Beetje mr. bigstar uithangen met zijn net niet volwassen baantje.quote:Op maandag 3 augustus 2020 22:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
CV over schutting gooiers
Employer branding
Onboardingstrajecten
Performance cyclus
Oh maar tis een troll snap je dat wel?quote:Op maandag 3 augustus 2020 22:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Employer branding
Onboardingstrajecten
Performance cyclus
Dat zijn idd termen die in dat vak veel terugkomen. Ben zelf ook niet kapot van die verengelsing. Maar daarom ook tussen haakjes gezet wat ik ermee bedoel. Heeft verder niks met Mr. Big shot te maken.quote:Op maandag 3 augustus 2020 22:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Employer branding
Onboardingstrajecten
Performance cyclus
Oh manquote:Op maandag 3 augustus 2020 17:20 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
En dan als reacties allemaal complimentjes van die andere mensen met een onzinberoep![]()
quote:Op zondag 2 augustus 2020 23:11 schreef leolinedance het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)752513775394816-sY16
[..]
was al gepostquote:
Recruiters denken blijkbaar dat je zit te wachten op een baan 150 km verderop waarvoor ze niemand vinden omdat men er gillend wegrent.quote:Op maandag 3 augustus 2020 23:23 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Dat zijn idd termen die in dat vak veel terugkomen. Ben zelf ook niet kapot van die verengelsing. Maar daarom ook tussen haakjes gezet wat ik ermee bedoel. Heeft verder niks met Mr. Big shot te maken.
Met dozenschuifers en cv over de schutting gooiers doel ik op de stereotype recruiter die niet veel anders doet dan mensen stalken op linkedin met nietszeggende berichtjes en de werkende mens als een zak geld ziet, waar ze alleen maar aan hopen te verdienen.
quote:Een wiskundeleraar schreef het volgende op het bord:
1x9 = 9, 2x9 = 18, 3x9 = 27, 4x9 = 36, 5x9 = 45, 6x9 = 54, 7x9 = 63, 8x9 = 72, 9x9 = 81, 10x9 = 91
Eerst giechelde er enkelen en daarna lachten de meeste studenten omdat de leraar zich kennelijk had vergist. 10x9 = 91 ?
De leerkracht wachtte tot iedereen weer stil was. Vervolgens zei hij: "Ik heb deze fout met opzet gemaakt om u iets te tonen. Ik heb 9 problemen correct opgelost en slechts 1 fout gemaakt. In plaats van me te feliciteren met het correct oplossen van 9 van de 10 problemen, lachte jullie om mijn fout. Hiermee laat ik jullie duidelijk zien hoe ons onderwijssysteem werkt. En dat is heel triest, maar helaas waar. We leven in een cultuur dat dat mensen uitgelachen worden en soms zelfs vernederd omdat ze fout zijn. We moeten leren mensen te prijzen voor hun successen en ze te waarderen voor hun kleine fouten. Geloof me, de meeste mensen doen veel meer goed dan fout, en toch worden ze beoordeeld op de weinige fouten die ze maken. Ik wil je uitnodigen om meer te complimenteren en minder te bekritiseren, omdat dat resulteert in zoveel meer, betere samenwerking, meer genegenheid en minder negativiteit. "
Velen van hen begrepen dat de les die ze zojuist hadden geleerd veel belangrijker was dan het resultaat van 10x9.
Wat was ook al weer de naam van een recruiter voor moeilijk vervulbare functies...quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Recruiters denken blijkbaar dat je zit te wachten op een baan 150 km verderop waarvoor ze niemand vinden omdat men er gillend wegrent.
Headhunter.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:14 schreef Ananaszot het volgende:
[..]
Wat was ook al weer de naam van een recruiter voor moeilijk vervulbare functies...
Oh ja ik zie dat dat erop lijkt.quote:
Veel mensen weten dit niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:31 schreef Ananaszot het volgende:
[..]
Oh ja ik zie dat dat erop lijkt.
Ik heb ooit ergens (callcenter) gewerkt waar ik bij zo’n iemand op gesprek moest komen en achteraf bleek dat bijna niemand door de proeftijd heen komt. Die persoon had op zijn Linkedin staan dat dat “headhunten” zijn werk is en spamde allemaal verzamelpunten voor studenten onder met die vacature. Al gaat het hier dan eigenlijk niet om headhunten van topvrouwen e.d.
quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:27 schreef Flippiee het volgende:
LinkedIn lijkt wat dat betreft steeds meer op Facebook
Vaag verhaal.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Veel mensen weten dit niet.
Maar een echte goede headhunter kun je betalen om iemand kapot te laten maken bij bv een klant.
Als in bedrijven contracten met veel waarde worden tegengewerkt door de alombekende azijnpisser die niks goed vind, komt de headhunter in beeld.
Ingekocht door een leverancier of vaak een groep leveranciers. De headhunter doet dan een voorstel met een enorm salaris, de werknemer neemt de baan maar word daar totaal afgekraakt de hele tijd zodat hij uiteindelijk alles kwijt is.
Met die zin beginnen veel advertorials.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar een echte goede headhunter kun je betalen om iemand kapot te laten maken bij bv een klant.
Als in bedrijven contracten met veel waarde worden tegengewerkt door de alombekende azijnpisser die niks goed vind, komt de headhunter in beeld.
Ingekocht door een leverancier of vaak een groep leveranciers. De headhunter doet dan een voorstel met een enorm salaris, de werknemer neemt de baan maar word daar totaal afgekraakt de hele tijd zodat hij uiteindelijk alles kwijt is.
Ik snap het ook niet zo goedquote:
Wat een conplottheorie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Inderdaad! @maxi-musquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |