Dat lijkt mij vrij eenvoudig om aan te tonen, ik bedoel bij barsten in camera en scherm is dat zo vastgesteld.quote:Op maandag 9 september 2019 11:00 schreef Jaeger85 het volgende:
Welk bewijs levert de webshop dat de schade is veroorzaakt door valschade? In de eerste zes maanden ligt de bewijslast bij hen namelijk.
De camera steekt een beetje uit. Als die op z'n achterkant valt zal dat de meeste druk krijgen. Het is een haarscheur in de cameralens. Valt niet op als je er zo naar kijkt. Als je de camera start wellicht wel, dat heb ik niet bekeken. De kans dat een een webshop dat over het hoofd ziet bij een retour lijkt me vrij reeël.quote:Op maandag 9 september 2019 11:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij eenvoudig om aan te tonen, ik bedoel bij barsten in camera en scherm is dat zo vastgesteld.
Belangrijker lijkt mij de vraag hoe die barsten niet zijn opgevallen vanaf het eerste moment.
Dat bewijst niet dat die er bij de levering al zaten, of wel?quote:Op maandag 9 september 2019 11:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij eenvoudig om aan te tonen, ik bedoel bij barsten in camera en scherm is dat zo vastgesteld.
Belangrijker lijkt mij de vraag hoe die barsten niet zijn opgevallen vanaf het eerste moment.
Dat kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk. Het is aan de webshop om aan te tonen dat aan de klant te wijten is geweest. En ja dat tweede vraag ik mij ook af.quote:Op maandag 9 september 2019 11:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij eenvoudig om aan te tonen, ik bedoel bij barsten in camera en scherm is dat zo vastgesteld.
Belangrijker lijkt mij de vraag hoe die barsten niet zijn opgevallen vanaf het eerste moment.
Nou ja als jij een aantal dagen wacht en gebruik hebt genomen van het apparaat, ligt het wel wat ingewikkelder.quote:Op maandag 9 september 2019 11:14 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat bewijst niet dat die er bij de levering al zaten, of wel?
De wet zegt wat anders:quote:Op maandag 9 september 2019 11:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja als jij een aantal dagen wacht en gebruik hebt genomen van het apparaat, ligt het wel wat ingewikkelder.
Stel TS zijn vriendin zou een beroep doen op koop op afstand, denk ik niet dat het nog geldig is vanwege het in gebruik hebben genomen van het apparaat.
Je mag het natuurlijk uit de verpakking nemen, kijken of het werkt, maar als jij dan dagen rondloopt ermee en stelt dan opeens "er zit een barst in".. tja.
Enig bewijslast ligt dan ook wel bij de vriendin in dit geval, zo vermoed ik.
Maar dan wel weer: "tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet", wat ruimte laat voor andere interpretatie.quote:Op maandag 9 september 2019 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De wet zegt wat anders:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
Goed, maar dat wordt een welles, nietes spelletje. Mijn vriendin kan, en gaat, die webshop in gebreke stellen en laten weten dat ze niet geleverd hebben wat besteld is. Dus: of het probleem oplossen (reparatie) of alsnog leveren (vervanging) of geld retour. Wat als ze weigeren, telefoon zo retour sturen en zeggen: zoek het maar uit? Zo ver ik weet heeft ze geen rechtsbijstand.quote:Op maandag 9 september 2019 11:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk. Het is aan de webshop om aan te tonen dat aan de klant te wijten is geweest. En ja dat tweede vraag ik mij ook af.
Daarom erachter zien te komen welk bewijs de webshop heeft voor de valschade. Je niet laten afschepen.quote:Op maandag 9 september 2019 11:51 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Maar dan wel weer: "tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet", wat ruimte laat voor andere interpretatie.
Nou dan sturen ze ding op naar hun reparatiebedrijf of expert, die zegt valschade.quote:Op maandag 9 september 2019 11:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daarom erachter zien te komen welk bewijs de webshop heeft voor de valschade. Je niet laten afschepen.
Heeft ze al gevraagd. Die stuurt wat vage foto's waarop niets te zien is. Hooguit wat miniscule krasjes die er dan ook al opzaten.quote:Op maandag 9 september 2019 11:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daarom erachter zien te komen welk bewijs de webshop heeft voor de valschade. Je niet laten afschepen.
https://www.degeschillenc(...)e-overeenkomst-tuss/quote:Op maandag 9 september 2019 11:58 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Heeft ze al gevraagd. Die stuurt wat vage foto's waarop niets te zien is. Hooguit wat miniscule krasjes die er dan ook al opzaten.
Heeft zonder verdere onderbouwing nauwelijks bewijskracht voor de rechter. Zie jurisprudentie.quote:Op maandag 9 september 2019 11:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou dan sturen ze ding op naar hun reparatiebedrijf of expert, die zegt valschade.
En dan?
Dan een geschil starten bij thuiswinkel.org, of andere waarborg instantie waarbij ze aangesloten zijn.quote:Op maandag 9 september 2019 11:53 schreef KimJong-un het volgende:
Wat als ze weigeren, telefoon zo retour sturen en zeggen: zoek het maar uit?
Dat gaat in dit geval best wel verschil maken, mag het dan wel?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zou me niet verbazen als ze refurbished of retourgezonden telefoons leveren als nieuw. Verklaard in ieder geval hoe de schade er al op kon zitten toen ze die telefoon kreeg.
Op haar e-mail kreeg ze een reactie van één zin: Dat artikel geldt niet door eigen schade. Wat kan ze het beste doen? Geen rechtsbijstand. Niet met creditcard betaald. Ik geloof haar nu 100% maar zie het als hopeloze zaak.bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
Hier aangesloten: https://www.keurmerk.infoquote:Op maandag 9 september 2019 13:25 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
[..]
Dan een geschil starten bij thuiswinkel.org, of andere waarborg instantie waarbij ze aangesloten zijn.
quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:15 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Dat gaat in dit geval best wel verschil maken, mag het dan wel?
Op mijn initiatief hebben ze een reactie gestuurd.
Inhoud: zie artikel zoveel, gebrek komt niet bij ons vandaan. Als je van mening bent dat het wel zo is dan zegt datzelfde artikel dat het aan jullie is dat te bewijzen. Ik wil dat de overeenkomst ontbonden wordt en dat ik mijn geld terug krijg, ik heb geen vertrouwen meer in een andere oplossing.
Ik weet inmiddels welke zaak en ik ben niet verbaasd dat dit probleem er is. Telefoons zijn net te goedkoop op de website, sketchy zooi daar. Dit zeggen ze als reactie op een slechte recensie:Ze kan zich beroepen op de wet Koop op afstand en de koop ontbinden (binnen 14 dagen na levering). En dan ergens anders een nieuwe telefoon bestellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zou me niet verbazen als ze refurbished of retourgezonden telefoons leveren als nieuw. Verklaard in ieder geval hoe de schade er al op kon zitten toen ze die telefoon kreeg.
Op haar e-mail kreeg ze een reactie van één zin: Dat artikel geldt niet door eigen schade. Wat kan ze het beste doen? Geen rechtsbijstand. Niet met creditcard betaald. Ik geloof haar nu 100% maar zie het als hopeloze zaak.
Er zit toch een zegel op zo'n doosje, dat het een nieuw apparaat is. Bij doorbroken zegel niet openen staat er dan toch op?quote:Op maandag 9 september 2019 10:56 schreef KimJong-un het volgende:
De webshop zegt, de telefoon heeft valschade en het valt daarom niet onder de garantie. Zij weet zeker dat ze hem niet heeft laten vallen. De telefoon is kapot geleverd. Wellicht kapot gegaan bij een eerdere consument die hem retour gestuurd heeft.
quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:15 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Dat gaat in dit geval best wel verschil maken, mag het dan wel?
Op mijn initiatief hebben ze een reactie gestuurd.
Inhoud: zie artikel zoveel, gebrek komt niet bij ons vandaan. Als je van mening bent dat het wel zo is dan zegt datzelfde artikel dat het aan jullie is dat te bewijzen. Ik wil dat de overeenkomst ontbonden wordt en dat ik mijn geld terug krijg, ik heb geen vertrouwen meer in een andere oplossing.
Ik weet inmiddels welke zaak en ik ben niet verbaasd dat dit probleem er is. Telefoons zijn net te goedkoop op de website, sketchy zooi daar. Dit zeggen ze als reactie op een slechte recensie:Lol. Zijn ze achterlijk daar ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zou me niet verbazen als ze refurbished of retourgezonden telefoons leveren als nieuw. Verklaard in ieder geval hoe de schade er al op kon zitten toen ze die telefoon kreeg.
Op haar e-mail kreeg ze een reactie van één zin: Dat artikel geldt niet door eigen schade. Wat kan ze het beste doen? Geen rechtsbijstand. Niet met creditcard betaald. Ik geloof haar nu 100% maar zie het als hopeloze zaak."Pools are perfect for holding water"
quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:15 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Dat gaat in dit geval best wel verschil maken, mag het dan wel?
Op mijn initiatief hebben ze een reactie gestuurd.
Inhoud: zie artikel zoveel, gebrek komt niet bij ons vandaan. Als je van mening bent dat het wel zo is dan zegt datzelfde artikel dat het aan jullie is dat te bewijzen. Ik wil dat de overeenkomst ontbonden wordt en dat ik mijn geld terug krijg, ik heb geen vertrouwen meer in een andere oplossing.
Ik weet inmiddels welke zaak en ik ben niet verbaasd dat dit probleem er is. Telefoons zijn net te goedkoop op de website, sketchy zooi daar. Dit zeggen ze als reactie op een slechte recensie:Dit klopt, maar het is aan hun om te bewijzen dat het eigen schade is. En dat kunnen ze niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zou me niet verbazen als ze refurbished of retourgezonden telefoons leveren als nieuw. Verklaard in ieder geval hoe de schade er al op kon zitten toen ze die telefoon kreeg.
Op haar e-mail kreeg ze een reactie van één zin: Dat artikel geldt niet door eigen schade. Wat kan ze het beste doen? Geen rechtsbijstand. Niet met creditcard betaald. Ik geloof haar nu 100% maar zie het als hopeloze zaak.
Is ook jurisprudentie over.
Deze bijvoorbeeld
https://ictrecht-nl.cdn.a(...)t-bij-de-verkoper%2FDo not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:15 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Dat gaat in dit geval best wel verschil maken, mag het dan wel?
Op mijn initiatief hebben ze een reactie gestuurd.
Inhoud: zie artikel zoveel, gebrek komt niet bij ons vandaan. Als je van mening bent dat het wel zo is dan zegt datzelfde artikel dat het aan jullie is dat te bewijzen. Ik wil dat de overeenkomst ontbonden wordt en dat ik mijn geld terug krijg, ik heb geen vertrouwen meer in een andere oplossing.
Ik weet inmiddels welke zaak en ik ben niet verbaasd dat dit probleem er is. Telefoons zijn net te goedkoop op de website, sketchy zooi daar. Dit zeggen ze als reactie op een slechte recensie:Jezus. Dit kan toch niet. Onderdeel van het kopen van een nieuwe telefoon is dat je een doos krijgt die afgesloten is door middel van een seal zodat je zeker weet dat het een nieuw toestel is. Ik zou het daarop gooien. Wie zegt dat de controleur het toestel niet heeft laten vallenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zou me niet verbazen als ze refurbished of retourgezonden telefoons leveren als nieuw. Verklaard in ieder geval hoe de schade er al op kon zitten toen ze die telefoon kreeg.
Op haar e-mail kreeg ze een reactie van één zin: Dat artikel geldt niet door eigen schade. Wat kan ze het beste doen? Geen rechtsbijstand. Niet met creditcard betaald. Ik geloof haar nu 100% maar zie het als hopeloze zaak.
Als ik een tel koop en krijg een doos die al open is geweest stuur ik m meteen terug, dan hoeft het imo wat betreft telefoons geen nieuw product te zijn (tenzij ze duidelijk vantevoren zeggen dat de verpakking beschadigd is maar het toestel wel nieuw is). Wat is dit voor een malafide bende
Daar hoop ik dus ook op. Het enige is: hoe zit dat met kosten voor een advocaat en rechtszaak? Moet de winkel die vergoeden als wij winnen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 17:42 schreef SOG het volgende:
In gebreke stellen en civiele zaak beginnen. Wat wil je anders doen?
