Eens, hbo/wo is de nieuwe mavo. Tegenwoordig kan je met een hbo/wo opleiding na een jaar of 5 werken -zo rond de 30 jaar- een keer een karig huisje kopen. Vroeger kon dat met een mavo opleiding ook na een jaar of 5 werken, alleen was men toen begin / mid 20. Veel jongeren denken dat ze speciaal zijn als ze hoger opgeleid zijn, maar het feit is dat meer dan de helft van de jongeren tegenwoordig hoger opgeleid is. Daarmee zijn ze dus de nieuwe modus, aka de nieuwe Jan Modaal.quote:Op maandag 2 september 2019 21:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hij is van een materie-beluste generatie die dacht met een door DUO gefinancieerd HBO/WO-papiertje te kunnen parasiteren op moeder aarde. Helaas pindakaas; de kantoorarbeider is de boer van vroeger en die werkt om te kunnen leven. Een mantra waar deze generatie maar niet aan wil, ondanks dat leven zonder al teveel materie nog steeds bijzonder luxe, vredig en veilig is.
Ligt er wel een beetje aan wat. Met HTS/TU kom je natuurlijk nog prima overal terecht.quote:Op maandag 2 september 2019 21:46 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Eens, hbo/wo is de nieuwe mavo. Tegenwoordig kan je met een hbo/wo opleiding na een jaar of 5 werken -zo rond de 30 jaar- een keer een karig huisje kopen. Vroeger kon dat met een mavo opleiding ook na een jaar of 5 werken, alleen was men toen begin / mid 20. Veel jongeren denken dat ze speciaal zijn als ze hoger opgeleid zijn, maar het feit is dat meer dan de helft van de jongeren tegenwoordig hoger opgeleid is. Daarmee zijn ze dus de nieuwe modus, aka de nieuwe Jan Modaal.
Ik val ook gewoon onder die categorie hoor, voordat ik hier uitgemaakt wordt voor oude lul die nog van alle voorzieningen heeft geprofiteerd die jongeren nu niet meer hebben. Boehoe, etc.
Een één-kamer-appartement. Klein autootje. Man man man, wat een materialismequote:Op maandag 2 september 2019 21:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hij is van een materie-beluste generatie die dacht met een door DUO gefinancieerd hbo/wo-papiertje te kunnen parasiteren op moeder aarde. Helaas pindakaas; de kantoorarbeider is de boer van vroeger en die werkt om te kunnen leven. Een mantra waar deze generatie maar niet aan wil, ondanks dat leven zonder al teveel materie al bijzonder luxe, vredig en veilig is.
Je komt prima aan de bak, maar met TU verdien je ook niet zomaar een topsalaris. Gewoon prima, goed genoeg voor een rijtjeswoning op je 30e, misschien met 40 jaar een keer een tweekapper in een gemiddeld stadje in het westen. Uiteindelijk is het gros gewoon uitwisselbaar met een willekeurige Chinees, Zuid- of Oost-Europeaan of Zuid-Amerikaan met een technische opleiding.quote:Op maandag 2 september 2019 21:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ligt er wel een beetje aan wat. Met HTS/TU kom je natuurlijk nog prima overal terecht.
Als loonslaaf kun je met dergelijke toegepaste "studies" inderdaad best aardig ver komen, als je verder niks kan.quote:Op maandag 2 september 2019 21:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ligt er wel een beetje aan wat. Met HTS/TU kom je natuurlijk nog prima overal terecht.
Ze komen er qua leef- en woonruimte inderdaad nog bekaaider vanaf dan de boer (van toen). Het maakt des te meer duidelijk dat ze hun armzalige plek nog moeten leren accepteren; dat ze niet hun ouders 2.0 maar - 1.0 zullen zijn.quote:Op maandag 2 september 2019 22:00 schreef uncucked het volgende:
[..]
Een één-kamer-appartement. Klein autootje. Man man man, wat een materialisme![]()
Schei toch uit.
En geen kinderen nemen is wat zo min mogelijk aanslag op het milieu betreft, de beste keuze. Dat doet TS al goed.
Als nu dertiger heb je afgelopen jaren zitten slapen (2013-2015 kocht je voor pinda's een grote woning) en als nu net afgestudeerder moet je ff geduld hebben op de woningmarkt. (what goes up..)quote:Op maandag 2 september 2019 21:46 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Eens, hbo/wo is de nieuwe mavo. Tegenwoordig kan je met een hbo/wo opleiding na een jaar of 5 werken -zo rond de 30 jaar- een keer een karig huisje kopen. Vroeger kon dat met een mavo opleiding ook na een jaar of 5 werken, alleen was men toen begin / mid 20. Veel jongeren denken dat ze speciaal zijn als ze hoger opgeleid zijn, maar het feit is dat meer dan de helft van de jongeren tegenwoordig hoger opgeleid is. Daarmee zijn ze dus de nieuwe modus, aka de nieuwe Jan Modaal.
Ik val ook gewoon onder die categorie hoor, voordat ik hier uitgemaakt wordt voor oude lul die nog van alle voorzieningen heeft geprofiteerd die jongeren nu niet meer hebben. Boehoe, etc.
Dat is leuk en aardig Of het ¤1 of ¤10000 is, ze moeten het maar van je geloven.quote:Op zondag 1 september 2019 22:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dit dus. Voor de 'onwetenden' en zo.
Wat snap je niet aan deze tekst:quote:Op dinsdag 3 september 2019 08:59 schreef Pendejoo het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig, maar de verplichting geldt in de praktijk voor BKR registraties en niet studieschuld. Of het ¤1 of ¤10000 is, ze moeten het maar van je geloven.
quote:Moet ik mijn studieschuld melden als ik een hypotheek wil afsluiten?
Ja, u bent wettelijk verplicht om alle financiële verplichtingen te melden bij het aanvragen van een hypotheek. Uw studieschuld valt hieronder. Op zijn beurt is de aanbieder van uw hypotheek verplicht om te kijken naar al uw financiële verplichtingen.
Nee.quote:Op dinsdag 3 september 2019 08:59 schreef Pendejoo het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig, maar de verplichting geldt in de praktijk voor BKR registraties en niet studieschuld. Of het ¤1 of ¤10000 is, ze moeten het maar van je geloven.
Klagen met goede benen noemen we dit.quote:Op dinsdag 3 september 2019 10:07 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe kunnen jullie per maand ongeveer 800 euro uitgeven waarbij jullie stelselmatig geen idee hebben waar dat geld dan heen gaat? Dan ben je gewoon niet in control van je financiën. Ongelofelijk.
Ja gewoon belachelijk. Niet 'kunnen sparen', maar geen idee hebben waar je geld heen gaatquote:Op dinsdag 3 september 2019 10:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Klagen met goede benen noemen we dit.
quote:Moet ik mijn studieschuld melden als ik een hypotheek wil afsluiten?
Ja, u bent wettelijk verplicht om alle financiële verplichtingen te melden bij het aanvragen van een hypotheek. Uw studieschuld valt hieronder. Op zijn beurt is de aanbieder van uw hypotheek verplicht om te kijken naar al uw financiële verplichtingen.
Niet strafbaar wil nog niet zeggen dat het zonder consequenties blijft als men achter je ‘omissie’ komt.quote:
Lijkt me 1 die niet echt makkelijk uitvoerbaar is omdat je er zeker 2 personen voor nodig hebt. Daarnaast kost het doorgaans eerst geld aan dates, leuke dingen doen etcetera etcetera voordat je samen gaat wonen.quote:Op zondag 1 september 2019 20:48 schreef phoenyx het volgende:
...Zelf vind ik het nemen van een vriendin en samen gaan wonen wel een goede...
Ik vind de huur eigenlijk niet eens duur voor een tweekamerappartement in de Randstad.quote:Op dinsdag 3 september 2019 10:40 schreef pokkerdepok het volgende:
beetje hoge huur, leef je niet boven je stand?
ik zit met minimaal inkomen op 600 huur, en krijg 200 huursubsidie..
Volgens mij heb je slecht gelezen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 11:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Sport abbo weg, internet/tv stuk goedkoper.
Kijk je verzekeringen na en je energie leverancier, kan dat goedkoper?
Hoe is je woon/werk verkeer? Heb je een auto echt nodig of kan het ook met bv een brommer of openbaar vervoer?
Je woont in de Randstad, winkels vlakbij, een auto is daarvoor niet noodzakelijk. Afhankelijk van waar je werkt is auto of fiets/brommer gunstiger.
Hoe doe je boodschappen? Welke andere niet noodzakelijke lasten heb je?
Naast je huur heb je bijkans 1500 euro, dat zou gewoon moeten gaan. Zou je zelfs moeten kunnen sparen een beetje na de kosten (inc zelfs een vakantie).
Ergens gaat er iets stevig mis in je uitgave patroon.
Heb je al potjes gemaakt op je bank rekening zodat je duidelijker krijgt waar het geld heen gaat? Of op andere manier zicht op je uitgaves?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |