abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188809914
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 19:48 schreef Tjalala het volgende:
Wvjg Binnenkort actueel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag me af waarom dit precies is. Huisvesting po/so en vo/vso is altijd een taak van de gemeente, niet van een schoolbestuur.
pi_188810091
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:20 schreef Horsemen het volgende:
Update GvE project Uitbreiding Vastgoedportefeuille R'dam.

De heren West*rva*rder, Blo*d en Ra*imi verhogen de rente van 5,3% naar 6,0%. Deze verhoging geldt voor alle investeerders in het project en heeft geen invloed op de risicoclassificatie, deze blijft 3. Ook de zekerheden behorende bij deze lening, waaronder het eerste hypotheekrecht, blijven ongewijzigd.

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=20531
Snap niet zo goed dat als je de hypotheek binnen anderhalve week rond moet hebben, je gaat beknibbelen op de rente. De vorige funding was de rente 5,5%, maar met een lager doelbedrag. Nu wordt het kantje boord of er op tijd voldoende geld wordt opgehaald. Als ze vanaf de start een hogere rente hadden geboden denk ik dat de funding nu al rond zou zijn.
pi_188810120
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 07:07 schreef djh77 het volgende:

[..]

Snap niet zo goed dat als je de hypotheek binnen anderhalve week rond moet hebben, je gaat beknibbelen op de rente. De vorige funding was de rente 5,5%, maar met een lager doelbedrag. Nu wordt het kantje boord of er op tijd voldoende geld wordt opgehaald. Als ze vanaf de start een hogere rente hadden geboden denk ik dat de funding nu al rond zou zijn.
Helemaal mee eens.
Wie het onderste uit de kan wil loopt het risico de deksel op zijn neus te krijgen.
pi_188810184
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 05:55 schreef djh77 het volgende:

[..]

Vraag me af waarom dit precies is. Huisvesting po/so en vo/vso is altijd een taak van de gemeente, niet van een schoolbestuur.
Als de gemeente de uitbreiding niet noodzakelijk vind, maar de school ambitieus is, zal het geld toch ergens vandaan moeten komen.
pi_188811145
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 19:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zoals ik het lees, zijn er diverse waarden aanwezig (maar is de woning daarvan de belangrijkste). Voorzichtigheidshalve zou ik de rest inderdaad maar even vergeten.....
Naast de te verstrekken crowdfund leningen is er nog sprake van een werkkapitaalkrediet bij de Rabobank van ¤ 150.000,- en een geldlening met een restant hoofdsom van circa ¤ 30.000,-. De verkregen zekerheden hiervoor zijn de verpanding van de roerende zaken en een hypotheek op een appartement in eigendom van de holding.

___

Neem die 30k dan mee in de financiering en dan kun je als zekerheid nog een 1ste hypotheekrecht op het appartement aanbieden. Snap ik dan weer niet..

Edit: die 150k moet dan ook geherfinancierd worden.. my bad
pi_188811253
Aflossing bedrijfsgebouw Maasmechelen van crowd real estate. Deze was op het einde van de aflossingsvrije periode nog niet verkocht. Nu wel.
pi_188812126
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 09:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Aflossing bedrijfsgebouw Maasmechelen van crowd real estate. Deze was op het einde van de aflossingsvrije periode nog niet verkocht. Nu wel.
Heb de aflossing ook binnen
Krijgen we over de laatste maand (aug-sep) geen rente btw?
pi_188812168
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 19:48 schreef Tjalala het volgende:
Wvjg Binnenkort actueel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat in leesfase

Nou ja, zoveel staat er nog niet
pi_188812233
Inschrijven duurt nog even.

quote:
Er kan worden geīnvesteerd vanaf 31 december 2019 om 20:00 uur
pi_188812702
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 07:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Wie het onderste uit de kan wil loopt het risico de deksel op zijn neus te krijgen.
Ben toch aan het twijfelen om een duit in het zakje te doen. Maar persoonlijk hou ik niet van dit soort praktijken kom dan direct met een goede rente... Tevens vraag ik me ook af waarom zo snel zo'n lening geregeld moet zijn i.v.m. de passerdatum of zijn er andere redenen?
pi_188812716
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 10:44 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Heb de aflossing ook binnen
Krijgen we over de laatste maand (aug-sep) geen rente btw?
Bij CRE is dit altijd uitstekend voor elkaar is mijn ervaring :) , het duurt soms even maar je krijgt tot de laatste cent alles netjes uitbetaald van de notaris.
Pecunia non olet
pi_188812777
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:33 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ben toch aan het twijfelen om een duit in het zakje te doen. Maar persoonlijk hou ik niet van dit soort praktijken kom dan direct met een goede rente... Tevens vraag ik me ook af waarom zo snel zo'n lening geregeld moet zijn i.v.m. de passerdatum of zijn er andere redenen?
Ontbindende voorwaarde van de koop met financieringsclausule denk ik,
pi_188812868
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:39 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Ontbindende voorwaarde van de koop met financieringsclausule denk ik,
De tekst spreekt al van een leveringsdatum. Dan moeten de centjes bij de notaris zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door KrekelJapie op 06-09-2019 11:56:05 ]
pi_188812891
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De rente miste is ook al (hebben we volgens mij wel recht op). Ik had in geval van een algehele aflossing ook wel een mailtje van crowd real estate verwacht.
BIj CRE wordt bij algehele aflossing de extra rente anders dan normale maandtermijn vrijwel altijd de maand erop pas uitbetaald
pi_188813012
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:33 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Eens. Maar al met al toch geen onaardig project voor 6%. Ik heb hem toch maar meegenomen.
pi_188813105
Er bekruipt mij een heel naar gevoel bij FNC:
Daar zijn ze de hele week al telefonisch volstrekt onbereikbaar.
Terugbellen schijnt ook erg lastig te zijn.
pi_188813402
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 12:09 schreef bleyenburg het volgende:
Voor mij is dit de beste qua rendement, reactie op vragen, beheer en recovering.
Administratief moet je na betaling vaak 1 of twee dagen wachten om alles te kunnen zien. Maar dat vind ik het minst belangrijke. Zo heb ik inmiddels na de betaling van augustus alweer twee nabetalingen ontvangen, waarvan meerdere nabetaling van een achterstallige maandtermijn, twee aflossingen en ook deelbetaling van een reeds afgeschreven pitch.
Maar zo heeft een ieder zijn voorkeur. Voor mij is FNC de primaire leverancier voor niet door hypotheek gedekte leningen.
pi_188813555
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 12:09 schreef bleyenburg het volgende:
Als ik een mail stuur naar investeerders@Fundingcircle.nl is mijn ervaring dat soms dezelfde dag en meestal de volgende dag hier reactie op komt.
pi_188813651
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 09:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Aflossing bedrijfsgebouw Maasmechelen van crowd real estate
Aflossing binnen, echter geen communicatie ?
pi_188813760
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 12:53 schreef tnhb het volgende:

[..]

Aflossing binnen, echter geen communicatie ?
Schijnt zondag te gebeuren in een algemene nieuwsbrief
pi_188814710
quote:
Samenvattend:

Vraagprijs: 225k voor 36m2
Verkoopprijs voor 258k
Locatie is wel top

Financiering voor 225k (eigenlijk 100%?)

Financieringslasten: 18k
Netto huuropbrengst: 12k
Resultaat op dit appartement: -6k per jaar...
pi_188814892
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:08 schreef impact9 het volgende:

[..]

Samenvattend:

Vraagprijs: 225k voor 36m2
Verkoopprijs voor 258k
Locatie is wel top

Financiering voor 225k (eigenlijk 100%?)

Financieringslasten: 18k
Netto huuropbrengst: 12k
Resultaat op dit appartement: -6k per jaar...
Het resultaat van -6k is min of meer gelijk aan de aflossing per jaar. Maar dan nog: hij maakt er geen winst op.
pi_188814901
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:18 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Het resultaat van -6k is min of meer gelijk aan de aflossing per jaar. Maar dan nog: hij maakt er geen winst op.
Speculatie op hogere verkoopprijs?
pi_188814941
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:18 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

erg korte looptijd, weer doorverkopen idd..
pi_188815001
Belastingmaatregel voor vastgoedbeleggers met geleend geld:
------------------
Tegelijkertijd worden mensen die nu nog met geleend geld beleggen, zoals in vastgoed, straks hoger aangeslagen. Zij mogen hun schulden niet langer wegstrepen tegen bezittingen.
------------------
off topic: VRH vrijstelling zelf gaat naar 400.000 ipv 30.000 *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 06-09-2019 14:33:27 ]
pi_188815276
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:26 schreef KrekelJapie het volgende:

Laten we hopen dat het waar is!
Klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn.
pi_188815460
Schoenenzaak op a4f
pi_188815528
Voor geīnteresseerden: nu op October, leverancier van oplossingen om Legionella tegen te gaan. Een rentevergoeding van 7,25%.

In 2015 heeft hetzelfde bedrijf via Collin geld geleend. Betalingen kwamen altijd netjes op tijd binnen. Die lening is nu bijna afgelopen (nog 2 van de 48 maanden).

SPOILER
pi_188816497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:26 schreef KrekelJapie het volgende:
Het blijkt helaas genuanceerder te liggen...
pi_188816588
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:22 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Het blijkt helaas genuanceerder te liggen...
Yep. Als crowdfunding belast gaat worden tegen 35% bij een forfaitair rendement van 5,33% dan is de VRH 1,87% (exclusief heffingsvrije bedragen).Spaarders gaan er flink op vooruit, maar beleggers en crowdfunders helaas niet.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2019/09/06/135-miljoen-spaarders-betalen-door-nieuw-voorstel-straks-geen-belasting-meer-in-box-3

[ Bericht 9% gewijzigd door Tsundoku op 06-09-2019 16:44:28 ]
pi_188817031
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:27 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Yep. Als crowdfunding belast gaat worden tegen 35% bij een forfaitair rendement van 5,33% dan is de VRH 1,87% (exclusief heffingsvrije bedragen).Spaarders gaan er flink op vooruit, maar beleggers en crowdfunders helaas niet.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2019/09/06/135-miljoen-spaarders-betalen-door-nieuw-voorstel-straks-geen-belasting-meer-in-box-3

[ afbeelding ]
Het was dus inderdaad te mooi om waar te zijn.
De overheid weten het altijd zo te draaien dat ze er zelf niet op achteruitgaan.
Het wordt alleen nķg ingewikkelder.
Als crowdfunder met wat spaargeld ga je er waarschijnlijk zelfs op achteruit.
Als je na kosten 4% rendement maakt en je trekt er de inflatie en de belasting vanaf, kom je uit op ongeveer 0%.
pi_188817107
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:54 schreef TisIk het volgende:

[..]

De overheid weten het altijd zo te draaien dat ze er zelf niet op achteruitgaan.
Als je na kosten 4% rendement maakt en je trekt er de inflatie en de belasting vanaf, kom je uit op ongeveer 0%.
Oftewel: werkelijk rendement bij SIG schijf 1A duikt vermoedelijk onder de 0% (zelfs zonder defaults!)
pi_188817240
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:57 schreef Tsundoku het volgende:
Oftewel: werkelijk rendement bij SIG schijf 1A duikt vermoedelijk onder de 0% (zelfs zonder defaults!)
Precies, die lage rentes bij crowdfunding projecten komen dan niet meer vol (als men kan rekenen alvorens een project mee te nemen)
pi_188817324
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:54 schreef TisIk het volgende:

[..]

ik snap de plaatjes ook niet met de opmerking dat boven het heffingsvrije vermogen het werkelijke rendement belast wordt aangezien de opdeling nog steeds lijkt te gelden met standaard % van 0.09 of 5.33.

zoals ik het plaatje zie wordt niet het werkelijke RENDEMENT belast maar de werkelijke VERDELING (dus 100% spaar wordt anders belast dan 50-50% of 100% belegd)
pi_188817375
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 17:09 schreef jsuijker het volgende:

[..]

ik snap de plaatjes ook niet met de opmerking dat boven het heffingsvrije vermogen het werkelijke rendement belast wordt aangezien de opdeling nog steeds lijkt te gelden met standaard % van 0.09 of 5.33.
Ja, de eerste communicatie over dit plan is echt bedroevend.
pi_188817846
Oftewel de overheid gaat stilstaand geld motiveren. Wat een idioterie
pi_188817916
Vermogensvrijevoet komt dan trouwens op 1 miljoen te liggen. Dan krijg je bij sommige banken geen spaarrente meer 🙊
pi_188818091
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 17:40 schreef investeerdertje het volgende:
Vermogensvrijevoet komt dan trouwens op 1 miljoen te liggen. Dan krijg je bij sommige banken geen spaarrente meer 🙊
Wat een gepruts. Ze zouden ook het heffingsvrije vermogen flink omhoog kunnen gooien, zeg naar 200k, en daarboven een vlaktaks (bijv. de welbekende 30% van 4% forfaitair rendement = 1,2% VRH). Daarmee ontzie je de meeste spaarders, en het is een stuk simpeler en transparanter. Ook dwing je mensen dan veel minder om juist wel of geen risico te nemen.
pi_188818635
Mestverwerking op ccf/Knab
https://www.collincrowdfund.nl/mest-verwerking-nederland-bv/
Weer eens wat anders.
pi_188819140
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 15:07 schreef djtiesto8 het volgende:
Voor geīnteresseerden: nu op October, leverancier van oplossingen om Legionella tegen te gaan. Een rentevergoeding van 7,25%.

In 2015 heeft hetzelfde bedrijf via Collin geld geleend. Betalingen kwamen altijd netjes op tijd binnen. Die lening is nu bijna afgelopen (nog 2 van de 48 maanden).

SPOILER
2 tientjes ingestopt hetgeen een maandannuiteit van 0,43 oplevert.
;) Thanks voor het attenderen want 7%+ zie je zelden op october.
pi_188819548
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 17:11 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ja, de eerste communicatie over dit plan is echt bedroevend.
Je moet dus nu al na gaan denken wat je doet met projecten die langer lopen dan 1 januari 2022 en dat zijn bijna alle projecten die nu aangeboden worden... Maar het is tegelijkertijd voor mij totaal niet duidelijk hoe crowdfunding straks belast gaat worden en of het dus nog interessant is om aan crowdfunding te doen.
pi_188819894
Yup, de overheid belast beleggen alsof je het tegen maximaal risico wegzet.
Als je met weinig risico wil beleggen (bijv. SiG schijf 1A, staatsobligaties, etc) gaat deze nieuwe berekening pijn doen.
En dan moet je kiezen of je het meer risicovol gaat wegzetten of op een spaarrekening plaatst.

Trouwens in SiG schijf 1A in de nieuwe situatie nog steeds interessanter dan sparen.
4.3% rendement
-0.5% kosten SiG
-1.75% belasting (33% van 5.33%)
-------------------------------
2.05%
Waarmee dit dus nog wel meer oplevert dan sparen.
pi_188819915
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 19:39 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Maar het is tegelijkertijd voor mij totaal niet duidelijk hoe crowdfunding straks belast gaat worden en of het dus nog interessant is om aan crowdfunding te doen.
Alles wat niet sparen is wordt onder de category overige beleggingen geveegd.
pi_188819976
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 19:39 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Je moet dus nu al na gaan denken wat je doet met projecten die langer lopen dan 1 januari 2022 en dat zijn bijna alle projecten die nu aangeboden worden... Maar het is tegelijkertijd voor mij totaal niet duidelijk hoe crowdfunding straks belast gaat worden en of het dus nog interessant is om aan crowdfunding te doen.
Uitgezonderd spaargeld* wordt alles aangemerkt als belegging. Ik vind dit wel een opmerkelijke quote uit de kamerbrief:
"Voor belastingplichtigen met lager renderende vermogensbestanddelen zoals obligaties kan het aantrekkelijker worden om deze vermogensbestanddelen te verruilen voor spaargeld, nu deze vermogenscategorie beter aansluit bij het werkelijke rendement."

Oftewel: ga maar sparen of stap in risicovollere beleggingen. Overigens, zodra de spaarrente weer gaat stijgen (zal nog wel even duren) dan zijn spaarders lang niet altijd voordeliger uit dan in het huidige stelsel.

* "Voor het afbakenen van spaargeld** zal worden aangesloten bij het begrip ‘deposito’ zoals bepaald in artikel 1:1 van de Wet op het financieel toezicht (Wft)."

artikel 1:1 van de Wet op het financieel toezicht (Wft):
** deposito: een tegoed dat wordt gevormd door op een rekening staande gelden of dat tijdelijk uit normale banktransacties voortvloeit, en dat een bank onder de toepasselijke wettelijke en contractuele voorwaarden dient terug te betalen, met inbegrip van een termijndeposito en een spaardeposito, met uitzondering van een tegoed waarvan:

a. het bestaan alleen kan worden aangetoond met behulp van een financieel instrument, tenzij het een spaarproduct betreft dat wordt belichaamd in certificaat van deposito dat op naam luidt en dat op 2 juli 2014 bestond in een lidstaat;

b. de hoofdsom niet a pari terugbetaalbaar is;

c. de hoofdsom alleen a pari terugbetaalbaar is uit hoofde van een door de bank of door een derde verstrekte garantie of overeenkomst;
pi_188821725
Valt het Dela spaarplan dan onder sparen of beleggen ?
pi_188822919
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:05 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Uitgezonderd spaargeld* wordt alles aangemerkt als belegging. Ik vind dit wel een opmerkelijke quote uit de kamerbrief:
"Voor belastingplichtigen met lager renderende vermogensbestanddelen...

....
c. de hoofdsom alleen a pari terugbetaalbaar is uit hoofde van een door de bank of door een derde verstrekte garantie of overeenkomst;

Zouden de crowdfund leningen niet onder (c) (kunnen) vallen?
pi_188824707
Volgens mij had bij Collin het Adams proeflokaal de afbetalingsregeling moeten beginnen per 1 september ? Ik even niet controleren want op vakantie
.
pi_188825355
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 15:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Schoenenzaak op a4f
Ik ben voornemens deze klein mee te nemen. Zekerheden nihil. Echter zaak met trackrecord en enige in de buurt. Veel concurrentie van internet maar in behoudend christelijk voorthuizen loopt men nog wehl zo'n zaak binnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')