abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_188879957
registreer om deze reclame te verbergen
Tenzij de webshop een video waarop duidelijk te zien is dat je vriendin hem heeft laten vallen, hebben ze hem gewoon te vervangen.
Heb hetzelfde gehad met een iPhone. Ding was verbogen , winkel vond het gebruikersschade maar ze hebben hem mooi mogen vervangen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188880020
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:15 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Dat gaat in dit geval best wel verschil maken, mag het dan wel?

Op mijn initiatief hebben ze een reactie gestuurd.
Inhoud: zie artikel zoveel, gebrek komt niet bij ons vandaan. Als je van mening bent dat het wel zo is dan zegt datzelfde artikel dat het aan jullie is dat te bewijzen. Ik wil dat de overeenkomst ontbonden wordt en dat ik mijn geld terug krijg, ik heb geen vertrouwen meer in een andere oplossing.

Ik weet inmiddels welke zaak en ik ben niet verbaasd dat dit probleem er is. Telefoons zijn net te goedkoop op de website, sketchy zooi daar. Dit zeggen ze als reactie op een slechte recensie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou me niet verbazen als ze refurbished of retourgezonden telefoons leveren als nieuw. Verklaard in ieder geval hoe de schade er al op kon zitten toen ze die telefoon kreeg.

Op haar e-mail kreeg ze een reactie van n zin: Dat artikel geldt niet door eigen schade. Wat kan ze het beste doen? Geen rechtsbijstand. Niet met creditcard betaald. Ik geloof haar nu 100% maar zie het als hopeloze zaak.
Dit klopt, maar het is aan hun om te bewijzen dat het eigen schade is. En dat kunnen ze niet.
Is ook jurisprudentie over.
Deze bijvoorbeeld

https://ictrecht-nl.cdn.a(...)t-bij-de-verkoper%2F
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188882211
Als het valschade is zal je het aan de buitenkant moeten zien. Als alleen het beeld slecht is en de buitenkant heel, is het een gebrek.
.
pi_188882215
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:15 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Dat gaat in dit geval best wel verschil maken, mag het dan wel?

Op mijn initiatief hebben ze een reactie gestuurd.
Inhoud: zie artikel zoveel, gebrek komt niet bij ons vandaan. Als je van mening bent dat het wel zo is dan zegt datzelfde artikel dat het aan jullie is dat te bewijzen. Ik wil dat de overeenkomst ontbonden wordt en dat ik mijn geld terug krijg, ik heb geen vertrouwen meer in een andere oplossing.

Ik weet inmiddels welke zaak en ik ben niet verbaasd dat dit probleem er is. Telefoons zijn net te goedkoop op de website, sketchy zooi daar. Dit zeggen ze als reactie op een slechte recensie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou me niet verbazen als ze refurbished of retourgezonden telefoons leveren als nieuw. Verklaard in ieder geval hoe de schade er al op kon zitten toen ze die telefoon kreeg.

Op haar e-mail kreeg ze een reactie van n zin: Dat artikel geldt niet door eigen schade. Wat kan ze het beste doen? Geen rechtsbijstand. Niet met creditcard betaald. Ik geloof haar nu 100% maar zie het als hopeloze zaak.
Jezus. Dit kan toch niet. Onderdeel van het kopen van een nieuwe telefoon is dat je een doos krijgt die afgesloten is door middel van een seal zodat je zeker weet dat het een nieuw toestel is. Ik zou het daarop gooien. Wie zegt dat de controleur het toestel niet heeft laten vallen :D

Als ik een tel koop en krijg een doos die al open is geweest stuur ik m meteen terug, dan hoeft het imo wat betreft telefoons geen nieuw product te zijn (tenzij ze duidelijk vantevoren zeggen dat de verpakking beschadigd is maar het toestel wel nieuw is). Wat is dit voor een malafide bende :')
pi_188882235
In gebreke stellen en civiele zaak beginnen. Wat wil je anders doen?

Je argumenten noteren icm wetsartikelen en evt jurisprudentie en al die reviews uitprinten. Mooie rechter die jou geen gelijk gaat geven dan. En sws heeft zo'n ondernemer echt geen zin in een zaak.
  woensdag 11 september 2019 @ 21:20:19 #31
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_188902145
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 17:42 schreef SOG het volgende:
In gebreke stellen en civiele zaak beginnen. Wat wil je anders doen?

Je argumenten noteren icm wetsartikelen en evt jurisprudentie en al die reviews uitprinten. Mooie rechter die jou geen gelijk gaat geven dan. En sws heeft zo'n ondernemer echt geen zin in een zaak.
Daar hoop ik dus ook op. Het enige is: hoe zit dat met kosten voor een advocaat en rechtszaak? Moet de winkel die vergoeden als wij winnen.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 11 september 2019 @ 21:23:27 #32
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_188902193
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 17:41 schreef SOG het volgende:

[..]

Jezus. Dit kan toch niet. Onderdeel van het kopen van een nieuwe telefoon is dat je een doos krijgt die afgesloten is door middel van een seal zodat je zeker weet dat het een nieuw toestel is. Ik zou het daarop gooien. Wie zegt dat de controleur het toestel niet heeft laten vallen :D

Als ik een tel koop en krijg een doos die al open is geweest stuur ik m meteen terug, dan hoeft het imo wat betreft telefoons geen nieuw product te zijn (tenzij ze duidelijk vantevoren zeggen dat de verpakking beschadigd is maar het toestel wel nieuw is). Wat is dit voor een malafide bende :')
Tja, als ik die hele website zo zie krijg ik al een naar gevoel in mijn buik. Helaas heb je altijd mensen die de prijs belangrijker vinden.

Maar goed, dit is victim blaming. Als je een product koopt mag je ervan uit gaan dat het goed zit. Het is echt onzin dat 2% niet compleet is. Dat gebeurt echt niet in fabrieken van telefoonmakers. Die leveren gesealde doosjes. Dus de vraag is: waarom doen ze het wel? Vast geen werkverschaffing. Eerder dan nog een refurbished telefoon of een partij opgekochte retourgestuurde telefoons.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_188905650
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:20 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Daar hoop ik dus ook op. Het enige is: hoe zit dat met kosten voor een advocaat en rechtszaak? Moet de winkel die vergoeden als wij winnen.
Je hebt geen advocaat nodig en je kunt vragen om een proceskostenveroordeling.
pi_188908484
Als ik TS was, zou ik het product aangetekend terugsturen (maak voor die tijd effe foto's van het product inclusief schade en serienummers) naar die toko, inclusief een brief (uiteraard bewaar je een kopie) waarin je de feiten noemt, dat je daarom hen de keus geeft:

a. ontbinding van de koop
b. een nieuwe, verzegelde telefoon

Mochten ze dat niet doen, daadwerkelijk de geschillencommissie inschakelen.
pi_188908640
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:59 schreef Saekerhett het volgende:
Als ik TS was, zou ik het product aangetekend terugsturen (maak voor die tijd effe foto's van het product inclusief schade en serienummers) naar die toko, inclusief een brief (uiteraard bewaar je een kopie) waarin je de feiten noemt, dat je daarom hen de keus geeft:

a. ontbinding van de koop
b. een nieuwe, verzegelde telefoon

Mochten ze dat niet doen, daadwerkelijk de geschillencommissie inschakelen.
Dan moet de verkoper wel lid zijn bij de geschillencommissie.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_188911936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:15 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

....Om te voorkomen dat onze klanten een incomplete bestelling geleverd krijgen, controleren wij al onze toestellen op de inhoud en plakken de doos weer dicht. Het controleren van de producten, staat los van de garantie van twee jaar die alsnog behouden blijft....

Al gevraagd hoe ze nu gaan bewijzen dat zij em niet hebben stuk gemaakt? ze maken bewust de sealing los blijkbaar...

En verder wat al is gezegd mbt de seal.
Das excuus eerste klas.
newb
pi_188912553
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:04 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je hebt geen advocaat nodig en je kunt vragen om een proceskostenveroordeling.
Het eerste is zonder meer waar (gezien vordering de 25k niet overstijgt en dus kantonrechter).

Het tweede lijkt me overigens typisch iets waar leken niet aan denken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188912676
Toch vind ik het een vaag verhaal dat je pas na een paar dagen een barst ontdekt, maar wel heel zeker weet dat jij ‘m niet hebt laten vallen. Ik snap de reactie van de webshop daarom wel, er wordt immers ook heel veel misbruik van consumentenbescherming gemaakt.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')