Ik heb liever de witte variant. Die rode worden nogal eens geoogst door de vogels, die witte veel minder. De smaak is zelfdequote:Op zondag 17 mei 2020 22:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Correct.
Ik heb ook best wel wat staan. Mijn favoriet is zo'n struik met van die rode besjes. Genot is dat. Kanjerveel besjes.
je moet gewoon een keer extra doorklikken voor je de link kopieert.quote:Op zondag 17 mei 2020 22:28 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja ga het morgen doen, maar ik ben niet zo goed in imgur.
Ik ook niet maar dan zie ik weer verhalen op internet van mensen die erbij zweren dat je "peppers" moet toppen om de groei aan de onderkant te bevorderen en dan ga ik weer twijfelen.quote:Op zondag 17 mei 2020 08:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik top paprika's over het algemeen niet. Ze blijven niet groeien tot ze uitgeput zijn zoals komkommer of stamtomaten. Bij de bloei verwijder ik wel blad van de onderkant omdat daar het eerst ziektes ontstaan , omdat ik wil dat de plant zijn energie stopt in de aanmaak van vruchten en omdat de vruchten licht nodig hebben.
ik doe het met mijn pepers ook nietquote:Op dinsdag 19 mei 2020 02:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ook niet maar dan zie ik weer verhalen op internet van mensen die erbij zweren dat je "peppers" moet toppen om de groei aan de onderkant te bevorderen en dan ga ik weer twijfelen.
Was een beetje druk op werk sorry.quote:Op maandag 18 mei 2020 08:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
je moet gewoon een keer extra doorklikken voor je de link kopieert.
dan staat er .jpg op het eind en dan lukt het wel.
Zou ze eerst afharden, dat wil zeggen; eerst een paar dagen alleen overdag buiten (niet direct in de volle zon) , en dan later ook 's nachts buiten laten staan.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 20:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Was een beetje druk op werk sorry.mijn tomaten beginnen te groot te worden voor het raam. Kan ik ze dan gewoon in een pot buiten zetten?
Oke dank je wel ijsbeer.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 21:23 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zou ze eerst afharden, dat wil zeggen; eerst een paar dagen alleen overdag buiten (niet direct in de volle zon) , en dan later ook 's nachts buiten laten staan.
(Zelf ben ik daar heel laks in, dat afharden, maar "officieel" hoort het zo.quote:
Mwa ze zitten nog in een pot. Dus ik kan dat wel gaan doen. Hoeveel tomaten kan je eigenlijk plukken van een plant?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 21:35 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
(Zelf ben ik daar heel laks in, dat afharden, maar "officieel" hoort het zo.![]()
)
Dat ligt eraan hoe groot je pot is en wat voor soort tomaat je hebt.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 22:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mwa ze zitten nog in een pot. Dus ik kan dat wel gaan doen. Hoeveel tomaten kan je eigenlijk plukken van een plant?
Tuinaarde laat lastiger water door. Beste gaatje erin maken richting wortels en daar water in gietenquote:Op woensdag 20 mei 2020 03:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik had een keer per ongeluk tuinaarde gekocht ipv potgrond. Van Fleurella. In een aantal potten heb een aantal scheppen tuinaarde toegevoegd, niet veel hoor, hoogstens 10%. Kan dat kwaad? Ik lees hier en daar allemaal onheilsverhalen over tuinaarde; bacteriën, parasieten, onkruid, ongedierte, vervuild rivierslib etc.
Moet ook gebeuren hequote:Op dinsdag 19 mei 2020 20:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Was een beetje druk op werk sorry.mijn tomaten beginnen te groot te worden voor het raam. Kan ik ze dan gewoon in een pot buiten zetten?
morgen!quote:Op woensdag 20 mei 2020 07:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb een avocadoplant. Wanneer komen daar avocado's aan? Duurt maar lang allemaal.
Nooitquote:Op woensdag 20 mei 2020 07:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb een avocadoplant. Wanneer komen daar avocado's aan? Duurt maar lang allemaal.
Lekker bezig, als ik het zo lees! Mis mijn volkstuintje nu weer..quote:Op donderdag 21 mei 2020 16:05 schreef Oceanonix het volgende:
Net de pompoenen uitgeplant, eerst nog wat paardenmest onder de grond gewerkt. Gelukkig waren er niet veel anderen op het complex, die waren vast niet blij geweest met mijn stofwolken.
De tomaten staan inmiddels allemaal in de kas (waar het nu echt heel erg heet was, dus staat de deur nu ook open).
Het is nog even wachten op de sponskomkommer, die is nog niet groot genoeg om uitgeplant te worden. Als dat wel zo is staat de het rondom vol in de kas.![]()
Van rabarber is alleen het blad giftig. De stengels bevatten deze gifstoffen niet. En juist nu oogsten, tot eind juni. En dan de plant rust geven zodat je volgend jaar weer massa's rabarber hebt.![]()
je kent ze misschien wel als Luffa, je kan er mee scrubben. Leek mij een keer leuk om te proberen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:47 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker bezig, als ik het zo lees! Mis mijn volkstuintje nu weer..
Maar waarom kweek je sponskomkommers? Ben erg nieuwsgierig!
Thx, ik had al ff gegoegeld, en dacht al dat het je niet om de smaak gingquote:Op donderdag 21 mei 2020 20:33 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
je kent ze misschien wel als Luffa, je kan er mee scrubben. Leek mij een keer leuk om te proberen.
ik heb een keer een pompoenplant gehad, ze hebben ongeveer 10 m2 nodig, wat mij nogal tegenviel. Daarom doe ik het niet meer.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:21 schreef ijs_beer het volgende:
Net wat rekjes gemaakt van reststukken betonijzer en gaasmatten om de pompoenen in te laten klimmen. Ben benieuwd hoe dat gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |