abonnement Unibet Coolblue
pi_188879957
Tenzij de webshop een video waarop duidelijk te zien is dat je vriendin hem heeft laten vallen, hebben ze hem gewoon te vervangen.
Heb hetzelfde gehad met een iPhone. Ding was verbogen , winkel vond het gebruikersschade maar ze hebben hem mooi mogen vervangen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188880020
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:15 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Dat gaat in dit geval best wel verschil maken, mag het dan wel?

Op mijn initiatief hebben ze een reactie gestuurd.
Inhoud: zie artikel zoveel, gebrek komt niet bij ons vandaan. Als je van mening bent dat het wel zo is dan zegt datzelfde artikel dat het aan jullie is dat te bewijzen. Ik wil dat de overeenkomst ontbonden wordt en dat ik mijn geld terug krijg, ik heb geen vertrouwen meer in een andere oplossing.

Ik weet inmiddels welke zaak en ik ben niet verbaasd dat dit probleem er is. Telefoons zijn net te goedkoop op de website, sketchy zooi daar. Dit zeggen ze als reactie op een slechte recensie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou me niet verbazen als ze refurbished of retourgezonden telefoons leveren als nieuw. Verklaard in ieder geval hoe de schade er al op kon zitten toen ze die telefoon kreeg.

Op haar e-mail kreeg ze een reactie van één zin: Dat artikel geldt niet door eigen schade. Wat kan ze het beste doen? Geen rechtsbijstand. Niet met creditcard betaald. Ik geloof haar nu 100% maar zie het als hopeloze zaak.
Dit klopt, maar het is aan hun om te bewijzen dat het eigen schade is. En dat kunnen ze niet.
Is ook jurisprudentie over.
Deze bijvoorbeeld

https://ictrecht-nl.cdn.a(...)t-bij-de-verkoper%2F
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188882211
Als het valschade is zal je het aan de buitenkant moeten zien. Als alleen het beeld slecht is en de buitenkant heel, is het een gebrek.
.
pi_188882215
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:15 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Dat gaat in dit geval best wel verschil maken, mag het dan wel?

Op mijn initiatief hebben ze een reactie gestuurd.
Inhoud: zie artikel zoveel, gebrek komt niet bij ons vandaan. Als je van mening bent dat het wel zo is dan zegt datzelfde artikel dat het aan jullie is dat te bewijzen. Ik wil dat de overeenkomst ontbonden wordt en dat ik mijn geld terug krijg, ik heb geen vertrouwen meer in een andere oplossing.

Ik weet inmiddels welke zaak en ik ben niet verbaasd dat dit probleem er is. Telefoons zijn net te goedkoop op de website, sketchy zooi daar. Dit zeggen ze als reactie op een slechte recensie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou me niet verbazen als ze refurbished of retourgezonden telefoons leveren als nieuw. Verklaard in ieder geval hoe de schade er al op kon zitten toen ze die telefoon kreeg.

Op haar e-mail kreeg ze een reactie van één zin: Dat artikel geldt niet door eigen schade. Wat kan ze het beste doen? Geen rechtsbijstand. Niet met creditcard betaald. Ik geloof haar nu 100% maar zie het als hopeloze zaak.
Jezus. Dit kan toch niet. Onderdeel van het kopen van een nieuwe telefoon is dat je een doos krijgt die afgesloten is door middel van een seal zodat je zeker weet dat het een nieuw toestel is. Ik zou het daarop gooien. Wie zegt dat de controleur het toestel niet heeft laten vallen :D

Als ik een tel koop en krijg een doos die al open is geweest stuur ik m meteen terug, dan hoeft het imo wat betreft telefoons geen nieuw product te zijn (tenzij ze duidelijk vantevoren zeggen dat de verpakking beschadigd is maar het toestel wel nieuw is). Wat is dit voor een malafide bende :')
pi_188882235
In gebreke stellen en civiele zaak beginnen. Wat wil je anders doen?

Je argumenten noteren icm wetsartikelen en evt jurisprudentie en al die reviews uitprinten. Mooie rechter die jou geen gelijk gaat geven dan. En sws heeft zo'n ondernemer echt geen zin in een zaak.
  woensdag 11 september 2019 @ 21:20:19 #31
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_188902145
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 17:42 schreef SOG het volgende:
In gebreke stellen en civiele zaak beginnen. Wat wil je anders doen?

Je argumenten noteren icm wetsartikelen en evt jurisprudentie en al die reviews uitprinten. Mooie rechter die jou geen gelijk gaat geven dan. En sws heeft zo'n ondernemer echt geen zin in een zaak.
Daar hoop ik dus ook op. Het enige is: hoe zit dat met kosten voor een advocaat en rechtszaak? Moet de winkel die vergoeden als wij winnen.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 11 september 2019 @ 21:23:27 #32
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_188902193
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 17:41 schreef SOG het volgende:

[..]

