abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188755380
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:46 schreef egelhond het volgende:
Zoiezo dat uitgaan kan zeker wel omlaag. Wil je sparen moet je er ook maar wat voor laten.
En 150 kleding slaat ook nergens op. Dat is 1800 euro per jaar aan kleding? Moet je perse die dure merken dragen? Je bent boven de 30 ze lachen je echt niet uit hoor als je met een Jack & Jones t shirt van 20 euro rondloopt ipv een ballr t shirt van 90 euro.
Als je er voor je werk representatief uit moet zien is 150 euro per maand voor kleding echt niet veel. Een beetje een net pak kost zo honderden euro's. (Laat staan als je in een bedrijfssector zit waar je alleen wat voorstelt als je pakken van bepaalde merken draagt).
pi_188756133
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 15:53 schreef uncucked het volgende:

[..]

Als je er voor je werk representatief uit moet zien is 150 euro per maand voor kleding echt niet veel. Een beetje een net pak kost zo honderden euro's. (Laat staan als je in een bedrijfssector zit waar je alleen wat voorstelt als je pakken van bepaalde merken draagt).
Kledingvergoeding of een andere baan zoeken. Voor dat loon ga je toch niet 5-10% aan kleding afdragen.
pi_188756145
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Herkenbaar. In theorie zou ik ruim 500 moeten kunnen sparen maar op 1 of andere manier lukt dat niet.
En het is niet dat ik zo'n uitzonderlijke dingen doe.
Kon ik ook niet. Sindsdien spaar ik op de dag dat het loon komt.
  maandag 2 september 2019 @ 17:11:55 #104
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_188756470
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 16:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Kledingvergoeding of een andere baan zoeken. Voor dat loon ga je toch niet 5-10% aan kleding afdragen.
Idd dat. Zou wat zijn 2500 euro verdienen maar je moet wel in een pak lopen van 1500 euro die je zelf moet betalen. Ga dan een baan zoeken waarmee je minder verdient vang je ook nog huurtoeslagen etc.
pi_188756665
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 17:11 schreef egelhond het volgende:

[..]

Idd dat. Zou wat zijn 2500 euro verdienen maar je moet wel in een pak lopen van 1500 euro die je zelf moet betalen. Ga dan een baan zoeken waarmee je minder verdient vang je ook nog huurtoeslagen etc.
Als je moet solliciteren, ga je toch ook netjes. En dan mag je ook niet van tevoren even een bonnetje declareren hoor :P
  maandag 2 september 2019 @ 17:38:11 #106
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_188756865
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 17:24 schreef uncucked het volgende:

[..]

Als je moet solliciteren, ga je toch ook netjes. En dan mag je ook niet van tevoren even een bonnetje declareren hoor :P
haha als ik gewoon mijn normale kleding aandoe dan zie ik er netjes genoeg uit. Kleren hoeven niet duur te zijn. Vind zoiezo dure merk kleding waanzin. Oke ik heb dure lowa schoenen maar daar doe ik 4/5 jaar mee. Maar om nu elk jaar een broek te kopen van 160 euro nee. Die van 60/70 euro gaan ook jaren mee.
pi_188757186
Ik snap sowieso niet hoe veel mensen aan kleding uitgeven, maar ja, al die kledingwinkels in de steden moeten ergens van betaald worden.

Als ik voor mezelf e.e.a. op een rijtje zet geef ik hooguit 200 euro per jaar uit aan kleding. Alles nieuw, gewoon niet veel. Beetje voorzichtig zijn met spullen gaan ze lang mee.

Draag geen pak, maar wel nette shirts en broeken (en schoenen).
pi_188757187
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 15:53 schreef uncucked het volgende:
(Laat staan als je in een bedrijfssector zit waar je alleen wat voorstelt als je pakken van bepaalde merken draagt).
Waar dan? En dat is dan personeel wat 2500 netto verdiend? Dus nog geen 50k jaarsalaris?

Deze onzin nog nooit gezien. Ook niet bij de dure adviesbureaus met uurtarieven van tegen de 500/uur.
Eerst denken, dan typen
pi_188757255
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 17:38 schreef egelhond het volgende:

[..]

haha als ik gewoon mijn normale kleding aandoe dan zie ik er netjes genoeg uit. Kleren hoeven niet duur te zijn. Vind zoiezo dure merk kleding waanzin. Oke ik heb dure lowa schoenen maar daar doe ik 4/5 jaar mee. Maar om nu elk jaar een broek te kopen van 160 euro nee. Die van 60/70 euro gaan ook jaren mee.
Zelfs al draag je geen merkkleding, zelfs met een c&a pak zit je al zo aan de 200 euro met alles erbij.
pi_188757853
1000 kale huur voor 1 pers. is bizar veel. Huur een kamer/studio of nog beter, ga antikraak wonen. Vooral omdat je een hoog inkomen hebt krijg je daar voorrang. Ken er genoeg, dikke baan en alsnog antikraak wonen.

Energie, dat kan veel lager. Vergelijk op Gaslicht.com of andere site. Probeer op max 80,- per maand uit te komen.

Zorg, krijg je geen zorgtoeslag?

TV en internet. Gooi evt vast internet en tv de deur uit. Of als je op goede voet staat met de buren deel je tv en wifi met hun.

Maar het is vooral die huur die erin hakt. Daar valt de meeste winst te behalen. Gewoon blijven zoeken naar iets goedkopers. Lijkt me dat 800,- ook wel te vinden moet zijn.
pi_188757879
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 20:25 schreef Otravez het volgende:

ik heb geen inboedelverzekering.
Dat lijkt me verkeerde zuinigheid. Een aansprakelijkheidsverzekering en inboedelverzekering hoeft (samen) nog geen 5 euro per maand te kosten (zekur.nl, verder rondkijken kan lonen). Da's 2 biertjes per maand minder drinken.
pi_188758010
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 18:09 schreef uncucked het volgende:

[..]

Zelfs al draag je geen merkkleding, zelfs met een c&a pak zit je al zo aan de 200 euro met alles erbij.
Sowieso een pak. Maar dat daargelaten, dan heb je twee pakken. Draag je enkel op je werk, zie daar je bent er al. Of je besteld een pak uit China, is het nog maatwerk ook als dat je echt boeit.

Ik werk in de kleren die ik thuis ook draag en bevalt ze dat niet ben ik niet diegene die zal veranderen.
pi_188758809
Het is weer eens een zwaar incompleet lijstje. Ik zou die 44 euro autoverzekering en wegenbelasting weg doen want je gebruikt je auto blijkbaar nooit. Althans er staan geen kosten voor reparaties, brandstof, en afschrijving bij. Dus gebruik je hem blijkbaar niet. Het is een illusie dat een auto je slechts 44 euro per maand kost.

Edit: spuit 11. Was in #100 al gezegd maar nog niet beantwoord.

Gemeentelijke lasten en waterschap mis ik ook. Of zit dat bij de huur in?

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 02-09-2019 19:43:40 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_188759327
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 19:37 schreef Bart2002 het volgende:
Het is weer eens een zwaar incompleet lijstje. Ik zou die 44 euro autoverzekering en wegenbelasting weg doen want je gebruikt je auto blijkbaar nooit. Althans er staan geen kosten voor reparaties, brandstof, en afschrijving bij. Dus gebruik je hem blijkbaar niet. Het is een illusie dat een auto je slechts 44 euro per maand kost.

Edit: spuit 11. Was in #100 al gezegd maar nog niet beantwoord.
Als je aan mij een lijst van vaste kosten vraagt, dan staat er in de categorie auto ook alleen verzekering en mrb. De rest is namelijk variabel en per maand gewoon een keuze of je die kosten maakt.

Benzine is net zoiets als eten en afschrijving van je auto is net zoiets als geld achter de hand hebben om van tijd tot tijd een nieuwe tv of wasmachine te kopen.
pi_188759870
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 18:51 schreef Light het volgende:

[..]

Dat lijkt me verkeerde zuinigheid. Een aansprakelijkheidsverzekering en inboedelverzekering hoeft (samen) nog geen 5 euro per maand te kosten (zekur.nl, verder rondkijken kan lonen). Da's 2 biertjes per maand minder drinken.
Een uitgangspunt kan zijn om niks te verzekeren wat je zelf kan dragen. Alle kleine uitgaven bij elkaar zorgen ervoor dat zoveel mensen weinig overhouden elke maand.

Aansprakelijkheid is wel aan te raden aangezien dat flink in de papieren lopen. Al moet je maar afwachten of zo'n verzekering ook daadwerkelijk even een paar ton gaat uitkeren als puntje bij paaltje komt...
pi_188759894
Lol gaan we nu benzine met eten verwarren? :P
pi_188760366
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 20:04 schreef Schuifpui het volgende:
Als je aan mij een lijst van vaste kosten vraagt, dan staat er in de categorie auto ook alleen verzekering en mrb. De rest is namelijk variabel en per maand gewoon een keuze of je die kosten maakt.

Dat hangt ervan af hoe je hem gebruikt. Als je forenst en de reiskostenvergoeding dekt dat niet of krijg je niet is het niet echt een keuze. Wel als je hem voor de lol hebt maar dan heb je hem niet echt nodig en kun je hem beter wegdoen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_188760393
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 20:27 schreef tstile het volgende:

[..]

Een uitgangspunt kan zijn om niks te verzekeren wat je zelf kan dragen. Alle kleine uitgaven bij elkaar zorgen ervoor dat zoveel mensen weinig overhouden elke maand.

Aansprakelijkheid is wel aan te raden aangezien dat flink in de papieren lopen. Al moet je maar afwachten of zo'n verzekering ook daadwerkelijk even een paar ton gaat uitkeren als puntje bij paaltje komt...
Als TS klaagt dat hij te weinig over houdt, heeft hij vast niet genoeg achter de hand om z'n hele inboedel te vervangen (bed, bankstel, tv, inhoud kledingkast, etc, etc, etc).
En nou is het niet zo dat een inboedelverzekering het volledige bedrag uitkeert, maar dagwaarde is alvast een begin.
pi_188760526
Je hebt gewoon het inkomsten- en uitgavenplaatje van een (boven)gemiddeld verdienende alleenstaande. Wat een zeikverhaal.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_188760642
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 20:51 schreef Light het volgende:

[..]

Als TS klaagt dat hij te weinig over houdt, heeft hij vast niet genoeg achter de hand om z'n hele inboedel te vervangen (bed, bankstel, tv, inhoud kledingkast, etc, etc, etc).
En nou is het niet zo dat een inboedelverzekering het volledige bedrag uitkeert, maar dagwaarde is alvast een begin.
Een keertje een brandje of iemand die denkt dat er wat te halen valt, en je hebt het geld van de verzekering alweer uit.
Tap tap tap
pi_188760951
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 20:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af hoe je hem gebruikt. Als je forenst en de reiskostenvergoeding dekt dat niet of krijg je niet is het niet echt een keuze. Wel als je hem voor de lol hebt maar dan heb je hem niet echt nodig en kun je hem beter wegdoen.
Ik forens met m'n auto en m'n reiskosten zijn niet voor alles dekkend, maar ik zie het nog steeds niet als vaste kosten. Op het moment dat ik die kosten niet meer kan of wil maken, kan ik daar namelijk direct mee stoppen en gaan fietsen en/of OV-en (wel 100% vergoed). Eten valt ook niet onder vaste kosten, maar die zijn al een heel stuk moeilijker te vermijden dan de variabele autokosten.

Oh en ik zou vooral alle dingen die je alleen voor de lol doet of hebt maar snel weg doen. Daar wordt je leven vast een stuk leuker van. :') ^O^
pi_188761070
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 21:17 schreef Schuifpui het volgende:
Ik forens met m'n auto en m'n reiskosten zijn niet voor alles dekkend, maar ik zie het nog steeds niet als vaste kosten. Op het moment dat ik die kosten niet meer kan of wil maken, kan ik daar namelijk direct mee stoppen en gaan fietsen en/of OV-en (wel 100% vergoed). Eten valt ook niet onder vaste kosten, maar die zijn al een heel stuk moeilijker te vermijden dan de variabele autokosten.
Que, kan je naar gelang stoppen met eten/drinken dan? Op z'n minst moet je het meest goedkope eetbudget -daar waar je echt niet omheen komt- aanhouden als vaste lasten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2019 21:26:10 ]
pi_188761216
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2019 20:56 schreef nostra het volgende:
Je hebt gewoon het inkomsten- en uitgavenplaatje van een (boven)gemiddeld verdienende alleenstaande. Wat een zeikverhaal.
Hij is van een materie-beluste generatie die dacht met een door DUO gefinancieerd hbo/wo-papiertje te kunnen parasiteren op moeder aarde. Helaas pindakaas; de kantoorarbeider is de boer van vroeger en die werkt om te kunnen leven. Een mantra waar deze generatie maar niet aan wil, ondanks dat leven zonder al teveel materie al bijzonder luxe, vredig en veilig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2019 21:47:51 ]
pi_188761248
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 21:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Que, kan je naar gelang stoppen met eten/drinken dan?
Nee dat was precies m'n boodschap.
quote:
Op z'n minst moet je het meest goedkope eetbudget -daar waar je echt niet omheen komt- aanhouden als vaste lasten.
De kosten zijn variabel, maar niet volledig te vermijden, maar volgens mij valt eten en drinken in de meeste gangbare definities niet onder vaste kosten. Maar zet deze kosten neer in jouw overzicht waar je wilt. In mijn lijstje staan alleen de vaste kosten die ik elke maand automatisch moet betalen. Daarnaast reken ik met een leefbudget van zo'n ¤400 voor de niet / moeilijk te vermijden variabele kosten.
pi_188761456
Iedereen miept hier over zijn sport abbo en of dat tv abbo niet twee centjes goedkoper kan maar vergeet even erbij te vermelden hoe belachelijk hoog zijn huur wel niet is.

Het is toch verdomme niet normaal dat een hard werkende persoon verplicht 1000 per maand moet afstaan aan huur omdat hij terecht meer verdient?

Welke idiote partij of coalitie is met die huurwet gekomen? Snap niet waarom het volk ze niet afstraft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')