abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188733712
Hier weer verder met alle kleuter- tot puberperikelen.

Met tieners en turntalentjes, zwemdiploma’s en hechtingen. oO<

Waar de jongsten net de basisschool binnen wandelen en de oudsten alweer de deur uitgaan :o
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 september 2019 @ 12:07:11 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188733746
Sorry, niet gezien dat het vorige deel vol was. Narcose-naweeën of zo 8)7
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188736247
Rewimo, laatst jaar alweer... ben benieuwd wat hij gaat kiezen.
Oh ja, Pais en nog een Pais O+
Narcose na-weeën :*.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 september 2019 @ 15:56:28 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188737725
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 14:46 schreef Nijna het volgende:
Rewimo, laatst jaar alweer... ben benieuwd wat hij gaat kiezen.
Oh ja, Pais en nog een Pais O+
Narcose na-weeën :*.
Echt, het vliegt om :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 1 september 2019 @ 21:49:23 #5
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_188746068
Wat voor soort afspraken hebben jullie rondom telefoongebruik gemaakt met jullie kinderen?
  zondag 1 september 2019 @ 21:51:40 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_188746119
Wacht even is de baby van rewimo alweer 19? Doe even normaal :')
disclaimer
  zondag 1 september 2019 @ 21:57:32 #7
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188746264
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:49 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Wat voor soort afspraken hebben jullie rondom telefoongebruik gemaakt met jullie kinderen?
Eerst geen en sinds ik merkte dat school een beetje minder ging (voornamelijk door dat ding) hebben we regels. Drie uur per dag, ma t/m vrij van 8.00 tot 21.30 in de avond (ze mag wel tot 22.30 naar haar chromecast streamen, maar dan ligt haar telefoon en laptop bij mij) en op za&zo van 8.00 tot 24.00. Ze kan zelf haar drie uur indelen in het tijdvak en dat werkt goed tot nu toe. Onder dit verbruik valt ook haar laptop, maar mocht er een schoolopdracht zijn waarbij meer internet nodig is dan pas ik dit in overleg aan. Ook wil ik de wachtwoorden weten zodat ik er ten alle tijden op zou kunnen kijken als ik dat wil, wat ik overigens niet veel doe want lui.


Oh :') ik zeg het weer niet goed op vrij&za mag ze tot 24.00 en op zondag tot 21.30.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 september 2019 @ 22:04:07 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188746394
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 21:51 schreef Stormqueen het volgende:
Wacht even is de baby van rewimo alweer 19? Doe even normaal :')
Ja, volgende maand :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 1 september 2019 @ 22:07:01 #9
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_188746434
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:57 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Eerst geen en sinds ik merkte dat school een beetje minder ging (voornamelijk door dat ding) hebben we regels. Drie uur per dag, ma t/m vrij van 8.00 tot 21.30 in de avond (ze mag wel tot 22.30 naar haar chromecast streamen, maar dan ligt haar telefoon en laptop bij mij) en op za&zo van 8.00 tot 24.00. Ze kan zelf haar drie uur indelen in het tijdvak en dat werkt goed tot nu toe. Onder dit verbruik valt ook haar laptop, maar mocht er een schoolopdracht zijn waarbij meer internet nodig is dan pas ik dit in overleg aan. Ook wil ik de wachtwoorden weten zodat ik er ten alle tijden op zou kunnen kijken als ik dat wil, wat ik overigens niet veel doe want lui.


Oh :') ik zeg het weer niet goed op vrij&za mag ze tot 24.00 en op zondag tot 21.30.
En hoe oud is ze? Klinkt alsof jullie een afspraak hebben wat voor beide partijen werkt.
  zondag 1 september 2019 @ 23:19:03 #10
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188747975
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 22:07 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

En hoe oud is ze? Klinkt alsof jullie een afspraak hebben wat voor beide partijen werkt.
Bijna 13.

Het werkt goed, want we zagen de schoolresultaten weer gelijk omhoog schieten en ze weet op deze manier waar ze aan toe is. Al denkt ze er zelf soms anders over natuurlijk.

Maar het was in het begin even proberen hoe en wat qua tijd. 2 uur was net te kort en boven de 3 te lang, dan ondernam ze niets meer naast telefoon & school.

Ik heb een programma'tje op de laptop waar ik dit mee kan instellen. Bij extra tijd voor een schoolopdracht kan ik bijvoorbeeld heel sociaal media (en sites naar keuze) uitschakelen zodat ze niet kan whatappen op de laptop oa :D been there done that.
pi_188748999
Hier geen regels wb telefoon gebruik. Oudste heeft een abonnementje en is er wat meer mee bezig als jongste die de telefoon van paps heeft gekregen. Die kijkt er soms dagen niet op...En dan ineens: oh ik heb 42 appjes

Ik hou oudste wel in de gaten, ze heeft een Instagram account maar wel privé, en ze vraagt bij twijfel of ze iemand mag accepteren. En idd wachtwoorden zijn hier ook bekend.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 2 september 2019 @ 06:54:42 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188749574
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 23:19 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Bijna 13.

Het werkt goed, want we zagen de schoolresultaten weer gelijk omhoog schieten en ze weet op deze manier waar ze aan toe is. Al denkt ze er zelf soms anders over natuurlijk.

Maar het was in het begin even proberen hoe en wat qua tijd. 2 uur was net te kort en boven de 3 te lang, dan ondernam ze niets meer naast telefoon & school.

Ik heb een programma'tje op de laptop waar ik dit mee kan instellen. Bij extra tijd voor een schoolopdracht kan ik bijvoorbeeld heel sociaal media (en sites naar keuze) uitschakelen zodat ze niet kan whatappen op de laptop oa :D been there done that.
Welk programma is dat?
***
  maandag 2 september 2019 @ 07:24:02 #13
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_188749646
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:49 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Wat voor soort afspraken hebben jullie rondom telefoongebruik gemaakt met jullie kinderen?
Inleveren rond 19:00 ( als we tv kijken samen mag ze vaak wel even kijken maar ik vind het zo shit als ze tv overneemt en dan ook op mobiel zit. Laptop mag ze onbeperkt tot uurtje of 20:30 soms langer afhankelijk van haar slaapbehoefte.
Ze is 11.
  maandag 2 september 2019 @ 09:58:29 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188750772
Eerste dag, mee de klas in is deze week nog min of meer de bedoeling (of iig vandaag en morgen, zodat je beide leerkrachten gezien hebt), staat de tafel van Soneal naast die van het joch dat hem vorig jaar iedere keer liep te treiteren als ze bij elkaar in de buurt zaten (tot zelfs aan zijn stoel trekken toen hij achter Soneal zat).
Verder gaat dat wel goed, maar ik ben zachtst gezegd niet blij met het feit dat hij naast hem zit, en ja nieuwe ronde, nieuwe kansen, maar laat ze lekker een ander kind naast dat joch zetten, dat is voor iedereen beter; zowel voor mijn kind dat wel weerbaar is maar niet tegen hem op kan, als voor hem, die zich veel beter zou gedragen als er een kind naast hem zou zitten waarbij hij het niet in zijn hoofd zou halen om zo te gaan galbakken.

Heb het wel tegen de juf gezegd, en dat ze maar even met de juffen van vorig jaar moest overleggen waarom ik daar niet blij mee ben, maar ik ga dit niet aanzien tot het weer mis gaat.
Ik heb een makkelijk kind wat je verder niet ziet of hoort en dat het prima doet, en dat wil ik graag zo houden, dat is niet het proefkonijn voor weer maandenlang gezeik met het kind dat strontvervelend is.
En ja, hij is uiteraard hoogbegaafd enzo, dat verklaart zijn gedrag natuurlijk enorm (NOT).

Het is zo bizar, ik ben helemaal niet zo'n bemoeimoeder, maar ik was zo pissed off toen ik zag dat ze naast elkaar zaten.
Ik ben zelfs in staat om hem weer mee te nemen van school als dit niet binnen een paar dagen aangepast is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188750947
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:49 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Wat voor soort afspraken hebben jullie rondom telefoongebruik gemaakt met jullie kinderen?
Voor allen: 20 minuten per keer, dan 10 minuten rust.
Schermen gaan uit om 19:30 en kunnen pas weer aan om 7:00.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188751200
Mijn zoon zat vanochtend in een groepje met 4 meiden....snapte de logica die erachter zit ook niet helemaal.
Vorig schooljaar werd na elke vakantie gewisseld, en soms staan de tafels in rijen en soms in groepjes....de leerkracht komt vanzelfs wel achter wat werkt en wat niet. Heb wel de indruk dat kinderen die wat meer aandacht nodig hebben meer in de buurt van de juf/ meester zitten.
Het hangt natuurlijk ook een beetje van de klas en de leerkracht af en ik zou ook mijn voorkeuren hebben, maar soms is het gewoon niet anders.
Ben wel benieuwd of de leerkracht het aankijkt of direct gaat veranderen bij jouw zoon.
  maandag 2 september 2019 @ 10:50:16 #17
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_188751307
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:38 schreef Zana het volgende:
Mijn zoon zat vanochtend in een groepje met 4 meiden....snapte de logica die erachter zit ook niet helemaal.

Ik snap dan weer niet waarom dit apart is of waarom daar logica achter moet zitten?

Ik heb geen idee waar mijn groep5'er zit ik ben direct doorgelopen naar de andere 2 klassen.
Mijn groep8'er gaf mij zelfs nog een kus ookal is dat eigenlijk heel oncool. :')
pi_188751325
Mijn dochter zit in een groepje van 4 met 3 jongens. Prima. Vooraan bij de juf. Lekker makkelijk zei ze. Hoeft ze niet zo ver te lopen :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 2 september 2019 @ 10:56:12 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188751361
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:38 schreef Zana het volgende:
Mijn zoon zat vanochtend in een groepje met 4 meiden....snapte de logica die erachter zit ook niet helemaal.
Vorig schooljaar werd na elke vakantie gewisseld, en soms staan de tafels in rijen en soms in groepjes....de leerkracht komt vanzelfs wel achter wat werkt en wat niet. Heb wel de indruk dat kinderen die wat meer aandacht nodig hebben meer in de buurt van de juf/ meester zitten.
Het hangt natuurlijk ook een beetje van de klas en de leerkracht af en ik zou ook mijn voorkeuren hebben, maar soms is het gewoon niet anders.
Ben wel benieuwd of de leerkracht het aankijkt of direct gaat veranderen bij jouw zoon.
Nou, ik ben echt pissed off, en ik heb er geen zin in dat er weer uitgeprobeerd gaat worden of dat wel goed gaat.
En ik snap wel waarom mijn zoon een aantrekkelijke partij is om een aandachtkind naast te zetten, en dat dat kind maar aan één tafeltje aangesloten zit, en die van mij aan drie, maar er zitten 31 kinderen in de klas, dus laat ze lekker een van de 29 anderen naast hem laten zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 2 september 2019 @ 11:13:20 #20
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_188751538
Ik snap je hoor Leandra, ik zou er ook niet blij mee zijn.

Zoonlief kreeg vorige week maandag na 1 week in groep 3 al een andere plek. Ik had geen idee waarom, maar zelf wist ie t heel goed: Dylan en ik hadden te veel gekletst, en nu zitten we niet meer naast elkaar.

Z'n nieuwe buur was ook aardig aldus J, dus prima.Mijn zoon zou trouwens erg gelukkig worden van een groepje met 3 meiden. Heeft ook 2 beste vriendinnen, en was de eerste schooldag ook lichtelijk teleurgesteld dat ie niet naast vriendin L mocht zitten (ze zitten in rijtjes van 2 of 3).
pi_188751607
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:52 schreef Tally het volgende:
Mijn dochter zit in een groepje van 4 met 3 jongens. Prima. Vooraan bij de juf. Lekker makkelijk zei ze. Hoeft ze niet zo ver te lopen :P
Mijne ook met 3 jongens..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_188751761
quote:
17s.gif Op maandag 2 september 2019 10:50 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Ik snap dan weer niet waarom dit apart is of waarom daar logica achter moet zitten?


Bij ons zatten vroeger de "stoute" jongens ingesloten tussen de meisjes, en sowieso jonge/ meisje naast elkaar als dat kon.

Net zoals ze bij Leandra een "makkelijk" kind naast een raaddraaier zetten (als ik het goed interpreteer). Het "rustige" kind heeft waarschijnlijk een goede invloed op het "moeilijkere", maar of het ook andersom is, is maar de vraag....
Welk voordeel haalt het makkelijke kind uit deze situatie....de kans is groot dat het voortdurend wordt afgeleid van het werk...

Volgens mij hebben ze een beetje een meisjesoverschot in de klas, maar niet zo erg dat er één jongen alleen tussen 4 meiden moet zitten....maar misschien kwam het gewoon zo uit en moet ik er verder niets achter zoeken.
Er zijn vorig schooljaar wat veranderingen geweest (5 kinderen erbij) en vanochtend zag ik ook weer een nieuwe jongen en een meisje dat uit de parallelklas komt, dus de groepsdynamiek gaat ook weer veranderen...
Het was altijd een rustige, hechte klas en de meester had vorig jaar een goede invloed en volgens mij alles goed onder controle.
Dit jaar zijn mijn verwachtingen iets bijgesteld, wij weten dat de juf na de kerst verhuist, net in een periode dat veel toetsen en gesprekken zijn, er komt dan iemand uit het zwangerschapsverlof terug, maar die heeft een tweeling gekregen en dan is het misschien nog maar de vraag of de overgang heel soepel verloopt. Verder is nog een juf die op dit moment volgens mij nog deels in de ziektewet zit, en tot nu toe vooral klusjes klaart, die wat meer uren gaat maken in deze klas....ik ben in elk geval benieuwd wat groep 5 brengt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zana op 02-09-2019 12:29:09 ]
pi_188753256
Leandra Groot gelijk. Ik zou dat ook echt niet weer weken aan gaan zien.
Met een meidenkwartet
  maandag 2 september 2019 @ 14:44:21 #24
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188754582
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 06:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Welk programma is dat?
Ziggo safe online.
  maandag 2 september 2019 @ 15:29:42 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188755160
Soneal kwam vrolijk naar buiten, met een vriendje om te gaan spelen, en vertelde vrijwel direct heel blij dat hij op een andere plek zit.
Wel fijn dat ze zo snel kunnen schakelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188764578
Dat is super dat daar zo snel wat aan gedaan is leandra!

Hier een meester bij jongste die niet heel empathisch is... hopen dat mn gevoelige jongetje daar niet teveel last van heeft....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_188765167
Ik ben benieuwd wat komende schooljaar gaat brengen voor mijn viertal. Wij beginnen volgende week.

[ Bericht 69% gewijzigd door Cathmar op 03-09-2019 01:10:53 ]
Met een meidenkwartet
  Licht Ontvlambaar zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:43:22 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189285573
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 00:43 schreef Cathmar het volgende:

Ik ben benieuwd wat komende schooljaar gaat brengen voor mijn viertal. Wij beginnen volgende week.
Ik ook voor mijn puber, determinatiejaar (ze zit in de 9e klas Vrije School).

En ze wordt zo zelfstandig :o Ze heeft een baantje bij de supermarkt. En vandaag is ze voor het eerst scheids bij een volleybalwedstrijd.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_189295319
Knip, verkeerde topic 8)7
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:17:10 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189295368
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:43 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ook voor mijn puber, determinatiejaar (ze zit in de 9e klas Vrije School).

En ze wordt zo zelfstandig :o Ze heeft een baantje bij de supermarkt. En vandaag is ze voor het eerst scheids bij een volleybalwedstrijd.
Dat gaat zeker hard en ze heeft op dat punt echt veel grotere stappen gemaakt dan mijn pubers. Knap hoor!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:17:50 #31
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189295379
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 00:43 schreef Cathmar het volgende:

Ik ben benieuwd wat komende schooljaar gaat brengen voor mijn viertal. Wij beginnen volgende week.
En, hoe is het begin van het schooljaar gegaan, Cathmar?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189301267
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:17 schreef livelink het volgende:

[..]

En, hoe is het begin van het schooljaar gegaan, Cathmar?
Goed! Het zijn vijf lange dagen van 9-17h en vooral voor mijn 6 jarigen is dat veel. Maar we zitten weer aardig in het ritme.
Met een meidenkwartet
  zondag 6 oktober 2019 @ 17:07:26 #33
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189301316
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 17:04 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Goed! Het zijn vijf lange dagen van 9-17h en vooral voor mijn 6 jarigen is dat veel. Maar we zitten weer aardig in het ritme.
Oh, dat zijn inderdaad lange dagen :o
Wonen jullie nu weer in een ander land dan? Of is er gewoon iets gewijzigd t.o.v. vorig jaar?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189302182
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 17:07 schreef livelink het volgende:

[..]

Oh, dat zijn inderdaad lange dagen :o
Wonen jullie nu weer in een ander land dan? Of is er gewoon iets gewijzigd t.o.v. vorig jaar?
Nee was vorig jaar ook zo maar na 11 weken vakantie was het weer wennen. Denk dat we hier nog één (dit) schooljaar doen.
Met een meidenkwartet
  Licht Ontvlambaar zondag 6 oktober 2019 @ 21:47:06 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189306543
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 17:52 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Nee was vorig jaar ook zo maar na 11 weken vakantie was het weer wennen. Denk dat we hier nog één (dit) schooljaar doen.
poeh, dat zou ik zelfs wennen vinden ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 6 oktober 2019 @ 21:56:54 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189306723
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 17:04 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Goed! Het zijn vijf lange dagen van 9-17h en vooral voor mijn 6 jarigen is dat veel. Maar we zitten weer aardig in het ritme.
Hoe ziet zo'n schoolweek eruit dan? Dagelijks lessen van 09.00 tot 17.00 met tussrndoor 3 a 4 pauzes of zitten daar ook dingen als sport en toneel bij?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189306780
70 minuten pauze met warm eten van 13.30 tot 14.40. In de ochtend nog een kleine pauze. Verder les. En nee geen sport, op 2x gym na. Sport is na school. Ze zijn echt óp aan het eind van de week. Wordt wel iets beter te doen nu de hitte minder is.
Met een meidenkwartet
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:25:29 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189307206
Dat is wel heel pittig idd, hebben ze behalve die ellenlange zomervakantie ook nog andere vakanties?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189307348
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:25 schreef Leandra het volgende:
Dat is wel heel pittig idd, hebben ze behalve die ellenlange zomervakantie ook nog andere vakanties?
Twee weken Kerst, week in maart, twee weken met Pasen. Maar je mag ze hier wel van school houden wanneer het je uitkomt. Niet dat ik daar een gewoonte van maak maar voor een weekendje weg is dat soms wel echt even lekker. En mijn oudste en ik gaan twee weken op vakantie binnenkort. Tijdens schoolweken.
Met een meidenkwartet
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:53:56 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189307615
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:35 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Twee weken Kerst, week in maart, twee weken met Pasen. Maar je mag ze hier wel van school houden wanneer het je uitkomt. Niet dat ik daar een gewoonte van maak maar voor een weekendje weg is dat soms wel echt even lekker. En mijn oudste en ik gaan twee weken op vakantie binnenkort. Tijdens schoolweken.
Per saldo draaien ze dus niet heel veel meer lesuren, de schoolweken zijn vooral veel langer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189308094
Ja precies!
Met een meidenkwartet
  zondag 6 oktober 2019 @ 23:49:43 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189308149
Wanneer is er dan nog tijd voor zaken als tennisles en toneelles?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189308294
Na 5 uur. Dan begint de middag hier eigenlijk. Ik heb onze dag wel een beetje verschoven. Eten bv naar 19.30/20.00. Maar ècht zoals de mensen het hier doen, dat hele late eten en de kinderen zo laat naar bed. Nope.
Met een meidenkwartet
  maandag 7 oktober 2019 @ 00:06:18 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189308327
Als ze om 9 uur weer op school moeten zijn hebben ze ook hun slaap wel nodig, een 8-jarige die dan iedere avond tot 22.30 wakker is werkt dan ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:10:44 #45
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189309685
Waarom is de vakantie zo lang Cathmar? Door warme zomer of landbouw of gewoon van oudsher? Hier gaan al stemmen op dat die 6 weken te lang is en het geleerde teveel wegzakt. In dat kader klinkt 11 zo extreem. En de ruk van zomer naar kerst is best lang toch?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189309928
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 07:10 schreef Lemijn het volgende:
Waarom is de vakantie zo lang Cathmar? Door warme zomer of landbouw of gewoon van oudsher? Hier gaan al stemmen op dat die 6 weken te lang is en het geleerde teveel wegzakt. In dat kader klinkt 11 zo extreem. En de ruk van zomer naar kerst is best lang toch?
Het is echt te heet. Er zijn wel veel kinderen die de eerste vier/vijf weken nog naar summer school gaan gewoon omdat een ouder geen 11 weken vakantie heeft. Dat is eigenlijk gewoon kinderopvang.
Klopt dat het snel weg zakt. Maar ze pikken het ook weer op. Minder dan zes weken? Mwah.