Jezus. Dit kan toch niet. Onderdeel van het kopen van een nieuwe telefoon is dat je een doos krijgt die afgesloten is door middel van een seal zodat je zeker weet dat het een nieuw toestel is. Ik zou het daarop gooien. Wie zegt dat de controleur het toestel niet heeft laten vallen :D

Als ik een tel koop en krijg een doos die al open is geweest stuur ik m meteen terug, dan hoeft het imo wat betreft telefoons geen nieuw product te zijn (tenzij ze duidelijk vantevoren zeggen dat de verpakking beschadigd is maar het toestel wel nieuw is). Wat is dit voor een malafide bende :')
Tja, als ik die hele website zo zie krijg ik al een naar gevoel in mijn buik. Helaas heb je altijd mensen die de prijs belangrijker vinden.

Maar goed, dit is victim blaming. Als je een product koopt mag je ervan uit gaan dat het goed zit. Het is echt onzin dat 2% niet compleet is. Dat gebeurt echt niet in fabrieken van telefoonmakers. Die leveren gesealde doosjes. Dus de vraag is: waarom doen ze het wel? Vast geen werkverschaffing. Eerder dan nog een refurbished telefoon of een partij opgekochte retourgestuurde telefoons.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_188905650
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:20 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Daar hoop ik dus ook op. Het enige is: hoe zit dat met kosten voor een advocaat en rechtszaak? Moet de winkel die vergoeden als wij winnen.
Je hebt geen advocaat nodig en je kunt vragen om een proceskostenveroordeling.
pi_188908484
Als ik TS was, zou ik het product aangetekend terugsturen (maak voor die tijd effe foto's van het product inclusief schade en serienummers) naar die toko, inclusief een brief (uiteraard bewaar je een kopie) waarin je de feiten noemt, dat je daarom hen de keus geeft:

a. ontbinding van de koop
b. een nieuwe, verzegelde telefoon

Mochten ze dat niet doen, daadwerkelijk de geschillencommissie inschakelen.
pi_188908640
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:59 schreef Saekerhett het volgende:
Als ik TS was, zou ik het product aangetekend terugsturen (maak voor die tijd effe foto's van het product inclusief schade en serienummers) naar die toko, inclusief een brief (uiteraard bewaar je een kopie) waarin je de feiten noemt, dat je daarom hen de keus geeft:

a. ontbinding van de koop
b. een nieuwe, verzegelde telefoon

Mochten ze dat niet doen, daadwerkelijk de geschillencommissie inschakelen.
Dan moet de verkoper wel lid zijn bij de geschillencommissie.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_188911936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:15 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

....Om te voorkomen dat onze klanten een incomplete bestelling geleverd krijgen, controleren wij al onze toestellen op de inhoud en plakken de doos weer dicht. Het controleren van de producten, staat los van de garantie van twee jaar die alsnog behouden blijft....

Al gevraagd hoe ze nu gaan bewijzen dat zij em niet hebben stuk gemaakt? ze maken bewust de sealing los blijkbaar...

En verder wat al is gezegd mbt de seal.
Das excuus eerste klas.
newb
pi_188912553
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:04 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je hebt geen advocaat nodig en je kunt vragen om een proceskostenveroordeling.
Het eerste is zonder meer waar (gezien vordering de 25k niet overstijgt en dus kantonrechter).

Het tweede lijkt me overigens typisch iets waar leken niet aan denken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188912676
Toch vind ik het een vaag verhaal dat je pas na een paar dagen een barst ontdekt, maar wel heel zeker weet dat jij ‘m niet hebt laten vallen. Ik snap de reactie van de webshop daarom wel, er wordt immers ook heel veel misbruik van consumentenbescherming gemaakt.
  woensdag 25 september 2019 @ 21:17:29 #39
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_189120958
Update, de zaak is nu als volgt:
- De verkoper gevraagd of hij aan wil geven als hij bij een keurmerk of geschillencommissie is aangesloten. Hij gebruikt namelijk de voorwaarden van een keurmerk maar zegt nergens erbij aangesloten te zijn. Daarop reageerde hij ontkennend nog bevestigend. Zegt alleen maar: die hebben we niet nodig, het is jou schuld dat die telefoon kapot is.
- Via consuwijzer de standaardbrief gedownload en aangepast om de verkoop te ontbinden en deze toegestuurd.
- De verkoper 14 dagen de tijd gegeven om met een oplossing te komen. Daarop kregen we de volgende dag reactie: we komen niet met een oplossing, we sturen de telefoon naar je op, je hebt hem zelf kapot gemaakt.
- Verkoper meermaals laten weten de telefoon niet te hoeven, het is een ondeugdelijk product dat we niet besteld hebben.
- Verkoper stuurt de telefoon toch op, wij hebben hem aan de deur geweigerd. De telefoon is retour gegaan en daar aangenomen volgens track and trace.

We zijn nu twee weken verder. Geen reactie verder gehad van de verkoper, geen nieuwe telefoon gehad en geen geld retour. We willen ermee naar de kantonrechter om het geld terug te krijgen. Hier kan ik jullie advies wel bij gebruiken. Wie denkt er mee?

We willen in ieder geval de telefoon en proceskosten vergoed krijgen.

Daarbij zouden we graag zien dat de verkoper een bedrag moet betalen voor de tijd die het gekost heeft. Dat bedrag hoeven we niet zelf te hebben, dat zien we graag aan Kika gedoneerd worden. De verkoper stelt zich zo op dat wij wel naar de rechter moeten. Als er dan bijvoorbeeld ¤250 naar Kika overgemaakt moet worden ter vergoeding van onze inspanning dan voelt het in ieder geval alsof we vrijwilligerswerk voor Kika gedaan hebben.

Uiteraard mag de verkoper met ons schikken als hij de uitnodiging voor de rechtzaak krijgt. Dan zijn de proceskosten en kosten voor de telefoon voldoende.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_189121820
Je moet het even nazoeken maar uit mn hoofd heeft een bedrijf 30 dagen om het geld terug te storten.
pi_189123418
Is er geen rechtswinkel daar in de stad? Die kunnen vaak een niet al te dure start maken in een zaak als deze.. Vaak is een brief van hen aan de verkoper voldoende om de deze te laten inzien dat je het meent..
  donderdag 26 september 2019 @ 13:26:50 #42
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_189128166
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 00:28 schreef Visualthinker het volgende:
Is er geen rechtswinkel daar in de stad? Die kunnen vaak een niet al te dure start maken in een zaak als deze.. Vaak is een brief van hen aan de verkoper voldoende om de deze te laten inzien dat je het meent..
Ach, dat is wel een goede. Of het juridische loket?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  donderdag 26 september 2019 @ 13:27:03 #43
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_189128169
[quote]99s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:21 schreef qajariaq het volgende:
Je moet het even nazoeken maar uit mn hoofd heeft een bedrijf 30 dagen om het geld terug te storten.
[/quote
]Zoals het hier staat is het binnen 14 dagen. https://www.webwinkelkeur.nl/regels-terugbetalen-na-retour/
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_189129813
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:20 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Daar hoop ik dus ook op. Het enige is: hoe zit dat met kosten voor een advocaat en rechtszaak? Moet de winkel die vergoeden als wij winnen.
https://www.rechtspraak.n(...)k/Kostenveroordeling

Mogelijk. Maar dit wist je ondertussen al. Respect voor jou dat je hier werk van maakt. Te veel mensen doen dit niet en dat resulteert in het bestaansrecht van malafide bedrijven.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 september 2019 @ 16:02:16 #45
408813 crew  trein2000
pi_189130387
Die kikakosten kun je alvast vergeten. Verder, doorzetten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189131133
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:26 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ach, dat is wel een goede. Of het juridische loket?
Ja beide kan, vaak werken ze tegen een kleine vergoeding of zelfs gratis..
  donderdag 26 september 2019 @ 16:57:18 #47
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_189131175
Hoe werkt het aanvragen van zo'n rechtzaak en met welke kosten moeten we rekening houden?
Zoals ik het hier lees: kosten gerechtsdeurwaarder en griffiekosten van ¤121?

En dan dus dit proces volgen: https://www.rechtspraak.n(...)rdingsprocedure.aspx
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  donderdag 26 september 2019 @ 16:58:37 #48
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_189131189
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:21 schreef SOG het volgende:

[..]

https://www.rechtspraak.n(...)k/Kostenveroordeling

Mogelijk. Maar dit wist je ondertussen al. Respect voor jou dat je hier werk van maakt. Te veel mensen doen dit niet en dat resulteert in het bestaansrecht van malafide bedrijven.
Precies wat me zo tegen staat. Een webwinkel die keihard tegen de wet in zijn poot stijf houdt en zo mensen benadeeld. Iedereen laat het er maar bij zitten vanwege het gedoe en de kosten. Daarom zou ik het mooi vinden als de duw iets groter is dan die ¤200 van een telefoon en ¤121 griffiekosten. Anders blijft het helemaal makkelijk voor ze om dit door te zetten.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')