abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_188579891
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom bij de FOK! Moestuin-topic reeks!
Discussieer hier over de groenten, fruit en kruiden die je in je eigen tuin teelt.
Ook kun je hier terecht met vragen over bemesting, ziekten en plagen en alle andere moestuingerelateerde onderwerpen.

Noemenswaardige topics:
sigme's moestuin
sigme's moestuin, 2e jaar

Handige sites met veel tips:
Sjefs Tuintips
Mooie moestuin
Makkelijke moestuin (vierkantemetertuin)
Diana's mooie moestuin
Charles Dowding
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188579904
Ik heb de moestuin dit jaar als verloren beschouwd. Eerst was er een grote overstroming. Daarna werd ik ziek en is het flink gaan woekeren in mijn moestuin. De kas stond vol met een soort genetisch gemuteerd supergras:

gufqo2m.jpg

Vandaag moest ik een ingreep ondergaan en hebben lieve mensen in mijn tuin gewerkt. Ze hebben onder andere de kas wat leger gemaakt. En wat zag ik toen?

ARhVikw.jpg

Komkommers!

AyW1bJa.jpg

Watermeloenen!

Er stond zelfs nog wat paprika (niet op de foto gezet). Bizar dat het allemaal maar is gaan groeien. Het is nog steeds een zootje en volgens mij hebben de planten te weinig ruimte, maar ik weet nu wel dat het een geschikte plek is voor een moestuin.

Oh, en de druif die ik niet lang geleden heb geplant is ook enorm aan het woekeren. Ik moet even bedenken wat ik daarmee ga doen, want als-ie zo doorgaat krijgen de andere planten straks geen licht meer in de kas.

eEeZN2K.jpg

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 23-08-2019 15:36:29 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  PR en moderator vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:15:35 #3
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_188584855
Wat een toffe verrassing :D

Ik heb verrassingspepertjes. Ik ben benieuwd of ik er nog achter kan komen wat het zijn. Absoluut geen cayenne, zoals ik ze gelabeld had.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 30-08-2019 22:00:31 ]
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_188712367
registreer om deze reclame te verbergen
GetAttachmentThumbnail?id=AQMkADAwATE0OTEwLTUwY2YtZmUzNC0wMAItMDAKAEYAAANOnrpwJ0m4R622J70%2BYdRkBwB9HCUxF8nYQ6oJr%2BJR5rd9AAACAQwAAAB9HCUxF8nYQ6oJr%2BJR5rd9AAMSB9XEAAAAARIAEABoKcXvfi2mSYnzzYu3o4tI&thumbnailType=2&owa=outlook.live.com&scriptVer=2019082310.10&isc=1&X-OWA-CANARY=1TSJQUNL7EWzAJBO7G_8HdDbLoByLdcYNdIR_fE2RcDuRZ9MdbdDN8TN_i40TkWgMVqpl4QiLcM.&token=eyJhbGciOiJSUzI1NiIsImtpZCI6IjA2MDBGOUY2NzQ2MjA3MzdFNzM0MDRFMjg3QzQ1QTgxOENCN0NFQjgiLCJ4NXQiOiJCZ0Q1OW5SaUJ6Zm5OQVRpaDhSYWdZeTN6cmciLCJ0eXAiOiJKV1QifQ.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.ZHI8zGduuH8tnyeK89RqJ1r07BIQAopVojigO6t2t44UMOrGyltyih3VGkG1XZDro5X41GUlV_Fvy_8k7mxsLiO78SUDyw2sKdfV2LzNYXVgZN6kpC3jfA-2WPi9KIYvWdsi2TINSmoETV4UYOnVshg8pg5m_r7CI_VyXa_6Rxkzbao-7qHfIoVtS6nAHGlJqb4wXJbVCLIT7ziSBjDzo0hqImPvaPssyOkLhPSGe2T7BgHp3GQiA7OPCiUFxfC_uxq-bHzpVn2RWVsWkC77Ya2i9aScrqLIAis_QM8wqXzLemVx7h-WmW47ulwG8pT9OMH9isoAa6iEcERTuvxQXQ&animation=true

Mijn tomatenplantjes staan er nog mooi bij al zeg ik het zelf. De achterste 3 zijn gewone tomaten, de voorste 2 cherrytomaten.

De achterste 3 stopte uit zichzelf al met groeien een tijdje geleden. De voorste 2 bleven maar doorgroeien. Met pijn in mijn hart toch maar getopt.

Ook een vraag: Die linkse, vanuit de kijker gezien, aan de voorkant... moet ik daar wat mee doen?

Blad weg knippen aan de onderkant of zo?

Ik wil het eigenlijk niet want hij staat er zo mooi bij. Zoveel groen nog op dit tijdstip van het jaar. Je hebt ook wel eens jaren dat je omstreeks dit tijdstip hoopt dat er nog groene blaadjes aan je plant groeien omdat het meeste rot, geel en verdord is.

De bovenste 4 "trosjes" van de 10, van die ene bestaan alleen maar uit bloemetjes. Moet ik hem nog verder lager toppen?

Aan de andere kant: die daar rechts van staat, daarvan groeien de tomaatjes aan het bovenste takje als paddenstoelen uit de grond. Heb dus ook al weer spijt dat ik die getopt hebt.
pi_188712553
Al het blad wegknippen tot de trossen die volgroeid zijn lees ik wel eens. Ik ben daar een beetje huiverig voor want voordat je het weet sterft al je blad af en hoop je dat er nog een groen blaadje aangroeit...en krijg je spijt dat je gezond groen blad weggeknipt hebt .
pi_188717634
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 20:36 schreef Braindead2000 het volgende:
Al het blad wegknippen tot de trossen die volgroeid zijn lees ik wel eens. Ik ben daar een beetje huiverig voor want voordat je het weet sterft al je blad af en hoop je dat er nog een groen blaadje aangroeit...en krijg je spijt dat je gezond groen blad weggeknipt hebt .
Om het overzichtelijk te houden knip ik de eerste 30/40cm aan blad vanaf de bodem weg.
Daarna gaat het om en om (dus eentje laten staan, eentje wegknippen)
Werkt prima :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')