abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 augustus 2019 @ 00:01:16 #101
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188680942
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 23:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Mooi. Daar was ik even bang voor, gezien je uitgebreide opsomming + commentaar in post #94.
Slechts om aan te geven dat je als ouder niet zomaar alles 100% klakkeloos kan geloven van je kind, niet om het kind als schuldige aan te wijzen maar als response op dat een kind van 4 niet zou liegen.
En over die sturende vraag, wij weten ook niet hoe die tokkie vader in Assen heeft vastgesteld wat er met dat kind gebeurd zou zijn, kan evengoed zijn dat dat kind enkel heeft verteld wat die vader wilde horen.. Maar misschien ook niet..
pi_188680949
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 23:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat soort gesprekken wordt altijd opgenomen (zowel video als audio), zodat te allen tijde teruggekeken kan worden naar wat er gezegd en gedaan is. En die opnames kunnen door rechters beoordeeld worden, mochten er twijfels zijn over de gesprekken.
Sturende vragen zullen, mede daarom, al zeer terughoudend gebruikt worden.
Klopt. En tóch wil het dan nog wel eens verschrikkelijk misgaan. Peter van Koppen (rechtspsycholoog en goeroe op het gebied van verhoortechnieken) heeft zich over menig forensisch verhoor ronduit vernietigend uitgelaten. En die man weet _O_
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_188680983
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:01 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Slechts om aan te geven dat je als ouder niet zomaar alles 100% klakkeloos kan geloven van je kind, niet om het kind als schuldige aan te wijzen maar als response op dat een kind van 4 niet zou liegen.
En over die sturende vraag, wij weten ook niet hoe die tokkie vader in Assen heeft vastgesteld wat er met dat kind gebeurd zou zijn, kan evengoed zijn dat dat kind enkel heeft verteld wat die vader wilde horen.. Maar misschien ook niet..
Wat het meisje tegen de vader heeft verteld, is eigenlijk helemaal niet van belang. Politie en OM kunnen daar geen enkele conclusie aan verbinden.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_188681018
Ik was vandaag dus op het zwembad en daar was ik het eerste uur als man alleen, ik moest even aan dit topic denken. Ik zag mezelf al bijna gelyncht worden omdat ik toevallig richting wat zwemmende en spelende kinderen keek.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188681250
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Klopt. En tóch wil het dan nog wel eens verschrikkelijk misgaan. Peter van Koppen (rechtspsycholoog en goeroe op het gebied van verhoortechnieken) heeft zich over menig forensisch verhoor ronduit vernietigend uitgelaten. En die man weet _O_
Oh absoluut. Er is geen 100% zekerheid bij dat soort gesprekken dat het allemaal goed verloopt. En daarom wordt het allemaal opgenomen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 00:28:06 #106
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188681315
quote:
9s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik was vandaag dus op het zwembad en daar was ik het eerste uur als man alleen, ik moest even aan dit topic denken. Ik zag mezelf al bijna gelyncht worden omdat ik toevallig richting wat zwemmende en spelende kinderen keek.
Hoe zou het trouwens zijn als badmeester tegenwoordig :o Dan haal je zo'n half verzopen kind boven water en moet je mond-op-mondbeademing geven. Dan voel je je toch ook een beetje in een twilight zone. Enerzijds ben je een leven aan het redden, maar er kunnen ook zomaar een stel tokkies bovenop je springen die denken dat je een kind onzedelijk aan het betasten bent.
pi_188681338
quote:
9s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zelfde heb ik met kinderen die naar me hond gaan
Ze willen de hond knuffelen (1jaar+)

Nog even en je moet op gaan passen.
pi_188681432
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:28 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Hoe zou het trouwens zijn als badmeester tegenwoordig :o Dan haal je zo'n half verzopen kind boven water en moet je mond-op-mondbeademing geven. Dan voel je je toch ook een beetje in een twilight zone. Enerzijds ben je een leven aan het redden, maar er kunnen ook zomaar een stel tokkies bovenop je springen die denken dat je een kind onzedelijk aan het betasten bent.
Ik zag een vrouwelijke badmeester dus vandaag een meisje uit het water dragen. Een paar jongens hadden met modder staan gooien en dat arme ding had het in haar ogen gekregen en stond alles bij elkaar te brullen. Badmeesteres erop af dus en draagt dat kind het water uit, troost haar en brengt haar naar haar handdoek.

