abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 3 september 2019 @ 23:51:01 #176
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188780043
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:45 schreef ato het volgende:

[..]

Het mooie is dat je het niet ziet dat ik ziek ben, maar lastig wordt wel mijn werk omgeving.
Ik kan niet wekelijks werken op een maandag na. Ik moet dat uitleggen aan mijn net werk partners en clinten.

En als ik oude bekenden zie zoals mijn exen, als mijn lok (Haar) minder is :P
Ah ja qua werk snap ik het dan wel ja. Dat anderen misschien zoiets kunnen hebben van 'hoezo is hij ziek?' en dan misschien vinden dat je je aanstelt. Lastig hoor, ook om het dan elke keer weer uit te moeten leggen.
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
pi_188780099
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:51 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ah ja qua werk snap ik het dan wel ja. Dat anderen misschien zoiets kunnen hebben van 'hoezo is hij ziek?' en dan misschien vinden dat je je aanstelt. Lastig hoor, ook om het dan elke keer weer uit te moeten leggen.
Dat en het ziekteverzuim is echt complex tegenwoordig.
Bedrijfsarts en UWV vinden het maar raar dat ik werk naast mijn kanker en willen mij afremmen omdat het volgens hun theorie niet samen gaat, kanker en werken. Je moet toch veel rusten?

Naast mijn 'gevecht' tegen die klote ziekte en ik haat het woord gevecht, moet ik ook vechten om mijn salaris te blijven houden en zorgen dat ik niet in een afkeuring kom. Dan ga ik zoveel achteruit.
Life can be a bitch, so like it..
pi_188780109
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:47 schreef Strani het volgende:

[..]

Het blijft uiteindelijk toch een 'strijd' tussen jouw gevoel en de perceptie van anderen. Daar lijkt me moeilijk onderuit te komen.
Ik kan rokjes gaan dragen, dat schijnt te helpen :P Ik vind dat alleen wat eng.
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:50 schreef ato het volgende:

[..]

Ik kan dan ook niet, maar er zijn aardig meetings in de planning denk ik.
Ja! :D Ik houd ze in de gaten!
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:50 schreef Strani het volgende:

[..]

Schande. Bij ons op het Oranjefeest in Speuld was het feest altijd netjes om 23:50 op zaterdagavond afgelopen en werd het opruimen pas op maandag gedaan!
haha, tijden veranderen. Nu ruimen ze ook in Speuld op zondag op, hoop ik :P
pi_188780121
Zij moeten juist de mensen zoals ik ernstig ziek zijn en toch blijven doorwerken belonen.
Maar helaas is deze Maatschappij in Nederland niet meer zo.

En nu ga ik proberen te slapen, ik ben nog maar 1 dag ziek/vrij :P
pi_188780130
Dat je door blijft werken, geeft je waarschijnlijk ook meer energie. Jammer dat ze liever willen dat je (nog) minder werkt. Fijne nacht!!
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator woensdag 4 september 2019 @ 00:02:35 #181
163650 crew  Greys
Nee.
pi_188780145
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:45 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

True :) Toch voelt het soms wel vervelend om er iemand op te wijzen.
[..]

In het Engels heb je they/them. Prachtig vind ik dat. Maar in het Nederlands heb je geen goed alternatief. Je mag me zowel met hij/hem als met zij/haar aanspreken. Ze zijn allebei even fout :P
En als je heel goed je best doet, dan kan je me ook aanspreken met "die persoon", maar dan klinkt de zin vaak heel erg lelijk, dus houd het maar op hij/hem of zij/haar. :D
[..]

Het misgenderen is dat je die persoon een verkeerde gender toekent. Dat je een transvrouw met "hij" aanspreekt, is misgenderen.
In mijn geval gebeurt dat als iemand me "meneer" noemt. Nou is "mevrouw" ook fout, maar dat voelt minder erg, omdat ik niet als meisje geboren ben. Ik word wel dagelijks "meneer" genoemd, maar dat neem ik de bakker (of iets dergelijks) niet kwalijk, die weet ook niet beter.
Hoe zeggen degenen die je kennen het dan als ze over je praten? Ja je naam :P , maar daarna volgt in de verdere zinnen toch al snel hij of zij deed dat of dat of zei dat of dat. Hoe hoort dat, als zowel hij als zij fout is in die situatie? Sorry als dit een domme vraag is, maar ik heb werkelijk geen idee hoe het hoort dan. Gewoon eerlijk. :P Je familie of vrienden zeggen dan toch niet steeds 'die persoon' bedoel ik? :@
Koutist in opleiding.
pi_188780174
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:01 schreef BillDauterive het volgende:
Dat je door blijft werken, geeft je waarschijnlijk ook meer energie. Jammer dat ze liever willen dat je (nog) minder werkt. Fijne nacht!!
Mijn werk vind ik zo leuk en geeft afleiding dat scheelt natuurlijk ook.
Mijn team en leidinggevende zijn ook meewerkend en lief dat scheelt ook.
Maar het is de gemeente en regering die zo moeilijk doen.
pi_188780186
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoe zeggen degenen die je kennen het dan als ze over je praten? Ja je naam :P , maar daarna volgt in de verdere zinnen toch al snel hij of zij deed dat of dat of zei dat of dat. Hoe hoort dat, als zowel hij als zij fout is in die situatie? Sorry als dit een domme vraag is, maar ik heb werkelijk geen idee hoe het hoort dan. Gewoon eerlijk. :P Je familie of vrienden zeggen dan toch niet steeds 'die persoon' bedoel ik? :@
Nee, "hij/hem" of "zij/haar" is goed. Anders worden het zulke lelijke en rare zinnen, daar houd ik niet van.
In Engelstalige landen is '"they/them" meer geaccepteerd dan "hun/hen" hier is. Bovendien klinkt het laatste totaal niet, dus houd ik het maar op de standaard voornaamwoorden.
Ik wil alleen graag dat men woorden als "Meneer, dude, man, vent, etc." probeert te ontwijken.
Het is geen domme vraag, het is ook een lastig iets.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:06 schreef ato het volgende:

[..]

Mijn werk vind ik zo leuk en geeft afleiding dat scheelt natuurlijk ook.
Mijn team en leidinggevende zijn ook meewerkend en lief dat scheelt ook.
Maar het is de gemeente en regering die zo moeilijk doen.
Fijn dat je werk ook zo meewerkend is! Zo'n logge instantie als het UWV heeft daar een stuk meer moeite mee ;(
  woensdag 4 september 2019 @ 00:07:17 #184
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188780190
quote:

[..]

True :) Toch voelt het soms wel vervelend om er iemand op te wijzen.
[..]

In het Engels heb je they/them. Prachtig vind ik dat. Maar in het Nederlands heb je geen goed alternatief. Je mag me zowel met hij/hem als met zij/haar aanspreken. Ze zijn allebei even fout :P
En als je heel goed je best doet, dan kan je me ook aanspreken met "die persoon", maar dan klinkt de zin vaak heel erg lelijk, dus houd het maar op hij/hem of zij/haar. :D
[..]

Het misgenderen is dat je die persoon een verkeerde gender toekent. Dat je een transvrouw met "hij" aanspreekt, is misgenderen.
In mijn geval gebeurt dat als iemand me "meneer" noemt. Nou is "mevrouw" ook fout, maar dat voelt minder erg, omdat ik niet als meisje geboren ben. Ik word wel dagelijks "meneer" genoemd, maar dat neem ik de bakker (of iets dergelijks) niet kwalijk, die weet ook niet beter.
They/them lijkt me juist wel lastig eigenlijk, want dan denk ik al gauw aan meerdere mensen/meervoud. Het is inderdaad lastig om daar een goed woord voor te verzinnen.

Ik snap dat je het inderdaad bij vreemden dan minder erg vind, omdat ze niet beter weten. Je hoort soms ook verhalen dat mensen dan boos gaan worden als vreemden ze verkeerd aanspreken, met 'omg bigot, you assumed my gender!' enzo. Dan denk ik echt; dim even, als iemand er fysiek uitziet als een man danwel vrouw, dan is het niet gek als volslagen vreemdelingen dan die persoon met 'hem' danwel 'haar' aanspreken, als ze verder van die persoon niets weten.

Uiteraard maakt dit het niet minder vervelend om elke keer weer de boel uit te moeten leggen, juist als je fysiek weinig van het non-binaire ziet.
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
  woensdag 4 september 2019 @ 00:07:45 #185
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188780195
quote:

[..]

Ik ook! maar de 8ste kan ik helaas niet :( Ik moet mee helpen opruimen van een evenement.
Jammer. Zou wel heel leuk zijn als we je een keer kunnen ontmoeten! ^O^
  woensdag 4 september 2019 @ 00:09:07 #186
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188780203
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:50 schreef ato het volgende:

[..]

Ik kan dan ook niet, maar er zijn aardig meetings in de planning denk ik.
Om de twee maanden sowieso. :P Dit keer zit het zelfs dichter op elkaar. Voor mijn gevoel is de vorige sjoelmeet echt nog maar een maand geleden ofzo. :D

Ik hoop trouwens wel dat er nog wat ESF'ers bij gaan komen. Niet dat de crew niet leuk is, maar het is toch altijd extra fijn om wat mensen 'van hier' te ontmoeten.
pi_188780223
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:09 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Om de twee maanden sowieso. :P Dit keer zit het zelfs dichter op elkaar. Voor mijn gevoel is de vorige sjoelmeet echt nog maar een maand geleden ofzo. :D

Ik hoop trouwens wel dat er nog wat ESF'ers bij gaan komen. Niet dat de crew niet leuk is, maar het is toch altijd extra fijn om wat mensen 'van hier' te ontmoeten.
Ja dat wil ik ook en nu ESF in Rotterdam wordt gehouden, wil ik juist de voorpret en sfeer opsnuiven.
  woensdag 4 september 2019 @ 00:12:16 #188
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188780231
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:57 schreef ato het volgende:

[..]

Dat en het ziekteverzuim is echt complex tegenwoordig.
Bedrijfsarts en UWV vinden het maar raar dat ik werk naast mijn kanker en willen mij afremmen omdat het volgens hun theorie niet samen gaat, kanker en werken. Je moet toch veel rusten?

Naast mijn 'gevecht' tegen die klote ziekte en ik haat het woord gevecht, moet ik ook vechten om mijn salaris te blijven houden en zorgen dat ik niet in een afkeuring kom. Dan ga ik zoveel achteruit.
Als jij kan blijven werken en het volhoud, en je er zoveel op achteruit zou gaan bij afkeuring, dan snap ik echt heel goed dat het zo'n strijd voor je is momenteel.

Zulk soort situaties moeten echt individueel bekeken moeten worden en niet volgens 'een theorie'. Als jij, ondanks kanker, het echt vol blijft houden qua werken, je werk ook goed doet, dan is er geen aanleiding voor jou om gedwongen te moeten stoppen.
  woensdag 4 september 2019 @ 00:12:54 #189
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188780235
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:59 schreef ato het volgende:
Zij moeten juist de mensen zoals ik ernstig ziek zijn en toch blijven doorwerken belonen.
Maar helaas is deze Maatschappij in Nederland niet meer zo.

En nu ga ik proberen te slapen, ik ben nog maar 1 dag ziek/vrij :P
Trusten! :*
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator woensdag 4 september 2019 @ 00:13:38 #190
163650 crew  Greys
Nee.
pi_188780240
Ato bedankt voor de uitgebreide uitleg. :*

Je had het hier vorig jaar over dat je het erg vond dat je steeds je haar verloor, dus bij EIC dacht ik heel eerlijk 1 seconde 'Hij heeft een hele volle kop met haar, zou dat dan een pruik zijn' :@ Maar eenmaal dichtbij was het gewoon duidelijk je eigen haar en ik heb daar meteen tegen je geroepen 'oh wauw wat zie je er goed uit en je hr!' :D (ik roep meestal maar gewoon wat ik denk)
Maar ik besef nu: voor mj was dat dan wel een hele volle kop met haar, maar jij zult vast alsnog merken dat een bepaalde lok ietsje minder wordt. Maar zelfs dat was mij dus echt totaal niet opgevallen. Ik had een heel ander beeld bij je haar verliezen. Dus misschien is dat een hart onder je riem, je haar zag er serieus nog net zo vol uit als het jaar ervoor. O+
Koutist in opleiding.
pi_188780279
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:07 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

They/them lijkt me juist wel lastig eigenlijk, want dan denk ik al gauw aan meerdere mensen/meervoud. Het is inderdaad lastig om daar een goed woord voor te verzinnen.

Ik snap dat je het inderdaad bij vreemden dan minder erg vind, omdat ze niet beter weten. Je hoort soms ook verhalen dat mensen dan boos gaan worden als vreemden ze verkeerd aanspreken, met 'omg bigot, you assumed my gender!' enzo. Dan denk ik echt; dim even, als iemand er fysiek uitziet als een man danwel vrouw, dan is het niet gek als volslagen vreemdelingen dan die persoon met 'hem' danwel 'haar' aanspreken, als ze verder van die persoon niets weten.

Uiteraard maakt dit het niet minder vervelend om elke keer weer de boel uit te moeten leggen, juist als je fysiek weinig van het non-binaire ziet.
Een beetje een lui antwoord, maar deze site legt 'the use of the singular they' wel goed uit :)
Ik merkte vorige week dat ik me er onbewust op voorbereidde toen ik mijn fiets pakte en de deur opendeed. Twee vrouwen zeiden: "ah, deze meneer weet de weg wel" en mijn eerste reactie was: "Meneer?! heh?". Was dit 10 meter verderop gebeurd, dan had ik waarschijnlijk een andere reactie gegeven. Het is heel lastig om mensen die je niet kent niet in het hokje 'man' of 'vrouw' in te delen, zeker als ze er gewoon uit zien als een man of vrouw. Iedereen doet dat, daar kan ik mensen ook niet op aanvallen. Ik begrijp wel dat er (trans)personen boos worden als ze eruit zien als een vrouw, maar toch man genoemd worden.

Juist dat laatste zorgt bij mij voor twijfel of ik me dan toch iets vrouwelijker moet kleden. Moet ik een rokje gaan dragen, moet ik mijn nagels lakken? Het zijn dingen die ik eigenlijk niet wil doen, maar wel moet doen, als ik wil dat mensen mij niet meer als man zien.
  woensdag 4 september 2019 @ 00:20:49 #192
181667 Strani
Amunt Valencia!
pi_188780299
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:58 schreef BillDauterive het volgende:
haha, tijden veranderen. Nu ruimen ze ook in Speuld op zondag op, hoop ik :P
Oh, dat denk ik niet hoor ;) Daar zal het nog steeds net zo Christelijk zijn als toen.
  woensdag 4 september 2019 @ 00:25:23 #193
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188780334
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:11 schreef ato het volgende:

[..]

Ja dat wil ik ook en nu ESF in Rotterdam wordt gehouden, wil ik juist de voorpret en sfeer opsnuiven.
Ja O+ *O* Ik hoop echt zo volgend jaar ook vaak naar Eurovision Village enzo te kunnen. En de sfeer in die stad te proeven.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator woensdag 4 september 2019 @ 00:26:18 #194
163650 crew  Greys
Nee.
pi_188780343
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:07 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Nee, "hij/hem" of "zij/haar" is goed. Anders worden het zulke lelijke en rare zinnen, daar houd ik niet van.
In Engelstalige landen is '"they/them" meer geaccepteerd dan "hun/hen" hier is. Bovendien klinkt het laatste totaal niet, dus houd ik het maar op de standaard voornaamwoorden.
Ik wil alleen graag dat men woorden als "Meneer, dude, man, vent, etc." probeert te ontwijken.
Het is geen domme vraag, het is ook een lastig iets.
Ah dank je voor de toelichting! Ik zou denk ik ook best moeite hebben om aan te leren om hun/hen te gebruiken als je het over iemand (enkelvoud) hebt. Het klinkt zeker in het Nederlands alsof dat dan niet klopt want 'hen' is voor mijn gevel altijd meervoud. Best lastig idd! Maar als ik iemand zou kennen in jouw situatie (mag je situatie zeggen of is dat oneerbiedig, bedoel het iig niet lelijk) zou ik zeker uit alle macht proberen er rekening mee te houden en als het dan per ongeluk een keertje fout gaat sorry zeggen. En dan zou ik hopen dat diegene me er ook gewoon lief op zou wijzen. ;)
Koutist in opleiding.
pi_188780395
De enige reden dat ik 'hun/hen' fijn vind, is dat je dan wel een zin met 'hun' kan beginnen :D normaal gesproken is zo'n zin altijd fout.

quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:26 schreef Greys het volgende:
Maar als ik iemand zou kennen in jouw situatie (mag je situatie zeggen of is dat oneerbiedig, bedoel het iig niet lelijk) zou ik zeker uit alle macht proberen er rekening mee te houden en als het dan per ongeluk een keertje fout gaat sorry zeggen. En dan zou ik hopen dat diegene me er ook gewoon lief op zou wijzen. ;)
Ik heb mezelf dit jaar ook twee keer gemisgenderd, dus als jij iemand zou misgenderen, dan is dat niet heel vreemd :D Ik ga er voor zorgen dat ik lief blijf als ik naar een ESF-meeting kom!

edit: ik vind het niet oneerbiedig of lelijk :)
pi_188780427
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:13 schreef Greys het volgende:
Ato bedankt voor de uitgebreide uitleg. :*

Je had het hier vorig jaar over dat je het erg vond dat je steeds je haar verloor, dus bij EIC dacht ik heel eerlijk 1 seconde 'Hij heeft een hele volle kop met haar, zou dat dan een pruik zijn' :@ Maar eenmaal dichtbij was het gewoon duidelijk je eigen haar en ik heb daar meteen tegen je geroepen 'oh wauw wat zie je er goed uit en je hr!' :D (ik roep meestal maar gewoon wat ik denk)
Maar ik besef nu: voor mj was dat dan wel een hele volle kop met haar, maar jij zult vast alsnog merken dat een bepaalde lok ietsje minder wordt. Maar zelfs dat was mij dus echt totaal niet opgevallen. Ik had een heel ander beeld bij je haar verliezen. Dus misschien is dat een hart onder je riem, je haar zag er serieus nog net zo vol uit als het jaar ervoor. O+
Is nu weer wat minder na een aantal chemo's. Het wordt dunner zeg maar. Maar ik heb een geweldige kapster ( betaal ik ook voor) om het haar nog een beetje verzorgd doen lijken. Maar het is nu weer een stuk minder dan afgelopen keer toen wij elkaar zagen.

Mijn haar was juist weer aangegroeid na een paar maanden in april.
Ik heb wel een chemo pauze in overleg met mijn oncoloog half oktober. Want 2 weken later ga ik weer naar Gran Canaria voor 3 weken. Tuurlijk worden mijn ct scans weer spannend na mijn vakantie.
Maar het is zo lekker om een aantal weken geen chemo te hebben en wie weet heb ik nog meer haar dan afgelopen april :P
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator woensdag 4 september 2019 @ 00:43:37 #197
163650 crew  Greys
Nee.
pi_188780431
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:18 schreef BillDauterive het volgende:
Juist dat laatste zorgt bij mij voor twijfel of ik me dan toch iets vrouwelijker moet kleden. Moet ik een rokje gaan dragen, moet ik mijn nagels lakken? Het zijn dingen die ik eigenlijk niet wil doen, maar wel moet doen, als ik wil dat mensen mij niet meer als man zien.
Maar heb je dan niet juist kans dat ze mevrouw zeggen als je bv een rokje aantrekt omdat je niet wilt dat mensen je als man zien? Want dan zeggen mensen misschien uit de beste bedoelingen mevrouw (want rokje, dus denken sommigen dan "die persoon wil wellicht graag als mevrouw worden aangesproken") maar dat heb je dan eigenlijk toch ook liever niet ondanks dat het wat minder erg voelt dan meneer. Toch? :@ Als ik onderstaande goed begreep hoor, echt, vergeef me als ik het helemaal verkeerd begrijp ajb. Lijkt me wel echt zwaar, dat het eigenlijk dus altijd 'fout' voelt, wat ze zeggen.

quote:
Nou is "mevrouw" ook fout, maar dat voelt minder erg, omdat ik niet als meisje geboren ben.

[ Bericht 6% gewijzigd door Greys op 04-09-2019 00:50:02 ]
Koutist in opleiding.
  woensdag 4 september 2019 @ 00:44:25 #198
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188780435
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:18 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Een beetje een lui antwoord, maar deze site legt 'the use of the singular they' wel goed uit :)
Ik merkte vorige week dat ik me er onbewust op voorbereidde toen ik mijn fiets pakte en de deur opendeed. Twee vrouwen zeiden: "ah, deze meneer weet de weg wel" en mijn eerste reactie was: "Meneer?! heh?". Was dit 10 meter verderop gebeurd, dan had ik waarschijnlijk een andere reactie gegeven. Het is heel lastig om mensen die je niet kent niet in het hokje 'man' of 'vrouw' in te delen, zeker als ze er gewoon uit zien als een man of vrouw. Iedereen doet dat, daar kan ik mensen ook niet op aanvallen. Ik begrijp wel dat er (trans)personen boos worden als ze eruit zien als een vrouw, maar toch man genoemd worden.

Bedankt voor de link; dat zal misschien wat duidelijkheid scheppen bij mij. ^O^

Nee inderdaad bij volslagen vreemden snap ik dat je daar niet kwaad om kan worden. Zij zien iemand die eruit ziet als een man en weten niet beter. Moet voor jou heel lastig zijn wel, ondanks dat je weet dat het vreemden zijn die niet beter weten.

Wat je noemt over transpersonen die hardnekkig hij/zij worden genoemd terwijl ze er al lang niet meer uitzien als hun geboortegeslacht; dat is inderdaad wel echt respectloos. Helaas zie je dat nog vrij vaak gebeuren.

Wat betreft het laatste; daarmee geef je weliswaar aan dat je niet "helemaal" man bent, maar toch denk ik dat het beter is om niet dingen te doen die je niet wil doen. Als rokjes dragen en nagels lakken niet bij je hoort en niet goed voelt, dan denk ik; niet jezelf veranderen om het de buitenwereld makkelijker te maken. Al is dat helemaal aan jezelf natuurlijk; als je dat offer waard vindt om het jezelf makkelijker te maken niet telkens te hoeven uitleggen dat je geen man bent, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Naast dat je ook vast extra gezeik gaat krijgen door je als iemand die fysiek eruit ziet als man, in rokjes te lopen; daar zul je geheid ook weer rotopmerkingen over krijgen.
pi_188780443
Ik ga morgen jullie vragen beantwoorden, maar voor nu wordt het toch iets te laat! Ik vind de vraag van Greys ook wel moeilijk trouwens :P Daar ga ik eerst even over nadenken.
Fijne nacht allemaal.
pi_188780444
Maar ik begrijp nu ook dat mensen met chemo hun haar laten afscheren of heel kort laten.
Want het haar valt uit bij bepaalde chemo's. Het is confronterend om te zien dat er grote plukken in je borstel blijven steken. Dat heb ik helaas meegemaakt en ik hou mijn haar nu zeer kort.

Grappige was dat toen verleden jaar mijn haar uitviel en ik het kort hield, na een pauze van 3 maanden ik meer haren leek terug te krijgen. Ook met een soort van slag in mijn haren.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')