abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188758107
Amerika, het land van onbegrensde mogelijkheden, ook wanneer het om eten gaat.

Ik ben van plan om eens een paar opmerkelijke recepten uit de traditioneel Amerikaanse keuken te proberen te maken, en hier mijn bevindingen te posten.

Vandaag staat op het menu: Snickers salade

Ja, dit bestaat echt. Volgens Wikipedia komt het uit Iowa en Minnesota, en wordt het veelal door kerkgangers gegeten tijdens een church picnic. Het recept staat dan ook in vele church cookbooks.

Ingrediënten:

• Granny smith appels

• Snickers repen (uiteraard!)

• geklopte slagroom

De verhouding appel:snickers is volgens mijn bron 1:1. Dus voor elke appel die je in je salade verwerkt, neem je 1 snickers reep (een grote). Dit heb ik aangehouden.

De bereiding is heel simpel. Je maakt blokjes van de appels en de snickers repen, mixt het in een schaal, en gooit de slagroom erbij. Goed roeren. Klaar.

Dan krijg je dus dit:

Eindoordeel:
Ik heb inmiddels een heel schaaltje op. Leuk om te proberen, zeker niet vies, maar niet echt voor herhaling vatbaar. De snickers wordt al snel te overheersend kwa smaak. Merk dat ik de appel er een beetje tussenuit zat te eten, want anders proef je bijna geen appel. Misschien had ik toch een andere verhouding moeten gebruiken.

Ik heb het trouwens gegeten als dessert. Ik weet niet of ik het als echte bijgerecht bij de aardappelen lekker had gevonden. :'( Geen idee trouwens wat de Amerikanen erbij eten.

Morgen wil ik ketchup soep proberen. Stay tuned :D
  maandag 2 september 2019 @ 19:12:07 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_188758302
Jello salad en hele gefrituurde kalkoen mogen niet ontbreken op je lijstje.
pi_188758380
:{
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_188758394
Goed topic.
Lijkt me trouwens helemaal niks, die salade
blablablabla
  maandag 2 september 2019 @ 19:29:27 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188758664
Dit klinkt als een goed topic.
Misschien kun je kleine foto reportages maken voor de sfeer. :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_188758671
Gaarne volgende keer je gewicht voor en na bijhouden.
  maandag 2 september 2019 @ 19:34:26 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188758754
Mogen we suggesties aanleveren? :P

Peanut butter pizza
Bacon milkshake
Sweet potatoe casserole (met marshmallows)
Deep fried oreo's
KuikenGuppy
pi_188758774
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 19:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaarne volgende keer je gewicht voor en na bijhouden.
Ik heb vandaag toch maar mooi mijn 2 stuks fruit al binnen!
pi_188758784
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 19:34 schreef Burdie het volgende:
Mogen we suggesties aanleveren? :P
Als het maar niet te moeilijk is. Ik ben lui. Ook dat is typisch Amerikaans :P
pi_188758987
Bizarre combinatie 8-) ik ben geintrigeerd
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188759179
_O-
  maandag 2 september 2019 @ 20:40:12 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188760171
Wel goed om te lezen dat die Amerikanen behalve frituur ook nog salades tot zich nemen.
The End Times are wild
pi_188760270
Hartaanval Eet suggestie:"

Gefrituurde boter :7

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2019 20:46:48 ]
pi_188760303
Fascinerend topic :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 02-09-2019 21:20:20 ]
Spoilers!
pi_188760709
Dit is wel een leuke episode van The Pizza Show over bizarre combinaties ervan:
pi_188761121
En het meest bizarre vond ik dus nog dat sommige Amerikanen dit echt als een decennia oud familierecept beschouwen.

Eerst had ik nog de naïeve gedachte dat deze combinatie wel uit de koker van één of andere stoned millenial moest komen ;(
pi_188761215

Je hebt nog gelijk ook met je retro recept. Denk wel aanzienlijk meer appel toevoegen als ik dit filmpje bekijk.
blablablabla
pi_188769906
Maak ook chicken and waffles, een bizarre combinatie van gefrituurde kip en mierzoete wafels met mierzoete stroop eroverheen :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_188769959
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 13:32 schreef sirdanilot het volgende:
Maak ook chicken and waffles, een bizarre combinatie van gefrituurde kip en mierzoete wafels met mierzoete stroop eroverheen :')
Zou ook niet mijn eerste keus zijn maar lijkt me nog wel weg te krijgen. Beetje net zoals wij pannenkoeken eten met spek en stroop en zo, vind zo'n snicker salade en zo smeriger klinken.
pi_188770746
Ik maak regelmatig chicken & waffles. Beetje als wafels/pannenkoeken met spek idee inderdaad. Al maak ik de wafels niet heel zoet.
pi_188772021
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 14:31 schreef n0a het volgende:
Ik maak regelmatig chicken & waffles. Beetje als wafels/pannenkoeken met spek idee inderdaad. Al maak ik de wafels niet heel zoet.
Dat staat hier ook nog op de culinaire wensenlijst :Y
Spoilers!
pi_188773675
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat staat hier ook nog op de culinaire wensenlijst :Y
Gooi eventueel nog wat geraspte kaas door de wafels als je zo ver bent.
pi_188773988
Maar er is niks gekookt.
pi_188774932
Amerika, het land van de onbegrensde mogelijkheden, en het land van de onbegrensde cuisine. :Y)

Ladies and gentlemen, welkom bij aflevering 2. O+

Zoals beloofd, een nieuw ziek Amerikaans recept: ketchup soup.
Weer een extreem makkelijk recept, dat ik moe van de noeste arbeid, gemakkelijk kan maken. :7 Want echte Amerikanen zijn ook lui.

Het verhaal achter dit recept:
Dit recept schijnt vooral populair te zijn bij grootstedelijke alleenstaande moeders, aan het einde van de maand, wanneer ze door hun voedselbonnen heen zijn. :+
Waarom?
Omdat je dit recept helemaal gratis kan maken! De zakjes ketchup kun je gratis bij de McDonalds of andere Amerikaanse vreetschuur halen. De cupjes koffiecreamer haal je gratis bij een koffietent (geen Starbucks maar één waar ze nog ouderwets Amerikaanse filterkoffie schenken). Bij de fastfoodketen Wendy's schijnen ze ook nog gratis saltine crackers weg te geven, heb ik op een Amerikaans forum gelezen, dus dan kan je dit recept dus helemaal GRATIS maken.
Van wat ik op Amerikaanse fora gelezen heb, herinneren veel Amerikanen die in armoedige omstandigheden zijn opgegroeid dit recept wel uit hun kindertijd. :')

Pro-tip: Een hotdog van $1 kopen. Je zakken (en die van je kids) helemaal volstouwen met de gratis ketchup zakjes van de hotdog tent. De hotdog kun je vervolgens in stukken knippen en door de soep verwerken. Het broodje kun je bij de soep eten ipv de crackers. :7

Ingredienten:

• Tomatenketchup

• Cupjes vloeibare koffiecreamer

• Saltine crackers (zoute crackers)

• Kokend water

In Nederland is de ketchup van de McDonalds helaas niet gratis. :'( Dus ik heb gewoon de fles ketchup gebruikt die bij mij in de koel kast staat. Ook de cupjes koffieroom en de crackers komen bij mij gewoon uit de supermarkt. Water komt uiteraard gewoon uit de kraan, wel zo goedkoop. :P

Bereiding
Ik deed 8 eetlepels ketchup in een kom. Vervolgens vulde ik de kom tot de rand met heet water uit de water koker. Goed roeren, zodat alle ketchup oplost in het water. Dit duurt even, want er blijft in eerste instantie wat ketchup op de bodem zitten. :{ Daarna goot ik het cupje koffieroom erdoor, voor een heerlijk romig effect. :9~ Serveren met de crackers, en eet smakelijk! O-)

Er is ook een nog alternatieve bereidingswijze waarbij je koud water bij de ketchup gooit, en het geheel dan in de magnetron doet. Daar heb ik dit keer niet voor gekozen.

Beoordeling: de substantie
Tot mijn verbazing is de substantie niet eens zo waterig als ik verwacht had. :o Dat valt harstikke mee. De koffiecreamer laat witte spikkels in de soep achter, dat ziet er wat onsmakelijk uit. :7 ;( Blijkbaar lost het niet op in de soep.

Beoordeling: de temperatuur
Allereerst valt me op dat de soep wat aan de lauwe kant is kwa temperatuur, ondanks het hete water. Dit is ongetwijfeld te wijten aan het feit dat ik mijn ketchup net als alle andere sauzen standaard in de koel kast bewaar. ;(

Beoordeling: de smaak
Ik neem één hap en STERK!!!! :( :o Alsof je zo'n blikje tomatenpurree leeg zit te vreten. ;( Heb het overgegoten in een grotere kom, en er nog een plens kokend water bijgegooid. Dat was wat beter toe doen. Amerikanen beweren dat dit gerecht "net echt" smaakt, naar echte tomatensoep uit blik. Nu weet ik niet wat voor tomatensoep Amerikanen normaal vreten. ;( Maar dit lijkt dus echt totaal niet op de tomatensoep welke ik normaal in blik heb van de Unox. :{ Van de koffiemelk is gelukkig??? niets te proeven.

De crackers zijn al net zo zout als de soep. En zout op zout is niet echt een goeie combi.

Eindoordeel
Dit is inderdaad armoevreten. :D Alleen als ik anders om zou komen van de honger, zou ik dit nog een keer maken. Voor nu heb ik de helft door de gootsteen gegooid. :'( Het lijkt kwa smaak nog meer op pastasaus dan op tomatensoep.

Wat ik de volgende keer van plan ben te maken, verklap ik nog niet :P . Maar ik zal alvast een tipje van de sluier lichten: Het recept bevat rundergehakt en cola (ja, cola!). :D
pi_188775006
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:10 schreef potjecreme het volgende:
Maar er is niks gekookt.
Dit keer wel. Gekookt water :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')