abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188761466
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 21:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hij is van een materie-beluste generatie die dacht met een door DUO gefinancieerd HBO/WO-papiertje te kunnen parasiteren op moeder aarde. Helaas pindakaas; de kantoorarbeider is de boer van vroeger en die werkt om te kunnen leven. Een mantra waar deze generatie maar niet aan wil, ondanks dat leven zonder al teveel materie nog steeds bijzonder luxe, vredig en veilig is.
Eens, hbo/wo is de nieuwe mavo. Tegenwoordig kan je met een hbo/wo opleiding na een jaar of 5 werken -zo rond de 30 jaar- een keer een karig huisje kopen. Vroeger kon dat met een mavo opleiding ook na een jaar of 5 werken, alleen was men toen begin / mid 20. Veel jongeren denken dat ze speciaal zijn als ze hoger opgeleid zijn, maar het feit is dat meer dan de helft van de jongeren tegenwoordig hoger opgeleid is. Daarmee zijn ze dus de nieuwe modus, aka de nieuwe Jan Modaal.

Ik val ook gewoon onder die categorie hoor, voordat ik hier uitgemaakt wordt voor oude lul die nog van alle voorzieningen heeft geprofiteerd die jongeren nu niet meer hebben. Boehoe, etc.
  maandag 2 september 2019 @ 21:54:45 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188761627
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 21:46 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Eens, hbo/wo is de nieuwe mavo. Tegenwoordig kan je met een hbo/wo opleiding na een jaar of 5 werken -zo rond de 30 jaar- een keer een karig huisje kopen. Vroeger kon dat met een mavo opleiding ook na een jaar of 5 werken, alleen was men toen begin / mid 20. Veel jongeren denken dat ze speciaal zijn als ze hoger opgeleid zijn, maar het feit is dat meer dan de helft van de jongeren tegenwoordig hoger opgeleid is. Daarmee zijn ze dus de nieuwe modus, aka de nieuwe Jan Modaal.

Ik val ook gewoon onder die categorie hoor, voordat ik hier uitgemaakt wordt voor oude lul die nog van alle voorzieningen heeft geprofiteerd die jongeren nu niet meer hebben. Boehoe, etc.
Ligt er wel een beetje aan wat. Met HTS/TU kom je natuurlijk nog prima overal terecht.
The End Times are wild
pi_188761739
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 21:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hij is van een materie-beluste generatie die dacht met een door DUO gefinancieerd hbo/wo-papiertje te kunnen parasiteren op moeder aarde. Helaas pindakaas; de kantoorarbeider is de boer van vroeger en die werkt om te kunnen leven. Een mantra waar deze generatie maar niet aan wil, ondanks dat leven zonder al teveel materie al bijzonder luxe, vredig en veilig is.
Een één-kamer-appartement. Klein autootje. Man man man, wat een materialisme ;(
Schei toch uit.

En geen kinderen nemen is wat zo min mogelijk aanslag op het milieu betreft, de beste keuze. Dat doet TS al goed.
pi_188761813
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 21:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ligt er wel een beetje aan wat. Met HTS/TU kom je natuurlijk nog prima overal terecht.
Je komt prima aan de bak, maar met TU verdien je ook niet zomaar een topsalaris. Gewoon prima, goed genoeg voor een rijtjeswoning op je 30e, misschien met 40 jaar een keer een tweekapper in een gemiddeld stadje in het westen. Uiteindelijk is het gros gewoon uitwisselbaar met een willekeurige Chinees, Zuid- of Oost-Europeaan of Zuid-Amerikaan met een technische opleiding.
pi_188761956
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 21:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als loonslaaf kun je met dergelijke toegepaste "studies" inderdaad best aardig ver komen, als je verder niks kan.

Als je bovengemiddeld intelligent bent en out of the box kunt denken, ga je filosofie of wiskunde studeren (the real stuff). Je studietijd goed gebruiken om te netwerken, even ervaring opdoen in het bedrijfsleven, en dan laat je je door bedrijven inhuren op ZZP-basis. Dan kun je nog eens wat verdienen in dit land.
pi_188762098
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 22:00 schreef uncucked het volgende:

[..]

Een één-kamer-appartement. Klein autootje. Man man man, wat een materialisme ;(
Schei toch uit.

En geen kinderen nemen is wat zo min mogelijk aanslag op het milieu betreft, de beste keuze. Dat doet TS al goed.
Ze komen er qua leef- en woonruimte inderdaad nog bekaaider vanaf dan de boer (van toen). Het maakt des te meer duidelijk dat ze hun armzalige plek nog moeten leren accepteren; dat ze niet hun ouders 2.0 maar - 1.0 zullen zijn.

Wel zal het een slok op een borrel schelen als ze echte van onechte behoeften leren onderscheiden: en terugkeer naar de essentie. Wie weet zal de noodzaak die daarachter schuilgaat ooit nog eens bedankt worden.

En wie weet ontgroeien ze met die terugkeer het neolibarele groeidogma - en voorkomen ze daarmee verdere verdringing.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2019 22:20:59 ]
pi_188762211
Zo, eindelijk gelukt, denk ik. Tijd om te pitten denk ik maar zo.
  maandag 2 september 2019 @ 23:06:18 #133
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_188763343
120 voor energie was denk ik voor 2 personen? Nu je alleen bent, kan dat best omlaag.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_188763941
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 21:46 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Als nu dertiger heb je afgelopen jaren zitten slapen (2013-2015 kocht je voor pinda's een grote woning) en als nu net afgestudeerder moet je ff geduld hebben op de woningmarkt. (what goes up..)

Ik heb ook zo'n zusje bohoo alles duur en dit en dat, terwijl 5 jaar geleden ging ze nog 50k onder de vraagprijs bieden op een vrijstaande woning die inmiddels dubbel zoveel waard is :|(
pi_188766220
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 22:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dit dus. Voor de 'onwetenden' en zo.
Dat is leuk en aardig Of het ¤1 of ¤10000 is, ze moeten het maar van je geloven.

[ Bericht 7% gewijzigd door noodgang op 03-09-2019 10:53:41 ]
  dinsdag 3 september 2019 @ 09:20:40 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188766523
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 08:59 schreef Pendejoo het volgende:

[..]

Dat is leuk en aardig, maar de verplichting geldt in de praktijk voor BKR registraties en niet studieschuld. Of het ¤1 of ¤10000 is, ze moeten het maar van je geloven.
Wat snap je niet aan deze tekst:

quote:
Moet ik mijn studieschuld melden als ik een hypotheek wil afsluiten?

Ja, u bent wettelijk verplicht om alle financiële verplichtingen te melden bij het aanvragen van een hypotheek. Uw studieschuld valt hieronder. Op zijn beurt is de aanbieder van uw hypotheek verplicht om te kijken naar al uw financiële verplichtingen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 09:34:55 #137
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188766730
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 08:59 schreef Pendejoo het volgende:

[..]

Dat is leuk en aardig, maar de verplichting geldt in de praktijk voor BKR registraties en niet studieschuld. Of het ¤1 of ¤10000 is, ze moeten het maar van je geloven.
Nee.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_188767132
Ik herken het verhaal van TS wel enigszins. Houd ook ongeveer 800 euro per maand over (los van mijn vaste lasten) en daar blijft meestal nog geen 100 euro van over. In wat voor potjes het allemaal verdwijnt: Geen idee.

Dus ik ga ook maar eens op onderzoek uit.
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 10:07:45 #139
16180 crew  CoolGuy
pi_188767167
Hoe kunnen jullie per maand ongeveer 800 euro uitgeven waarbij jullie stelselmatig geen idee hebben waar dat geld dan heen gaat? Dan ben je gewoon niet in control van je financiën. Ongelofelijk.
  dinsdag 3 september 2019 @ 10:26:47 #140
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188767434
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 10:07 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe kunnen jullie per maand ongeveer 800 euro uitgeven waarbij jullie stelselmatig geen idee hebben waar dat geld dan heen gaat? Dan ben je gewoon niet in control van je financiën. Ongelofelijk.
Klagen met goede benen noemen we dit.
And so is the past
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 10:29:14 #141
16180 crew  CoolGuy
pi_188767454
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 september 2019 10:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Klagen met goede benen noemen we dit.
Ja gewoon belachelijk. Niet 'kunnen sparen', maar geen idee hebben waar je geld heen gaat 8)7
pi_188767507
quote rijksoverheid:
quote:
Moet ik mijn studieschuld melden als ik een hypotheek wil afsluiten?

Ja, u bent wettelijk verplicht om alle financiële verplichtingen te melden bij het aanvragen van een hypotheek. Uw studieschuld valt hieronder. Op zijn beurt is de aanbieder van uw hypotheek verplicht om te kijken naar al uw financiële verplichtingen.

[ Bericht 65% gewijzigd door noodgang op 03-09-2019 10:57:14 ]
pi_188767551
beetje hoge huur, leef je niet boven je stand?
ik zit met minimaal inkomen op 600 huur, en krijg 200 huursubsidie..
  dinsdag 3 september 2019 @ 10:44:26 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188767622
quote:
Niet strafbaar wil nog niet zeggen dat het zonder consequenties blijft als men achter je ‘omissie’ komt.

[ Bericht 21% gewijzigd door noodgang op 03-09-2019 10:54:48 (quote aangepast) ]
pi_188767678
Misschien overheen gelezen, maar is TS gebonden aan zijn huidige woonplaats? Hij woont in de randstad lees ik, maar is net daarbuiten in een kleinere stad/dorp geen optie zodat die woonlasten omlaag kunnen? Een beetje goede werkgever wil daar ook in meedenken dmv een kilometervergoeding of iets dergelijks.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 3 september 2019 @ 10:51:05 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188767710
TS heeft genoemd dat hij eerst samenwoonde op dit adres, dus toen waarschijnlijk de woonlasten deelde. Lijkt me dan het meest voor de hand liggend dat hij op zoek gaat naar goedkopere woonruimte.
pi_188767807
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 20:48 schreef phoenyx het volgende:
...Zelf vind ik het nemen van een vriendin en samen gaan wonen wel een goede...
Lijkt me 1 die niet echt makkelijk uitvoerbaar is omdat je er zeker 2 personen voor nodig hebt. Daarnaast kost het doorgaans eerst geld aan dates, leuke dingen doen etcetera etcetera voordat je samen gaat wonen.
pi_188768145
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 10:40 schreef pokkerdepok het volgende:
beetje hoge huur, leef je niet boven je stand?
ik zit met minimaal inkomen op 600 huur, en krijg 200 huursubsidie..
Ik vind de huur eigenlijk niet eens duur voor een tweekamerappartement in de Randstad.
Tap tap tap
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:30:20 #149
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188768271
Sport abbo weg, internet/tv stuk goedkoper.
Kijk je verzekeringen na en je energie leverancier, kan dat goedkoper?

Hoe is je woon/werk verkeer? Heb je een auto echt nodig of kan het ook met bv een brommer of openbaar vervoer?
Je woont in de Randstad, winkels vlakbij, een auto is daarvoor niet noodzakelijk. Afhankelijk van waar je werkt is auto of fiets/brommer gunstiger.

Hoe doe je boodschappen? Welke andere niet noodzakelijke lasten heb je?
Naast je huur heb je bijkans 1500 euro, dat zou gewoon moeten gaan. Zou je zelfs moeten kunnen sparen een beetje na de kosten (inc zelfs een vakantie).

Ergens gaat er iets stevig mis in je uitgave patroon.
Heb je al potjes gemaakt op je bank rekening zodat je duidelijker krijgt waar het geld heen gaat? Of op andere manier zicht op je uitgaves?

Wat je hier schrijft kost je een 700 euro (minder zelfs, maar rond af naar boven). Blijft er grofweg een 500 tot 700 euro over voor eten, kleding en andere zaken.
Dat is echt niet zo slecht. Je geeft dus vooral ergens anders onnodig veel uit.

Je zou het prima moeten kunnen redden met een beetje nadenken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Cause_Mayhem op 03-09-2019 11:35:56 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:31:39 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188768290
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Sport abbo weg, internet/tv stuk goedkoper.
Kijk je verzekeringen na en je energie leverancier, kan dat goedkoper?

Hoe is je woon/werk verkeer? Heb je een auto echt nodig of kan het ook met bv een brommer of openbaar vervoer?
Je woont in de Randstad, winkels vlakbij, een auto is daarvoor niet noodzakelijk. Afhankelijk van waar je werkt is auto of fiets/brommer gunstiger.

Hoe doe je boodschappen? Welke andere niet noodzakelijke lasten heb je?
Naast je huur heb je bijkans 1500 euro, dat zou gewoon moeten gaan. Zou je zelfs moeten kunnen sparen een beetje na de kosten (inc zelfs een vakantie).

Ergens gaat er iets stevig mis in je uitgave patroon.
Heb je al potjes gemaakt op je bank rekening zodat je duidelijker krijgt waar het geld heen gaat? Of op andere manier zicht op je uitgaves?
Volgens mij heb je slecht gelezen.

No offence. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')