M'n post heeft je nogal aangegrepen, of niet trollie? Je blijft er maar over door emmeren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 21:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat lief en invoelend van je Seven, maar als je een meisje van 12 bent met een hechtingsstoornis en een jonge moeder en je na belletjetrekken door een buurman mishandeld bent dan is jouw verhaal wel een tokkieverhaal en ben jijzelf, als 12-jarig kind, logischerwijs dus een Tokkie. aldus Seven.
[..]
[..]
Heel grappig/typisch hoe je wel begrip/respect hebt en dit zelfs expliciet van anderen eist voor een situatie omdat jij mogelijkerwijs iets vergelijkbaars zou hebben meegemaakt maar een door een volwassen vent mishandeld meisje ondertussen zelf als "Tokkie" wegzet.![]()
![]()
Zat nog vers in m'n geheugen van vanochtend toen ik 'm las en het contrast met je post hier verbaasde me zoals aangegeven nogal. Heel aparte persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 22:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
M'n post heeft je nogal aangegrepen, of niet trollie? Je blijft er maar over door emmeren.
Dat jij 's avonds nog weet wat ik 's morgens post, joh. Ga lekker bieren of iets nuttigs doen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 22:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zat nog vers in m'n geheugen van vanochtend toen ik 'm las en het contrast met je post hier verbaasde me zoals aangegeven nogal. Heel aparte persoonlijkheid.
De filmwereld is kapot?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:50 schreef Nikonlover het volgende:
De filmwereld is kapot gemaakt en nu gaan we de gamewereld slopen!!!!!!!!
[..]
Tuurlijkquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:24 schreef Cockwhale het volgende:
Ik blijf het altijd vreemd vinden, die vermeende 'carrière' sekspraktijken... als je daar op ingaat, doe je het toch zelf? Of waren ze niet blij dat het een leugen was? Bij dwang, 'seks of ontslag' kan ik mij nog iets voorstellen, maar het andere is toch gewoon jezelf omhoog proberen te neuken met bijhorend risico?
Ed Westwickquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Noem er eens een paar?
(Serieuze vraag trouwens, heb het niet op zo'n manier gevolgd dat ik van alles op de hoogte was...)
Mogelijk vals, maar niet helemaal zeker, want geen vervolging wegens gebrek aan bewijs. Wat dus geen bewijs van onschuld betekent. En wat ook tevens het grote probleem is van dergelijke beschuldigingen, zeker jaren na dato en zonder onderzoek en sporenonderzoek direct na het vermeende gebeuren.quote:
Zeker, maar van zo iemand wordt wel zijn leven verwoest terwijl hij dus in principe onschuldig is. Onschuld tot het tegendeel bewezen is, behalve dan als je er een #metoo tag achter plakt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 19:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mogelijk vals, maar niet helemaal zeker, want geen vervolging wegens gebrek aan bewijs. Wat dus geen bewijs van onschuld betekent. En wat ook tevens het grote probleem is van dergelijke beschuldigingen, zeker jaren na dato en zonder onderzoek en sporenonderzoek direct na het vermeende gebeuren.
Dat maakt het dus heel lastig. En op dat gebied zou de #metoo-beweging een verandering teweeg kunnen brengen. Dat seksueel misbruik best vaak voorkomt, ook op plekken waar je dat niet verwacht. Dat er hee veel verschillende manieren zijn waarop dit gebeurt. Dat er anders aangekeken wordt tegen vrouwen die iets dergelijks overkomt. Dat ze niet wordt verweten dat ze teveel gedronken hadden, te sexy gekleed waren en gewoon nee hadden moeten zeggen. Dat ze dus meer vertrouwen krijgen dar aangifte doen kan helpen, en ze dus sporen en bewijzen veilig durven laten stellen. En dat er dus vaker mbv bewijs een dader kan worden veroordeeld.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 20:36 schreef Harlon het volgende:
[..]
Zeker, maar van zo iemand wordt wel zijn leven verwoest terwijl hij dus in principe onschuldig is. Onschuld tot het tegendeel bewezen is, behalve dan als je er een #metoo tag achter plakt.
De keerzijde van de heksenjacht die men op twitter heeft los gelaten en de schade die een beschuldiging al teweeg kan brengen zorgt er wel voor dat bedrijven hier op reageren. Omdat "innocence till proven guilty" niet meer op gaat en het onmogelijk is de naam achteraf te zuiveren is er nog maar 1 optie: voorkomen dat de situatie zich uberhaupt voor zou kunnen doen. Een aantal echt grote bedrijven hebben dat gedaan, met draconische maatregelen dat een leidinggevende niet meer 1 op 1 mag zijn met een vrouw, maar dat er altijd minimaal 3 personen in de ruimte moeten zijn.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 20:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat maakt het dus heel lastig. En op dat gebied zou de #metoo-beweging een verandering teweeg kunnen brengen. Dat seksueel misbruik best vaak voorkomt, ook op plekken waar je dat niet verwacht. Dat er hee veel verschillende manieren zijn waarop dit gebeurt. Dat er anders aangekeken wordt tegen vrouwen die iets dergelijks overkomt. Dat ze niet wordt verweten dat ze teveel gedronken hadden, te sexy gekleed waren en gewoon nee hadden moeten zeggen. Dat ze dus meer vertrouwen krijgen dar aangifte doen kan helpen, en ze dus sporen en bewijzen veilig durven laten stellen. En dat er dus vaker mbv bewijs een dader kan worden veroordeeld.
