Is het misschien een optie om een van je ouders of een goede vriendin toe te vertrouwen met een wachtwoord zodat je het zelf niet meer uit kan zetten? Geen idee hoe het zit met meerdere apparaten beheren, maar er bestaan vast wel apps (bijvoorbeeld voor ouders die hun kinderen willen behoeden voor slapeloze nachten) waarmee er een time lock gecreëerd kan worden. Of een kluisje thuis met tijdsklok, al heb je daar weinig aan als je het er niet inlegt.quote:Op woensdag 4 september 2019 01:18 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Zo'n programma had ik op mijn computer geïnstalleerd. Werkte niet helaas want je kon het immers zelf ook weer uitzetten en ik heb meerdere apparaten. Als de ene expres leeg is, neem ik de andere.
Als je de loop onderbreekt waarin je gedachtenloos door blijft gaan, ben je wel bewust van het moment dat je kiest om het toch weer zo te doen. Dan komen we uit bij impulsbeheersing en motivatie.quote:Qua andere bezigheden , bedankt voor de tip maar ik kan er genoeg bedenken die ik liever zou willen doen. Ik doe ze alleen niet.
Je bent zeker niet alleen, er is genoeg te vinden over internetverslaving, woggen en soggen, etc. Er kunnen natuurlijk meerdere redenen zijn waarom mensen iets niet toe willen geven of niet op zo een topic willen reageren. Het jammere vind ik dat het lijkt alsof je een en ander zo persoonlijk opvat, wat het ook minder uitnodigend kan maken om te reageren. Als iemand het anders ervaart, hoeft dat niet per se jouw ervaring teniet te willen doen. Het kan ook aanvullend zijn en naast elkaar bestaan, maar tenzij het redelijk met jou mee gaat lijk je het als negatief en tegen op te vatten.quote:Het is inderdaad de erkenning, dat ik niet alleen ben met de dingen waar ik tegenaan loop. Dat kan ik me met dit probleem immers niet voorstellen. Toch lijkt het op de 1 of andere manier zo te zijn, zoals altijd, omdat mensen gewoon meestal niet voor hun problemen uit willen komen. Dat is wat me frustreert. Dat een paar hun ervaring posten dat ze het herkennen ben ik wel blij mee.
Ook iets om rekening mee te houden ja, goede post!quote:Op woensdag 4 september 2019 01:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het antwoord op je vraag is bijzonder simpel: dopamine feedback loops https://digitash.com/tech(...)feedback-loops-work/
Bij Fok! valt het nog wel mee, al is een forum van opzet sowieso al vergelijkbaar met het sociale aspect van social media, maar vrijwel alles op het internet is ontworpen om je aandacht zo lang mogelijk vast te houden, je zo vaak mogelijk nóg een pagina te laten openen, etc. Dit uiteraard om je daarbij zoveel mogelijk reclame te kunnen serveren en/of zoveel mogelijk waardevolle gegevens over je te verzamelen.
Er staan echt heel verschillende soorten rustgevend spul op youtube. Die brain waves vind je misschien wel interessant. Verschillende frequenties zouden verschillende effecten creëren. Horen we weer eens iets anders over de alpha dan datinggeleuterquote:Op woensdag 4 september 2019 02:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Hm, wel een leuk idee.. Ik luister s avonds juist nooit naar muziek of juist naar van die wakker makende pop herrie dus iets ontspannends kan ik wel eens proberen af en toe misschien.
Wat me van jou vaak opvalt is dat je mensen aanspoort om de oplossing van hun (innerlijke) problemen buiten zichzelf te zoeken. Dit werkt gewoon niet. Oplossingen voor karakteristieke en persoonlijke problemen liggen altijd in de innerlijke belevingswereld van de mens die er last van heeft, niet daar buiten.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:52 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Is het misschien een optie om een van je ouders of een goede vriendin toe te vertrouwen met een wachtwoord zodat je het zelf niet meer uit kan zetten? Geen idee hoe het zit met meerdere apparaten beheren, maar er bestaan vast wel apps (bijvoorbeeld voor ouders die hun kinderen willen behoeden voor slapeloze nachten) waarmee er een time lock gecreëerd kan worden. Of een kluisje thuis met tijdsklok, al heb je daar weinig aan als je het er niet inlegt.
[..]
Als je de loop onderbreekt waarin je gedachtenloos door blijft gaan, ben je wel bewust van het moment dat je kiest om het toch weer zo te doen. Dan komen we uit bij impulsbeheersing en motivatie.
[..]
Je bent zeker niet alleen, er is genoeg te vinden over internetverslaving, woggen en soggen, etc. Er kunnen natuurlijk meerdere redenen zijn waarom mensen iets niet toe willen geven of niet op zo een topic willen reageren. Het jammere vind ik dat het lijkt alsof je een en ander zo persoonlijk opvat, wat het ook minder uitnodigend kan maken om te reageren. Als iemand het anders ervaart, hoeft dat niet per se jouw ervaring teniet te willen doen. Het kan ook aanvullend zijn en naast elkaar bestaan, maar tenzij het redelijk met jou mee gaat lijk je het als negatief en tegen op te vatten.
Ik snap je frustratie echt wel en daar ben ik vast niet de enige in, maar het beïnvloedt de manier waarop je hier post en dat vloeit ook weer terug in hoe men op je reageert. Dat is een dynamiek die meerdere dingen zou kunnen zeggen.
Misschien ben je je niet bewust van hoe je dingen verwoord en/of komt het anders over dan je eigenlijk bedoelt. Of misschien ben je er wel enigszins bewust van en geeft je het een mogelijkheid om je af te zetten die je misschien irl niet hebt ofzo (dat zou ik niet geheel onlogisch vinden als je zegt dat je leukere dingen kan doen, maar ze niet doet. Motivatie dus).
Kan me ook voorstellen dat het je zo hoog zit dat er ook gewoon weinig ruimte is voor buiten jouw belevingssfeer om, al lijkt er wel meer ruimte te zijn voor de negatieve reacties. (Waarmee ik niet wil zeggen dat ik geen positieve van je zie, maar het lijkt minder in vergelijking met de rest). Dat lijkt me dan weer meer over de mate van verwerking zeggen of over je gevoel van eigenwaarde.
Zeker als je je wel bewust van het patroon en toch blijft kiezen voor het lekken van je kostbare energie.
Terugkomend tot de kern waar je behoefte aan zegt te hebben, als je wil dat mensen makkelijker hun problemen uiten en ervaringen met je delen, dan is het denk ik handiger om je tactiek nog eens onder de loep te nemen. Kijk nog eens naar je op. Hoeveel daarvan richt zich op wat je wel wil en hoeveel daarvan niet? Daarmee zet je een bepaalde toon..
Ik snap wat je probeert te doen denk ik, maar dat kan denk ik efficiënter. Als je eerder op de avond post wat je wel wil (positievere insteek), dan is er ook nog meer moderatie aanwezig. Offtopic gezeur over jou kan je dan een tr voor plaatsen en als je er niet op in gaat (wat heel verleidelijk kan zijn), hoeft het topic ook minder zo een negatieve kant op te gaan. Tevens zou je een op kunnen posten en dan uit kunnen loggen. Om er morgen, als je wellicht wat meer afstand en (nacht)rust hebt gehad pas op te reageren.
Ik snap prima dat je je geroepen voelt om je te willen verdedigen, maar kijk nog eens goed naar hoeveel energie dat kost en hoeveel het je daadwerkelijk oplevert. Waarom zou je die kostbare energie in onbekende peepz op the interwebz willen blijven steken als je het ook zou kunnen steken in iets waar je meer aan hebt? Daar ligt denk ik iets voor jou om te onderzoeken waarom je jezelf niet iets leukers gunt. #Motivatie
Of misschien geeft het minder slapen je ook een beetje een vrijbrief op een bepaalde manier. Dat je misschien minder goed functioneert dan je zou kunnen vanuit je eigen keuze en niet omdat je het niet zo goed zou kunnen. Minder confronterend of misschien ook geruststellend dat je ook maar beter nog even niet iets nieuws met kans op falen en zie je nou wel dat het niet gaat genereert. In dat opzicht kan het ook een soort comfortzone worden, waarin je een eigen loop creëert..
[..]
Ook iets om rekening mee te houden ja, goede post!
[..]
Er staan echt heel verschillende soorten rustgevend spul op youtube. Die brain waves vind je misschien wel interessant. Verschillende frequenties zouden verschillende effecten creëren. Horen we weer eens iets anders over de alpha dan datinggeleuterCheck ook binaural beats.
Naast relax, meditation, yoga music etc kun je ook kijken naar ambient, new age en natuurlijk klassieke muziek
Enjoy!
Nou, als het me lukt dat ik de dingen waarvan ik zelf volgens jou denk dat ik wil doen maar eigenlijk niet graag genoeg wil doen eens een keer wel doe dan voel ik me gelijk 10x beter.quote:Op woensdag 4 september 2019 10:15 schreef Cue_ het volgende:
Dan wil je die dingen blijkbaar niet graag genoeg doen
Ok fijn voor je. Mijn probleem is juist dat ik wel een doel heb maar het probleem niet weggaat.quote:Op woensdag 4 september 2019 10:17 schreef henkbootjesbouw het volgende:
Als ik in dat soort periodes zit mis ik iets om voor te leven. Als ik weer een doel heb in mijn leven gaat dat gedrag weer weg.
Ja maar dat is juist het probleem. Dat er van die voornemens niks terechtkomt omdat ik het niet doe.quote:Op woensdag 4 september 2019 10:45 schreef Bill_Hillie het volgende:
Dat heb ik ook wel eens TS en wat hier boven al wordt aangegeven is ook wel een beetje mijn ervaring, want de onderliggende reden is bij mij voornamelijk verveling of doelloosheid. En als ik in gezelschap van mensen ben is het wel eens prettige afleiding als ik last heb van sociaal ongemak.
Als je dit wil veranderen kan je bijvoorbeeld je voornemens opschrijven om bijvoorbeeld te minderen met dit gedrag en eventueel te vervangen voor iets anders, dus in plaats van een of ander suf spelletje op je telefoon spelen voor het slapen, kan je een boek gaan lezen of een chill muziekje luisteren (ik noem maar wat). Misschien voelt het in het begin niet als helpend, maar een patroon doorbreken gaat over het algemeen niet in een dag.
Het is een goed idee, maar meestal zit ik op de telefoon en naar mijn weten heb je geen app met deze mogelijkheid.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:52 schreef Scary_Mary het volgende:
Is het misschien een optie om een van je ouders of een goede vriendin toe te vertrouwen met een wachtwoord zodat je het zelf niet meer uit kan zetten? Geen idee hoe het zit met meerdere apparaten beheren, maar er bestaan vast wel apps (bijvoorbeeld voor ouders die hun kinderen willen behoeden voor slapeloze nachten) waarmee er een time lock gecreëerd kan worden. Of een kluisje thuis met tijdsklok, al heb je daar weinig aan als je het er niet inlegt.
Woggen en soggen kende ik nog nietquote:Als je de loop onderbreekt waarin je gedachtenloos door blijft gaan, ben je wel bewust van het moment dat je kiest om het toch weer zo te doen. Dan komen we uit bij impulsbeheersing en motivatie.
Je bent zeker niet alleen, er is genoeg te vinden over internetverslaving, woggen en soggen, etc. Er kunnen natuurlijk meerdere redenen zijn waarom mensen iets niet toe willen geven of niet op zo een topic willen reageren. Het jammere vind ik dat het lijkt alsof je een en ander zo persoonlijk opvat, wat het ook minder uitnodigend kan maken om te reageren. Als iemand het anders ervaart, hoeft dat niet per se jouw ervaring teniet te willen doen. Het kan ook aanvullend zijn en naast elkaar bestaan, maar tenzij het redelijk met jou mee gaat lijk je het als negatief en tegen op te vatten.
Vooral dat laatste klopt wel ja. Ik ben doodmoe van altijd maar onbegrepen worden en ik begrijp wel enigszins dat succesvolle sociale interacties gebaseerd zijn op leugens in plaats van de waarheid, maar ik zit hier niet om een act op te voeren om aardig gevonden te worden tegenover mensen die zich zelf ook de moeite van die act besparen.quote:Ik snap je frustratie echt wel en daar ben ik vast niet de enige in, maar het beïnvloedt de manier waarop je hier post en dat vloeit ook weer terug in hoe men op je reageert. Dat is een dynamiek die meerdere dingen zou kunnen zeggen.
Misschien ben je je niet bewust van hoe je dingen verwoord en/of komt het anders over dan je eigenlijk bedoelt. Of misschien ben je er wel enigszins bewust van en geeft je het een mogelijkheid om je af te zetten die je misschien irl niet hebt ofzo (dat zou ik niet geheel onlogisch vinden als je zegt dat je leukere dingen kan doen, maar ze niet doet. Motivatie dus).
Kan me ook voorstellen dat het je zo hoog zit dat er ook gewoon weinig ruimte is voor buiten jouw belevingssfeer om, al lijkt er wel meer ruimte te zijn voor de negatieve reacties. (Waarmee ik niet wil zeggen dat ik geen positieve van je zie, maar het lijkt minder in vergelijking met de rest). Dat lijkt me dan weer meer over de mate van verwerking zeggen of over je gevoel van eigenwaarde.
Zeker als je je wel bewust van het patroon en toch blijft kiezen voor het lekken van je kostbare energie.
Waarom ik mijn kostbare tijd verspil aan mensen die hier reageren is omdat ze hun kostbare tijd ook aan mij hebben verspild. Reacties op dit topic bedoelde ik daarom ook niet, maar eerder waarom ik dit topic uberhaupt opende. Of onzin lees waar ik achteraf niets aan gehad heb wat ik daarvoor eigenlijk al wist. Het is gewoon masochisme van de bovebste plank dus ik begrijp het niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat al mijn energie en focus in noodzakelijke dingen is opgebruikt en ik daarom niet meer de energie tot zelfdiscipline voor mn andere doelen heb. Maar dat is geen "helpende gedachte", dus ik probeer wel om te denken dat ik er zelf in theorie invloed op zou kunnen uitoefenen. Al raak ik gedemotiveerd doordat bijv. bepaalde supplementen veroorzaken dat er zodra je ze neemt jeugdherinneringen naar boven komen. Die zijn dan natuurlijk wel persoonlijk maar dan denk ik weer van, dus daarvan moet je het dan hebben, gedachten die gewoon van wat processen in het lichaam voortkomen. Maar goed, dat werkt omgekeerd dan ook wel weer dus tja. Daar houd ik me dan maar aan vast.quote:Terugkomend tot de kern waar je behoefte aan zegt te hebben, als je wil dat mensen makkelijker hun problemen uiten en ervaringen met je delen, dan is het denk ik handiger om je tactiek nog eens onder de loep te nemen. Kijk nog eens naar je op. Hoeveel daarvan richt zich op wat je wel wil en hoeveel daarvan niet? Daarmee zet je een bepaalde toon..
Ik snap wat je probeert te doen denk ik, maar dat kan denk ik efficiënter. Als je eerder op de avond post wat je wel wil (positievere insteek), dan is er ook nog meer moderatie aanwezig. Offtopic gezeur over jou kan je dan een tr voor plaatsen en als je er niet op in gaat (wat heel verleidelijk kan zijn), hoeft het topic ook minder zo een negatieve kant op te gaan. Tevens zou je een op kunnen posten en dan uit kunnen loggen. Om er morgen, als je wellicht wat meer afstand en (nacht)rust hebt gehad pas op te reageren.
Ik snap prima dat je je geroepen voelt om je te willen verdedigen, maar kijk nog eens goed naar hoeveel energie dat kost en hoeveel het je daadwerkelijk oplevert. Waarom zou je die kostbare energie in onbekende peepz op the interwebz willen blijven steken als je het ook zou kunnen steken in iets waar je meer aan hebt? Daar ligt denk ik iets voor jou om te onderzoeken waarom je jezelf niet iets leukers gunt. #Motivatie
Nee, ik wil zelf beter functioneren , geen excuus waarom ik minder goed finctioneer en ik ben niet perfectionistisch, iedere verbetering is beter dan niksquote:Of misschien geeft het minder slapen je ook een beetje een vrijbrief op een bepaalde manier. Dat je misschien minder goed functioneert dan je zou kunnen vanuit je eigen keuze en niet omdat je het niet zo goed zou kunnen. Minder confronterend of misschien ook geruststellend dat je ook maar beter nog even niet iets nieuws met kans op falen en zie je nou wel dat het niet gaat genereert. In dat opzicht kan het ook een soort comfortzone worden, waarin je een eigen loop creëert..
Ja ik heb die binaur beats, meditatie, yoga enz al geprobeerd maar die binaural beats en hypnose hadden op mij geen enkel effectquote:Er staan echt heel verschillende soorten rustgevend spul op youtube. Die brain waves vind je misschien wel interessant. Verschillende frequenties zouden verschillende effecten creëren. Horen we weer eens iets anders over de alpha dan datinggeleuterCheck ook binaural beats.
Naast relax, meditation, yoga music etc kun je ook kijken naar ambient, new age en natuurlijk klassieke muziek
Enjoy!
Ik geniet van veel dwangbezigheden niet echt hoor. Bijv deze post. Ik kan niet zeggen dat ik echt geniet van je kritiek op mij. Die monnik mentaliteit heb ik heus wel geprobeerd. 8 uur naar bed, alleen noodzakelijke dingen doen, toen had ik weer een gebrek aan tijd. Maar met uitzondering daarvan voelde ik me toen wel beter. Dat weet ik ook. Alleen ik doe niet altijd de dingen waardoor ik me beter voel. Jezelf naar bed trappen klinkt makkelijk, maar omdat je 1 en dezelfde persoon bent gaat dat nogal moeilijk. Stel jij hebt een siamese tweelingbroer, hij wil opblijven jij naar bed. Nou, veel succes. Zo voel ik mij.quote:Op woensdag 4 september 2019 13:06 schreef Salvad0R het volgende:
Heeft te maken met het gegeven dat een mens liever geniet van het moment dan van uitgestelde gratificatie, ookal is uitgestelde voldoening vaak meer bevredigend/beter voor je.
Het is ook een luxe, om laat te "kunnen" opblijven... etc.
Gewoon monnik mentaliteit nemen. Jezelf naar bed trappen, alvast genieten van niet-moe wakker worden de volgende ochtend, dat aanhouden. Geldt voor alles.
Mensen die succesvol zijn hebben 0,0 procrastination
quote:Op woensdag 4 september 2019 14:41 schreef -Straw- het volgende:
Een slechte gewoonte dus. Al zou je het een gewoonteverslaving kunnen noemen...
Slechte gewoonten doorbreken doe je het beste door:
1. Je doel helder en concreet te maken. Wat wil je? Waarom? Welke voordelen en nadelen kleven eraan? Wat levert het je op?
Ik wil liever op tijd naar bed
- heb dan minder tijd
- functioneer dan beter in de tijd die ik wel heb, dat zou eigenlijk de doorslag moeten geven maar dat doet het niet
2. Wat ga je doen? Kies bijv. een tijd waarop je naar bed wilt gaan. Maak het concreet.
Ja heb ik geprobeerd maar dat is niet steeds vol te houden. Eerst lukt het, dan heb je weer late dienst en val je weer terug, dan probeer je het weer en dan gaat het maar een dag goed enz.
3. Hoe ga je het doen? Als het probleem is dat je te veel op je mobiel of sociale media zit, zoek dan een uur of wat voordat je gaat slapen iets anders om te doen. Of leg je mobiel helemaal weg na 6 uur, cold turkey. Uit het zicht.
Ja dat is dus erg moeilijk. Als ik mijn apparaten uit het zicht leg ga ik ze daarna weer zoeken
4. Stel een reminder in wanneer het tijd is om naar bed te gaan. Een wekker, een melding, wat jou helpt om je eraan te herinneren dat je nu echt maar bed wil. Dit is extra support. Als je samenwoont kan je ook anderen vragen om support.
Al geprobeerd maar eerst lukte het daarna stelde ik mijn support steeds meer teleur. Ik ga eens proberen het te vervangen door apple bed time, bedankt voor de tip.
Nieuw gedrag zo makkelijk mogelijk maken, dus als er dingen zijn die je vervelend vindt aan het naar bed gaan (bijv. tandenpoetsen), doe dat dan voortaan eerder op de avond.
Er kan nog meer nodig zijn als het een soort vluchtgedrag is, of manier om bepaalde gevoelens te dempen. Dan gaat het meer richting een verslaving. Misschien heb je genoeg aan deze concrete stappen.
Ja, ik kan genoeg dingen bedenken die ik liever wil doen dan online aanklooien.quote:Op woensdag 4 september 2019 14:51 schreef -Straw- het volgende:
Heb je genoeg anders in je leven wat voldoening geeft of een reden kan zijn om je gedrag te veranderen?
Als je bijv. niet iets hebt om voor op te staan in de ochtend, staat niets je in de weg om s nachts online aan te klooien.
Nou dat weet ik heel goed wat ik dan kan doen.quote:Op woensdag 4 september 2019 14:53 schreef Seven. het volgende:
Je kunt je ook afvragen wat je anders met al die tijd gaat doen.
Wel een serieuze vraag: is dit de oorzaak voor je gebrek aan tijd?
R&P / Chronisch gebrek aan tijd
Daar was je ook al vrij stekelig, ik vermoed dat dit voor jou best een ding is. Maar ik vraag me wel af waarom?
Goed dat je antwoord op de vraag. Hoe voel jij je daarna dan? Neem je jezelf wel eens voor om het te veranderen?quote:Op woensdag 4 september 2019 15:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb dat met veel dingen. Bijvoorbeeld blijven omgaan met mensen die niet goed voor me zijn. Facebooken op pagina’s die geen nut heeft. Hele tijd op mijn telefoon kijken. Tinder.
Lieve PabstBlueRibbon,quote:Op woensdag 4 september 2019 17:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Lieve TS,
Ik begrijp echt wel waar je naartoe wilt. Ik herken heel erg waar je tegenaanloopt. Je constateert bij jezelf dat je door jezelf geblokkeerd wordt: je wilt daar uiteraard vanaf, want je wilt door in het leven. Er valt nog zoveel te doen en te ontdekken. Dus hoe frustrerend is het als dat niet lukt?
Bij mij beginnen die blokkades wat minder te worden. Ik merk bij mezelf: als ik wat zelfverzekerder wordt en meer overtuigd raak van mijn eigen skills, dan gaat het makkelijker.
Zoiets is niet te veranderen van het één op het andere moment. Het is echt een groeiproces. Ik ben er voor mezelf achter dat ik mij moet richten op mensen waar ik mij aan kan optrekken. Mensen die me inspireren en positieve energie kunnen geven.
Je hebt nog steeds een schijthekel aan de psychische hulpverlening. Aan psychologen en psychiaters die je het gevoel geven dat ze je niet begrijpen en serieus nemen, opzadelen met diagnoses die elke keer anders zijn en je van het kastje naar de muur sturen, heb je ook geen ruk. Daar word je juist slechter van.
Ik bleef maar zoeken. Ik dacht: tussen die duizenden hulpverleners moeten er toch wel tussenzitten die mij kunnen helpen? Ik probeerde ook bij mezelf na te gaan wat ik fout deed. Ik dacht vaak bij voorbaat dat ik het over mezelf afroep en niet genoeg mijn best deed omdat ik te negatief was ofzo.
Uiteindelijk kwam ik wel een goede psych tegen. Omdat ze mij het idee gaf dat ze me serieus neemt en vaak ook conclusies kon trekken die klopten, ging de communicatie veel makkelijker.
Daarom zat ik jou ook vaak aan te sporen om toch maar te blijven proberen. Niet blijven hangen in aannames dat ze je allemaal niet begrijpen kunnen.
Maar met psychische hulp alleen kom je er ook niet. Tenminste ik niet. Ik durf me uiteindelijk wat meer open te stellen naar vrienden. En het gebeurt eigenlijk best vaak dat hun no-nonsense kijk mij veel meer raakvlakken biedt dan elke keer gesprekken met een psycholoog waarvan ik de inhoud bij voorbaat al kan dromen.
Waarvan? Van Werk Ontwijkend gedrag (woggen) en Studie ontwijkend gedrag (soggen) of mijn eigen bedachte term Hobby ontwijkend gedrag (hoggen) of allemaal?quote:Op maandag 9 september 2019 02:38 schreef Special-Tee het volgende:
Interessante vraag. Ik heb er ook last van.
Ben jaloers. Tenzij het echt migraine of zo is. Dat soort dingen houden mij niet tegen.quote:Op maandag 9 september 2019 02:56 schreef Special-Tee het volgende:
Als ik niet slaap krijg ik koppijn dus ik moet nu naar bed. Dit soort dingen helpen wel een beetje.
Mischien zoek je voldoening in de dag en ga je niet slapen tot je gevoel hiervoor is bevredigd?quote:Op maandag 9 september 2019 23:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Waarvan? Van Werk Ontwijkend gedrag (woggen) en Studie ontwijkend gedrag (soggen) of mijn eigen bedachte term Hobby ontwijkend gedrag (hoggen) of allemaal?
[..]
Ben jaloers. Tenzij het echt migraine of zo is. Dat soort dingen houden mij niet tegen.
Nu ben ik wel heel benieuwd, wat is je hobby dan?quote:Op maandag 9 september 2019 23:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Waarvan? Van Werk Ontwijkend gedrag (woggen) en Studie ontwijkend gedrag (soggen) of mijn eigen bedachte term Hobby ontwijkend gedrag (hoggen) of allemaal?
[..]
Ben jaloers. Tenzij het echt migraine of zo is. Dat soort dingen houden mij niet tegen.
Ja zoiets is het wel ja! Met uitzondering van de liefde, fantasie over liefde laat ik liever niet verpesten door de realiteit, tenzij jouw geboden realiteit beter is dan mijn fantasie, maar dat is nog nooit gebeurd dus dat betwijfel ik. Maar alsnog bedankt voor het aanbod.quote:Op maandag 9 september 2019 23:31 schreef Special-Tee het volgende:
Mischien zoek je voldoening in de dag en ga je niet slapen tot je gevoel hiervoor is bevredigd?
Mischien zoek je liefde?
Wil je een keer afspreken?
Interessant.. Dat heb ik ook.. Weet je dan niet waar die onvrede vandaan komt of is er gewoon niks aan te doen?quote:Op maandag 9 september 2019 23:37 schreef Special-Tee het volgende:
Bij mij is het zo dat er constant iets op de achtergrond in mijn psyche knaagt. Iets dat ik wil doen maar niet lukt en dit gevoel van onvrede wekt cortisol op en dit houdt mij dan 'snachts wakker. Al ben ik mij op dat moment niet bewust dat er iets knaagt waardoor ik. laat opblijf en ik denk dat ik maar een nachtbraker ben terwijl dat niet zo. is. Vroeg opstaan heeft veel voordelen maar het lukt me niet om dit vast te houden.
Gewoon lezen, dat had je ook kunnen raden misschien want bij vrouwen maakt dat nu eenmaal vaak deel uit van het dna net zoals vaak thee en katten en interieur inrichting, als het maar non fictie is. Ik word er alleen wel wazig van in mijn hoofd... Ik doe aan lichaamsbeweging dat heeft het iets verminderd maar nog niet genoeg.. Soms voel ik me alsof ik al overleden ben ofzo.,,quote:Op maandag 9 september 2019 23:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Nu ben ik wel heel benieuwd, wat is je hobby dan?
Daar kan ik me niet echt iets bij voorstellen, hoe voelt dat dan?quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Soms voel ik me alsof ik al overleden ben ofzo.,,
Dat gevoel van dissonantie ken ik wel. Alsof mijn realiteit omgeven is door een laag mist en ik eigenlijk al overleden ben. Ik kan de wereld niet zien en de wereld ziet mij ook niet. Ik begeef mij tussen de aarde en het hiernamaals. (vooral 'snachts dan idereen slaapt nogal wiedes).quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:.. Soms voel ik me alsof ik al overleden ben ofzo.,,
Ik ben geen 2 meter lange Chad met diepblauwe ogen en grote witte vleugels van 5 meter wijd. Ik loop ook niet naakt rond met een blad voor mijn geslacht. En ik heb geen gladiator physique. Nope ik kan je niet helpen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja zoiets is het wel ja! Met uitzondering van de liefde, fantasie over liefde laat ik liever niet verpesten door de realiteit, tenzij jouw geboden realiteit beter is dan mijn fantasie, maar dat is nog nooit gebeurd dus dat betwijfel ik. Maar alsnog bedankt voor het aanbod.
Nou eerst werd ik bijna aangereden door een bus. Toen dacht ik: wat nou als ik denk dat ik nog leef maar ik eigenlijk gewoon wel aangereden was door die bus? Gewoon hetzelfde , maar dan met die specifieke angst. Wat je krijgt door als hobby zoiets als lezen te hebben waardoor je aan de zijlijn staat van de maatschappij is nog net even anders, dat je op plaatsen bent en je doet niks, je participeert niet, alles lijkt nep want wat maakt het nou uit of iets verzonnen is zoals in een boek of toevallig echt. Je bent op een plaats in de realiteit maar in je hoofd ben je bij zowel het verleden heden als toekomst. Je wordt steeds zweveriger totdat je bijna niks meer te maken hebt met wat men de realiteit noemt behalve in de zin van familie en vrienden en de deprimerende aspecten ervan.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Daar kan ik me niet echt iets bij voorstellen, hoe voelt dat dan?
Ja precies dit ja, dat is iets beter verwoord.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:28 schreef Special-Tee het volgende:
Dat gevoel van dissonantie ken ik wel. Alsof mijn realiteit omgeven is door een laag mist en ik eigenlijk al overleden ben. Ik kan de wereld niet zien en de wereld ziet mij ook niet. Ik begeef mij tussen de aarde en het hiernamaals. (vooral 'snachts dan idereen slaapt nogal wiedes).
Nee, met mij als individu te zien ipv een onderdeel van de homogene vrouwmassa uit je evolutiepsychologie /pua/red pill/incel waanzin kun je me niet helpen nee dat blijkt wel. Maar die vleugels vind ik dan wel weer origineel bedacht lol.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:34 schreef Special-Tee het volgende:
Ik ben geen 2 meter lange Chad met diepblauwe ogen en grote witte vleugels van 5 meter wijd. Ik loop ook niet naakt rond met een blad voor mijn geslacht. En ik heb geen gladiator physique. Nope ik kan je niet helpen.
Ik wel, de margriet. Vind ik top om te lezen op de wc en daarbuiten.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:34 schreef Special-Tee het volgende:
Ik loop ook niet naakt rond met een blad voor mijn geslacht
Oh dat heb ik ook wel eens, wijt het vooral aan The Sixth Sense. Goede film.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:39 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Toen dacht ik: wat nou als ik denk dat ik nog leef maar ik eigenlijk gewoon wel aangereden was door die bus? Gewoon hetzelfde
Klinkt enigszins als derealisatie:quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:39 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Wat je krijgt door als hobby zoiets als lezen te hebben waardoor je aan de zijlijn staat van de maatschappij is nog net even anders, dat je op plaatsen bent en je doet niks, je participeert niet, alles lijkt nep want wat maakt het nou uit of iets verzonnen is zoals in een boek of toevallig echt.
quote:Derealisatie
Wanneer je een periode van derealisatie doormaakt, heb je ervaringen van onwerkelijkheid of vervreemding met betrekking tot de omgeving (mensen of voorwerpen worden bijvoorbeeld ervaren als onecht, als in een droom, wazig, levenloos of visueel vervormd).
https://wijzijnmind.nl/ps(...)derealisatiestoornis
Klinkt meer alsof je heel erg een uitvlucht zoekt uit een niet zo fijne set omstandigheden.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:39 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Je bent op een plaats in de realiteit maar in je hoofd ben je bij zowel het verleden heden als toekomst. Je wordt steeds zweveriger totdat je bijna niks meer te maken hebt met wat men de realiteit noemt behalve in de zin van familie en vrienden en de deprimerende aspecten ervan.
dat vind ik ook goed om te lezen topquote:Op dinsdag 10 september 2019 00:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ik wel, de margriet. Vind ik top om te lezen op de wc en daarbuiten.
Ja die heb ik nog niet gezien, ken 90% van de films niet, wil ik wel een keer gaan doen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Oh dat heb ik ook wel eens, wijt het vooral aan The Sixth Sense. Goede film.
Klinkt enigszins als derealisatie:
Klinkt meer alsof je heel erg een uitvlucht zoekt uit een niet zo fijne set omstandigheden.
In en uit ademen. Komt goed. Was 1 geval van derealisatie, dat verandert niks aan wie je bent in essentie. Denk daaraan terug, kleine geen inspiratie 1235quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
dat vind ik ook goed om te lezen top
[..]
Ja die heb ik nog niet gezien, ken 90% van de films niet, wil ik wel een keer gaan doen.
Nee derealisatie is wat anders. Het komt erg aanstellerig over als je het leest vind ik maar toch is het schrikken als je het meemaakt en ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die dat iedere dag moeten meemaken. Toen ik dxm had genomen keek ik in de spiegel en herkende ik mezelf niet mn gezicht was als dat van een vreemde, ik liep door het huis en mn eigen huis kwam over als toen ik het voor het eerst zag, mn ouders klonken als vreemden enz. Ik ging maar slapen en daarna was het gevoel weg . Dat is niet wat ik in het dagelijks leven heb. Gelukkig niet.
Ach mijn leven is niet vreselijk. Kan ongelukkiger. Al ben ik nu wel boos op mezelf omdat ik al in bed had willen liggen. Maar ik geef het op. Ik wil mn eigen leven kennelijk verpesten en dat doe ik dan ook, er valt niks aan te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |