abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 oktober 2019 @ 14:52:35 #251
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189648055
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 14:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens _O- _O- _O- _O-
Als jij denkt dat de sabbat nog geldend is voor christenen dan moet jij niet op dit gedeelte van FOK zijn. Maar dan moet je de Bijbel eens gaan bestuderen.
Ja dat zeg je wel. Dat heb ik ook duidelijk aangegeven. Je negeert gewoon glashard een van de 10 geboden maar vindt de andere 9 blijkbaar wel geldig.

Draaikont.
quote:
[..]

Dat is toch exact het punt |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Zijn alle atheisten zo dom? Ja moet wel, maar goed.

Het hele punt is dat de medische wetenschap flink vooruit gaat en duidelijk aangeeft dat bloedvrij vele malen beter is.
Soms ja, maar lang niet in alle gevallen. En daar zit hem de clou die jij maar niet wilt zien. Bloedtransfusies zijn en blijven voorlopig hard nodig.
quote:
Dat bloedvrije operaties nemen helemaal niet per se religieus gemotiveerd moet zijn, maar dat het vanuit medisch oogpunt ook gewoon veel beter is.
Graag even een JG-vrije link die onderschrijft dat dat in alle gevallen veel beter is.

[ Bericht 1% gewijzigd door hoatzin op 27-10-2019 18:55:42 ]
  zondag 27 oktober 2019 @ 16:21:51 #252
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_189649831
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 14:21 schreef bianconeri het volgende:

Waarom zou het daar ineens om heidense rituelen gaan dan?
Niet ineens. Dat staat gewoon in de tekst.

quote:
Blijkbaar ben jij juist degene die een heel raar godsbeeld heeft. Niet wij.
Het is maar wat je raar vind. Mijn godsbeeld is dat God door de mens geschapen is.
Jouw godsbeeld is dat God wil dat mensen voor de dood kiezen. Welke van de twee is het raarste godsbeeld?

quote:
Volgens de Van Dale is alles behalve het Jodendom een sekte. Dus dat slaat gewoon nergens op.
Christendom is uit het Jodendom voortgekomen, of het nou een gevestigde religie nu is of niet dat maakt niet uit. JG is een stroming binnen het Christendom, zoals je er 1000-en hebt.
Jij mag een heleboel vinden, dat is jouw mening. Maar wat heeft de benaming christen voor nut als je de naamgever (Christus) niet eens navolgt? En de Bijbel?
Jezus zou voor het leven kiezen. Niet voor de dood. Dus nee ik denk niet dat je Jezus volgt.

quote:
Dat jij bepaalde dingen in de Bijbel dan sektarisch en eng zou vinden, goed.
De meeste stromingen kiezen niet voor de dood, maar voor het leven. De JG's kiezen voor de dood. Wijkt nogal af he? Dus sektarisch.

quote:
Er wordt heel duidelijk gesproken over het niet tot je nemen van bloed in het eten en DAARNAAST over bloed in algemeen. Heeft helemaal niets met eten te maken. En helemaal niet met heidense rituelen en ook niets met OT wetten.
Nee dat staat er niet, dat maak jij ervan. Wel interessant dat al die stromingen en al die miljoenen christenen het allemaal mis hebben en zo'n kleine sektarisch groepje dat denken te lezen.

quote:
De vertaling van JG, alsof dat overigens iets uitmaakt, is de meest nauwkeurige van allemaal. Dat is simpel na te trekken aan de hand van de oudst bekende vertalingen.
Reeds meerdere keren is hier op dit forum aangetoond dat dit niet het geval is.

quote:
Daarnaast staat dit geboden in Handelingen in elke vertaling. Maar iets simpels als Gods Naam niet eens.
Waarop de Jehova Getuigen zelf maar een naam verzonnen.

quote:
In elke Bijbel staat dat Jezus de wet vervulde. Dat iemand zelf wil gaan zeggen dat een Christen de oude wetten moet navolgen. Succes.
Nogmaals de vraag waarom sabbath dan niet en transfusies weigeren dan wel? Blijft toch kersenplukken he. Of is dat onderdeel van het JG's verzinsel 'nieuwe wet'?

quote:
Evangelisten brengen blijkbaar nog dierenoffers?
Sabbat, offers en ga maar door zijn dingen voor Joden.
JG volgen de oudst bekende Bijbel vertalingen na.
En de leer van JG kun je ook natrekken aan de hand van de NBG of Statenvertaling, de leer wordt er echt totaal niet anders van.
Op een paar eigenaardige sektarische trekjes na is dat inderdaad zo.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  zondag 27 oktober 2019 @ 18:58:50 #253
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189653170
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:07 schreef bianconeri het volgende:

Wat een sekte wil weet ik niet.
Ik zit niet bij een sekte en weet weinig van sektes.

Een beweging die zich afzondert, eigen wetten hanteert, families uit elkaar rukt, de rest van de mensheid "werelds" noemt en waar de volgelingen liever de dood verkiezen dan een levensreddende operatie is overduidelijk een sekte.
quote:
[quote]0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 14:21 schreef bianconeri het volgende:
In elke Bijbel staat dat Jezus de wet vervulde
En vervullen betekent afschaffen? De wet blijft volgens Jezus van kracht tot de voleinding van de wereld.

[ Bericht 15% gewijzigd door hoatzin op 27-10-2019 19:15:39 ]
pi_189656222
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 14:52 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja dat zeg je wel. Dat heb ik ook duidelijk aangegeven. Je negeert gewoon glashard een van de 10 geboden maar vindt de andere 9 blijkbaar wel geldig.

Draaikont.
[..]

Soms ja, maar lang niet in alle gevallen. En daar zit hem de clou die jij maar niet wilt zien. Bloedtransfusies zijn en blijven voorlopig hard nodig.
[..]

Graag even een JG-vrije link die onderschrijft dat dat in alle gevallen veel beter is.
Nee draaikont.
Je draait om van alles heen en wilt de woorden van anderen verdraaien.
Ik zeg nergens dat bloedvrij in alle gevallen veel beter is.
Soms is het de enige optie om met bloed te doen.

Ik leef niet naar de 10 geboden. Ook die andere 9 geboden zijn niet van toepassing voor een Christen.
Dat zou meneertje oh zo Bijbelgeleerde toch moeten weten?
Heb ik nu ook al 10x gezegd maar goed.

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 16:21 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Niet ineens. Dat staat gewoon in de tekst.
Voor een deel van de dingen.
Gaat nergens over het hele hoofdstuk of opsomming.

quote:
Het is maar wat je raar vind. Mijn godsbeeld is dat God door de mens geschapen is.
Jouw godsbeeld is dat God wil dat mensen voor de dood kiezen. Welke van de twee is het raarste godsbeeld?
Denken dat de mens God schiep valt zeker onder een heel bijzonder beeld.
Daarbij laat God je niet voor leven en dood kiezen.

quote:
Jezus zou voor het leven kiezen. Niet voor de dood. Dus nee ik denk niet dat je Jezus volgt.
Want wat leerde Jezus?
God liefhebben met geheel je verstand, hart en ziel.
Liefde te hebben, ook voor je eigen leven en dat van ander.

Doelbewust tegen God in gaan hoort niet bij wat Jezus leerde.

quote:
De meeste stromingen kiezen niet voor de dood, maar voor het leven. De JG's kiezen voor de dood. Wijkt nogal af he? Dus sektarisch.
Wij kiezen totaal niet voor de dood.
En afwijken is geen kenmerk van een sekte. Wij volgen gewoon de Bijbel. Dat de andere stromingen dat niet doen, moeten hun weten.
Maar alleen omdat wij iets anders geloven zijn we geen sekte (mag jij vinden maar feitelijk niet).

quote:
Nee dat staat er niet, dat maak jij ervan. Wel interessant dat al die stromingen en al die miljoenen christenen het allemaal mis hebben en zo'n kleine sektarisch groepje dat denken te lezen.
Om in Bijbelse termen te blijven:
Smal is de weg naar het leven ;)

De Bijbel zegt duidelijk dat er niet veel zouden zijn die Jezus zouden navolgen. Dat de meesten hun eigen gemakken zouden navolgen (bv inzake bloed, het accepteren van homoseksualiteit, samenwonen of het nalaten te prediken).

quote:
Reeds meerdere keren is hier op dit forum aangetoond dat dit niet het geval is.
Nog nooit gezien.
Vertaling die JG gebruiken is by far de meest nauwkeurige.
Maar zelfs al gebruik je de Statenvertaling of de NBG, de leringen veranderen er in wezen niets van.
Behalve het door lezen van grote blunders als kruis en JHWH heen.

quote:
Waarop de Jehova Getuigen zelf maar een naam verzonnen.
Als je de herkomst niet eens weet dan ben jij niet de uitgelezen persoon om iets te vertellen over wat een goede Bijbelvertaling is of uberhaupt over de Bijbel.
Als je zoiets basics al niet weet waar het vandaan komt.

quote:
Nogmaals de vraag waarom sabbath dan niet en transfusies weigeren dan wel? Blijft toch kersenplukken he. Of is dat onderdeel van het JG's verzinsel 'nieuwe wet'?
Waarom moer ik dat 100x herhalen?
Sabbat valt onder de oude wet van de Joden. Het onthouden van bloed werd aan de christenen gegeven.
pi_189656362
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 18:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Een beweging die zich afzondert, eigen wetten hanteert, families uit elkaar rukt, de rest van de mensheid "werelds" noemt en waar de volgelingen liever de dood verkiezen dan een levensreddende operatie is overduidelijk een sekte.
[..]