Je argumenten noteren icm wetsartikelen en evt jurisprudentie en al die reviews uitprinten. Mooie rechter die jou geen gelijk gaat geven dan. En sws heeft zo'n ondernemer echt geen zin in een zaak.
Tja, als ik die hele website zo zie krijg ik al een naar gevoel in mijn buik. Helaas heb je altijd mensen die de prijs belangrijker vinden.quote:Op dinsdag 10 september 2019 17:41 schreef SOG het volgende:
[..]
Jezus. Dit kan toch niet. Onderdeel van het kopen van een nieuwe telefoon is dat je een doos krijgt die afgesloten is door middel van een seal zodat je zeker weet dat het een nieuw toestel is. Ik zou het daarop gooien. Wie zegt dat de controleur het toestel niet heeft laten vallen
Als ik een tel koop en krijg een doos die al open is geweest stuur ik m meteen terug, dan hoeft het imo wat betreft telefoons geen nieuw product te zijn (tenzij ze duidelijk vantevoren zeggen dat de verpakking beschadigd is maar het toestel wel nieuw is). Wat is dit voor een malafide bende
Je hebt geen advocaat nodig en je kunt vragen om een proceskostenveroordeling.quote:Op woensdag 11 september 2019 21:20 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Daar hoop ik dus ook op. Het enige is: hoe zit dat met kosten voor een advocaat en rechtszaak? Moet de winkel die vergoeden als wij winnen.
Dan moet de verkoper wel lid zijn bij de geschillencommissie.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:59 schreef Saekerhett het volgende:
Als ik TS was, zou ik het product aangetekend terugsturen (maak voor die tijd effe foto's van het product inclusief schade en serienummers) naar die toko, inclusief een brief (uiteraard bewaar je een kopie) waarin je de feiten noemt, dat je daarom hen de keus geeft:
a. ontbinding van de koop
b. een nieuwe, verzegelde telefoon
Mochten ze dat niet doen, daadwerkelijk de geschillencommissie inschakelen.
Al gevraagd hoe ze nu gaan bewijzen dat zij em niet hebben stuk gemaakt? ze maken bewust de sealing los blijkbaar...quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:15 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
....Om te voorkomen dat onze klanten een incomplete bestelling geleverd krijgen, controleren wij al onze toestellen op de inhoud en plakken de doos weer dicht. Het controleren van de producten, staat los van de garantie van twee jaar die alsnog behouden blijft....
Het eerste is zonder meer waar (gezien vordering de 25k niet overstijgt en dus kantonrechter).quote:Op donderdag 12 september 2019 08:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je hebt geen advocaat nodig en je kunt vragen om een proceskostenveroordeling.
Ach, dat is wel een goede. Of het juridische loket?quote:Op donderdag 26 september 2019 00:28 schreef Visualthinker het volgende:
Is er geen rechtswinkel daar in de stad? Die kunnen vaak een niet al te dure start maken in een zaak als deze.. Vaak is een brief van hen aan de verkoper voldoende om de deze te laten inzien dat je het meent..
https://www.rechtspraak.n(...)k/Kostenveroordelingquote:Op woensdag 11 september 2019 21:20 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Daar hoop ik dus ook op. Het enige is: hoe zit dat met kosten voor een advocaat en rechtszaak? Moet de winkel die vergoeden als wij winnen.
Ja beide kan, vaak werken ze tegen een kleine vergoeding of zelfs gratis..quote:Op donderdag 26 september 2019 13:26 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Ach, dat is wel een goede. Of het juridische loket?
Precies wat me zo tegen staat. Een webwinkel die keihard tegen de wet in zijn poot stijf houdt en zo mensen benadeeld. Iedereen laat het er maar bij zitten vanwege het gedoe en de kosten. Daarom zou ik het mooi vinden als de duw iets groter is dan die ¤200 van een telefoon en ¤121 griffiekosten. Anders blijft het helemaal makkelijk voor ze om dit door te zetten.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:21 schreef SOG het volgende:
[..]
https://www.rechtspraak.n(...)k/Kostenveroordeling
Mogelijk. Maar dit wist je ondertussen al. Respect voor jou dat je hier werk van maakt. Te veel mensen doen dit niet en dat resulteert in het bestaansrecht van malafide bedrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |