abonnement Unibet Coolblue
pi_188758107
Amerika, het land van onbegrensde mogelijkheden, ook wanneer het om eten gaat.

Ik ben van plan om eens een paar opmerkelijke recepten uit de traditioneel Amerikaanse keuken te proberen te maken, en hier mijn bevindingen te posten.

Vandaag staat op het menu: Snickers salade

Ja, dit bestaat echt. Volgens Wikipedia komt het uit Iowa en Minnesota, en wordt het veelal door kerkgangers gegeten tijdens een church picnic. Het recept staat dan ook in vele church cookbooks.

Ingrediënten:

• Granny smith appels

• Snickers repen (uiteraard!)

• geklopte slagroom

De verhouding appel:snickers is volgens mijn bron 1:1. Dus voor elke appel die je in je salade verwerkt, neem je 1 snickers reep (een grote). Dit heb ik aangehouden.

De bereiding is heel simpel. Je maakt blokjes van de appels en de snickers repen, mixt het in een schaal, en gooit de slagroom erbij. Goed roeren. Klaar.

Dan krijg je dus dit:



Eindoordeel:
Ik heb inmiddels een heel schaaltje op. Leuk om te proberen, zeker niet vies, maar niet echt voor herhaling vatbaar. De snickers wordt al snel te overheersend kwa smaak. Merk dat ik de appel er een beetje tussenuit zat te eten, want anders proef je bijna geen appel. Misschien had ik toch een andere verhouding moeten gebruiken.

Ik heb het trouwens gegeten als dessert. Ik weet niet of ik het als echte bijgerecht bij de aardappelen lekker had gevonden. :'( Geen idee trouwens wat de Amerikanen erbij eten.

Morgen wil ik ketchup soep proberen. Stay tuned :D
  maandag 2 september 2019 @ 19:12:07 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_188758302
Jello salad en hele gefrituurde kalkoen mogen niet ontbreken op je lijstje.
pi_188758380
:{
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_188758394
Goed topic.
Lijkt me trouwens helemaal niks, die salade
blablablabla
  maandag 2 september 2019 @ 19:29:27 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188758664
Dit klinkt als een goed topic.
Misschien kun je kleine foto reportages maken voor de sfeer. :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_188758671
Gaarne volgende keer je gewicht voor en na bijhouden.
  maandag 2 september 2019 @ 19:34:26 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188758754
Mogen we suggesties aanleveren? :P

Peanut butter pizza
Bacon milkshake
Sweet potatoe casserole (met marshmallows)
Deep fried oreo's
KuikenGuppy
pi_188758774
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 19:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaarne volgende keer je gewicht voor en na bijhouden.
Ik heb vandaag toch maar mooi mijn 2 stuks fruit al binnen!
pi_188758784
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 19:34 schreef Burdie het volgende:
Mogen we suggesties aanleveren? :P
Als het maar niet te moeilijk is. Ik ben lui. Ook dat is typisch Amerikaans :P
pi_188758987
Bizarre combinatie 8-) ik ben geintrigeerd
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188759179
_O-
  maandag 2 september 2019 @ 20:40:12 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188760171
Wel goed om te lezen dat die Amerikanen behalve frituur ook nog salades tot zich nemen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188760270
Hartaanval Eet suggestie:"


Gefrituurde boter :7


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2019 20:46:48 ]
pi_188760303
Fascinerend topic :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 02-09-2019 21:20:20 ]
Spoilers!
pi_188760709
Dit is wel een leuke episode van The Pizza Show over bizarre combinaties ervan:
pi_188761121
En het meest bizarre vond ik dus nog dat sommige Amerikanen dit echt als een decennia oud familierecept beschouwen.

Eerst had ik nog de naïeve gedachte dat deze combinatie wel uit de koker van één of andere stoned millenial moest komen ;(
pi_188761215


Je hebt nog gelijk ook met je retro recept. Denk wel aanzienlijk meer appel toevoegen als ik dit filmpje bekijk.
blablablabla
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 3 september 2019 @ 13:32:34 #18
414785 sirdanilot
pi_188769906
Maak ook chicken and waffles, een bizarre combinatie van gefrituurde kip en mierzoete wafels met mierzoete stroop eroverheen :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_188769959
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 13:32 schreef sirdanilot het volgende:
Maak ook chicken and waffles, een bizarre combinatie van gefrituurde kip en mierzoete wafels met mierzoete stroop eroverheen :')
Zou ook niet mijn eerste keus zijn maar lijkt me nog wel weg te krijgen. Beetje net zoals wij pannenkoeken eten met spek en stroop en zo, vind zo'n snicker salade en zo smeriger klinken.
pi_188770746
Ik maak regelmatig chicken & waffles. Beetje als wafels/pannenkoeken met spek idee inderdaad. Al maak ik de wafels niet heel zoet.
pi_188772021
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 14:31 schreef n0a het volgende:
Ik maak regelmatig chicken & waffles. Beetje als wafels/pannenkoeken met spek idee inderdaad. Al maak ik de wafels niet heel zoet.
Dat staat hier ook nog op de culinaire wensenlijst :Y
Spoilers!
pi_188773675
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat staat hier ook nog op de culinaire wensenlijst :Y
Gooi eventueel nog wat geraspte kaas door de wafels als je zo ver bent.
pi_188773988
Maar er is niks gekookt.
pi_188774932
Amerika, het land van de onbegrensde mogelijkheden, en het land van de onbegrensde cuisine. :Y)

Ladies and gentlemen, welkom bij aflevering 2. O+

Zoals beloofd, een nieuw ziek Amerikaans recept: ketchup soup.
Weer een extreem makkelijk recept, dat ik moe van de noeste arbeid, gemakkelijk kan maken. :7 Want echte Amerikanen zijn ook lui.

Het verhaal achter dit recept:
Dit recept schijnt vooral populair te zijn bij grootstedelijke alleenstaande moeders, aan het einde van de maand, wanneer ze door hun voedselbonnen heen zijn. :+
Waarom?
Omdat je dit recept helemaal gratis kan maken! De zakjes ketchup kun je gratis bij de McDonalds of andere Amerikaanse vreetschuur halen. De cupjes koffiecreamer haal je gratis bij een koffietent (geen Starbucks maar één waar ze nog ouderwets Amerikaanse filterkoffie schenken). Bij de fastfoodketen Wendy's schijnen ze ook nog gratis saltine crackers weg te geven, heb ik op een Amerikaans forum gelezen, dus dan kan je dit recept dus helemaal GRATIS maken.
Van wat ik op Amerikaanse fora gelezen heb, herinneren veel Amerikanen die in armoedige omstandigheden zijn opgegroeid dit recept wel uit hun kindertijd. :')

Pro-tip: Een hotdog van $1 kopen. Je zakken (en die van je kids) helemaal volstouwen met de gratis ketchup zakjes van de hotdog tent. De hotdog kun je vervolgens in stukken knippen en door de soep verwerken. Het broodje kun je bij de soep eten ipv de crackers. :7

Ingredienten:

• Tomatenketchup

• Cupjes vloeibare koffiecreamer

• Saltine crackers (zoute crackers)

• Kokend water

In Nederland is de ketchup van de McDonalds helaas niet gratis. :'( Dus ik heb gewoon de fles ketchup gebruikt die bij mij in de koel kast staat. Ook de cupjes koffieroom en de crackers komen bij mij gewoon uit de supermarkt. Water komt uiteraard gewoon uit de kraan, wel zo goedkoop. :P

Bereiding
Ik deed 8 eetlepels ketchup in een kom. Vervolgens vulde ik de kom tot de rand met heet water uit de water koker. Goed roeren, zodat alle ketchup oplost in het water. Dit duurt even, want er blijft in eerste instantie wat ketchup op de bodem zitten. :{ Daarna goot ik het cupje koffieroom erdoor, voor een heerlijk romig effect. :9~ Serveren met de crackers, en eet smakelijk! O-)

Er is ook een nog alternatieve bereidingswijze waarbij je koud water bij de ketchup gooit, en het geheel dan in de magnetron doet. Daar heb ik dit keer niet voor gekozen.

Beoordeling: de substantie
Tot mijn verbazing is de substantie niet eens zo waterig als ik verwacht had. :o Dat valt harstikke mee. De koffiecreamer laat witte spikkels in de soep achter, dat ziet er wat onsmakelijk uit. :7 ;( Blijkbaar lost het niet op in de soep.

Beoordeling: de temperatuur
Allereerst valt me op dat de soep wat aan de lauwe kant is kwa temperatuur, ondanks het hete water. Dit is ongetwijfeld te wijten aan het feit dat ik mijn ketchup net als alle andere sauzen standaard in de koel kast bewaar. ;(

Beoordeling: de smaak
Ik neem één hap en STERK!!!! :( :o Alsof je zo'n blikje tomatenpurree leeg zit te vreten. ;( Heb het overgegoten in een grotere kom, en er nog een plens kokend water bijgegooid. Dat was wat beter toe doen. Amerikanen beweren dat dit gerecht "net echt" smaakt, naar echte tomatensoep uit blik. Nu weet ik niet wat voor tomatensoep Amerikanen normaal vreten. ;( Maar dit lijkt dus echt totaal niet op de tomatensoep welke ik normaal in blik heb van de Unox. :{ Van de koffiemelk is gelukkig??? niets te proeven.

De crackers zijn al net zo zout als de soep. En zout op zout is niet echt een goeie combi.

Eindoordeel
Dit is inderdaad armoevreten. :D Alleen als ik anders om zou komen van de honger, zou ik dit nog een keer maken. Voor nu heb ik de helft door de gootsteen gegooid. :'( Het lijkt kwa smaak nog meer op pastasaus dan op tomatensoep.

Wat ik de volgende keer van plan ben te maken, verklap ik nog niet :P . Maar ik zal alvast een tipje van de sluier lichten: Het recept bevat rundergehakt en cola (ja, cola!). :D
pi_188775006
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:10 schreef potjecreme het volgende:
Maar er is niks gekookt.
Dit keer wel. Gekookt water :P
  dinsdag 3 september 2019 @ 19:58:22 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188775778
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2019 19:11 schreef uncucked het volgende:
Amerika, het land van de onbegrensde mogelijkheden, en het land van de onbegrensde cuisine. :Y)

Ladies and gentlemen, welkom bij aflevering 2. O+

Zoals beloofd, een nieuw ziek Amerikaans recept: ketchup soup.
Weer een extreem makkelijk recept, dat ik moe van de noeste arbeid, gemakkelijk kan maken. :7 Want echte Amerikanen zijn ook lui.

Het verhaal achter dit recept:
Dit recept schijnt vooral populair te zijn bij grootstedelijke alleenstaande moeders, aan het einde van de maand, wanneer ze door hun voedselbonnen heen zijn. :+
Waarom?
Omdat je dit recept helemaal gratis kan maken! De zakjes ketchup kun je gratis bij de McDonalds of andere Amerikaanse vreetschuur halen. De cupjes koffiecreamer haal je gratis bij een koffietent (geen Starbucks maar één waar ze nog ouderwets Amerikaanse filterkoffie schenken). Bij de fastfoodketen Wendy's schijnen ze ook nog gratis saltine crackers weg te geven, heb ik op een Amerikaans forum gelezen, dus dan kan je dit recept dus helemaal GRATIS maken.
Van wat ik op Amerikaanse fora gelezen heb, herinneren veel Amerikanen die in armoedige omstandigheden zijn opgegroeid dit recept wel uit hun kindertijd. :')

Pro-tip: Een hotdog van $1 kopen. Je zakken (en die van je kids) helemaal volstouwen met de gratis ketchup zakjes van de hotdog tent. De hotdog kun je vervolgens in stukken knippen en door de soep verwerken. Het broodje kun je bij de soep eten ipv de crackers. :7

Ingredienten:

• Tomatenketchup

• Cupjes vloeibare koffiecreamer

• Saltine crackers (zoute crackers)

• Kokend water

In Nederland is de ketchup van de McDonalds helaas niet gratis. :'( Dus ik heb gewoon de fles ketchup gebruikt die bij mij in de koel kast staat. Ook de cupjes koffieroom en de crackers komen bij mij gewoon uit de supermarkt. Water komt uiteraard gewoon uit de kraan, wel zo goedkoop. :P

Bereiding
Ik deed 8 eetlepels ketchup in een kom. Vervolgens vulde ik de kom tot de rand met heet water uit de water koker. Goed roeren, zodat alle ketchup oplost in het water. Dit duurt even, want er blijft in eerste instantie wat ketchup op de bodem zitten. :{ Daarna goot ik het cupje koffieroom erdoor, voor een heerlijk romig effect. :9~ Serveren met de crackers, en eet smakelijk! O-)

Er is ook een nog alternatieve bereidingswijze waarbij je koud water bij de ketchup gooit, en het geheel dan in de magnetron doet. Daar heb ik dit keer niet voor gekozen.

Beoordeling: de substantie
Tot mijn verbazing is de substantie niet eens zo waterig als ik verwacht had. :o Dat valt harstikke mee. De koffiecreamer laat witte spikkels in de soep achter, dat ziet er wat onsmakelijk uit. :7 ;( Blijkbaar lost het niet op in de soep.

Beoordeling: de temperatuur
Allereerst valt me op dat de soep wat aan de lauwe kant is kwa temperatuur, ondanks het hete water. Dit is ongetwijfeld te wijten aan het feit dat ik mijn ketchup net als alle andere sauzen standaard in de koel kast bewaar. ;(

Beoordeling: de smaak
Ik neem één hap en STERK!!!! :( :o Alsof je zo'n blikje tomatenpurree leeg zit te vreten. ;( Heb het overgegoten in een grotere kom, en er nog een plens kokend water bijgegooid. Dat was wat beter toe doen. Amerikanen beweren dat dit gerecht "net echt" smaakt, naar echte tomatensoep uit blik. Nu weet ik niet wat voor tomatensoep Amerikanen normaal vreten. ;( Maar dit lijkt dus echt totaal niet op de tomatensoep welke ik normaal in blik heb van de Unox. :{ Van de koffiemelk is gelukkig??? niets te proeven.

De crackers zijn al net zo zout als de soep. En zout op zout is niet echt een goeie combi.

Eindoordeel
Dit is inderdaad armoevreten. :D Alleen als ik anders om zou komen van de honger, zou ik dit nog een keer maken. Voor nu heb ik de helft door de gootsteen gegooid. :'( Het lijkt kwa smaak nog meer op pastasaus dan op tomatensoep.

Wat ik de volgende keer van plan ben te maken, verklap ik nog niet :P . Maar ik zal alvast een tipje van de sluier lichten: Het recept bevat rundergehakt en cola (ja, cola!). :D
Je zou er nog wat algemeen voorkomende kruiden aan kunnen toevoegen, zoals brandnetel en zevenblad. Die zijn ook gratis overal te plukken en geven net wat cachet aan deze armeluissoep.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188775809
Wat ik wel eventjes kwijt wil tussendoor: diep respect dat je dit avontuur / project aandurft, met beide handen aanpakt en met ons deelt. Ik wordt al misselijk bij het lezen van de eerste twee recepten!

Als groot USA liefhebber (elke zomervakantie reis ik naar een nieuw deel) en ik ben niet vies van wat nieuws proberen. Gefrituurde krokodil, tomaten, spruitjes, augurken en jalapeños heb ik al een keer gehad en valt nog wel onder de “safe”-categorie maar hoe ver jij ga... _O_
pi_188776073
Respect dat je je smaakpapillen opoffert voor de wetenschap, mijn dank is groot en ik ben benieuwd naar het vervolg.
pi_188776188
Ik zit nog te kokhalzen na het lezen van het ketchup recept :r :r :r

How can people do this to themselves? :'( :{ :'( ;(
  dinsdag 3 september 2019 @ 20:24:55 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188776212
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:23 schreef Brybry het volgende:
Ik zit nog te kokhalzen na het lezen van het ketchup recept :r :r :r

How can people do this to themselves? :'( :{ :'( ;(
Ik denk dat tomatensoep uit blik qua ingredienten niet heel anders is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188776239
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat tomatensoep uit blik qua ingredienten niet heel anders is.
Dit inderdaad. Alleen dan gebruik je tomatenpurree ipv ketchup en kookroom ipv koffieroom. Komt in principe op hetzelfde neer.
pi_188776260
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 19:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je zou er nog wat algemeen voorkomende kruiden aan kunnen toevoegen, zoals brandnetel en zevenblad. Die zijn ook gratis overal te plukken en geven net wat cachet aan deze armeluissoep.
Zou zeker kunnen. Ik ga het alleen niet uitproberen. Onkruid vreten, dat gaat me nog net iets te ver.
  dinsdag 3 september 2019 @ 20:28:13 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188776277
Naast Amerikaans eten zou een topic van eten onder de euro (voor een heel gezin) ook interessant zijn. Of twee euro, daarmee moet het te doen zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188776287
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 19:59 schreef JayHovah het volgende:
Wat ik wel eventjes kwijt wil tussendoor: diep respect dat je dit avontuur / project aandurft, met beide handen aanpakt en met ons deelt. Ik wordt al misselijk bij het lezen van de eerste twee recepten!

Als groot USA liefhebber (elke zomervakantie reis ik naar een nieuw deel) en ik ben niet vies van wat nieuws proberen. Gefrituurde krokodil, tomaten, spruitjes, augurken en jalapeños heb ik al een keer gehad en valt nog wel onder de “safe”-categorie maar hoe ver jij ga... _O_
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:15 schreef DonnaNoble het volgende:
Respect dat je je smaakpapillen opoffert voor de wetenschap, mijn dank is groot en ik ben benieuwd naar het vervolg.
Haha, dankje. Ik vind het tot nu toe wel meevallen. Het zijn vooral de combinaties die het zo bizar maken.
  dinsdag 3 september 2019 @ 20:28:53 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188776291
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:27 schreef uncucked het volgende:

[..]

Zou zeker kunnen. Ik ga het alleen niet uitproberen. Onkruid vreten, dat gaat me nog net iets te ver.
Het is geen onkruid. Of je nu sla uit je tuin plukt of zevenblad, wat is het verschil?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188776329
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is geen onkruid. Of je nu sla uit je tuin plukt of zevenblad, wat is het verschil?
Dat je, uitgaand van de alleenstaande moeder in NYC of Detroit, je het in een stadspark moet gaan plukken waar er wellicht tig honden over gezeken hebben.
  dinsdag 3 september 2019 @ 20:33:17 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188776375
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:30 schreef uncucked het volgende:

[..]

Dat je, uitgaand van de alleenstaande moeder in NYC of Detroit, je het in een stadspark moet gaan plukken waar er wellicht tig honden over gezeken hebben.
Ok, ik ga van mijn eigen situatie uit. Ik gooi wel vaker zevenblad en brandnetel in de soep.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 3 september 2019 @ 20:35:10 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188776405
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:28 schreef uncucked het volgende:

[..]

[..]

Haha, dankje. Ik vind het tot nu toe wel meevallen. Het zijn vooral de combinaties die het zo bizar maken.
Ik eet nog liever die ketchupsoep dan die salade met snickers
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188776427
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik eet nog liever die ketchupsoep dan die salade met snickers
Ik vond die salade toch echt een heel stuk lekkerder. Die zou ik gerust met feestjes aan mijn gasten serveren. Je moet er alleen niet te veel van eten.

Die soep, nooit meer.
pi_188776973
Kudoos voor je research _O_
Spoilers!
pi_188779005
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat staat hier ook nog op de culinaire wensenlijst :Y
Ik raad het aan met cornbread jalapeno wafels. Ik vond het top.
pi_188779700
Smerig vreten, leuk topic! 😃
pi_188779973
Ik ga dit topic volgens, wil ooit nog 'cola kip' maken _O_
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  woensdag 4 september 2019 @ 00:44:25 #44
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_188780436
Wel jammer dat er geen foto van de soep is gemaakt
AZ
ALKMAAR
pi_188782141
Leuk topic!
Ik wacht met smart op je review van jello salad. Één keer gehad als onderdeel van een Thanksgiving diner. Ik voelde me een beetje bedrogen ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188783280
Ik vind dit een interessant topic :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188783302
Leuk topic!

Die salade laat ik even aan me voorbij gaan (al zou ik het wel proeven als iemand anders de moeite neemt het te maken)

Met die soep van ketchup lijkt me weinig mis, gewoon de juiste verhoudingen gebruiken (er zit immers erg veel suiker in ketchup), wat normale ingrediënten er in (anders is het natuurlijk niet te vergelijken met tomatensoep) en dan moet dat goed te doen zijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 09:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Leuk topic!
Ik wacht met smart op je review van jello salad. Één keer gehad als onderdeel van een Thanksgiving diner. Ik voelde me een beetje bedrogen ;(
oooh, Thanksgiving dinner, dat is toch wanneer ze een sweet potato and marshmallow casserole op tafel zetten?? .....ik wil natuurlijk niemand op ideeën brengen, maarruh.... try before you die! :Y)

(en nu ga ik even jello salad googelen)

edit:
oke @Cat-astrophe ...jij wint, dat is té erg -O-
pi_188786804
Ambrosia salad. Ook zoiets 😖
pi_188790377
Amerika, het land van onbegrensde mogelijkheden, ook op culinair gebied. :Y)

Nummer 3 alweer. Het recept van vandaag, dames en heren, is BBQ Beef Pasta.

Het verhaal achter dit recept
Als skere college student in Murica heb je 1. geen cent te makken en 2. ben je een luie donder. Gelukkig is daar een oplossing voor: ramen noodles, wat wij hier in Nederland gewoon instant noodles noemen. Voor $0.20 o.i.d. koop je zo'n pakje gedroogde noodles met seasoning zakje en smaakvolle olie. Dit is echt traditioneel college food, en ook het onderwerp van spot in vele college memes en tussen college studenten onderling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk heeft de Amerikaanse TelSell daarop ingespeeld. Teleshopping guru Cathy Mitchell slijt via dit medium haar "ramen joy" kookboek aan de man.


Je voelt hem natuurlijk al aankomen. :+ Ik ga een recept van haar maken, namelijk het recept dat om 0:24 voorbij komt. Wat een traktaat, mensen! :+ En zooooo'n creatieve manier om die saaie instant noodles op te leuken O+ Wat een joy! Halleluja, it's amazing, ladies and gentlemen! Pick up your phone and order now! :D

Ingredienten

• Pakje instant noodles (wat ik vanaf nu ramen noodles ga noemen (8> )

• Klein beetje rundergehakt ("or any other meat", volgens onze girl Cathy :* , maar ik houd het gewoon bij gehakt.)

• Ketchup ("a good size squeeze" :7 )

• Blikje cola :{ ;(

Bereiding
Ik deed het gehakt rauw in de braadpan, en tegelijkertijd voegde ik het zakje seasoning en het zakje geurige olie dat bij het pakje ramen noodles zat toe.
Toen het gehakt eenmaal rul gebakken was, voegde ik de (harde) noodles toe. Deze had ik uiteraard eerst gebroken in kleine stukjes (het leukste gedeelte imo :D ).
Een flinke scheut ketchup erbij. En dan een heel blikje cola leeggieten in de pan >:) .

Serveren met een beetje geraspte kaas er over, en wat garlic bread.
Garlic bread is typisch Amerikaans en supersimpel te maken: Wit brood insmeren met gesmolten kruidenboter waar je een teentje knoflook aan toegevoegd heb. Voor echte garlic bread moet je boterham dan eigenlijk nog even de oven in, maar ik was te lui om dat ding helemaal aan te zwengelen voor een paar boterhammen ;( , dus ik eet het maar gewoon zo. :P

Eet smakelijk!

Eindoordeel
Bij de eerste hap van dat ramen brouwsel denk je, mmm, that ain't so bad, dude 8-) En dan neem je hap 2, en dan voel je dat je moet :r :r :r :r Van de vrijwel verdampte cola is alleen nog de zoete karamelsmaak (en geur :r ) overgebleven, en dat in combinatie met die super-super-super zoute seasoning van de noodles is zoooooooo onbeschrijvelijk GOOR :r Ik wou dat ik een geurcomputer had, dan wisten jullie meteen wat ik bedoel .....

Zonde, maar ik heb het weggegooid.

Cathy Mitchell moet toch wel weten wat voor smerige recepten ze working class Amerika aansmeert, wat een troll.
Haar gezicht als de inkomsten van haar TelSell hustle binnenkomen: :+

De garlic bread is trouwens veel te sterk kwa smaak. Bleggh. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Als bonus nog een leuke voice-over van de infomercial:

pi_188790561
:r
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188790860
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:43 schreef Lonaa het volgende:
:r
Wees TS dankbaar. o|O Hij bespaart je de proeverij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188790873
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wees TS dankbaar. o|O Hij bespaart je de proeverij.
Oh zeker. Maar :r
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188790911
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh zeker. Maar :r
Wat had je anders verwacht van gekke Muricans?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188790914
Kerel, mijn diepe respect en verbazing heb ik al aan je getoond. Wat mij betreft: keep on going.
Maar toch vraag ik mij twee dingen af:
- Als het er al zo beroerd ingaat, hoe slecht moet het er dan wel niet van onderen uitkomen? Volgens mij spetter je de tegeltjes van de badkamerwand af...
- Komt je maag / lichaam niet enorm in protest door al die afvalstoffen die je erin gooi? Of is het compenseren met 5 dagen alleen appels en vitamine-supplementen eten?
pi_188791060
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 20:00 schreef JayHovah het volgende:
Kerel, mijn diepe respect en verbazing heb ik al aan je getoond. Wat mij betreft: keep on going.
Maar toch vraag ik mij twee dingen af:
- Als het er al zo beroerd ingaat, hoe slecht moet het er dan wel niet van onderen uitkomen? Volgens mij spetter je de tegeltjes van de badkamerwand af...
- Komt je maag / lichaam niet enorm in protest door al die afvalstoffen die je erin gooi? Of is het compenseren met 5 dagen alleen appels en vitamine-supplementen eten?
Ik weet niet of je vragen serieus bedoeld zijn, maar ik zal gewoon antwoord geven.

Hoe het eruit gaat: geen problemen so far. Waarom zou dat ook zo moeten zijn? De ingredienten op zich zijn niet raar. Als je op je werk een pakje noodles eet om 16:00 uur, rundergehakt in tomatensaus met pasta eet voor diner, en 's avonds een blikje cola drinkt, krijg je precies dezelfde ingredienten binnen. Ik heb het wel eens gezegd: Het is de combinatie die het bizar maakt.

Ik merk inderdaad wel, dat ik het voel zitten. Als je in een keer een appel met een reep Snickers en een flinke berg slagroom eet, ja, daar gaat je lichaam wel wat van vinden, zo'n caloriebom. Maar een uur/twee uur later is het weg en dan kan ik gewoon weer aan de thee met een koek.

En ik moet ook eerlijk zijn, ik heb dit keer niet meer op dan twee, drie happen. Ik werd zo misselijk, het was gewoon niet te doen. En die misselijkheid kwam imo nog meer door de geur dan de smaak.
  woensdag 4 september 2019 @ 20:09:08 #56
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188791069
Dit is nog erger dan die k&k rommel allemaal. _O-.

Diep respect. _O_.
And so is the past
pi_188791080
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2019 20:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dit is nog erger dan die k&k rommel allemaal. _O-.

Diep respect. _O_.
Wat is k&k?
  woensdag 4 september 2019 @ 20:12:04 #58
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188791115
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 20:09 schreef uncucked het volgende:

[..]

Wat is k&k?
Kant en klaar.
And so is the past
pi_188791455
Het was wel serieus bedoeld @uncucked maar ik begrijp dat je dus enkele happen probeert en geen bord vol. Maar evengoed was ik erg benieuwd hoe je lichaam erop reageert, thanx voor de info!
pi_188791464
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 20:29 schreef JayHovah het volgende:
Het was wel serieus bedoeld @:uncucked maar ik begrijp dat je dus enkele happen probeert en geen bord vol. Maar evengoed was ik erg benieuwd hoe je lichaam erop reageert, thanx voor de info!
Bij dit gerecht. Die snickers salade heb ik wel helemaal op. Die soep een half kommetje.
  woensdag 4 september 2019 @ 20:40:01 #61
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_188791611
Bazentopic!
pi_188792612
Oh ik heb nog wel een leuke voor je.

  woensdag 4 september 2019 @ 21:49:01 #63
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188792664
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:45 schreef emmyemmy2 het volgende:
Oh ik heb nog wel een leuke voor je.

Cooking with Jack, wat een baas.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_188793822
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:49 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Cooking with Jack, wat een baas.
Volledig functie van arm kwijt omdat je vreet als een varken? Gewoon door blijven gaan 8-)

Je zoon heeft wiet gerookt? Lekker zn keel dichtknijpen 8-)
pi_188793857
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 22:49 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Volledig functie van arm kwijt omdat je vreet als een varken? Gewoon door blijven gaan 8-)

Je zoon heeft wiet gerookt? Lekker zn keel dichtknijpen 8-)
Hij ziet er uit als een overjarige hiphop gangstah ;(
  donderdag 5 september 2019 @ 08:16:21 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188796377
Leuk topic :D ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188801054
Fascinerend topic! :D ^O^

TS, mocht je van je meest recente avontuur nog cola over hebben en een nog makkelijker receptje willen: google 'peanuts in Coke'!
Let me see you stripped down to the bone
pi_188803863
--

[ Bericht 99% gewijzigd door uncucked op 05-09-2019 18:05:42 ]
pi_188804241
Amerika, het land van de onbegrensde mogelijkheden, ook in de keuken. :Y)

Welkom terug, lieve fokkertjes O+ , voor een nieuw ziek Amerikaans recept dat ik nu weer ga 'koken'. Nummer 4 alweer.

Met vandaag: Wanda's macaroni salad

Dit is een echt Southern gerecht van Simply Sara, Youtube ster een schat van een meid uit het prachtige West-Virginia. :7

Dat behoeft verder geen uitleg.



Ingredienten:

• Een heel blik zoete gecondenseerde melk :o

• 200 gram suiker :o

• 236 ml witte azijn

• 437 ml echte mayonaise :o

• 453 gram macaroni (gekookt)

• 1 hele groene paprika (in blokjes gesneden)

• 3 stengels bleekselderij

• 1 grote ui

• 4 wortels (geraspt)

• Zout (snufje)

• Peper (snufje)

In de bovenstaande lijst heb de Amerikaanse hoeveelheden (cups, pint, ounces etc.) omgerekend naar het metrieke stelsel, en op hele getallen afgerond.

Dit is me echter een beetje te veel van het goede, dus heb even wat aanpassing gemaakt. In plaats van gecondenseerde melk (= melk met suiker, en dan ingekookt tot stroop), heb ik gewoon halfvolle melk gebruikt. In plaats van echte mayonaise, heb ik light fritessaus gebruikt. En in plaats van 1 hele cup suiker (200 gram), heb ik 3 eetlepels suiker gebruikt. Verder heb ik het origineel aangehouden, zij het niet tot op de gram nauwkeurig.

Bereiding
Eerst maak je de 'dressing' door de melk, suiker, azijn, fritessaus bij elkaar te doen. Vevolgens kook je macaroni volgens aanwijzingen op de verpakking. Afgieten, en vervolgens doe je de macaroni bij de dressing. Goed roeren. Dan voeg je de groente toe. Tot slot zout en peper toevoegen naar smaak.
En voila, een lekkere, gezonde salade met veel groente.

Eindoordeel
Het mengsel ziet er natuurlijk wel een beetje vies uit :P , maar de smaak is nog zeer redelijk. :D Paprika, selderij, ui en wortels gaan goed samen! O+ Mayonaise en azijn doe ik normaal ook in salades. :@ Het zoetje van de suiker, heft het zuurtje van de azijn mooi op. ^O^ Conclusie: Best lekker, als je de ingredienten een beetje naar smaak aanpast. Ik had nog geraspte kaas over van gisteren dus dat heb ik er nog over gedaan. Dat maakt het gerecht echt af imo. :9~ Lekker :Y) Heb er echt van zitten smullen :7
pi_188804562
Je hebt het recept verknoeid :o

Logisch dat het nu lekker was. :P
En dan zijn Amerikanen verbaasd dat ze als natie zo moddervet zijn :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188804564
Die Noodles he, als je daar een half pakje voorgesneden gemengde groente en wat stukjes kipfilet bij bakt, is dat nog best een prima maaltijd.
:Y
compact en kleverig.
pi_188804598
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 18:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je hebt het recept verknoeid :o

Logisch dat het nu lekker was. :P
En dan zijn Amerikanen verbaasd dat ze als natie zo moddervet zijn :')
Dat inderdaad! Er klopt helemaal niets meer van dat recept zo :'(

Ik mis de gecondenseerde melk ;(
compact en kleverig.
pi_188804630
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 18:56 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat inderdaad! Er klopt helemaal niets meer van dat recept zo :'(

Ik mis de gecondenseerde melk ;(
Waar moet ik in Nederland gecondenseerde melk vandaan halen dan? :P Koffiemelk komt nog het dichtst in het buurt, sorry, maar I can't. Had geen zin om weer mijn vreten na een paar happen weg te gooien :'( ;(
pi_188804648
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 18:58 schreef uncucked het volgende:

[..]

Waar moet ik in Nederland gecondenseerde melk vandaan halen dan? :P Koffiemelk komt nog het dichtst in het buurt, sorry, maar I can't. Had geen zin om weer mijn vreten na een paar happen weg te gooien :'( ;(
Gewoon bij de supermarkt volgens mij :?
Ik heb het ooit 1x ergens voor gekocht en dat was volgens mij gewoon bij de AH.
compact en kleverig.
pi_188804665
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 18:58 schreef uncucked het volgende:

[..]

Waar moet ik in Nederland gecondenseerde melk vandaan halen dan? :P Koffiemelk komt nog het dichtst in het buurt, sorry, maar I can't. Had geen zin om weer mijn vreten na een paar happen weg te gooien :'( ;(
Supermarkt :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188804673
Mijn kopkaas ziet er afentoe nog smakelijker uit.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_188804693
Gecondenseerde melk kun je vaak bij de supermarkt wel kopen. Maar wat een absurde hoeveelheden. Suiker, gecondenseerde melk is ook al een soort snoepgoed, en dan zo'n berg macaroni met een klein beetje groente.
En Muricans vinden dat dan misschien wel een heel gezonde hap....
pi_188804974
Bedankt voor een nieuw episode van die bizarre project!
Maar mag ik ook een fototje vragen van het eindproduct?
pi_188807693
Gewoon kopen
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 18:58 schreef uncucked het volgende:

[..]

Waar moet ik in Nederland gecondenseerde melk vandaan halen dan? :P Koffiemelk komt nog het dichtst in het buurt, sorry, maar I can't. Had geen zin om weer mijn vreten na een paar happen weg te gooien :'( ;(
Gewoon kopen bij de supermarkt. Overigens zijn veel salades a la johma ongeveer zo samengesteld!
Whatever...
  vrijdag 6 september 2019 @ 01:31:33 #80
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188809616
Alleen maar smerige recepten en eindproducten. Walgelijk. :r

[ Bericht 14% gewijzigd door Lucky_Strike op 09-09-2019 12:48:29 (POL is elders.) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 7 september 2019 @ 12:50:20 #81
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188831307
Wat een bazentopic dit. Als je nog eens wat eetbaars, maar wel vet amerikaans wil eten kun je dit recept proberen:

Een stoofpotje in de slowcooker met vis en broccoli, maar ook ranch dressing en gemengde kaas van onduidelijke afkomst.
pi_188831953
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 12:50 schreef Zilverberk het volgende:
Wat een bazentopic dit. Als je nog eens wat eetbaars, maar wel vet amerikaans wil eten kun je dit recept proberen:

Een stoofpotje in de slowcooker met vis en broccoli, maar ook ranch dressing en gemengde kaas van onduidelijke afkomst.
Heb een keer zo'n broccoli cheese soup gemaakt, blijkbaar ook iets typisch en echt amerikaans en echt heel gangbaar (zelfs restaurants serveren het). Vond het niet te vreten, alles weg gegooid.
  zaterdag 7 september 2019 @ 14:00:32 #83
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188832196
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 13:41 schreef anndb het volgende:

[..]

Heb een keer zo'n broccoli cheese soup gemaakt, blijkbaar ook iets typisch en echt amerikaans en echt heel gangbaar (zelfs restaurants serveren het). Vond het niet te vreten, alles weg gegooid.
Ik heb deze (met aanpassingen) al twee keer gekookt. Ging best.
pi_188832204
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 14:00 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik heb deze (met aanpassingen) al twee keer gekookt. Ging best.
Hmm ja mijn ding is het toch niet, vind dan "onze" soepen toch lekkerder.
  zondag 8 september 2019 @ 22:50:39 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188854971
Waarom is dit topic gestopt? -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188855122
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom is dit topic gestopt? -O-
Jij verwacht dat TS elke dag zo’n maaltijd klaarmaakt? :D

Ik vind het wel verstandig dat hij regelmatig iets gezonder voedsel eet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188859813
Ja, zo kan hij wel weer. Off topic en trollbeschuldigingen zijn verwijderd. Check de policy anders even als je niet weet hoe het hier hoort.

Ondertussen wachten we geduldig op TS. Of ga anders zelf zo'n maf recept proberen. Foto's zijn altijd welkom :Y)
Spoilers!
pi_188867348
Ik wacht met smart op een volgend recept.
Whatever...
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 september 2019 @ 10:29:41 #89
414785 sirdanilot
pi_188891626
De allergoorste keuken in Amerika vind je in Utah. Ik snap niet hoe mormons het naar binnen krijgen.

Misschien kun je iets hier van maken?

https://www.templesquare.com/blog/utah-food-mormon-recipes/
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_188898467
Leuk topic, alleen volgende x foto's erbij graag!

[ Bericht 62% gewijzigd door No239SquadronRAF op 11-09-2019 17:55:30 ]
  woensdag 11 september 2019 @ 17:50:14 #91
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188898504
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:29 schreef sirdanilot het volgende:
De allergoorste keuken in Amerika vind je in Utah. Ik snap niet hoe mormons het naar binnen krijgen.

Misschien kun je iets hier van maken?

https://www.templesquare.com/blog/utah-food-mormon-recipes/
Lijken me prima recepten eigenlijk. Je moet alleen niet de fout maken bij een salad aan een normale salade te denken. Het ziet er eerder uit als een zoet toetje.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_188941347
Heb het erg druk de laatste tijd, wil binnenkort de draad weer oppakken :)
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 22:26:22 #93
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189166529
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:16 schreef uncucked het volgende:
Heb het erg druk de laatste tijd, wil binnenkort de draad weer oppakken :)
Ik ben benieuwd!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 29 september 2019 @ 22:50:27 #94
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189185118
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:45 schreef yosander het volgende:
Ik ga dit topic volgens, wil ooit nog 'cola kip' maken _O_
Cola kip is wel lekker, maar fried blijft toch smaakvoller
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 29 september 2019 @ 22:54:24 #95
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189185160
Heb een Amerikaan over patatje oorlog geleerd, alsof dat zoveel beter is ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:32:11 #96
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_189202964
pics van je creaties aub
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_189203085
Ik heb ooit zo'n traditioneel Thanksgiving recept gemaakt van candied sweet potato. Dat is dus een laag marshmellow over de zoete aardappelpuree in de oven. We hadden helemaal zo'n Thanksgiving menu gemaakt, maar dit was toch wel het bizarste recept. Ik vond het echt helemaal niets. Mierzoet. Vriendlief (Engelsman) vond het lekker :+

Niet dit recept gemaakt, maar bijv: https://www.jamieoliver.c(...)to-with-marshmallow/
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:29:40 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189203763
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ooit zo'n traditioneel Thanksgiving recept gemaakt van candied sweet potato. Dat is dus een laag marshmellow over de zoete aardappelpuree in de oven. We hadden helemaal zo'n Thanksgiving menu gemaakt, maar dit was toch wel het bizarste recept. Ik vond het echt helemaal niets. Mierzoet. Vriendlief (Engelsman) vond het lekker :+

Niet dit recept gemaakt, maar bijv: https://www.jamieoliver.c(...)to-with-marshmallow/
De gewoonte om voedsel te bedekken met snoepgoed vind ik echt walgelijk!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Tettenkoning dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:33:22 #99
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_189203822
Marshmellows op je aardappels. Dat klinkt erg smerig. :r
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:44:03 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189204008
Die Amerikanen koken zoals mijn kinderen zouden willen toen ze zes en acht waren!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189208869
Ik heb wel eens een mystery cake gemaakt, dat is met een blik gecondenseerde tomatensoep. Speciaal op zoek gegaan naar een blik Campbell soep. De smaak is eh....apart..., Ik haal er geen tomatensoep uit, maar echt lekker vond ik het ook niet.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:23:06 #102
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189208897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:21 schreef Yinny het volgende:
Ik heb wel eens een mystery cake gemaakt, dat is met een blik gecondenseerde tomatensoep. Speciaal op zoek gegaan naar een blik Campbell soep. De smaak is eh....apart..., Ik haal er geen tomatensoep uit, maar echt lekker vond ik het ook niet.
Zou je het recept willen delen?
pi_189209433
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:44 schreef LXIV het volgende:
Die Amerikanen koken zoals mijn kinderen zouden willen toen ze zes en acht waren!
Nou dat dus!

Of zoals ik ergens eens las: Amerikanen koken en eten alsof hun gezondheidszorg gratis is 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189215779
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou dat dus!

Of zoals ik ergens eens las: Amerikanen koken en eten alsof hun gezondheidszorg gratis is 8-)
Dit ja, te goor voor woorden allemaal en 1 grote klomp suiker of zout.... :r
  Tettenkoning woensdag 2 oktober 2019 @ 08:49:44 #105
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_189222308
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:46 schreef Isabeau het volgende:
Of zoals ik ergens eens las: Amerikanen koken en eten alsof hun gezondheidszorg gratis is 8-)
En dat terwijl de gezondheidszorg daar juist achterlijk duur is. :D
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_189247446
quote:
Het bovenste recept daarvan bestaat uit blikfruit, suiker, pasta en room. En dat komt dan van een site YummyHealthyEasy. Healthy indeed!
Arme zielen die denken op internet te leren hoe je gezond moet eten, krijgen ze dit....
pi_189277132
quote:
Ik weet niet meer welke ik precies heb gemaakt, maar ze lijken allemaal heel erg op elkaar. Dit is dus er een van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')