abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 18:19:03 #1
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_188559662

De 103e Giro d’Italia start op zaterdag 3 oktober. Oorspronkelijk zou dat met een tijdrit in Boedapest zijn, maar het parcours is gewijzigd en de race vindt nu helemaal plaats op Italiaanse bodem. De Giro finisht op zondag 25 oktober met een tijdrit naar Milaan. Het zwaartepunt van de oorspronkelijke route lag, met tal van iconische Noord-Italiaanse beklimmingen, in de slotweek.



Giro d’ Italia 2020 etappes:
1 3-10 Monreale – Palermo 15km tijdrit
2 4-10 Alcamo – Agrigento 150km heuvels
3 5-10 Enna – Etna 150km bergen
4 6-10 Catania – Villafranca Tirrena 140km heuvels
5 7-10 Mileto – Camigliatello Silano 225km heuvels
6 8-10 Castrovillari – Matera 189km heuvels
7 9-10 Matera – Brindisi 143km vlak
8 10-10 Giovinazzo – Vieste 200km heuvels
9 11-10 San Salvo – Roccaraso 199km bergen
12-10 rustdag
10 13-10 Lanciano – Tortoreto 177km heuvels
11 14-10 Porto Sant’Elpidio – Rimini 182km vlak
12 15-10 Cesenatico – Cesenatico 204km heuvels
13 16-10 Cervia – Monselice 192km vlak
14 17-10 Conegliano – Valdobbiadene 34,1km tijdrit
15 18-10 Rivolto – Piancavallo 185km bergen
19-10 rustdag
16 20-10 Udine – San Daniele del Friuli 229km heuvels
17 21-10 Bassano del Grappa – Madonna di Campiglio 203km bergen
18 22-10 Pinzolo – Laghi di Cancano 207km bergen
19 23-10 Morbegno – Asti 251 vlak
20 24-10 Alba – Sestriere 198km bergen
21 25-10 Cernusco di Naviglio – Milaan 15,7km tijdrit

Alle profielen van de etappes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Podium Giro 2019:
1 Richard Carapaz Movistar Team 90u01'47"
2 Vincenzo Nibali Bahrain-Merida + 1'05"
3 Primo¸ Roglič Team Jumbo-Visma + 2'30"



Wie gaat er winnen? Gaan de Nederlanders veel etappes pakken? Gooit sneeuwmuren weer roet in het eten nu verder in het seizoen zitten?

[ Bericht 37% gewijzigd door Slobeend op 13-09-2020 19:58:08 ]
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 18:20:02 #2
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_188560046
Hadden bijna beter 2 etappes in Slovenie kunnen leggen om naar Italie te gaan
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:42:18 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188560059
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hadden bijna beter 2 etappes in Slovenie kunnen leggen om naar Italie te gaan
Sowieso een Sicilië overkill laatste jaren.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:51:48 #5
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_188560217
Dat onverharde op de Etna zou een klimtijdrit kunnen worden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 16 oktober 2019 @ 19:59:22 #6
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189470594
Budapest _O_ Mooie stad
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 20:16:59 #7
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189470971
Het parcours van de Giro wordt 24 oktober onthuld, maar er zijn ondertussen al genoeg geruchten te vinden. De jongens van La Flamme Rouge hebben wat dingen op een rij gezet. Altijd met een flinke korrel zout nemen, maar toch kan het in het kader van de voorpret geen kwaad om er even naar te kijken:



Dit zou rit 16 kunnen zijn:


Dit zou de 17e rit moeten zijn, min of meer:


Rit 18, mogelijk:


Daarna een vlakke rit en dan sluiten we af met dit:


We kunnen in ieder geval een deelname van Kruijswijk uitsluiten, een nieuwe ontmoeting met de sneeuwmuren van de Agnello ziet hij vast niet zitten.

Het lijkt in ieder geval weer een Giro te worden met een enorm zware slotweek, terwijl de eerste twee weken relatief eenvoudig zijn. Ik weet niet of ik daar een grote fan van ben, het is waarschijnlijk beter om ergens halverwege ook een keer een zware bergrit te hebben, maar daar lijkt het voorlopig niet op. Vooral veel werk in de heuvels in de eerste en tweede week. De bergritten zien er, als de geruchten kloppen, in ieder geval mooi uit. De verdeling kan alleen beter. Drie tijdritten dus waarschijnlijk, het is in die zin weer een parcours voor Dumoulin en Roglic. Al denk ik dat beide heren dan weer liever een wat minder zware slotweek hadden gezien.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189471322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het parcours van de Giro wordt 24 oktober onthuld, maar er zijn ondertussen al genoeg geruchten te vinden. De jongens van La Flamme Rouge hebben wat dingen op een rij gezet. Altijd met een flinke korrel zout nemen, maar toch kan het in het kader van de voorpret geen kwaad om er even naar te kijken:

[ afbeelding ]

Dit zou rit 16 kunnen zijn:
[ afbeelding ]

Dit zou de 17e rit moeten zijn, min of meer:
[ afbeelding ]

Rit 18, mogelijk:
[ afbeelding ]

Daarna een vlakke rit en dan sluiten we af met dit:
[ afbeelding ]

We kunnen in ieder geval een deelname van Kruijswijk uitsluiten, een nieuwe ontmoeting met de sneeuwmuren van de Agnello ziet hij vast niet zitten.
Gezien het klimwerk in de Tour, lijkt het me dat hij daaraan de voorkeur aan geeft. Denk niet dat de opname van één specifieke afdaling daarin de doorslag geeft.
in a crowd you lose humanity
pi_189471346
Mortirolo trouwens van de makkelijke kant.
in a crowd you lose humanity
pi_189478039
Kruijswijk gaat dit winnen.
Citius, Altius, Fortius.
pi_189479841
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het parcours van de Giro wordt 24 oktober onthuld, maar er zijn ondertussen al genoeg geruchten te vinden. De jongens van La Flamme Rouge hebben wat dingen op een rij gezet. Altijd met een flinke korrel zout nemen, maar toch kan het in het kader van de voorpret geen kwaad om er even naar te kijken:

[ afbeelding ]

Dit zou rit 16 kunnen zijn:
[ afbeelding ]

Dit zou de 17e rit moeten zijn, min of meer:
[ afbeelding ]

Rit 18, mogelijk:
[ afbeelding ]

Daarna een vlakke rit en dan sluiten we af met dit:
[ afbeelding ]

We kunnen in ieder geval een deelname van Kruijswijk uitsluiten, een nieuwe ontmoeting met de sneeuwmuren van de Agnello ziet hij vast niet zitten.

Het lijkt in ieder geval weer een Giro te worden met een enorm zware slotweek, terwijl de eerste twee weken relatief eenvoudig zijn. Ik weet niet of ik daar een grote fan van ben, het is waarschijnlijk beter om ergens halverwege ook een keer een zware bergrit te hebben, maar daar lijkt het voorlopig niet op. Vooral veel werk in de heuvels in de eerste en tweede week. De bergritten zien er, als de geruchten kloppen, in ieder geval mooi uit. De verdeling kan alleen beter. Drie tijdritten dus waarschijnlijk, het is in die zin weer een parcours voor Dumoulin en Roglic. Al denk ik dat beide heren dan weer liever een wat minder zware slotweek hadden gezien.
Moet er niet een rustdag tussen etappe 3 en 4?

Nagykanisza naar Catania is 1800km grofweg... Succes met renners fris houden voor volgende etappe als je hele bende nog moet verplaatsen. En dan hebben we het nog niet over auto's/ploegbussen enz
  donderdag 17 oktober 2019 @ 12:26:15 #12
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189480053
Beetje one-sided, weinig bergen in het begin, erg veel op het einde. Op CN waren ze eerst nog bezig met Fedaia en (weer) Finestre, maar die zie ik in dit lijstje niet voorbij komen?
  Moderator donderdag 17 oktober 2019 @ 12:48:01 #13
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189480422
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:26 schreef VoMy het volgende:
Beetje one-sided, weinig bergen in het begin, erg veel op het einde. Op CN waren ze eerst nog bezig met Fedaia en (weer) Finestre, maar die zie ik in dit lijstje niet voorbij komen?
Er zijn ieder jaar geruchten over de Fedaia, maar uiteindelijk komt het er nooit van. ;(

Fedaia O+

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Moet er niet een rustdag tussen etappe 3 en 4?

Nagykanisza naar Catania is 1800km grofweg... Succes met renners fris houden voor volgende etappe als je hele bende nog moet verplaatsen. En dan hebben we het nog niet over auto's/ploegbussen enz
Normaal gesproken wel, maar het is al een paar maanden bekend dat dit niet het geval gaat zijn. Om een extra rustdag in te kunnen plannen zou de Giro op een vrijdag moeten beginnen, wat in het verleden al eens is gebeurd. Het schijnt alleen dat in dit geval Hongarije daarmee niet akkoord ging, want het parcours was alleen in het weekend beschikbaar ofzo. Dus moeten de renners het zonder extra rustdag doen. De eerste rit op Italiaanse bodem zal daarom waarschijnlijk kort en simpel zijn, al denken ze daar bij LFR duidelijk anders over.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189484796
Die laatste bergetappe is nogal stevig met 220k en de extreme hoogte.
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 12:53:49 #15
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189596636
Het parcours wordt vandaag gepresenteerd. Is iedereen al zenuwachtig?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189596641
giroditalia twitterde op donderdag 24-10-2019 om 11:30:00 The big day has come. The route 2020 is going to be unveiled today! | Il grande giorno è arrivato. Oggi verrà svelato il percorso del #Giro d'Italia 2020! | Ha llegado el gran día. El recorrido 2020 se dará a conocer hoy! https://t.co/ZCBVjK3G1U reageer retweet
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 12:55:35 #17
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189596661
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het parcours wordt vandaag gepresenteerd. Is iedereen al zenuwachtig?
Ja, ik zit de hele dag al focaccia naar binnen te stouwen (lol).
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 12:55:55 #18
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189596665
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:55 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ja, ik zit de hele dag al focaccia naar binnen te stouwen (lol).
#viesdik
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 12:56:45 #19
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189596673
Sagan gaat waarschijnlijk de Giro rijden, dat is in ieder geval al mooi!
pi_189596684
Oh 5 uur pas lol
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 15:58:46 #21
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189598948
wielerman twitterde op donderdag 24-10-2019 om 15:50:54 In Milan. Ready to talk you through this year’s @giroditalia presentation. You can watch it online. https://t.co/HK9QM1djnT https://t.co/ZmEBXg0Ul9 reageer retweet
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 16:52:39 #22
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189599815
Renaat aan de schnabbel
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 17:11:27 #24
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189600008
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 16:57 schreef showtimer het volgende:
Renaat aan de schnabbel
Die Italianen hebben er wel kijk op.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 17:18:06 #25
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189600114
Wel mooi om te zien waar Carapaz vandaan komt :)
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 17:19:29 #26
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189600145
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:18 schreef Momo het volgende:
Wel mooi om te zien waar Carapaz vandaan komt :)
Mooi filmpje ja.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 17:21:41 #27
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189600183
Beter dat hij weg is bij wespennest Movistar, jammer dat hij bij INEOS niet veel ruimte gaat krijgen.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 17:23:47 #28
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189600209
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:21 schreef Momo het volgende:
Beter dat hij weg is bij wespennest Movistar, jammer dat hij bij INEOS niet veel ruimte gaat krijgen.
Waarom zou hij geen ruimte krijgen?
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 17:24:53 #29
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189600224
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:23 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Waarom zou hij geen ruimte krijgen?
Egan, Froome, Djie, Sosa, Sivakov etc.
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 17:26:34 #30
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189600249
Hoeveel geld zou Sagan krijgen van de organisatie, denken jullie?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189600264
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hoeveel geld zou Sagan krijgen van de organisatie, denken jullie?
¤ 1 miljoen, iets minder dan Froome in 2018 denk ik
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 17:29:46 #32
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189600290
Zouder er veel punch/licht geaccenteerde ritten zitten in deze Giro?
  donderdag 24 oktober 2019 @ 17:32:26 #33
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189600323
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:24 schreef Momo het volgende:

[..]

Egan, Froome, Djie, Sosa, Sivakov etc.
80% van die vijf jongens kent meer vraagtekens dan zekerheden.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 17:41:10 #34
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189600424
Toch weer de Etna, die vulkaan wordt bijna net zo vaak gebruikt als La Planche des Belles Filles.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 17:41:50 #35
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189600436
Etna

(lol)
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189600470
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Toch weer de Etna, die vulkaan wordt bijna net zo vaak gebruikt als La Planche des Belles Filles.
pas maar op, straks gaat de Sjiero ook een uitstapje maken naar Pau :X
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 17:45:51 #37
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189600487
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:44 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

pas maar op, straks gaat de Sjiero ook een uitstapje maken naar Pau :X
Na Israël en Hongarije valt niets meer uit te sluiten. Als de ASO een koers kan organiseren in Saudi-Arabië, dan moet RCS dat toch zien te overtreffen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 17:47:20 #38
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189600509
Nog een tijdrit, in het Jumbo trainingskamp in NL maken ze nu al ruzie
pi_189600703
Waarom zit Gaspa daar tussen de uitgebluste oud profs?
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 18:00:43 #40
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189600735
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:47 schreef Momo het volgende:
Nog een tijdrit, in het Jumbo trainingskamp in NL maken ze nu al ruzie
Het lijkt me vooral zo dat ze Groenewegen naar de Giro moeten sturen, gigantisch veel ritten voor de sprinters.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 18:01:07 #41
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189600742
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:59 schreef showtimer het volgende:
Waarom zit Gaspa daar tussen de uitgebluste oud profs?
Africa's Retirement Home
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189600747
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 18:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Africa's Retirement Home
:)
pi_189601059
Leuk dat de derde etappe start in Sjezikkeshfehervaar.

Spreek ik dat zo goed uit, @Budapestenaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2019 18:21:16 ]
  Meest relativerende user 2022 donderdag 24 oktober 2019 @ 18:55:19 #44
357044 Budapestenaar
pi_189601588
quote:
4s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 18:20 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Leuk dat de derde etappe start in Sjezikkeshfehervaar.

Spreek ik dat zo goed uit, @:Budapestenaar?
Bef _O_

Seekesj Feheer Waar.

De W zit een beetje tussen onze V en W in. :)
pi_189604941
De eerste twee weken houden niet over zeg. In de laatste week zitten wel een paar schitterende etappes, ietwat matig gebalanceerd.

Ook matig dat ze er drie tijdritten ingooien, maar uiteindelijk betekent dit maar iets meer dan een uur tijdrijden. Niet eens heel veel meer dan in de Tour.
pi_189605008
Eerste dagen wel gevarieerd maar met tweede week erbij is het redelijk saai. Wat sprintetappes afgewisseld met etappes voor Sagan plus Etna. Pas in derde week gaat het los. Kan beter.

Al is etappe 19 een vervelende stoorzender. Die kan je beter ruilen met etappe naar Sestriere.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 oktober 2019 @ 21:25:27 #47
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189605033
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hoeveel geld zou Sagan krijgen van de organisatie, denken jullie?
Die zal vast wel voor eigen publiek willen rijden :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 24 oktober 2019 @ 22:14:00 #48
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189605824
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 21:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die zal vast wel voor eigen publiek willen rijden :+
Want Sagan is een Hongaar?
  donderdag 24 oktober 2019 @ 22:23:54 #49
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_189606044
De altijd teleurstellende aankomst op de Etna.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 00:02:54 #50
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189608081
Eindigen met een tijdrit-aids.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 00:40:46 #52
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189608183
Mooi parcours zo op het eerste gezicht. Veel beter dan de Tour.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 01:20:48 #53
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189608431
Micro-analyse:

Etappe 1: Op zich niet strafbaar.
Etappe 2: Niet best, maar kan net door de beugel.
Etappe 3: Nu is het niet leuk meer, dat lijkt me zeer zeker wel strafbaar. Het praktisch nut van de start in Hongarije ontgaat me, op het financiële aspect na.
Etappe 4: Nouja, je kan niet veel meer verwachten na zo'n lange verplaatsing. Typische Girorit.
Etappe 5: De Etna ken ik ondertussen wel. Enige goede is dat ze de vulkaan van meerdere kanten kunnen beklimmen en dat ook daadwerkelijk doen. Verder hoeven we wederom niet veel te verwachten, eigenlijk was het alleen in 2011 de moeite waard volgens mij.
Etappe 6: Hmm ja, je moet er blijkbaar wat voor over hebben om Sagan aan de start te krijgen.
Etappe 7: 25 kilometer aan meer dan 5% aan het eind, dat is in de eerste week helemaal niet slecht. Misschien was een andere finish leuker geweest, na een langere afdaling ofzo. Dat mist deze Giro wel, in ieder geval.
Etappe 8: Saai. Wel een tijd langs de kust, dus misschien wat kans op waaiers?
Etappe 9: Kweenie. We sluiten de eerste week niet op een bijzonder spectaculaire manier af. Of een sprint met een uitgedunde groep, of een rit voor de vluchters. Mweh.
Etappe 10: Ja, wel lachen op zich. Veel steile heuveltjes, typisch Giro. Mag.
Etappe 11: Saai.
Etappe 12: Dit is de eerste 160 kilometer een topshow, helaas is het in de laatste 40 kilometer vrij kut. Had een leuke rit kunnen worden, nu trekt het op niets. Of eerder finishen, of richting het eind nog een à twee lastige heuvels in het parcours leggen.
Etappe 13: Mja, er wordt een kleine poging gedaan om de onvermijdelijke sprint te ontlopen. Beetje een Vuelta-trucje.
Etappe 14: Deze tijdrit ken ik ondertussen ook wel. Valdobbiadene waren we een paar jaar geleden ook al tijdens een tijdrit. Ca' del Poggio zit tegenwoordig ook bijna altijd in het parcours, gaap. Deze tijdrit mist originaliteit, en een aantal kilometer.
Etappe 15: Nou, vooruit, laten we dit maar gewoon prima noemen. Al gaat er geen actie komen voor de slotklim, op Piancavallo moet alles gebeuren. Blijkbaar moeten we wel blij zijn dat de klim van de goede kant wordt beklommen, er waren geruchten dat hij van een andere (en mindere?) kant beklommen zou worden. In 2017 won Landa hier, dat is natuurlijk wel top.
Etappe 16: Hmm, had best een rondje minder aan het eind gekund en dan op voorhand nog ergens een andere klim. Of gewoon überhaupt een rondje minder, de laatste week kent wel heel veel lange ritten. In principe ben ik een voorstander van lange ritten, maar de kunst zit 'm natuurlijk in de afwisseling. Daar is tijdens deze laatste week geen sprake van, alles 200+. Ook weer niet helemaal goed. Op zich is drie keer drie kilometer aan 10% wel lachen, daar niet van.
Etappe 17: Dit zag er in eerste instantie beter uit. Daone in plaats van Duron, bijvoorbeeld. Met het oog op de volgende rit gaat hier waarschijnlijk weinig gebeuren, ook omdat de slotklim niet echt spectaculair is ofzo.
Etappe 18: Stelvio en Torri di Fraele is een leuke combinatie. Vooral die laatste klim is wel leuk, is een keer wat anders. Stelvio is verder natuurlijk wel een enorm risico, kans op sneeuw en slecht weer is altijd aanwezig. Toch gedurfd van de organisatie, na het debacle met de Gavia dit jaar. Ze proberen het gewoon weer, ga er maar aan staan.
Etappe 19: Tering, dit wordt kut. Verder in principe niet heel erg onbegrijpelijk, want als je hier een bergrit neerpleurt wordt het ook niets. Maarja, alsnog, hier hoeven we de tv niet voor aan te zetten.
Etappe 20: Niks op aan te merken. Buiten het feit dat de Agnello bij slecht weer ook geschrapt kan worden, nogmaals een risico van de organisatie dus.
Etappe 21: Beter dan een afsluitende rit voor de sprinters, maar alsnog vrij betekenisloos. Had liever een wat langere tijdrit gezien, maar goed. In 2017 was het wel lachen, met een beetje mazzel nu weer.

Best oké, maar niet de beste Giro ooit. Vooral in het begin vrij veel saaie ritten. Richting het eind wordt het heel zwaar, misschien te zwaar. Iets meer balans was goed geweest. Ergens tussendoor een keer de Apennijnen in en dan wat minder in het noorden, ofzo. Een keer een afwisseling van een bergrit van 220 en daarna eentje van 130 ofzo was ook prima geweest. Nu is het wel heel erg backloaded, zoals ze dat dan noemen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189608433
Mijn eerste indruk is - en dan ga ik gelijk maar even vergelijken - dat ik het parcours van de Tour wel interessanter vind. Dat komt met name omdat de zwaarte wel erg in de laatste week ligt op het eerste gezicht. Hoop eerlijk gezegd wel dat Tom Dumoulin naar de Giro gaat ipv de Tour; dit lijkt me voor hem wel een mooier parcours. Verder natuurlijk leuk dat Sagan zijn eerste Giro rijdt.

Wat ik trouwens echt niet snap is die 19e etappe van 250 kilometer :{
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 01:27:05 #55
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189608464
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 01:21 schreef Bill_Hillie het volgende:
Mijn eerste indruk is - en dan ga ik gelijk maar even vergelijken - dat ik het parcours van de Tour wel interessanter vind. Dat komt met name omdat de zwaarte wel erg in de laatste week ligt op het eerste gezicht. Hoop eerlijk gezegd wel dat Tom Dumoulin naar de Giro gaat ipv de Tour; dit lijkt me voor hem wel een mooier parcours. Verder natuurlijk leuk dat Sagan zijn eerste Giro rijdt.

Wat ik trouwens echt niet snap is die 19e etappe van 250 kilometer :{
De finish van rit 18 en de start van rit 20 liggen een kilometer of 400 uit elkaar, men kiest er blijkbaar voor een groot deel van die verplaatsing op de fiets te doen.

Eigenlijk dus gewoon slecht gepland, lijkt me een beetje een noodgreep.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189608496
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 01:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De finish van rit 18 en de start van rit 20 liggen een kilometer of 400 uit elkaar, men kiest er blijkbaar voor een groot deel van die verplaatsing op de fiets te doen.

Eigenlijk dus gewoon slecht gepland, lijkt me een beetje een noodgreep.
Ja wel jammer. Zo'n etappe als deze had nou net wel onder de 200 kilometer gemogen. Ik verwacht een kleurloze bedoening maar we gaan het zien.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 oktober 2019 @ 06:13:40 #57
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189608849
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 22:14 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Want Sagan is een Hongaar?
Nou nee, maar ze rijden natuurlijk wel door het gebied waar tig Slowaken naartoe gaan komen omdat het nogal dichtbij is :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189611472
De Sjiero mikt duidelijk op de renners die naar de OS willen en dat kan best goed uit gaan pakken. Als je het parcours bekijkt lijkt het zowel voor Roglic als voor Dumoulin veel beter te zijn dan de tour. Roglic heeft daar misschien iets minder nadeel omdat hij explosiever is bergop. Als ze bij Jumbo verstandig zijn sturen ze Tom dus gewoon naar de Giro en daarna voorbereiden op de OS tijd- en wegrit.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:00:56 #59
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189613394
Laten we voor de 5e keer in 4 jaar tijd naar Sicilië gaan, zodat we voor de 5e keer in 4 jaar tijd van het zuiden van Italië naar het noorden kunnen rijden in week 2, maar omdat we de zwaarte graag in de laatste week willen, gaan we wel proberen om de Apennijnen die zich uitstrekken van het uiterste zuiden helemaal tot aan de Po-vlakte zo veel mogelijk te vermijden.



Verder wel een prima parcours, en omdat de Tour zichzelf voor de x-ste maal voor schut zet met de tijdritten, is het toch wel een beter parcours dan die van de Ronde van Frankrijk denk ik.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:27:53 #60
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189613820
Net een filmpje gezien op de website van Gazzetta waarin Vegni zich hard maakt om alle drie de Italiaanse Pro-Continentale teams aan de start te hebben; ik kon een glimlach niet onderdrukken. Deze meneer, die bijna hoogstpersoonlijk Androni en Savio de nek omdraaide door geen wildcard aan ze uit te delen en ze alleen nog deelname konden afdwingen en ook afdwongen door twee opeenvolgende Coppa zeges, vindt het belangrijk dat er Italiaanse ploegen meedoen. Jaja. Overigens heeft Beppe Saronni alvast een eerste ballonnetje opgegooid voor deelname van Pogchamp, weet u dat ook weer.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:55:50 #61
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189614211
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:00 schreef VoMy het volgende:
Laten we voor de 5e keer in 4 jaar tijd naar Sicilië gaan, zodat we voor de 5e keer in 4 jaar tijd van het zuiden van Italië naar het noorden kunnen rijden in week 2, maar omdat we de zwaarte graag in de laatste week willen, gaan we wel proberen om de Apennijnen die zich uitstrekken van het uiterste zuiden helemaal tot aan de Po-vlakte zo veel mogelijk te vermijden.

[ afbeelding ]

Verder wel een prima parcours, en omdat de Tour zichzelf voor de x-ste maal voor schut zet met de tijdritten, is het toch wel een beter parcours dan die van de Ronde van Frankrijk denk ik.
In 2021 gaat de Giro van start op Sicilië, dat moet jou goed doen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:58:18 #62
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189614264
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Net een filmpje gezien op de website van Gazzetta waarin Vegni zich hard maakt om alle drie de Italiaanse Pro-Continentale teams aan de start te hebben; ik kon een glimlach niet onderdrukken. Deze meneer, die bijna hoogstpersoonlijk Androni en Savio de nek omdraaide door geen wildcard aan ze uit te delen en ze alleen nog deelname konden afdwingen en ook afdwongen door twee opeenvolgende Coppa zeges, vindt het belangrijk dat er Italiaanse ploegen meedoen. Jaja. Overigens heeft Beppe Saronni alvast een eerste ballonnetje opgegooid voor deelname van Pogchamp, weet u dat ook weer.
Dit is wel belachelijk hypocriet inderdaad. De man die wildcards verkocht aan Gazprom, CCC en Israel wil graag veel Italiaanse ploegen aan de start. :')

Volgend jaar gaat er natuurlijk ook gewoon een wildcard naar Epowers en Gazprom. _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:58:57 #63
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189614278
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

In 2021 gaat de Giro van start op Sicilië, dat moet jou goed doen.
pi_189615552
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Net een filmpje gezien op de website van Gazzetta waarin Vegni zich hard maakt om alle drie de Italiaanse Pro-Continentale teams aan de start te hebben; ik kon een glimlach niet onderdrukken. Deze meneer, die bijna hoogstpersoonlijk Androni en Savio de nek omdraaide door geen wildcard aan ze uit te delen en ze alleen nog deelname konden afdwingen en ook afdwongen door twee opeenvolgende Coppa zeges, vindt het belangrijk dat er Italiaanse ploegen meedoen. Jaja. Overigens heeft Beppe Saronni alvast een eerste ballonnetje opgegooid voor deelname van Pogchamp, weet u dat ook weer.
Kansloos verhaal zeg van Vegni. Total moet het nu ontgelden, zal Wilier Triestina leuk vinden als ze de uitnodiging terug gaan geven. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dit is wel belachelijk hypocriet inderdaad. De man die wildcards verkocht aan Gazprom, CCC en Israel wil graag veel Italiaanse ploegen aan de start. :')

Volgend jaar gaat er natuurlijk ook gewoon een wildcard naar Epowers en Gazprom. _O_
Gazprom heeft eerlijk gezegd ook meer te bieden dan Bardiani of eenmansploeg Visconti.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:30:19 #65
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189621695
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:37 schreef Faraday01 het volgende:
De Sjiero mikt duidelijk op de renners die naar de OS willen en dat kan best goed uit gaan pakken. Als je het parcours bekijkt lijkt het zowel voor Roglic als voor Dumoulin veel beter te zijn dan de tour. Roglic heeft daar misschien iets minder nadeel omdat hij explosiever is bergop. Als ze bij Jumbo verstandig zijn sturen ze Tom dus gewoon naar de Giro en daarna voorbereiden op de OS tijd- en wegrit.
Dat zal het wel worden, Roglic naar de Tour in de plaats van Bennett. JumboVisma heeft genoeg renners om voor de Giro een prima ploeg te maken met Dumoulin en Bennett als schaduwkopman.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:31:29 #66
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189621721
grote vraag is wie bij Ineos de kar mag trekken of dat ze echt met drie voormalig winnaars als kopmannen in de Tour gaan starten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_189622818
quote:
MERIJN ZEEMAN: “WE HEBBEN VIJF WEKEN OM DE PUZZEL TE LEGGEN”

De organisatie van de Giro d’Italia presenteerde gisteren het parcours van de 103e editie van de drieweekse rittenkoers. En met drie individuele tijdritten – goed voor bijna zestig kilometer afzien – lijkt het een ronde voor Tom Dumoulin en Primo¸ Roglič. “Een grote ronde zoals ik ze graag zie”, zo concludeert sportief manager Merijn Zeeman in gesprek met De Telegraaf.

In de aankomende Ronde van Frankrijk komen de tijdrijders er bekaaid vanaf met slechts één tijdrit van 36 kilometer, maar de Ronde van Italië heeft gekozen voor drie individuele tijdritten. Het begint allemaal met een korte tijdrit van 8,6 kilometer in de straten van Boedapest, twee weken later gevolgd door een 33,7 kilometer lange chronoproef tussen Conegliano en Valdobbiadene.

En dan is er ter afsluiting nog een allesbeslissende tijdrit van 16,5 kilometer met aankomst in Milaan. Het lijkt dan ook een ideale ronde voor Dumoulin, die twee jaar geleden nog geschiedenis wist te schrijven door als eerste Nederlander de Giro d’Italia te winnen. Maar ook Primo¸ Roglič zal met tevredenheid hebben gekeken naar de presentatie van het parcours.

Puzzelen
“Als je afgaat op de tijdritten, dan is het inderdaad een parcours voor Tom en Primo¸”, zo concludeert Zeeman. “Maar als je kijkt naar de hoogte van de bergen, dan past het Steven weer heel erg goed. En er zijn ook dagen waarop bijvoorbeeld Dylan Groenewegen kan schitteren. Het is een mooi parcours met veel sprintkansen, tijdritkilometers en een paar ongelofelijk zware etappes.”

Het is maar de vraag welke renners van start zullen gaan in de Giro. Zo gaat de voorkeur van Groenewegen uit naar de Tour, maar Jumbo-Visma heeft ook nog Dumoulin, Roglič en Steven Kruijswijk achter de hand. “Voor Dylan is het zaak dat hij ook volgend jaar weer zoveel mogelijk koersen wint van een hoog niveau. We moeten nog bekijken of dat zal gebeuren in de Giro of de Tour.”

De ploeg zal begin volgende week met de verschillende kopmannen om de tafel zitten, zo vertelt Zeeman. “We hebben vijf weken om de puzzel te leggen”, aldus de Nederlander.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 november 2019 @ 11:23:00 #68
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189921156
Bardet kiest voor de Giro ipv de Tour :o
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 13 november 2019 @ 11:31:43 #69
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189921290
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 22:31 schreef rubbereend het volgende:
grote vraag is wie bij Ineos de kar mag trekken of dat ze echt met drie voormalig winnaars als kopmannen in de Tour gaan starten
Thomas en Egan overwegen sterk om de Giro te doen. Als ze een van de twee sturen kunnen ze een prima koppelkopmanduo hebben in beide grote rondes met Richie. Het is ook nog maar afwachten met wat voor soort Froome te maken krijgen.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 november 2019 @ 14:26:57 #70
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_190021235
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:59:27 #71
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190021604
quote:
Plek 13 is bekend. Tenzij ie 12e wordt.
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 08:08:02 #72
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190244611
laflammerouge16 twitterde op dinsdag 03-12-2019 om 07:57:03 According to Gazzetta Dumoulin will start in #Giro2020 as Roglic will have priority in the team over calendar choices and Primoz wants to be in #TDF2020 reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 december 2019 @ 11:35:17 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_190246454
Giro zou prima zijn en daarna naar OS toewerken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_190246614
De OS lijken mij dan ook de voornaamste reden? Die 20 tijdrit kilometers zouden het verschil toch niet maken?
pi_190246627
Bij Jumbo zeggen ze dat er nog geen keuze is gemaakt, dit wordt gedaan bij het trainingskamp volgende week in overleg met de renners (en daarna ook bekend gemaakt)

[ Bericht 12% gewijzigd door Marcoss op 03-12-2019 11:51:56 ]
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 17:01:01 #76
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190250947
https://www.lequipe.fr/Cy(...)ncer-au-giro/1086297

Waarschijnlijk geen Total Direct Energie aan de start. Goed nieuws voor RCS en Vegni in het bijzonder, kunnen ze die Italiaanse kloteploegjes uitnodigen. Ze hebben blijkbaar best wat druk gezet op Bernaudeau. Het volgende gefaalde experiment van de UCI dus, kunnen we wel stellen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_190283318
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 17:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.lequipe.fr/Cy(...)ncer-au-giro/1086297

Waarschijnlijk geen Total Direct Energie aan de start. Goed nieuws voor RCS en Vegni in het bijzonder, kunnen ze die Italiaanse kloteploegjes uitnodigen. Ze hebben blijkbaar best wat druk gezet op Bernaudeau. Het volgende gefaalde experiment van de UCI dus, kunnen we wel stellen.
quote:
Franse wielerploeg Total Direct Energie weigert wildcard voor Giro: “We zouden onszelf in gevaar brengen”

Total Direct Energie heeft donderdag op haar website bekendgemaakt niet te zullen deelnemen aan de Ronde van Italië (9-31 mei). Het Franse team had als beste procontinentale ploeg van 2019 nochtans een wildcard voor alle WorldTour-wedstrijden van 2020, waaronder ook alle grote rondes.

“We hebben slechts 24 renners en dat volstaat niet om aan alle grote wedstrijden deel te nemen”, legde het team uit in een persbericht.

“Na een onderhoud met de sportieve leiding is besloten niet deel te nemen aan de Giro”, bevestigde sterke man Jean-René Bernaudeau. “We waren blij de beste procontinentale ploeg van 2019 te zijn, maar het team was op dat moment al rond. We zouden onszelf in gevaar brengen als we toch naar Italië zouden gaan. Dit team is niet klaar om op alle fronten mee te spelen.”
Ze hebben niet alleen weinig renners, maar ook hele slechte renners. Dus als ze ook nog zouden weigeren voor de Tour zou dat beter voor iedereen zijn. Maar dit geheel terzijde.
  Moderator donderdag 5 december 2019 @ 15:45:39 #78
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190283471
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:37 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

Ze hebben niet alleen weinig renners, maar ook hele slechte renners. Dus als ze ook nog zouden weigeren voor de Tour zou dat beter voor iedereen zijn. Maar dit geheel terzijde.
Bernodo is sowieso een notoire leugenaar. Hij wilde graag nog wat meer renners aantrekken, maar hij kreeg geen geld van de sponsor.

Als hij ook nog even past voor de Vuelta zou dat erg gewaardeerd worden. Mag de UCI daarna het mislukte plan weer in de ijskast zetten.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 5 december 2019 @ 15:49:19 #79
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_190283539
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 17:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.lequipe.fr/Cy(...)ncer-au-giro/1086297

Waarschijnlijk geen Total Direct Energie aan de start. Goed nieuws voor RCS en Vegni in het bijzonder, kunnen ze die Italiaanse kloteploegjes uitnodigen. Ze hebben blijkbaar best wat druk gezet op Bernaudeau. Het volgende gefaalde experiment van de UCI dus, kunnen we wel stellen.
De weg ligt vrij voor Work Service Dynatek Vega.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_190288385
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Bernodo is sowieso een notoire leugenaar. Hij wilde graag nog wat meer renners aantrekken, maar hij kreeg geen geld van de sponsor.

