abonnement Unibet Coolblue
pi_188573816
Hallo allen,

Ik steek maar gelijk van wal: ik (33) en mijn partner (33) zit inmiddels op de 11 jaar in onze relatie. Het is mijn eerste relatie. Altijd toppie geweest, tot 3 jaar terug. Zij is toen vreemdgegaan terwijl ik op vakantie was. Veel over gesproken, over gehuild en uiteindelijk heb ik het haar vergeven nadat we 2 maanden afstand genomen hadden. We misten elkaar toch weer ontzettend. Veel gepraat, hard eraan gewerkt en uiteindelijk ging het best weer goed. Vorig jaar heb ik haar een aanzoek gedaan en tevens hebben vorig jaar samen een huis gekocht. Alles koek en ei zou je denken. Wellicht heb ik deze keuze's achteraf gemaakt in de hoop de relatie nieuwe impulsen te geven. Helaas, lees even mee:

Initmiteit (seks) is altijd een issue geweest van haar kant: geen initiatief nemen, geen zin etc. Ik heb dit altijd aangegeven maar daar is nooit wat mee gedaan eigenlijk, tot ik mezelf er uiteindelijk bij neergelegd heb. En ja, dat vreemdgaan maakte dat er niet makkelijker op (hij wel?). Anyway, het laatste half jaar betrap ik mezelf erop steeds meer naar andere vrouwen te kijken en dat ik seksueel niet meer aangetrokken ben tot mijn partner. Het gevoel was een beetje aan het wegzakken. Meer broer/zus. Miste de emotionele connectie die wel in een relaite hoort.

En toen. Toen ontmoette ik een andere meid via Couchsurfing. Ik was daar actief omdat deze zomer een motortrip ben gaan maken van 4 weken, en daar gebruik ik Couchsurfing voor. Lang verhaal kort: de gesprekken werden meer en meer, en uiteindelijk waren we bijna de hele dag door aan het texten. We hebben een zeer speciale en intieme band. Zelfs via chat/Skype heb ik gevoelens gevoeld die ik nooit heb gevoeld met mijn hudige partner. Ik kan wel oprecht stellen dat we digitaal verliefd zijn geworden, maar tegelijkertijd hebben we wel altijd gezegd dat we moeten zien hoe in het echt zou zijn, want mogelijk raak je verliefd op je verbeelding. Ik heb haar eerlijk verteld dat ik in een relatie zit, maar dat ik hier al wel mijn twijfels over heb, vooral omdat ik denk dat ik het vreemgaan mogelijk nooit verwerkt heb.

Mijn partner is achter dit contact gekomen en sprak haar zorgen uit, dat ik haar zou gaan ontmoeten. Heb toen opnieuw aangegeven dat ik nog steeds gevoelens mis tussen ons en daar is opnieuw niets mee gedaan. Ik heb toen, eigenlijk om de boel te sussen, dat ik het contact zou verbreken en haar niet zou ontmoeten. Maar, ik kon haar niet vergeten en het contact werd intenser. Uiteindelijk heb ik haar dus op mijn motorreis ontmoet en uitendelijk hebben we samen 3 weken gespendeerd, omdat het gewoon zo enorm goed klikte. Eigenlijk alle dingen die ik in mijn huidige relatie mis, vind ik bij haar terug. Ik voel dingen, die ik nog nooit gevoeld heb: zo'n verliefdheid, zo'n fysieke aantrekkingskracht, zoveel raakvlakken, zo op 1 level zitten, elkaar aanvoelen, diepgaande gesprekken, etc. Uiteindelijk hebben we dus gezegd dat we bij elkaar willen zijn, waarbij ik wel gezegd heb dat ik thuis nog wel het 1 en ander te regelen heb. Ze sprak wel haar vraagtekens uit, omdat ze niet wilt dat ik het voor haar uitmaak. Door zover met haar te gaan, van hand in hand lopen tot aan seks, heb ik denk ik emotioneel al afscheid genomen van mijn huidige relatie.

En dan kom je thuis, en vertel je het. En dan valt het toch een stuk zwaarder, dan je van tevoren, ver van huis, bedenk. Compleet verwoeste partner, die bijna letterlijk door de grond zakt. En dan scheurt je eigen hart ook, omdat je haar zo'n pijn doet. Ze heeft niets zien aankomen zegt ze. Troosten wil je haar, maar je bent zelf de veroorzaker. En dan kom je erachter dat er toch nog gevoelens zijn, maar ook zeer sterke gevoelens voor de nieuwe vlam. Deze nieuwe vlam woont overigens in Oekraine, maar is al langere tijd bezig om naar de EU te komen, vanwege de economische shitzooi in Oekraine. Dat is dus ook een dingetje, maar als je iets wilt is natuurlijk alles mogelijk. Misschien zijn de gevoelens om het nog te proberen met de huidige partner slechts uit medelijden, om haar niet zo'n pijn te doen? Of is de situatie met de nieuwe meid slechts een bevestiging dat er nog wel gevoelens zijn voor mijn huidige partner? Was dit uitstapje om dit te realiseren? Maar als ik het nog een kans zou geven (en zij mij uiteraard), zou dat betekenen dat ik het contact met de nieuwe meid moet verbreken, en dat kan ik nu abosluut niet, want als ik diep in mijn hart kijk, wil ik met haar ontdekken hoe een relatie zal zijn. Maar dan nog, ook al zou dit niks worden, zie ik denk ik weinig brood meer in de huidige relatie. Het staat enigszins los van elkaar, ik voel niet alsof ik moet kiezen tussen twee liefdes.

En nu ben ik onzeker wat te doen. Ga ik naar mijn ouders om haar ruimte te geven? Zij heeft momenteel verder niemand om zich heen om haar hart te luchten, dus ik voel me er slecht bij haar alleen te laten in deze staat. We hebben een best groot huis, dus het is mogelijk om elkaar ruimte te geven hier. We kunnen inmiddels al enigsins rustig praten erover. Zij geeft aan mij niet kwijt te willen, want ze wilde altijd oud met me worden, etc. Maar dat kan de acceptatiefase zijn. Ontkenning. Ik wil ook geen overhaaste beslissingen nemen, maar tegelijkertijd wil ik mij richten op de nieuwe liefde.

Waarschijnlijk is dit verhaal zo cliche, maar voor mij is het totaal nieuw. Ik verwacht dan ook geen oplossingen, maar wat objectieve visies zijn altijd welkom. En is het natuurlijk altijd fijn om van je af te typen. Bedankt!
pi_188573916
Geef haar de tijd om na te denken door naar je ouders te gaan lijkt mij nu het beste.
Aan jou heeft ze momenteel niks.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 17:18:31 #3
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188574112
Tja. Ik denk dat je je vooral af moet vragen hoe écht die gevoelens voor de nieuwe vlam zijn. Je moet niet vergeten dat je haar hebt leren kennen toen het al niet goed liep in je relatie. In plaats van dat te benoemen en daar aan te werken koos je er blijkbaar voor om je onbewust open te stellen voor een ander. En vergis je niet: ''het gras is altijd groener aan de overkant''. Je had door dat je problemen had binnen de relatie en bij die nieuwe vrouw had je die problemen niet. Alles was nieuw. Alles is nieuw. Je zegt gevoelens voor haar te hebben die je nooit voor je vrouw hebt gevoeld, maar als je heel eerlijk bent naar jezelf zal dat ook wel mee vallen. Je bent waarschijnlijk alleen vergeten dat je die gevoelens ooit hebt gehad voor je vrouw. Jaren geleden immers.

En toegeven dat je die gevoelens ook voor je vrouw hebt gehad is niet makkelijk. Want dan zou je in gaan zien dat het ook bij die nieuwe vlam anders wordt na een bepaalde tijd (en dat je huidige gevoelens voor die nieuwe vlam dus echt niet zó bijzonder zijn als dat jij jezelf nu wijs probeert te maken). Iets wat nieuw is is nou eenmaal bijna altijd gewoon spannender. Dan voelt het weer even heel speciaal.

Het enige wat ik lees is een tekst natuurlijk. Ken jullie niet persoonlijk en sta ook niet in jullie schoenen. Dus ja, een hoop aannames. Maar dit soort verhalen hoor je zo vaak. Het is gewoon makkelijker om je laten verleiden en een relatie te laten verwateren dan om te werken aan een huwelijk; ook als het echt even tegen zit. Je bent gevlucht in de armen van die nieuwe vlam, terwijl je er (gok ik!) achteraf veel meer aan hebt om je huidige relatie een kans te geven. Maar dan ook echt de kans geven. Het vreemdgaan achter je laten (van jullie allebei) en kijken wat jullie willen van elkaar. Wat jullie NU zoeken in een relatie (vooral intimiteit is voor jou dus echt belangrijk). Want dat kan heel anders zijn dan toen jullie elkaar leerden kennen. Achteraf gezien kan je jezelf dan ook echt aankijken in de spiegel met de wetenschap dat je het écht hebt geprobeerd.

Als je die gesprekken hebt gehad samen en je ziet dat je echt niet meer op een lijn zit kan je altijd nog besluiten om uit elkaar te gaan. Maar dan ga je uit elkaar omdat het gewoon echt niet meer werkt/jullie wensen niet meer overeen komen. Niet omdat je denkt dat het bij die nieuwe vlam zoveel beter is.

Het is sowieso serieus onverstandig om zo snel na het verbreken van een relatie (en in jouw geval was het nog niet eens verbroken) al aan te pappen bij iemand anders. Je moet jezelf wel de tijd gunnen om het een plekje te geven. Dat je dus echt zeker weet dat je de relatie echt alles hebt gegeven (dat je niks beters hebt kunnen doen), en niet iets bent aangegaan als een excuus om niet te hoeven dealen met je oude relatie. Zo leest dit verhaal echter wel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188574138
Hoe denk je te gaan ontdekken hoe een serieuze relatie is met iemand in de Oekraïne?
Het klinkt mij meer alsof je je oude situatie niet op durf te geven tot je een nieuwe had

Ik zou altijd als advies geven dat je niet in iets nieuws moet storten omdat je de dingen dan niet helder ziet (sowieso met die nieuwe is het over 11 jaar ook geen rozengeur en maneschijn hoor, en word je ook echt wel weer een keer verliefd op een ander. Of zij. Of gebeuren er dingen). Je moet je keuzes niet maken vanuit zo'n beïnvloede situatie zeg maar

Dus parkeer die nieuwe vlam en bekijk los van haar wat je wil, als op jezelf staand individu, voor je weer head over heels ergens in rolt

Daarnaast verdient je vriendin van 11 haar ook wat meer dan dat vind ik zelf
  donderdag 22 augustus 2019 @ 17:28:22 #5
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188574257
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:54 schreef Bessensap het volgende:
En toen. Toen ontmoette ik een andere meid via Couchsurfing. Ik was daar ac
En wat zei je vriendin toe je dat vertelde?

Oftewel: PRAAT met elkaar, kom samen tot een oplossing... In de vorm van vrijheid richting anderen bijv..

Welke vrijheden en hoe en wat moet je samen uitvinden..

Zo even de OP verder lezen..
  donderdag 22 augustus 2019 @ 17:32:09 #6
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_188574310
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:54 schreef Bessensap het volgende:
Hallo allen,

Ik steek maar gelijk van wal: ik (33) en mijn partner (33) zit inmiddels op de 11 jaar in onze relatie. Het is mijn eerste relatie. Altijd toppie geweest, tot 3 jaar terug. Zij is toen vreemdgegaan terwijl ik op vakantie was. Veel over gesproken, over gehuild en uiteindelijk heb ik het haar vergeven nadat we 2 maanden afstand genomen hadden. We misten elkaar toch weer ontzettend. Veel gepraat, hard eraan gewerkt en uiteindelijk ging het best weer goed. Vorig jaar heb ik haar een aanzoek gedaan en tevens hebben vorig jaar samen een huis gekocht. Alles koek en ei zou je denken. Wellicht heb ik deze keuze's achteraf gemaakt in de hoop de relatie nieuwe impulsen te geven.
Volgens mij is het 3 jaar geleden al mis gegaan man... er is vreemdgegaan en vervolgens met de verkeerde intenties de relatie voortgezet (zo lees ik: in de hoop de relatie nieuwe impulsen te geven). Na vreemdgaan een relatie hebben die 'best wel weer goed ging', klinkt niet helemaal gezond. Emotioneel heb je al afscheid genomen. Tis klote, maar de pijnlijke weg die je 3 jaar geleden niet hebt bewandeld, mag je nu alsnog gaan wandelen. Dit is niet om lullig te doen, maar je komt op mij over alsof je ergens wel weet wat je wilt.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 17:34:16 #7
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188574332
Ah.. je was even vergeten om te praten met elkaar blijkbaar.. Tja je kan er voor weglopen met een ander waar je alleen maar gek op bent omdat het iets anders is.. Ze geeft zelf ook aan dat ze niets serieus wil want ze wil niet dat je de boel thuis opgeeft..

Sta je dus met lege handen als je de ene veel te veel overlaad met allerlei zooi waardoor ze lekker verder kijkt.. en laat je een lange relatie kapot gaan omdat je overleggen en discussieren te lastig vind..

Ik zou het niet meer dan normaal vinden om elkaar eens buiten de deur te laten eten na een lange relatie.. dan heb je elkaar genoeg te vertellen, maar doe nou niet alsof je de meid van je leven hebt ontmoet..
pi_188574790
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:54 schreef Bessensap het volgende:
Hallo allen,

Ik steek maar gelijk van wal: ik (33) en mijn partner (33) zit inmiddels op de 11 jaar in onze relatie. Het is mijn eerste relatie. Altijd toppie geweest, tot 3 jaar terug. Zij is toen vreemdgegaan terwijl ik op vakantie was. Veel over gesproken, over gehuild en uiteindelijk heb ik het haar vergeven nadat we 2 maanden afstand genomen hadden. We misten elkaar toch weer ontzettend. Veel gepraat, hard eraan gewerkt en uiteindelijk ging het best weer goed. Vorig jaar heb ik haar een aanzoek gedaan en tevens hebben vorig jaar samen een huis gekocht. Alles koek en ei zou je denken. Wellicht heb ik deze keuze's achteraf gemaakt in de hoop de relatie nieuwe impulsen te geven. Helaas, lees even mee:
Hoe ging dat hard werken, waaraan en hoe meette je het succes daarvan af aan jullie relatie?

quote:
Initmiteit (seks) is altijd een issue geweest van haar kant: geen initiatief nemen, geen zin etc. Ik heb dit altijd aangegeven maar daar is nooit wat mee gedaan eigenlijk, tot ik mezelf er uiteindelijk bij neergelegd heb. En ja, dat vreemdgaan maakte dat er niet makkelijker op (hij wel?). Anyway, het laatste half jaar betrap ik mezelf erop steeds meer naar andere vrouwen te kijken en dat ik seksueel niet meer aangetrokken ben tot mijn partner. Het gevoel was een beetje aan het wegzakken. Meer broer/zus. Miste de emotionele connectie die wel in een relaite hoort.
Hoe gaat zoiets? Zeg je dan ik wil meer intimiteit en ligt de bal dan bij haar om dat meer te initiëren of hebben jullie ook echt gepraat over hoe jullie dat samen zouden kunnen proberen te verbeteren? Dus zeg maar in plaats van alleen gevoelens uitspreken, ook concretere doelen opstellen en dan ergens naar toe (kunnen) werken?

quote:
En toen. Toen ontmoette ik een andere meid via Couchsurfing. Ik was daar actief omdat deze zomer een motortrip ben gaan maken van 4 weken, en daar gebruik ik Couchsurfing voor. Lang verhaal kort: de gesprekken werden meer en meer, en uiteindelijk waren we bijna de hele dag door aan het texten. We hebben een zeer speciale en intieme band. Zelfs via chat/Skype heb ik gevoelens gevoeld die ik nooit heb gevoeld met mijn hudige partner. Ik kan wel oprecht stellen dat we digitaal verliefd zijn geworden, maar tegelijkertijd hebben we wel altijd gezegd dat we moeten zien hoe in het echt zou zijn, want mogelijk raak je verliefd op je verbeelding. Ik heb haar eerlijk verteld dat ik in een relatie zit, maar dat ik hier al wel mijn twijfels over heb, vooral omdat ik denk dat ik het vreemgaan mogelijk nooit verwerkt heb.
Maar je zegt hierboven als eerste en meest uiteen gezette dat het jou gaat om gebrek aan intimiteit. Dat was al voor haar vreemdgaan en kennelijk ook er na.

Daarnaast is het makkelijk lullen als je lekker eruit bent en alles anders is. Het is alweer jaren geleden dat je zo een roze wolk hebt gehad en dan ook nog lekker op vakantie. Dat kun je eigenlijk niet vergelijken met een langdurige relatie waarin je een huishouden deelt met al die verplichtingen van dien. Die klik die je nu ervaart is hartstikke fijn, maar hoeft verder dus niet zoveel te zeggen.

Ik zou wel mijn twijfels hebben in zo een situatie trouwens. Hoe serieus neem je haar als je zonder medeweten van je partner vol op ontdekkingstocht gaat? Hoe serieus neem je je partner thuis als je die voorliegt en ondertussen waarschijnlijk berichtjes stuurt alsof er niks aan het handje is met ik mis je etc. Terwijl je hieronder ook aangeeft die sterke gevoelens voor je partner pas weer te ervaren als je medelijden met haar hebt.
Hoe serieus neemt de Oekraïense jou denk je, om er zo in mee te gaan, terwijl jij dus nog een en ander af te handelen hebt?

quote:
Mijn partner is achter dit contact gekomen en sprak haar zorgen uit, dat ik haar zou gaan ontmoeten. Heb toen opnieuw aangegeven dat ik nog steeds gevoelens mis tussen ons en daar is opnieuw niets mee gedaan. Ik heb toen, eigenlijk om de boel te sussen, dat ik het contact zou verbreken en haar niet zou ontmoeten. Maar, ik kon haar niet vergeten en het contact werd intenser. Uiteindelijk heb ik haar dus op mijn motorreis ontmoet en uitendelijk hebben we samen 3 weken gespendeerd, omdat het gewoon zo enorm goed klikte. Eigenlijk alle dingen die ik in mijn huidige relatie mis, vind ik bij haar terug. Ik voel dingen, die ik nog nooit gevoeld heb: zo'n verliefdheid, zo'n fysieke aantrekkingskracht, zoveel raakvlakken, zo op 1 level zitten, elkaar aanvoelen, diepgaande gesprekken, etc. Uiteindelijk hebben we dus gezegd dat we bij elkaar willen zijn, waarbij ik wel gezegd heb dat ik thuis nog wel het 1 en ander te regelen heb. Ze sprak wel haar vraagtekens uit, omdat ze niet wilt dat ik het voor haar uitmaak. Door zover met haar te gaan, van hand in hand lopen tot aan seks, heb ik denk ik emotioneel al afscheid genomen van mijn huidige relatie.
Ha nee dus. Je bent gewoon mee gegaan in die roze wolk, maar dit is niet afscheid nemen van een langdurige relatie. Dat is een proces dat wel iets langer duurt en iets meer inhoud dan simpelweg een beetje mooi weer spelen tegen je partner, terwijl jij je onttrekt aan je gewone leven in een andere omgeving waar geen consequenties lijken te hangen aan je beslissingen.

Waarom wilde je je verloofde zo graag sussen als het niet ok was? Dat was het al niet zonder de nieuwe vlam, dus dan ben je ook niet helder aan het communiceren.

Heb je tijdens je reis ook geen sterke gevoelens opgemerkt toen je je verloofde appte, terwijl je met die nieuwe bezig was?

quote:
En dan kom je thuis, en vertel je het. En dan valt het toch een stuk zwaarder, dan je van tevoren, ver van huis, bedenk. Compleet verwoeste partner, die bijna letterlijk door de grond zakt. En dan scheurt je eigen hart ook, omdat je haar zo'n pijn doet. Ze heeft niets zien aankomen zegt ze. Troosten wil je haar, maar je bent zelf de veroorzaker. En dan kom je erachter dat er toch nog gevoelens zijn, maar ook zeer sterke gevoelens voor de nieuwe vlam.
Ho eens even, hoe kan zij NIETS hebben zien aankomen? Je geeft toch al jaren aan dat je het nodige mist? Ze wist van jullie contact ook, dus dan is het natuurlijk wel een beetje gelul dat ze niets heeft zien aankomen. Tenzij jij daar ook aan het sussen bent geweest, lijkt het me wel tekenend voor jullie communicatie anders. En daar zijn jullie beide debet aan, dus het is niet is alsof jij de veroorzaker bent van al haar leed ofzo.

Het is natuurlijk wel je eigen keuze geweest om de grens te overschrijden en vreemd te gaan. Niet een keertje, maar gewoon de verdere periode van je vakantie daar. Onderwijl bewust je verloofde thuis append alsof er niks aan het handje was, maar je thuis pas verbazen over hoe het haar raakt.

quote:
Deze nieuwe vlam woont overigens in Oekraine, maar is al langere tijd bezig om naar de EU te komen, vanwege de economische shitzooi in Oekraine. Dat is dus ook een dingetje, maar als je iets wilt is natuurlijk alles mogelijk. Misschien zijn de gevoelens om het nog te proberen met de huidige partner slechts uit medelijden, om haar niet zo'n pijn te doen? Of is de situatie met de nieuwe meid slechts een bevestiging dat er nog wel gevoelens zijn voor mijn huidige partner? Was dit uitstapje om dit te realiseren?
Wat? Heb je die nieuwe vlam ingereden om je huidige partner te triggeren dan of hoe bedoel je dat laatste?

Hoe diep zitten jouw liefdesgevoelens denk je als je willens en wetens liegt, herhaaldelijk de grens over gaat, terwijl je bewust mooi weer speelt richting het thuisfront en pas bij thuiskomst tijdens het met de billen bloot gaan je bedenkt dat je het toch wel sneu vindt voor haar? Is dat liefde in jouw boekje?

quote:
Maar als ik het nog een kans zou geven (en zij mij uiteraard), zou dat betekenen dat ik het contact met de nieuwe meid moet verbreken, en dat kan ik nu abosluut niet, want als ik diep in mijn hart kijk, wil ik met haar ontdekken hoe een relatie zal zijn. Maar dan nog, ook al zou dit niks worden, zie ik denk ik weinig brood meer in de huidige relatie. Het staat enigszins los van elkaar, ik voel niet alsof ik moet kiezen tussen twee liefdes.
Je hebt gelijk dat het enigszins los van elkaar staat. De huidige relatie zou je op zichzelf moeten beoordelen of je daar wel mee door zou willen. En dat is dan alleen nog de wil. Om echt door te gaan, en dus niet gewoon ordinair voort te zetten wat niet voldoende is gebleken, zul je concrete doelen moeten stellen om daar concreet aan te kunnen werken. Wil en kun je dat denk je? Je onterechte gesus en herhaaldelijk aangeven dat je iets mist, zonder opvolging, lijken iets anders te suggereren..

quote:
En nu ben ik onzeker wat te doen. Ga ik naar mijn ouders om haar ruimte te geven? Zij heeft momenteel verder niemand om zich heen om haar hart te luchten, dus ik voel me er slecht bij haar alleen te laten in deze staat. We hebben een best groot huis, dus het is mogelijk om elkaar ruimte te geven hier. We kunnen inmiddels al enigsins rustig praten erover. Zij geeft aan mij niet kwijt te willen, want ze wilde altijd oud met me worden, etc. Maar dat kan de acceptatiefase zijn. Ontkenning. Ik wil ook geen overhaaste beslissingen nemen, maar tegelijkertijd wil ik mij richten op de nieuwe liefde.
Waarom heeft zij verder niemand om haar hart bij te luchten? En waarom vindt je dat nu pas een probleem? Kut voor je dat jij je lullig voelt, maar uit medelijden bij haar blijven rond hangen is wellicht ook niet zo aardig als je hoopt. Immers, jij wil je nieuwe liefje ontdekken en bent dat ook al gewoon wezen doen, dus misschien moet je even niet zo hypocriet willen doen en die pleister er in een keer af rukken. Als ze jou niet meer heeft om op terug te vallen (of te manipuleren met emoties zonder bijbehorende acties), gaat ze misschien ook weer eens wat pro-actiever aan de bak. En wie weet dan uiteindelijk met iemand die genoeg om haar geeft om haar de beste versie van zichzelf te laten zijn in plaats van de gesuste afhankelijke partner.

quote:
Waarschijnlijk is dit verhaal zo cliche, maar voor mij is het totaal nieuw. Ik verwacht dan ook geen oplossingen, maar wat objectieve visies zijn altijd welkom. En is het natuurlijk altijd fijn om van je af te typen. Bedankt!
Is het nieuw ja? Of is het gewoon een uitvergroting van wat er al langer bij jullie speelt, omdat het door heeft lopen broeien zonder gedegen aanpak?

Begin eerst maar eens met te kijken naar wat jij nou echt wil ipv de zogenaamd aardige boy uit te willen gaan hangen nu je voor je ziet wat er voor consequenties aan het gedrag hangen. Zij wilde het al die tijd niet, dus je weet donders goed hoe dat voelt. Tenzij je haar datzelfde gunt, zou ik proberen wat duidelijker te handelen naar wat je wil. Jullie relatie zoals die was is dat kennelijk niet, dus misschien moet je dan ook de ballen hebben om dit schip achter je te verbranden en eerst eens voor jezelf te kiezen.

Ga naar je ouders en zet die roze wolk dame even on hold, zodat je niet doorrolt in de volgende. Wees begripvol naar je partner, maar ook naar jezelf en ga niet lopen pappen en nat houden. Houdt dus even afstand van beide dames en de situatie, om dichter bij jezelf te komen. Laat je ondertussen wel goed voorlichten over hoe dit netjes financieel af te handelen, zodat het straks niet langer hoeft te duren dan nodig is.

Sterkte, is allemaal niet makkelijk.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 18:25:38 #9
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_188575023
Ga uit elkaar. Jullie waren zo jong toen jullie een relatie kregen. jullie zijn allebei vreemd gegaan, wat biedt die relatie dan nog? Behalve samen in 1 huis wonen...
Klinkt alsof jullie allebei niet zonder elkaar durven te zijn.
Even doorbijten en de knoop door hakken. En nee, tuurlijk gaat zij geen gat in de lucht springen als je verteld dat je vreemd gaat :')

Wel eens met eerdere reacties; vlucht na het uit elkaar gaan niet direct naar die nieuwe vlam. Leer eerst jezelf zijn en op jezelf zijn.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_188575652
Ik vraag me meer af hoe je zo lang bij iemand hebt kunnen blijven zonder seks en die intimiteit. Klinkt een beetje als bij elkaar blijven vanwege het gemak. Natuurlijk helpt praten over seks niet. Intimiteit en seks is iets wat voort komt uit een bepaald gevoel, en blijkbaar voelde zij dit niet bij jou. Ik was allang weggeweest.

Life's too short, er zijn zoveel betere opties op de wereld waarmee je en een klik hebt en die wel opgewonden van je worden. Die ben je nu tegengekomen, maar je had allang ballen moeten tonen en afscheid van je huidige vrouw moeten nemen.
pi_188575685
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 17:32 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Volgens mij is het 3 jaar geleden al mis gegaan man... er is vreemdgegaan en vervolgens met de verkeerde intenties de relatie voortgezet (zo lees ik: in de hoop de relatie nieuwe impulsen te geven). Na vreemdgaan een relatie hebben die 'best wel weer goed ging', klinkt niet helemaal gezond. Emotioneel heb je al afscheid genomen. Tis klote, maar de pijnlijke weg die je 3 jaar geleden niet hebt bewandeld, mag je nu alsnog gaan wandelen. Dit is niet om lullig te doen, maar je komt op mij over alsof je ergens wel weet wat je wilt.
My thoughts exactly. Ik heb hetzelfde gehad. De moeilijke keuze gemaakt om door te
gaan terwijl ik het toen al had moeten opgeven nu terugkijkende.

Als zij intimiteit zoekt met een ander terwijl ze die nooit echt met jou heeft gezocht en nog steeds niet, dan is dat misschien nog een teken dat jullie niet bij elkaar horen. Je kan iemand vergeven, maar vergeet je het ooit echt? Dat verraad? Het mes wat iemand in je rug steekt?

Het lijkt me nu vooral een veilige keuze om bij elkaar te blijven terwijl het op verschillende fronten niet goed gaat. Tijd los van elkaar (zonder contact en ook niet met nieuwe vlam zal je doen realiseren hoe of wat). En zoals iemand al eerder zei, stap niet in een nieuwe relatie als je nog niet de oude relatie hebt verwerkt. Als het meant to be is kan je die verhuizende vlam altijd nog reconnecten, als zij niet respecteert dat jij tijd nodig hebt om te verwerken dan is zij het niet waard voor de toekomst ;)
-
pi_188575695
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 19:04 schreef DaggerOne het volgende:
Ik vraag me meer af hoe je zo lang bij iemand hebt kunnen blijven zonder seks en die intimiteit. Klinkt een beetje als bij elkaar blijven vanwege het gemak. Natuurlijk helpt praten over seks niet. Intimiteit en seks is iets wat voort komt uit een bepaald gevoel, en blijkbaar voelde zij dit niet bij jou.
Eens, dat gemak.
-
  donderdag 22 augustus 2019 @ 19:12:24 #13
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188575820
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 19:06 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Als zij intimiteit zoekt met een ander terwijl ze die nooit echt met jou heeft gezocht en nog steeds niet, dan is dat misschien nog een teken dat jullie niet bij elkaar horen. Je kan iemand vergeven, maar vergeet je het ooit echt? Dat verraad? Het mes wat iemand in je rug steekt?