En vervullen betekent afschaffen? De wet blijft volgens Jezus van kracht tot de voleinding van de wereld.
Wij zonderen ons niet af.
We rukken ook geen families uit elkaar. Dat iemand er ZELF voor kiest weg te gaan is wat anders.
Wij halen niet iemand weg bij een familie en iemand mag ook gwn contact hebben met ongelovige familie.

Eigen wetten? Bijbelse wetten.
We verkiezen een betere operatie en leven boven iets wat God heeft verboden.

Je eigen mening daarin doet er echt 0,0000000000000 toe.
Volgens de feiten geen sekte. Dus jammer voor je.

Ja idd. Jezus liet de wet vervallen dmv zijn offer.
Dat is waar die oude wet naar toe bracht.
Daarom heb je ook de nieuwe wet, het nieuwe verbond.
Niet de 2e wet of 2e verbond.
pi_189660568
De tien geboden in de christelijke bijbel zijn gewoon overgenomen uit de Hebreeuwse bijbel, lol maar dan wat aangepast.

Het christendom is geïnfiltreerd al heel lang geleden. De kerk(en) in heidense tijden hadden het moeilijk en zwaar. Er was zowat geen aanhang dus zochten ze steun, deze kregen ze vanuit het Jodendom.

Ik geloof niet dat het Jodendom , het eerste religieuze nieuwe geloof was en of is, mede omdat ze wel spreken over Jesus in het oude testament, lol maar dan in het ontkennende. Dus de eerste schrijven van het oude testament was al bekend met het christendom, lol.

Ik hang nu geen religie meer aan, want alle drie het christendom, het jodendom en de islam zijn even erg.

Waar ik wel overval en ik bijna niemand over hoor is het feit dat christendom en islam meer gelijk hebben dan het christendom en het jodendom.

Vrouwen besnijdenis, stenigen, hoofdoeken, kruistochten deed het christendom ook.

Het rake ervan is dat het christendom en de islam recht tegenover elkaar staan en wij dus de eerder benoemde oude gewelddadigheden, zelf ook deden, ooit. Waarom zien we dit niet?

De Islam erkent Jesus en God, aar voegt er een profeet aan toe.

Het Jodendom heeft minder gelijkenissen met deze twee. Het joden dom heeft bv een ritueel briet milla , dit is eigenlijk niets minder dan een zeden delict en een bloedritueel in 1.

Ze nemen bij pasgeboren jongens die net besneden zijn de piemel in de mond, om zo het eerst goddelijke bloed tot zich te nemen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Briet_mila

Ook doen ze een slachtingsritueel 1 x per jaar, daar waar de tempel van Salomon zou hebben gestaan en dus nu een heel groot plateau staat en de Klaagmuur. Het gebied wordt afgesloten met hekken. Dan moge mannen in witte kleding daar met messen, zwaarden en dolken daar naar binnen. In het gebied laten ze willekeurig vee vrij, deze mannen gaan dan deze beesten, slachten en hun bloed drinken en zich ermee wassen. Dit ritueel staat voor de verslagenen, de ongelovigen, hun straf.

Dit zou ons dus te wachten staan!

We moeten weer in ons zelf leren geloven. Vanaf kleins worden we geprogrammeerd o tegen ons zelf en onze omgeving te liegen. Wel worden er verschillende goden aangeboden, afhankelijk van waar je bent geboren, lol maar allen hebben het zelfde doel, GELOOF NIET IN JEZELF, MAAR IN ONZE GOD.

Ga eens met zo,n aanhanger van welk religie dan in discussie en vraag hem, dus jij bent geen GOD?

Nee zullen ze antwoorden? Maar zijn god wilt niet dat jij in jezelf geloofd man, is dat niet raar?
Dat is toch de mooiste boodschap die we nu echt wel kunnen gebruiken, het geloof in onszelf en de mensen om ons heen.

Hoe kan het zijn dat er een GOD is die niet wilt dat jij in jezelf geloofd, dan wat voor GOD is dat?

Als je beweert dat andere goden zijn ontkennen ze het, lol ik zou vt blij zijn als iemand mi en andere als god(en) zou zien.

Lekker boze goden dan man, want ik zou nu zondigen, ook al doe ik alles wat de kerk wil, zondigen doen we allemaal, dus ik moet me hier aan allemaal regels houden anders wordt ik gestraft en as ik dood ben , ga ik me weer moeten verantwoorden voor de fouten die ik heb gemaakt, damnnn twee keer straf.

Laat ik nu dan maar zondigen als een gek en straks maar 1 keer gestraft worden, kan me niet voorstellen dat er een GOD is zonder deugden, lol, alleen maar als er een voorkeur is voor dag en nacht is dat al een deugd, wie straft die god dan?
  zondag 27 oktober 2019 @ 23:58:39 #258
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_189660912
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Voor een deel van de dingen.
Gaat nergens over het hele hoofdstuk of opsomming.

Het gaat duidelijk over de wet (en daar is er maar 1 van) en hoe de bekeerlingen daar mee om moeten gaan.

[quote]Denken dat de mens God schiep valt zeker onder een heel bijzonder beeld.
Een adaptie van de stamgod van Abraham, die uitgroeide tot de god van Israel en later zelfs door de schrijvers tot een genadevolle liefdevolle God werd gemaakt.zelfs voor heidenen. Staat allemaal in de bijbel dus zo vreemd is het niet.

quote:
Daarbij laat God je niet voor leven en dood kiezen.
Dat heb je juist. Dat doe jezelf. Een christen kiest voor het leven. Een sektelid van de Jehova Getuigen is zo gebrainwashed dat die voor zelfmoord kiest op het moment dat z'n leven gered kan worden met een transfusie. Hoe sektarisch is dat.

quote:
Want wat leerde Jezus?
God liefhebben met geheel je verstand, hart en ziel.
Liefde te hebben, ook voor je eigen leven en dat van ander.
Voor je eigen leven inderdaad. Waarom kies je dan voor je eigen dood. Dan ben je toch geen christen, maar slechts een sektelid van de JG's.

quote:
Doelbewust tegen God in gaan hoort niet bij wat Jezus leerde.
Doe dit dan ook niet.

[..]

quote:
Wij kiezen totaal niet voor de dood.
Behalve als een transfusie je leven kan redden. Daar hebben we het toch steeds over. Dus ja je kiest voor de dood als het er op aan komt.

quote:
En afwijken is geen kenmerk van een sekte. Wij volgen gewoon de Bijbel. Dat de andere stromingen dat niet doen, moeten hun weten.
Maar alleen omdat wij iets anders geloven zijn we geen sekte (mag jij vinden maar feitelijk niet).
Alleen die arrogantie dat anderen de bijbel niet zouden volgen zegt mij al genoeg over het sektarische karakter van je clubje. De leden van David Koresh en Charles Manson dachten er ook zo over. Alleen hebben zij minder doden op hun naam. Want je moet eens weten hoeveel leed er is veroorzaakten en hoeveel onnodige doden er zijn gevallen door het weigeren van transfusie.

quote:
Om in Bijbelse termen te blijven:
Smal is de weg naar het leven ;)

De Bijbel zegt duidelijk dat er niet veel zouden zijn die Jezus zouden navolgen. Dat de meesten hun eigen gemakken zouden navolgen (bv inzake bloed, het accepteren van homoseksualiteit, samenwonen of het nalaten te prediken).
Smal is de weg naar het leven. Maar jij kiest als het erop aan komt voor de dood. Triest. Ik hoop voor je dat je nooit in die situatie terecht komt. Of voor dat moment ontwaakt uit die sektarische zelfdwang van je en kiest voor het leven.

quote:
Nog nooit gezien.
Vertaling die JG gebruiken is by far de meest nauwkeurige.
Maar zelfs al gebruik je de Statenvertaling of de NBG, de leringen veranderen er in wezen niets van.
Behalve het door lezen van grote blunders als kruis en JHWH heen.

Het is meerdere keren hier ook aan jou aangetoond. Maar je wilt het gewoon niet zien.

quote:
Als je de herkomst niet eens weet dan ben jij niet de uitgelezen persoon om iets te vertellen over wat een goede Bijbelvertaling is of uberhaupt over de Bijbel.
Als je zoiets basics al niet weet waar het vandaan komt.[/quotew]

Okee, jullie zijn aan de haal gegaan met een door iemand anders foutief gehanteerde godsnaam.

[quote]
Waarom moer ik dat 100x herhalen?
Sabbat valt onder de oude wet van de Joden. Het onthouden van bloed werd aan de christenen gegeven.
Hoe vaak moet ik nog herhalen dat er geen nieuwe wet is. Dat de wet in de tekst wordt behandeld. Dat wordt behandeld hoe de berkeerlingen met deze wet om moeten gaan. En dat het over heidense rituelen gaat en niet over transfusie.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 28 oktober 2019 @ 08:17:52 #259
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189662769
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:50 schreef bianconeri het volgende:
Ik leef niet naar de 10 geboden.
Nee dat merken we maar al te goed. ;)
quote:
Ook die andere 9 geboden zijn niet van toepassing voor een Christen.
Je kunt me nog steeds niet aanwijzen waar dat staat dus? :P
  maandag 28 oktober 2019 @ 08:24:19 #260
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189662824
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wij zonderen ons niet af.
Wel
quote:
We rukken ook geen families uit elkaar.
Wel. Dat noemt men uitsluiting. Vreselijk liefdeloos.
quote:
Dat iemand er ZELF voor kiest weg te gaan is wat anders.
Wij halen niet iemand weg bij een familie en iemand mag ook gwn contact hebben met ongelovige familie.
In sommige kringen. Maar de praktijk bewijst vaak het tegendeel.Moet ik weer met tig linkjes komen?
quote:
Eigen wetten? Bijbelse wetten.
We verkiezen een betere operatie en leven boven iets wat God heeft verboden.
Je zegt net dat die Bijbelse wetten er niet toe doen... :')

Draaikont.
quote:
Je eigen mening daarin doet er echt 0,0000000000000 toe.
Nee we bauwen braaf het besturend orgaan in NY na.
quote:
Volgens de feiten geen sekte. Dus jammer voor je.
Dat vind allen jij. De rest niet. _O-
quote:
Ja idd. Jezus liet de wet vervallen dmv zijn offer.
Dat is waar die oude wet naar toe bracht.
Daarom heb je ook de nieuwe wet, het nieuwe verbond.
Niet de 2e wet of 2e verbond.
Matth 5:

Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden[/b]; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

Wat betekent "niet ontinden" in jouw optiek?

Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.

Klare taal. Maar bianconeri weet het beter hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door hoatzin op 28-10-2019 08:32:05 ]
  maandag 28 oktober 2019 @ 09:01:52 #261
545 dop
:copyright: dop
pi_189663134
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 14:21 schreef bianconeri het volgende:

Zoals ik hier al eerder aanhaalde: Er zijn zoveel bronnen die totaal niet vanuit JG komen.
En hou toch op met dat van ''de wachttoren''. Dat is een tijdschrift en totaal niet lijdend.

Ik heb mij er veel meer in verdiept dan jij ooit zult willen doen.
En nee volgens de feiten is het geen sekte. Kan ik ook niets aan doen.
De rest de wereld vinden is geen reden om iets een sekte te vinden.
Je geeft niet eens antwoord op simpele vragen zoals over cell-saver.

Als je werkelijk zoveel studie over het onderwerp hebt gedaan zou je kennis op het nivo van een arts moeten hebben. gek genoeg zijn geen van de artsen die ik ken het met je eens.
Het simpele en alledaagse voorbeeld van teveel bloedverlies bij een bevalling haal ik aan als voorbeeld. Ga je niet op in.
Zou ik ook niet doen gezien heel duidelijk is dat vrouwen die bij teveel bloedverlies een alternatieve behandelingen krijgen zonder bloed een veel hoger risico op overlijden hebben.
Maar jij hebt zoveel gelezen dat je daar niet over na hoeft te denken.

Zelfs onder JG is discussie over deze regels, waar zou dat voor nodig zijn?

Over sekte of niet hoeven we geen discussie te hebben.
Begrijpelijk dat je het niet met het woordenboek eens bent?!

Als je verder geen vragen wil beantwoorden, bespaar je dan verder de moeite. Zonder onderbouwing blijft het jou eigen gelijk en zul jij het er dan maar mee moeten doen.

Als je wel met wetenschappelijke info komt over bevallingen, of leukemie dan heb je mijn interesse.

Als je graag andere specifieke ziektebeelden wil aanhalen, ga je gang.
Ik ken zeker voorbeelden waar de keuze zonder bloed prima is.
Vrees alleen dat je opgedane kennis toch niet zo groot is gezien je heel veilig alleen jullie algemene motto blijft opdreunen.

Kom verbaas me en geef toch eens een verassend antwoord. Ga eens op vragen in, of mag je dat niet.
Ik kan echt niet raden naar de bronnen of specifieke behandelingen. Mijn eigen info haal ik zoals aangegeven zo dicht mogelijk bij de bron al ik zelf kan komen. (Artsen in mijn vrienden en kennisen kring).

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 28-10-2019 09:08:59 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_189665323
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee draaikont.
Je draait om van alles heen en wilt de woorden van anderen verdraaien.
Ik zeg nergens dat bloedvrij in alle gevallen veel beter is.
Soms is het de enige optie om met bloed te doen.

Ik leef niet naar de 10 geboden. Ook die andere 9 geboden zijn niet van toepassing voor een Christen.
Dat zou meneertje oh zo Bijbelgeleerde toch moeten weten?
Heb ik nu ook al 10x gezegd maar goed.
[..]

Voor een deel van de dingen.
Gaat nergens over het hele hoofdstuk of opsomming.
[..]

Denken dat de mens God schiep valt zeker onder een heel bijzonder beeld.
Daarbij laat God je niet voor leven en dood kiezen.
[..]

Want wat leerde Jezus?
God liefhebben met geheel je verstand, hart en ziel.
Liefde te hebben, ook voor je eigen leven en dat van ander.

Doelbewust tegen God in gaan hoort niet bij wat Jezus leerde.
[..]

Wij kiezen totaal niet voor de dood.
En afwijken is geen kenmerk van een sekte. Wij volgen gewoon de Bijbel. Dat de andere stromingen dat niet doen, moeten hun weten.
Maar alleen omdat wij iets anders geloven zijn we geen sekte (mag jij vinden maar feitelijk niet).
[..]

Om in Bijbelse termen te blijven:
Smal is de weg naar het leven ;)

De Bijbel zegt duidelijk dat er niet veel zouden zijn die Jezus zouden navolgen. Dat de meesten hun eigen gemakken zouden navolgen (bv inzake bloed, het accepteren van homoseksualiteit, samenwonen of het nalaten te prediken).
[..]

Nog nooit gezien.
Vertaling die JG gebruiken is by far de meest nauwkeurige.
Maar zelfs al gebruik je de Statenvertaling of de NBG, de leringen veranderen er in wezen niets van.
Behalve het door lezen van grote blunders als kruis en JHWH heen.
[..]

Als je de herkomst niet eens weet dan ben jij niet de uitgelezen persoon om iets te vertellen over wat een goede Bijbelvertaling is of uberhaupt over de Bijbel.
Als je zoiets basics al niet weet waar het vandaan komt.
[..]

Waarom moer ik dat 100x herhalen?
Sabbat valt onder de oude wet van de Joden. Het onthouden van bloed werd aan de christenen gegeven.
Dat ging over bloed binnen krijgen via eten en nooit zegt de bijbel iets over bloedtransfusies want waren er toen nog niet eens. Dus jullie lezen het gewoon niet goed. En jullie zijn wel een sekte want er kloppen zoveel dingen niet dat je wel erg makkelijk voor de gek wordt gehouden. Het spreekt op zoveel punten de bijbel compleet tegen dat je weinig kennis moet hebben van het woord van God om te denken dat het van God is.
  maandag 28 oktober 2019 @ 14:53:15 #263
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189667693
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:07 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat ging over bloed binnen krijgen via eten en nooit zegt de bijbel iets over bloedtransfusies want waren er toen nog niet eens. Dus jullie lezen het gewoon niet goed. En jullie zijn wel een sekte want er kloppen zoveel dingen niet dat je wel erg makkelijk voor de gek wordt gehouden. Het spreekt op zoveel punten de bijbel compleet tegen dat je weinig kennis moet hebben van het woord van God om te denken dat het van God is.
Goh ben ik het toch bìjna een keer met je eens.. ;)
pi_189685079
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 08:17 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee dat merken we maar al te goed. ;)
[..]

Je kunt me nog steeds niet aanwijzen waar dat staat dus? :P
Hoef je ook niet te merken. Maar ik steel niet, ik moord niet. Maak je geen zorgen.
Maar die 10 geboden an sich zijn voor Joden. En dat ben ik niet.
Ik heb allang aangehaald waar het vandaan komt. Dus als jij niet op let en zoiets basics van de Bijbel al niet weet dan ligt dat niet aan mij.

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 08:24 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wel
Nee? We gaan gewoon met iedereen om. Gaan naar school en werk.
Hebben niet een eigen leefgemeenschap waar iedereen zit. Etc etc.

quote:
Wel. Dat noemt men uitsluiting. Vreselijk liefdeloos.
Iemand kiest er zelf voor, en is absoluut niet liefdeloos.
En wij zijn dus ook niet degenen die gezinnen uit elkaar rukken. Iemand hoeft er al niet uit, en het is iemands eigen keus. Wij bepalen dat niet.

quote:
In sommige kringen. Maar de praktijk bewijst vaak het tegendeel.Moet ik weer met tig linkjes komen?
Je mag onzin aanhalen maar dat is nutteloos.
Ongelovige familie mag best omgang hebben met JG en omgekeerd.
Dat iemand er zelf voor kiest om van Jehovah volledig los te gaan en te laten uitsluiten, tja eigen keus. Dan houdt het op.

quote:
Je zegt net dat die Bijbelse wetten er niet toe doen... :')

Draaikont.
Wat is lezen toch moeilijk he.
Wetten voor de Joden niet nee.

quote:
Nee we bauwen braaf het besturend orgaan in NY na.
Absoluut niet.

quote:
Dat vind allen jij. De rest niet. _O-
Feiten blijven feiten. Dat jij en een enkeling met jou ons een vinden is een mening.
Maar zijn we feitelijk niet en slaat ook gewoon nergens op. Zijn in geen enkel opzicht te vergelijken met wat je in de volksmond een sekte al zou noemen.

quote:
Matth 5:

Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden[/b]; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

Wat betekent "niet ontinden" in jouw optiek?

Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.

Klare taal. Maar bianconeri weet het beter hoor.
Nee de Bijbel weet het beter. Ik zeker niet.

De wet zal niet voorbij gaan tot die vervuld is. En de profeten al helemaal niet.
Vele beloftes die zullen natuurlijk gewoon uitkomen. Net als vele lessen ook voor ons.
Maar Jezus vervulde het doel van de wet. Waarmee die oude wet zijn waarde verloor.
Daarom heb ik ook nog nooit een Christen gehoord die een verzoeningsoffer bracht.

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:07 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat ging over bloed binnen krijgen via eten en nooit zegt de bijbel iets over bloedtransfusies want waren er toen nog niet eens. Dus jullie lezen het gewoon niet goed. En jullie zijn wel een sekte want er kloppen zoveel dingen niet dat je wel erg makkelijk voor de gek wordt gehouden. Het spreekt op zoveel punten de bijbel compleet tegen dat je weinig kennis moet hebben van het woord van God om te denken dat het van God is.
Moet ik mij weer herhalen?

Ik heb nou al 20x gezegd dat er duidelijk een onderscheidt gemaakt worden tussen het tot je nemen van bloed en dat doen via het eten.
Dus wie leest er nou doen?

Een atheist wordt ook gigantisch voor de gek gehouden, dus zijn atheisten lid van een sekte?
Gek genoeg kan niemand de leer van JG onderuithalen aan de hand van de Bijbel. Dus waar heb je het over?
Volgens de definitie van een sekte zijn we geen sekte. Dus leuk dat je tegen ons bent en de Bijbel onzin vindt, maar dat maakt ons geen sekte.
pi_189685150
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:01 schreef dop het volgende:

[..]

Je geeft niet eens antwoord op simpele vragen zoals over cell-saver.

Als je werkelijk zoveel studie over het onderwerp hebt gedaan zou je kennis op het nivo van een arts moeten hebben. gek genoeg zijn geen van de artsen die ik ken het met je eens.
Het simpele en alledaagse voorbeeld van teveel bloedverlies bij een bevalling haal ik aan als voorbeeld. Ga je niet op in.
Zou ik ook niet doen gezien heel duidelijk is dat vrouwen die bij teveel bloedverlies een alternatieve behandelingen krijgen zonder bloed een veel hoger risico op overlijden hebben.
Maar jij hebt zoveel gelezen dat je daar niet over na hoeft te denken.

Zelfs onder JG is discussie over deze regels, waar zou dat voor nodig zijn?
Ik ben geen arts dus nee.
Ik weet wat een cellsaver doet. Maar ik weet niet voor alles een oplossing en hoef dat ook niet.
En de artsen zijn heel duidelijk daarin, vandaag nog iemand gesproken erover (geen JG die in ziekenhuis werkt overigens) en die zei ook duidelijk dat de technologie voor bloedvrij gewoon heel ver is en dat het echt beter is.
Jij kent misschien een arts die al 80 is en nooit verder kijkt dan zijn neus langs is, maar in heel veel ziekenhuizen wordt praktisch niet meer met bloed gewerkt.

Onder JG is er echt geen discussie hoor.

quote:
Over sekte of niet hoeven we geen discussie te hebben.
Begrijpelijk dat je het niet met het woordenboek eens bent?!
Wat de Van Dale zegt over wat is een sekte is slaat nergens op.
Of vind jij de RKK, de baptisten, de evangelisten, de pinkster, de hervormden, chr ger en ga maar door allemaal een sekte?
Alles behalve de Joden zouden dan een sekte zijn. Dat is gewoon de meest achterlijke definitie van een sekte ooit. Als je gewoon andere bronnen naslaat over wat een sekte is dan voldoen wij er verre van aan.
Gebruik je puur de Van Dale, ja inderdaad. Dan zijn alle Christelijke stromingen een sekte.

quote:
Als je verder geen vragen wil beantwoorden, bespaar je dan verder de moeite. Zonder onderbouwing blijft het jou eigen gelijk en zul jij het er dan maar mee moeten doen.

Als je wel met wetenschappelijke info komt over bevallingen, of leukemie dan heb je mijn interesse.

Als je graag andere specifieke ziektebeelden wil aanhalen, ga je gang.
Ik ken zeker voorbeelden waar de keuze zonder bloed prima is.
Vrees alleen dat je opgedane kennis toch niet zo groot is gezien je heel veilig alleen jullie algemene motto blijft opdreunen.

Kom verbaas me en geef toch eens een verassend antwoord. Ga eens op vragen in, of mag je dat niet.
Ik kan echt niet raden naar de bronnen of specifieke behandelingen. Mijn eigen info haal ik zoals aangegeven zo dicht mogelijk bij de bron al ik zelf kan komen. (Artsen in mijn vrienden en kennisen kring).

Er is zat informatie op internet te vinden. En ik hoef jou echt niet voor elke behandeling iets aan te reiken.
Ik reageer gewoon op wat jij aanhaalt. Maar je blijft jezelf domweg herhalen, zonder dat je ook maar iets nazoekt.
pi_189685249
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 23:58 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Een adaptie van de stamgod van Abraham, die uitgroeide tot de god van Israel en later zelfs door de schrijvers tot een genadevolle liefdevolle God werd gemaakt.zelfs voor heidenen. Staat allemaal in de bijbel dus zo vreemd is het niet.
Geen idee hoe dat een reactie op mij is, maar leuk verhaaltje?

quote:
Dat heb je juist. Dat doe jezelf. Een christen kiest voor het leven. Een sektelid van de Jehova Getuigen is zo gebrainwashed dat die voor zelfmoord kiest op het moment dat z'n leven gered kan worden met een transfusie. Hoe sektarisch is dat.
Ik en geen enkele JG is een sektelid.
Wij, en elke christen die God en de Bijbel navolgt, kiest er gewoon voor om God trouw te zijn.
En voor de best mogelijke alternatieve behandeling die er zat zijn.

Hou nou maar op met ons zo grof te beledigen. Volgens de feiten blijven we geen sekte, dus hou die belediging voor je.

quote:
Doe dit dan ook niet.
Doen wij ook niet. Daarom nemen wij geen bloed en kiezen we echt voor het leven.
En volgen wij in alle opzichten de Bijbel en dus God en Jezus na.

quote:
Alleen die arrogantie dat anderen de bijbel niet zouden volgen zegt mij al genoeg over het sektarische karakter van je clubje. De leden van David Koresh en Charles Manson dachten er ook zo over. Alleen hebben zij minder doden op hun naam. Want je moet eens weten hoeveel leed er is veroorzaakten en hoeveel onnodige doden er zijn gevallen door het weigeren van transfusie.
Je moet eens weten hoeveel onnodige doden er zijn gevallen door wel bloed te nemen. Dus succes.

Als je al niet eens achter je eigen opvatting mag staan, dan is dat wel heel sneu.
En als jij mij kunt aantonen in wat JG het Bijbels niet juist hebben?
Sektarisch is het niet om voor iets in te staan.Zeker niet. En in de buurt van Manson komen JG al helemaal niet. Dat je dat uberhaupt durft te stellen :r

quote:
Smal is de weg naar het leven. Maar jij kiest als het erop aan komt voor de dood. Triest. Ik hoop voor je dat je nooit in die situatie terecht komt. Of voor dat moment ontwaakt uit die sektarische zelfdwang van je en kiest voor het leven.
Wij kiezen nooit voor de dood. Maar voor de beste optie.
Vertrouw gewoon in God. Ik heb nog nooit in mijn leven bij een sekte gezeten.
En gelukkig weet de medische wetenschap genoeg van bloedvrije operatie. Dus geen zorgen.

quote:
Het is meerdere keren hier ook aan jou aangetoond. Maar je wilt het gewoon niet zien.
Dan zit jij op een andere FOK dan dat ik zit. Ik zie hier alleen figuren die uberhaupt de Bijbel niet eens aangeraakt hebben.
Laat staan weten wat de echte boodschap van de Bijbel is.

quote:
Hoe vaak moet ik nog herhalen dat er geen nieuwe wet is. Dat de wet in de tekst wordt behandeld. Dat wordt behandeld hoe de berkeerlingen met deze wet om moeten gaan. En dat het over heidense rituelen gaat en niet over transfusie.
Als jij ontkent dat dat er via Jezus is dan ken je de Bijbel niet.
Het gaat over het onthouden van bloed. In het algemeen, apart van het niet eten van bloed.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:02:34 #267
545 dop
:copyright: dop
pi_189686721
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik ben geen arts dus nee.
Ik weet wat een cellsaver doet. Maar ik weet niet voor alles een oplossing en hoef dat ook niet.
En de artsen zijn heel duidelijk daarin, vandaag nog iemand gesproken erover (geen JG die in ziekenhuis werkt overigens) en die zei ook duidelijk dat de technologie voor bloedvrij gewoon heel ver is en dat het echt beter is.
Jij kent misschien een arts die al 80 is en nooit verder kijkt dan zijn neus langs is, maar in heel veel ziekenhuizen wordt praktisch niet meer met bloed gewerkt.

Onder JG is er echt geen discussie hoor.
[..]

Wat de Van Dale zegt over wat is een sekte is slaat nergens op.
Of vind jij de RKK, de baptisten, de evangelisten, de pinkster, de hervormden, chr ger en ga maar door allemaal een sekte?
Alles behalve de Joden zouden dan een sekte zijn. Dat is gewoon de meest achterlijke definitie van een sekte ooit. Als je gewoon andere bronnen naslaat over wat een sekte is dan voldoen wij er verre van aan.
Gebruik je puur de Van Dale, ja inderdaad. Dan zijn alle Christelijke stromingen een sekte.
[..]

Er is zat informatie op internet te vinden. En ik hoef jou echt niet voor elke behandeling iets aan te reiken.
Ik reageer gewoon op wat jij aanhaalt. Maar je blijft jezelf domweg herhalen, zonder dat je ook maar iets nazoekt.
https://www.ad.nl/tilburg(...)fusie-zoon~a4d4cf18/
https://www.google.com/ur(...)&cshid=1572366737426
https://www.avjg.info/artikelen/onthouden-jg-zich-van-bloed.aspx
https://patientenfolders.(...)gerschap_verloskunde
https://www.knov.nl/actue(...)sfusie-weigeren/2073
http://users.skynet.be/fa390968/_Bloed%20en%20Gods%20wet.doc

Kun je niet meer roepen dat ik er niet naar gezocht heb.

En wat sekte betreft, uitsluiting van familie om hun overtuiging is een heel duidelijk voorbeeld van sekte vorming.
En dat is bij JG duidelijk de regel.

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 29-10-2019 18:14:08 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:21:16 #268
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189687018
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hoef je ook niet te merken. Maar ik steel niet, ik moord niet. Maak je geen zorgen.
Dat neem ik van je aan. Maar je liegt er weer lekker op los. Alleen al op deze pagina talloze.
quote:
Maar die 10 geboden an sich zijn voor Joden. En dat ben ik niet.
Dat ben ik met je eens. JHWH is de joodse stamgod. Meer niet.
quote:
[..]

Nee? We gaan gewoon met iedereen om. Gaan naar school en werk.
Hebben niet een eigen leefgemeenschap waar iedereen zit. Etc etc.

Oh je gaat nu melden dat uitsluiting niet bestaat? Moet ik weer met een eindeloze rits linkjes komen die het tegendeel bewijzen? Oh ja dat zijn allemaal leugenaars...

(sektarisch gedrag weet je nog wel?)
quote:
[..]

Iemand kiest er zelf voor, en is absoluut niet liefdeloos.
En wij zijn dus ook niet degenen die gezinnen uit elkaar rukken. Iemand hoeft er al niet uit, en het is iemands eigen keus. Wij bepalen dat niet.
Van jw.org:
‘TOEN werd voorgelezen dat mijn zoon was uitgesloten, voelde het alsof mijn hele wereld instortte’, herinnert Julian zich. ‘Hij was ons oudste kind, en ik had een heel goede band met hem; we deden veel samen. Hij was altijd een voorbeeldige zoon geweest, maar toen begon hij dingen te doen die echt niet kunnen. Mijn vrouw moest steeds huilen, en ik wist niet hoe ik haar moest troosten. We vroegen ons steeds af of we als ouders hadden gefaald.’
[..]

hartverscheurend. ;(

Vervolgens wordt op de site uit de doeken gedaan dat dit "een daad van liefde "is. Ja je leest het goed...

https://www.jw.org/nl/bib(...)iefdevolle-regeling/

Lees en huiver. }:|
quote:
Dat iemand er zelf voor kiest om van Jehovah volledig los te gaan en te laten uitsluiten, tja eigen keus. Dan houdt het op.
Hou toch op man...
quote:
[..]

[..]

Feiten blijven feiten. Dat jij en een enkeling met jou ons een vinden is een mening.
Maar zijn we feitelijk niet en slaat ook gewoon nergens op. Zijn in geen enkel opzicht te vergelijken met wat je in de volksmond een sekte al zou noemen.
Ach en al die enkelingen zitten hier op het forum...wat toevallig! _O-
[..]
quote:
De wet zal niet voorbij gaan tot die vervuld is.
q
Nee dat staat er niet! Lezen meneer de Bijbelkenner. Er staat `totdat de hemel en aarde zijn voorbijgegaan".

En, zijn ze voorbijgegaan?

[ Bericht 1% gewijzigd door hoatzin op 29-10-2019 19:04:58 ]
pi_189691324
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:02 schreef dop het volgende:

Kun je niet meer roepen dat ik er niet naar gezocht heb.[/qoute]

Heb je niet. Je komt met wat nutteloze linkjes aanzetten.
Niets over wat de medische wetenschap zegt over bloedvrije operaties.

[quote]En wat sekte betreft, uitsluiting van familie om hun overtuiging is een heel duidelijk voorbeeld van sekte vorming.
En dat is bij JG duidelijk de regel.

Niet een JG regel maar een regel uit de Bijbel, maar goed wij passen die Bijbelse regel toe.
En dat heeft helemaal niets met sekte vorming.
Daarnaast is het geheel afhankelijk van welke definitie je hanteert.

Hanteer je puur die van het woordenboek? Dan zijn wij idd een sekte, net als elke christelijke stroming en alles behalve het Jodendom.

Hanteer je, zoals eigenlijk alles en iedereen, een ruimer gehanteerde definitie lijst?
Dan zegt 1 vinkje waar wij bv aan zouden voldoen, stel dat uitsluiting daar bij zou vallen. Niets over het wel of niet een sekte zijn.
Alleen al het totaal niet gesloten karakter van JG is totaal tegenstrijdig met wat als sekte gezien wordt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat neem ik van je aan. Maar je liegt er weer lekker op los. Alleen al op deze pagina talloze.
Ik lieg nergens. Maar inhoudelijk zijn is lastig voor je, dat blijkt wel weer.

quote:
Dat ben ik met je eens. JHWH is de joodse stamgod. Meer niet.
Mag je vinden dat JHWH niet de Christelijke God is. En fijn dat je eindelijk zegt dat dat alleen voor joden is.

quote:
Oh je gaat nu melden dat uitsluiting niet bestaat? Moet ik weer met een eindeloze rits linkjes komen die het tegendeel bewijzen? Oh ja dat zijn allemaal leugenaars...
Wait whut?
Waar zeg ik dat uitsluiting geen ding is? Ik zeg dat we gewoon normaal met alle mensen omgaan. Met onze buren, collega's en ongelovige familieleden. Met een uitzondering als iemand ZELF die keus maakt.

quote:
Van jw.org:
‘TOEN werd voorgelezen dat mijn zoon was uitgesloten, voelde het alsof mijn hele wereld instortte’, herinnert Julian zich. ‘Hij was ons oudste kind, en ik had een heel goede band met hem; we deden veel samen. Hij was altijd een voorbeeldige zoon geweest, maar toen begon hij dingen te doen die echt niet kunnen. Mijn vrouw moest steeds huilen, en ik wist niet hoe ik haar moest troosten. We vroegen ons steeds af of we als ouders hadden gefaald.’
[..]

hartverscheurend. ;(

Vervolgens wordt op de site uit de doeken gedaan dat dit "een daad van liefde "is. Ja je leest het goed...
Hartverscheurend wat voor walgelijke dingen dat soort figuren doen :r
Doelbewust eigen familie compleet in de steek laten.
En dan beetje de schuld afschuiven bij JG familie? Sure.

quote:
Ach en al die enkelingen zitten hier op het forum...wat toevallig! _O-
Genoeg die het niet vinden. Maar het is heel simpel om de definitie er bij te pakken en JG te vergelijken. Je kunt je grote mond nog zo groot maken als je wilt. Maar we voldoen er feitelijk gewoon niet aan (behalve aan die belachelijke Van Dale definitie).

quote:
Nee dat staat er niet! Lezen meneer de Bijbelkenner. Er staat `totdat de hemel en aarde zijn voorbijgegaan".

En, zijn ze voorbijgegaan?
Meneer de totaal niet Bijbelkenner, waar zeg ik iets anders dan?
De wet gaat ook niet voorbij. Maar daarom is die wel vervuld door het offer van Jezus.
Vervangen door een nieuwe wet.
Maar dat houdt niet in dat alles in die wet volledig zal uitkomen en niet voorbijgaat?
Elke profetie komt tot in de puntjes uit.
Al het voorspelde over Gods volk komt tot in de puntjes uit.
pi_189691871
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat neem ik van je aan. Maar je liegt er weer lekker op los. Alleen al op deze pagina talloze.
[..]

Dat ben ik met je eens. JHWH is de joodse stamgod. Meer niet.
[..]

Oh je gaat nu melden dat uitsluiting niet bestaat? Moet ik weer met een eindeloze rits linkjes komen die het tegendeel bewijzen? Oh ja dat zijn allemaal leugenaars...

(sektarisch gedrag weet je nog wel?)
[..]

Van jw.org:
‘TOEN werd voorgelezen dat mijn zoon was uitgesloten, voelde het alsof mijn hele wereld instortte’, herinnert Julian zich. ‘Hij was ons oudste kind, en ik had een heel goede band met hem; we deden veel samen. Hij was altijd een voorbeeldige zoon geweest, maar toen begon hij dingen te doen die echt niet kunnen. Mijn vrouw moest steeds huilen, en ik wist niet hoe ik haar moest troosten. We vroegen ons steeds af of we als ouders hadden gefaald.’
[..]

hartverscheurend. ;(

Vervolgens wordt op de site uit de doeken gedaan dat dit "een daad van liefde "is. Ja je leest het goed...

https://www.jw.org/nl/bib(...)iefdevolle-regeling/

Lees en huiver. }:|
[..]

Hou toch op man...
[..]

Ach en al die enkelingen zitten hier op het forum...wat toevallig! _O-
[..]
[..]

q
Nee dat staat er niet! Lezen meneer de Bijbelkenner. Er staat `totdat de hemel en aarde zijn voorbijgegaan".

En, zijn ze voorbijgegaan?
Dit is net zo zinloos als met iemand in gesprek gaan die denkt dat de aarde plat is. Bianconeri zit hier niet met de intentie om een open gesprek te voeren maar om zijn cult en sekte te verdedigen en draait zich in iedere willekeurige bocht om maar vooral niet te hoeven erkennen dat er e.e.a. niet helemaal goed gaat. Zelfs geluiden van binnen of ex-JG's wimpelt hij op een walgelijke manier af.
pi_189692758
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Geen idee hoe dat een reactie op mij is, maar leuk verhaaltje?
[..]

Ik en geen enkele JG is een sektelid.
Wij, en elke christen die God en de Bijbel navolgt, kiest er gewoon voor om God trouw te zijn.
En voor de best mogelijke alternatieve behandeling die er zat zijn.

Hou nou maar op met ons zo grof te beledigen. Volgens de feiten blijven we geen sekte, dus hou die belediging voor je.
[..]

Doen wij ook niet. Daarom nemen wij geen bloed en kiezen we echt voor het leven.
En volgen wij in alle opzichten de Bijbel en dus God en Jezus na.
[..]

Je moet eens weten hoeveel onnodige doden er zijn gevallen door wel bloed te nemen. Dus succes.

Als je al niet eens achter je eigen opvatting mag staan, dan is dat wel heel sneu.
En als jij mij kunt aantonen in wat JG het Bijbels niet juist hebben?
Sektarisch is het niet om voor iets in te staan.Zeker niet. En in de buurt van Manson komen JG al helemaal niet. Dat je dat uberhaupt durft te stellen :r
[..]

Wij kiezen nooit voor de dood. Maar voor de beste optie.
Vertrouw gewoon in God. Ik heb nog nooit in mijn leven bij een sekte gezeten.
En gelukkig weet de medische wetenschap genoeg van bloedvrije operatie. Dus geen zorgen.
[..]

Dan zit jij op een andere FOK dan dat ik zit. Ik zie hier alleen figuren die uberhaupt de Bijbel niet eens aangeraakt hebben.
Laat staan weten wat de echte boodschap van de Bijbel is.
[..]

Als jij ontkent dat dat er via Jezus is dan ken je de Bijbel niet.
Het gaat over het onthouden van bloed. In het algemeen, apart van het niet eten van bloed.
Kijk deze dan eens en kan je zien dat het wel een sekte is en niet bijbels...





  woensdag 30 oktober 2019 @ 05:22:13 #272
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189693018
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit is net zo zinloos als met iemand in gesprek gaan die denkt dat de aarde plat is. Bianconeri zit hier niet met de intentie om een open gesprek te voeren maar om zijn cult en sekte te verdedigen en draait zich in iedere willekeurige bocht om maar vooral niet te hoeven erkennen dat er e.e.a. niet helemaal goed gaat. Zelfs geluiden van binnen of ex-JG's wimpelt hij op een walgelijke manier af.
Ja je hebt gelijk.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 06:18:40 #273
545 dop
:copyright: dop
pi_189693082
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:25:23 #274
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189693303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:37 schreef bianconeri het volgende:

Meneer de totaal niet Bijbelkenner, waar zeg ik iets anders dan?
Nou hier bijvoorbeeld
quote:
De wet zal niet voorbij gaan tot die vervuld is.
Daar zeg je iets anders. Iets wat ook nog nergens op slaat.

En je geeft wéér geen antwoord. Waarom niet? Omdat je dat niet hebt.

Weet je laat ook maar. Het heeft, zoals ook anderen beamen hier op deze pagina, geen zin om te discussiëren met een sektelid. Liegen, woorden verdraaien, ontkennen het maakt je allemaal niets uit. Symptomatisch.

[ Bericht 4% gewijzigd door hoatzin op 30-10-2019 12:10:04 ]
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:40:14 #275
545 dop
:copyright: dop
pi_189693397
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Niet een JG regel maar een regel uit de Bijbel, maar goed wij passen die Bijbelse regel toe.
En dat heeft helemaal niets met sekte vorming.
Daarnaast is het geheel afhankelijk van welke definitie je hanteert.

Hanteer je puur die van het woordenboek? Dan zijn wij idd een sekte, net als elke christelijke stroming en alles behalve het Jodendom.

Hanteer je, zoals eigenlijk alles en iedereen, een ruimer gehanteerde definitie lijst?
Dan zegt 1 vinkje waar wij bv aan zouden voldoen, stel dat uitsluiting daar bij zou vallen. Niets over het wel of niet een sekte zijn.
Alleen al het totaal niet gesloten karakter van JG is totaal tegenstrijdig met wat als sekte gezien wordt.
[..]

Kenmerk 1 – Kritisch nadenken is niet toegestaan.
Kenmerk 2 – Externe controle
Kenmerk 3 – Geclaimde wijsheid en kennis door de leiders
Kenmerk 4 – De onfeilbaarheid van de doctrine of leiders
Kenmerk 5 - Eindtijdvoorspelling.
Kenmerk 6 – Er wordt nadruk gelegd op het rekruteren van nieuwe leden
Kenmerk 7 – Leden worden geëxcommuniceerd als ze de sekte verlaten
Kenmerk 8 – Censuur

mijn kraskaart is vol :R
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 30 oktober 2019 @ 12:14:59 #276
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189696816
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:40 schreef dop het volgende:

[..]

Kenmerk 1 – Kritisch nadenken is niet toegestaan.
Kenmerk 2 – Externe controle
Kenmerk 3 – Geclaimde wijsheid en kennis door de leiders
Kenmerk 4 – De onfeilbaarheid van de doctrine of leiders
Kenmerk 5 - Eindtijdvoorspelling.
Kenmerk 6 – Er wordt nadruk gelegd op het rekruteren van nieuwe leden
Kenmerk 7 – Leden worden geëxcommuniceerd als ze de sekte verlaten
Kenmerk 8 – Censuur

mijn kraskaart is vol :R
achterkant al bekeken? Dar staan er nog een paar...

Kenmerk 9 _ de beweging staat vijandig of onverschillig tegenover de samenleving en de staat
Kenmerk 10_ er is geen principieel verschil tussen leken en priesters of voorgangers
  donderdag 31 oktober 2019 @ 12:04:46 #277
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_189712711
Goede dag van de Reformatie allemaal.
Jammer genoeg wonen niet in Noord Duitsland, anders hadden we een vrije dag gehad.

Toch fijn dat het Christendom inmiddels wat verder is in de tijd als je deze discussies zo leest. Mensen zouden om minder op een kruistocht gaan. :N

Jezus is Liefde mensen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 31 oktober 2019 @ 18:08:22 #278
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_189717381
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Geen idee hoe dat een reactie op mij is, maar leuk verhaaltje?
Mijn uitleg dat God geschapen is door de mens. Daar hadden we het toch over....

quote:
Ik en geen enkele JG is een sektelid.
Wij, en elke christen die God en de Bijbel navolgt, kiest er gewoon voor om God trouw te zijn.
En voor de best mogelijke alternatieve behandeling die er zat zijn.
Als je kanker in je bloed hebt is er geen best mogelijk alternatieve behandeling. Dan is er geen eens een slechtere behandeling. Dan is er maar 1 behandeling. Transfusie met vers kankervrij bloed.

quote:
Hou nou maar op met ons zo grof te beledigen. Volgens de feiten blijven we geen sekte, dus hou die belediging voor je.
Ik geef mijn mening. Dat deze keer ook nog een simpele feiten zijn. Dat jij je daar beledigd door voelt is jouw probleem. Ik kan me ook wel beledigd voelen. En God zal zich ook vast beledigd voelen, als die zou bestaan, doordat je al die onnodige doden in zijn schoenen schuift of dat je zegt dat God uitkiest wie hij red en wij hij laat sterven waarmee je God degradeert tot een klein wispelturige kwaadaardig rotgodje.

quote:
Doen wij ook niet. Daarom nemen wij geen bloed en kiezen we echt voor het leven.
En volgen wij in alle opzichten de Bijbel en dus God en Jezus na.
Nee je kiest voor de dood op het moment dat een transfusie noodzakelijk is om verder te kunnen leven.

quote:
Je moet eens weten hoeveel onnodige doden er zijn gevallen door wel bloed te nemen. Dus succes.
We hebben het over transfusies en als je zoiets beweert dan is het aan jou aan te tonen hoeveel mensen er nog geleefd zouden hebben van dood gaande mensen na het weigeren van een transfusie. Succes.

quote:
Als je al niet eens achter je eigen opvatting mag staan, dan is dat wel heel sneu.
Jij mag zeker achter je eigen sektarische opvatting staan. Geen probleem.

quote:
En als jij mij kunt aantonen in wat JG het Bijbels niet juist hebben?
Het weigeren van bloedtransfusies. De tweede wet. De godsnaam. Dat de wet is vervallen. Dat de 10 geboden er niet toe doen. Om een aantal voorbeelden te noemen.

quote:
Sektarisch is het niet om voor iets in te staan.Zeker niet. En in de buurt van Manson komen JG al helemaal niet. Dat je dat uberhaupt durft te stellen :r
Zo heb ik het dan ook niet gesteld. Jullie zijn erger want meer onnodige doden op jullie naam door de niet bijbelse hersenspoeling dat mensen geen transfusie mogen.

quote:
Wij kiezen nooit voor de dood. Maar voor de beste optie.

Dan zou je voor transfusie kiezen op het moment dat het nodig is om te kunnen overleven.

quote:
Vertrouw gewoon in God. Ik heb nog nooit in mijn leven bij een sekte gezeten.

Dat is jouw kleine zelf bedachte rotgodje.

quote:
En gelukkig weet de medische wetenschap genoeg van bloedvrije operatie. Dus geen zorgen.
Het is duidelijk dat je geindoctrineerd bent met een hoop verzinsels.

quote:
Dan zit jij op een andere FOK dan dat ik zit. Ik zie hier alleen figuren die uberhaupt de Bijbel niet eens aangeraakt hebben.
Laat staan weten wat de echte boodschap van de Bijbel is.
Het dringt gewoon niet tot je door, dat is het enige dat er aan de hand is.

quote:
Als jij ontkent dat dat er via Jezus is dan ken je de Bijbel niet.
Wat ontken ik. Jezus heeft duidelijk gezegd dat hij geen jota aan de wet veranderd, althans volgens de woorden die in zijn mond gelegd worden. En dan kom jij aanzetten dat er een tweede wet is en dat de 10 geboden er niet meer toe doen. Hoe vaag is dat...

quote:
Het gaat over het onthouden van bloed. In het algemeen, apart van het niet eten van bloed.
En dan tegen anderen zeggen dat ze geen Bijbelkennis hebben.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_189718004
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:08 schreef Panterjong het volgende:
[...]
Mocht je nog tijd overhebben voor iets nuttigers: je kunt ook nog een emmer water naar de Noordzee dragen. :P
-
  donderdag 31 oktober 2019 @ 22:40:44 #280
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_189721894
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Mocht je nog tijd overhebben voor iets nuttigers: je kunt ook nog een emmer water naar de Noordzee dragen. :P
Same ol' story
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  vrijdag 1 november 2019 @ 08:09:32 #281
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189725114
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:04 schreef avotar het volgende:
Jezus is Liefde mensen.
Wijs mij eens een lief woordje of zinnetje aan van Jezus. Ik ken hem voornamelijk van scheldkanonnades. Wee deze en wee gene...
  vrijdag 1 november 2019 @ 08:11:13 #282
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189725132
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:08 schreef Panterjong het volgende:
En God zal zich ook vast beledigd voelen, als die zou bestaan, doordat je al die onnodige doden in zijn schoenen schuift
Hij heeft er zelf ook nogal wat op zijn naam he? Honderdduizenden alleen al in de Bijbel...
pi_189748680
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 18:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Een beweging die zich afzondert, eigen wetten hanteert, families uit elkaar rukt, de rest van de mensheid "werelds" noemt en waar de volgelingen liever de dood verkiezen dan een levensreddende operatie is overduidelijk een sekte.
Dat is niet alleen de JG hoor. Ik denk dat alle kerken zich hieraan schuldig maken. Als je van je geloof afstapt hopen veel dominees en ouderlingen dat de familie zich van jou losmaakt. En ook de kerken die niet JG zijn noemen anderen werelds en daarom foute boel.

quote:
En vervullen betekent afschaffen? De wet blijft volgens Jezus van kracht tot de voleinding van de wereld.
Persoonlijk heb ik dit nooit begrepen. Vervullen betekent wel degelijk dat iets is afgeschaft. Het is niet meer nodig namelijk.

Maar volgens de encyclopedie heeft vervullen verschillende betekenissen https://www.encyclo.nl/begrip/vervullen
pi_189750153
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 06:18 schreef dop het volgende:

[..]

Je Gene Kim devotie is weer tekenend.
Hij doet niet onder voor menig sekte leider
Die is tenminste bijbels bezig en de bijbel moet kloppen in de juiste vertaling dan en bij jullie leer zitten zoveel dingen die niet bijbels zijn.
  zondag 3 november 2019 @ 14:38:57 #286
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189761140
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 20:28 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Die is tenminste bijbels bezig en de bijbel moet kloppen in de juiste vertaling dan en bij jullie leer zitten zoveel dingen die niet bijbels zijn.
Volgens mij is Dop geen JG hoor. ;)
  zondag 3 november 2019 @ 21:39:51 #287
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189771008
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 20:28 schreef Doedelzak77 het volgende:
de bijbel moet kloppen
Dat is het hem nu juist.
pi_189775780
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 21:39 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat is het hem nu juist.
Want als ie niet "klopt" dan maken we em wel kloppend :7
-
  maandag 4 november 2019 @ 08:33:18 #289
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189776095
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 19:08 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Dat is niet alleen de JG hoor. Ik denk dat alle kerken zich hieraan schuldig maken. Als je van je geloof afstapt hopen veel dominees en ouderlingen dat de familie zich van jou losmaakt. En ook de kerken die niet JG zijn noemen anderen werelds en daarom foute boel.
JG is toch echt wat anders. Verdiep je er anders eert in.
quote:
[..]

Persoonlijk heb ik dit nooit begrepen. Vervullen betekent wel degelijk dat iets is afgeschaft. Het is niet meer nodig namelijk.

Maar volgens de encyclopedie heeft vervullen verschillende betekenissen https://www.encyclo.nl/begrip/vervullen
Uit de woorden van Jezus kun je opmaken dat hij dat nu juist niet bedoelt.
  maandag 4 november 2019 @ 11:00:12 #290
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_189777768
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:09 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wijs mij eens een lief woordje of zinnetje aan van Jezus. Ik ken hem voornamelijk van scheldkanonnades. Wee deze en wee gene...
Johannes 14:21
Mattheus 5:44
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 4 november 2019 @ 12:28:37 #291
545 dop
:copyright: dop
pi_189778995
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 20:28 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Die is tenminste bijbels bezig en de bijbel moet kloppen in de juiste vertaling dan en bij jullie leer zitten zoveel dingen die niet bijbels zijn.
Welke leer is dat dan?
Ik heb geen persoonlijke leer.
Jij bent vooral van de, het staat er toch dus het is zo filosofie.
Je hebt bij god niet door hoe de bijbel is ontstaan. Dat het geen boek is van 1 schrijver maar een samenstelling van verschillende verhalen/vertellingen die soms eeuwen na dien op papier zijn gezet en uiteindelijk samengevoegd tot 1 boek.
Welke verhalen het boek niet hebben gehaald om uiteenlopende redenen heb je ook al geen idee van.

Wat Gene kim betreft die beschuldigd de Jg van het geen waar hij zichzelf ook schuldig aan maakt.
Goochelen met getallen te komen tot vage voorspellingen en interpretaties.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 04-11-2019 12:35:11 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_189779217
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 19:08 schreef Fries1956 het volgende:
Dat is niet alleen de JG hoor. Ik denk dat alle kerken zich hieraan schuldig maken. Als je van je geloof afstapt hopen veel dominees en ouderlingen dat de familie zich van jou losmaakt.
Ik ben dat nog nooit tegengekomen, behalve wellicht bij de JG's. Waar haal je dit vandaan?
-
  maandag 4 november 2019 @ 13:21:55 #293
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189779758
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik ben dat nog nooit tegengekomen, behalve wellicht bij de JG's. Waar haal je dit vandaan?
Ik ken 1 andere kerk waar ze dit soort dingen doen, maar het is inderdaad de uitzondering en niet de regel.
  maandag 4 november 2019 @ 14:05:13 #294
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_189780409
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik ben dat nog nooit tegengekomen, behalve wellicht bij de JG's. Waar haal je dit vandaan?
Dat zie ik hier om me heen op Walcheren wel gebeuren bij de hele streng gereformeerde en hervormde kerk.
Dat is een vorm ex-communicatie die ik niet had verwacht.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 5 november 2019 @ 07:34:23 #295
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189791322
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:00 schreef avotar het volgende:

[..]

Johannes 14:21
Mattheus 5:44
Dat noem jij vriendelijke woorden? :?
  dinsdag 5 november 2019 @ 07:38:52 #296
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189791338
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:05 schreef avotar het volgende:

[..]

Dat zie ik hier om me heen op Walcheren wel gebeuren bij de hele streng gereformeerde en hervormde kerk.
Dat is een vorm ex-communicatie die ik niet had verwacht.
Ja een afsnijding heb ik ook een keer meegemaakt inde Chr Geref. kerk in de jaren 70. Daarna nooit meer. Ik was er als kind danig van onder de indruk. Eerst werd voor gelezen "dat" er iemand op de nominatie stond, zonder naam te noemen. Later werd de "dwaling" er aan toegevoegd en nog later werd zijn naam ook genoemd. En na een aantal weken, na bezoeken van ouderlingen en dominees, als er nog geen verbetering werd geconstateerd, werd de broeder uit de kerk gezet.
  dinsdag 5 november 2019 @ 13:16:16 #297
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189795260
Overigens kan ik me ook situaties voorstellen waarin excommunicatie wel verdedigbaar is. Niet in de zin van 'je mag niet meer omgaan met X', maar wel in de zin van 'X is niet meer welkom in deze kerk'. Als iemand zich echt ernstig misdraagt, continu vechtpartijen veroorzaakt of met iedereen ruzie zoekt, dan heeft een kerk net zo goed als bijvoorbeeld een voetbalstadion of een winkel het recht om iemand een toegangsverbod op te leggen.

Maar goed, da's natuurlijk wel iets anders dan hoe het bij de JG gaat.
pi_189800825
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 08:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

JG is toch echt wat anders. Verdiep je er anders eert in.
Ken jij mij, dat je "weet" dat ik mij er niet in verdiept heb?

Ik ben zelf ex-christen, en ik weet dus uit ervaren hoe het kan zijn. Gelukkig dat mijn familie er nog is, en dat die normaal doen tegen mij. Maar veel mensen uit de kerk negeren mij nu gewoon. Misschien niet expres maar uit onkunde.
Er is een dominee uit de evangelische hoek Maasbach, die gewoon zegt dat iedereen die familie heeft die niet gelooft met die familie moet breken. Want wat is zoveel jaar, neem 30-40 jaar nou vergeleken met de eeuwigheid.

https://visie.eo.nl/2016/06/maasbach-breek-met-je-familie/

Dus ja, men kan wel vitten op de JG, maar andere kerken zijn niet veel anders..

quote:
Uit de woorden van Jezus kun je opmaken dat hij dat nu juist niet bedoelt.
Nou, ik lees juist dat die man allerlei andere regels in het leven roept. "u is gezegd, dit en dat maar.....". Daarin lees ik dan weer dat hij wel degelijk de wet heeft vervuld en er nu andere zaken gelden..

Maar goed, om dit te weten moet je wel jaren christen geweest zijn. Zomaar roepen kan iedereen.
  woensdag 6 november 2019 @ 06:55:22 #299
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_189811228
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:16 schreef DecoAoreste het volgende:
Overigens kan ik me ook situaties voorstellen waarin excommunicatie wel verdedigbaar is. Niet in de zin van 'je mag niet meer omgaan met X', maar wel in de zin van 'X is niet meer welkom in deze kerk'. Als iemand zich echt ernstig misdraagt, continu vechtpartijen veroorzaakt of met iedereen ruzie zoekt, dan heeft een kerk net zo goed als bijvoorbeeld een voetbalstadion of een winkel het recht om iemand een toegangsverbod op te leggen.

Maar goed, da's natuurlijk wel iets anders dan hoe het bij de JG gaat.
En dat is eigenlijk mijn punt. Het gaat bij de Jehova's Getuigen juist niet anders dan bij de wat zwaardere Gereformeerde en Hervormde gemeentes.
Hoe zwaarder (en hechter) die gemeentes zijn, hoe eerder het lijkt voor te komen.

Overigens vind ik het theoretische idee achter de Jehova's Getuigen wel heel mooi. Ik ben het er niet mee eens, maar dat is een ander verhaal.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_189811463
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:05 schreef avotar het volgende:

[..]

Dat zie ik hier om me heen op Walcheren wel gebeuren bij de hele streng gereformeerde en hervormde kerk.
Dat is een vorm ex-communicatie die ik niet had verwacht.
Het zal vast vaker voorkomen, maar het klinkt nu als een regel onder christelijke denominaties ipv een uitzondering.
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')