Had haar mannelijke collega dat gedaan dan had dat op zijn minst voor een boel opgetrokken wenkbrauwen gezorgd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188681618
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zag een vrouwelijke badmeester dus vandaag een meisje uit het water dragen. Een paar jongens hadden met modder staan gooien en dat arme ding had het in haar ogen gekregen en stond alles bij elkaar te brullen. Badmeesteres erop af dus en draagt dat kind het water uit, troost haar en brengt haar naar haar handdoek.

Had haar mannelijke collega dat gedaan dan had dat op zijn minst voor een boel opgetrokken wenkbrauwen gezorgd.
Nee hoor. Een badmeester heeft kenmerkende kleding aan. Degenen die zich desondanks toch zorgen maken, zouden zich ook zorgen moeten moeten maken als een vrouw datzelfde deed, en zouden zich ernstig moeten schamen voor hun wantrouwen in de mensheid.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188681697
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 23:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat soort gesprekken wordt altijd opgenomen (zowel video als audio), zodat te allen tijde teruggekeken kan worden naar wat er gezegd en gedaan is. En die opnames kunnen door rechters beoordeeld worden, mochten er twijfels zijn over de gesprekken.
Sturende vragen zullen, mede daarom, al zeer terughoudend gebruikt worden.
Eh, de rechtszaak zal gaan over de dood van die man, niet over de misbruikzaak. Er zal nooit meer een misbruikzaak komen zelfs. Wat is is gebeurd tussen die Martin en dat meisje kan op zijn hoogst nog belang hebben voor de vraag of de vijf verdachten wel een aanleiding hadden om die Martin vast te houden.
pi_188681867
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee hoor. Een badmeester heeft kenmerkende kleding aan. Degenen die zich desondanks toch zorgen maken, zouden zich ook zorgen moeten moeten maken als een vrouw datzelfde deed, en zouden zich ernstig moeten schamen voor hun wantrouwen in de mensheid.
Nou, dat uit het water dragen was sec nergens voor nodig. Maar de badmeesteres deed dat wel. Doe je dat als vent dan denk ik toch dat er heel wat commentaar op zou komen.

Het kind was verre van aan het verzuipen maar stond gewoon te brullen. Ze had het jong ook een handje kunnen geven. Ik vond het nogal een opvallende actie.

En was het haar mannelijke collega geweest dan weet ik echt zéker dat er mensen over zouden gaan mompelen. "Waarom dráágt die vent haar?!? Beetje vreemd hoor.".

Wij woonden vroeger thuis tegenover een basisschool en keken recht op het schoolplein. Ik vond het altijd wel leuk om die jong te zien spelen en voetballen en ruzie om niks te maken. Maar ik had ook altijd in mijn achterhoofd zitten:"Je kan niet voor het raam gaan staan om uitgebreid die kinderen te bestuderen, daar gaan mensen dingen van denken.". Ik sprak dat ooit uit tegen mijn vader en die zei ook:"Klopt, dat kan tegenwoordig niet meer. Mannen die naar kinderen kijken zijn bijna per definitie verdacht. Ik doe het ook niet meer."
  donderdag 29 augustus 2019 @ 01:34:50 #112
479195 bemmis
net nieuw hiero
pi_188681974
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:48 schreef Gia het volgende:

Gaat nog zover komen dat je niet meer op een bankje bij een speeltuintje mag gaan zitten, als er geen kind of kleinkind van jou aan het spelen is. Dat je gevraagd wordt: "welke is jou (klein)kind?"
Geen, dan wegwezen!
Plus; Statistisch zijn het meestal juist familieleden/1e kringcontacten die kinderen misbruiken
pi_188681985
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat dat laatste nog wel meevalt en dat er meer wenkbrauwen zouden worden opgetrokken als hij met de handen in de zakken bleef toekijken. Hij heeft daar een duidelijke functie en handelt uit oogpunt van professionaliteit; daar zal niemand aanstoot aan nemen.

Het zou anders worden als het meisje b.v. ontkleed moet worden om medische zorg te verlenen (blessure achter de badkleding); dan is het gepaster om een vrouwelijke collega het te laten overnemen. Of de ouders zelf natuurlijk.
.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 01:37:52 #114
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188681994
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 01:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wij woonden vroeger thuis tegenover een basisschool en keken recht op het schoolplein. Ik vond het altijd wel leuk om die jong te zien spelen en voetballen en ruzie om niks te maken. Maar ik had ook altijd in mijn achterhoofd zitten:"Je kan niet voor het raam gaan staan om uitgebreid die kinderen te bestuderen, daar gaan mensen dingen van denken.". Ik sprak dat ooit uit tegen mijn vader en die zei ook:"Klopt, dat kan tegenwoordig niet meer. Mannen die naar kinderen kijken zijn bijna per definitie verdacht. Ik doe het ook niet meer."
Vroeger vond ik kinderen leuk omdat ze zo puur, onbevooroordeeld en eerlijk waren, leuk om een praatje mee te maken. (zie bijvoorbeeld dat programma praatjesmakers wat juist daarop gericht is).
Tegenwoordig hoef je daar ook al niet meer aan te beginnen zonder het gevoel te hebben "verdacht" over te komen. In het ergste geval tref je zelfs zo'n apathisch jong wat niet eens met je mág praten :N

Vandaar dat ik het vorig jaar zo leuk vond dat er eentje zelf naast me kwam zitten en hele verhalen begon te vertellen over zijn Lego Ninjago verzameling en ander speelgoed.
Vond wel dat hij een ijsje verdiend had voor zijn spontaan zijn, goed gedrag mag tenslotte beloond worden. Gelukkig een normale moeder erbij die het wel kon waarderen, of er in ieder geval niet raar over deed..
pi_188682009
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Eh, de rechtszaak zal gaan over de dood van die man, niet over de misbruikzaak. Er zal nooit meer een misbruikzaak komen zelfs. Wat is is gebeurd tussen die Martin en dat meisje kan op zijn hoogst nog belang hebben voor de vraag of de vijf verdachten wel een aanleiding hadden om die Martin vast te houden.
Ook zonder dat er een rechtszaak over zal komen (de 'verdachte' is immers niet meer onder ons), is onderzoek naar de aanleiding idd noodzakelijk. Het zou mij hoogstelijk verbazen als het bericht kwam dat ze het onderzoek naar het zedenmisdrijf staken omdat "het toch niet meer tot een rechtszaak komt tegen Martin".
.
pi_188682022
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 01:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik denk dat dat laatste nog wel meevalt en dat er meer wenkbrauwen zouden worden opgetrokken als hij met de handen in de zakken bleef toekijken. Hij heeft daar een duidelijke functie en handelt uit oogpunt van professionaliteit; daar zal niemand aanstoot aan nemen.
Zoals ik al zei: het dragen van het kind was nergens voor nodig. Dat deed de vrouwelijke badmeester gewoon uit zorgzaamheid. Doe je dat als vent dan is de tendens toch al snel om te denken:"Waarom neem je haar in je armen? Ben je een viespeuk of zo?".

quote:
Het zou anders worden als het meisje b.v. ontkleed moet worden om medische zorg te verlenen (blessure achter de badkleding); dan is het gepaster om een vrouwelijke collega het te laten overnemen. Of de ouders zelf natuurlijk.
Dan is de professionaliteit ineens niet meer voldoende? Apart, juist bij medische zorg zou ik denken dat het geslacht van de hulpverlener niet ter zaken doet en en dat je gewoon doet wat nodig is.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 01:43:37 #117
479195 bemmis
net nieuw hiero
pi_188682032
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 16:05 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]
Naarmate ze groter worden kunnen ze zelf beter inschatten wie een echte creep is.
Nou, dat zou knap zijn, op youtube filmpjes ter waarschuwing hoe makkelijk een kind (wat is verboden met vreemden te praten laat staan meegaan) van jonge leeftijd zomaar met een vreemde meeloopt als er over bijv puppies wordt verteld, en of ze de puppy verderop in de auto willen zien. Verbazingwekkend om te zien dat dat dus werkte op die 'goed opgevoede kleuters' (van vrijwillig meewerkende oudersvoor de filmpjes)
pi_188682048
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 01:37 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Vroeger vond ik kinderen leuk omdat ze zo puur, onbevooroordeeld en eerlijk waren, leuk om een praatje mee te maken. (zie bijvoorbeeld dat programma praatjesmakers wat juist daarop gericht is).
Tegenwoordig hoef je daar ook al niet meer aan te beginnen zonder het gevoel te hebben "verdacht" over te komen. In het ergste geval tref je zelfs zo'n apathisch jong wat niet eens met je mág praten :N

Vandaar dat ik het vorig jaar zo leuk vond dat er eentje zelf naast me kwam zitten en hele verhalen begon te vertellen over zijn Lego Ninjago verzameling en ander speelgoed.
Vond wel dat hij een ijsje verdiend had voor zijn spontaan zijn, goed gedrag mag tenslotte beloond worden. Gelukkig een normale moeder erbij die het wel kon waarderen, of er in ieder geval niet raar over deed..
Het is natuurlijk ook een beetje hoe spastisch of normaal je jezelf een houding aanmeet richting kinderen. Als een kind zelf initiatief neemt en een praatje aanknoopt, kun je er op 2 manieren op reageren: ksssst, ik ben geen pedo of gewoon normaal blijven doen.

Zelf een kind aanspreken ligt al wat gevoeliger; op ijsjes trakteren zou ik persoonlijk niet doen (althans, niet bij een wildvreemd kind, hoe leuk het babbeltje ook was; mijn buurmeisje kan er gerust eentje krijgen als ik net met een pak raketjes van de AH kom en buurman/-vrouw het oke vindt),
.
pi_188682061
Toen ik 20 jaar geleden met de eerste baby van mijn zus op schoot zat met mijn armen knuffelend om het schattige jong heen geslagen zag onze buurvrouw dat (onze buurvrouw zag altijd alles omdat ze onbeschaamd naar binnen keek bij iedereen _O- ). Daar maakte ze dus later een opmerking over tegen mijn moeder. Het was iets in de trant van:"Doet jullie Grrrrrrrr dat zomaar? Vinden jullie dat goed?".

Mijn moeder had in eerste instantie niet door waar de buuv op doelde maar besefte later dus dat de buuv doelde op vermeend kindermisbruik.

M'n fucking neefje! Het eerste kind van m'n zus! :D En die zou ik dan niet liefdevol op schoot mogen hebben zonder verdacht te zijn? Serieus 8)7
pi_188682076
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 01:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: het dragen van het kind was nergens voor nodig. Dat deed de vrouwelijke badmeester gewoon uit zorgzaamheid. Doe je dat als vent dan is de tendens toch al snel om te denken:"Waarom neem je haar in je armen? Ben je een viespeuk of zo?".
[..]
Dat deel stond een post later en had ik toen nog niet gelezen. Niks mis mee om het kind aan de hand mee te nemen, als dragen niet noodzakelijk is (ik dacht dat het kind modder in de ogen had dus vond dragen eigenlijk wel logisch).
quote:
Dan is de professionaliteit ineens niet meer voldoende? Apart, juist bij medische zorg zou ik denken dat het geslacht van de hulpverlener niet ter zaken doet en en dat je gewoon doet wat nodig is.
Als de nood aan de man komt en er zou acuut medisch gehandeld moeten worden, dan is dat een vrijbrief om ook als manspersoon dat te doen wat noodzakelijk is. Of als er geen badjuffrouw is die het kan overnemen. Maar juist bij ontkleden probeer je, als het even kan, gepaste maatregelen te nemen.
.
pi_188682102
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 01:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat deel stond een post later en had ik toen nog niet gelezen. Niks mis mee om het kind aan de hand mee te nemen, als dragen niet noodzakelijk is (ik dacht dat het kind modder in de ogen had dus vond dragen eigenlijk wel logisch).
Het was dus niet noodzakelijk, ik vond het wel een heel lieve actie van haar. Maar mijn punt is dus dat je daar als man meteen verdacht mee zou zijn, dan zien mensen ineens geen zorgzame badmeester meer maar een viezerik.

quote:
Als de nood aan de man komt en er zou acuut medisch gehandeld moeten worden, dan is dat een vrijbrief om ook als manspersoon dat te doen wat noodzakelijk is. Of als er geen badjuffrouw is die het kan overnemen. Maar juist bij ontkleden probeer je, als het even kan, gepaste maatregelen te nemen.
Kijk, en juist dit soort gedachtegang voedt die hele "mannen en kinderen don't mix en alles is verdacht"-vibe.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 02:01:34 #122
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188682110
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 01:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
M'n fucking neefje! Het eerste kind van m'n zus! En die zou ik dan niet liefdevol op schoot mogen hebben zonder verdacht te zijn? Serieus
Staat me nog bij van vroeger op verjaardagen, "paardje rijden" op de knie van een volwassene. Wild op en neer hobbelen en van links naar rechts zwaaien alsof het kind aan het rodeo'en was _O- Weet niet of dat tegenwoordig nog verantwoord is om te doen.
pi_188682139
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 02:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het was dus niet noodzakelijk, ik vond het wel een heel lieve actie van haar. Maar mijn punt is dus dat je daar als man meteen verdacht mee zou zijn, dan zien mensen ineens geen zorgzame badmeester meer maar een viezerik.
Ik vind het ook van de badjuffrouw een overdreven actie, dat jij het 'lief' vond, is jouw perceptie. Er zullen genoeg badjuffrouwen zijn die ook het kind gewoon aan de hand meevoeren. Waarom zou je als badmeester niet gewoon dát als referentiekader nemen? Omdat je vindt dat een lieve badjuffrouw het wel 'mag' en jij ook 'lief' wilt overkomen en het daarom dus ook maar "moet mogen"?
quote:
[..]

Kijk, en juist dit soort gedachtegang voedt die hele "mannen en kinderen don't mix en alles is verdacht"-vibe.
Vind je niet dat je nu nogal schromelijk overdrijft? We hebben het niet over een willekeurige man maar iemand die handelt vanuit zijn professie. Maar ook binnen beroepsgroepen waar met kinderen wordt gewerkt, gelden gedrags- en omgangsregels.
.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 02:05:11 #124
479195 bemmis
net nieuw hiero
pi_188682140
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 23:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Bewust liegen is van een heel andere orde; daar zijn peuters/kleuters ronduit slecht in. Dat ze fantasie en werkelijkheid in die levensfase moeilijk kunnen scheiden, heeft niks met (bewust) liegen te maken.
Dat zou theoretisch kunnen mogelijk maken dat toen het kind naar mama rende(toen papa de man greep) en het uit de hand liep, het kind (wat niks was overkomen) van de volwassenen 'heeft begrepen dat hij aan haar zat' en dat dus ook heeft verklaard ..... het is maar de zoveelste theorie
pi_188682141
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 02:01 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Staat me nog bij van vroeger op verjaardagen, "paardje rijden" op de knie van een volwassene. Wild op en neer hobbelen en van links naar rechts zwaaien alsof het kind aan het rodeo'en was _O- Weet niet of dat tegenwoordig nog verantwoord is om te doen.
Ik denk dat je het iig zeker geen 'paardje rijden' meer mag noemen. ;(

Maar ik kan me nog goed herinneren dat ik als kind idd op de schoten van ooms en opa's zat en dat er paardje werd gereden en wat niet al. En dat vond ik fantastisch. En geen één van allen hebben ze me ooit onzedelijk betast. Het is bijna niet te geloven toch? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')