Als iemand nog steeds in die termen denkt (verraad, mes in rug, etc) dan is er helemaal niks vergeven imo. Als je het echt vergeven hebt dan kan je het achter je laten. Dan grijp je het niet aan om je eigen vreemdgaan te verklaren. Dan grijp je het niet drie jaar later aan als reden om niet te willen vechten voor je huwelijk.

Hij had alle reden weg te gaan toentertijd, maar koos er voor om bij haar te blijven. Vervolgens maakt hij het zelf veel bonter (uitgebreide affaire zelfs) omdat dat makkelijker is dan om te communiceren met zijn vrouw. Om te vechten voor hun relatie. Dan is het laf en wel heel gemakkelijk om het moment van haar vreemdgaan erbij te pakken om zonder verdere schuldgevoelens de relatie te beëindigen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188575955
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 19:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als iemand nog steeds in die termen denkt (verraad, mes in rug, etc) dan is er helemaal niks vergeven imo. Als je het echt vergeven hebt dan kan je het achter je laten. Dan grijp je het niet aan om je eigen vreemdgaan te verklaren. Dan grijp je het niet drie jaar later aan als reden om niet te willen vechten voor je huwelijk.

Hij had alle reden weg te gaan toentertijd, maar koos er voor om bij haar te blijven. Vervolgens maakt hij het zelf veel bonter (uitgebreide affaire zelfs) omdat dat makkelijker is dan om te communiceren met zijn vrouw. Om te vechten voor hun relatie. Dan is het laf en wel heel gemakkelijk om het moment van haar vreemdgaan erbij te pakken om zonder verdere schuldgevoelens de relatie te beëindigen.
Ja, nou je weet niet hoe hij daar over denkt. Dat was het voor mij altijd. Ik droomde nog elke nacht erover. Ik werd jaloers zoals ik nog nooit eerder was geweest en ik werd er een bitch door. Blij dat ik het met mijn nieuwe partner niet heb.

Ik weet niet of hij haar vreemdgaan daarvoor gebruikt heeft, maar het verklaart een hoop.
-
  donderdag 22 augustus 2019 @ 21:23:35 #15
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188579195
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 17:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Tja. Ik denk dat je je vooral af moet vragen hoe écht die gevoelens voor de nieuwe vlam zijn. Je moet niet vergeten dat je haar hebt leren kennen toen het al niet goed liep in je relatie. In plaats van dat te benoemen en daar aan te werken koos je er blijkbaar voor om je onbewust open te stellen voor een ander. En vergis je niet: ''het gras is altijd groener aan de overkant''. Je had door dat je problemen had binnen de relatie en bij die nieuwe vrouw had je die problemen niet. Alles was nieuw. Alles is nieuw. Je zegt gevoelens voor haar te hebben die je nooit voor je vrouw hebt gevoeld, maar als je heel eerlijk bent naar jezelf zal dat ook wel mee vallen. Je bent waarschijnlijk alleen vergeten dat je die gevoelens ooit hebt gehad voor je vrouw. Jaren geleden immers.

En toegeven dat je die gevoelens ook voor je vrouw hebt gehad is niet makkelijk. Want dan zou je in gaan zien dat het ook bij die nieuwe vlam anders wordt na een bepaalde tijd (en dat je huidige gevoelens voor die nieuwe vlam dus echt niet zó bijzonder zijn als dat jij jezelf nu wijs probeert te maken). Iets wat nieuw is is nou eenmaal bijna altijd gewoon spannender. Dan voelt het weer even heel speciaal.

Het enige wat ik lees is een tekst natuurlijk. Ken jullie niet persoonlijk en sta ook niet in jullie schoenen. Dus ja, een hoop aannames. Maar dit soort verhalen hoor je zo vaak. Het is gewoon makkelijker om je laten verleiden en een relatie te laten verwateren dan om te werken aan een huwelijk; ook als het echt even tegen zit. Je bent gevlucht in de armen van die nieuwe vlam, terwijl je er (gok ik!) achteraf veel meer aan hebt om je huidige relatie een kans te geven. Maar dan ook echt de kans geven. Het vreemdgaan achter je laten (van jullie allebei) en kijken wat jullie willen van elkaar. Wat jullie NU zoeken in een relatie (vooral intimiteit is voor jou dus echt belangrijk). Want dat kan heel anders zijn dan toen jullie elkaar leerden kennen. Achteraf gezien kan je jezelf dan ook echt aankijken in de spiegel met de wetenschap dat je het écht hebt geprobeerd.

Als je die gesprekken hebt gehad samen en je ziet dat je echt niet meer op een lijn zit kan je altijd nog besluiten om uit elkaar te gaan. Maar dan ga je uit elkaar omdat het gewoon echt niet meer werkt/jullie wensen niet meer overeen komen. Niet omdat je denkt dat het bij die nieuwe vlam zoveel beter is.

Het is sowieso serieus onverstandig om zo snel na het verbreken van een relatie (en in jouw geval was het nog niet eens verbroken) al aan te pappen bij iemand anders. Je moet jezelf wel de tijd gunnen om het een plekje te geven. Dat je dus echt zeker weet dat je de relatie echt alles hebt gegeven (dat je niks beters hebt kunnen doen), en niet iets bent aangegaan als een excuus om niet te hoeven dealen met je oude relatie. Zo leest dit verhaal echter wel.
Dit, vooral dat vergeten hoe zn huidige relatie in het begin voelde. Maar hij zal wel voor de nieuwe vlam gaan.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188580608
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 17:34 schreef Zolderkamer het volgende:
Ah.. je was even vergeten om te praten met elkaar blijkbaar.. Tja je kan er voor weglopen met een ander waar je alleen maar gek op bent omdat het iets anders is.. Ze geeft zelf ook aan dat ze niets serieus wil want ze wil niet dat je de boel thuis opgeeft..

Sta je dus met lege handen als je de ene veel te veel overlaad met allerlei zooi waardoor ze lekker verder kijkt.. en laat je een lange relatie kapot gaan omdat je overleggen en discussieren te lastig vind..

Ik zou het niet meer dan normaal vinden om elkaar eens buiten de deur te laten eten na een lange relatie.. dan heb je elkaar genoeg te vertellen, maar doe nou niet alsof je de meid van je leven hebt ontmoet..
Ze hadden toch al meerdere keren gepraat. De vrouw van TS wil niets veranderen. Als het echt niet meer gaat, moet je er gewoon mee stoppen.
  Vis een optie? vrijdag 23 augustus 2019 @ 02:03:01 #17
70532 loveli
N
pi_188583494
Klinkt als een gouden toekomst met je Oekraïense en haar bank.
crap in = crap out
pi_188584316
Je relatie is al jaren dood. Vooral haar vreemdgaan terwijl ze jouw intimiteitwensen negeerde is een ultiem verraad geweest. Tijd om eindelijk de knoop door te hakken en verder te gaan met je leven. Vooral nu er nog geen kinderen in het spel zijn.
pi_188584583
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 08:20 schreef Jaeger85 het volgende:
Je relatie is al jaren dood. Vooral haar vreemdgaan terwijl ze jouw intimiteitwensen negeerde is een ultiem verraad geweest. Tijd om eindelijk de knoop door te hakken en verder te gaan met je leven. Vooral nu er nog geen kinderen in het spel zijn.
Precies dit, je hoeft geen medelijden te hebben met die vrouw. Ze heeft je hoogverraad gepleegd, dat je nog met haar samen bent is al hoogst opmerkelijk.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:35:36 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188585122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:13 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ze hadden toch al meerdere keren gepraat. De vrouw van TS wil niets veranderen. Als het echt niet meer gaat, moet je er gewoon mee stoppen.
Tja een keer iets zeggen zie ik niet als praten.. Gewoon aangeven wat je wilt of wat je gedachten zijn, ipv zelf conclusies trekken..

Imo gooi je dingen gewoon op tafel en blijf je dat doen.. lukt je dat niet dan heb je ook geen relatie lijkt me..
Het is niet dat je een halve eeuw bijelkaar kan zijn door langs elkaar heen te leven..

Enne waar haal jij uit dat ze niets wil veranderen? Je hoort het verhaal van 1 kant he?
pi_188585704
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:54 schreef Bessensap het volgende:
Hallo allen,

Ik steek maar gelijk van wal: ik (33) en mijn partner (33) zit inmiddels op de 11 jaar in onze relatie. Het is mijn eerste relatie. Altijd toppie geweest, tot 3 jaar terug. Zij is toen vreemdgegaan terwijl ik op vakantie was. Veel over gesproken, over gehuild en uiteindelijk heb ik het haar vergeven nadat we 2 maanden afstand genomen hadden. We misten elkaar toch weer ontzettend. Veel gepraat, hard eraan gewerkt en uiteindelijk ging het best weer goed. Vorig jaar heb ik haar een aanzoek gedaan en tevens hebben vorig jaar samen een huis gekocht. Alles koek en ei zou je denken. Wellicht heb ik deze keuze's achteraf gemaakt in de hoop de relatie nieuwe impulsen te geven. Helaas, lees even mee:

Initmiteit (seks) is altijd een issue geweest van haar kant: geen initiatief nemen, geen zin etc. Ik heb dit altijd aangegeven maar daar is nooit wat mee gedaan eigenlijk, tot ik mezelf er uiteindelijk bij neergelegd heb. En ja, dat vreemdgaan maakte dat er niet makkelijker op (hij wel?). Anyway, het laatste half jaar betrap ik mezelf erop steeds meer naar andere vrouwen te kijken en dat ik seksueel niet meer aangetrokken ben tot mijn partner. Het gevoel was een beetje aan het wegzakken. Meer broer/zus. Miste de emotionele connectie die wel in een relaite hoort.

En toen. Toen ontmoette ik een andere meid via Couchsurfing. Ik was daar actief omdat deze zomer een motortrip ben gaan maken van 4 weken, en daar gebruik ik Couchsurfing voor. Lang verhaal kort: de gesprekken werden meer en meer, en uiteindelijk waren we bijna de hele dag door aan het texten. We hebben een zeer speciale en intieme band. Zelfs via chat/Skype heb ik gevoelens gevoeld die ik nooit heb gevoeld met mijn hudige partner. Ik kan wel oprecht stellen dat we digitaal verliefd zijn geworden, maar tegelijkertijd hebben we wel altijd gezegd dat we moeten zien hoe in het echt zou zijn, want mogelijk raak je verliefd op je verbeelding. Ik heb haar eerlijk verteld dat ik in een relatie zit, maar dat ik hier al wel mijn twijfels over heb, vooral omdat ik denk dat ik het vreemgaan mogelijk nooit verwerkt heb.

Mijn partner is achter dit contact gekomen en sprak haar zorgen uit, dat ik haar zou gaan ontmoeten. Heb toen opnieuw aangegeven dat ik nog steeds gevoelens mis tussen ons en daar is opnieuw niets mee gedaan. Ik heb toen, eigenlijk om de boel te sussen, dat ik het contact zou verbreken en haar niet zou ontmoeten. Maar, ik kon haar niet vergeten en het contact werd intenser. Uiteindelijk heb ik haar dus op mijn motorreis ontmoet en uitendelijk hebben we samen 3 weken gespendeerd, omdat het gewoon zo enorm goed klikte. Eigenlijk alle dingen die ik in mijn huidige relatie mis, vind ik bij haar terug. Ik voel dingen, die ik nog nooit gevoeld heb: zo'n verliefdheid, zo'n fysieke aantrekkingskracht, zoveel raakvlakken, zo op 1 level zitten, elkaar aanvoelen, diepgaande gesprekken, etc. Uiteindelijk hebben we dus gezegd dat we bij elkaar willen zijn, waarbij ik wel gezegd heb dat ik thuis nog wel het 1 en ander te regelen heb. Ze sprak wel haar vraagtekens uit, omdat ze niet wilt dat ik het voor haar uitmaak. Door zover met haar te gaan, van hand in hand lopen tot aan seks, heb ik denk ik emotioneel al afscheid genomen van mijn huidige relatie.

En dan kom je thuis, en vertel je het. En dan valt het toch een stuk zwaarder, dan je van tevoren, ver van huis, bedenk. Compleet verwoeste partner, die bijna letterlijk door de grond zakt. En dan scheurt je eigen hart ook, omdat je haar zo'n pijn doet. Ze heeft niets zien aankomen zegt ze. Troosten wil je haar, maar je bent zelf de veroorzaker. En dan kom je erachter dat er toch nog gevoelens zijn, maar ook zeer sterke gevoelens voor de nieuwe vlam. Deze nieuwe vlam woont overigens in Oekraine, maar is al langere tijd bezig om naar de EU te komen, vanwege de economische shitzooi in Oekraine. Dat is dus ook een dingetje, maar als je iets wilt is natuurlijk alles mogelijk. Misschien zijn de gevoelens om het nog te proberen met de huidige partner slechts uit medelijden, om haar niet zo'n pijn te doen? Of is de situatie met de nieuwe meid slechts een bevestiging dat er nog wel gevoelens zijn voor mijn huidige partner? Was dit uitstapje om dit te realiseren? Maar als ik het nog een kans zou geven (en zij mij uiteraard), zou dat betekenen dat ik het contact met de nieuwe meid moet verbreken, en dat kan ik nu abosluut niet, want als ik diep in mijn hart kijk, wil ik met haar ontdekken hoe een relatie zal zijn. Maar dan nog, ook al zou dit niks worden, zie ik denk ik weinig brood meer in de huidige relatie. Het staat enigszins los van elkaar, ik voel niet alsof ik moet kiezen tussen twee liefdes.

En nu ben ik onzeker wat te doen. Ga ik naar mijn ouders om haar ruimte te geven? Zij heeft momenteel verder niemand om zich heen om haar hart te luchten, dus ik voel me er slecht bij haar alleen te laten in deze staat. We hebben een best groot huis, dus het is mogelijk om elkaar ruimte te geven hier. We kunnen inmiddels al enigsins rustig praten erover. Zij geeft aan mij niet kwijt te willen, want ze wilde altijd oud met me worden, etc. Maar dat kan de acceptatiefase zijn. Ontkenning. Ik wil ook geen overhaaste beslissingen nemen, maar tegelijkertijd wil ik mij richten op de nieuwe liefde.

Waarschijnlijk is dit verhaal zo cliche, maar voor mij is het totaal nieuw. Ik verwacht dan ook geen oplossingen, maar wat objectieve visies zijn altijd welkom. En is het natuurlijk altijd fijn om van je af te typen. Bedankt!
Even heel simpel: de relatie met jouw vriendin lijkt op zichzelf al vanaf het begin problematisch te zijn geweest, omdat ze weinig initiatief toonde op seksueel vlak en jij daar kennelijk mee zat. Waarom je daar niet direct mee aan de slag bent gegaan is voor mij een raadsel, maar ok.

Vervolgens gaat ze vreemd en dat heeft kennelijk niet geleid tot een wijziging van hoe jullie met elkaar omgingen. Wederom een raadsel voor mij.

Dan merk je dat je je seksueel niet meer tot haar aangetrokken voelt. In plaats van daarover te communiceren ga je naar andere vrouwen kijken.

En ja, nu zit je in de positie waar je nu in zit.

Jullie relatie is al jaren stuk, als die al ooit fatsoenlijk heeft gefunctioneerd. Je doet jullie beiden dus een plezier door daarmee op te houden.

De manier waarop is buitengewoon laf overigens. Een ander zoeken, daarmee een affaire beginnen. Je kan je vast nog wel de pijn herinneren van het vreemdgaan van jouw vriendin en jij hebt dat vervolgens on steroids teruggedaan. Dom.

Kortom: relatie beëindigen, snel beslissen wie in het huis blijft wonen, of er beiden uit. Hoe eerder je dat soort zaken geregeld hebt, hoe beter.

En leer godverdomme een les hiervan, want anders krijg je in de volgende relatie gelijksoortige problemen. Als iets niet goed zit: doe er wat aan!
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:15:33 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188585726
Er zit sowieso geen toekomst in je huidige relatie. Je geeft aan de seks te missen, het vreemdgaan nog niet goed verwerkt te hebben en daarbij, je hebt het gevoel dat zij niet wil werken aan de relatie, ondanks dat je aangeeft dat het niet werkt zoals het nu is.

Dat je iemand anders hebt gevonden waar je nu allerlei zaken bij ontdekt hebt die je mist, ja dat kan. En is misschien ook mooi, dat je ook ziet dat het anders kan.

Als ik dit zo lees denk ik dat je sowieso je relatie moet verbreken. En dan niet omdat je een nieuwe vlam hebt, maar omdat je huidige relatie niet werkt.

Dat er toch gevoelens zijn en dat je twijfelt is logisch, omdat het definitief en eng is. Maar ik gok dat als je uitspreekt er alsnog voor te willen gaan, je na een week zoiets hebt van "dit is het toch niet" .
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:03:50 #23
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188586351
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 17:20 schreef Allures het volgende:
Hoe denk je te gaan ontdekken hoe een serieuze relatie is met iemand in de Oekraïne?
Het klinkt mij meer alsof je je oude situatie niet op durf te geven tot je een nieuwe had

Ik zou altijd als advies geven dat je niet in iets nieuws moet storten omdat je de dingen dan niet helder ziet (sowieso met die nieuwe is het over 11 jaar ook geen rozengeur en maneschijn hoor, en word je ook echt wel weer een keer verliefd op een ander. Of zij. Of gebeuren er dingen). Je moet je keuzes niet maken vanuit zo'n beïnvloede situatie zeg maar

Dus parkeer die nieuwe vlam en bekijk los van haar wat je wil, als op jezelf staand individu, voor je weer head over heels ergens in rolt

Daarnaast verdient je vriendin van 11 haar ook wat meer dan dat vind ik zelf
Oneens. Zij is vreemd gegaan en heeft de relatie toen al verpest.
Dat blijft etteren vaak. Ook hier.

Misschien beter voor TS om geen van beiden te kiezen en even alleen te zijn en goed na te denken wat hij zelf wil.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:23:05 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188586622
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:03 schreef 2NutZ het volgende:

Oneens. Zij is vreemd gegaan en heeft de relatie toen al verpest.
Dat blijft etteren vaak. Ook hier.

Misschien beter voor TS om geen van beiden te kiezen en even alleen te zijn en goed na te denken wat hij zelf wil.
Hij heeft haar dat vergeven, in ieder geval mondeling, ze zijn doorgegaan.
Hij gaat nu doelbewust een x aantal weken vreemd en wil opzich de relatie verbreken.

En dat verdient die vriendin niet.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:27:23 #25
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188586678
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hij heeft haar dat vergeven, in ieder geval mondeling, ze zijn doorgegaan.
Hij gaat nu doelbewust een x aantal weken vreemd en wil opzich de relatie verbreken.

En dat verdient die vriendin niet.
Nogmaals oneens.
Een vreemdganger verdient een vreemdganger.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_188586933
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hij heeft haar dat vergeven, in ieder geval mondeling, ze zijn doorgegaan.
Hij gaat nu doelbewust een x aantal weken vreemd en wil opzich de relatie verbreken.

En dat verdient die vriendin niet.
Goed punt wat betreft de vergeving ja. Ik ben het niet eens met 2NutZ zijn bijbelse oog om oog insteek, maar als jij structureel de behoeftes van je partner negeert moet je ook niet raar opkijken als hij het wel elders opdoet. En nee, dat is niet om vreemdgaan goed te willen praten. Hij had het ook uit kunnen maken voor hij bij die ander in bed dook. Of na een keer "per ongeluk" over de schreef gaan, je wel aan de afgesproken regels proberen te houden enzo.
Maar het is ook wel erg typisch om te zeggen dat je niets zag aankomen, terwijl je partner het aan heeft gegeven èn je zijn contact met die ander hebt ontdekt. Als je dan nog niet bij jezelf na gaat lopen denken wat er beter zou kunnen cq moeten, maar je vooral luistert naar wat je wel uitkomt. Ja, dan verdien misschien ook niet een partner die dat omgekeerd wel al die tijd voor jou over moet blijven hebben..

Tevens zou ik willen pleiten voor gedrag naar je eigen normen en waarden en niet als reactie op die van een ander. Vreemdgaan omdat de tegenpartij is vreemdgaan is gewoon puberaal gedrag en hoe begrijpelijk ook soms, doe wat ge wilt dat niet geschied ook een ander niet ditdat.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:49:36 #27
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188586968
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:47 schreef Scary_Mary het volgende:
Terwijl je partner het aan heeft gegeven èn je zijn contact met die ander hebt ontdekt.
Misschien had ze rotsvast vertrouwen erin dat hij dus daar niet mee door zou gaan / het geen echte breuk zou kunnen betekenen. Naief, maarja.

Of ze doet zich gewoon zieliger voor dan dat ze zich voelt.
Of door emoties, etc.

Achja, hoe dan ook, tis niet leuk voor haar, maar ze heeft er zelf ook niet echt moeite voor gedaan zo te horen
pi_188587014
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:27 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Nogmaals oneens.
Een vreemdganger verdient een vreemdganger.
Dat vind ik onzinnig. Als je werkelijk er zo instaat, dan moet je met de relatie kappen.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:55:14 #29
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188587035
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat vind ik onzinnig. Als je werkelijk er zo instaat, dan moet je met de relatie kappen.
Je vergeet te melden dat jij het veel beter voor elkaar hebt. wtf.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_188587042
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:47 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Goed punt wat betreft de vergeving ja. Ik ben het niet eens met 2NutZ zijn bijbelse oog om oog insteek, maar als jij structureel de behoeftes van je partner negeert moet je ook niet raar opkijken als hij het wel elders opdoet. En nee, dat is niet om vreemdgaan goed te willen praten. Hij had het ook uit kunnen maken voor hij bij die ander in bed dook. Of na een keer "per ongeluk" over de schreef gaan, je wel aan de afgesproken regels proberen te houden enzo.
Maar het is ook wel erg typisch om te zeggen dat je niets zag aankomen, terwijl je partner het aan heeft gegeven èn je zijn contact met die ander hebt ontdekt. Als je dan nog niet bij jezelf na gaat lopen denken wat er beter zou kunnen cq moeten, maar je vooral luistert naar wat je wel uitkomt. Ja, dan verdien misschien ook niet een partner die dat omgekeerd wel al die tijd voor jou over moet blijven hebben..

Tevens zou ik willen pleiten voor gedrag naar je eigen normen en waarden en niet als reactie op die van een ander. Vreemdgaan omdat de tegenpartij is vreemdgaan is gewoon puberaal gedrag en hoe begrijpelijk ook soms, doe wat ge wilt dat niet geschied ook een ander niet ditdat.
Nou ja, dat beiden hier wat te verwijten valt lijkt mij duidelijk. Maar dan niet zo zeer het vreemdgaan, meer dat ze er een puinhoop van gemaakt hebben en dat kennelijk hebben laten dooretteren.
pi_188587085
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:55 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Je vergeet te melden dat jij het veel beter voor elkaar hebt. wtf.
Voor zover mij bekend ben jij volwassen. Misschien is het handig om je daar eens naar te gaan gedragen.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:00:00 #32
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188587113
quote:
16s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voor zover mij bekend ben jij volwassen. Misschien is het handig om je daar eens naar te gaan gedragen.
Dat maak ik zelf wel uit, net als dat jij voor jezelf uitmaakt dat je weer je overdreven geneuzel typt en post.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_188587117
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:49 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Misschien had ze rotsvast vertrouwen erin dat hij dus daar niet mee door zou gaan / het geen echte breuk zou kunnen betekenen. Naief, maarja.

Of ze doet zich gewoon zieliger voor dan dat ze zich voelt.
Of door emoties, etc.

Achja, hoe dan ook, tis niet leuk voor haar, maar ze heeft er zelf ook niet echt moeite voor gedaan zo te horen
Niet helemaal naïef natuurlijk, want zo te horen wilde ts ook graag aardig doen met zijn sussende woordjes en zich zogenaamd erbij neerleggen etc. Daar heeft hij dan ook actief aan mee gewerkt. Maar ja, wel krokodillentranen als je zegt niets aan hebt zien komen na zo een aanloop lijkt me. Als ze dan alleen maar huilt om haar eigen verdriet en verlies en niet ook een beetje begrip toont voor hem en zijn gemis door de jaren heen, ook na haar eigen vreemdgaan, lijkt het me ook een aardige indicatie in hoeverre je nog een relatie met elkaar zou moeten willen..
pi_188587135
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, dat beiden hier wat te verwijten valt lijkt mij duidelijk. Maar dan niet zo zeer het vreemdgaan, meer dat ze er een puinhoop van gemaakt hebben en dat kennelijk hebben laten dooretteren.
Het vreemdgaan lijkt me hier symptomatisch ja. Benieuwd of zij dat zelf ook zo op kan vatten..
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:15:37 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188587272
Je beweegredenen om weg te gaan, rammelen aan alle kanten:

In vergelijking met een relatie van 11 jaar, is ALLES spannend.
Je was al klaar met je huidige relatie en dat is heel begrijpelijk, je hoefde alleen nog maar een reden te vinden om te vertrekken.
Je vliegt van de ene in de andere relatie, zonder te verwerken en reflecteren.

Dat gezegd hebbende, ik wens je heel veel wijsheid en geluk.
Resistance is futile.
pi_188587324
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:03 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Oneens. Zij is vreemd gegaan en heeft de relatie toen al verpest.
Dat blijft etteren vaak. Ook hier.

Misschien beter voor TS om geen van beiden te kiezen en even alleen te zijn en goed na te denken wat hij zelf wil.
Hij is er toch zelf bij gebleven en zelfs met haar getrouwd. Hij is hier de slechterik
pi_188587378
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 12:19 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Hij is er toch zelf bij gebleven en zelfs met haar getrouwd. Hij is hier de slechterik
Verloofd. Dat scheelt weer in de kosten. ;)
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:27:24 #38
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188587403
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 12:19 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Hij is er toch zelf bij gebleven en zelfs met haar getrouwd. Hij is hier de slechterik
Nog niet getrouwd.
Verder oneens.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_188587496
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:27 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Nogmaals oneens.
Een vreemdganger verdient een vreemdganger.
Wat een onzin. Dat geeft alleen maar meer ellende. In zo'n geval gewoon ballen tonen en het uitmaken.

Zodat beide mensen verder kunnen met hun leven.
pi_188587497
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:47 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Goed punt wat betreft de vergeving ja. Ik ben het niet eens met 2NutZ zijn bijbelse oog om oog insteek, maar als jij structureel de behoeftes van je partner negeert moet je ook niet raar opkijken als hij het wel elders opdoet. En nee, dat is niet om vreemdgaan goed te willen praten. Hij had het ook uit kunnen maken voor hij bij die ander in bed dook. Of na een keer "per ongeluk" over de schreef gaan, je wel aan de afgesproken regels proberen te houden enzo.
Maar het is ook wel erg typisch om te zeggen dat je niets zag aankomen, terwijl je partner het aan heeft gegeven èn je zijn contact met die ander hebt ontdekt. Als je dan nog niet bij jezelf na gaat lopen denken wat er beter zou kunnen cq moeten, maar je vooral luistert naar wat je wel uitkomt. Ja, dan verdien misschien ook niet een partner die dat omgekeerd wel al die tijd voor jou over moet blijven hebben..

Tevens zou ik willen pleiten voor gedrag naar je eigen normen en waarden en niet als reactie op die van een ander. Vreemdgaan omdat de tegenpartij is vreemdgaan is gewoon puberaal gedrag en hoe begrijpelijk ook soms, doe wat ge wilt dat niet geschied ook een ander niet ditdat.
Dan had hij weg moeten gaan.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:51:46 #41
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188587625
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 12:37 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dat geeft alleen maar meer ellende. In zo'n geval gewoon ballen tonen en het uitmaken.

Zodat beide mensen verder kunnen met hun leven.
Wat een onzin. Een vreemdganger verdient een vreemdganger.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_188587640
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 12:51 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een vreemdganger verdient een vreemdganger.
Je klinkt echt heel zuur en gefrustreerd. :')
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:53:52 #43
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188587646
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 12:53 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Je klinkt echt heel zuur en gefrustreerd. :')
Dat is prima :) insgelijks.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_188587684
Ik snap die mensen nooit zo goed die vreemd gaan en het dan zo geweldig en spannend vinden.

Ben je dan echt zo'n junkie voor dopamine dat je deze gevoelens niet eens kan onderdrukken en daar gewoon afstand van houden door je verstand te gebruiken?
pi_188587945
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 17:20 schreef Allures het volgende:

Daarnaast verdient je vriendin van 11 haar ook wat meer dan dat vind ik zelf
Vreemd gangers verdienen niks.
pi_188587973
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:19 schreef DerekB het volgende:

[..]

Vreemd gangers verdienen niks.
TS is een vreemdganger. Om iemand na jaren nog steeds na te dragen wat er ooit is gebeurd, is natuurlijk onzinnig. Als je iemand echt een waardeloos figuur vindt, dan moet je niet bij die persoon blijven.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:48:59 #47
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188588934
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:19 schreef DerekB het volgende:

[..]

Vreemd gangers verdienen niks.
well said brah
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:56:35 #48
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188589028
Vreemdgaan is kut, maar als je het als partner zijnde vergeeft dan moet je het ook echt achter je laten en niet drie jaar later nog even tevoorschijn halen om als argument te gebruiken om zijn eigen vreemdgaan en affaire te verklaren. Verantwoordelijkheid legt hij zo wel heel makkelijk bij haar neer. Dat hun relatie faalt door slechte communicatie ed is gewoon aan hun allebei te verwijten. Zou TS sieren door daar aan te gaan werken samen met partner, maar wegrennen naar andere vrouw is makkelijker helaas. Helemaal als hij het voornamelijk bij zijn vrouw neer kan leggen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188589261
Leuke TT wel; "na". Spoiler: TS bedoelt tijdens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188590212
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

TS is een vreemdganger. Om iemand na jaren nog steeds na te dragen wat er ooit is gebeurd, is natuurlijk onzinnig. Als je iemand echt een waardeloos figuur vindt, dan moet je niet bij die persoon blijven.
Dit
Een die vriendin kan niet weten wat je niet zegt he. Dus als jij nirt bedoeld dat je het echt vergeeft ook al zeg je dat dan kan ze dat niet ruiken

Hebben jullie iets van therapie gehad toen de problemen in eerste instantie aan het licht kwamen?
pi_188612812
Waarom vergaf je het haar ?
pi_188613833
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 17:32 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Volgens mij is het 3 jaar geleden al mis gegaan man... er is vreemdgegaan en vervolgens met de verkeerde intenties de relatie voortgezet (zo lees ik: in de hoop de relatie nieuwe impulsen te geven). Na vreemdgaan een relatie hebben die 'best wel weer goed ging', klinkt niet helemaal gezond. Emotioneel heb je al afscheid genomen. Tis klote, maar de pijnlijke weg die je 3 jaar geleden niet hebt bewandeld, mag je nu alsnog gaan wandelen. Dit is niet om lullig te doen, maar je komt op mij over alsof je ergens wel weet wat je wilt.
Dit.

Oh en TS heeft volgens mij het verhaal in een dronken bui gepost? Al 3 dagen geen reactie :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Redactie Frontpage zondag 25 augustus 2019 @ 08:57:36 #53
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_188613920
Je vriendin wil geen seks met jou, wel met een ander. Vervolgens zou ze wel moeten zien aankomen dat jij het op een gegeven moment ergens anders zoekt. Relatie lijkt mij eerlijk gezegd gedoemd te mislukken. Het is natuurlijk een hard gelach, maar ik denk dat jullie beter je eigen weg kunnen gaan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_188613982
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 17:03 schreef Cryptocoryne het volgende:
Geef haar de tijd om na te denken door naar je ouders te gaan lijkt mij nu het beste.
Aan jou heeft ze momenteel niks.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_188613983
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 08:57 schreef JeMoeder het volgende:
Je vriendin wil geen seks met jou, wel met een ander. Vervolgens zou ze wel moeten zien aankomen dat jij het op een gegeven moment ergens anders zoekt. Relatie lijkt mij eerlijk gezegd gedoemd te mislukken. Het is natuurlijk een hard gelach, maar ik denk dat jullie beter je eigen weg kunnen gaan.
Gelag
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Redactie Frontpage zondag 25 augustus 2019 @ 12:00:47 #56
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_188615637
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Gelag
Gulag?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 25 augustus 2019 @ 12:02:50 #57
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_188615655
een vrouw die vreemdgaat terwijl ze thuis amper seks wil had je nooit moeten vergeven.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_188616169
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:00 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Gulag?
Niets mis mee. :)
  Redactie Frontpage zondag 25 augustus 2019 @ 13:26:22 #59
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_188616589
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
een vrouw die vreemdgaat terwijl ze thuis amper seks wil had je nooit moeten vergeven.
Inderdaad, dat probeerde ik ook te zeggen, maar dit is mooi kort en bondig.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_188650703
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:54 schreef Bessensap het volgende:
Zij is toen vreemdgegaan terwijl ik op vakantie was. Veel over gesproken, over gehuild en uiteindelijk heb ik het haar vergeven nadat we 2 maanden afstand genomen hadden.
hier gestopt met lezen #betaboy #simp #cuck
pi_192440374
@Bessensap Maar ben je nu samen met die nieuwe vlam uit dit topic?
-
pi_192443069
Gefeliciflapstaart met je nieuwe punani.
  zondag 5 april 2020 @ 09:51:56 #63
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_192458673
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 12:51 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een vreemdganger verdient een vreemdganger.
Eens. Althans, die drempel ligt dan zo laag dat je niet moet miepen dat het gebeurt. Overigens is een relatie voor mij al 'toxic' als een van beide is vreemdgegaan. Vergeving of niet. Littekens zijn blijvend en dus zichtbaar. Je wordt er, hoe dan ook, altijd aan herinnerd. Of het wordt in een ruzie/discussie tegen je gebruikt.

Edit: oud topic :')
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_192460732
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:03 schreef Anneloos het volgende:
@:Bessensap Maar ben je nu samen met die nieuwe vlam uit dit topic?
Yes :) Afgelopen woensdag ons half jaar samen gevierd. Op afstand dan wel, want door de crisis kunnen we nu niet samen zijn. Gelukkig hebben we nog de kans gehad om ruim 8 weken samen geweest te zijn in Abu Dhabi. We zijn nu volop bezig om aan het einde van dit jaar hier permanent samen te zijn, in Nederland. Ondanks we helaas voor nu even op afstand zitten, gaat het uitstekend :) Nergens spijt van gehad tot nu toe. Integendeel.
  zondag 5 april 2020 @ 18:11:04 #65
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_192465168
Het bekende verhaal van het groene gras. Je bent niet voor niets 11 jaar samen. Vecht ervoor!
  zondag 5 april 2020 @ 18:13:20 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192465216
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:11 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
Het bekende verhaal van het groene gras. Je bent niet voor niets 11 jaar samen. Vecht ervoor!
Je hebt denk ik niet het hele topic gelezen?
Resistance is futile.
  zondag 5 april 2020 @ 18:14:48 #67
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_192465237
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 18:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je hebt denk ik niet het hele topic gelezen?
Jazeker. Het cliche van een zwakke geest. Voor beiden geen respect.
pi_192465277
Heeft TS een beetje een goede baan/inkomen? Want anders is een geliefde van buiten de EU naar Nederland halen niet bepaald makkelijk.
  Vis een optie? zondag 5 april 2020 @ 18:21:07 #69
70532 loveli
N
pi_192465326
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 18:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je hebt denk ik niet het hele topic gelezen?
Samenvatting: motorvakantie is riskant.
crap in = crap out
pi_192465505
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:54 schreef Bessensap het volgende:
Deze nieuwe vlam woont overigens in Oekraine, maar is al langere tijd bezig om naar de EU te komen, vanwege de economische shitzooi in Oekraine.
Goede basis voor een stabiele relatie dit.
pi_192465784
Edit; ik zat te reageren op het oude verhaal.

Succes ts. Vee plezier samen.
Whatever...
pi_192470795
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Goede basis voor een stabiele relatie dit.
Inderdaad. Oekraïnse vrouwen zijn verder ook totaal niet opzoek naar westerse mannen voor een beter leven in het westen ofzo... Heeft ze eindelijk een sucker aan de haak geslagen. Ik zou mijzelf een hoerenloper voelen als ik een dergelijke vrouw, op grond van die redenen (voor haar), hierheen zou halen. Die vrouwen zoeken doelbewust naar goedgelovige slappe zakken.
  maandag 6 april 2020 @ 10:39:05 #73
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192474429
Romantisch allemaal weer hoor.
pi_192474445
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:11 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
Het bekende verhaal van het groene gras. Je bent niet voor niets 11 jaar samen. Vecht ervoor!
Lees het oude topic :P
-
pi_192475020
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:44 schreef Bessensap het volgende:
Yes :) Afgelopen woensdag ons half jaar samen gevierd. Op afstand dan wel, want door de crisis kunnen we nu niet samen zijn. Gelukkig hebben we nog de kans gehad om ruim 8 weken samen geweest te zijn in Abu Dhabi. We zijn nu volop bezig om aan het einde van dit jaar hier permanent samen te zijn, in Nederland. Ondanks we helaas voor nu even op afstand zitten, gaat het uitstekend :) Nergens spijt van gehad tot nu toe. Integendeel.
Ik vond de reacties hier ook al erg negatief tov die nieuwe terwijl je oude relatie eigenlijk gedoemd was om te mislukken van wat ik las en ik er ook helemaal niets van begreep waarom je ex zo verdrietig was als ze immers zelf degene was die geen sex wou en vreemdging :?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192476112
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 23:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Inderdaad. Oekraïnse vrouwen zijn verder ook totaal niet opzoek naar westerse mannen voor een beter leven in het westen ofzo... Heeft ze eindelijk een sucker aan de haak geslagen. Ik zou mijzelf een hoerenloper voelen als ik een dergelijke vrouw, op grond van die redenen (voor haar), hierheen zou halen. Die vrouwen zoeken doelbewust naar goedgelovige slappe zakken.
Jij kent haar blijkbaar beter dan ik ;)
pi_192488624
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:44 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Yes :) Afgelopen woensdag ons half jaar samen gevierd. Op afstand dan wel, want door de crisis kunnen we nu niet samen zijn. Gelukkig hebben we nog de kans gehad om ruim 8 weken samen geweest te zijn in Abu Dhabi. We zijn nu volop bezig om aan het einde van dit jaar hier permanent samen te zijn, in Nederland. Ondanks we helaas voor nu even op afstand zitten, gaat het uitstekend :) Nergens spijt van gehad tot nu toe. Integendeel.
_O_
pi_192488626
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 23:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Inderdaad. Oekraïnse vrouwen zijn verder ook totaal niet opzoek naar westerse mannen voor een beter leven in het westen ofzo... Heeft ze eindelijk een sucker aan de haak geslagen. Ik zou mijzelf een hoerenloper voelen als ik een dergelijke vrouw, op grond van die redenen (voor haar), hierheen zou halen. Die vrouwen zoeken doelbewust naar goedgelovige slappe zakken.
Oekraïense vrouwen zoeken een man met een goede basis en toekomst. Veel al in westerse landen. Maar het idee dat ze hier puur komen voor een beter leven klopt niet. Als je denkt dat je met een zak geld zo even iemand uit Oekraïne ophaalt is dat bullshit. Ze zullen er genoeg zijn, maar zo zijn zeker niet alle vrouwen daar.
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 02:42:48 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192488736
je vriendin jad niet vreemd moeten gaan en jij had jezelf er achteraf niet mee moeten verloven

afkappen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_192490397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 02:11 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Oekraïense vrouwen zoeken een man met een goede basis en toekomst. Veel al in westerse landen. Maar het idee dat ze hier puur komen voor een beter leven klopt niet. Als je denkt dat je met een zak geld zo even iemand uit Oekraïne ophaalt is dat bullshit. Ze zullen er genoeg zijn, maar zo zijn zeker niet alle vrouwen daar.
Natuurlijk gaan ze niet voor iedere man in het westen, maar ze zijn wel doelgericht op zoek naar een man in het westen en dat is niet omdat ze zo aardig of knap zijn. Dat is hetzelfde als dat ik op zoek zou gaan naar rijke vrouwen/weduwen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:10:16 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192490645
Maak het uit met je vriendin (jammer, maar komt niet meer goed), en ga eens een tijdje daten. Niet met je nieuwe vlam, maar met normale Nederlandse vrouwen.

Je was 22 toen je in deze relatie stapte en had geen vergelijkingsmateriaal qua relatie. Je hebt 11 jaar lang vader-en-moedertje gespeeld "omdat het zo hoorde". Wordt eens volwassen, ga nog een paar keer op je bek en ga dan pas een relatie aan met iemand die ècht bij je past. Of blijf vrijgezel of wat er bij je past.

En trap niet in de mooie praatjes van die Oekraïense, die is weg zodra ze een verblijfsvergunning heeft.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:11:56 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192490670
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:17 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Jij kent haar blijkbaar beter dan ik ;)
Jij bent blind van wellust. En dat is niet de eerste keer. Zolang er valt te neuken valt je verstand weg.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:16:28 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192490753
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 11:21 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik vond de reacties hier ook al erg negatief tov die nieuwe terwijl je oude relatie eigenlijk gedoemd was om te mislukken van wat ik las en ik er ook helemaal niets van begreep waarom je ex zo verdrietig was als ze immers zelf degene was die geen sex wou en vreemdging :?
Kijk eens naar die ex: eindelijk een toffe gozer als vriendje, komt haar verloofde erachter, hoop gedoe, dag toffe gozer "die zien we nooit meer terug" want gaat trouwen met TS en dan gaat TS vreemd en de kansen op toffe gozer zijn inmiddels verkeken. Alles opgegeven voor TS om de relatie te redden, stank voor dank.

En nu zit ie met een Oekraïense sloerie :')

Ik hoop dat de ex inmiddels een nieuwe toffe seksmachine heeft gevonden.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:19:56 #84
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192490816
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 17:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En wat zei je vriendin toe je dat vertelde?

Oftewel: PRAAT met elkaar, kom samen tot een oplossing... In de vorm van vrijheid richting anderen bijv..

Welke vrijheden en hoe en wat moet je samen uitvinden..

Zo even de OP verder lezen..
:')
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:36:02 #85
474953 EspressoCoffee
Latte Machiatto
pi_192491062
Weet je achtergrond niet, maar ik weet wel dat het enorm disrespectvol is van haar kant als er geen sex is MET JOU maar wel met een of ander schooier.

Blijkbaar vind je dat niet zo super erg als je nu nog een relatie met haar hebt.
pi_192492162
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:36 schreef EspressoCoffee het volgende:
Weet je achtergrond niet, maar ik weet wel dat het enorm disrespectvol is van haar kant als er geen sex is MET JOU maar wel met een of ander schooier.

Blijkbaar vind je dat niet zo super erg als je nu nog een relatie met haar hebt.
Als je het topic verder leest, lees je dat hij inmiddels al een half jaar met z'n nieuwe vlam samen is :)
pi_192492787
Vindt het beeld van mannen in dit topic over Oekraïnse vrouwen erg storend. Het zijn (verkeerde) vooroordelen. Is het zelfde om te zeggen dat alle Nederlandse mannen blowen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:36:25 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192492876
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:31 schreef Harlekien het volgende:
Vindt het beeld van mannen in dit topic over Oekraïnse vrouwen erg storend. Het zijn (verkeerde) vooroordelen. Is het zelfde om te zeggen dat alle Nederlandse mannen blowen.
Het is wel erg toevallig dat je couchsurfend "toevallig" bij een vrijgezelle Oekraïense schone terecht komt die helemaal meegaat in je gevoelens.

Zo, nu eerst ff een spliffie.
pi_192493313
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is wel erg toevallig dat je couchsurfend "toevallig" bij een vrijgezelle Oekraïense schone terecht komt die helemaal meegaat in je gevoelens.

Zo, nu eerst ff een spliffie.
Ik denk dat TS dat prima in kan schatten op zijn ervaringen met haar. En wij niet als we het woord Oekraïne horen en de dame in kwestie niet kennen. Niet alle oostblok vrouwen zijn zoals het beeld dat geschetst wordt.
pi_192495629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:57 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ik denk dat TS dat prima in kan schatten op zijn ervaringen met haar. En wij niet als we het woord Oekraïne horen en de dame in kwestie niet kennen. Niet alle oostblok vrouwen zijn zoals het beeld dat geschetst wordt.
Dank voor de backup :) Inderdaad veel vooroordelen en mensen met oogkleppen, helaas. Bij reacties als "Oekraïense sloerie" en "Die is weg zodra ze een verblijfsvergunning heeft", haak ik al meteen af, dat is gewoonweg onrespectvol en onnodig. Het zijn ook gewoon mensen, hè.

Ik acht mezelf inderdaad prima in staat iemand in te schatten. Voel verder helemaal geen behoefte om mezelf te verdedigen ofzo, maar ik ben inmiddels al meer dan 10 weken met haar samen geweest, dagelijks ;) Ze is op het moment druk bezig Nederlands te leren. Ze zou afgelopen donderdag hier voor 10 dagen heenkomen (inclusief aan m'n ouders voorstellen natuurlijk) maar dat heeft niet kunnen doorgaan door bekende redenen: COVID-19.

Verder verdient zij inmiddels meer dan ik, daar ze sinds een half jaar in Abu Dhabi aan het werk is als regiomanager in de retail. Ze is overigens cum laude afgestudeerd in luchtvaartwetenschap op de universiteit. Verder ben ik absoluut niet rijk en dat weet ze :D

Zie dus niet zo 1,2,3 een directe reden voor haar om naar de EU te komen. Zoals ik al zei, toen ik haar net leerde kennen was ze al aan het rondkijken om oost Europa te verlaten, voor een beter leven en had bijna de stap gezet om naar Oostenrijk te emigreren. So what? Zouden wij niet hetzelfde willen? Ik heb geen seconde het gevoel gehad dat ze mij als ticket naar de EU ziet. Hebben we het ook wel vaak over gehad, dat zij ook wel weet dat veel mensen uit west Europa zo denken over hen. Waarom kan de wens om naar EU te komen én oprechte liefde niet hand in hand gaan? Win-win heet zoiets.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is wel erg toevallig dat je couchsurfend "toevallig" bij een vrijgezelle Oekraïense schone terecht komt die helemaal meegaat in je gevoelens.

Heel toevallig... bijna net zo toevallig als de liefde van je leven tegenkomen in de file op weg naar je werk. Het moet niet gekker worden. Je klinkt trouwens als een ontzettende zure lul, als ik even zo eerlijk mag zijn :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Bessensap op 07-04-2020 14:33:05 ]
pi_192510529
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:51 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Natuurlijk gaan ze niet voor iedere man in het westen, maar ze zijn wel doelgericht op zoek naar een man in het westen en dat is niet omdat ze zo aardig of knap zijn. Dat is hetzelfde als dat ik op zoek zou gaan naar rijke vrouwen/weduwen.
Wat denk ik een groot verschil maakt is dat er in die landen een heel ander vangnet is dan hier in westerse landen. Dat geeft een andere cultuur en voorkeur mee. Hier wordt het lekker gekke vrije en jonge gedrag verheerlijkt, waar in zulke landen je eerder als onbezonnen en onbetrouwbaar beoordeelt zal worden. En dat lijkt niet meteen de beste basis voor een stabiele toekomst, waarin je kan vertrouwen op dat je partner, met wie je ook een financiële verbintenis en een bepaalde afhankelijkheid aangaat, verstandig gedrag gaat en blijft vertonen. Is allemaal niet enorm raar of alleen maar opportuun als we even verder kijken dan de westerse neus lang is lijkt me.
pi_192510786
Het is een lichte aanname dat er economische dingen meespelen. Als je tussen de pakweg 30 en 50 bent, een goede opleiding hebt gehad en een 10 jaar geleden een hypotheek hebt afgesloten dan is deze ondertussen afbetaald want hypotheken lopen daar veel korter. Ondertussen heeft in de loop der jaren daar ook een flinke stijging van huizenprijzen voorgedaan. En dan heb ik nog geen eens over de woningen/appartementen in de familie die vroeger door de overheid daar zijn geschonken. Wat ik wil zeggen is, er lopen daar in Oost Europa genoeg mensen rond die economisch gezien hun leven beter op de rit hebben dan de gemiddelde Nederlander hier die (vrije sector) huurt of nog aan het begin zit van zijn 30 jaar hypotheek betalen :')
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 8 april 2020 @ 12:59:11 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192512948
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:57 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ik denk dat TS dat prima in kan schatten op zijn ervaringen met haar. En wij niet als we het woord Oekraïne horen en de dame in kwestie niet kennen. Niet alle oostblok vrouwen zijn zoals het beeld dat geschetst wordt.
Het zou niet de eerste keer zijn dat TS zich enorm vergist in een vrouw ;)
Resistance is futile.
pi_192513534
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het zou niet de eerste keer zijn dat TS zich enorm vergist in een vrouw ;)
Hebben we ons allemaal niet vergist in mannen en vrouwen?
  Redactie Frontpage woensdag 8 april 2020 @ 13:52:08 #95
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192513840
Dit hoor ik wel vaker bij 'vergeven' van vreemdgaan... In woorden is er wel vergeven, maar in het hart is de relatie al verbroken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')