abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 augustus 2019 @ 19:30:14 #1
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188560877
quote:
Jaarlijks blijven ruim 350 zedenzaken te lang liggen door onderbezetting bij de zedenpolitie, blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur. Het duurt soms maanden tot een jaar voordat een onderzoek wordt gestart. De zedenpolitie bevestigt de cijfers in gesprek met Nieuwsuur.

"We hebben jaarlijks te maken met 3.500 zedenzaken die we moeten uitvoeren met zeshonderd zedenrechercheurs. Het zijn vaak complexe zaken, en dat alles nu digitaal gaat, kost ook meer tijd", vertelt hoofd van de zedenpolitie Walter van Kleef aan Nieuwsuur.

Daarnaast zegt Van Kleef dat veel nieuwe rechercheurs nog ingewerkt moeten worden en dat sommige teams te maken hebben met een hoog ziekteverzuim. De zaken waarbij de directe veiligheid in het geding is of waar het minderjarige slachtoffers betreft, krijgen prioriteit bij de zedenpolitie.

Bij zo'n 10 procent van de zedenzaken duurt het dus maanden tot een jaar voor ze behandeld worden. Het gaat niet alleen om lichte zedenmisdrijven: ook zwaardere misdrijven waarbij het om verkrachting gaat, krijgen niet altijd prioriteit. Zelfs als er sprake is van geweld of als de vermoedelijke dader bekend is, wordt de zaak niet altijd gelijk behandeld.

Als gevolg hiervan moeten slachtoffers langer wachten dan gewenst is, zegt het Centrum Seksueel Geweld. Ook kan de vertraging strafrechtelijke gevolgen hebben.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-te-lang-liggen.html
Maar gelukkig hebben ze wel de mankracht om twee wietplantjes uit een tuin te halen, fantastisch nieuws weer van de politie. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 21 augustus 2019 @ 19:36:03 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188560984
Wat een bizar slechte OP. TS heeft wat problemen met de benadering van wiet en weet dat zelfs in een topic over verkrachtingsslachtoffers te verwerken.

bah.
Laffe huichelaar
  woensdag 21 augustus 2019 @ 19:44:35 #3
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188561105
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar gelukkig hebben ze wel de mankracht om twee wietplantjes uit een tuin te halen, fantastisch nieuws weer van de politie. :r
Precies, ze weten wel prioriteiten te stellen. School een stel van die plantjesrovers om naar zedenrechercheurs.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 19:45:46 #4
459912 FlippingCoin
pi_188561117
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:44 schreef the-eye het volgende:

[..]

Precies, ze weten wel prioriteiten te stellen. School een stel van die plantjesrovers om naar zedenrechercheurs.
Dat dacht ik. :{

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 21-08-2019 20:11:19 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 21 augustus 2019 @ 20:32:18 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188561708
Met dank aan ons kabinet Rutte 1 met de PVV dat op alle veiligheidsdiensten bezuinigd heeft
  woensdag 21 augustus 2019 @ 20:38:45 #6
459912 FlippingCoin
pi_188561825
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:32 schreef Hexagon het volgende:
Met dank aan ons kabinet Rutte 1 met de PVV dat op alle veiligheidsdiensten bezuinigd heeft
Maar de VVD zijn wel dé crimefighters hoor. -O-
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2019 @ 20:41:08 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188561865
quote:
16s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar de VVD zijn wel dé crimefighters hoor. -O-
Tja, ik vind de link met wiet in de OP wat matig, maar de VVD heeft zich idd wel als crimefighter laten zien.. tegen wiet en hasj. Elke keer zo'n conservatief fossiel op de positie van justitie. Wietpas/clubs. ''Verbieden die troep'' ''Ik ken mensen die zijn overleden aan hasj en wiet'' en weet ik veel wat. Allemaal jaren 50 spruitjesmentaliteit.

Heeft overigens aardig wat euro's gekost, zo ook die ''wietpas'' (die iedereen heeft ; je fucking id kaart) geld wat dus gewoon bij politie terecht had kunnen (moeten) komen.

Ondertussen profileren ze zichzelf als crimefighters ja.. mijn harige anus, die met ze.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188561895
Er is geen enkele, andere organisatie die zo racistisch is als de Nederlandse Politie.

Keer op keer, elk onderzoek dat wordt gehouden, elke keer dezelfde conclusie. Marokkanen, Turken, buitenlanders ze worden allemaal met de nek aangekeken in 'het korps'.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2019 @ 20:43:52 #9
pi_188561916
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:42 schreef BoneThugss het volgende:
Er is geen enkele, andere organisatie die zo racistisch is als de Nederlandse Politie.

Keer op keer, elk onderzoek dat wordt gehouden, elke keer dezelfde conclusie. Marokkanen, Turken, buitenlanders ze worden allemaal met de nek aangekeken in 'het korps'.
Of je word staande gehouden door een Donny de politieagent die ''mag ik eevuh juh rijbewijs zien muhneeh'' (beeld je even in hoe een volkstokkie praat)met z'n armen onder de tattoo's want, blijkbaar is de spoeling zo dun dat ook zulke jongens doorgelaten worden. Ik vind het tekenend.

Hier staan ze overigens nog regelmatig scootertjes en brommertjes te controleren. Voornamelijk vóór de middelbare scholen. Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 21 augustus 2019 @ 20:45:02 #10
459912 FlippingCoin
pi_188561946
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Tja, ik vind de link met wiet in de OP wat matig, maar de VVD heeft zich idd wel als crimefighter laten zien.. tegen wiet en hasj. Elke keer zo'n conservatief fossiel op de positie van justitie. Wietpas/clubs. ''Verbieden die troep'' ''Ik ken mensen die zijn overleden aan hasj en wiet'' en weet ik veel wat. Allemaal jaren 50 spruitjesmentaliteit.
Ja precies het is jammer dat het politieapparaat er zo voor staat dat zelfs gewelddadige verkrachtingen niet meer direct opgepakt worden. Hoeveel slachtoffers zou dat kunnen schelen, allicht te veel...
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2019 @ 20:45:42 #11
pi_188561961
quote:
16s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja precies het is jammer dat het politieapparaat er zo voor staat dat zelfs gewelddadige verkrachtingen niet meer direct opgepakt worden. Hoeveel slachtoffers zou dat kunnen schelen, allicht te veel...
''KEIHARD AANPAKKEN!''

:r
pi_188561985
quote:
13s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Of je word staande gehouden door een Donny de politieagent die ''mag ik eevuh juh rijbewijs zien muhneeh'' (beeld je even in hoe een volkstokkie praat)met z'n armen onder de tattoo's want, blijkbaar is de spoeling zo dun dat ook zulke jongens doorgelaten worden. Ik vind het tekenend.

Hier staan ze overigens nog regelmatig scootertjes en brommertjes te controleren. Voornamelijk vóór de middelbare scholen. Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld.
Dat is vaak handhaving man. Politie is -godzijdank- nog wel vrij streng met toelatingseisen.

Probleem is meer dat een 22-jarig pikkie met ADHD er wel door heen komt en zich helemaal de man voelt met uniform aan.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2019 @ 20:47:33 #13
pi_188562005
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:46 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is vaak handhaving man. Politie is -godzijdank- nog wel vrij streng met toelatingseisen.

Probleem is meer dat een 22-jarig pikkie met ADHD er wel door heen komt en zich helemaal de man voelt met uniform aan.
Nee, echt een politieagent. Handhavers wil ik het niet eens over hebben. Ik zal altijd de mens in het pak respecteren, maar dat hele beroep mag wat mij betreft per direct in de kliko. Als je het hebt over zwart wit handelen zeg. Kansloos.

Ik heb nu 2 keer een bekeuring gehad van zulke pennenlikkers en beide keren zijn ze ongeldig verklaard omdat ze hun werk gewoon niet goed doen. Ga maar eens in discussie met zo'n leeghoofd. Ze zijn het summum van ''computer says no''
pi_188562029
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Heeft overigens aardig wat euro's gekost, zo ook die ''wietpas'' (die iedereen heeft ; je fucking id kaart) geld wat dus gewoon bij politie terecht had kunnen (moeten) komen.

Ondertussen profileren ze zichzelf als crimefighters ja.. mijn harige anus, die met ze.
War on drugs. Meest kansloze bezigheid ooit. Grapperwaus is er ook groot fan van.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_188562042
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee, echt een politieagent. Handhavers wil ik het niet eens over hebben. Ik zal altijd de mens in het pak respecteren, maar dat hele beroep mag wat mij betreft per direct in de kliko. Als je het hebt over zwart wit handelen zeg. Kansloos.
Begrijp dat je die mening toegedaan is man

Bij mij is het glas altijd halfvol zeg maar.
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2019 @ 20:49:38 #16
pi_188562045
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:49 schreef Harlon het volgende:

[..]

War on drugs. Meest kansloze bezigheid ooit. Grapperwaus is er ook groot fan van.
Komt allemaal voort uit, wat ik al zei, jaren 50 spruitjesmentaliteit. ''Is allemaal troep'' ''Rommel'' ''Keihard aanpakken'' en mensen smullen ervan.
pi_188562077
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Komt allemaal voort uit, wat ik al zei, jaren 50 spruitjesmentaliteit. ''Is allemaal troep'' ''Rommel'' ''Keihard aanpakken'' en mensen smullen ervan.
Mwah dat zal je nog flink tegen vallen, heel veel mensen zijn dit soort gezeik juist flink beu. Die zien veel liever dat agenten die straatrover of die vervelende junk die mensen lastig valt aan pakt dan dat ze een drugskoerier die verder niemand lastig valt oppakken.
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2019 @ 20:50:56 #18
pi_188562083
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik de eerste keer ook ; hij(zij was het in dit geval) is ook maar een mens, maakt ook fouten, al vond ik 'r wel heel stug.. de tweede keer was ik het wél echt helemaal strontzat (omdat het ook nog eens op dezelfde plek gebeurde :')) en ik exact dezelfde discussie probeerde te voeren, maar het was ''ga maar in beroep''

Like, wut? Prima joh, ik weet de uitkomst al hoor.
pi_188562085
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Legaliseer dat plantje nou gewoon. Dan kan je er belasting over heffen, je snijdt dealers de pas af.
pi_188562107
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:36 schreef timmmmm het volgende:
Wat een bizar slechte OP. TS heeft wat problemen met de benadering van wiet en weet dat zelfs in een topic over verkrachtingsslachtoffers te verwerken.

bah.
Wat is er zo slecht aan? Als een organisatie miljarden verspild aan randzaken terwijl zaken die imho toch wel duidelijk op nr2 van de prioriteitenlijst staan maanden blijven liggen lijkt mij dat toch wel belangrijk.
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2019 @ 20:52:18 #21
pi_188562115
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:50 schreef Harlon het volgende:

[..]

Mwah dat zal je nog flink tegen vallen, heel veel mensen zijn dit soort gezeik juist flink beu. Die zien veel liever dat agenten die straatrover of die vervelende junk die mensen lastig valt aan pakt dan dat ze een drugskoerier die verder niemand lastig valt oppakken.
Dat geloof ik.. en zo geloof ik ook dat een heleboel mensen het oneens zijn met nog veel meer dingen (waar de VVD of voor staat, of doodleukt voor meestemt in de tweede kamer) toch stemmen hele volksstammen weer op die partij. Hoofdpijn krijg ik er van.

Ik denk overigens oprecht dat een deel van het VVD electoraat echt van die oude fossielen zijn die wiet 'rommel' vinden en dat soort fuckingkuthoerenbullshit kost tijd, geld en mankracht die zoals we weten VEEL beter besteedt kan wordne.
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2019 @ 20:52:43 #22
pi_188562121
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:51 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Legaliseer dat plantje nou gewoon. Dan kan je er belasting over heffen, je snijdt dealers de pas af.
Veel te logisch dit.
pi_188562248
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik heb nu 2 keer een bekeuring gehad van zulke pennenlikkers en beide keren zijn ze ongeldig verklaard omdat ze hun werk gewoon niet goed doen. Ga maar eens in discussie met zo'n leeghoofd. Ze zijn het summum van ''computer says no''
Och, ik heb ooit een onterechte snelheidsboete van honderden euro's gehad omdat de meting stond afgesteld op de vmax voor landbouwvoertuigen terwijl ik in een auto reed. Heb er nog achteraan gebeld maar ik kreeg al snel een extra brief met een "sorry" van de politie omdat ze hem fout hadden gemeten. Die lui hebben dus de hele dag langs een drukke weg staan flitsen waarbij eigenlijk iedereen die passeerde een bekeuring heeft gekregen, en dat is toen allemaal verscheurd. :D

Maar ja, selectiever zijn aan de poort (op zowel mentaliteit als vaardigheden) zal het personeelstekort nog verder op laten lopen lijkt me.
  Eindredactie Games woensdag 21 augustus 2019 @ 20:59:02 #24
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_188562254
quote:
"We hebben jaarlijks te maken met 3.500 zedenzaken die we moeten uitvoeren met zeshonderd zedenrechercheurs. Het zijn vaak complexe zaken, en dat alles nu digitaal gaat, kost ook meer tijd", vertelt hoofd van de zedenpolitie Walter van Kleef aan Nieuwsuur.
Ja echt superonhandig die automatisering, hadden we nog maar gewoon kaartenbakken.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_188562295
quote:
9s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:59 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ja echt superonhandig die automatisering, hadden we nog maar gewoon kaartenbakken.
_O- _O- _O-
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2019 @ 21:02:33 #26
pi_188562321
quote:
9s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:59 schreef 2dope het volgende:

[..]

Dat is eerder de rekensom overheid+ict dus dat zijn 10 gedrochten van systemen die niet met elkaar samenwerken.

Dan had je inderdaad nog beter kaartenbakken kunnen hebben _O-
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2019 @ 21:03:19 #27
pi_188562339
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Och, ik heb ooit een onterechte snelheidsboete van honderden euro's gehad omdat de meting stond afgesteld op de vmax voor landbouwvoertuigen terwijl ik in een auto reed. Heb er nog achteraan gebeld maar ik kreeg al snel een extra brief met een "sorry" van de politie omdat ze hem fout hadden gemeten. Die lui hebben dus de hele dag langs een drukke weg staan flitsen waarbij eigenlijk iedereen die passeerde een bekeuring heeft gekregen, en dat is toen allemaal verscheurd. :D

Maar ja, selectiever zijn aan de poort (op zowel mentaliteit als vaardigheden) zal het personeelstekort nog verder op laten lopen lijkt me.
En dat is nu net het probleem..
pi_188562340
Ik ben misschien niet zo slim, maar ik heb wel LBO gedaan ;)
pi_188562379
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat geloof ik.. en zo geloof ik ook dat een heleboel mensen het oneens zijn met nog veel meer dingen (waar de VVD of voor staat, of doodleukt voor meestemt in de tweede kamer) toch stemmen hele volksstammen weer op die partij. Hoofdpijn krijg ik er van.

Ik denk overigens oprecht dat een deel van het VVD electoraat echt van die oude fossielen zijn die wiet 'rommel' vinden en dat soort fuckingkuthoerenbullshit kost tijd, geld en mankracht die zoals we weten VEEL beter besteedt kan wordne.
het probleem is dat de alternatieven over het algemeen nog kutter zijn. Op rechts heb je geen serieuze alternatieven, CDA is nog erger, PVV en FvD zijn niet serieus te nemen. Links heeft ook zo z'n nadelen.
pi_188562403
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:05 schreef Harlon het volgende:

[..]

het probleem is dat de alternatieven over het algemeen nog kutter zijn. Op rechts heb je geen serieuze alternatieven, CDA is nog erger, PVV en FvD zijn niet serieus te nemen. Links heeft ook zo z'n nadelen.
Links of rechts wordt je toch wel genaaid.

Niet dat het mij veel uitmaakt ik ga toch niet meer stemmen.
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2019 @ 21:07:05 #31
pi_188562405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:03 schreef BoneThugss het volgende:
Ik ben misschien niet zo slim, maar ik heb wel LBO gedaan ;)
  Forum Admin woensdag 21 augustus 2019 @ 21:07:25 #32
pi_188562412
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:05 schreef Harlon het volgende:

[..]

Correct. Het feit dat zoiets een issue is, een speerpunt.. is triest.
pi_188562449
Volgens mij is dit toch werk voor de recherche? Dat is wel weer ff een andere tak van sport.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 21:28:10 #34
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188562776
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:36 schreef timmmmm het volgende:

bah.
Ja, de politie is ook heel druk met de jacht op pillen en poeders.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:21:08 #35
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188564019
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Zuiplap :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')