Als hij ook nog even past voor de Vuelta zou dat erg gewaardeerd worden. Mag de UCI daarna het mislukte plan weer in de ijskast zetten.
Ik heb de indruk dat sponsor Total al weer snel uit het wielrennen gaat vertrekken.
  donderdag 5 december 2019 @ 21:00:01 #81
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_190288412
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 20:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat sponsor Total al weer snel uit het wielrennen gaat vertrekken.
Dat was van het begin toch duidelijk. Beter regelen ze snel iets anders.
pi_190421181
Zou REV nu meedoen voor DQS? daar gingen geruchten rond?
pi_190496486
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Overigens heeft Beppe Saronni alvast een eerste ballonnetje opgegooid voor deelname van Pogchamp, weet u dat ook weer.
Gaat niet door, het wordt de Tour. ;(
  dinsdag 17 december 2019 @ 15:33:09 #84
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_190496633
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 15:25 schreef showtimer het volgende:

[..]

Gaat niet door, het wordt de Tour. ;(
Dus Matxin is een drinker?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_190496797
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 15:33 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dus Matxin is een drinker?
Pog gaat de Tour winnen.
  dinsdag 17 december 2019 @ 15:47:39 #86
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_190496962
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 15:41 schreef showtimer het volgende:

[..]

Pog gaat de Tour winnen.
Doe niet zo gek.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator dinsdag 17 december 2019 @ 15:48:28 #87
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_190496975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 15:41 schreef showtimer het volgende:

[..]

Pog gaat de Tour winnen.
Kunnen we een UI verwachten?
pi_190497020
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 15:48 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Kunnen we een UI verwachten?
Oeh, eerst de teksten van Merijn op vrijdag maar eens afwachten.
  maandag 23 december 2019 @ 12:14:27 #89
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_190610494
De Rem IN.

quote:
Remco Evenepoel va débuter en grand tour l'an prochain. Le Sportif de l'année sera, en effet, le 9 mai 2020 au départ du 103e Tour d'Italie, à Budapest. En marge du Gala des Sports, où il a reçu samedi soir la plus grande récompense honorifique dont puisse rêver un sportif belge, le Brabançon a donné les grandes lignes de son calendrier 2020.

"Les plans et le programme sont fixés depuis notre stage, dit le Brabançon, mais je ne peux rien dire avant le 10 janvier et la présentation de l'équipe. Ce qui est sûr, c'est que j'aurai quatre grands objectifs en 2020, Liège-Bastogne-Liège, les Jeux, les Mondiaux et la Lombardie. Mais il y aura encore des surprises. Un cadeau même."
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 23 december 2019 @ 12:27:19 #90
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_190610637
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 12:14 schreef Koffieplanter het volgende:
De Rem IN.
[..]

Huh?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 10:09:11 #91
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_190960759
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 12:14 schreef Koffieplanter het volgende:
De Rem IN.
[..]

sporza_koers twitterde op vrijdag 10-01-2020 om 10:00:43 Remco Evenepoel bevestigt Giro-deelname: "Ik kan niet wachten"https://t.co/zTewAYE8VF https://t.co/JXfzYhlqUC reageer retweet
  vrijdag 10 januari 2020 @ 10:59:37 #92
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_190961177
Moet hij weten
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_190961681
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:59 schreef Szura het volgende:
Moet hij weten
Laten we deze act buiten dit subforum houden.
pi_190962689
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:09 schreef Slobeend het volgende:

[..]

sporza_koers twitterde op vrijdag 10-01-2020 om 10:00:43 Remco Evenepoel bevestigt Giro-deelname: "Ik kan niet wachten"https://t.co/zTewAYE8VF https://t.co/JXfzYhlqUC reageer retweet
Mooi zo, ik verwacht toch minimaal 3 etappezeges!
leven zoals het leven is
pi_190962974
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:48 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Mooi zo, ik verwacht toch minimaal 3 etappezeges!
Plus 4 truien.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_190962990
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:14 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Plus 4 truien.
Als de nieuwe Merckx echt gearriveerd is, wint hij alle tijdritten en aankomsten bergop :D

Staat Pogacar in de planning voor de Sjiero? Dat zou een mooi vergelijk opleveren.

edit: Pogacar niet dus
pi_190963478
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Als de nieuwe Merckx echt gearriveerd is, wint hij alle tijdritten en aankomsten bergop :D

Staat Pogacar in de planning voor de Sjiero? Dat zou een mooi vergelijk opleveren.

edit: Pogacar niet dus
Sjors gaat R.EV kapotschroeien
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_190963510
Als deze obsessieve R.EV-tegenreacties een voorbode zijn voor de rest van dit jaar, ben ik er al snel klaar mee.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 14:12:13 #99
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190963756
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:56 schreef El-Stinho het volgende:
Als deze obsessieve R.EV-tegenreacties een voorbode zijn voor de rest van dit jaar, ben ik er al snel klaar mee.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:50:22 #100
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_190964343
Het voetvolk schroeit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')