Dit vind je echt een gepaste reactie op mijn post? De focus op maatregelen om te voorkomen dat een dergelijke situatie zich voor kan doen? En wat is er verkeerd aan om daarvoor te zorgen? In de kinderopvang is dat ook een standaardgegeven dat men niet alleen is met een kind. Mooi toch dat die arme mannen op die manier worden behoed voor valse aangiftes. Dat er en passant misschien ook vrouwen worden behoed voor seksueel misbruik is een fijne bijkomstigheid.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 21:14 schreef Harlon het volgende:
[..]
De keerzijde van de heksenjacht die men op twitter heeft los gelaten en de schade die een beschuldiging al teweeg kan brengen zorgt er wel voor dat bedrijven hier op reageren. Omdat "innocence till proven guilty" niet meer op gaat en het onmogelijk is de naam achteraf te zuiveren is er nog maar 1 optie: voorkomen dat de situatie zich uberhaupt voor zou kunnen doen. Een aantal echt grote bedrijven hebben dat gedaan, met draconische maatregelen dat een leidinggevende niet meer 1 op 1 mag zijn met een vrouw, maar dat er altijd minimaal 3 personen in de ruimte moeten zijn.
Maar begrijp het dan. Van seksueel misbruik van vrouwen hebben deze jongens geen last, maar regels in acht houden om het seksuele misbruik te voorkomen is allemaal hoogst vervelend, dus dan kun je maar beter op internet alles gaan ridiculiseren en valse narratieven bedenken zodat je je misschien niet aan hoeft te passen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit vind je echt een gepaste reactie op mijn post? De focus op maatregelen om te voorkomen dat een dergelijke situatie zich voor kan doen? En wat is er verkeerd aan om daarvoor te zorgen? In de kinderopvang is dat ook een standaardgegeven dat men niet alleen is met een kind. Mooi toch dat die arme mannen op die manier worden behoed voor valse aangiftes. Dat er en passant misschien ook vrouwen worden behoed voor seksueel misbruik is een fijne bijkomstigheid.
Ach ja, dat is ook wel zo. Beetje empathie voor al die arme mannen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar begrijp het dan. Van seksueel misbruik van vrouwen hebben deze jongens geen last, maar regels in acht houden om het seksuele misbruik te voorkomen is allemaal hoogst vervelend, dus dan kun je maar beter op internet alles gaan ridiculiseren en valse narratieven bedenken zodat je je misschien niet aan hoeft te passen.
Ik kan me goed voorstellen dat het nogal naar overkomt, ik probeerde vooral aan te geven hoe bizar men gelijk doorschiet om maar te voorkomen dat de situatie zich voordoet. Wat mij betreft geen wenselijke situatie omdat dat carriere mogelijkheden voor vrouwen juist heel erg inperkt. 't zijn niet de "arme mannen" die de sjaak zijn, maar juist de vrouwen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit vind je echt een gepaste reactie op mijn post? De focus op maatregelen om te voorkomen dat een dergelijke situatie zich voor kan doen? En wat is er verkeerd aan om daarvoor te zorgen? In de kinderopvang is dat ook een standaardgegeven dat men niet alleen is met een kind. Mooi toch dat die arme mannen op die manier worden behoed voor valse aangiftes. Dat er en passant misschien ook vrouwen worden behoed voor seksueel misbruik is een fijne bijkomstigheid.
Nou hallo zegquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ach ja, dat is ook wel zo. Beetje empathie voor al die arme mannen.
Omdat een heleboel mensen op twitter denken dat iedereen op twitter zit, en je niet hoort na te denken maar simpelweg alles met het woord racisme/feminisme etc hoort te steunen. Dan krijgen niet alleen terechte aantijgingen en activisten zoals MeToo aandacht, maar kan iedereen met de meest ridicule beschuldigen activist spelen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 23:15 schreef drexciya het volgende:
Waarom krijgen dit soort aantijgingen überhaupt een platform? Als er echt iets, bewijsbaar, aan de hand is, dan ga je naar de autoriteiten. Wanneer je niet verder komt dan beschuldingingen via asociale media (lees: Twitter), dan ben je al redelijk verdacht.
Gegokt en verloren, als ze zich wel omhoog hadden kunnen neuken dan hadden we ze hier nooit over gehoord.quote:Anderen vertelden dat mannen hen naar hotelkamers lokten met de belofte dat ze meer carrièrekansen zouden krijgen.
Wel heel makkelijk om Zoë Quinn hiervoor verantwoordelijk te houden.quote:Op zondag 1 september 2019 12:19 schreef drexciya het volgende:
Zoë Quinn en de twitter mob mogen blij zijn; de beschuldigde heeft zichzelf omgebracht. https://www.eurogamer.net(...)lec-holowka-has-died
Wat een succes weer voor "believeallwomen". En hoe toevallig dat bepaalde personen hun twitter berichten hebben verwijderd; toch een beetje een schuldgevoel?
Tsja dat is Eurogamer; daar probeert men Zoë te beschermen. Als ik een andere site had gelinkt was het een heel stuk minder subtiel geweest.quote:Op zondag 1 september 2019 12:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wel heel makkelijk om Zoë Quinn hiervoor verantwoordelijk te houden.
1. Er staat nergens dat hij zelfmoord gepleegd heeft
2. Er staat wel dat hij een persoonlijkheidsstoornis had
3. Er staat wel dat hij als kind misbruikt is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |