winnen. En dat is misschien nog ruim, want ze hadden toen mogelijk geen schema hadden van 128.
Doordat de tijdperken niet vergelijkbaar zijn kun je ze dus ook niet op basis van een aantal Slams die toen niet zo belangrijk waren vergelijken. Vergeet niet dat Australië en de VS vanuit Europa toen ook nog niet zo eenvoudig te bereiken was, zeker Australië niet. Daar won Djokovic er bijvoorbeeld al 7 en Federer 6. Ik ben veel eerder voorstander om per decennium 1 of 2 tennissers aan te wijzen als de beste toen.
Rini dankjewel.
pi_188889318
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 08:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wie is dan de BOAT?
Dan kom je al snel op het gebied waar persoonlijke voorkeur (al dan niet onbewust) ook mee gaat spelen. Eenieder zal zeggen dat Nadal dat onbetwist op gravel is, op zijn top was hij daar onbespeelbaar. Dat laatste heb ik buiten gravel veel meer bij Federer gehad dan ik bij Djokovic heb, maar dat zou dus net zo goed beïnvloed kunnen zijn door persoonlijke voorkeur.
  woensdag 11 september 2019 @ 08:06:09 #44
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_188889931
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 01:36 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dan kom je al snel op het gebied waar persoonlijke voorkeur (al dan niet onbewust) ook mee gaat spelen. Eenieder zal zeggen dat Nadal dat onbetwist op gravel is, op zijn top was hij daar onbespeelbaar. Dat laatste heb ik buiten gravel veel meer bij Federer gehad dan ik bij Djokovic heb, maar dat zou dus net zo goed beïnvloed kunnen zijn door persoonlijke voorkeur.
Ik denk dat als de big 3 op de toppen van zijn kunnen speelt Djokovic wint. Hoewel de vergelijking met Federer niet helemaal fair is, omdat die zijn hele carrière 5 jaar ouder is dan Djokovic en in zijn 20-er jaren vaker won van Djokovic. Maar toch vind ik het extreem hoge niveau van Djokovic vaak ongeëvenaard, ook niet in 2006-07 door Federer of in 2008 en 2010 door Nadal.
Rini dankjewel.
pi_188894498
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2019 13:06 schreef Norrage het volgende:
Zijn er ook ergens highlights langer dan 3 minuten? die highlights overal :') :')
Nice! Door de USOpen zelf ook gedeeld zelfs!

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 11 september 2019 @ 15:27:35 #46
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188896549
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 23:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Dan snap je mijn betoog niet. Ik vergelijk Federer, Nadal en Djokovic met elkaar en dan vind ik Djokovic zijn prestaties op GS-niveau meer waard dan die van Nadal en Federer, die er meer hebben gewonnen onder weinig druk.
Zo was het inderdaad niet op me overgekomen.
quote:
Maar alle kritiek op Nadal lijkt niet te mogen, daar reageer je gepikeerd op.
Nee hoor, ik heb ook zelf kritiek op Nadal. Vind dat hij vaak tijdrekt, de tegenstander laat wachten door zijn racket op te steken als zijn tegenstander wil laten serveren etc. Gaat me erom dat het wel een beetje objectief mag blijven.
quote:
Telkens voordat hij een slam wint parkeer je hem overdreven in de underdog-positie (tegenstanders van niets zijn ineens heel zwaar, het is nog maar zeer de vraag of dat gaat lukken) en als hij dan vervolgens gewonnen heeft kom je superlatieven tekort en moet vooral ook iedereen dat vinden, anders doen ze afbreuk aan die fantastische prestaties.

Hier ben je me even kwijt. Waar heb je het over? :? Ik heb volgens mij weinig spannends geschreven na zijn overwinning. Of haal je me weer door elkaar met Gwailow?

[ Bericht 3% gewijzigd door Federer-fan op 11-09-2019 15:32:53 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_188896579
Hou je een beetje in als je kritiek op Nadal hebt. Dank.

@Anonymousz
  woensdag 11 september 2019 @ 15:35:50 #48
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188896664
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:29 schreef Wereldgozer het volgende:
Hou je een beetje in als je kritiek op Nadal hebt. Dank.

@:anonymousz
Weet niet @ wie je post bedoeld is, maar ik ben helemaal voor kritiek. Gaat er gewoon om dat ik vind dat het een beetje objectief moet zijn. Het is vaak zo totaal ongenuanceerd.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_188896676
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Weet niet @ wie je post bedoeld is, maar ik ben helemaal voor kritiek. Gaat er gewoon om dat ik vind dat het een beetje objectief moet zijn. Het is vaak zo totaal ongenuanceerd.
Het is een grapje :@
  woensdag 11 september 2019 @ 16:30:19 #50
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188897325
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:36 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Het is een grapje :@
Excuus. ;(
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_188898223
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:06 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Ik denk dat als de big 3 op de toppen van zijn kunnen speelt Djokovic wint. Hoewel de vergelijking met Federer niet helemaal fair is, omdat die zijn hele carrière 5 jaar ouder is dan Djokovic en in zijn 20-er jaren vaker won van Djokovic. Maar toch vind ik het extreem hoge niveau van Djokovic vaak ongeëvenaard, ook niet in 2006-07 door Federer of in 2008 en 2010 door Nadal.
Dat denk ik dus niet. Op traag hardcourt misschien. Bij Djokovic heb ik, ondanks de reeksen die hij heeft gehad, nooit het idee gehad dat hij onklopbaar was. Misschien ligt het aan het type spel van Djokovic dat ik dat idee heb, maar Federer in godmode is het beste wat ik persoonlijk ooit gezien heb.
pi_188898412
Hier een uitgebreide samenvatting van de finale van maandag. Ik heb helaas de eerste drie sets gezien vanwege werk de dag erna.
  woensdag 11 september 2019 @ 23:38:10 #53
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_188904193
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:29 schreef Wereldgozer het volgende:
Hou je een beetje in als je kritiek op Nadal hebt. Dank.

@:anonymousz
_O-
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  donderdag 12 september 2019 @ 09:28:37 #54
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_188906330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat denk ik dus niet. Op traag hardcourt misschien. Bij Djokovic heb ik, ondanks de reeksen die hij heeft gehad, nooit het idee gehad dat hij onklopbaar was. Misschien ligt het aan het type spel van Djokovic dat ik dat idee heb, maar Federer in godmode is het beste wat ik persoonlijk ooit gezien heb.
Het laat zich ook moeilijk vergelijken. De hoogtijdagen van Federer waren voor de hoogtijdagen van Djokovic. De baansoorten waren inderdaad ook anders. En Nadal zweeft daar een beetje tussenin. Die is wat ouder dan Djokovic en wat jonger dan Federer en is bovendien op een andere ondergrond de beste.
Rini dankjewel.
  donderdag 12 september 2019 @ 10:02:44 #55
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_188906723
Federer is de GOAT op gras. Nadal is de GOAT op gravel. Djoko is de GOAT op hardcourt.

Opgelost. Slotje.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 12 september 2019 @ 10:03:26 #56
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_188906731
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:02 schreef EP3 het volgende:
Federer is de GOAT op gras. Nadal is de GOAT op gravel. Djoko is de GOAT op hardcourt.

Opgelost. Slotje.
Haasse is BergGOAT
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 september 2019 @ 10:03:56 #57
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188906736
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:02 schreef EP3 het volgende:
Federer is de GOAT op gras. Nadal is de GOAT op gravel. Djoko is de GOAT op hardcourt.

Opgelost. Slotje.
En de allroundGOAT komt uit de jaren voor Federer/Nadal/Djokovic? Of negeren we dat maar gewoon en hebben we het eigenlijk over de GOTPTY (Greatest Of The Past Twenty Years) wat toch wat minder lekker bekt?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 12 september 2019 @ 12:06:28 #58
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188908593
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En de allroundGOAT komt uit de jaren voor Federer/Nadal/Djokovic? Of negeren we dat maar gewoon en hebben we het eigenlijk over de GOTPTY (Greatest Of The Past Twenty Years) wat toch wat minder lekker bekt?
Greatest Of The Open Era is toch ook al een hele aanscherping?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 12 september 2019 @ 15:24:33 #59
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_188911307
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 12:06 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Greatest Of The Open Era is toch ook al een hele aanscherping?
Er zit natuurlijk nog wel een periode tussen de Open Era en de laatste twintig jaar. Volgens mij doelt heywoodu daarop. Die mannen die toen speelden konden ook wel een aardig balletje slaan.
Rini dankjewel.
pi_188952459
edit: foute topic

[ Bericht 92% gewijzigd door de_boswachter op 15-09-2019 09:21:41 ]
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')