Goed begin welquote:Als die er niet zijn kan dit topic dicht.
Ja he? Maar ik begrijp al dat jij jouw eigen topic zou beginnen met "ik ben een stoere man, afgezeken worden en gecommandeerd is mn dagelijks leven ik krijg er energie van! Ik hou van jullie Fok forumleden die mijn probleem niet hebben maar beter dan God weten wat de oplossing ervan is en ik ben maar een nulletje in vergeleken met jullie onbetwistbare inzicht en wijsheid ik doe alles wat mij word opgedragen geef mij een commando en ik voer het onmiddellijk uit en ik ben eeuwig dankbaar met jullie ongevraagde oplossing voor mijn nu verdwenen problemen amen" of zoiets.quote:
Waarmee? Ik had toch al gezegd wat ik zelf doe? Waar het topic over gaat dusquote:
een gebrek aan iets anders zinnigs zeker niet anders was het juist geen probleem. Het is een probleem omdat ik de dingen die ik eigenlijk had willen doen niet doe .quote:Op woensdag 4 september 2019 00:26 schreef BasEnAad het volgende:
Het is denk ik het gebrek aan iets anders zinnigs om te doen.
Geen reden om naar bed te gaan omdat je geen zin hebt om weer op te staan omdat de volgende dag kut is.
Interessant, waarom stop je nu niet dan?quote:Op woensdag 4 september 2019 00:29 schreef 111210 het volgende:
Zit savonds weleens doelloos op mn telefoon te scrollen en dingen te lezen die niet echt belangrijk zijn. Terwijl ik weet dat ik beter kan gaan slapen.
Zoals nu ja...
Je stelt het vrij algemeen, maar ok, ik heb daar geen probleem mee. Gewoon vermaak, niks mis mee.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Waarmee? Ik had toch al gezegd wat ik zelf doe? Waar het topic over gaat dus
Ja maar als je een duidelijk doel hebt, zoals op tijd naar bed gaan en iedere keer neem je dat jezelf voor en je neemt jezelf nooit voor om bijv. dingen te gaan lezen die je niet van plan was te lezen en waar je achteraf niks aan hebt (zoals bijv. Klaagbaak op fok). Dan kun je toch wel stellen dat die tijd verspild is vind ik of zie jij dat anders? Als jij nu een ander doel had of ook naar bed wou verspil je nu ook tijd met deze reactie.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:43 schreef Stray_cat het volgende:
Je stelt het vrij algemeen, maar ok, ik heb daar geen probleem mee. Gewoon vermaak, niks mis mee.
Mijn doel is om alle belangrijke zaken af te handelen elke dag en dan is mijn tijd mijn tijd. Wat ik daarmee doe is mijn zaak. Ik zie dat niet als verspilde tijd omdat ik zorg dat alles af is voordat ik me ga vermaken.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:48 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja maar als je een duidelijk doel hebt, zoals op tijd naar bed gaan en iedere keer neem je dat jezelf voor en je neemt jezelf nooit voor om bijv. dingen te gaan lezen die je niet van plan was te lezen en waar je achteraf niks aan hebt (zoals bijv. Klaagbaak op fok). Dan kun je toch wel stellen dat die tijd verspild is vind ik of zie jij dat anders? Als jij nu een ander doel had of ook naar bed wou verspil je nu ook tijd met deze reactie.
Tsjemig, wat een onsamenhangend gebral. Luister, maat, er zijn weinig personen op de wereld die geen eigenschappen bezitten die ze zelf niet als onwenselijk beschouwen. De één probeert er intrinsiek en zelfstandig aan te werken, een tweede zoekt externe hulp en een derde neemt het zoals het is.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja he? Maar ik begrijp al dat jij jouw eigen topic zou beginnen met "ik ben een stoere man, afgezeken worden en gecommandeerd is mn dagelijks leven ik krijg er energie van! Ik hou van jullie Fok forumleden die mijn probleem niet hebben maar beter dan God weten wat de oplossing ervan is en ik ben maar een nulletje in vergeleken met jullie onbetwistbare inzicht en wijsheid ik doe alles wat mij word opgedragen geef mij een commando en ik voer het onmiddellijk uit en ik ben eeuwig dankbaar met jullie ongevraagde oplossing voor mijn nu verdwenen problemen amen" of zoiets.
Tada. Doe wat je moet doen om je leven op een deftige manier in stand te houden en deel het stukje tijd wat vrij is naar eigen wens in. Haal je daar geen plezier uit dan doe je iets anders waar je wel plezier uit haalt en maak je je vooral niet zo dik wanneer je daar niet binnen een x-aantal dagen uit bent enkel omdat dat volgens jou zo moet zijn.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:54 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Mijn doel is om alle belangrijke zaken af te handelen elke dag en dan is mijn tijd mijn tijd. Wat ik daarmee doe is mijn zaak. Ik zie dat niet als verspilde tijd omdat ik zorg dat alles af is voordat ik me ga vermaken.
Geen persoonlijke ervaring, maar ik herinner me wel iemand die een soort internetslot had gecreëerd. Dat zorgde ervoor dat hij niet meer uren kon lijven surfen, de boel ging gewoon uit op x tijdstip. Bleek een aardige oplossing voor een hardnekkig probleem van zijn blijven doorgaan.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Bijv. Verslaafd zijn aan laat opblijven en onzin zoeken/posten op internet terwijl je iedere dag ervan baalt dat je het hebt gedaan en je voorneemt het niet meer te doen maar toch blijf je het doen.
Reacties als "gewoon niet meer doen", "zoek hulp van een psycholoog/huisarts/acupuncturist/ " en persoonlijke aanvallen hoeven niet te worden gepost want aangezien die mij alleen maar chagrijnig maken is het wel plaatsen ervan verspilde moeite want ik ga er niet op in. Het enige waar ik op zit te wachten zijn ervaringen van mensen die nu op dit moment hetzelfde probleem hebben. Als die er niet zijn kan dit topic dicht.
Ja ik ook maar het vermaak daar heb ik altijd achteraf spijt van omdat ik me liever met iets nuttigers had vermaakt. Maar je kunt niet alles hebben.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:54 schreef Stray_cat het volgende:
Mijn doel is om alle belangrijke zaken af te handelen elke dag en dan is mijn tijd mijn tijd. Wat ik daarmee doe is mijn zaak. Ik zie dat niet als verspilde tijd omdat ik zorg dat alles af is voordat ik me ga vermaken.
Nou, bedankt dat je me de motivatie geeft om zo van dit forum weg te gaan omdat ik er geen zin meer in heb gezien men weer niks aantrekt van waar ik wel om vraag. Niemand is verplicht zich wat van mijn gevoelens aan te trekken, daarom schrijf ik juist letterlijk dat ik alleen wou dat mensen reageren die dit herkennen omdat die er nog enigszins baat bij hebben om ook hun onvrede te uiten en de rest heeft er geen baat bij en verwijt mij dat ze een helperssyndroom hebben of maskeert hun eigenbelang van zich beter voelen door mij af te zeiken. Als je dat negeert en alsnog post omdat je boos bent omdat ik anderen zogenaamd beledig kan ik er ook niks aan doen.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:55 schreef Dven het volgende:
Tsjemig, wat een onsamenhangend gebral. Luister, maat, er zijn weinig personen op de wereld die geen eigenschappen bezitten die ze zelf niet als onwenselijk beschouwen. De één probeert er intrinsiek en zelfstandig aan te werken, een tweede zoekt externe hulp en een derde neemt het zoals het is.
Jij vraagt om het gouden ei terwijl niemand deze in bezit heeft en in de tussentijd kom je zwaar gefrustreerd over omdat niemand jou die zo gewenste weg naar Eden toont. Dan kan je dapper de rest omlaag proberen te halen omdat ze jouw probleem zogenaams niet snappen maar misschien moet je eerst zelf even inzien dat de rest van de wereld het drukker heeft dan zich zo zorgen te moeten maken om 'ik ga dagelijke een half uur te laat naar bed' of 'ik zou wat minder stomme plaatjes morten zoeken op het internet.'
Als zo'n gewoonte in je vastgeroest zit en je wil dat veranderen dan is er al met al maar één oplossing namelijk en deze heb je zelf nota bene al aangegeven. Kap. Er. Mee. En probeer zeker niet op andere mensen af te reageren dat jij een chagrijnig stuk vreten met persoonlijke problemen bent.
Als het zo simpel was deed ik dat wel uit mezelf zonder aanleiding al. Maar toch wel bedankt eigenlijk, misschien postte ik dit topic onbewust juist om de dit soort reacties waar van ik toch wel wist dat ze hoe dan ook zouden komen omdat ik dan misschien inderdaad eindelijk zou stoppen met op dit forum posten voor vandaag.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:59 schreef Dven het volgende:
Tada. Doe wat je moet doen om je leven op een deftige manier in stand te houden en deel het stukje tijd wat vrij is naar eigen wens in. Haal je daar geen plezier uit dan doe je iets anders waar je wel plezier uit haalt en maak je je vooral niet zo dik wanneer je daar niet binnen een x-aantal dagen uit bent enkel omdat dat volgens jou zo moet zijn.
Zo'n programma had ik op mijn computer geïnstalleerd. Werkte niet helaas want je kon het immers zelf ook weer uitzetten en ik heb meerdere apparaten. Als de ene expres leeg is, neem ik de andere.quote:Op woensdag 4 september 2019 01:08 schreef Scary_Mary het volgende:
Geen persoonlijke ervaring, maar ik herinner me wel iemand die een soort internetslot had gecreëerd. Dat zorgde ervoor dat hij niet meer uren kon lijven surfen, de boel ging gewoon uit op x tijdstip. Bleek een aardige oplossing voor een hardnekkig probleem van zijn blijven doorgaan.
Er zijn ook programma's, in eerste instantie gebouwd om rsi e.d. te voorkomen, die je gewoon een periode onderbreken. Dat kan helpen bij een stukje bewustwording, want je activiteit wordt noodgedwongen zo een kwartier of langer stil gelegd. Het haalt je even uit je ritme van doorploegen en misschien ook de emotie waarin je makkelijker doorschiet. Tijd waarin je makkelijker kan beslissen waarom je wel of niet door zou moeten blijven gaan. In bovenstaand geval was dat te licht voor zijn verslaving en was het dus niet zozeer zaak om bewust te zijn van het gedrag (dat wist ie stiekem best wel) en er leek ook niet echt een onderliggende reden.
Geen idee of wat jouw motivatie is om zo lang door te blijven gaan. Soms krijg ik het idee dat het onderdeel van je verwerkingsproces is, een uitlaatklep waarin je graag gehoord en erkend zou willen voelen. Ofzo.
Alleen is dat niet zo efficiënt als het niet de gewenste reacties oplevert en je naast meer gekwetst, meer gefrustreerd ook meer vermoeid bent daardoor omdat het je slaap in de weg zit. Dan lek je meer energie dan het je oplevert en dat is zonde.
De vraag is dan waar je wel meer energie van zou krijgen, terwijl je toch ergens die uitlaatklep zou kunnen creëren of positiviteit zou kunnen genereren.
Als het gaat om uiten, dan is een dagboek of anders een blog misschien wel een plek om je ei beter kwijt te kunnen. Gaat het om verwerken, dan is de door een andere user genoemde trauma release misschien iets positievers om op het internet op te zoeken. Peter Levine heeft ook het nodige over trauma geschreven, zijn boeken kun je soms voor een prikkie online of in de kringloop vinden. Met als bonus dat een boek niet het natuurlijk ritme van je lijf verstoort, zoals een elektronisch scherm met bijbehorend licht dat wel kan.
Twee van mijn persoonlijke favorieten als ik me rot voel, zijn dingen als imgur voor opbeurende content (en het skippen van nare, want die heb je daar ook) zoals dierengifjes opzoeken en 5 minute crafts op youtube kijken. Dat zijn korte stukjes achter elkaar, niet al te ingewikkelde, soms vernuftige dingen, die ik makkelijk weg vind kijken om mijn hoofd leeg te maken. Heerlijk!
Oh ja en muziek, muziek is life
Kunst is wel om daar ook niet in te blijven hangen. Zet een wekker indien nodig.
Over crafts gesproken, had het laatst in de sc met @:DeZwabber erover. Hij tipte David Bull.https://www.youtube.com/user/seseragistudio/videos Die plaatst video's van zijn wood block werk en hij streamt ook af en toe live op Twitch http://www.twitch.tv/japaneseprintmaking
Bob Ross behoeft denk ik geen uitleg, superchill. Wordt uitgezonden op Vice en kennelijk ook als marathon op Twitch. Kende dat hele Twitch niet, maar dat is ook het leuke van zo een soort digitale kroeg als FOK! Dan leer je nog eens wat anders kennen soms. Bedankt Zwab
quote:Op woensdag 4 september 2019 01:18 schreef Maharski het volgende:
Ik vind jou altijd zo'n 'altijd boos mevrouw'. Volgens mij ben je daar behoorlijk verslaafd aan.
Het antwoord op je vraag is bijzonder simpel: dopamine feedback loops https://digitash.com/tech(...)feedback-loops-work/quote:Op woensdag 4 september 2019 00:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Bijv. Verslaafd zijn aan laat opblijven en onzin zoeken/posten op internet terwijl je iedere dag ervan baalt dat je het hebt gedaan en je voorneemt het niet meer te doen maar toch blijf je het doen.
Reacties als "gewoon niet meer doen", "zoek hulp van een psycholoog/huisarts/acupuncturist/ " en persoonlijke aanvallen hoeven niet te worden gepost want aangezien die mij alleen maar chagrijnig maken is het wel plaatsen ervan verspilde moeite want ik ga er niet op in. Het enige waar ik op zit te wachten zijn ervaringen van mensen die nu op dit moment hetzelfde probleem hebben. Als die er niet zijn kan dit topic dicht.
Hm, wel een leuk idee.. Ik luister s avonds juist nooit naar muziek of juist naar van die wakker makende pop herrie dus iets ontspannends kan ik wel eens proberen af en toe misschien.quote:Op woensdag 4 september 2019 01:18 schreef Scary_Mary het volgende:
Oh en nog wat open deuren wat betreft meer proberen te ontspannen op de late avond: Doe eens ouderwets en zet een cd aan of een playlist die niet op repeat staat. Vink dat doorloop ding op youtube ook uit. Als het afgelopen is, moet je weer actief een keuze maken om het weer aan te zetten. Kies voor opbeurende, niet potentieel of ronduit opruiende content. Luister naar rustige muziek zonder wilde videoclips. Ga op bed liggen en probeer te visualiseren op een stuk soundscape oid.
Luister asmr, meditatieoefeningen of brain waves gedoe.
Kijk naar apps als Headspace (hier door meerdere users aangeraden) of Insight Timer.
Dat had ik nog niet eerder gelezen.. Mn grenzen aangeven aan mezelf.. Zal nog wel een uitdaging worden want ik trek me er weinig van aan maar ik zal het proberen bedankt. Het is mij niet opgedragen dat ik iets anders moet doen dan wat ik doe, ik wil het zelf. En wat ik moet doen is gewoon een automatisme of compulsie.. Ik doe het en daarna denk ik waarom ben ik al eenuur dit aan het doen dan is het te laatquote:Op woensdag 4 september 2019 01:32 schreef Stray_cat het volgende:
Wat een gedoe allemaal, geef gewoon je grenzen aan. Jouw tijd is jouw tijd. En als je een uur op je kop wil staan of 3 uur lang online mensen wil afschieten. Jouw tijd. Laat je niks wijsmaken met al die achterlijke cursussen en schuldgevoelens dat je iets niet goed doet omdat je niet meedoet aan dat circus.
Ja dank je. Het is gewoon dat ik te lui ben om moeite te doen te stoppen met waar ik mee bezig ben denk ik. Kom snel in een soort trance met bezigheden waar ik heel moeilijk dan uitkom. Ook laat ik me afleiden door dingen.quote:Op woensdag 4 september 2019 01:32 schreef Treinhoer het volgende:
Je kan ook jezelf afvragen: Waarom?
Waarom kijk je onnodige videos terwijl je spijt gaat krijgen.
Wat is de reden? Verdring je iets voor jezel? Ben je onzeker en bang te gaan piekeren doordat je niet in slaap komt? Ben je onrustig?
Haal de "verslaving" hoewel dat misschien wel een groot woord is, maar haal het "storende" eens weg en wat gaat er dan gebeuren?
Onrust? Angst? Onzekerheid?
Bedankt voor de inhoudelijke info, dacht net nog aan dopamine en hieraan koffie versterkt het maar koffie heb ik nodig om te werken, dit forum is een vicieuze cirkel idd als de berichten door blijven gaan, maar hoe verklaar je dan waarom iemand het forum van tevoren al opzoekt, en hoe verklaar je dan waarom ik uit mezelf oude executiemethoden ga opzoeken en dan vervolgens 2 uur lang dingen lees over gevierendeelde mensen enzo? Heeft dat ook met dopamine te maken? Mensen hebben dat ook nodig om te functioneren. Maar kk kan wel eens iets als bacopa proberen. Misschien moet ik het verhogen. Maar dat is dan weer niet zo simpel want als het uitgewerkt is, bijv met methylfenidaat of cinnarizine, dan krijg je daar restless legs of parkinson achtige symptomen van. Ik koop wel weer gewoon wat voordeelzakken tuinbonen. Hopen dat het helpt.quote:Op woensdag 4 september 2019 01:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Het antwoord op je vraag is bijzonder simpel: dopamine feedback loops https://digitash.com/tech(...)feedback-loops-work/
Bij Fok! valt het nog wel mee, al is een forum van opzet sowieso al vergelijkbaar met het sociale aspect van social media, maar vrijwel alles op het internet is ontworpen om je aandacht zo lang mogelijk vast te houden, je zo vaak mogelijk nóg een pagina te laten openen, etc. Dit uiteraard om je daarbij zoveel mogelijk reclame te kunnen serveren en/of zoveel mogelijk waardevolle gegevens over je te verzamelen.
Maar wat wil je dan met die ervaringen?quote:Op woensdag 4 september 2019 00:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Dan wil je die dingen blijkbaar niet graag genoeg doenquote:Op woensdag 4 september 2019 00:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
dingen die ik eigenlijk had willen doen niet doe
Is het misschien een optie om een van je ouders of een goede vriendin toe te vertrouwen met een wachtwoord zodat je het zelf niet meer uit kan zetten? Geen idee hoe het zit met meerdere apparaten beheren, maar er bestaan vast wel apps (bijvoorbeeld voor ouders die hun kinderen willen behoeden voor slapeloze nachten) waarmee er een time lock gecreëerd kan worden. Of een kluisje thuis met tijdsklok, al heb je daar weinig aan als je het er niet inlegt.quote:Op woensdag 4 september 2019 01:18 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Zo'n programma had ik op mijn computer geïnstalleerd. Werkte niet helaas want je kon het immers zelf ook weer uitzetten en ik heb meerdere apparaten. Als de ene expres leeg is, neem ik de andere.
Als je de loop onderbreekt waarin je gedachtenloos door blijft gaan, ben je wel bewust van het moment dat je kiest om het toch weer zo te doen. Dan komen we uit bij impulsbeheersing en motivatie.quote:Qua andere bezigheden , bedankt voor de tip maar ik kan er genoeg bedenken die ik liever zou willen doen. Ik doe ze alleen niet.
Je bent zeker niet alleen, er is genoeg te vinden over internetverslaving, woggen en soggen, etc. Er kunnen natuurlijk meerdere redenen zijn waarom mensen iets niet toe willen geven of niet op zo een topic willen reageren. Het jammere vind ik dat het lijkt alsof je een en ander zo persoonlijk opvat, wat het ook minder uitnodigend kan maken om te reageren. Als iemand het anders ervaart, hoeft dat niet per se jouw ervaring teniet te willen doen. Het kan ook aanvullend zijn en naast elkaar bestaan, maar tenzij het redelijk met jou mee gaat lijk je het als negatief en tegen op te vatten.quote:Het is inderdaad de erkenning, dat ik niet alleen ben met de dingen waar ik tegenaan loop. Dat kan ik me met dit probleem immers niet voorstellen. Toch lijkt het op de 1 of andere manier zo te zijn, zoals altijd, omdat mensen gewoon meestal niet voor hun problemen uit willen komen. Dat is wat me frustreert. Dat een paar hun ervaring posten dat ze het herkennen ben ik wel blij mee.
Ook iets om rekening mee te houden ja, goede post!quote:Op woensdag 4 september 2019 01:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het antwoord op je vraag is bijzonder simpel: dopamine feedback loops https://digitash.com/tech(...)feedback-loops-work/
Bij Fok! valt het nog wel mee, al is een forum van opzet sowieso al vergelijkbaar met het sociale aspect van social media, maar vrijwel alles op het internet is ontworpen om je aandacht zo lang mogelijk vast te houden, je zo vaak mogelijk nóg een pagina te laten openen, etc. Dit uiteraard om je daarbij zoveel mogelijk reclame te kunnen serveren en/of zoveel mogelijk waardevolle gegevens over je te verzamelen.
Er staan echt heel verschillende soorten rustgevend spul op youtube. Die brain waves vind je misschien wel interessant. Verschillende frequenties zouden verschillende effecten creëren. Horen we weer eens iets anders over de alpha dan datinggeleuterquote:Op woensdag 4 september 2019 02:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Hm, wel een leuk idee.. Ik luister s avonds juist nooit naar muziek of juist naar van die wakker makende pop herrie dus iets ontspannends kan ik wel eens proberen af en toe misschien.
Wat me van jou vaak opvalt is dat je mensen aanspoort om de oplossing van hun (innerlijke) problemen buiten zichzelf te zoeken. Dit werkt gewoon niet. Oplossingen voor karakteristieke en persoonlijke problemen liggen altijd in de innerlijke belevingswereld van de mens die er last van heeft, niet daar buiten.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:52 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Is het misschien een optie om een van je ouders of een goede vriendin toe te vertrouwen met een wachtwoord zodat je het zelf niet meer uit kan zetten? Geen idee hoe het zit met meerdere apparaten beheren, maar er bestaan vast wel apps (bijvoorbeeld voor ouders die hun kinderen willen behoeden voor slapeloze nachten) waarmee er een time lock gecreëerd kan worden. Of een kluisje thuis met tijdsklok, al heb je daar weinig aan als je het er niet inlegt.
[..]
Als je de loop onderbreekt waarin je gedachtenloos door blijft gaan, ben je wel bewust van het moment dat je kiest om het toch weer zo te doen. Dan komen we uit bij impulsbeheersing en motivatie.
[..]
Je bent zeker niet alleen, er is genoeg te vinden over internetverslaving, woggen en soggen, etc. Er kunnen natuurlijk meerdere redenen zijn waarom mensen iets niet toe willen geven of niet op zo een topic willen reageren. Het jammere vind ik dat het lijkt alsof je een en ander zo persoonlijk opvat, wat het ook minder uitnodigend kan maken om te reageren. Als iemand het anders ervaart, hoeft dat niet per se jouw ervaring teniet te willen doen. Het kan ook aanvullend zijn en naast elkaar bestaan, maar tenzij het redelijk met jou mee gaat lijk je het als negatief en tegen op te vatten.
Ik snap je frustratie echt wel en daar ben ik vast niet de enige in, maar het beïnvloedt de manier waarop je hier post en dat vloeit ook weer terug in hoe men op je reageert. Dat is een dynamiek die meerdere dingen zou kunnen zeggen.
Misschien ben je je niet bewust van hoe je dingen verwoord en/of komt het anders over dan je eigenlijk bedoelt. Of misschien ben je er wel enigszins bewust van en geeft je het een mogelijkheid om je af te zetten die je misschien irl niet hebt ofzo (dat zou ik niet geheel onlogisch vinden als je zegt dat je leukere dingen kan doen, maar ze niet doet. Motivatie dus).
Kan me ook voorstellen dat het je zo hoog zit dat er ook gewoon weinig ruimte is voor buiten jouw belevingssfeer om, al lijkt er wel meer ruimte te zijn voor de negatieve reacties. (Waarmee ik niet wil zeggen dat ik geen positieve van je zie, maar het lijkt minder in vergelijking met de rest). Dat lijkt me dan weer meer over de mate van verwerking zeggen of over je gevoel van eigenwaarde.
Zeker als je je wel bewust van het patroon en toch blijft kiezen voor het lekken van je kostbare energie.
Terugkomend tot de kern waar je behoefte aan zegt te hebben, als je wil dat mensen makkelijker hun problemen uiten en ervaringen met je delen, dan is het denk ik handiger om je tactiek nog eens onder de loep te nemen. Kijk nog eens naar je op. Hoeveel daarvan richt zich op wat je wel wil en hoeveel daarvan niet? Daarmee zet je een bepaalde toon..
Ik snap wat je probeert te doen denk ik, maar dat kan denk ik efficiënter. Als je eerder op de avond post wat je wel wil (positievere insteek), dan is er ook nog meer moderatie aanwezig. Offtopic gezeur over jou kan je dan een tr voor plaatsen en als je er niet op in gaat (wat heel verleidelijk kan zijn), hoeft het topic ook minder zo een negatieve kant op te gaan. Tevens zou je een op kunnen posten en dan uit kunnen loggen. Om er morgen, als je wellicht wat meer afstand en (nacht)rust hebt gehad pas op te reageren.
Ik snap prima dat je je geroepen voelt om je te willen verdedigen, maar kijk nog eens goed naar hoeveel energie dat kost en hoeveel het je daadwerkelijk oplevert. Waarom zou je die kostbare energie in onbekende peepz op the interwebz willen blijven steken als je het ook zou kunnen steken in iets waar je meer aan hebt? Daar ligt denk ik iets voor jou om te onderzoeken waarom je jezelf niet iets leukers gunt. #Motivatie
Of misschien geeft het minder slapen je ook een beetje een vrijbrief op een bepaalde manier. Dat je misschien minder goed functioneert dan je zou kunnen vanuit je eigen keuze en niet omdat je het niet zo goed zou kunnen. Minder confronterend of misschien ook geruststellend dat je ook maar beter nog even niet iets nieuws met kans op falen en zie je nou wel dat het niet gaat genereert. In dat opzicht kan het ook een soort comfortzone worden, waarin je een eigen loop creëert..
[..]
Ook iets om rekening mee te houden ja, goede post!
[..]
Er staan echt heel verschillende soorten rustgevend spul op youtube. Die brain waves vind je misschien wel interessant. Verschillende frequenties zouden verschillende effecten creëren. Horen we weer eens iets anders over de alpha dan datinggeleuterCheck ook binaural beats.
Naast relax, meditation, yoga music etc kun je ook kijken naar ambient, new age en natuurlijk klassieke muziek
Enjoy!
Nou, als het me lukt dat ik de dingen waarvan ik zelf volgens jou denk dat ik wil doen maar eigenlijk niet graag genoeg wil doen eens een keer wel doe dan voel ik me gelijk 10x beter.quote:Op woensdag 4 september 2019 10:15 schreef Cue_ het volgende:
Dan wil je die dingen blijkbaar niet graag genoeg doen
Ok fijn voor je. Mijn probleem is juist dat ik wel een doel heb maar het probleem niet weggaat.quote:Op woensdag 4 september 2019 10:17 schreef henkbootjesbouw het volgende:
Als ik in dat soort periodes zit mis ik iets om voor te leven. Als ik weer een doel heb in mijn leven gaat dat gedrag weer weg.
Ja maar dat is juist het probleem. Dat er van die voornemens niks terechtkomt omdat ik het niet doe.quote:Op woensdag 4 september 2019 10:45 schreef Bill_Hillie het volgende:
Dat heb ik ook wel eens TS en wat hier boven al wordt aangegeven is ook wel een beetje mijn ervaring, want de onderliggende reden is bij mij voornamelijk verveling of doelloosheid. En als ik in gezelschap van mensen ben is het wel eens prettige afleiding als ik last heb van sociaal ongemak.
Als je dit wil veranderen kan je bijvoorbeeld je voornemens opschrijven om bijvoorbeeld te minderen met dit gedrag en eventueel te vervangen voor iets anders, dus in plaats van een of ander suf spelletje op je telefoon spelen voor het slapen, kan je een boek gaan lezen of een chill muziekje luisteren (ik noem maar wat). Misschien voelt het in het begin niet als helpend, maar een patroon doorbreken gaat over het algemeen niet in een dag.
Het is een goed idee, maar meestal zit ik op de telefoon en naar mijn weten heb je geen app met deze mogelijkheid.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:52 schreef Scary_Mary het volgende:
Is het misschien een optie om een van je ouders of een goede vriendin toe te vertrouwen met een wachtwoord zodat je het zelf niet meer uit kan zetten? Geen idee hoe het zit met meerdere apparaten beheren, maar er bestaan vast wel apps (bijvoorbeeld voor ouders die hun kinderen willen behoeden voor slapeloze nachten) waarmee er een time lock gecreëerd kan worden. Of een kluisje thuis met tijdsklok, al heb je daar weinig aan als je het er niet inlegt.
Woggen en soggen kende ik nog nietquote:Als je de loop onderbreekt waarin je gedachtenloos door blijft gaan, ben je wel bewust van het moment dat je kiest om het toch weer zo te doen. Dan komen we uit bij impulsbeheersing en motivatie.
Je bent zeker niet alleen, er is genoeg te vinden over internetverslaving, woggen en soggen, etc. Er kunnen natuurlijk meerdere redenen zijn waarom mensen iets niet toe willen geven of niet op zo een topic willen reageren. Het jammere vind ik dat het lijkt alsof je een en ander zo persoonlijk opvat, wat het ook minder uitnodigend kan maken om te reageren. Als iemand het anders ervaart, hoeft dat niet per se jouw ervaring teniet te willen doen. Het kan ook aanvullend zijn en naast elkaar bestaan, maar tenzij het redelijk met jou mee gaat lijk je het als negatief en tegen op te vatten.
Vooral dat laatste klopt wel ja. Ik ben doodmoe van altijd maar onbegrepen worden en ik begrijp wel enigszins dat succesvolle sociale interacties gebaseerd zijn op leugens in plaats van de waarheid, maar ik zit hier niet om een act op te voeren om aardig gevonden te worden tegenover mensen die zich zelf ook de moeite van die act besparen.quote:Ik snap je frustratie echt wel en daar ben ik vast niet de enige in, maar het beïnvloedt de manier waarop je hier post en dat vloeit ook weer terug in hoe men op je reageert. Dat is een dynamiek die meerdere dingen zou kunnen zeggen.
Misschien ben je je niet bewust van hoe je dingen verwoord en/of komt het anders over dan je eigenlijk bedoelt. Of misschien ben je er wel enigszins bewust van en geeft je het een mogelijkheid om je af te zetten die je misschien irl niet hebt ofzo (dat zou ik niet geheel onlogisch vinden als je zegt dat je leukere dingen kan doen, maar ze niet doet. Motivatie dus).
Kan me ook voorstellen dat het je zo hoog zit dat er ook gewoon weinig ruimte is voor buiten jouw belevingssfeer om, al lijkt er wel meer ruimte te zijn voor de negatieve reacties. (Waarmee ik niet wil zeggen dat ik geen positieve van je zie, maar het lijkt minder in vergelijking met de rest). Dat lijkt me dan weer meer over de mate van verwerking zeggen of over je gevoel van eigenwaarde.
Zeker als je je wel bewust van het patroon en toch blijft kiezen voor het lekken van je kostbare energie.
Waarom ik mijn kostbare tijd verspil aan mensen die hier reageren is omdat ze hun kostbare tijd ook aan mij hebben verspild. Reacties op dit topic bedoelde ik daarom ook niet, maar eerder waarom ik dit topic uberhaupt opende. Of onzin lees waar ik achteraf niets aan gehad heb wat ik daarvoor eigenlijk al wist. Het is gewoon masochisme van de bovebste plank dus ik begrijp het niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat al mijn energie en focus in noodzakelijke dingen is opgebruikt en ik daarom niet meer de energie tot zelfdiscipline voor mn andere doelen heb. Maar dat is geen "helpende gedachte", dus ik probeer wel om te denken dat ik er zelf in theorie invloed op zou kunnen uitoefenen. Al raak ik gedemotiveerd doordat bijv. bepaalde supplementen veroorzaken dat er zodra je ze neemt jeugdherinneringen naar boven komen. Die zijn dan natuurlijk wel persoonlijk maar dan denk ik weer van, dus daarvan moet je het dan hebben, gedachten die gewoon van wat processen in het lichaam voortkomen. Maar goed, dat werkt omgekeerd dan ook wel weer dus tja. Daar houd ik me dan maar aan vast.quote:Terugkomend tot de kern waar je behoefte aan zegt te hebben, als je wil dat mensen makkelijker hun problemen uiten en ervaringen met je delen, dan is het denk ik handiger om je tactiek nog eens onder de loep te nemen. Kijk nog eens naar je op. Hoeveel daarvan richt zich op wat je wel wil en hoeveel daarvan niet? Daarmee zet je een bepaalde toon..
Ik snap wat je probeert te doen denk ik, maar dat kan denk ik efficiënter. Als je eerder op de avond post wat je wel wil (positievere insteek), dan is er ook nog meer moderatie aanwezig. Offtopic gezeur over jou kan je dan een tr voor plaatsen en als je er niet op in gaat (wat heel verleidelijk kan zijn), hoeft het topic ook minder zo een negatieve kant op te gaan. Tevens zou je een op kunnen posten en dan uit kunnen loggen. Om er morgen, als je wellicht wat meer afstand en (nacht)rust hebt gehad pas op te reageren.
Ik snap prima dat je je geroepen voelt om je te willen verdedigen, maar kijk nog eens goed naar hoeveel energie dat kost en hoeveel het je daadwerkelijk oplevert. Waarom zou je die kostbare energie in onbekende peepz op the interwebz willen blijven steken als je het ook zou kunnen steken in iets waar je meer aan hebt? Daar ligt denk ik iets voor jou om te onderzoeken waarom je jezelf niet iets leukers gunt. #Motivatie
Nee, ik wil zelf beter functioneren , geen excuus waarom ik minder goed finctioneer en ik ben niet perfectionistisch, iedere verbetering is beter dan niksquote:Of misschien geeft het minder slapen je ook een beetje een vrijbrief op een bepaalde manier. Dat je misschien minder goed functioneert dan je zou kunnen vanuit je eigen keuze en niet omdat je het niet zo goed zou kunnen. Minder confronterend of misschien ook geruststellend dat je ook maar beter nog even niet iets nieuws met kans op falen en zie je nou wel dat het niet gaat genereert. In dat opzicht kan het ook een soort comfortzone worden, waarin je een eigen loop creëert..
Ja ik heb die binaur beats, meditatie, yoga enz al geprobeerd maar die binaural beats en hypnose hadden op mij geen enkel effectquote:Er staan echt heel verschillende soorten rustgevend spul op youtube. Die brain waves vind je misschien wel interessant. Verschillende frequenties zouden verschillende effecten creëren. Horen we weer eens iets anders over de alpha dan datinggeleuterCheck ook binaural beats.
Naast relax, meditation, yoga music etc kun je ook kijken naar ambient, new age en natuurlijk klassieke muziek
Enjoy!
Ik geniet van veel dwangbezigheden niet echt hoor. Bijv deze post. Ik kan niet zeggen dat ik echt geniet van je kritiek op mij. Die monnik mentaliteit heb ik heus wel geprobeerd. 8 uur naar bed, alleen noodzakelijke dingen doen, toen had ik weer een gebrek aan tijd. Maar met uitzondering daarvan voelde ik me toen wel beter. Dat weet ik ook. Alleen ik doe niet altijd de dingen waardoor ik me beter voel. Jezelf naar bed trappen klinkt makkelijk, maar omdat je 1 en dezelfde persoon bent gaat dat nogal moeilijk. Stel jij hebt een siamese tweelingbroer, hij wil opblijven jij naar bed. Nou, veel succes. Zo voel ik mij.quote:Op woensdag 4 september 2019 13:06 schreef Salvad0R het volgende:
Heeft te maken met het gegeven dat een mens liever geniet van het moment dan van uitgestelde gratificatie, ookal is uitgestelde voldoening vaak meer bevredigend/beter voor je.
Het is ook een luxe, om laat te "kunnen" opblijven... etc.
Gewoon monnik mentaliteit nemen. Jezelf naar bed trappen, alvast genieten van niet-moe wakker worden de volgende ochtend, dat aanhouden. Geldt voor alles.
Mensen die succesvol zijn hebben 0,0 procrastination
quote:Op woensdag 4 september 2019 14:41 schreef -Straw- het volgende:
Een slechte gewoonte dus. Al zou je het een gewoonteverslaving kunnen noemen...
Slechte gewoonten doorbreken doe je het beste door:
1. Je doel helder en concreet te maken. Wat wil je? Waarom? Welke voordelen en nadelen kleven eraan? Wat levert het je op?
Ik wil liever op tijd naar bed
- heb dan minder tijd
- functioneer dan beter in de tijd die ik wel heb, dat zou eigenlijk de doorslag moeten geven maar dat doet het niet
2. Wat ga je doen? Kies bijv. een tijd waarop je naar bed wilt gaan. Maak het concreet.
Ja heb ik geprobeerd maar dat is niet steeds vol te houden. Eerst lukt het, dan heb je weer late dienst en val je weer terug, dan probeer je het weer en dan gaat het maar een dag goed enz.
3. Hoe ga je het doen? Als het probleem is dat je te veel op je mobiel of sociale media zit, zoek dan een uur of wat voordat je gaat slapen iets anders om te doen. Of leg je mobiel helemaal weg na 6 uur, cold turkey. Uit het zicht.
Ja dat is dus erg moeilijk. Als ik mijn apparaten uit het zicht leg ga ik ze daarna weer zoeken
4. Stel een reminder in wanneer het tijd is om naar bed te gaan. Een wekker, een melding, wat jou helpt om je eraan te herinneren dat je nu echt maar bed wil. Dit is extra support. Als je samenwoont kan je ook anderen vragen om support.
Al geprobeerd maar eerst lukte het daarna stelde ik mijn support steeds meer teleur. Ik ga eens proberen het te vervangen door apple bed time, bedankt voor de tip.
Nieuw gedrag zo makkelijk mogelijk maken, dus als er dingen zijn die je vervelend vindt aan het naar bed gaan (bijv. tandenpoetsen), doe dat dan voortaan eerder op de avond.
Er kan nog meer nodig zijn als het een soort vluchtgedrag is, of manier om bepaalde gevoelens te dempen. Dan gaat het meer richting een verslaving. Misschien heb je genoeg aan deze concrete stappen.
Ja, ik kan genoeg dingen bedenken die ik liever wil doen dan online aanklooien.quote:Op woensdag 4 september 2019 14:51 schreef -Straw- het volgende:
Heb je genoeg anders in je leven wat voldoening geeft of een reden kan zijn om je gedrag te veranderen?
Als je bijv. niet iets hebt om voor op te staan in de ochtend, staat niets je in de weg om s nachts online aan te klooien.
Nou dat weet ik heel goed wat ik dan kan doen.quote:Op woensdag 4 september 2019 14:53 schreef Seven. het volgende:
Je kunt je ook afvragen wat je anders met al die tijd gaat doen.
Wel een serieuze vraag: is dit de oorzaak voor je gebrek aan tijd?
R&P / Chronisch gebrek aan tijd
Daar was je ook al vrij stekelig, ik vermoed dat dit voor jou best een ding is. Maar ik vraag me wel af waarom?
Goed dat je antwoord op de vraag. Hoe voel jij je daarna dan? Neem je jezelf wel eens voor om het te veranderen?quote:Op woensdag 4 september 2019 15:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb dat met veel dingen. Bijvoorbeeld blijven omgaan met mensen die niet goed voor me zijn. Facebooken op pagina’s die geen nut heeft. Hele tijd op mijn telefoon kijken. Tinder.
Lieve PabstBlueRibbon,quote:Op woensdag 4 september 2019 17:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Lieve TS,
Ik begrijp echt wel waar je naartoe wilt. Ik herken heel erg waar je tegenaanloopt. Je constateert bij jezelf dat je door jezelf geblokkeerd wordt: je wilt daar uiteraard vanaf, want je wilt door in het leven. Er valt nog zoveel te doen en te ontdekken. Dus hoe frustrerend is het als dat niet lukt?
Bij mij beginnen die blokkades wat minder te worden. Ik merk bij mezelf: als ik wat zelfverzekerder wordt en meer overtuigd raak van mijn eigen skills, dan gaat het makkelijker.
Zoiets is niet te veranderen van het één op het andere moment. Het is echt een groeiproces. Ik ben er voor mezelf achter dat ik mij moet richten op mensen waar ik mij aan kan optrekken. Mensen die me inspireren en positieve energie kunnen geven.
Je hebt nog steeds een schijthekel aan de psychische hulpverlening. Aan psychologen en psychiaters die je het gevoel geven dat ze je niet begrijpen en serieus nemen, opzadelen met diagnoses die elke keer anders zijn en je van het kastje naar de muur sturen, heb je ook geen ruk. Daar word je juist slechter van.
Ik bleef maar zoeken. Ik dacht: tussen die duizenden hulpverleners moeten er toch wel tussenzitten die mij kunnen helpen? Ik probeerde ook bij mezelf na te gaan wat ik fout deed. Ik dacht vaak bij voorbaat dat ik het over mezelf afroep en niet genoeg mijn best deed omdat ik te negatief was ofzo.
Uiteindelijk kwam ik wel een goede psych tegen. Omdat ze mij het idee gaf dat ze me serieus neemt en vaak ook conclusies kon trekken die klopten, ging de communicatie veel makkelijker.
Daarom zat ik jou ook vaak aan te sporen om toch maar te blijven proberen. Niet blijven hangen in aannames dat ze je allemaal niet begrijpen kunnen.
Maar met psychische hulp alleen kom je er ook niet. Tenminste ik niet. Ik durf me uiteindelijk wat meer open te stellen naar vrienden. En het gebeurt eigenlijk best vaak dat hun no-nonsense kijk mij veel meer raakvlakken biedt dan elke keer gesprekken met een psycholoog waarvan ik de inhoud bij voorbaat al kan dromen.
Waarvan? Van Werk Ontwijkend gedrag (woggen) en Studie ontwijkend gedrag (soggen) of mijn eigen bedachte term Hobby ontwijkend gedrag (hoggen) of allemaal?quote:Op maandag 9 september 2019 02:38 schreef Special-Tee het volgende:
Interessante vraag. Ik heb er ook last van.
Ben jaloers. Tenzij het echt migraine of zo is. Dat soort dingen houden mij niet tegen.quote:Op maandag 9 september 2019 02:56 schreef Special-Tee het volgende:
Als ik niet slaap krijg ik koppijn dus ik moet nu naar bed. Dit soort dingen helpen wel een beetje.
Mischien zoek je voldoening in de dag en ga je niet slapen tot je gevoel hiervoor is bevredigd?quote:Op maandag 9 september 2019 23:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Waarvan? Van Werk Ontwijkend gedrag (woggen) en Studie ontwijkend gedrag (soggen) of mijn eigen bedachte term Hobby ontwijkend gedrag (hoggen) of allemaal?
[..]
Ben jaloers. Tenzij het echt migraine of zo is. Dat soort dingen houden mij niet tegen.
Nu ben ik wel heel benieuwd, wat is je hobby dan?quote:Op maandag 9 september 2019 23:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Waarvan? Van Werk Ontwijkend gedrag (woggen) en Studie ontwijkend gedrag (soggen) of mijn eigen bedachte term Hobby ontwijkend gedrag (hoggen) of allemaal?
[..]
Ben jaloers. Tenzij het echt migraine of zo is. Dat soort dingen houden mij niet tegen.
Ja zoiets is het wel ja! Met uitzondering van de liefde, fantasie over liefde laat ik liever niet verpesten door de realiteit, tenzij jouw geboden realiteit beter is dan mijn fantasie, maar dat is nog nooit gebeurd dus dat betwijfel ik. Maar alsnog bedankt voor het aanbod.quote:Op maandag 9 september 2019 23:31 schreef Special-Tee het volgende:
Mischien zoek je voldoening in de dag en ga je niet slapen tot je gevoel hiervoor is bevredigd?
Mischien zoek je liefde?
Wil je een keer afspreken?
Interessant.. Dat heb ik ook.. Weet je dan niet waar die onvrede vandaan komt of is er gewoon niks aan te doen?quote:Op maandag 9 september 2019 23:37 schreef Special-Tee het volgende:
Bij mij is het zo dat er constant iets op de achtergrond in mijn psyche knaagt. Iets dat ik wil doen maar niet lukt en dit gevoel van onvrede wekt cortisol op en dit houdt mij dan 'snachts wakker. Al ben ik mij op dat moment niet bewust dat er iets knaagt waardoor ik. laat opblijf en ik denk dat ik maar een nachtbraker ben terwijl dat niet zo. is. Vroeg opstaan heeft veel voordelen maar het lukt me niet om dit vast te houden.
Gewoon lezen, dat had je ook kunnen raden misschien want bij vrouwen maakt dat nu eenmaal vaak deel uit van het dna net zoals vaak thee en katten en interieur inrichting, als het maar non fictie is. Ik word er alleen wel wazig van in mijn hoofd... Ik doe aan lichaamsbeweging dat heeft het iets verminderd maar nog niet genoeg.. Soms voel ik me alsof ik al overleden ben ofzo.,,quote:Op maandag 9 september 2019 23:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Nu ben ik wel heel benieuwd, wat is je hobby dan?
Daar kan ik me niet echt iets bij voorstellen, hoe voelt dat dan?quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Soms voel ik me alsof ik al overleden ben ofzo.,,
Dat gevoel van dissonantie ken ik wel. Alsof mijn realiteit omgeven is door een laag mist en ik eigenlijk al overleden ben. Ik kan de wereld niet zien en de wereld ziet mij ook niet. Ik begeef mij tussen de aarde en het hiernamaals. (vooral 'snachts dan idereen slaapt nogal wiedes).quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:.. Soms voel ik me alsof ik al overleden ben ofzo.,,
Ik ben geen 2 meter lange Chad met diepblauwe ogen en grote witte vleugels van 5 meter wijd. Ik loop ook niet naakt rond met een blad voor mijn geslacht. En ik heb geen gladiator physique. Nope ik kan je niet helpen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja zoiets is het wel ja! Met uitzondering van de liefde, fantasie over liefde laat ik liever niet verpesten door de realiteit, tenzij jouw geboden realiteit beter is dan mijn fantasie, maar dat is nog nooit gebeurd dus dat betwijfel ik. Maar alsnog bedankt voor het aanbod.