Ik ben niet super enthousiast over dit schema en nog wel meer dingen hier. Gelukkig vinden de kinderen het allemaal prima en doen ze het super.
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 08:20:01 #47
5428 crew  miss_sly
pi_189309971
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 07:10 schreef Lemijn het volgende:
Waarom is de vakantie zo lang Cathmar? Door warme zomer of landbouw of gewoon van oudsher? Hier gaan al stemmen op dat die 6 weken te lang is en het geleerde teveel wegzakt. In dat kader klinkt 11 zo extreem. En de ruk van zomer naar kerst is best lang toch?
Was dat niet een heel kleine, niet-representatieve groep ouders die het over verkorten had, vooral omdat opvang regelen zo lastig was?

Wat mij betreft wordt het zeker niet korter. Zo lang is zes weken niet en een tijdje echt even hee weinig moeten is wel fijn voor die kinderen, vind ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189310209
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 08:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Was dat niet een heel kleine, niet-representatieve groep ouders die het over verkorten had, vooral omdat opvang regelen zo lastig was?

Wat mij betreft wordt het zeker niet korter. Zo lang is zes weken niet en een tijdje echt even hee weinig moeten is wel fijn voor die kinderen, vind ik.
Ik zie er elke keer weer tegenop, maar die 6 weken vliegen altijd voorbij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 7 oktober 2019 @ 10:14:44 #49
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189311029
Ik vind de zes weken kort genoeg :D
Het hoeft zeker niet ingekort wat mij betreft.
11 weken is dan weer het andere uiterste maar zowel voor ouders als kinderen is de break van routine echt wel fijn.
Het is niet alleen school die stopt maar meestal ook muzieklessen en sport. Het geeft een wat vrijer ritme en ruimte voor andere zaken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 oktober 2019 @ 12:20:02 #50
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189312722
Ik vond het ook altijd heerlijk hoor, die 6 weken. Zou kunnen dat het ook ging over kinderen die thuis geen Nederlands spreken en/of weinig uitdaging krijgen cognitief.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:48:11 #51
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189344068
Toen we de eerste keer naar Dubai gingen hadden we 11 a 12 weken. Inderdaad ook vanwege de hitte. De mussen vallen -letterlijk soms- dood van het dak. Inmiddels zijn we terug naar 8 á 9 weken.

Ik merk wel dat ze inderdaad gewoon dingen vergeten. Jongste kon me dit jaar precies vertellen wat hij even moest gaan oefenen van wiskunde. Oudste zit in de eindexamenklas en had hele pakketten opdrachten mee voor vrijwel alle vakken. Die heeft zeker de helft van de vakantie zitten werken.
pi_189348706
Vakantie is heerlijk, maar bijvoorbeeld met 6 weken niet oefenen met lezen kan het lezen wel 1 of 2 leesniveaus zakken.

De school van J organiseert in het kader van kinderboekenweek een boekenmarkt. Lever boeken in die je niet meer leest en je mag evenveel boeken kiezen. Best lastig, ik neem boeken die niet meer gelezen worden mee naar mijn werk of zet ze gratis af te halen op Marktplaats... Dus eigenlijk heb ik niet echt iets fatsoenlijks om in te leveren.
pi_189358637
Dat is een lastige ja.. Hier doen ze dat tijdens de nationale voorleesdagen.. Voor dit jaar heb ik er vast 2 klaarstaan. Maar vorig jaar kon ik eigenlijk geen enkel boek bedenken (en het moest x2, want 2 kinderen)
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:20:27 #54
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_189378061
Dames,

Onze oudste speelt graag spelletjes, stratego, Carcassonne, Monopoly en Ticket to Ride,

Zijn er nog meer spellen die we zouden kunnen kopen? Hoe tof is Catan?
en welke spellen of puzzels zijn er die alleen leuk te doen zijn?

Help!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_189378746
Mijn oudste is ook dol op spelletjes, en Catan staat hoog in zijn favorietenlijstje. We hebben zowel het bordspel als het kaartspel, uitbreidingen bij het bordspel en zelfs de dobbelvariant (lijkt wat op yahtzee). Rummikub vindt hij ook tof.

Wat hij en z'n bff ook veel doen is zelf spelletjes verzinnen met de materialen van bestaande spellen. Ik hoop dan altijd maar dat de spullen uiteindelijk weer in hun originele doos belanden, maar ze hebben er te veel lol mee om het te verbieden ;)
pi_189378873
Cluedo en Scotland Yard vinden ze bij ons ook erg leuk.
En 30 seconds
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_189379306
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:20 schreef Vlindur het volgende:
Dames,

Onze oudste speelt graag spelletjes, stratego, Carcassonne, Monopoly en Ticket to Ride,

Zijn er nog meer spellen die we zouden kunnen kopen? Hoe tof is Catan?
en welke spellen of puzzels zijn er die alleen leuk te doen zijn?

Help!
Catan is supertof. Azul en Agricola zijn ook leuke spellen om in huis te hebben.
(En er is een bordspelreeks in GAM, https://forum.fok.nl/topicchain/3449 )

En ik hoor hier nog lang niet dus doei :+
pi_189383738
Mijn 10 jarige heeft besloten 🤣🤣🤐🤐

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:50:59 #59
5428 crew  miss_sly
pi_189383785
:D!

Met de autonomie zit het wel goed :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189383903
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 16:50 schreef miss_sly het volgende:
:D!

Met de autonomie zit het wel goed :D
Ze had het al eerder aangegeven en toen heb ik gezegd dat ze er goed over na moest denken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_189383952
Skye is ook een leuk spel met zijn 2-en.. agricola is leuk, wel veel klaarzetten. Potion explosion is ook leuk.
pi_189400613

Ze vond het toch wel een beetje spannend en moest een beetje huilen van spanning.
Gevraagd of ze het echt wilde, maar ze was 100% zeker.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:23:31 #63
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_189402671
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 16:46 schreef Vicky het volgende:
Mijn 10 jarige heeft besloten 🤣🤣🤐🤐

[ afbeelding ]
“Nu kan denk ik niet” 👌
pi_189479961
Ik stel mijn vraag maar even hier. Zoals jullie misschien nog weten van mijn topic in juli is de zoon van mijn vrouw vanuit het buitenland naar hier gekomen. Hij is elf jaar en heeft volgende week herfstvakantie. Ik werk zelf ook in het onderwijs, dus ik ben ook vrij.

Wat zijn leuke dingen om te gaan doen? Het mag geld kosten, maar leuke gratis tips zijn meer welkom eigenlijk :+. In de zomervakantie zijn we al naar zwembaden en pretparken geweest. Hij spreekt nog amper Nederlands, dus culturele of 'uitleg'-uitjes (zoals Nemo of dat soort dingen) zijn nog niet zo aan de orde / wenselijk.

Ik was zelf van plan om naar een dierentuin of het bos of zo te gaan, maar misschien hebben jullie leukere ideeën. Ik vraag het omdat hij anders straks vijf dagen naar een scherm zit te staren. :+ Niet heel erg, want papa heeft daar ook een handje van haha, maar ik wil graag iets met hem ondernemen. Moeder moet werken trouwens.
pi_189480139
Veluwe / bos / dierentuin / strand / indoor trampoline / karten / escaperooms / aquariums / fietsen / bios /
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189482056
Welke regio?
Lego world in utrecht is leuk voor die leeftijd
pi_189482447
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 14:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Welke regio?
Lego world in utrecht is leuk voor die leeftijd
Dat is wel echt een goede tip, ja. Hij is gek op lego, met name het bouwen. Vaak heeft hij in mum van tijd iets gebouwd. We wonen in die provincie.

Nog tips om thuis iets leuks met hem te doen? Of gewoon zijn gang laten gaan? Ik ben sinds twee maanden vader van hem, dus ik weet het ook nog niet zo goed.
pi_189482650
11 jarige? Ik heb op regenachtige dagen wel samen achter de pc gezeten, programmeren in scratch, java of html (leuke boeken geleend in de bieb).
Of samen iets klussen? Ikea opbergiets voor op zijn kamer in elkaar zetten ofzo en inclusief het kopen, hotdog eten heb je ook een mooi gat in de dag.
pi_189482805
Ik zou niet elke dag volstoppen, hem ook zijn gang laten gaan.
Maar wat activiteiten buitenshuis zijn leuk. Heeft hij zelf een idee of wensen?
Iets wat hij graag zou doen?

Dierentuin, bos, pretpark, samen gamen?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189483340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:25 schreef Nijna het volgende:
Ik zou niet elke dag volstoppen, hem ook zijn gang laten gaan.

Dat ook, lekker dagje omhangen, beetje gamen, wat lezen, bordspelletje, samen iets koken, of niks van dat alles is ook wel chill ;)
pi_189509113
Potje midgetgolfen vinden ze hier altijd leuk!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_189695973
Ik denk dat dit het juiste topic is voor mijn vraag :)

Ik heb een 12-jarige (stief)dochter die dit jaar is begonnen op het vo (vwo).

Helaas houdt ze nog steeds haar ritme aan van de basisschool, dus ze komt thuis. Gaat wat eten en dan tv kijken/ mobiel/ met ons kletsen, totdat ze rond 19 uur naar boven moet. Dan pas gaat ze aan de slag en maakt haar huiswerk/ leert voor toetsen.

De eerste weken ging dat goed (waarschijnlijk waren de toetsen makkelijker), maar vandaag logde ik in om haar cijfers te zien en zag dat ze een paar onvoldoendes heeft gehaald.

Nu wil ik dus wat strenger zijn en haar meer aan het werk zetten, maar ik weet niet zo goed wat een goede manier is. Moet ik haar gelijk haar huiswerk laten doen als ze thuis is en dan pas tv? Mobiel afpakken tijdens huiswerktijden? Huiswerk controleren?

Mijn vraag is dus eigenlijk: Hoe ziet de planning van jullie pubers eruit (die op vo zitten)? En hoe zorgen jullie ervoor dat ze hun best doen en goede cijfers halen?
pi_189696086
ze is 12..kun je niet met haar overleggen hoe ze zelf denkt iets meer tijd aan huiswerk gaat besteden? dreigen met mobiel afpakken kan altijd nog..
pi_189696095
Ik heb nog geen puber, dus voor mij makkelijk praten vanaf de zijlijn. Maar ik zou beginnen met een open gesprek. Aangeven dat haar cijfers minder worden en of ze zelf een idee heeft hoe ze dit kan veranderen? Iets zomaar van bovenaf opleggen voelt waarschijnlijk al snel als een soort straf, en dat lijkt me in deze fase (als starter op het vo) niet bevorderlijk. Eigen inbreng lijkt me prettig, want grotere kans dat ze het dan beter volhoudt.

Eventueel opties die je kan voorleggen als ze het zelf niet weet:
- langer op school blijven om huiswerk daar te maken (zijn vast wel faciliteiten voor)
- samen met een vriend(in) na school
- hulp van jullie
- thuis, zonder hulp

Succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189696186
Ik zou vooral beginnen met een open gesprek. Hoe vindt ze het op het vo? Is het wat ze ervan had verwacht? Hoe gaat het op school? Vindt ze zelf dat het goed gaat? Heeft ze het gevoel dat ze lekker bezig is?

Als ze zelf niet over de onvoldoendes begint, zou je dat dan kunnen invoegen. Je zou haar kunnen vragen of ze zelf vindt dat ze hulp nodig heeft. En zo ja, wat voor hulp ze wil. Voor welke vakken heeft ze onvoldoendes, en komt dat door niet voldoende voorbereiden en leren, of vindt ze het echt moeilijk? Wil ze inderdaad op school huiswerk maken, en kunnen jullie helpen om te kijken wat daarin de mogelijkheden zijn. Wil ze hulp van jullie om een schema of planning te maken. Wil ze alleen maar een constructieve herinnering als ze wat lang draalt als ze thuiskomt?

Als je wil dat ze iets leert (en dan bedoel ik niet alleen haar schoolwerk, maar ook hoe ze kan leren om haar schoolwerk goed te doen), zou ik zeker niet beginnen met commanderen en telefoon innemen, maar met gesprekken. Waarschijnlijk meerdere. En wijs haar op de consequenties. Ik weet niet hoe het op haar school is, maar er zijn middelbare scholen waar je direct af moet als je het eerste jaar niet haalt. Is dat zo bij deze school, is dat wel iets waar ze aan herinnerd mag worden. Dan kan ze ook bedenken hoeveel het haar waard is om op deze school te blijven. Uiteindelijk zal ze het toch zelf moeten doen allemaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189696351
Hier ook een brugpieper. Ik heb in het begin even geholpen met plannen, maar na anderhalve week wilde hij dat niet meer. Hij ging het zelf wel doen. Dat gaf hij ook aan bij het 1e mentorgesprek, hij deed het wel op zijn manier. En dat was een hele duidelijke uitspraak. Heb gezegd dat ik dat ook prima vind, mits hij genoeg voldoendes haalt en mij niet lastig valt met last-minute-overhoringspaniek..
Voor alle vakken redt hij zichzelf ook wel, zonder echt te plannen. Alleen Frans is een dingetje. Maar daar vraagt hij dan wel weer hulp voor. Ik merk dat hij doordat hij af en toe tegen een onvoldoende aanloopt, hij wel langzaam leert om beter te plannen. Dat gaat bij Frans ook al beter.

Hij komt nu elke dag thuis rond kwart voor 4 of half 5. Meestal drinkt hij dan wat en gaat gamen. Na het avondeten (zo rond kwart over 6 klaar) gaat hij naar boven voor zijn huiswerk. En dan in het weekend wat tijd voor maakdingen zoals verslagen of wiskundesommen.

We kunnen er wel over praten, maar hij moet zelf de beslissingen maken en dan de consequenties daarvan ervaren. Maar dat is op zich makkelijk als je maar op 1 vak gemiddeld een onvoldoende staat. Bij deze puber hoef ik echt niet aan te komen met je gaat dit of dat doen.. Ik kan wel vragen of het niet verstandig is om het misschien iets anders aan te pakken..
  woensdag 30 oktober 2019 @ 12:06:04 #77
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189696698
Hier gaat het dus totaal anders...

Ik ben begonnen met een open gesprek en dat werkt hier totaal niet. Dan is het allemaal ja, amen en dikke prima, maar gebeurt er niets met onvoldoendes als gevolg. Ik moet er dus wel echt bovenop zitten en alle elektronica afpakken (en verstoppen). Ze is nu tweedejaars en ze heeft het erg naar haar zin op school, bij een lager niveau zal ze van de locatie weg moeten en dat wil ze niet, maar ik heb het idee dat ze gewoon de discipline niet heeft om van haar elektronica af te blijven (ik vind overigens dat ik dat ook niet kan verwachten van een kind van 13, er zijn volwassenen die het niet eens kunnen).

Vriend en ik hebben best wel vaak besproken hoe en wat, echt heel streng zijn of laten gaan en dan maar een niveau lager? ik vond het eerst lastig, maar nu uiteindelijk niet meer. Ik vind dat ik als ouder verplicht ben te zorgen dat ze eruit haalt wat eruit te halen valt. Ze heeft nu de discipline niet en misschien wel nooit niet, maar dat zien we dan wel weer. Huiswerk laat ik aan haar over, maakt ze het niet kan ik dit online zien en dan hangen daar consequenties aan vast. Wat leerwerk betreft houd ik alles online bij, laat haar in de week zelf plannen hoe en wat, de dag van te voren moet ze na school alle elektronica inleveren tot overhoring. Bij 3+ fout is het verder gaan met leren en bij 3- alles terug en haar eigen gang weer gaan.
pi_189697867
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 12:06 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier gaat het dus totaal anders...

Het verschilt ook per kind. Mijn oudste kan het tot nu toe goed behappen qua niveau.
Het is ook een kind die zich echt niet gelukkig gaat voelen als ik er veel druk op zou leggen. Hij leert beter van ervaringen dan van mijn dwang. Van dat laatste gaat hij eerder minder doen. Pubers :P

Ik zie mezelf ook terug. Vanaf de eerste klas redde ik mezelf wel, snel zelfstandig. We mochten hem niet eens uitzwaaien bij zijn excursie vanochtend :D
pi_189698091
Oudste zit in de brugklas vwo plus nu.
Wij zijn vanaf het begin af aan aan het helpen met plannen, want ze overziet het niet (maar dat past wel bij haar autisme). De afspraak is dat als ik ga koken dat zij aan haar huiswerk gaat.
Ze komt tegen kwart voor 4 thuis, ik ga tussen 5 en half 6 koken, dus dan heeft ze genoeg "afdraai tijd".
Maar ik moet haar altijd aan het werk zetten. Als het niet af is (wat nog maar 1 keer is gebeurd) dan gaat ze na het eten verder.
Ze hebben niet zo heel veel huiswerk (althans wat ik in de app zie valt wel mee en wat er verder is daar heb ik dus eigenlijk weinig zicht op) en ze hebben in de les tijd om er aan te werken.
Leren moet wel, de talen lijken tot nu toe wel goed te gaan, ze is er vrij vlot mee klaar. Overhoren wil ze niet. Ze oefent in quizlet.
Nu werken ze bij haar op school (volgens mij (nog) niet schoolbreed, maar vwo plus, gymnasium en vwo ict lyceum in elk geval) niet met cijfers in de onderbouw, ze moeten doelen behalen.
En als je het doel nog niet hebt behaald, dan moet je het verbeteren. Op zich wel mooie methode, je moet gewoon de stof beheersen. Terwijl als je een 4 ergens voor haalt en doorgaat dan beheers je dat stukje alsnog niet en hier moeten ze dus bewijzen dat ze het wel beheersen en dan verder.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 30 oktober 2019 @ 13:54:19 #80
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189698123
Klinkt als een fijn systeem, Nijna!
in de haak.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 13:58:59 #81
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189698186
Hier gaat 't ook per kind verschillend. De een heeft wat meer ondersteuning nodig dan de ander, maar ze kunnen inmiddels vrijwel zonder al te veel aanwijzingen hun huiswerk plannen (en maken/leren). (W zit in 5 vwo, C in 3 mavo). Mochten de cijfers erg inzakken, dan gaan we wel weer bespreken wat er anders kan, en of een actievere monitoring vanuit ons nodig is.
in de haak.
pi_189698395
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:51 schreef Nijna het volgende:

Nu werken ze bij haar op school (volgens mij (nog) niet schoolbreed, maar vwo plus, gymnasium en vwo ict lyceum in elk geval) niet met cijfers in de onderbouw, ze moeten doelen behalen.
En als je het doel nog niet hebt behaald, dan moet je het verbeteren. Op zich wel mooie methode, je moet gewoon de stof beheersen. Terwijl als je een 4 ergens voor haalt en doorgaat dan beheers je dat stukje alsnog niet en hier moeten ze dus bewijzen dat ze het wel beheersen en dan verder.
Dat klinkt ook wel als een mooi systeem.

Wat doen ze dan eigenlijk met vakken die je gewoon echt niet kunt?
(denkend aan mijn enige voldoende op Duits ooit op mijn eerste rapport, 4 jaar lang lopen compenseren met de beta vakken :P )
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:03:38 #83
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_189699170
Hier een brugpieper die het young/strongprogramma volgt op de preHavo. Vooralsnog fietst ze er mooi doorheen maar het plannen is nog wel een dingetje. Maken en leren is geen probleem maar ze moest in het begin wel schakelen naar andere vraagstellingen met toetsen bijvoorbeeld. Sinds dit jaar begint het eerste uur ook standaard om 9.15 en mocht je iets moeten inhalen, nakomen of bijles dan kan dat in het nulde uur 8.30-9.15, maar ze heeft eindelijk haar plekje gevonden met uitdaging en is zoveel rustiger dan de altijd durende onrust en verveling op de basisschool. Tussentijds cijferoverzicht waren 4x een 8, 3x een 7 en 1 x een zes.
If you can dream it, you can do it...
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:37:53 #84
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189699758
Wat maken jullie kinderen lange dagen! Hier hebben ze soms maar 2 uurtjes les :')
En over het algemeen rond 2 klaar (en dan vaak nog het eerste uur vrij).

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:29 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik zie mezelf ook terug.
Ik ook, net zo dramatisch als ik was. En erg onaardig naar leraren toe, niet in de vorm van een grote mond, maar als blikken konden doden :')

Maar ook met het leren, precies ik 17 jaar geleden. Ik heb dan ook niet eens mijn middelbare school afgemaakt en ik merk dat dat mijn grooste angst is voor haar. Ook al is het goed gekomen en heb ik een 21+ toets gehaald (om zo hoger onderwijs te doen), mijn ouders waren niet streng en er waren ook geen regels. Soms vind ik dat jammer en ben benieuwd hoe het anders was geweest.
pi_189699827
Hier is de puber ook meer vrij dan op school :{
En ook baggermotivatie, maar ben bang dat als hij niveau omlaag gaat dat er dan nogsteeds baggermotivatie is. Hij kan 't namelijk best allemaal. Doen is een ander verhaal
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:54:01 #86
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189700029
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:43 schreef pinquit het volgende:
Hier is de puber ook meer vrij dan op school :{
En ook baggermotivatie, maar ben bang dat als hij niveau omlaag gaat dat er dan nogsteeds baggermotivatie is. Hij kan 't namelijk best allemaal. Doen is een ander verhaal
Misschien zitten ze wel op dezelfde school :D :P

En dat laatste is zo herkenbaar. Ze doet nu havo en ik denk dat een niveau lager echt niets uithaalt, dan gaat ze nog steeds liever met vriendinnen of haar vriendje weg.
pi_189700049
Haha! Wie weet! Grote school langs de dijk :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:55:32 #88
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189700072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:54 schreef pinquit het volgende:
Haha! Wie weet! Grote school langs de dijk :)
Ah nee, mijne zit kleinere school na het viaduct.
Ze wou eigenlijk naar die langs de dijk, maar ik vond het te ver fietsen door weer en wind.
pi_189700114
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:55 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ah nee, mijne zit kleinere school na het viaduct.
Ze wou eigenlijk naar die langs de dijk, maar ik vond het te ver fietsen door weer en wind.
AH, dan zit de jouwe bij de dochter van Yppy op school :)

Wij wonen in de stad, dus voor Max is 't juist dichtbij.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189700140
Bedankt voor jullie tips. We beginnen maar met een gesprek inderdaad en kijken hoe het dan verder gaat.

We wonen op 5 minuten afstand van haar school, dus ze is elke dag uiterlijk 14:30 thuis. En vaak valt er ook een les uit, dus ze heeft heel veel vrije tijd. Toch voert ze niets uit, pas na 19 uur, maar dan zit ze soms ook stiekem disney+ te kijken op haar mobiel, dus het is lastig.

Ze wilde atheneum doen, want 'wie wil er nou gymnasium doen en extra moeten leren'. Vonden we prima.
Nu zegt ze dat ze ook tevreden is met havo. Tja, ook goed natuurlijk, maar waarom niet een beetje je best doen en een vwo diploma halen.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 16:00:48 #91
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189700170
Leren leren is best een ding. Zeker als het op de basisschool altijd vanzelf ging.
Uit eigen ervaring probeer ik dat bij O nu al wat te stimuleren omdat ik weet dat hoe ouder je wordt dit steeds lastiger is.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 30 oktober 2019 @ 16:02:32 #92
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189700198
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:57 schreef pinquit het volgende:

[..]

AH, dan zit de jouwe bij de dochter van Yppy op school :)

Wij wonen in de stad, dus voor Max is 't juist dichtbij.
Wist niet eens dat er nog meer hier in de buurt wonen :D :P

Ja, is ook logisch.
pi_189700853
Hier is het qua tijden 9:20-16:10, 9:20-15:20,9:20-15:20, 10:30-16:10 en vrijdag de topper 8:30-16:10 met de laatste 2uur gym.
De eerste uren zijn voor de steunlessen. Vrijdag eerste uur is van de mentor.
En dan is het 5km fietsen. Dus nooit voor kwart voor 4 thuis.
Na het avondeten dan nog 45-60 minuten huiswerk gemiddeld.

Ik ben wel blij dat deze school zowel losse als dakpan klassen heeft. Hij zit nu gewoon op het atheneum. Ik een havo/vwo klas ging hij vast ook makkelijk doen en werd het havo. Ook prima, maar hij mocht ook gymnasium doen, maar geen talenknobbel, dus atheneum is dan gewoon zijn niveau.

Uitval valt nog mee. Er wordt vaak wel een andere leraar voor de klas gezet. Inhoudelijk niet altijd top, maar Engels raadsels zijn ook wel eens leuk :P
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 oktober 2019 @ 17:06:21 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189701002
Waarom ‘moet’ ze om 19.00 uur naar boven eigenlijk?

Hier maakt de puber huiswerk aan de keukentafel. Na school eerst even beetje afschakelen en dan na 15-30 minuten aan de slag. Ik heb in de brugklas samen met haar planningen gemaakt waarbij we maak- en leerwerk en verschillende soort vakken probeerden af te wisselen. Nu in de 3e lukt dat grotendeels prima zelf.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_189701174
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:06 schreef Sjeen het volgende:
Waarom ‘moet’ ze om 19.00 uur naar boven eigenlijk?

Hier maakt de puber huiswerk aan de keukentafel. Na school eerst even beetje afschakelen en dan na 15-30 minuten aan de slag. Ik heb in de brugklas samen met haar planningen gemaakt waarbij we maak- en leerwerk en verschillende soort vakken probeerden af te wisselen. Nu in de 3e lukt dat grotendeels prima zelf.
Om haar huiswerk te maken. Beneden is ze te veel bezig met mengen in de gesprekken/ kletsen/ bezig met de baby. Ze kan niet geconcentreerd werken (of wil dat niet :P ).
pi_189702602
Wij hebben voor dochter een account gemaakt op anki-app . Dat is een website waar je flashcards kunt maken.
Je hebt verschillende websites met dezelfde naam. We hebben er een gekozen waarbij het logo twee oranje pijltjes is. (Je hebt er ook eentje met een blauwe ster.)Deze heeft ook een gratis iPad versie (en die met de blauwe ster niet). En dan gaat ze op de computer de flash card’s invullen dus bijvoorbeeld Frans- Nederlands of ook voor biologie heeft ze die gebruikt. En dan opent ze de app op de iPad en kan ze dus zo de woordjes oefenen.
Na elk woordje moet je aangeven of je het makkelijk, moeilijk of nog iets vond. En afhankelijk van wat je aan klikt is de frequentie hoger of lager hoe vaker zo woordje weer langs flitst.
Ook door het maken van de kaarten ben je aan het oefenen. En eenmaal ingevuld kies je de set die je wilt oefenen, en gaan.
Ze is er erg blij mee
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:49:51 #98
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189702820
Erg goede tip Amaranta ^O^
Briljant wel dat we dit vroegah met de hand deden en nu allemaal digitaal :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:57:12 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189702911
Hier gebruiken ze Quizlet daarvoor. Heel fijn!
in de haak.
pi_189702943
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:43 schreef pinquit het volgende:
Hier is de puber ook meer vrij dan op school :{
En ook baggermotivatie, maar ben bang dat als hij niveau omlaag gaat dat er dan nogsteeds baggermotivatie is. Hij kan 't namelijk best allemaal. Doen is een ander verhaal
Deed de Mijne helaas ook en die is van havo naar vmbo gegaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 19:04:32 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189703022
Wij hebben een account op https://wrts.nl/
Dat vind ik echt heel handig. Niet alleen voor woordjes leren, maar ook voor het leren van begrippen en zo.

Mijn zoon heeft hele lange dagen op school met veel tussenuren ook elke dag. Dramatisch rooster. Hij moet altijd het 1e uur beginnen (dus nooit een keertje iets langer slapen ;( )

Vrijdag is het ergst. Dan heeft hij het 5e en 6e uur niks, dan het 7e uur weer les, het 8e uur weer vrij en het 9e uur weer les.

En hij komt van het voortgezet speciaal onderwijs waar hij gewoon elke dag van 08.30 - 14.30 les had en nooit tussenuren. Dus dan is dit echt een enorme omschakeling.
Hij gebruikt zijn tussenuren inmiddels wel om huiswerk te maken, dus dat is dan weer een pluspuntje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189703289
Leestip: Leer leren, geschreven door John Cliteur. Gericht op pubers.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189703312
Het verbaast me echt dat jullie kinderen zulke lange dagen hebben op school.

Bij stiefdochter is het eerder de regel dat er lessen uitvallen dan dat het een uitzondering is. Daarnaast is ze nooit later uit dan 14:20 uur (en vaak 1e uur vrij).

En ze hebben steeds dagen vrij tussendoor, want dag van de leraar of stakingen of vergaderingen. Volgens mij hebben we een slechte school uitgekozen.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 19:31:24 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189703481
Wrts hebben ze ook. Maar dat is alleen overtypen volgens dochter. Met Anki app oefen je dus ook de vertaling. Of hetgeen jij op de “achterkant” van de kaart hebt geschreven.

Ik ga die quizlet ook eens bekijken.
pi_189703579
En dan vallen er natuurlijk net morgen wel lessen uit. Hij blij, les van 10:30-13:30.. maar het proefwerk Frans gaat wel door })

Livelink, dat zijn wel erg vervelend uren.. werkt spijbelen ook wel in de hand.
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 oktober 2019 @ 19:44:48 #106
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189703716
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:16 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Om haar huiswerk te maken. Beneden is ze te veel bezig met mengen in de gesprekken/ kletsen/ bezig met de baby. Ze kan niet geconcentreerd werken (of wil dat niet :P ).
Ah ok, maar ook boven is ze dus niet geconcentreerd, lastig wel.

Hier worden de flipkaartjes toch nog zelf geschreven, Vrije School, alles handgeschreven, liefst met vulpen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:03:58 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189704172
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:31 schreef amaranta het volgende:
Wrts hebben ze ook. Maar dat is alleen overtypen volgens dochter. Met Anki app oefen je dus ook de vertaling. Of hetgeen jij op de “achterkant” van de kaart hebt geschreven.

Ik ga die quizlet ook eens bekijken.
Nee, wrts is juist de vertaling. Ik heb wel een betaald account, dus dat is misschien het verschil met een gratis account, dat weet ik niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:07:05 #108
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189704226
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:38 schreef Deepfreeze het volgende:
En dan vallen er natuurlijk net morgen wel lessen uit. Hij blij, les van 10:30-13:30.. maar het proefwerk Frans gaat wel door })

Livelink, dat zijn wel erg vervelend uren.. werkt spijbelen ook wel in de hand.
Ja, en hangen in de stad. Ben je als school ook niet blij mee volgens mij.

Maar mijn zoon gaat dus tegenwoordig naar het studielokaal in de tussenuren. Hij vindt thuis huiswerk maken vervelend en doet het nu dus liever op school.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:09:41 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189704290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:03 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, wrts is juist de vertaling. Ik heb wel een betaald account, dus dat is misschien het verschil met een gratis account, dat weet ik niet.
Dat zal het dan zijn. Ze vond/vindt het in ieder geval niet handig.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:15:28 #110
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189704383
Hier werkt de school ook met quizlet.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:07 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, en hangen in de stad. Ben je als school ook niet blij mee volgens mij.

Maar mijn zoon gaat dus tegenwoordig naar het studielokaal in de tussenuren. Hij vindt thuis huiswerk maken vervelend en doet het nu dus liever op school.
Als er echt heel veel uitval is plannen ze een stil werkuur in onder schooltijd.
Dan worden ze aan het werk gezet met huiswerk.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:15:30 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_189704384
Als T thuiskomt (meestal rond 15.45) gaat hij eerst een uurtje gamen/filmpjes kijken, dat is echt zijn ontspanning. We plannen samen het huiswerk en hij maakt het gewoon hier in de woonkamer, soms doen we het samen. Tenminste, dat wat nog niet op school is gemaakt. En we streven ernaar om voor het eten alles af te hebben. Dat lukt meestal ook wel. En dan 3 avonden in de week nog een sport/hobby. Tot 21 uur mag hij nog op zijn telefoon en om 21.30 ligt hij in bed. Ik vind het best drukke dagen.

Gaat tot nu toe best aardig. Hij heeft er een hekel aan, maar is wel erg plichtsgetrouw (het moet dus het moet).

In de herfstvakantie zei hij: "Mam,ik ga met ** afspreken (vriendje dat nog op de basisschool zit), ik wil gewoon weer eens lekker écht spelen!" . O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:21:07 #112
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189704516
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:15 schreef Moonah het volgende:
Als T thuiskomt (meestal rond 15.45) gaat hij eerst een uurtje gamen/filmpjes kijken, dat is echt zijn ontspanning. We plannen samen het huiswerk en hij maakt het gewoon hier in de woonkamer, soms doen we het samen. Tenminste, dat wat nog niet op school is gemaakt. En we streven ernaar om voor het eten alles af te hebben. Dat lukt meestal ook wel. En dan 3 avonden in de week nog een sport/hobby. Tot 21 uur mag hij nog op zijn telefoon en om 21.30 ligt hij in bed. Ik vind het best drukke dagen.

Gaat tot nu toe best aardig. Hij heeft er een hekel aan, maar is wel erg plichtsgetrouw (het moet dus het moet).

In de herfstvakantie zei hij: "Mam,ik ga met ** afspreken (vriendje dat nog op de basisschool zit), ik wil gewoon weer eens lekker écht spelen!" . O+
En daar zijn de vakanties ook voor. School is ook echt wel vermoeiend hoor. Ik heb het idee dat het echt meer is dan vroeger hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189704583
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat klinkt ook wel als een mooi systeem.

Wat doen ze dan eigenlijk met vakken die je gewoon echt niet kunt?
(denkend aan mijn enige voldoende op Duits ooit op mijn eerste rapport, 4 jaar lang lopen compenseren met de beta vakken :P )
Ik denk dat je een bepaald percentage uiteindelijk moet halen om over te gaan, ik weet eigenlijk niet of ze het daar over hebben gehad met de ouderavond begin van het jaar... niet gehoord :@

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:07 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, en hangen in de stad. Ben je als school ook niet blij mee volgens mij.

Maar mijn zoon gaat dus tegenwoordig naar het studielokaal in de tussenuren. Hij vindt thuis huiswerk maken vervelend en doet het nu dus liever op school.
Wat slim van hem om het dan in een tussenuur te doen!

Mijn oudste heeft 4 dagen van half 9 tot 10 over 3. En vrijdag half 9 tot 1 uur. Helemaal prima.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:27:26 #114
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_189704644
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:24 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik denk dat je een bepaald percentage uiteindelijk moet halen om over te gaan, ik weet eigenlijk niet of ze het daar over hebben gehad met de ouderavond begin van het jaar... niet gehoord :@
[..]

Hier mocht ze twee vijven hebben of èèn 4.
Kernvak telt dubbel.

Hier trouwens 2 onvoldoendes vorig jaar waaronder een kernvak met 0,1 dus mocht ze alsnog over.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:38:10 #115
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189704811
Je moet tegenwoordig zelf al wiskunde hebben gestudeerd om die overgangsnormen te begrijpen. En voor de examens heb ik het op een gegeven moment maar opgegeven. Ze slaagt of ze slaagt niet was uiteindelijk wat ik er van wist te maken,
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:09:59 #116
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_189705397
Wat een lange dagen maken jullie kinderen op het VO! De school waar Geel naartoe gaat (en Rood naartoe ging) heeft in de onderbouw meestal lessen van het 1e tot het 6e uur. Ze beginnen erg vroeg (8.00u), maar zijn dan ook erg vroeg weer thuis.
Nadeel is dat de bovenbouw wel veel wisselende tijden heeft. Geel zit nu in de 5e en heeft veel tussenuren. Dan doet ze vaak huiswerk, zodat ze thuis niet zoveel hoeft te doen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_189706465
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:27 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hier mocht ze twee vijven hebben of èèn 4.
Kernvak telt dubbel.

Hier trouwens 2 onvoldoendes vorig jaar waaronder een kernvak met 0,1 dus mocht ze alsnog over.
Volgens mij is dat hier ook zo. Twee vijven of 1 vier om over te gaan. Ze heeft op dit moment twee vieren, dus vandaar dat ik even wat strenger wil zijn. Al is het natuurlijk pas oktober en heeft ze nog wel een aantal maanden om dit te herstellen.
pi_189711040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:27 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hier mocht ze twee vijven hebben of èèn 4.
Kernvak telt dubbel.

Hier trouwens 2 onvoldoendes vorig jaar waaronder een kernvak met 0,1 dus mocht ze alsnog over.
Ze doen hier dus geen cijfers... maar hoe het dan precies zit weet ik eigenlijk niet.
Je krijgt zo'n partij informatie op zo'n eerste ouderavond dat dat niet is blijven hangen, als het verteld is.

Oudste mag aan de beugel, ik had net een setje afspraken gepland, over 2 weken zouden de 2 kiezen getrokken worden. Maar nu gaat de orthodontist op vakantie en die wilde het liefst voor die tijd beugel erin inclusief 4 controles, dus alles is naar voren geschoven en tussendoor gaan de kiezen eruit...
Qua tijden komt het gunstiger uit (veel aan het eind van de middag zodat ze 1 uur mist), maar heb net de hele rits afmeldingen gedaan bij school, dan lijkt het toch wel veel. Maar het is even niet anders.
En dan maar hopen dat er niet tussendoor iets tussen komt, want dan wordt het pas januari.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189711907
Ik heb even gekeken, overgang 1a->2a is hier met gemiddeld een 6,0 en hoger en max 2 onvoldoendes. Staat niet bij hoe laag ze mogen zijn.. Bij 2a->3a is het één 4 of per 5-en..
Hij heeft nu 1 5 staan, maar daarvoor heeft hij ook nog maar 1 proefwerk gehad. En het jaar is ook maar amper begonnen..

Nijna, soms is het snel doen dan ook maar beter, ben je er ook maar vanaf..
C moet in het voorjaar ook weer langs de ortho, maar vorig jaar zeiden ze dat hij eerst zijn hoektanden moest wisselen. En die zitten nog goed vast.. Dus ik denk dat als hij ooit een beugel wil/moet, dat hij wel 16 is ofzo :P
pi_189711954
Ik heb werkelijk geen idee wat de overgangsnorm is.
En dochter wist het ook niet. En ze zei dat een klasgenoot iets in die trant had gevraagd. En dat de leerkracht had geantwoord dat dat nu nog niet belangrijk was want het was het begin van schooljaar.
pi_189712300
Hier is verteld bij de ouderavond dat het eerste rapport niet perse meetelt.. Als kinderen het echt nodig om te wennen, dan krijgen ze daar even de tijd voor.
Maar dat weet mijn oudste niet })
pi_189713409
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:09 schreef Deepfreeze het volgende:

Nijna, soms is het snel doen dan ook maar beter, ben je er ook maar vanaf..
C moet in het voorjaar ook weer langs de ortho, maar vorig jaar zeiden ze dat hij eerst zijn hoektanden moest wisselen. En die zitten nog goed vast.. Dus ik denk dat als hij ooit een beugel wil/moet, dat hij wel 16 is ofzo :P
Ik vroeg dat bij de ortho, of we het ook nog een paar jaar konden uitstellen, maar omdat de bovenkaak verbreed moet was dat geen optie, want daar heb je volgens hem maar tot een bepaalde tijd voor en anders moet je het operatief doen. Nou dan toch maar nu ;).
Er moeten nog wel 2 melkkiezen uit, dat gebeurd 3 dagen voor ze de beugel gaan plaatsen.

Ik heb zelf nooit een beugel gehad, geen idee hoe dat allemaal gaat enzo. We zullen het zien en dan gaan we de jongste ook maar aanmelden, die heeft een nog smaller kaakje boven en de ortho zei: meldt maar aan, als het nog niet kan dan sturen we haar gewoon nog een tijdje weg.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189713412
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier is verteld bij de ouderavond dat het eerste rapport niet perse meetelt.. Als kinderen het echt nodig om te wennen, dan krijgen ze daar even de tijd voor.
Maar dat weet mijn oudste niet })
Lol
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189715402
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:56 schreef Nijna het volgende:
roeg dat bij de ortho, of we het ook nog een paar jaar konden uitstellen, maar omdat de bovenkaak verbreed moet was dat geen optie, want daar heb je volgens hem maar tot een bepaalde tijd voor en anders moet je het operatief doen. Nou dan toch maar nu .
Er moeten nog wel 2 melkkiezen uit, dat gebeurd 3 dagen voor ze de beugel gaan plaatsen.

Ik heb zelf nooit een beugel gehad, geen idee hoe dat allemaal gaat enzo. We zullen het zien en dan gaan we de jongste ook maar aanmelden, die heeft een nog smaller kaakje boven en de ortho zei: meldt maar aan, als het nog niet kan dan sturen we haar gewoon nog een tijdje weg.
C heeft te weinig ruimte voor zijn tanden. Op 1 plek mist de hoektand (2 jaar geleden eruit gekomen na een botsing met papa's schouder). En die rij staat netjes. De andere rij daar staan ze erg krap.
Nu heeft mijn man hetzelfde en bij hem staat er 1 voortand achter de rij. Ik heb hetzelfde en ik heb een beugel gehad. Maar ik heb nu 20 jaar later nog steeds een ijzerdraadje achter mijn tanden nodig om het recht te houden.
En de jongste heeft het ook. Die heeft nu zijn 2e wiebeltand (en bijna 8), hij is ook nooit om de standaard-leeftijd klaar met wisselen.. Dus dat worden late beugels, of niet. Dat zien we tzt wel.
Maar met nog 3 hoektanden en 4 melkkiezen te gaan, zit een beugel er binnenkort niet in.. Dat gaan ze ook niet trekken.
  zaterdag 2 november 2019 @ 23:16:22 #125
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_189753628
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ah ok, maar ook boven is ze dus niet geconcentreerd, lastig wel.

Hier worden de flipkaartjes toch nog zelf geschreven, Vrije School, alles handgeschreven, liefst met vulpen.
Wat zijn flipkaartjes?
  Licht Ontvlambaar zaterdag 2 november 2019 @ 23:21:47 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189753717
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:16 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Wat zijn flipkaartjes?
De analoge variant van quizlet enzo. Blanco kaartje op formaat visitekaartje, waarop puber de woorden zet die ze moet leren. NL aan de ene kant en FR/DU/EN aan de andere kant.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_189755828
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

De analoge variant van quizlet enzo. Blanco kaartje op formaat visitekaartje, waarop puber de woorden zet die ze moet leren. NL aan de ene kant en FR/DU/EN aan de andere kant.
Dat was ook mijn manier om te leren zo'n 15 jaar geleden :P
  zondag 3 november 2019 @ 09:21:23 #128
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189756523
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

De analoge variant van quizlet enzo. Blanco kaartje op formaat visitekaartje, waarop puber de woorden zet die ze moet leren. NL aan de ene kant en FR/DU/EN aan de andere kant.
Oudste studeert ook zo, vooral voor scheikunde e.d. En dan bewaart ze de kaartjes Voor examens. Georganiseerd kind O+
  Licht Ontvlambaar zondag 3 november 2019 @ 21:58:57 #129
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189771772
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:21 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oudste studeert ook zo, vooral voor scheikunde e.d. En dan bewaart ze de kaartjes Voor examens. Georganiseerd kind O+
deed jouw oudste nu eindexamen dit jaar? Heeft ze al een vervolgstudie uitgezocht?

Puber heeft zojuist haar voorlopige profielkeuze ingediend, op Havo en TL, want advies wat betreft niveau komt pas eind van de maand.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 4 november 2019 @ 04:37:32 #130
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189775454
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 21:58 schreef Sjeen het volgende:
deed jouw oudste nu eindexamen dit jaar? Heeft ze al een vervolgstudie uitgezocht?
Ja ze is druk bezig, zowel met examenonderdelen als inschrijvingen. Er staan drie university colleges bovenaan op het lijstje. Ze heeft een brede belangstelling en een breed vakkenpakket, en denkt dat ze daar het beste haar ei kwijt kan.

Jongste moet eerdaags ook zijn vakkenpakket kiezen en gaat als een speer op het moment. Ik vermoed dat hij het zwaarste pakket gaat kiezen, arm kind.
pi_189801092
Heeft er iemand nog een goede tip tegen hoesten?
Mijn groep 3 kind is al 2,5 week non stop aan het hoesten. Ik denk dat hij wel een half uur per uur hoest. Zo zielig en irritant.
Huisarts kan niets, misschien hebben jullie nog een goede tip?
pi_189802585
Vicks onder de voeten
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 november 2019 @ 21:54:02 #133
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189804884
Dropjes en veel thee met honing
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_189805170
Vicks onder de voeten heb ik nog niet geprobeerd, tnx.
Dropjes en thee en honing helpt niet :s
pi_189805736
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 20:28 schreef F_r het volgende:
Vicks onder de voeten
En dan sokken aan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 5 november 2019 @ 22:28:07 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189806065
#teamvicksondervoeten
***
  dinsdag 5 november 2019 @ 22:29:01 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189806117
Is het een productieve hoest? Veel slijm? Of droge hoest?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 5 november 2019 @ 22:53:45 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189807222
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 20:28 schreef F_r het volgende:
Vicks onder de voeten
Ja? Nog nooit van gehoord. Wat doet dat dan?
  dinsdag 5 november 2019 @ 22:57:37 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189807331
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 22:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja? Nog nooit van gehoord. Wat doet dat dan?
Dat geeft enorm veel verlichting en stopt de hoest vaak vrijwel volledig.

How? Geen idee, maar het werkt echt!
***
  woensdag 6 november 2019 @ 09:17:39 #140
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189812190
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 22:57 schreef BE het volgende:

[..]

Dat geeft enorm veel verlichting en stopt de hoest vaak vrijwel volledig.

How? Geen idee, maar het werkt echt!
Goed om te weten!
pi_189817015
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 22:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja? Nog nooit van gehoord. Wat doet dat dan?
Er zitten veel zenuwen in je voeten en je neemt het sneller op schijnbaar.
Magnesium bij spierkramp spuit ik ook onder mijn voeten
  woensdag 6 november 2019 @ 15:08:50 #142
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189817037
Ik weet nog dat ik het BE geleerd heb, maar ik heb geen idee waar ik het vandaan had. Kan best van onze Chinese tijd zijn...
  woensdag 6 november 2019 @ 18:38:08 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189819174
Ja, ben je er nog altijd dankbaar voor. :Y
***
pi_189820484
Nou helaas, hier geen verschil.

Vandaag wel weer met de huisarts aan de lijn gehangen, maar het is echt uitzieken. Er is niets om hem te helpen.

Maar echt, hij kan geen zin uitspreken zonder te hoesten..

Toch tnx voor de adviezen (en zo weer vicks smeren hoor ;) )
pi_189821096
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:44 schreef Loj het volgende:
Nou helaas, hier geen verschil.

Vandaag wel weer met de huisarts aan de lijn gehangen, maar het is echt uitzieken. Er is niets om hem te helpen.

Maar echt, hij kan geen zin uitspreken zonder te hoesten..

Toch tnx voor de adviezen (en zo weer vicks smeren hoor ;) )
Ik hoor hier niet. Maar wat ook kan helpen is water koken, citroen erin en op laten drinken.
pi_189821219
Die van mij hoesten regelmatig lange periodes. Is idd niet echt iets aan te doen ze krijgen hier wel een hoestdrank waar ze wat slaperig van worden zodat ze zichzelf niet telkens wakker hoesten.
pi_189821244
Bij ons hielp vaak fluimucil junior. Is wel vanaf 2 jaar.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_189827315
Mijn oudste is/was een echte hoester. Verkoudheid was hier 3 dagen snot, 3 weken hoesten..
Bij hem hielp natterman bronchicum goed. Weet zo alleen even niet of de leeftijd bij jullie uitkomt. Toen hij 6- was, bestonden er nog zetpillen die de hoest remde, is helaas uit de handel genomen.

Deze of de gewone:
https://www.kruidvat.nl/n(...)-hoestsiroop/p/21941
  donderdag 7 november 2019 @ 08:28:51 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189827581
Bij mijzelf werken ‘noscapect’ pilletjes trouwens ook heel goed en ooit tijdens mijn opleiding vorig jaar ook iemand tot haar eigen stomme verbazing binnen 10 minuten mee stil gekregen. :D Weet alleen niet of dat ook voor kinderen mag. Die van mij geef ik heel af en toe wel 1 voor het slapen, maar die was toen 9.

Oh, mag vanaf 6jr en niet geschikt voor hoest waarbij slijm wordt opgehoest.

https://www.kruidvat.nl/roter-noscapect-tabletten/p/109480
***
  zaterdag 9 november 2019 @ 12:25:32 #150
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189864248
Hallo lieve mensen met puberzoons.
Mijn grote M. heeft inmiddels ook zelf door dat het tijd wordt om zich te gaan scheren.

Dussss, vertel me alles wat ik moet weten :') volgens mij durft hij niet echt met mesjes aan de gang, en eerlijk gezegd lijkt me dat met puberpuistjeshuid ook niet heel verstandig. Dus, apparaat? Tips?

Halp :+

[ Bericht 0% gewijzigd door pinquit op 09-11-2019 12:36:52 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 9 november 2019 @ 12:29:22 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189864293
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:25 schreef pinquit het volgende:
Hallo lieve mensen met puberzoons.
Mijn grote Max heeft inmiddels ook zelf door dat het tijd wordt om zich te gaan scheren.

Dussss, vertel me alles wat ik moet weten :') volgens mij durft hij niet echt met mesjes aan de gang, en eerlijk gezegd lijkt me dat met puberpuistjeshuid ook niet heel verstandig. Dus, apparaat? Tips?

Halp :+
Ik las meisjes..... 😛
  zaterdag 9 november 2019 @ 12:36:31 #152
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189864354
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik las meisjes..... 😛
Ongetwijfeld ook :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189864792
Mijn man zegt dat hij zich altijd elektrisch scheerde (of is het schoor... :? ) in die tijd.
Zelf geen ervaring met scheren van gezichtsbeharing ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:30:48 #154
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189864953
Mijne gebruikt wel mesjes en schuim. Het heeft wel even geduurd voor dat echt goed ging. In het begin ging hij volgens mij weleens tegen de groeirichting in en dan had hij meer pukkeltjes.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:03:36 #155
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_189867745
Mijn zoon gebruikt wel een scheermes, dat gaat prima (maar hij heeft weinig last van puistjes).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 9 november 2019 @ 18:31:58 #156
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189868126
De onze gebruikt ook scheerschuim en mesjes. Ik zie zelden bloed dus het gaat goed ;)

Hij gebruikt overigens mesjes en scheerschuim van de Lidl.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:08:55 #157
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189868581
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:25 schreef pinquit het volgende:
Hallo lieve mensen met puberzoons.
Mijn grote M. heeft inmiddels ook zelf door dat het tijd wordt om zich te gaan scheren.

Dussss, vertel me alles wat ik moet weten :') volgens mij durft hij niet echt met mesjes aan de gang, en eerlijk gezegd lijkt me dat met puberpuistjeshuid ook niet heel verstandig. Dus, apparaat? Tips?

Halp :+
Mijn zoon durft het nog helemaal niet aan. Ik zit dus met hetzelfde euvel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:24:05 #158
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189868818
Mijne is trouwens blond, en heeft een heel snel groeiende baard. Ik verdenk hem ervan dat hij hem de laatste tijd extra vaak laat staan omdat hij in een basketball team speelt met jongens die een paar jaar ouder zijn maar minder snel een baard groeien. Daar schijnt hij een soort genoegen in te scheppen :)
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:45:51 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189869248
In het kader van ervaringen...

De opticien stelde lenzen voor ipv weer een bril.
Ollie moest er even over denken maar hij wil er graag meer over weten dus nu hebben we vrijdag een afspraak staan.
Ik las op internet dat je kan beginnen met daglenzen zodat hij zich nog niet bezig hoeft te houden met schoonmaken etc.
Ollie wordt pas 9 dus het was bij mij zelf eigenlijk nog totaal niet opgekomen maar volgens de opticien kan het heel goed.

Iemand ervaring met kinderen en lenzen?
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:46:46 #160
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189869267
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:24 schreef Gaoxing het volgende:
Mijne is trouwens blond, en heeft een heel snel groeiende baard. Ik verdenk hem ervan dat hij hem de laatste tijd extra vaak laat staan omdat hij in een basketball team speelt met jongens die een paar jaar ouder zijn maar minder snel een baard groeien. Daar schijnt hij een soort genoegen in te scheppen :)
_O-
Hoe oud is hij nu ook al weer?
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 19:57:16 #161
5428 crew  miss_sly
pi_189869486
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:45 schreef laziness het volgende:
In het kader van ervaringen...

De opticien stelde lenzen voor ipv weer een bril.
Ollie moest er even over denken maar hij wil er graag meer over weten dus nu hebben we vrijdag een afspraak staan.
Ik las op internet dat je kan beginnen met daglenzen zodat hij zich nog niet bezig hoeft te houden met schoonmaken etc.
Ollie wordt pas 9 dus het was bij mij zelf eigenlijk nog totaal niet opgekomen maar volgens de opticien kan het heel goed.

Iemand ervaring met kinderen en lenzen?
Niet met kinderen en lenzen, wel met dagkranten. Dat is inderdaad ideaal, want dat schoonmaken komt eigenlijk best nauw en dat is dan toch een dingetje. Met dagkranten lijkt hé Yke ook prima te doen voor een kind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 9 november 2019 @ 20:00:09 #162
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189869544
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet met kinderen en lenzen, wel met dagkranten. Dat is inderdaad ideaal, want dat schoonmaken komt eigenlijk best nauw en dat is dan toch een dingetje. Met dagkranten lijkt hé Yke ook prima te doen voor een kind.
Ik begrijp niks van wat je zegt :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189869557
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet met kinderen en lenzen, wel met dagkranten. Dat is inderdaad ideaal, want dat schoonmaken komt eigenlijk best nauw en dat is dan toch een dingetje. Met dagkranten lijkt hé Yke ook prima te doen voor een kind.
Hahahahahaha oh ik moest 100x lezen voor ik hem snapte :D

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen btw want ik zie wel gebeuren dat onze dochter er ooit ook aan moet/gaat :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_189869580
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:00 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik begrijp niks van wat je zegt :@
Dagkranten = daglenzen
hé Yke = het mij

Denk ik _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zaterdag 9 november 2019 @ 20:01:45 #165
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189869582
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:00 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik begrijp niks van wat je zegt :@
Ik begreep het wel maar het is een mooi stukje autocorrect :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 9 november 2019 @ 20:02:30 #166
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189869598
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:01 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dagkranten = daglenzen
hé Yke = het mij

Denk ik _O-
_O_
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 20:07:05 #167
5428 crew  miss_sly
pi_189869680
Zucht, autocorrect en ik zijn geen vriendjes 😂
En toch vaak vergeten te controleren wat er staat voor ik op verzenden druk 😂
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 9 november 2019 @ 20:12:21 #168
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189869756
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:07 schreef miss_sly het volgende:
Zucht, autocorrect en ik zijn geen vriendjes 😂
En toch vaak vergeten te controleren wat er staat voor ik op verzenden druk 😂
Ik heb ‘m daarom al jaren uitstaan ;)
Thanks voor je eigen ervaring trouwens.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189872378
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:45 schreef laziness het volgende:
In het kader van ervaringen...

De opticien stelde lenzen voor ipv weer een bril.
Ollie moest er even over denken maar hij wil er graag meer over weten dus nu hebben we vrijdag een afspraak staan.
Ik las op internet dat je kan beginnen met daglenzen zodat hij zich nog niet bezig hoeft te houden met schoonmaken etc.
Ollie wordt pas 9 dus het was bij mij zelf eigenlijk nog totaal niet opgekomen maar volgens de opticien kan het heel goed.

Iemand ervaring met kinderen en lenzen?
Ja, mijn jongste heeft sinds haar 9e (of net ervoor) lenzen, ze is van de zomer 10 geworden. Gaat helemaal prima.
Ze heeft zachte maandlenzen (net als man en ik) en wij gebruiken een waterstofperoxide systeem. Geen conserveermiddelen en zooi en het is een kwestie van lenzen in het potje, spul erbij en minimaal 6 uur laten staan, dan zijn ze weer schoon (ook qua beestjes enzo).
Maar bij onze opticiën gebruiken ze standaard andere vloeistof. Ik kwam van een andere opticiën die zweerde bij waterstofperoxide (bv aosept, maar er zijn ook andere merken). Ze hadden ook weinig narigheid met lensdragers.

Maar goed, kind en lenzen. Mijn jongste mocht de lenzen mee naar huis toen ze ze zelfstandig in en uit kon doen. Daarvoor zijn we 2 keer geweest, toen had ze het onder de knie.
En ze is er zo gelukkig mee, schot in de roos.
Als ze het zelf willen en er goed mee om kunnen gaan, gewoon proberen!


Waarom stelde de opticiën lenzen voor, ivm de sterkte?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189872389
Dat laatste vroeg ik mij ook af idd.
  zondag 10 november 2019 @ 08:34:04 #171
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189875591
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:46 schreef laziness het volgende:

_O-
Hoe oud is hij nu ook al weer?
15. 16 in februari. En kort geleden eindelijk wat meer tijd gaan nemen om te eten, dus z'n spieren beginnen best rap te groeien, en nu is het een hele grote brok man. Die heel regelmatig moet knuffelen <3
  zondag 10 november 2019 @ 08:46:12 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189875659
Haha Gao!
***
  zondag 10 november 2019 @ 09:39:54 #173
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189875957
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:35 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ja, mijn jongste heeft sinds haar 9e (of net ervoor) lenzen, ze is van de zomer 10 geworden. Gaat helemaal prima.
Ze heeft zachte maandlenzen (net als man en ik) en wij gebruiken een waterstofperoxide systeem. Geen conserveermiddelen en zooi en het is een kwestie van lenzen in het potje, spul erbij en minimaal 6 uur laten staan, dan zijn ze weer schoon (ook qua beestjes enzo).
Maar bij onze opticiën gebruiken ze standaard andere vloeistof. Ik kwam van een andere opticiën die zweerde bij waterstofperoxide (bv aosept, maar er zijn ook andere merken). Ze hadden ook weinig narigheid met lensdragers.

Maar goed, kind en lenzen. Mijn jongste mocht de lenzen mee naar huis toen ze ze zelfstandig in en uit kon doen. Daarvoor zijn we 2 keer geweest, toen had ze het onder de knie.
En ze is er zo gelukkig mee, schot in de roos.
Als ze het zelf willen en er goed mee om kunnen gaan, gewoon proberen!


Waarom stelde de opticiën lenzen voor, ivm de sterkte?
Was het bij jullie eigen vraag van jouw jongste om er aan te beginnen?

De goede man was sowieso contactlenzen specialist, zal vast meegeholpen hebben :+
Maar Ollie paste een prachtige maar hele dure bril.
Ik wil dat er prima aan uitgeven (+ nog een reservebril) maar we hebben er in 4 jaar tijd best wat versleten. Sowieso elk jaar nieuwe ivm meting maar er zijn jaren geweest dat Ollie 3 monturen wist te breken. En momenteel draagt hij zijn reservebril wegens grote kras op de andere wat niet lekker kijkt.
Kortom ik vroeg naar de opties in zulke gevallen.
En toen vroeg hij of we al eens over lenzen hadden na gedacht.
Ollie heeft een flinke plus sterkte dus de bril heeft vrij dikke glazen en vergroot zijn ogen een beetje. Dat is de andere reden om het te overwegen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189876535
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 09:39 schreef laziness het volgende:

[..]

Was het bij jullie eigen vraag van jouw jongste om er aan te beginnen?

De goede man was sowieso contactlenzen specialist, zal vast meegeholpen hebben :+
Maar Ollie paste een prachtige maar hele dure bril.
Ik wil dat er prima aan uitgeven (+ nog een reservebril) maar we hebben er in 4 jaar tijd best wat versleten. Sowieso elk jaar nieuwe ivm meting maar er zijn jaren geweest dat Ollie 3 monturen wist te breken. En momenteel draagt hij zijn reservebril wegens grote kras op de andere wat niet lekker kijkt.
Kortom ik vroeg naar de opties in zulke gevallen.
En toen vroeg hij of we al eens over lenzen hadden na gedacht.
Ollie heeft een flinke plus sterkte dus de bril heeft vrij dikke glazen en vergroot zijn ogen een beetje. Dat is de andere reden om het te overwegen.
Onze jongste kwam er zelf mee dat ze lenzen wilde. Ze heeft een forse min sterkte en zonder bril kan niet, maar hij zat haar ook wel in de weg met spelen en sporten soms.
Ze wilde zelf graag en ze is er ook behoorlijk serieus mee.
Wij zijn bij de opticiën waar we de bril altijd kochten, gaan vragen vanaf welke leeftijd ze dat deden. Dat lag helemaal aan het kind, ze wilden het wel proberen.
Met succes, de eerste keer vond ze het inzetten wel lastig, lukte haar niet zo goed en na een half uur zijn we naar huis gegaan omdat ze er wat gefrustreerd van werd. Maar na een paar dagen zijn we nog eens gegaan en toen lukte het zo ineens wel.

Voordeel van lenzen is dat je makkelijker de sterkte aanpast dan bij een bril.
Of je echt goedkoper uit bent weet ik niet. Bij de komende contactlenscontrole gaan we de brilsterkte ook weer laten controleren, want ze moet wel een reservebril hebben, zonder kan ze niet.

Ze staat 's morgens op en dan gaan ook bijna gelijk de lenzen in. Ze doet het goed O+ .
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 10 november 2019 @ 10:57:19 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_189876631
Nijna, wat voor sterkte heeft ze?
Bij M gaat zijn sterkte rap achteruit en in december hebben we een gesprek met de oogarts en orthoptist over behandelen dmv druppels. Op die manier willen ze de sterke achteruitgang afremmen. Hebben jullie ook zoiets gedaan?

M is op zich vrij zuinig op zijn bril. Met het oog op (haha) die druppels hebben we nu wel gekozen voor meekleurende glazen. Was even een investering maar hij vindt het echt heel erg fijn. Hopelijk kan hij ook een tijdje met die glazen vooruit....
  zondag 10 november 2019 @ 12:23:45 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189877566
O is ook best zuinig op zijn bril maar heeft best vaak pech en is wat onhandig :P
Hij doet dus sowieso nooit langer dan een jaar met glazen want elke meting verandert er wel weer iets. (Niet veel, het gaat niet echt achteruit maar het schommelt en de cilinder wijzigt steeds)
Dus we vervangen gewone bril, reservebril en zonnebril op sterkte elk jaar.
Geen moeite mee, we doen dat al jaren maar als je dan ook nog een keer tussendoor een nieuw montuur moet kopen (twee maanden voor de meting en je al weet dat er nieuwe glazen aan zitten te komen) en hij heeft toevallig een hele hele prijzige uitgezocht dit keer, is dat best zonde. Ik vroeg de opticien dus naar een verzekeringspakketje, that’s all :P
Ik verwacht niet goedkoper uit te zijn. Wel makkelijker te vervangen en aan te passen.
O voelt zich heel rot als hij weer met kapot montuur thuis komt en vindt de dikke glazen ook niet heel mooi.
De lenzen suggestie klonk dus zo gek nog niet maar is iets wat we gezien zijn leeftijd nog niet zelf bedacht hadden.

Een reservebril er naast is wel handig om te hebben, dat sowieso. Maar Ollie ziet prima zonder trouwens. Hij doet ‘m af bij gym en sport.

[ Bericht 1% gewijzigd door laziness op 10-11-2019 12:30:03 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189877849
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2019 10:57 schreef Kyara het volgende:
Nijna, wat voor sterkte heeft ze?
Bij M gaat zijn sterkte rap achteruit en in december hebben we een gesprek met de oogarts en orthoptist over behandelen dmv druppels. Op die manier willen ze de sterke achteruitgang afremmen. Hebben jullie ook zoiets gedaan?

M is op zich vrij zuinig op zijn bril. Met het oog op (haha) die druppels hebben we nu wel gekozen voor meekleurende glazen. Was even een investering maar hij vindt het echt heel erg fijn. Hopelijk kan hij ook een tijdje met die glazen vooruit....
-7 intussen en een aardige cylinder. En M?
Wij hebben het al vaker over druppels gehad. Eerst waren de oogartsen hier er geen voorstander van en werden mensen die dat wilden doorgestuurd. Intussen doen ze het in sommige gevallen toch wel. Maar de oogartsen die hier zitten (uit Groningen) zijn minder enthousiast dan bv Rotterdam. Dus het ligt er ook een beetje aan waar je komt wat je qua advies krijgt.
Ze is intussen 10, zit qua grootte van het oog echt boven de grafiek :{ en ik blijf mijn twijfels houden over de druppels.
Ligt een beetje aan de sterkte van de druppels, hoeveel procent. Ze kunnen grote pupillen krijgen, dichtbij niet meer scherp kunnen zien en last van het licht krijgen.
En met een 10 jarige die zelf overal heen gaat op de fiets vind ik dat geen fijn idee. En ze wil zelf niet, ze wil dan niet een bril voor dichtbij voor op school. En dat kan ik me ook voorstellen.
Orthoptiste gaf aan dat we laag percentage kunnen proberen, minder kans op bijwerkingen maar ook minder kans op werking.
En eigenlijk zitten we er al jaren tegenaan te hikken, maar het voelt niet fijn.
Ik vroeg orthoptiste wat zij zou doen, ze vond het een heel lastige keuze en was blij dat ze die niet hoefde te maken zelf.

Het suffe is dat het kind wat het meeste buitenkomt hier in huis, de hoogste min sterkte heeft. Terwijl daglicht juist een gunstig effect zou moeten hebben. En het kind wat werkelijk de hele dag met haar neus in de boeken, schermen en tekeningen zit, veel minder min heeft.
Wij hebben hoge min sterktes aan beide kanten van de familie, dus er zit een enorme erfelijke component.
Waardeloos.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 10 november 2019 @ 12:53:08 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_189877879
Aah sneu. M is vrij onhandig maar gelukkig niet mbt zijn bril :D Hij is ook niet echt sportief of zo dus geen ballen of veel fysiek contact.

Hij is nu met zijn 2e montuur bezig. Qua glazen ben ik de tel kwijt want idd wel elk jaar nieuwe glazen. We gaan wel naar een speciale kinderbrillenwinkel/opticien en daar ook erg tevreden over.
  zondag 10 november 2019 @ 13:19:30 #179
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189878146
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:53 schreef Kyara het volgende:
Aah sneu. M is vrij onhandig maar gelukkig niet mbt zijn bril :D Hij is ook niet echt sportief of zo dus geen ballen of veel fysiek contact.

Hij is nu met zijn 2e montuur bezig. Qua glazen ben ik de tel kwijt want idd wel elk jaar nieuwe glazen. We gaan wel naar een speciale kinderbrillenwinkel/opticien en daar ook erg tevreden over.
Ah kijk, dat maakt ook verschil. Meestal is het ivm een acties goedkoper bij onze opticien om meteen het montuur ook te vervangen. Vandaar dat een nieuw montuur moeten aanschaffen vlak voor de meting altijd even jammer is.
We zitten op montuur 8 denk ik :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189879096
Ik denk dat wij er een stuk of 5 gehad hebben, ze draagt sinds haar 3e/4e een bril en nu 10.
Meestal vervangen omdat ze te klein werden, 1 hebben we moeten vervangen omdat ze op het schoolplein was gevallen en de bril echt stuk was. Bril was zo vervangen, de buil die ze op haar hoofd had kan je nog steeds een beetje zien :{
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 10 november 2019 @ 20:37:07 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_189885560
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:49 schreef Nijna het volgende:

[..]

-7 intussen en een aardige cylinder. En M?
Wij hebben het al vaker over druppels gehad. Eerst waren de oogartsen hier er geen voorstander van en werden mensen die dat wilden doorgestuurd. Intussen doen ze het in sommige gevallen toch wel. Maar de oogartsen die hier zitten (uit Groningen) zijn minder enthousiast dan bv Rotterdam. Dus het ligt er ook een beetje aan waar je komt wat je qua advies krijgt.
Ze is intussen 10, zit qua grootte van het oog echt boven de grafiek :{ en ik blijf mijn twijfels houden over de druppels.
Ligt een beetje aan de sterkte van de druppels, hoeveel procent. Ze kunnen grote pupillen krijgen, dichtbij niet meer scherp kunnen zien en last van het licht krijgen.
En met een 10 jarige die zelf overal heen gaat op de fiets vind ik dat geen fijn idee. En ze wil zelf niet, ze wil dan niet een bril voor dichtbij voor op school. En dat kan ik me ook voorstellen.
Orthoptiste gaf aan dat we laag percentage kunnen proberen, minder kans op bijwerkingen maar ook minder kans op werking.
En eigenlijk zitten we er al jaren tegenaan te hikken, maar het voelt niet fijn.
Ik vroeg orthoptiste wat zij zou doen, ze vond het een heel lastige keuze en was blij dat ze die niet hoefde te maken zelf.

Het suffe is dat het kind wat het meeste buitenkomt hier in huis, de hoogste min sterkte heeft. Terwijl daglicht juist een gunstig effect zou moeten hebben. En het kind wat werkelijk de hele dag met haar neus in de boeken, schermen en tekeningen zit, veel minder min heeft.
Wij hebben hoge min sterktes aan beide kanten van de familie, dus er zit een enorme erfelijke component.
Waardeloos.
M heeft nu -3,5. Voor hem is er nog een goede kans dat het stagneert dmv die druppels. Wij neigen we naar behandelen. Ook M zelf, hoewel hij ook een hekel heeft aan het druppelen bij controles.
pi_189886829
Oh dat is nog wel mooi qua sterkte om te beginnen met druppelen. Zou mooi zijn als het inderdaad minder snel oploopt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189888932
Hier ook een 12jarige op de brugklas van het vwo. Ze komt thuis, pakt wat te drinken en te knabbelen, even babbelen hoe de dag was en dan aan haar huiswerk. Ze maakt eigenlijk altijd meteen wat ze die dag op krijgt, en hoeft na het eten niet meer bezig met school, dan is alles af en geleerd. We hadden ook gedacht dat we haar zouden moeten helpen met plannen maar het gaat haar goed af.soms vraagt ze hulp bijv met uitspraak van Frans,of programmeren wat ze lastig vindt.
1 van de eerste toetsen dacht ze te makkelijk over en 2 keer over gelezen en dacht ze het wel genoeg te kennen. We zagen het aankomen maar hadden zoiets van: ze moet er toch zelf achterkomen... en dus een 2.4 gescoord. Maar dat was dan ook meteen de eerste en laatste onvoldoende. Ze heeft door dat ze er wat meer aandacht aan moet besteden en haalt prachtige cijfers.
Daarnaast nog genoeg tijd voor sport en af en toe gezelligheid met de vriendinnen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_189889157
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 12:56 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik vroeg dat bij de ortho, of we het ook nog een paar jaar konden uitstellen, maar omdat de bovenkaak verbreed moet was dat geen optie, want daar heb je volgens hem maar tot een bepaalde tijd voor en anders moet je het operatief doen. Nou dan toch maar nu ;).
Er moeten nog wel 2 melkkiezen uit, dat gebeurd 3 dagen voor ze de beugel gaan plaatsen.

Ik heb zelf nooit een beugel gehad, geen idee hoe dat allemaal gaat enzo. We zullen het zien en dan gaan we de jongste ook maar aanmelden, die heeft een nog smaller kaakje boven en de ortho zei: meldt maar aan, als het nog niet kan dan sturen we haar gewoon nog een tijdje weg.
Wat voor beugel krijgt ze?
Onze M is al een poos aan het beugelen,te smalle kaak, ruimtegebrek en een overbeet. Eerst een losse uitneembare beugel gehad die we elke week moest draaien zodat hij breder werd. Toen een blokbeugel (man wat een onding was dat)voor de overbeet. En dan nu slotjes boven. Onder kan nog niet want daar moet nog een kies gewisseld worden. Maar zodra die kies eruit is en de nieuwe kies dusdanig gegroeid is dat er een slotje op kan komt er onder ook een slotjesbeugel in.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_189889955
A en T hebben sinds eind aug beide en beugel.
A een slotjesbeugel boven. Onder krijgt ze later pas.
T een blokbeugel. Geen idee of ze hierna een slotjesbeugel krijgt. Ze wil m ook niet..
Ze is helemaal klaar met wisselen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_189890943
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier ook een 12jarige op de brugklas van het vwo. Ze komt thuis, pakt wat te drinken en te knabbelen, even babbelen hoe de dag was en dan aan haar huiswerk. Ze maakt eigenlijk altijd meteen wat ze die dag op krijgt, en hoeft na het eten niet meer bezig met school, dan is alles af en geleerd. We hadden ook gedacht dat we haar zouden moeten helpen met plannen maar het gaat haar goed af.soms vraagt ze hulp bijv met uitspraak van Frans,of programmeren wat ze lastig vindt.
1 van de eerste toetsen dacht ze te makkelijk over en 2 keer over gelezen en dacht ze het wel genoeg te kennen. We zagen het aankomen maar hadden zoiets van: ze moet er toch zelf achterkomen... en dus een 2.4 gescoord. Maar dat was dan ook meteen de eerste en laatste onvoldoende. Ze heeft door dat ze er wat meer aandacht aan moet besteden en haalt prachtige cijfers.
Daarnaast nog genoeg tijd voor sport en af en toe gezelligheid met de vriendinnen
Dat klinkt goed! Hier moeten we heel veel begeleiden in het plannen en aan het werk zetten. Ze wil met het huiswerk zelf absoluut geen hulp.

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 23:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Wat voor beugel krijgt ze?
Onze M is al een poos aan het beugelen,te smalle kaak, ruimtegebrek en een overbeet. Eerst een losse uitneembare beugel gehad die we elke week moest draaien zodat hij breder werd. Toen een blokbeugel (man wat een onding was dat)voor de overbeet. En dan nu slotjes boven. Onder kan nog niet want daar moet nog een kies gewisseld worden. Maar zodra die kies eruit is en de nieuwe kies dusdanig gegroeid is dat er een slotje op kan komt er onder ook een slotjesbeugel in.
Eerst een half jaar boven een hyrax (verbreder) en onder slotjes. Als de hyrax eruit gaat krijgt ze ook boven slotjes met elastiekjes en mogelijk een veer als de elastiekjes niet afdoende zijn.
Zijn we nog wel even zoet mee, hij dacht 2,5 a 3 jaar.

En voor de jongste ga ik in het nieuwe jaar wel een keer een afspraak maken, eerst zien dat we (ik vooral waarschijnlijk) wat meer rust in de kop hebben.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189902792
Ook een heel traject dus. Ziet ze het zelf een beetje zitten? De hyrax moet je elke dag aandraaien toch?

Ik vind het tot nu toe erg meevallen, hoor dr weinig klagen. Toen de slotjes net geplaatst waren was het wel een dag of 3 erg gevoelig. Volgende keer komt er een dikker draad in en een veertje om de hoektand in het rijtje te krijgen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 12 november 2019 @ 06:34:32 #188
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189903541
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 00:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ook een heel traject dus. Ziet ze het zelf een beetje zitten? De hyrax moet je elke dag aandraaien toch?

Ik vind het tot nu toe erg meevallen, hoor dr weinig klagen. Toen de slotjes net geplaatst waren was het wel een dag of 3 erg gevoelig. Volgende keer komt er een dikker draad in en een veertje om de hoektand in het rijtje te krijgen.
Fijn dat ze er niet zo’n last van heeft. Ik vond vroeger het aandraaien altijd als of ze net weer gezet waren :X

Wat hanteren ze tegenwoordig qua beugels? Wel of niet klaar zijn met wisselen?
O moet er ook zeker aan straks. Maar hij heeft een hoektand die er al 6 maanden uit is maar de nieuwe komt maar niet door. Wanneer wel weet niemand. Hij zit er wel hebben we op de foto gezien, gelukkig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189903590
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:34 schreef laziness het volgende:

[..]

Fijn dat ze er niet zo’n last van heeft. Ik vond vroeger het aandraaien altijd als of ze net weer gezet waren :X

Wat hanteren ze tegenwoordig qua beugels? Wel of niet klaar zijn met wisselen?
O moet er ook zeker aan straks. Maar hij heeft een hoektand die er al 6 maanden uit is maar de nieuwe komt maar niet door. Wanneer wel weet niemand. Hij zit er wel hebben we op de foto gezien, gelukkig.
Bij T niet klaar met wisselen.

Mocht hij den beugel moeten, ga naar Wateringse Veld. Erg prettig daar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 12 november 2019 @ 06:57:02 #190
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189903613
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:34 schreef laziness het volgende:
Wat hanteren ze tegenwoordig qua beugels? Wel of niet klaar zijn met wisselen?
Volgens mij ligt dat zowel aan het kind/gebit als aan de orthodontist. We hebben bij jongste echt heel lang gewacht (ja, die van 15 ja :) ) maar uiteindelijk de laatste melkkies er toch maar uit laten trekken, want het schoot echt niet op. Eigenlijk is het niet eens de laatste, maar onder de echte laatste zit geen nieuwe en die zal er ook niet komen. Totaal belachelijke gebitjes, die kinderen van mij.
  dinsdag 12 november 2019 @ 07:08:16 #191
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189903637
Mijn zoon van bijna 16 jaar heeft sinds een half jaar beugels. Hij wisselde heel laat en zijn tandarts heeft hem (mede) daardoor pas laat naar de orthodentist doorverwezen.
Maar de orthodentist zei later dat hij eigenlijk eerder had moeten komen, want dat ze nu de stand van zijn kaak niet meer voldoende konden corrigeren.

Wij waren er zelf vanuit gegaan dat een beugel nooit tot de opties zou horen, vanwege zijn panische angst voor tandartsen, dus we zijn uiteindelijk al lang blij dat er nog iets kan worden gecorrigeerd.
Het valt hier trouwens wel echt tegen. Hij heeft slotjes en sinds 2 weken ook onder. En sindsdien kan hij niet meer zo goed eten. En dan wordt ook niet minder.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189903738
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:34 schreef laziness het volgende:

[..]

Fijn dat ze er niet zo’n last van heeft. Ik vond vroeger het aandraaien altijd als of ze net weer gezet waren :X

Wat hanteren ze tegenwoordig qua beugels? Wel of niet klaar zijn met wisselen?
O moet er ook zeker aan straks. Maar hij heeft een hoektand die er al 6 maanden uit is maar de nieuwe komt maar niet door. Wanneer wel weet niemand. Hij zit er wel hebben we op de foto gezien, gelukkig.
Mijn oudste(12) moest op zijn minst zijn hoektanden gewisseld hebben. En daarvan zitten er nog 3 in. De vierde is er 3 jaar geleden uit gegaan na een botsing met papa's schouder. Hij zit er wel boven volgens de foto, dus we mogen nog steeds afwachten.

Maar mijn oudste wil ook geen beugel, dus het is even de vraag of we door zetten. Zijn kaak is te smal, maar het kan hem niks schelen dat er tanden schreef staan. We stellen die discussie maar even uit tot die hoektanden eruit zijn..
  dinsdag 12 november 2019 @ 07:38:25 #193
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189903754
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:08 schreef livelink het volgende:
Hij heeft slotjes en sinds 2 weken ook onder. En sindsdien kan hij niet meer zo goed eten. En dan wordt ook niet minder.
Same! Ook sinds twee weken onder de slotjes erbij gekregen, en ook moeite met eten. Jouwe heeft natuurlijk ook nogal wat energie nodig met z'n fietstochten (of hoeft hij nu minder ver, ik weet het niet meer?). Mijne kan zich eigenlijk niet veroorloven om af te vallen, en is na wat opmerkingen van een trainster nu toch maar over op pasta voor lunch. Ik kook nu dus iedere zaterdag een bak pasta en een bak saus, en dat eet hij dan een week lang. En voor de korte pauze neemt hij eindelijk een extra boterham mee.
  dinsdag 12 november 2019 @ 07:41:27 #194
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189903768
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:38 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Same! Ook sinds twee weken onder de slotjes erbij gekregen, en ook moeite met eten. Jouwe heeft natuurlijk ook nogal wat energie nodig met z'n fietstochten (of hoeft hij nu minder ver, ik weet het niet meer?). Mijne kan zich eigenlijk niet veroorloven om af te vallen, en is na wat opmerkingen van een trainster nu toch maar over op pasta voor lunch. Ik kook nu dus iedere zaterdag een bak pasta en een bak saus, en dat eet hij dan een week lang. En voor de korte pauze neemt hij eindelijk een extra boterham mee.
Hij fietst nog steeds. Voorheen 30 km. enkele reis naar school; nu nog maar 20 km., maar toch...
Hij wordt nu inderdaad zienderogen magerder. Ik probeer hem ook op allerlei manieren nog bij te 'voeren', ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 november 2019 @ 07:53:27 #195
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189903848
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:41 schreef livelink het volgende:
Hij fietst nog steeds. Voorheen 30 km. enkele reis naar school; nu nog maar 20 km., maar toch...
Hij wordt nu inderdaad zienderogen magerder. Ik probeer hem ook op allerlei manieren nog bij te 'voeren', ja.
De volvette chocolademelk gaat er hier grif in. Edit: jullie hebben die volgens mij ook: met extra eiwitten.

Dat is trouwens sowieso heerlijk: hij heeft sinds hij drie was o.a. zuivel moeten mijden. Nu hebben we hem in juni weer laten testen, maar de uitslag was zo raar dat we 'm maar hebben genegeerd en zelf een beetje proberen. Soja nog niet, dat is altijd het ergste geweest, maar zuivel gaat hartstikke goed, en zelfs op beetjes ei reageert hij niet. Maar dingen als chocolademelk, yoghurt en vooral kaas zijn zo'n fijne aanvulling op z'n dieet! Hij is dit jaar (tot die onderste slotjes dan) stukken minder snel afgevallen na de grote vakantie.
pi_189904209
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 00:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ook een heel traject dus. Ziet ze het zelf een beetje zitten? De hyrax moet je elke dag aandraaien toch?

Ik vind het tot nu toe erg meevallen, hoor dr weinig klagen. Toen de slotjes net geplaatst waren was het wel een dag of 3 erg gevoelig. Volgende keer komt er een dikker draad in en een veertje om de hoektand in het rijtje te krijgen.
Ik heb het idee dat ze zich erbij heeft neergelegd... volgens mij moet je dat ding idd elke dag aandraaien, we zullen het wel horen volgende week.

Vrijdag komt de beugel erin, dus dan heeft ze het weekend om een beetje te wennen... ik hoop echt dat het mee gaat vallen, :{w

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:34 schreef laziness het volgende:

[..]

Fijn dat ze er niet zo’n last van heeft. Ik vond vroeger het aandraaien altijd als of ze net weer gezet waren :X

Wat hanteren ze tegenwoordig qua beugels? Wel of niet klaar zijn met wisselen?
O moet er ook zeker aan straks. Maar hij heeft een hoektand die er al 6 maanden uit is maar de nieuwe komt maar niet door. Wanneer wel weet niemand. Hij zit er wel hebben we op de foto gezien, gelukkig.
M. is bijna klaar met wisselen, althans er gaan nu 2 melkkiezen uit en volgens mij zijn dat ze dan.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 12 november 2019 @ 08:38:31 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189904254
@livelink misschien tijdelijk een flinke pot hiervan in huis halen?
https://www.bodyandfit.co(...)zEAQYASABEgL6mPD_BwE
Als extra’tjes tussendoor? Is +/- 300kcal per shake. Als aanvulling op wat hij wel binnenkrijgt zeg maar. ;)
Ik vind de chocolade-versie heel lekker. Net chocolademelk idd.

Ik wil evt anders eerst wel wat opsturen om te kunnen proberen?
***
pi_189904578
Oh dat van dat aandraaien heb ik ook al gehoord inderdaad, dat het dan weer 3 dagen pijnlijk is. We zien het wel. Oh en onder slotjes kan dus ook lastig zijn met eten? Hmm, hier heeft ze ook weinig reserve. We gaan het meemaken. Tis wel een bikkel gelukkig.

Volgens mij moet voor slotjes in principe alles gewisseld zijn. Daarom heeft mijn m de slotjes alleen boven in. Onderin moet ze nog een kies wisselen...
Ze zijn wel al in groep 7 begonnen mrt beugelen bij haar, om de kaakstand en de overbeet te corrigeren

20 km fietsen.... das best een eind. Door weer en wind? Of gaat hij in de winter met de bus oid?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_189908736
Zo, de kiezen zijn eruit en wat ik van de tandarts begreep zat er nog het eea aan melkkiezen zowel boven als onder (zie, ik ben ook maar een leek ;) ). Maar blijkbaar zit dat dan voor de beugel niet in de weg nu...
Want wat ik begreep dat ze onder wel slotjes krijgt, maar we zullen het zien vrijdag.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:34:24 #200
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189911037
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:38 schreef BE het volgende:
@:livelink misschien tijdelijk een flinke pot hiervan in huis halen?
https://www.bodyandfit.co(...)zEAQYASABEgL6mPD_BwE
Als extra’tjes tussendoor? Is +/- 300kcal per shake. Als aanvulling op wat hij wel binnenkrijgt zeg maar. ;)
Ik vind de chocolade-versie heel lekker. Net chocolademelk idd.

Ik wil evt anders eerst wel wat opsturen om te kunnen proberen?
Dank je wel. We hebben inderdaad al shakes in huis gehaald, maar voor hem is het alleen voor uiterste nood als hij zich echt heel flauw voelt. Hij vindt het niet echt lekker; ook de chocolade niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:36:20 #201
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189911066
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh dat van dat aandraaien heb ik ook al gehoord inderdaad, dat het dan weer 3 dagen pijnlijk is. We zien het wel. Oh en onder slotjes kan dus ook lastig zijn met eten? Hmm, hier heeft ze ook weinig reserve. We gaan het meemaken. Tis wel een bikkel gelukkig.

Volgens mij moet voor slotjes in principe alles gewisseld zijn. Daarom heeft mijn m de slotjes alleen boven in. Onderin moet ze nog een kies wisselen...
Ze zijn wel al in groep 7 begonnen mrt beugelen bij haar, om de kaakstand en de overbeet te corrigeren

20 km fietsen.... das best een eind. Door weer en wind? Of gaat hij in de winter met de bus oid?
Door weer en wind, maar het is alweer 10 km. minder dan vorig jaar, dus dat scheelt.
Het grootste nadeel is dat hij een rooster heeft tot elke dag laat en dan dus ook pas laat thuis is. Hij is nu dus ook nog niet terug van school en ging vanochtend om 07.15 de deur uit. Lange dagen maakt hij hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189911134
Succes voor alle beugelkindjes.
Ik vond dat aandraaien vroeger echt hel. Kon weer bijna een week niet eten weg dan moest ik weer.
pi_189911958
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:36 schreef livelink het volgende:

[..]

Door weer en wind, maar het is alweer 10 km. minder dan vorig jaar, dus dat scheelt.
Het grootste nadeel is dat hij een rooster heeft tot elke dag laat en dan dus ook pas laat thuis is. Hij is nu dus ook nog niet terug van school en ging vanochtend om 07.15 de deur uit. Lange dagen maakt hij hoor.
Dat zijn flink lange dagen... Dan ben ik wel blij dat M. niet zo ver hoeft. Die gaat om iets voor 8 weg, begint om half 9 en heeft op zn laatst tot 10 over 3. Er is nog een 8e uur, maar dat heeft ze nu in elk geval niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:40 schreef F_r het volgende:
Succes voor alle beugelkindjes.
Ik vond dat aandraaien vroeger echt hel. Kon weer bijna een week niet eten weg dan moest ik weer.
Dat klinkt echt niet tof, ik heb nooit een beugel gehad vroeger, dus geen eigen ervaring. We gaan het zien. Maar goed, er zijn hele volksstammen met zo'n hekwerk... we wachten maar af hoe het hier gaat.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:41:20 #204
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189912000
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:40 schreef F_r het volgende:
Succes voor alle beugelkindjes.
Ik vond dat aandraaien vroeger echt hel. Kon weer bijna een week niet eten weg dan moest ik weer.
Ik kan me het aandraaien werkelijk niet herinneren. Nou ja, op zich de bezoeken wel, wij moesten daarvoor een uur in de bus naar een naburige stad, maar echt helemaal geen pijn. Maar jongste is een bikkel, dus als hij klaagt zal het wel vreselijk zijn.
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:00:39 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189912267
He jammer! Maar ik kan het me ook wel voorstellen. ;) Je moet er maar net van houden.
***
pi_189913422
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:41 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik kan me het aandraaien werkelijk niet herinneren. Nou ja, op zich de bezoeken wel, wij moesten daarvoor een uur in de bus naar een naburige stad, maar echt helemaal geen pijn. Maar jongste is een bikkel, dus als hij klaagt zal het wel vreselijk zijn.
Mijn zus had het ook niet. Maar bij mij wilde ze snel de overbeet weghebben. Zat in groep 6 dus in de groei dus dikke draad een aandraaien maar. En daarbij was ik ook allergisch voor mij buitenboord beugel. De sluiting in mijn nek dus krabben
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:27:25 #207
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189913829
Oh onder het motto ‘dingen die je niet had verwacht ooit te horen: jongste kwam gisteren thuis met een formulier. “Mam, de wiskundejuf vroeg of ik hier aan mee wil doen. Ik denk er nog over, maar mag het als ik wil?”

Het was voor een soort wiskundewedstrijd op een andere school. Vorig jaar om deze tijd had hij een 2 en een 3 gehaald. Toenmalige juf wilde hem naar een lager niveau sturen en vroeg me of ik het niet een beetje zielig vond om hem in die klas te laten. Waarop ik antwoordde dat hij jaren consequent zessen had gescoord (vergelijkbaar met pakweg een 8 in NL), dat z’n internationale test prima was, en dat zij wat mij betreft de variabele was. Bijles gezocht (dat wilde hij graag en eigenlijk is het volgens mij voor hem gewoon een manier om supercompact z’n huiswerk te doen) en vanaf pakweg april was hij al een van de besten in z’n jaargroep. Je moet er ook echt continu bij blijven he, dat opvoeden.
pi_189913949
Vroeger werden beugels aangedraaid, nu krijg je steeds een andere draad. Pijn is er niet minder om. Meestal een dag goed gevoelig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:46:36 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189915316
Ik kan me niet herinneren dat ik dat aandraaien heel pijnlijk vond.
pi_189915403
Fijn om te lezen dat er ook mensen zijn die er minder last van hebben gehad.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 november 2019 @ 22:24:33 #211
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189915919
Aandraaien/draad wisselen: altijd goed voor een paar dagen pijn :+ Ik wist het nog van vroeger (losse beugels) en ik heb het nu weer (slotjes).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 13 november 2019 @ 19:29:33 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_189928012
A. Heeft nooit last gehad van haar beugels , enige wat ze aan pijn gehad heeft is toen haar wang vast zat aan de achterkant.

Goaxing wat fijn dat de allergieen beter lijken te worden!
Hebben jullie hetzelfde systeem als hier?

Voor nieuwsgierigen maar eens keer een update:
Hier zit A. Inmiddels in y9 vergelijkbaar met de derde middelbare, en ze gaat prima in haar start met gcses!
Ze scoort nu al 7-8 ( mag is 9) waar ze 4-5 verwachten nu. Op de juiste koers om een kans te maken voor oxford of cambridge ..
Qua allergieen zitten we op 43 , en geen kans meer op verbetering helaas. Maar goed. Ze groeit inmiddels goed!
Verders doet ze hier aircadets en het is echt het beste geweest wat ze heeft kunnen doen! Ze doet het enorm goed , zit als jongste met haar nu nog 13 tussen allemaal 16-19 jarigen in de wing competitie team! Heeft inmiddels 2 keer gevlogen en ook zelf acrobatics in de lucht gemaakt O+ Heeft best wat toffe kwalificaties gehaald en ook echt een bonk zelfvertrouwen. Van meiske wat echt intens diep zat, is ze nu een gewone gezonde puber die echt lekker flink pubert.

O. Inmiddels bijna 8, zit in year 3 ( groep 5 in nl) en is een heel ander kind enorm gevoelig en ook snel bang. Beetje mindere start gehad op achool dit jaar door een niet zo een toffe juf.
Spellen kan ie voor geen meter ( maar dat is ook nooit mijn sterkste punt geweest :+) maar met rekenen en lezen, history/geography enscience steekt ie er met kop en schouders bovenuit!
En wordt binnenkort gescout bij zijn voetbal, enorm goede verdediger. Maar wil stiekem niets liever als bij de cadets, maar dat mag pas over een aantal jaar.

En verder lees ik ook wat mee over ideetjes voor gewicht behouden. Pubert mag er wel een paar bij, maar goed tis in elk geval geen zwaar ondergewicht meer :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 november 2019 @ 19:34:20 #213
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189928073
Klinkt allemaal goed, evenstar! Ik geniet van je foto's op fb O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 15 november 2019 @ 10:32:00 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_189951116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:34 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt allemaal goed, evenstar! Ik geniet van je foto's op fb O+
O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_190386486
Magister vraag:
Dochter is vandaag op school van de trap gevallen.
De conciërge is erbij gehaald en van hem moest ze een half uur koelen. Waardoor ze een half uur te laat in de 40min les kwam.
Nu staat er in magister dat ze gespijbeld heeft. En er staat dat ze moet melden bij de afwezigheidscoordinator (8:30-16:00 staat erbij)
Echter. Ze heeft het 1e uur vrij, en ik wil eigenlijk morgenvroeg de huisarts bellen. Haar enkel is heel dik.
Ik neem aan dat als ik school bel het toch oké is?
Ik weet ook niet wat 8:30-16:00 betekent. Dat ze ergens in dat tijdsbestek moet melden... of dat ze van 8:30-16:00 straf heeft?

Wat ook raar is. Vriendin (waarmee ze weleens wordt verward) is bij haar gebleven. En bij dat andere meisje staat niks in magister. Dus wellicht hebben ze dochter en vriendin door elkaar gehaald?
  woensdag 11 december 2019 @ 20:47:56 #216
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_190386542
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:45 schreef amaranta het volgende:
Magister vraag:
Dochter is vandaag op school van de trap gevallen.
De conciërge is erbij gehaald en van hem moest ze een half uur koelen. Waardoor ze een half uur te laat in de 40min les kwam.
Nu staat er in magister dat ze gespijbeld heeft. En er staat dat ze moet melden bij de afwezigheidscoordinator (8:30-16:00 staat erbij)
Echter. Ze heeft het 1e uur vrij, en ik wil eigenlijk morgenvroeg de huisarts bellen. Haar enkel is heel dik.
Ik neem aan dat als ik school bel het toch oké is?
Ik weet ook niet wat 8:30-16:00 betekent. Dat ze ergens in dat tijdsbestek moet melden... of dat ze van 8:30-16:00 straf heeft?

Wat ook raar is. Vriendin (waarmee ze weleens wordt verward) is bij haar gebleven. En bij dat andere meisje staat niks in magister. Dus wellicht hebben ze dochter en vriendin door elkaar gehaald?
Ja, gewoon bellen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 december 2019 @ 20:49:39 #217
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190386568
Even bellen en uitleggen, lijkt me. Dan is het toch zo opgelost? Is voor allebei geen kwestie van spijbelen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_190386669
Nee, precies. Dochter was een beetje bezorgd.
pi_190387263
Even school bellen idd

A stond ongeoorloofd afwezig gemeld bij een les terwijl ze op studiereis in Polen was...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 december 2019 @ 12:08:54 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_190415243
Ik heb gisteren ochtend gebeld en uitgelegd en ze hebben meteen dat verwijderd uit magister. Daarna ben ik mijn dochter naar de dokter gegaan en die heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis alwaar bleek dat haar enkel toch gebroken was.
Dus nu zit ze in het gips
pi_190415290
Beterschap voor je dochter. Is een lelijke val geweest.
pi_190416332
Beterschap amaranta!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 13 december 2019 @ 13:49:21 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_190417002
Thnx
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 december 2019 @ 14:12:24 #224
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190417447
Ach, dat is naar, beterschap voor haar!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_191054487
Op de school van mijn zoon (groep 5) geven ze geen cijfers meer, de inspanning moet worden gewaardeerd, niet het resultaat, zodat "ook minder goede leerlingen trots hun portfolio aan grootouders kunnen presenteren" volgens de nieuwe directeur.

Dus ook op het "rapport" staan geen cijfers, de voorlaatste keer stonden wel nog de citographieken (zonder uitleg), maar deze hebben ze op het laatste rapport ook weggelaten, in plaats daarvan moesten de kinderen vragen beantwoorden, hoe het ging op school (de eerste keer zonder commentaar van de leerkracht, bij de laatste keer gelukkig met iets van commentaar. Daarnaast wordt er ook nog een kort algemeen stukje over het kind door de leerkracht geschreven en zijn er photo's van werken waarop het trots is, denk aan pagina's uit de werkboeken, tekeningen en knutsels.

Ze zijn nu nog in een overgangsperiode en het is voor een ouder best moeilijk om inzicht te krijgen, wat een kind kan en wat niet. De oudergesprekken twee keer per jaar zijn vervangen door 2-3 leerkracht-kind gesprekken, waarbij de ouder "mee" is. Inmiddels krijgen ze wel af een toe zogenoemde doelenbladen mee naar huis, daar staat op of ze onderdelen behaald, niet behaald of na remediëren behaald of niet behaald hebben.

Ze krijgen ook maar onregelmatig gemaakte opdrachten mee naar huis, meestal in vorm van een soort werkblad. Soms worden deze samen gecontroleerd in de klas en anders staat daar vaak een kringetje van de juf en een sticker op.
Een dezer dagen zei mijn zoon tegen mij, ik kan nu klokkijken (was altijd nog een dingetje), ik heb maar één fout. Ik bekijk dat werkblad met sticker van de juf en zie dat de juf keurig netjes een uitleg opschrijft bij dat foute antwoord, hoe hij bij het juiste resultaat moet komen (13 minuten over half = 5+5+3, maar ze maakt zelfs een fout en vergist zich om 5 minuten en schrijft 8 over half als resultaat ernaast. Ok, kan gebeuren, wel lullig...kijk ik iets verder, zijn er gewoon nog twee antwoorden fout (van de 12) en die zijn niet aangestreept.

Nu snap ik wel dat wanneer je 25 van die bladen achter elkaar moet controleren dat daar ook wel eens iets tussendoor glipt, maar aan de ander kant vind ik dat een kind wel moet weten, wat het fout doet, anders hoeven ze van mij helemaal niet te controleren. En dat is niet de eerste keer en niet alleen bij deze juf. Vorig jaar had de leerkracht taalopdrachten door de stagiair laten controleren die moeite had met spelling.
Of bij mijn zoon stond in het portfolio dat hij nog moeite had met één bepaald onderdeel van taal, toevallig kregen wij op dat moment een werkblad mee naar huis, waar een soortgelijke opdracht niet of fout was gecorrigeerd door de juf.
Mijn zoon vindt het niet leuk, wanneer ik hem alsnog op de fouten wijs. Ondertussen probeer ik er een sport van te maken en laat hem zelfs zoeken.

Vorig jaar heb ik de werkbladen nog weleens mee teruggenomen naar school, toen was de relatie met de leerkracht beter en kwam ik nog vaker in de klas, maar dit jaar zijn er al 4 juffen door omstandigheden gepasseerd...en ik vind het gewoon lullig om daar wat van te zeggen.

Hoe is dat bij jullie op school? Hoe nauwkeurig wordt er gecontroleerd of is het gewoon onderdeel van de "philosophie" dat er niet heel precies wordt gekeken zodat de kinderen niet gedemotiveerd raken. Trouwens, ik denk dat mijn zoon een gemiddelde leerling is, dus niet echt een probleemgeval.

Ik heb ook de indruk dat schrijffouten maar heel zelden worden aangestreept, behalve dan bij een dictee, maar bij de rest mogen ze schrijven zoals ze willen. Nu zal het ook niet altijd eenvoudig zijn om de handschrift van de kinderen te ontcijferen...
En begrijp mij niet verkeerd, iedereen maakt fouten, ik heb zelfs moeite met Nederlands, omdat het niet mijn moedertaal is....maar een school is een plek waar ze het moeten leren...

Oh ja, en dan was er ook nog het werkboek dat ze mochten meenemen naar huis om voor een toets geschiedenis te leren, waar gewoon foute antwoorden instonden...maar ik denk dat was de fout van mijn zoon, die heeft misschien niet opgelet toen ze het (hopelijk) gecontroleerd hebben...(de leerboeken mogen normaalgesproken niet mee naar huis).

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 16-01-2020 15:22:29 ]
pi_191055453
Ik denk uit je verhaal dat er twee dingen bij je spelen. Ten eerste vind je het lastig dat er geen eenduidige resultaten meer gedeeld worden, zodat je heel simpel kunt zien hoe je kind scoort. Onze dochter zit sinds begin van dit schooljaar op een nieuwe school waar ze op eenzelfde manier werken als jouw school nu doet. We krijgen over een paar weken het eerste portfoliogesprek. Belangrijk daarbij is dat de leerkracht en de leerling samen al uitgebreid hebben gesproken over dit portfolio. Wat ze dan bespreken is hoe leerling en leerkracht samen zien dat het gaat. Niet in punten, maar in vooruitgang. In eerdere gesprekken worden doelen besproken, vastgelegd en er wordt gekeken in hoeverre deze zijn gehaald. De leerling is hierbij leidend, de leerkracht adviserend. De bedoeling is ook dat de leerling zichzelf leert kennen en realistisch leert zien en vertrouwen in zichzelf krijgt.
Onze dochter moest echt even heel erg wennen aan het feit dat ze van alles deden in de klas en er nooit een cijfer voor kwam. Achteraf blijkt dat ze best veel druk en stress voelde op de oude school vanwege al die oordelen in de vorm van cijfers.
Dochter en wij zijn erg blij met de overstap en de zaken die ze dit eerste half jaar heeft geleerd. Heeft ze cognitief enorme vooruitgang geboekt? Geen idee. Wel heeft ze meer vertrouwen in zichzelf gekregen, heeft ze geleerd wat haar sterke kanten zijn, op een realistische manier naar zichzelf te kijken, samenwerken in de klas, deel zijn van een systeem (de school heeft systemisch werken als een van de pijlers)

Ten tweede heb je denk ik niet veel vertrouwen (meer) in de kwaliteiten van de leerkrachten. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Ik denk dat je daar alleen iets aan kunt veranderen wanneer je dit wel bespreekbaar blijft maken. Het is natuurlijk op z'n minst onhandig als de leerkracht belangrijke fouten niet opmerkt en bespreekt. Daar leren ze niets van.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191063751
Dat eerste herken ik wel van onze school, sinds groep 3 zijn ze aan het veranderen....op zich heb ik er geen moeite mee dat ze geen cijfers geven, maar in mijn ogen moet het ook voor ouders inzichtelijk zijn "hoe je kind het doet", wat het nog moeilijk vindt en waar het misschien voorop loopt. En de juf of meester zal dat wel weten, maar met dit systeem wordt die informatie niet duidelijk genoeg overgedragen aan de ouders...en het is niet zo dat ze geen toetsen hebben, jij krijgt de resultaten alleen niet te horen,tenzij je misschien expliciet elke keer erna vraagt, maar normaal weten wij ook niet wanneer ze toetsen.

En dat ik helemaal geen vertrouwen meer heb in de leerkrachten is ook niet zo, mij valt het gewoon op dat ze soms best laks corrigeren...ik heb dat al eens tijdens een ouderpanel aangegeven, maar toen werd door een (andere) juf tegen mij gezegd dat het voor haar niet uitmaakt hoeveel fouten een kind maakt, maar of het kind het onderwerp heeft begrepen....maar in groep 5 gaat het gewoon vaak nog om juist of fout, niet om een verschil van inzicht.
pi_191238677
Heeft iemand hier ervaring met 10-14 onderwijs?
*poef* nu is het weg
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 januari 2020 @ 21:09:15 #229
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_191239325
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:42 schreef kaatjejannie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met 10-14 onderwijs?
Niet met 10-14 onderwijs, wel met uitgesteld differentiëren. Dochter zit in 9e klas op Vrije School (3e klas) en krijgt in maart definitief niveau. Tot nu toe les gehad met vmbo-tl, Havo en vwo in een klas.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 21:17:46 #230
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_191239483
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:42 schreef kaatjejannie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met 10-14 onderwijs?
Geen ervaring mee, maar wel echt een voorstander van het idee.
Mijn zoon heeft wel in een brede brugklas gezeten; gecombineerd TL/Havo. Dat vond ik ook al fijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_191245505
We gaan vanmiddag maar eens kijken bij een open lesmiddag. Dochter is 9, zit in groep 6 maar heeft t niet zo heel fijn op school. (net als jongste, maar dat is een heel ander verhaal)
Ze is nu bezig met PMT om zich beter te voelen. Ze werkt hierbij aan doelen als: fouten maken mag, voor mezelf opkomen en mijn mening durven geven. Ze heeft hier al enorme stappen gemaakt. Zo mooi om te zien.
*poef* nu is het weg
pi_191246318
Uit c zijn klas zijn er twee jongens heb gegaan. Die zaten op school niet meer op hun plek. De ene vanwege zijn dyslexie, bij 10-14 was daar meer voor mogelijk. De andere had behoefte aan meer vrijheid. Die gaan prima, maar zijn nu 11, dus nog geen ervaring met de stap naar klas 3.

Je ziet wel dat het een vrij kleine school is, dus veel ruimte voor persoonlijke begeleiding, dat scheelt al voor die jongens.

Je bent wel bijna verplicht om naar die ene middelbare school door te stromen in klas 3, want van die school houden ze de normen aan. En die zie ik dan weer niet zo zitten.
pi_191248198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 11:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Uit c zijn klas zijn er twee jongens heb gegaan. Die zaten op school niet meer op hun plek. De ene vanwege zijn dyslexie, bij 10-14 was daar meer voor mogelijk. De andere had behoefte aan meer vrijheid. Die gaan prima, maar zijn nu 11, dus nog geen ervaring met de stap naar klas 3.

Je ziet wel dat het een vrij kleine school is, dus veel ruimte voor persoonlijke begeleiding, dat scheelt al voor die jongens.

Je bent wel bijna verplicht om naar die ene middelbare school door te stromen in klas 3, want van die school houden ze de normen aan. En die zie ik dan weer niet zo zitten.
Ze hebben hier (volgens mij dezelfde stad als jij woont) 3 scholen met doorstroomgarantie, maar ze geven aan dat je bij meer scholen terecht kan.
*poef* nu is het weg
pi_191248271
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:12 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ze hebben hier (volgens mij dezelfde stad als jij woont) 3 scholen met doorstroomgarantie, maar ze geven aan dat je bij meer scholen terecht kan.
Dan is het inmiddels meer geworden dan eerder. Dat scheelt alweer. Toen ik de voorlichting hoorde waren ze pas net gestart.
pi_191255380
Nou, we zijn geweest vandaag, en ze is enthousiast. (en ik ook) .Het is kleinschalig, veel individuele aandacht en ze hoeft niet met 11 de keuze voor middelbaar al te maken. Het nadeel is dat het wat verder fietsen is. Een van de leraren gaf al wel aan dat er meer kinderen uit onze wijk naar die school gingen, dus dat biedt perspectieven qua samen fietsen.

We zijn nu gewoon verwend met op elke straathoek zo ongeveer een basisschool.

Ik vind het wel een dingetje hoor. Van deze school af.

Al zijn we ook aan het kijken voor de jongste voor een andere school. zijn klas is problematisch en er wordt veel gepest in de klas. L is vaak slachtoffer van het gepest. We zitten dr bovenop met gesprekken met de directie etc. Pas al gekeken bij een andere school maar daar kon hij op dat moment niet instromen door ziekte binnen het team waardoor er veel wisselingen waren bij de juffen in de klas waar hij in zou stromen. Afgesproken in maart weer contact te hebben. Mocht dit op niks uitlopen kijken we weer verder. Keus zat.

Het gedoe op school kost zoveel energie. Een kind wat niet meer naar school wil, veel buikpijn heeft. We zijn bij de huisarts geweest en die heeft uitgesloten dat er niks fysieks is.
*poef* nu is het weg
pi_191257346
Wij twijfelen inmiddels ook over school, vooral voor jongste, ze lijken niet door te pakken op mogelijk dyslexie en er zijn zoveel wisselingen. Maar Poeh, lastig hoor. Want er zijn vriendjes, het is op loopafstand, ze kennen hem zo goed en ik vind het basisidee van school nog steeds goed. En oudste nog weghalen in groep 7 voelt ook niet fijn. Van de andere kant, hoe goed kunnen we school nog vertrouwen.

Oudste is nu met ons de open dagen voor het vo aan het doen. Lastig vind ik. Geen idee van niveau nog en er zijn zoveel scholen. Ik heb lang de hoop gehad dat hun eigen school het vo voor elkaar zou krijgen op tijd, maar die hoop is vervlogen. Iets gelijks is er in Roermond en Tilburg maar dat is me te ver reizen voor een dan 11 jarige. Zo'n middenschool zou voor ons ook echt een uitkomst zijn. Jammer dat de dichtstbijzijnde ook een drie kwartier met de trein is.

En zo rommelen we maar door, ben wel toe aan rust eigenlijk, met twee gezellige jongens die het goed hebben en doen op school, zonder gedoe. Utopie vrees ik he..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 30 januari 2020 @ 07:59:32 #237
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_191259200
@Mefke, Wij hebben soortgelijk iets aan de hand gehad wel met een andere reden en ze een maand na de start van het nieuwe schooljaar toch te laten wisselen. Ook op eigen verzoek van de oudste.

Die ging van lwoo advies op de cito van groep6 naar Havo in een schooljaar tijd.

Oudste begon in groep7 en jongste in groep6. Nu inmiddels een op de havo en de ander in groep8.

Makkelijk vriendjes gemaakt en is wel een woonplaats verder dus was iets meer rijden. Oude school was op 6km en deze staat op 13km. Wonen in een buitengebied.

Wat ik dus eigenlijk aan wilde geven het kan heel goed uitpakken een overstap terwijl onze intentie ook niet was om de kinderen te laten wisselen want over het algemeen wordt er buiten verhuizen/speciaal onderwijs om niet veel gewisseld van basisschool.
If you can dream it, you can do it...
  donderdag 30 januari 2020 @ 08:01:18 #238
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_191259218
En daarbij veel rustigere dochters ervoor teruggekregen.

Veel minder gechagrijn, gewoon huppelend naar school, vrolijk dat was achteraf gezien heel wat waard.
If you can dream it, you can do it...
pi_191260715
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:01 schreef Books1 het volgende:
En daarbij veel rustigere dochters ervoor teruggekregen.

Veel minder gechagrijn, gewoon huppelend naar school, vrolijk dat was achteraf gezien heel wat waard.
Dat huppelen, dat is het gewoon. Onze jongste ging huppelend naar school in 1-2 en 3, en nu in 4 niet meer. Eerder was een vakantie niet leuk, want hij mocht niet naar school. Nu is het de dagen tellen tot een vakantie. Op zaterdag is hij weer zichzelf, want hij hoeft niet de dag erna naar school.
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 januari 2020 @ 12:06:31 #240
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_191261987
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:39 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Dat huppelen, dat is het gewoon. Onze jongste ging huppelend naar school in 1-2 en 3, en nu in 4 niet meer. Eerder was een vakantie niet leuk, want hij mocht niet naar school. Nu is het de dagen tellen tot een vakantie. Op zaterdag is hij weer zichzelf, want hij hoeft niet de dag erna naar school.
Hier was het standaard de zondag een drama want maandag weer naar school en in de zomervakantie standaard de laatste week een berg drama.

Ze zijn tot onze verbazing echt heel snel gewend en ook gewend aan andere leermethodes en de uitdaging voor de oudste en het gehoord worden deden voor haar heel veel. Als de nieuwe basisschool niet zo had aangepakt had het er nu heel anders uitgezien waarschijnlijk.

In 9 maanden tijd van lwoo naar Havo getoetst. Puur omdat ze uitgedaagd werd. Gaat nu supergoed op het middelbaar met voor nu 3 achten, 5 zevens en 3 zessen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Books1 op 30-01-2020 12:11:57 ]
If you can dream it, you can do it...
pi_191262421
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:57 schreef Zana het volgende:

Hoe is dat bij jullie op school? Hoe nauwkeurig wordt er gecontroleerd of is het gewoon onderdeel van de "philosophie" dat er niet heel precies wordt gekeken zodat de kinderen niet gedemotiveerd raken. Trouwens, ik denk dat mijn zoon een gemiddelde leerling is, dus niet echt een probleemgeval.

Ik heb ook de indruk dat schrijffouten maar heel zelden worden aangestreept, behalve dan bij een dictee, maar bij de rest mogen ze schrijven zoals ze willen. Nu zal het ook niet altijd eenvoudig zijn om de handschrift van de kinderen te ontcijferen...
En begrijp mij niet verkeerd, iedereen maakt fouten, ik heb zelfs moeite met Nederlands, omdat het niet mijn moedertaal is....maar een school is een plek waar ze het moeten leren...
Ik werk in het voortgezet onderwijs en had begin van het schooljaar gesprekjes met een paar leerlingen in klas 1, die op hun toets en ook in hun schrift en werkboek heel erg slordig schreven: geen interpunctie, zinnen krom geformuleerd, slecht/bijna onleesbaar handschrift. Een leerling zei dat hij de laatste twee jaar van de basisschool nooit gecorrigeerd werd op wat hij schreef: hij mocht zijn werk zelf nakijken. Hij moest dus weer erg wennen dat dit bij mij wel het geval was en dat het zelfs ook leidde tot een onvoldoende voor een toets. Na wat extra uitleg, stimulans en regelmatig meekijken in het schrift was dit bij deze leerling binnen twee maanden enorm verbeterd. Maar in mijn ogen is de basisschool bij deze leerlingen nalatig geweest.

Kortom, het is belangrijk dat het werk van kinderen nauwkeurig wordt bekeken, dat leerlingen feedback krijgen op wat er niet goed gaat en feedback krijgen op wat er wel goed gaat. Volledige of te eenzijde focus op een van beide is niet juist. Dit is, naast het geven van een goede en motiverende les, het primaire werk van docenten, onze 'core business'.

Volgens mij kun je het beste hierover een gesprek aangaan met de leerkracht en evt met de schooldirecteur. Wat betreft het werken met portfolio's: dat is op zich prima, maar hoe gaan zij dan om met de cito toetsen en ook het advies voor een vervolgopleiding? Je kunt er toch niet helemaal om heen dat dit in het onderwijs een belangrijk punt is, zeker in de bovenbouw van de basisschool. Als zij een goed advies willen geven, zullen zij ook voldoende inzicht moeten hebben in het niveau van jouw kind. En voor jou als ouder is het ook van belang dit te kunnen volgen, zodat zo'n advies niet zomaar uit de lucht komt vallen straks.

Er hoort denk ik een balans te zijn in enerzijds beoordeling op prestatie van het kind en anderzijds aandacht voor de algemene, persoonlijke ontwikkeling van het kind. Het lijkt er op basis van wat je schrijft op voor mij dat op deze school de aandacht redelijk is doorgeslagen naar het tweede punt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Franny_G op 30-01-2020 12:35:45 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191262916
Ik kom mij hier meteen ook maar melden vanuit het kleutertopic waar ik tot nu toe mee schreef, met mijn oudste, die kleuter af is. Ze zit weliswaar nog in groep 2, maar ze is vorige week 6 jaar geworden. Ze mag dus nog een half jaartje kleuteren. En dat kleuteren doet ze goed. Ze zit nu in een gemengde groep 1/2 en is een 'oudste kleuter'. Dat betekent dat ze nieuwe kleutertjes onder haar hoede mag nemen en dat vind ik een mooi systeem. Zo leert ze sociaal en zorgzaam te zijn en daarin is ze echt gegroeid het afgelopen jaar.

Ze zit op een vrij degelijke, rechttoe-rechtaan, openbare basisschool in DH. Dat vind ik helemaal goed. Inmiddels heb ik wel door dat I heel veel baat heeft bij structuur en discipline, zodat haar wat chaotische en creatieve brein in alle rust en binnen duidelijke kaders kan floreren. :D . Ik herken mezelf enorm in haar, wat soms lastig is maar ook mooi.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 januari 2020 @ 12:58:51 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_191263045
Mooie meid O+ Welkom!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_191263142
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:52 schreef Franny_G het volgende:
Ik kom mij hier meteen ook maar melden vanuit het kleutertopic waar ik tot nu toe mee schreef, met mijn oudste, die kleuter af is. Ze zit weliswaar nog in groep 2, maar ze is vorige week 6 jaar geworden. Ze mag dus nog een half jaartje kleuteren. En dat kleuteren doet ze goed. Ze zit nu in een gemengde groep 1/2 en is een 'oudste kleuter'. Dat betekent dat ze nieuwe kleutertjes onder haar hoede mag nemen en dat vind ik een mooi systeem. Zo leert ze sociaal en zorgzaam te zijn en daarin is ze echt gegroeid het afgelopen jaar.

Ze zit op een vrij degelijke, rechttoe-rechtaan, openbare basisschool in DH. Dat vind ik helemaal goed. Inmiddels heb ik wel door dat I heel veel baat heeft bij structuur en discipline, zodat haar wat chaotische en creatieve brein in alle rust en binnen duidelijke kaders kan floreren. :D . Ik herken mezelf enorm in haar, wat soms lastig is maar ook mooi.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+

Welkom!
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 januari 2020 @ 15:34:10 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191264968
Welkom met je mooie meisje Franny
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191265242
Welkom Franny!!

@kaatjejannie
Fijn dat het een goede indruk gaf. Het blijven lastige keuzes. Ik zie op onze basisschool ook leerlingen vertrekken omdat het niet werkt, maar ook net zoveel leerlingen naar onze school komen omdat het op de oude niet werkte.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 juni 2020 @ 15:05:06 #247
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193552504
En ik ga afscheid nemen van dit topic O+

Ruim 14 jaar na deel 1 van deze reeks is onze zoon (door Corona wat later dan gepland) met mooie cijfers geslaagd voor zijn Abitur (Duits VWO). Hij gaat in september International Business Communication studeren aan de Radboud - en blijft dus nog een poosje thuis wonen ;)

Ik blijf stiekem nog wel meelezen hoor :@
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:07:35 #248
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193552534
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:05 schreef Rewimo het volgende:
En ik ga afscheid nemen van dit topic O+

Ruim 14 jaar na deel 1 van deze reeks is onze zoon (door Corona wat later dan gepland) met mooie cijfers geslaagd voor zijn Abitur (Duits VWO). Hij gaat in september International Business Communication studeren aan de Radboud - en blijft dus nog een poosje thuis wonen ;)

Ik blijf stiekem nog wel meelezen hoor :@
Gefeliciteerd Rewimo en qltel *O*
Een logisch en mooi afscheid van dit topic.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_193552536
Wat mooi dat hij geslaagd is Rewimo! ^O^

Mooi moment om afscheid te nemen :W :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 juni 2020 @ 15:09:59 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193552562
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:07 schreef livelink het volgende:

Gefeliciteerd Rewimo en qltel *O*
Een logisch en mooi afscheid van dit topic.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:07 schreef Nijna het volgende:
Wat mooi dat hij geslaagd is Rewimo! ^O^

Mooi moment om afscheid te nemen :W :*
Ja, echt een nieuwe fase nu. Hij heeft inmiddels ook een vakantiebaantje gevonden (bezorger - per auto - voor een fastfoodrestaurant). Spannend allemaal! :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_193552653
Gefeliciteerd Rewimo O+ Het gaat veel te hard allemaal.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:29:41 #252
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_193552800
Gefeliciteerd Rewimo!
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 15:32:23 #253
5428 crew  miss_sly
pi_193552837
O wauw Rewimo, wat een heel andere fase is dat! Gefeliciteerd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193553049
Welkom Franny

Rewimo wat goed!! Gefeliciteerd!

Mijne prepuber is gister 11 geworden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:55:49 #255
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193553072
Rewimo gefeliciteerd *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 juni 2020 @ 22:03:44 #256
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193559119
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:17 schreef lily het volgende:
Gefeliciteerd Rewimo O+ Het gaat veel te hard allemaal.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Gefeliciteerd Rewimo!
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Gefeliciteerd Rewimo!
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:54 schreef Vicky het volgende:
Welkom Franny

Rewimo wat goed!! Gefeliciteerd!

Mijne prepuber is gister 11 geworden...
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:55 schreef laziness het volgende:
Rewimo gefeliciteerd *O*
Dank jullie wel O+

En Vicky, gefeliciteerd! *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:07:57 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193559201
Rewimo en Vicky gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 juni 2020 @ 22:10:10 #258
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193559250
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:07 schreef Leandra het volgende:
Rewimo en Vicky gefeliciteerd :*
Dank je wel :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_193560179
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:05 schreef Rewimo het volgende:
En ik ga afscheid nemen van dit topic O+

Ruim 14 jaar na deel 1 van deze reeks is onze zoon (door Corona wat later dan gepland) met mooie cijfers geslaagd voor zijn Abitur (Duits VWO). Hij gaat in september International Business Communication studeren aan de Radboud - en blijft dus nog een poosje thuis wonen ;)

Ik blijf stiekem nog wel meelezen hoor :@
Wow, das een hele stap! Gefeliciteerd!
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:54 schreef Vicky het volgende:

Mijne prepuber is gister 11 geworden...
Gefeliciteerd ook!

Mijn dochter hikt op tegen de laatste weekjes school. Ze gaat na de zomervakantie naar een nieuwe school. Heeft ze heel erg veel zin in, maar vindt afscheid nemen lastig. Nu is meester ook nog niet op school deze weken ( hij is ziek, kan normaliter prima werken, maar door de medicatie mag hij nu niet werken.) de vervanging is prima, maar zijn niet haar vertrouwde meester.

Wel heel fijn dat ze toch nog 3,5 week met de hele klas op school zijn.
*poef* nu is het weg
  woensdag 10 juni 2020 @ 07:11:38 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193562699
Vicky dubbel gefeliciteerd nog
  woensdag 10 juni 2020 @ 07:12:23 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193562702
Rewimo jij ook gefeliciteerd!
pi_193562804
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:48 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Wow, das een hele stap! Gefeliciteerd!
[..]

Mijn dochter hikt op tegen de laatste weekjes school. Ze gaat na de zomervakantie naar een nieuwe school. Heeft ze heel erg veel zin in, maar vindt afscheid nemen lastig. Nu is meester ook nog niet op school deze weken ( hij is ziek, kan normaliter prima werken, maar door de medicatie mag hij nu niet werken.) de vervanging is prima, maar zijn niet haar vertrouwde meester.

Wel heel fijn dat ze toch nog 3,5 week met de hele klas op school zijn.
Herkenbaar, mijn oudste had dat ook toen hij van school wisselde. Hij was de weken ervoor naar mijn idee al verhuisd. Was er gewoon klaar voor. En toen wilde iedereen nog afscheid nemen en "moeilijk doen"..


Hier ook blij met die laatste hele weken voor de jongste. Die 2 dagen gaf best last met het vinden van een ritme. Elke dag gaf discussie.
Nog 3,5 week in deze klas. Volgende week horen we naar welke bovenbouwklas hij gaat. Altijd spannend omdat je daar dan weer 3 jaar zit. 4 opties, 2 juffen zie ik zitten, 1 weet ken ik niet zo goed en de laatste lijkt me een erg slechte combi met D. Dat is even afwachten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 juni 2020 @ 08:58:07 #263
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193563488
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:48 schreef kaatjejannie het volgende:
Wow, das een hele stap! Gefeliciteerd!
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 07:12 schreef amaranta het volgende:
Rewimo jij ook gefeliciteerd!
Dank je wel :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 juni 2020 @ 09:10:34 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193563666
Gefeliciteerd nog Rewimo, weer een nieuwe fase gaat in, spannend en leuk!
in de haak.
  woensdag 10 juni 2020 @ 09:48:28 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193564118
Leuk hoor Rewimo, gefeliciteerd!
KuikenGuppy
pi_193564392
Van harte gefeliciteerd Rewimo! *O* *O* Wat een bizarre mijlpaal lijkt me dat!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 juni 2020 @ 10:52:06 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193564864
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 09:10 schreef trui het volgende:
Gefeliciteerd nog Rewimo, weer een nieuwe fase gaat in, spannend en leuk!
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 09:48 schreef Burdie het volgende:
Leuk hoor Rewimo, gefeliciteerd!
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:10 schreef Phaidra het volgende:
Van harte gefeliciteerd Rewimo! *O* *O* Wat een bizarre mijlpaal lijkt me dat!
Dank jullie wel :)

Ja, heel gek idee hoor. Maar ook weer heel spannend natuurlijk. Ook al vanwege corona, dat maakte zijn examenjaar wel heel vreemd. Iedereen zal zich dit jaar blijven herinneren natuurlijk.

Verder ook best vreemd dat ik vanaf deel 1 hier mee heb gedaan, en nu in deel 159 (!) aan het einde ben gekomen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_193565035
Deel 1 gevonden :)
16 december 2004

Die van mij werd eind deel 1 vier jaar en ik ben in deel 2 gaan posten.

[ Bericht 22% gewijzigd door lily op 10-06-2020 11:29:08 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 juni 2020 @ 11:54:32 #269
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193565653
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:06 schreef lily het volgende:
Deel 1 gevonden :)
16 december 2004

Die van mij werd eind deel 1 vier jaar en ik ben in deel 2 gaan posten.
Ja jij loopt ook al lang mee. Hoe is het met jouw spruiten?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_193566351
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:06 schreef lily het volgende:
Deel 1 gevonden :)
16 december 2004

Die van mij werd eind deel 1 vier jaar en ik ben in deel 2 gaan posten.
Toen moest ik nog niet aan kinderen denken :D
pi_193567378
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:54 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja jij loopt ook al lang mee. Hoe is het met jouw spruiten?
Goed hoor.
19, 15 en 10 jaar zijn ze nu.
Oudste D studeert rechten (is nu eerstejaars). Valt hem niet mee, zeker niet in deze coronatijden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 juni 2020 @ 14:26:11 #272
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193567903
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:53 schreef lily het volgende:

Goed hoor.
19, 15 en 10 jaar zijn ze nu.
Oudste D studeert rechten (is nu eerstejaars). Valt hem niet mee, zeker niet in deze coronatijden.
Dat lijkt me sowieso pittig. En nu helemaal ja.

't Gaat veel te hard, vind je ook niet? :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_193568040
Gefeliciteerd Rewimo!
Het gaat zo snel. Ik kan mij niet voorstellen dat hier de middelbare school over 3 jaar alweer voorbij kan zijn voor de oudste.
  woensdag 10 juni 2020 @ 15:45:55 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193569080
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:06 schreef lily het volgende:
Deel 1 gevonden :)
16 december 2004

Die van mij werd eind deel 1 vier jaar en ik ben in deel 2 gaan posten.
superleuk om daar weer eens doorheen te lezen/bladeren.
in de haak.
  woensdag 10 juni 2020 @ 15:46:29 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193569088
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:53 schreef lily het volgende:

[..]

Goed hoor.
19, 15 en 10 jaar zijn ze nu.
Oudste D studeert rechten (is nu eerstejaars). Valt hem niet mee, zeker niet in deze coronatijden.
Spannend zeg. Lijkt me ook heel gek als dit je eerste jaar is. Woont hij nog wel thuis?
in de haak.
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:36:20 #276
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193569787
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 15:45 schreef trui het volgende:

[..]

superleuk om daar weer eens doorheen te lezen/bladeren.
Hé zus ;-)
pi_193571283
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:26 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat lijkt me sowieso pittig. En nu helemaal ja.

't Gaat veel te hard, vind je ook niet? :o
Ja, belachelijk hard. Ongelooflijk ook.
Hoewel het nu prima is kijk ik wel met weemoed terug hoor. Toen ze klein waren was het gewoon .. mja, gezelliger. Makkelijker.
pi_193571310
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 15:46 schreef trui het volgende:

[..]

Spannend zeg. Lijkt me ook heel gek als dit je eerste jaar is. Woont hij nog wel thuis?
Ja, zeker, zeg ik.
D vindt het heerlijk thuis. Is ook totaal niet toe aan uit huis gaan.
Itt zijn broertje. Hij is nu 15 en kan niet wachten :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 juni 2020 @ 18:32:27 #279
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193571673
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:11 schreef lily het volgende:

Ja, belachelijk hard. Ongelooflijk ook.
Hoewel het nu prima is kijk ik wel met weemoed terug hoor. Toen ze klein waren was het gewoon .. mja, gezelliger. Makkelijker.
Mja, als ik zo teruglees: het ene virus na de andere oorontsteking :P Driftbuien... Maar je, je groeit mee hè?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_193576290
Ja, je groeit mee en je zorgen daarmee ook :P
Je wereld en dat van je kind is gewoon kleiner als ze jong zijn. Dat maakt het makkelijker, vind ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 juni 2020 @ 08:32:43 #281
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193578753
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 23:11 schreef lily het volgende:
Ja, je groeit mee en je zorgen daarmee ook :P
Je wereld en dat van je kind is gewoon kleiner als ze jong zijn. Dat maakt het makkelijker, vind ik.
Dat is waar ja. Nu heeft hij een rijbewijs en komt midden in de nacht thuis. Vroeger stopte je ze in bed om 7 uur ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_193579398
Ja, bijvoorbeeld.
Autorijden, veel weg. Feestjes. Uitgaansgelegenheden met allerlei gespuis aanwezig (hij heeft een keer een mes op zijn keel gehad ;( terwijl hij niet eens was betrokken)
Social media. Druk van anderen. Problematiek van vrienden. Studeren.

Het is allemaal wat lastiger dan een oorontsteking of driftbui zeg maar.
pi_193579410
Maar goed; dit gaat niet meer over kleuters en/of pubers :P
pi_193580221
kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen... Volwassen kinderen volwassen zorgen ;)

Ik ga straks met mijn puber langs de opticien. Hij kwam erachter dat hij op school het bord niet meer kan zien. Ik vermoed deels door het vele computerwerk (school+games) en grotendeels ook erfelijk.
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:10:10 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193584697
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 09:30 schreef lily het volgende:
(hij heeft een keer een mes op zijn keel gehad ;( terwijl hij niet eens was betrokken)
:o :o :o
in de haak.
  donderdag 11 juni 2020 @ 18:22:15 #286
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_193587873
Ik vind het wel een stuk gemakkelijker nu ze ouder zijn (19,16 en 12). Al verwacht ik dat de jongste nog flink gaat puberen.
Zelfs nu de oudste veel thuis is (i.p.v. op z'n kamer in Delft) door de corona maatregelen, gaat het allemaal best goed. Nu de maatregelen versoepeld zijn gaat hij af en toe een weekendje naar Delft. Wel grappig dat dat normaal dus andersom is.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_193589888
Eng lily

Wat zijn jullie kinderen "ineens" groot allemaal
  donderdag 11 juni 2020 @ 20:45:27 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193590357
Jeumig!
De mijnen gaan qua leeftijd natuurlijk ook wel hard, maar als ik dan van jullie lees dan is dat idd 'nu al???' :D

Wat lijkt me dat toch ook wel heerlijk als je kind zo groot is Rewimo en het gaat helemaal goed enzo!
Ik ben ook zo benieuwd naar wat voor jongvolwassenen de mijnen straks zullen zijn...
***
pi_193590683
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 20:13 schreef F_r het volgende:
Eng lily
Ja, is ook eng.
Het is een hele rustige (wie had dat ooit gedacht :D) verantwoordelijke jongen. Best kwetsbaar ook. Een vriendin van hem zei een keer dat hij de oppasser van de groep was. Dat hij er altijd voor zorgde dat iedereen zich gedroeg en goed voelde, en niet teveel zou drinken enzo. Hij heeft een hekel aan toestanden. En ze pikken dat ook van hem. Echt een lieverd is het.
pi_193590779
Klinkt als de ideale schoonzoon. Jullie hebben hem goede normen en waarde meegegeven.
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 juni 2020 @ 21:18:01 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193590792
Owwww, wat worden ze allemaal groot O+
De pubert hier wordt over een maand ook alweer 16...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_193590905
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:16 schreef F_r het volgende:
Klinkt als de ideale schoonzoon. Jullie hebben hem goede normen en waarde meegegeven.
Ja, ach. Dat proberen we maar zijn broertje krijgt dezelfde opvoeding en dat is een wilder type :P
  vrijdag 12 juni 2020 @ 10:51:13 #293
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193598042
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:10 schreef lily het volgende:

[..]

Ja, is ook eng.
Het is een hele rustige (wie had dat ooit gedacht :D) verantwoordelijke jongen. Best kwetsbaar ook. Een vriendin van hem zei een keer dat hij de oppasser van de groep was. Dat hij er altijd voor zorgde dat iedereen zich gedroeg en goed voelde, en niet teveel zou drinken enzo. Hij heeft een hekel aan toestanden. En ze pikken dat ook van hem. Echt een lieverd is het.
Misschien kunnen we regelen dat hij mijn oudste een keer per ongeluk tegen komt? In een van haar toelatingsgesprekken werd haar gevraagd wat haar rol in haar vriendengroep is. “The mum.”

Behalve als ze pms’t >:)
  vrijdag 12 juni 2020 @ 10:54:10 #294
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193598092
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:24 schreef lily het volgende:
Ja, ach. Dat proberen we maar zijn broertje krijgt dezelfde opvoeding en dat is een wilder type :P
Check!

Maar vergeleken met anderen van zijn leeftijd valt het ook wel mee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juni 2020 @ 10:59:41 #295
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193598191
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:10 schreef lily het volgende:

Ja, is ook eng.
Het is een hele rustige (wie had dat ooit gedacht :D) verantwoordelijke jongen. Best kwetsbaar ook. Een vriendin van hem zei een keer dat hij de oppasser van de groep was. Dat hij er altijd voor zorgde dat iedereen zich gedroeg en goed voelde, en niet teveel zou drinken enzo. Hij heeft een hekel aan toestanden. En ze pikken dat ook van hem. Echt een lieverd is het.
Dat klinkt heel fijn, lily ^O^

Hier gelukkig ook een rustige jongen die niet rookt of drinkt, vrienden heeft die dat ook niet doen. Prettig idee. Hij begint binnenkort als bezorger (per auto) voor BK, via een vriend die daar al een tijdje werkt.

Oja, ik ging hier niet meer posten :+ :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_193601023
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:51 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Misschien kunnen we regelen dat hij mijn oudste een keer per ongeluk tegen komt?
Dan wordt het een heel verantwoordelijk stelletje O-)
Hij kan ook goed met geld omgaan (heeft hij niet van mij ;( )
pi_193601051
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hier gelukkig ook een rustige jongen die niet rookt of drinkt, vrienden heeft die dat ook niet doen. Prettig idee.
Heel fijn ja :Y

Ja, jouw post heeft ons oudjes weer losgelaten >:)
  vrijdag 12 juni 2020 @ 19:12:04 #298
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193604990
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:20 schreef lily het volgende:
Dan wordt het een heel verantwoordelijk stelletje O-)
Hij kan ook goed met geld omgaan (heeft hij niet van mij ;( )
Mijne had wat huidverzorgingsspul nodig, en ik toevallig ook, dus dat had ik besteld. Het kwam vanmorgen met wat testers van een merk wat ik wel ken en erg fijn vind. Maar het is wel prijzig. Even later stond ik op en vroeg haar of ze die testers niet wilde, aangezien ze meer voor haar huid leken dan voor de mijne. Antwoord: "Ja, maar je zei dat het duur is, en aangezien ik het over een paar maanden zelf moet betalen, moet ik het misschien maar niet proberen." :D

Ik ben echt heel benieuwd hoe ze het gaat doen met financiën.
pi_193956964
Ouders van kids (zonder zwemdiploma) die in groep 3 zwemles kregen van school uit, hoe ging dat bij jullie? Mochten jullie de eerste les kijken? Of kennis maken met de badmeester/juf?

Ik vind het een beetje eng voor straks :@ Ze heeft zeer waarschijnlijk nog geen zwemdiploma als ze naar groep 3 gaat. Ik ben benieuwd hoe ze dat dan doen? Kids splitsen met diploma en zonder? Hoe ging dat bij jullie?
  maandag 6 juli 2020 @ 12:41:56 #300
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193957239
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ouders van kids (zonder zwemdiploma) die in groep 3 zwemles kregen van school uit, hoe ging dat bij jullie? Mochten jullie de eerste les kijken? Of kennis maken met de badmeester/juf?

Ik vind het een beetje eng voor straks :@ Ze heeft zeer waarschijnlijk nog geen zwemdiploma als ze naar groep 3 gaat. Ik ben benieuwd hoe ze dat dan doen? Kids splitsen met diploma en zonder? Hoe ging dat bij jullie?
Hier geen schoolzwemmen maar vroeger wel gehad.

Kijken of kennis maken zal er niet inzetten gok ik.
Je zal moeten vertrouwen op de kundigheid van de zwemleraren :Y
Ze splitsen op wel en geen diploma en ze krijgen les naar hun niveau zoals dat bij gewone zwemlessen ook gebeurd.
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')