Nou eerst werd ik bijna aangereden door een bus. Toen dacht ik: wat nou als ik denk dat ik nog leef maar ik eigenlijk gewoon wel aangereden was door die bus? Gewoon hetzelfde , maar dan met die specifieke angst. Wat je krijgt door als hobby zoiets als lezen te hebben waardoor je aan de zijlijn staat van de maatschappij is nog net even anders, dat je op plaatsen bent en je doet niks, je participeert niet, alles lijkt nep want wat maakt het nou uit of iets verzonnen is zoals in een boek of toevallig echt. Je bent op een plaats in de realiteit maar in je hoofd ben je bij zowel het verleden heden als toekomst. Je wordt steeds zweveriger totdat je bijna niks meer te maken hebt met wat men de realiteit noemt behalve in de zin van familie en vrienden en de deprimerende aspecten ervan.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Daar kan ik me niet echt iets bij voorstellen, hoe voelt dat dan?
Ja precies dit ja, dat is iets beter verwoord.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:28 schreef Special-Tee het volgende:
Dat gevoel van dissonantie ken ik wel. Alsof mijn realiteit omgeven is door een laag mist en ik eigenlijk al overleden ben. Ik kan de wereld niet zien en de wereld ziet mij ook niet. Ik begeef mij tussen de aarde en het hiernamaals. (vooral 'snachts dan idereen slaapt nogal wiedes).
Nee, met mij als individu te zien ipv een onderdeel van de homogene vrouwmassa uit je evolutiepsychologie /pua/red pill/incel waanzin kun je me niet helpen nee dat blijkt wel. Maar die vleugels vind ik dan wel weer origineel bedacht lol.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:34 schreef Special-Tee het volgende:
Ik ben geen 2 meter lange Chad met diepblauwe ogen en grote witte vleugels van 5 meter wijd. Ik loop ook niet naakt rond met een blad voor mijn geslacht. En ik heb geen gladiator physique. Nope ik kan je niet helpen.
Ik wel, de margriet. Vind ik top om te lezen op de wc en daarbuiten.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:34 schreef Special-Tee het volgende:
Ik loop ook niet naakt rond met een blad voor mijn geslacht
Oh dat heb ik ook wel eens, wijt het vooral aan The Sixth Sense. Goede film.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:39 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Toen dacht ik: wat nou als ik denk dat ik nog leef maar ik eigenlijk gewoon wel aangereden was door die bus? Gewoon hetzelfde
Klinkt enigszins als derealisatie:quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:39 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Wat je krijgt door als hobby zoiets als lezen te hebben waardoor je aan de zijlijn staat van de maatschappij is nog net even anders, dat je op plaatsen bent en je doet niks, je participeert niet, alles lijkt nep want wat maakt het nou uit of iets verzonnen is zoals in een boek of toevallig echt.
quote:Derealisatie
Wanneer je een periode van derealisatie doormaakt, heb je ervaringen van onwerkelijkheid of vervreemding met betrekking tot de omgeving (mensen of voorwerpen worden bijvoorbeeld ervaren als onecht, als in een droom, wazig, levenloos of visueel vervormd).
https://wijzijnmind.nl/ps(...)derealisatiestoornis
Klinkt meer alsof je heel erg een uitvlucht zoekt uit een niet zo fijne set omstandigheden.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:39 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Je bent op een plaats in de realiteit maar in je hoofd ben je bij zowel het verleden heden als toekomst. Je wordt steeds zweveriger totdat je bijna niks meer te maken hebt met wat men de realiteit noemt behalve in de zin van familie en vrienden en de deprimerende aspecten ervan.
dat vind ik ook goed om te lezen topquote:Op dinsdag 10 september 2019 00:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ik wel, de margriet. Vind ik top om te lezen op de wc en daarbuiten.
Ja die heb ik nog niet gezien, ken 90% van de films niet, wil ik wel een keer gaan doen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Oh dat heb ik ook wel eens, wijt het vooral aan The Sixth Sense. Goede film.
Klinkt enigszins als derealisatie:
Klinkt meer alsof je heel erg een uitvlucht zoekt uit een niet zo fijne set omstandigheden.
In en uit ademen. Komt goed. Was 1 geval van derealisatie, dat verandert niks aan wie je bent in essentie. Denk daaraan terug, kleine geen inspiratie 1235quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
dat vind ik ook goed om te lezen top
[..]
Ja die heb ik nog niet gezien, ken 90% van de films niet, wil ik wel een keer gaan doen.
Nee derealisatie is wat anders. Het komt erg aanstellerig over als je het leest vind ik maar toch is het schrikken als je het meemaakt en ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die dat iedere dag moeten meemaken. Toen ik dxm had genomen keek ik in de spiegel en herkende ik mezelf niet mn gezicht was als dat van een vreemde, ik liep door het huis en mn eigen huis kwam over als toen ik het voor het eerst zag, mn ouders klonken als vreemden enz. Ik ging maar slapen en daarna was het gevoel weg . Dat is niet wat ik in het dagelijks leven heb. Gelukkig niet.
Ach mijn leven is niet vreselijk. Kan ongelukkiger. Al ben ik nu wel boos op mezelf omdat ik al in bed had willen liggen. Maar ik geef het op. Ik wil mn eigen leven kennelijk verpesten en dat doe ik dan ook, er valt niks aan te doen.
Ja maar dat ene voorval interesseert me al geen reet meer. Hij begon erover daarom ik ook. Ik lig er niet meer wakker van of zo, het was interessant om mee te maken meerr niet. Maar nu weet je.. Ik weet niet waarom ik deze post nog schrijf. Dat irriteert me meer. Terwijl het me niks meer moet interesseren. Ik schrijf onzin op het internet. Ik kan er niet mee stoppen. Of het is heel erg moeilijk. En dat iedere keer opnieiw. Hoe dat goed gaat komen door in en uit ademen zie ik niet. Heb heus wel van die ontspannings oefeningen gedaan. Die hebben niet bij iedereen effect. Ik doe dingen die ik helemaal niet wil iedere dag opnieuw. Ik snap dat ik me aanstel maar ik wil dit niet eens schrijven. Ik doe het alleen maar omdat het niet lukt om het niet te doen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 01:07 schreef Stray_cat het volgende:
In en uit ademen. Komt goed. Was 1 geval van derealisatie, dat verandert niks aan wie je bent in essentie. Denk daaraan terug, kleine geen inspiratie 1235
Joh, wat maakt het uit, jij post het, ik lees het. Maak je niet zo druk, niemand heeft een oordeel of in elk geval ik niet. Type gewoon lekker van je af en wie wil reageren die reageert. Daar is R&P voorquote:Op dinsdag 10 september 2019 01:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja maar dat ene voorval interesseert me al geen reet meer. Hij begon erover daarom ik ook. Ik lig er niet meer wakker van of zo, het was interessant om mee te maken meerr niet. Maar nu weet je.. Ik weet niet waarom ik deze post nog schrijf. Dat irriteert me meer. Terwijl het me niks meer moet interesseren. Ik schrijf onzin op het internet. Ik kan er niet mee stoppen. Of het is heel erg moeilijk. En dat iedere keer opnieiw. Hoe dat goed gaat komen door in en uit ademen zie ik niet. Heb heus wel van die ontspannings oefeningen gedaan. Die hebben niet bij iedereen effect.
Nou ja dank je. Ik voel me kut, ben morgen een zombie, en dat voor niks, maar in ieder geval komt daar niet ook nog eens bij dat jij daar een oordeel over hebt. Bedankt iigquote:Op dinsdag 10 september 2019 01:17 schreef Stray_cat het volgende:
Joh, wat maakt het uit, jij post het, ik lees het. Maak je niet zo druk, niemand heeft een oordeel of in elk geval ik niet. Type gewoon lekker van je af en wie wil reageren die reageert. Daar is R&P voor
quote:Op dinsdag 10 september 2019 01:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Nou ja dank je. Ik voel me kut, ben morgen een zombie, en dat voor niks, maar in ieder geval komt daar niet ook nog eens bij dat jij daar een oordeel over hebt. Bedankt iig
Mannenquote:Op dinsdag 10 september 2019 01:23 schreef KillemWieft het volgende:
Log uit en ga naar bed. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Hoe bedoel je de echte reden? Ik typ dit terwijl ik het nooit wou. Nu misschien dit bericht wel? Maar ik wou nooit vandaag gaan fokken .quote:Op dinsdag 10 september 2019 01:22 schreef Stray_cat het volgende:
Waarom voel je je kut dan, de echte reden.
Het voelt net zo makkelijk als wanneer mijn fysiek gezonde siamese tweelinghelft op fok aan het typen zou zijn en ik het verlamde gedeelte van ons lichaam zou hebben gekregen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 01:23 schreef KillemWieft het volgende:
Log uit en ga naar bed. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Bedankt. Maar het is totaal nutteloos in mijn geval. Hoe kom je van deze behoefte af om je ei kwijt te kunnen als mannen het niet hebben? Hormoon therapie?quote:Op dinsdag 10 september 2019 01:26 schreef Stray_cat het volgende:
MannenZe wil gewoon even haar ei kwijt en dat herken ik.
Goed zoeken en zelf veel moeite doen, mannen zijn niet makkelijk(maar wel leuk). *duiktwegquote:Op dinsdag 10 september 2019 01:32 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Bedankt. Maar het is totaal nutteloos in mijn geval. Hoe kom je van deze behoefte af om je ei kwijt te kunnen als mannen het niet hebben? Hormoon therapie?
Meer doen en minder denken.quote:Op dinsdag 10 september 2019 01:32 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Bedankt. Maar het is totaal nutteloos in mijn geval. Hoe kom je van deze behoefte af om je ei kwijt te kunnen als mannen het niet hebben? Hormoon therapie?
Tja ok het is ms nu een soort van gelukt maar veel te laat.quote:Op dinsdag 10 september 2019 01:38 schreef Stray_cat het volgende:
Goed zoeken en zelf veel moeite doen, mannen zijn niet makkelijk(maar wel leuk). *duiktweg
Wat bedoel je? Ik doe teveel stomme dingen wat ik niet wil. Ik denk ook te veel stomme dingen wat ik niet wil. Ik ben vervloekt door mezelf. Maar ja uiteindelijk lukt me wel om te stoppen met in dit topic posten voor vandaag. Maar veel te laat. Dat boeit niemand wat. Maar ik moet het hier plaatsen. Zonder reden. Waarom valt degene die ik MEZELF moet noemen mensen lastig met dit topic? gEEN IdEE! Iets van leedvermaak entertainment of zo. Whatever! Of misschien wilde ik dit WEL zoals anderen zullen zeggen! Maar wat is de logica daarvan? Geen!quote:
Waarom wil je dit dan? En is de aanbevolen dosis hoestdrank moedwillig overschrijden een middel daartoe?quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik wil mn eigen leven kennelijk verpesten en niets houdt me tegen! Het zal wel.
Misschien heb je wel behoefte aan sociale interactie?quote:Op dinsdag 10 september 2019 01:54 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Tja ok het is ms nu een soort van gelukt maar veel te laat.
[..]
Wat bedoel je? Ik doe teveel stomme dingen wat ik niet wil. Ik denk ook te veel stomme dingen wat ik niet wil. Ik ben vervloekt door mezelf. Maar ja uiteindelijk lukt me wel om te stoppen met in dit topic posten voor vandaag. Maar veel te laat. Dat boeit niemand wat. Maar ik moet het hier plaatsen. Zonder reden. Zal het wel ergens aan verdiend hebben. Ik moet maar gewoon accepteren dat ik gewoon maar iedere keer moet ondergaan wat ik nou weer doe, dat ik wie men mij noemt niet kan vertrouwen, dat is nogallastig maar erover zeiken helpt ook niet.dit wil ik dus ook al niet typen eigenlijk. Of wel. Ik heb geen idee. Waarom valt degene die ik MEZELF moet noemen mensen lastig met dit topic? gEEN IdEE! Iets van leedvermaak entertainment of zo. Whatever! Of misschien wilde ik dit WEL zoals anderen zullen zeggen! Maar wat is de logica daarvan? Geen!
Weet ik veel wat de motieven zijn van 1 of andere idioot waarvan ik helaas gedwongen ben toe te geven dat ik het zelf ben.quote:Op dinsdag 10 september 2019 02:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Waarom wil je dit dan? En is de aanbevolen dosis hoestdrank moedwillig overschrijden een middel daartoe?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, dit is amper interactie te noemen. Dit is dat gezeik op internet wordt gezet en dat anderen daar op reageren. Maar misschien was dit wel het soort interactie waar ik schijnbaar naar opzoek was.quote:Op dinsdag 10 september 2019 02:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Misschien heb je wel behoefte aan sociale interactie?
[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 10-09-2019 10:31:24 ]❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
Waarom probeer je zo fanatiek afstand te nemen van jezelf, op een haast verontschuldigende manier?quote:Op dinsdag 10 september 2019 02:48 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Weet ik veel wat de motieven zijn van 1 of andere idioot waarvan ik helaas gedwongen ben toe te geven dat ik het zelf ben
lijkt op een intern conflict.quote:Op dinsdag 10 september 2019 02:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Waarom probeer je zo fanatiek afstand te nemen van jezelf, op een haast verontschuldigende manier?
Watis afstand nemen van jezelf en jezelf volledig omarmen in deze context? Nemen mensen met diabetes, trombose, epilepsie, prikkelbare darm syndroom en astma ook afstand van zichzelf als ze de taak verwaarlozen om in hun beschrijving van wie ze zijn op tinder zetten "een beetje epileptisch, maar wel hypo. Darmen nooit van slag want gaviscon duo in de pocket. Atherosclerose 4 life! Keep inhaling!" Wat moet ik me erbij voorstellen ? Waar begint je zelf?quote:Op dinsdag 10 september 2019 02:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Waarom probeer je zo fanatiek afstand te nemen van jezelf, op een haast verontschuldigende manier?
Ja klopt is inderdaad een soort intern conflict en ook normaal het superego die het id moet bestrijden of de prefrontale cortex die niet opgewasssn is tegen het limbische systeem hoe je het ook wil noemen het is helaas de eeuwige worsteling van het bestaan. Maar sommigen hebben nu eenmaal minder succes dan anderen met zichzelf africhten zoals verslavingsgevoeligen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 06:19 schreef dop het volgende:
lijkt op een intern conflict.
Aan een kant roepen, ik heb niemand nodig ik kan het allemaal zelf, niemand kan mij helpen.
Aan de andere kant behoefte aan aandacht en erkenning wie ze is.
Als je er goed over nadenkt heel normale behoefte natuurlijk. Alleen wat je ingewikkelde manier om daar te komen.
Ik heb de behoefte ook kunnen uitstellen. Tot 22:30quote:Op dinsdag 10 september 2019 01:32 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je de echte reden? Ik typ dit terwijl ik het nooit wou. Nu misschien dit bericht wel? Maar ik wou nooit vandaag gaan fokken .
[..]
Vat dit niet verkeerd op maar zit je nu aan de drugs?quote:Op woensdag 11 september 2019 00:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Watis afstand nemen van jezelf en jezelf volledig omarmen in deze context? Nemen mensen met diabetes, trombose, epilepsie, prikkelbare darm syndroom en astma ook afstand van zichzelf als ze de taak verwaarlozen om in hun beschrijving van wie ze zijn op tinder zetten "een beetje epileptisch, maar wel hypo. Darmen nooit van slag want gaviscon duo in de pocket. Atherosclerose 4 life! Keep inhaling!" Wat moet ik me erbij voorstellen ?
Waar komt het door dat je het daarna ineens niet meer kon uitstellen?quote:Op woensdag 11 september 2019 00:05 schreef Special-Tee het volgende:
Ik heb de behoefte ook kunnen uitstellen. Tot 22:30
Geen drugs maar in de hoop van mijn al bestaande psychische problemen af te komen, begon ik deze periode wel weer met een nieuw supplement ja na in wat door de fabriek zelf georganiseerde onderzoeken te hebben gelezen dat was aangetoond dat het kon helpen bij mijn aandoening en wat positieve reviews te hebben gelezen. Maar die had ik vandaag niet ingenomen.quote:Op woensdag 11 september 2019 00:05 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Vat dit niet verkeerd op maar zit je nu aan de drugs?
Niets gewonnen in de staatsloterij en toen dacht ik F it (echt waar ik zou vandaag wegblijven van fok)quote:Op woensdag 11 september 2019 00:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Waar komt het door dat je het daarna ineens niet meer kon uitstellen?
[..]
Geen drugs maar in de hoop van mijn al bestaande psychische problemen af te komen, begon ik deze periode wel weer met een nieuw supplement ja na in wat door de fabriek zelf georganiseerde onderzoeken te hebben gelezen dat was aangetoond dat het kon helpen bij mijn aandoening en wat positieve reviews te hebben gelezen. Maar die had ik vandaag niet ingenomen.
Je komt in die post wel heel erg van de hak op de tak overquote:Op woensdag 11 september 2019 00:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Waar komt het door dat je het daarna ineens niet meer kon uitstellen?
[..]
Geen drugs maar in de hoop van mijn al bestaande psychische problemen af te komen, begon ik deze periode wel weer met een nieuw supplement ja na in wat door de fabriek zelf georganiseerde onderzoeken te hebben gelezen dat was aangetoond dat het kon helpen bij mijn aandoening en wat positieve reviews te hebben gelezen. Maar die had ik vandaag niet ingenomen.
Oh shit is de trekking al geweest? Ik wilde nog een straatje kopen om een goede kans te maken.quote:Op woensdag 11 september 2019 00:17 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Niets gewonnen in de staatsloterij en toen dacht ik F it (echt waar ik zou vandaag wegblijven van fok)
Jammer. Nou ja voor anderen is het leuk om te lezen, maar voor jezelf nietquote:Op woensdag 11 september 2019 00:17 schreef Special-Tee het volgende:
Niets gewonnen in de staatsloterij en toen dacht ik F it (echt waar ik zou vandaag wegblijven van fok)
Allemaal mannenhaat hier. Linkse gruwels. Ik heb alweer 20 posts extra bijgedragen aan digitale vervuiling. Heb werkelijk niets bijzonders gezegd. Dit moet ophouden.
Nou kijk jij vond dus dat ik het deel van mezelf waar ik boos op ben moest toe eigenen ipv verstoten van mn psyche. En toen vroeg ik me af waarom men ziektes behandeld alsof het dingen zijn die mensen overkomen terwijl wisselingen in stemmingen en gedrag die ongetwijfeld ook uit processen in het lichaam voortkomen, gezien sommige medicijnen of supplementen steeds dezelfde psychische effecten geven, worden gezien als iets wat deel is van je ego en wat je moet accepteren als deel van je persoonlijkheid. Dus toen vroeg ik me af waar jij vindt dat het zelf ophoudt of dat je vindt dat alle lichamelijke aandoeningen deel uitmaken van iemands persoonlijkheid?quote:Op woensdag 11 september 2019 00:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Je komt in die post wel heel erg van de hak op de tak overEn mist bovendien dat waarnaar ik vroeg geheel. Je sprak in eerdere posts letterlijk over jezelf in termen als "1 of andere idioot waarvan ik helaas gedwongen ben toe te geven dat ik het zelf ben" dat viel me nogal op en ik was benieuwd naar je reden daarvoor.
Lichamelijke aandoeningen maken natuurlijk geen deel uit van iemans persoonlijkheid al kunnen deze wel een weerslag hebben op iemands psyche. Maar jij gebruikt (stelselmatig) psychoactieve supplementen? Is dat niet riskant?quote:Op woensdag 11 september 2019 00:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Nou kijk jij vond dus dat ik het deel van mezelf waar ik boos op ben moest toe eigenen ipv verstoten van mn psyche. En toen vroeg ik me af waarom men ziektes behandeld alsof het dingen zijn die mensen overkomen terwijl wisselingen in stemmingen en gedrag die ongetwijfeld ook uit processen in het lichaam voortkomen, gezien sommige medicijnen of supplementen steeds dezelfde psychische effecten geven, worden gezien als iets wat deel is van je ego en wat je moet accepteren als deel van je persoonlijkheid. Dus toen vroeg ik me af waar jij vindt dat het zelf ophoudt of dat je vindt dat alle lichamelijke aandoeningen deel uitmaken van iemands persoonlijkheid?
Ik bedoel als ik epilepsie heb zou ik ook niet zeggen "had een aanval gecreëerd. Dat doe ik vaak. Maarja... Zo ben ik nou eenmaal! That's me! Je mag me of niet. Ik werk eraan" Snap je ?
Ik wil er best kijken hoor, maar als de testen die ik heb gehad geen autisme uitwijzen. Wat moet ik daar dan?quote:Op woensdag 11 september 2019 00:31 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Serieus, ga eens naar de volgende topicreeks: R&P / ASS [Autisme, Asperger, PDD-NOS] #151 Autisme S*cks
Blijf dit eens een poosje volgen, reageer op posts, stel zelf vragen en probeer eens één-op-één te chatten.
En nee. Ik wil je niet een label opdringen. Ik vermoed wel heel sterk dat je dit hebt. Ik gun het je dat je in contact kan komen met mensen waarmee je je kan identificeren en dat je je niet meer zo alleen voelt. Dat het gevoel dat je door niemand begrepen wordt een stuk gaat afnemen.
Daarna kan je altijd nog besluiten wat je ermee wilt.
Ik verwacht dat je opnieuw tegen me ingaat en misschien wel ontzettend boos op me bent. Maar probeer het eens. Wat heb je te verliezen? Je hoeft nergens bang voor te zijn.
Bij mij zijn maar weinig substanties psychoactief, of allesn bij hoge dosissen. Een voorbeeld: ik nam een keer truffels en van die rare lsa zaden en ik voelde niks behalve kotsneigingen. Kon ook aan de kwaliteit gelegen hebben. Maar wat ik nu neem zou qua werking wel psychoactief moeten zijn maar ook werken op soortgelijke wijze als ssri. Niu ik merk er dus niets van, alleen die herinneringen, verder heeft het geen enkele invloed. En ik heb eerst meerdere dagen getest of ik niet allergisch ben . Ik gebruik een paar weken 1 ding en dan weer een paar weken iets anders en ik noteer iedere dag mijn gevoelens. Vind jij het niet riskant dat psychiaters zonder lichamelijke testen medicijnen voorschrijven?quote:Op woensdag 11 september 2019 02:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Lichamelijke aandoeningen maken natuurlijk geen deel uit van iemans persoonlijkheid al kunnen deze wel een weerslag hebben op iemands psyche. Maar jij gebruikt (stelselmatig) psychoactieve supplementen? Is dat niet riskant?
Weet je wat ik raar vind? Dat je eigen topic verwijderen betekent dat je tekst wordt teruggezet onder het mom van "gedane zaken nemen geen keer", maar posts op deze manier editen mag wel. Ik respecteer je recht op editen, maar ik vind dat wel vreemd.quote:
Zo'n post kan om zoveel redenen geedit worden. Iemand post abusievelijk op de verkeerde plek, een reactie voegt bij nader inzien niet zoveel toe, verkeerd gelezen, etc. Maakt tevens voor het functioneren van het topic niet echt uit. Terwijl een leeggehaalde OP vaak meteen het topic onduidelijk en verder overbodig maakt.quote:Op woensdag 11 september 2019 13:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Weet je wat ik raar vind? Dat je eigen topic verwijderen betekent dat je tekst wordt teruggezet onder het mom van "gedane zaken nemen geen keer", maar posts op deze manier editen mag wel. Ik respecteer je recht op editen, maar ik vind dat wel vreemd.
En die redenen die jij noemt kunnen niet voor een eerste topic post gelden?quote:Op woensdag 11 september 2019 14:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo'n post kan om zoveel redenen geedit worden. Iemand post abusievelijk op de verkeerde plek, een reactie voegt bij nader inzien niet zoveel toe, verkeerd gelezen, etc. Maakt tevens voor het functioneren van het topic niet echt uit. Terwijl een leeggehaalde OP vaak meteen het topic onduidelijk en verder overbodig maakt.
Ik hoop dat je iets kan met het verhaal wat in de volgende spoiler staat:quote:Op woensdag 11 september 2019 07:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ik wil er best kijken hoor, maar als de testen die ik heb gehad geen autisme uitwijzen. Wat moet ik daar dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet allemaal. Als iemand op de verkeerde plek post kan het hele topic verplaatst worden, als het openen van een topic bij nader inzien toch geen heel goed idee was is het beter om gewoon een slotje aan te vragen.quote:Op woensdag 11 september 2019 14:43 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
En die redenen die jij noemt kunnen niet voor een eerste topic post gelden?
Mensen reageren toch vaak niet op de topic vraag, maar zetten zelf wat neer wat ze zelf denken dat goed is. Mensen. Mogen ook wel eens wat meer fantasie hebben. Als je allemaal reacties ziet maar geen vraag, dan kun je uit de reacties ook wel herleiden wat de vraag was. Is nog leuker ook, kun je er een quiz van maken.
SSRI's lijken me nou niet bepaald iets om maar op eigen houtje, zonder professionele begeleiding, mee te gaan experimenteren..quote:Op woensdag 11 september 2019 07:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ik wil er best kijken hoor, maar als de testen die ik heb gehad geen autisme uitwijzen. Wat moet ik daar dan?
[..]
Bij mij zijn maar weinig substanties psychoactief, of allesn bij hoge dosissen. Een voorbeeld: ik nam een keer truffels en van die rare lsa zaden en ik voelde niks behalve kotsneigingen. Kon ook aan de kwaliteit gelegen hebben. Maar wat ik nu neem zou qua werking wel psychoactief moeten zijn maar ook werken op soortgelijke wijze als ssri. Niu ik merk er dus niets van, alleen die herinneringen, verder heeft het geen enkele invloed. En ik heb eerst meerdere dagen getest of ik niet allergisch ben . Ik gebruik een paar weken 1 ding en dan weer een paar weken iets anders en ik noteer iedere dag mijn gevoelens. Vind jij het niet riskant dat psychiaters zonder lichamelijke testen medicijnen voorschrijven?
En als lichamelijke aandoeningen natuurlijk geen deel uitmaken van iemands persoonlijkheid neem ik aan dat jij hetzelfde bent als alle mensen die vinden dat jij je lichaam bezit ipv bent. Onderga jij je volgende operatie met hypnose als verdoving? Een psycholoog kan dat, dus moet iedereen met behulp van hun persoonlijkheid de pijn sensatie van hun bezit even tijdelijk kunnen uitschakelen toch?
quote:Op woensdag 11 september 2019 14:54 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik hoop dat je iets kan met het verhaal wat in de volgende spoiler staat:Ja bedankt voor het verhaal. Maar stel ik heb toch autisme, wat kan ik daar dan mee in de zin van, hoe kan die wetenschap CoNCREET mijn leven verbeteren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naja ok zit wat in natuurlijk.quote:Op woensdag 11 september 2019 14:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Niet allemaal. Als iemand op de verkeerde plek post kan het hele topic verplaatst worden, als het openen van een topic bij nader inzien toch geen heel goed idee was is het beter om gewoon een slotje aan te vragen.
Niet reageren op de topicvraag, is dat (in de serieus bedoelde fora althans) niet deels in the eye of the beholder? Het is dan vaak (ook) een kwestie van een topicstarter die niet te horen krijgt wat ie wilt horen, dan dat mensen bewust volkomen offtopic reageren;
V: "ik heb een probleem met te laat naar bed gaan, wat moet ik doen?"
A: "de hoofdstad van Japan is Tokio"
Nee, dat kan allicht in ONZ maar als het hier zo zou gaan zou er ongetwijfeld snel ingegrepen worden. Dat is niet aan de orde dus. En het lijkt me ook niet de bedoeling dat een topic door het weghalen van de OP verandert in een "raad het verhaaltje"-achtige quiz. Misschien wel een leuk tijdverdrijf in een aparte setting, maar niet sympathiek tegenover de mensen die in zo'n topic serieus hulp proberen te bieden.Ik heb ssri's eerder geprobeerd en toen werkten ze, dus het is niet vanuit het niets. Alleen ze hadden een bijwerking (emotionele vervlakking) en later mocht ik ze niet meer.quote:Op woensdag 11 september 2019 15:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:
SSRI's lijken me nou niet bepaald iets om maar op eigen houtje, zonder professionele begeleiding, mee te gaan experimenteren..
Ik geloof dat het bewustzijn voortkomt uit lichamelijke processen en dat je in die zin dus inderdaad je lichaam bent maar als jij bijvoorbeeld een vinger mist is die missende vinger niet per se deel van jouw persoonlijkheid. Misschien zit je daar dan enorm mee en heeft het wel een sterk effect gehad op de ontwikkeling van je persoonlijkheid, maar die missende vinger op zich is van jouw persoonlijkheid evenmin deel als een moedervlek op je pols om maar een gek voorbeeld te noemen.
Lastiger wordt het bij zaken als hormonale problemen of geestesziekten met een duidelijke fysieke component..
En hoezo lijken ssri's jou niet iets om op eigen houtje zonder begeleiding mee te gaan experimenteren? Zoveel begeleiding heb je niet nodig bij iets dat tot nu toe nul effect, positief danwel negatief, heeft. Ik zie eerlijk gezegd niet in wat begeleiding toe kan voegen als ik gewoon de onderzoeken en alle informatie zelf al ken en het hetzelfde opbouw als dat ik moest doen bij echte medicijnen. Natuurlijk zit hier meer risico aan, omdat het geen voorgeschreven medicijn is. Maar dat compenseer ik weer op andere gebieden. Zo ga ik mensen hier ook niet massaal vragen of ze het niet riskant vinden dat ze zelf autorijden, of ze dat risico wel aankunnen als ze een keer weinig geslapen hebben en dergelijke.
Verschillende onderdelen van het lichaam hebben verschillende functies. Noem me geobsedeerd hiermee, maar stel in jouw huis valt de electriciteit van de keuken uit, dat hoeft dan ook geen invloed te hebben op je wasmachine of je zonnepanelen maar dan is het nog steeds een onderdeel van je huis. Hetzelfde met een vinger die eraf is en de werking van je hersenen of hormoonstelsel of de zenuwcellen in je darmen. Als een deel van je hersenen eraf is dan is dat een ander verhaal. Hoe kun je die hormonale stoornissen negeren? Dat is juist wat ik bedoel. Wat is dan nog de scheidingslijn tussen een hormonale ziekte waar je afstand van mag doen omdat je realistisch gezien mag hopen op genezing of een persoonlijkheidsprobleem dat je helemaal moet accepteren als deel van jezelf?❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
Perfect! Blijf doen dat wat goed voelt. Alleen ik zou me afvragen waarom voelt het goed en wat is het doel ervan? Zijn er andere manieren die hetzelfde gevoel geven?quote:Op woensdag 4 september 2019 00:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Allereerst levert het je een hoop rust op. Als je namelijk niet weet waar de problemen waar je elke keer tegenaan loopt mee te maken hebben, dan maakt dat je heel erg onzeker over jezelf. Zoals dat nu het geval is. Je piekert je helemaal suf en je speelt voor eigen arts met alle supplementen en andere zooi die je slikt. Zelfs iemand die opgeleid is tot psychiater, mag bij zichzelf niet een diagnose stellen, omdat zijn eigen subjectieve beleving mogelijk niet klopt, want zijn beleving worden gekleurd door zijn emoties en gedachten. Om tot een meer objectieve diagnose te komen, moet hij dat samen met een andere psychiater onderzoeken.quote:Op donderdag 12 september 2019 21:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja bedankt voor het verhaal. Maar stel ik heb toch autisme, wat kan ik daar dan mee in de zin van, hoe kan die wetenschap CoNCREET mijn leven verbeteren?
Ik denk toch dat het goed voelt omdat het relaxt is om zomaar wat te doen en niet echt na te hoeven denken, ook al gebeurt het toch vaak dat wat ik doe niet goed voelt maar ik er desondanks niet mee kan stoppen. Want dat voelt dan nog slechter, omdat het moeite kost en ik dan moe ben.quote:Op vrijdag 13 september 2019 03:19 schreef Twintig het volgende:
Perfect! Blijf doen dat wat goed voelt. Alleen ik zou me afvragen waarom voelt het goed en wat is het doel ervan? Zijn er andere manieren die hetzelfde gevoel geven?
Wat zijn de echte redenen om dit te doen?
Wat is de achterliggende gedachten? Ik bedoel kijken naar martelmethoden en al die negativiteit, maakt je negatief. Welk gevoel geeft het je? Kun je het anders invullen?
Wat zeker een grote kans heeft om te slagen. is wat de onderstaande therapeute zegt:
Dus gewoon de hele tijd denken, zeggen, schrijven op je computer, koelkast etc. En affirmaties gebruiken van Ik ben genoeg.
Ik ben niet verslaafd, maar misschien dat dat helpt.
Sterkte!
Spreek je jezelf nu niet tegen? Je zegt dat een psychiater zichzelf niet mag diagnosticeren maar kennelijk mag een niet-psychiater zoals jij mij wel diagnosticeren, aangezien je zo zeker lijkt te weten dat ik autisme heb.quote:Op zaterdag 14 september 2019 12:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Allereerst levert het je een hoop rust op. Als je namelijk niet weet waar de problemen waar je elke keer tegenaan loopt mee te maken hebben, dan maakt dat je heel erg onzeker over jezelf. Zoals dat nu het geval is. Je piekert je helemaal suf en je speelt voor eigen arts met alle supplementen en andere zooi die je slikt. Zelfs iemand die opgeleid is tot psychiater, mag bij zichzelf niet een diagnose stellen, omdat zijn eigen subjectieve beleving mogelijk niet klopt, want zijn beleving worden gekleurd door zijn emoties en gedachten. Om tot een meer objectieve diagnose te komen, moet hij dat samen met een andere psychiater onderzoeken.
Hoezo? Autisme verklaart toch geen gedragsverslaving? Zo ja hoe?quote:Anyway, je het levert je meer rust op, omdat je dan voor jezelf beter kan plaatsen waarom je denkt en reageert zoals je doet. Je hoeft minder te twijfelen aan jezelf en het kost je minder energie om je te verdedigen tegenover anderen, omdat je meer zeker bent van jezelf. Als de diagnose klopt, gaan langzaam maar zeker steeds meer puzzelstukjes voor jou op zijn plek vallen.
Maar dat is mijn doel helemaal niet. Indirect misschien, maar direct niet. Ik hoef geen mensen op te zoeken op dit moment.quote:Als je beter begrijpt hoe je zelf in elkaar zit, lukt het je ook makkelijker om mensen op te zoeken waarmee je je kan identificeren en daarmee sociale contacten te onderhouden.
Ik merk anders ook niet erg dat andere mensen zich in mij verplaatsen.. Ik denk dat behalve ik wel meer mensen baat zouden hebben bij deze training .99% van fok wel denk ik.quote:Autisme blijf je weliswaar je hele leven houden, maar dat betekent niet dat er voor jou geen mogelijkheden zijn tot zelfontplooiing. Voor mensen met ASS die het bijvoorbeeld nog erg moeilijk vinden om zich in een ander in te leven, bestaan er theory of mind trainingen. Die trainingen hebben als bedoeling dat je leert je beter te verplaatsen in de beleving van een ander persoon. Als ze daarmee succes boeken, dan snappen ze beter waarom mensen bij bepaalde situaties op een bepaalde manier reageren, geeft dat hen veel minder stress, waardoor ze minder overprikkeld raken en het sociale contact beter verloopt.
Bedankt voor je reactie! Ik ga het proberen..quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:01 schreef Butterfly1992 het volgende:
Ik werk in de verslavingszorg. Dit kun je zeker zien als een gedragsverslaving.
Achter elk gedrag zit een oorzaak. Probeer te kijken naar wat dit gedrag je brengt. Probeer een oorzaak te achterhalen en ga daar mee aan de slag.
Sterkte ermee!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, je post was helemaal niet gemeen, gewoon de waarheid. Maar wat verwacht je precies van mij dan? Dat ik aangeef van gedachten te zijn veranderd en mezelf aanmeld voor een autisme onderzoek a 2000 euro? (Ik verzin dit niet, aanvullend onderzoek wordt bij mij niet meer vergoed en ik heb het over dit onderzoek gehad, en toen is mij dit medegedeeld).quote:Op zondag 15 september 2019 12:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Mijn vorige post was sarcastisch en misschien ook gemeen.
Maar ik vind het frustrerend dat ik echt mijn best doe om je te helpen uit die negatieve spiraal te komen waar je nu inzit. En dat ik ook heel erg mijn best doe om het zo uit proberen te leggen dat het je niet teveel afschrikt, maar dat je juist nieuwe perspectieven kan zien en daardoor hoop kan krijgen.
Maar het komt maar niet aan! Je blijft je zo rigide vasthouden aan dat de psychiatrie kut is, alsook alles wat daarmee te maken heeft. Je denkt niet na over waarom het destijds eerder niet aansloeg bij je en hoe je er in het vervolg mee kan dealen.
Heel veel mensen inclusief degenen waarmee je vervolgens heftig in discussie treedt, proberen je te helpen. Je opent immers topics over jouw hulpvraag. En als je allemaal supplementen en andere zooi naar binnen slikt omdat je er vanuit gaat dat het goed is voor je, dan maken wij op dat het je allemaal erg hoog zit en dat je serieuze problemen hebt.
Hoe moet je hier zonder hulp uit gaan komen?
Er is voor anderen wel duidelijk uit op te maken dat ik het even gehad had dat je het weer niet begreep en weer eruit opmaakte dat ik je wil dwingen iets te doen waar je je alleen maar slechter door voelt.quote:Op zondag 15 september 2019 13:22 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Nee, je post was helemaal niet gemeen, gewoon de waarheid.
Toch wel heel nieuwsgierig wie vertelt dat onderzoek niet wordt betaald, en wat daar dan de reden voor is.quote:Op zondag 15 september 2019 13:22 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Nee, je post was helemaal niet gemeen, gewoon de waarheid. Maar wat verwacht je precies van mij dan? Dat ik aangeef van gedachten te zijn veranderd en mezelf aanmeld voor een autisme onderzoek a 2000 euro? (Ik verzin dit niet, aanvullend onderzoek wordt bij mij niet meer vergoed en ik heb het over dit onderzoek gehad, en toen is mij dit medegedeeld).
Waarmee?quote:
Maar hoe verenig je het feit dat je me naar eigen zeggen niet wilt dwingen met het feit dat je het gehad hebt met mij als ik niet precies doe wat je zegt? Ik snap je, maar ik begrijp werkelijk niet wat je bedoeling is, wat je precies van mij wilt. Of je het zelf redelijk vind wat je verwacht van mij?quote:Op zondag 15 september 2019 16:26 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Er is voor anderen wel duidelijk uit op te maken dat ik het even gehad had dat je het weer niet begreep en weer eruit opmaakte dat ik je wil dwingen iets te doen waar je je alleen maar slechter door voelt.
Uit mijn uitleg daarvoor is ook op te maken dat er autisme vaak niet wordt herkend door behandelaars. Soms zelfs niet als je daarop wordt getest; wanneer dat wordt meegenomen in een algemeen psychologisch onderzoek.
Daarom is een op zichzelf staand ASS-onderzoek zo uitgebreid tegenwoordig.
Dat je eerder op ASS bent onderzocht met een negatieve uitslag, wil dus niet zeggen dat je per definitie geen autisme kan hebben. Dat je je er zo star aan blijft vasthouden, is trouwens een aanwijzing dat je het wel zou kunnen hebben.
Wil jij de komende jaren doorgaan met hoe je nu leeft? Telkens weer gefrustreerd omdat je door alle gedachten in je kop het allemaal niet overziet? Wil je conflicten over jezelf af blijven roepen terwijl je niet goed begrijpt waarom mensen zo defensief kunnen reageren?
Of wil je dat je in de toekomst een stuk relaxter en gelukkiger door het leven gaat?
Je komt er blijkbaar niet uit met hoe je nu tegen het leven aankijkt. Stel je dan open voor de feedback van anderen en doe daar dan nieuwe inzichten mee op.
Een psycholoog. Wie anders. Paar jaar geleden. En ik denk er ook over na om naar de huisarts te gaan ja, als blijkt dat ik mijn probleem zelf niet op kan lossen. Dat is dan een logische volgende stap als ik zelf door mn opties heen ben, maar dat ben ik nu op dit moment nog niet.quote:Op zondag 15 september 2019 17:27 schreef dop het volgende:
Toch wel heel nieuwsgierig wie vertelt dat onderzoek niet wordt betaald, en wat daar dan de reden voor is.
Wanneer is je dat vertelt en wat als je nu naar de huisarts zou gaan met een nieuwe hulpvraag
Maak je niet zo druk die figuren zijn simpel. Ze noemen iedereen maar autist of nazi, incel, terrorist. Ze weten toch niet beter.quote:Op zondag 15 september 2019 21:30 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Waarmee?
[..]
Maar hoe verenig je het feit dat je me naar eigen zeggen niet wilt dwingen met het feit dat je het gehad hebt met mij als ik niet precies doe wat je zegt? Ik snap je, maar ik begrijp werkelijk niet wat je bedoeling is, wat je precies van mij wilt. Of je het zelf redelijk vind wat je verwacht van mij?
Ik stel jou ook een vraag waar je niet op antwoord, hoe een autisme onderzoek mij in dit geval met mijn specifieke probleem concreet kan helpen. Wat jij noemt is niet gedetailleerd en concreet, je geeft wel uitgebreide informatie over autisme maar niet hoe dit in verband zou staan met het probleem dat ik zelf ervaar. En zou jij zelf duizenden euro's neertellen om een onderzoek te doen wat ik jou aanraad en dat jou andere oplossingen biedt dan die voor het probleem waar jij op dat moment mee zit?
[..]
Een psycholoog. Wie anders. Paar jaar geleden. En ik denk er ook over na om naar de huisarts te gaan ja, als blijkt dat ik mijn probleem zelf niet op kan lossen. Dat is dan een logische volgende stap als ik zelf door mn opties heen ben, maar dat ben ik nu op dit moment nog niet.
Psychologen bepalen niet wat er wel of niet wordt vergoed.quote:Op zondag 15 september 2019 21:30 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Een psycholoog. Wie anders. Paar jaar geleden. En ik denk er ook over na om naar de huisarts te gaan ja, als blijkt dat ik mijn probleem zelf niet op kan lossen. Dat is dan een logische volgende stap als ik zelf door mn opties heen ben, maar dat ben ik nu op dit moment nog niet.
Oke..quote:Op zondag 15 september 2019 21:40 schreef Special-Tee het volgende:
Maak je niet zo druk die figuren zijn simpel. Ze noemen iedereen maar autist of nazi, incel, terrorist. Ze weten toch niet beter.
Nee, maar ze weten het wel als het bijv ook op de website van die instelling staat.quote:Op maandag 16 september 2019 09:13 schreef dop het volgende:
Psychologen bepalen niet wat er wel of niet wordt vergoed.
Het kan wel zijn dat je verzekering binnen een bepaalde periode (vaak een jaar) niet 2x het zelfde vergoed. Maar dat kan nu nooit een reden zijn dat onderzoek niet wordt vergoed.
Je huisarts zou je daar prima over kunnen informeren en adviseren.
Leg je vraag daar neer en zeg wat je graag wil, en ook wat je niet wil.
Heel veel onderzoek begint gewoon met vragen lijsten en scorings kaarten. Niet heel spannend, maar prima begin.
Ja misschien. Alleen die wetenschap helpt me helaas niet er iets aan te doen.quote:Op maandag 16 september 2019 18:33 schreef Modus het volgende:
Is het ook niet zo dat je opziet tegen wat je tegen de volgende dag moet doen en het daarom uitstelt; 's avonds naar bed gaan is toch min of meer beginnen aan de volgende dag. En dat je dus gewoon niet wilt dat het alweer zover is.
Inderdaad dus je bent zeg maar in een soort trance bent of mindless bent. Ik heb even dikgemaakt wat je zei over moe zijn. Weet je wel wat je eigenlijk wil doen? Ik bedoel je vermijdt blijkbaar een situatie of een gedachte die je niet wil. Moeheid komt vaak voor doordat je je wensen niet vervult of geen leuke dingen doet. Dus waar strijdt je tegen?Van strijden wordt je moe. Wat wil je niet en wat wil je wel?quote:Op zaterdag 14 september 2019 22:37 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ik denk toch dat het goed voelt omdat het relaxt is om zomaar wat te doen en niet echt na te hoeven denken, ook al gebeurt het toch vaak dat wat ik doe niet goed voelt maar ik er desondanks niet mee kan stoppen. Want dat voelt dan nog slechter, omdat het moeite kost en ik dan moe ben.
Negatieve dingen bekijk ik niet altijd. Maar het is vooral dat ik m'n eigen situatie wil relativeren, dus aan de ene kant maakt het me lichtelijk depressief tot welke gruwelijke dingen mensen in staat zijn, anderzijds maak ik er een soort gebruik van omdat bijna iedere persoonlijke situatie minder erg is dan bijv gevierendeeld worden.
Mooi filmpje, bedankt voor het delen! Wel inspirerend
[..]
Ja ik weet juist heel goed wat ik wel wil doen, mijn hobby is lezen.quote:Op donderdag 26 september 2019 01:16 schreef Twintig het volgende:
Inderdaad dus je bent zeg maar in een soort trance bent of mindless bent. Ik heb even dikgemaakt wat je zei over moe zijn. Weet je wel wat je eigenlijk wil doen? Ik bedoel je vermijdt blijkbaar een situatie of een gedachte die je niet wil. Moeheid komt vaak voor doordat je je wensen niet vervult of geen leuke dingen doet. Dus waar strijdt je tegen?Van strijden wordt je moe. Wat wil je niet en wat wil je wel?
Je kan het ook anders doen, dus bijvoorbeeld waarom ga je op fok of post je berichten wat zoek je wat voor gevoel zoek je connectie, ontspanning? Kan ook op andere manieren, dus tv , cafe of iets dergelijks. Bovendien is er helamaal niets mis mee omdat je wil relaxen. Dus die schuldgevoel zou ik niet voelen. Het is Prima! Maar wat je kan doen is activiteiten zoeken die nog een betere gevoel geven dan in plaats van op fok ziten of betichten posten. Dus in plaats van te relaxen kun je op zoek gaan of werken aan doelen in je leven. Misschien hobbies?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij dus dwarszit is dat ik vroeger op het verkeerde spoor ben geraakt van een achterstand op anderen en geen tijd meer om die echt in te halen, laagbetaalde baan waardoor ik niet meer vrije tijd kan nemen, het is een vicieuze cirkel. Terwijl zoveel mensen in deze vicieuze cirkel zitten en ik niemand anders er ooit over hoor klagen.
Vandaag dacht ik ineens, ik neem zodra het kan een paar dagen vrij. Daarin kan ik als ik mazzel heb en er niks tussendoor komt misschien 1 boek uitlezen, maar dat is al beter dan niks. Bedankt voor je meelevende reactie, ik heb wel iets meer hoop voor de toekomst en ik ga ook echt proberen wat meer tevreden te zijn met wat ik wel heb. Want ik schrik er toch wel erg van dat ik dat niet zo goed kan.
En wat betreft dat relaxen ook dat zou beter zijn inderdaad als ik dat wat meer kan loslaten. Ik probeer het nu maar als een onvermijdelijk onderdeel van het bestaan te zien, net zoiets als slapen.
[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 27-09-2019 00:51:21 ]❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |