De politie is tegenwoordig schijnbaar nog schofteriger dan de criminelen die ze oppakkenquote:Twee Rotterdamse agenten bestraft na ‘ontoelaatbaar gedrag’ bij huiszoeking
De politie heeft twee Rotterdamse agenten overgeplaatst naar een andere eenheid vanwege wangedrag bij een woninginval. De politie spreekt van ‘ontoelaatbaar gedrag’ en doet onderzoek naar de zaak.
Bij de huiszoeking, afgelopen mei aan de Meerdijk in Rotterdam-IJsselmonde, troffen de agenten drugs aan. De verdachte bewoner was op dat moment niet thuis. ,,Ik heb camera's in huis, die hadden ze uitgezet, maar ze vergaten de verborgen camera”, zegt de man (37) dinsdagavond in de deuropening van zijn woning. Hij was verbijsterd toen hij de beelden bekeek en overhandigde ze een dag later op het politiebureau. Hij brengt de zaak nu naar buiten omdat hij vanwege de drugsvondst uit zijn huis gezet dreigt te worden.
,,De agenten namen blikjes red bull en cola uit de ijskast’, vertelt de man. ,,Ze pakten geld dat in mijn huis lag en zeiden: ‘da's effe lekker’. Ze stonden de Swish te dansen in mijn woonkamer. Mijn vrouw werd aangehouden. ‘We zullen haar effe doen op het bureau’, zei de ene agent over haar. De ander antwoordde: 'Nee dat hoeft niet, want ze heeft geen make-up op.”
Overgeplaatst
Op camerabeelden zou ook te zien zijn dat de agenten zwaaien met de vibrators van de vrouw. De dienders zouden verder bewijsmateriaal zonder handschoenen hebben opgepakt. ,,En toen mijn hond aan het blaffen was, zei de ene: ‘Geef even een scherp mes, dan blaft hij niet meer’
Een woordvoerder van de politie bevestigt dat agenten ‘ontoelaatbaar gedrag’ vertoonden in de woning, door blikjes uit de koelkast te pakken. De andere voorbeelden worden uitvoerig onderzocht. ,,Hangende het onderzoek zijn de betrokken twee politiemensen direct overgeplaatst naar een ander team”, aldus de woordvoerder. Welke maatregelen nog meer tegen de agenten worden genomen, hangt van de precieze uitkomsten van het onderzoek af.
Onprofessioneel
Jan Struijs, voorzitter van de Nederlandse Politie Bond wil inhoudelijk niet op de kwestie reageren omdat hij de beelden nog niet heeft gezien en de betrokken agenten niet heeft gesproken. ,,Maar in het algemeen moet de politie zich ervan bewust zijn dat hun werk steeds zichtbaarder wordt. Overal zijn camera’s en kunnen beelden worden opgenomen. Op de politieacademie wordt hieraan aandacht gegeven. Ook de agenten die al langer werken, moeten zich hiervan bewust zijn.‘’ Hij wijst erop dat de politie jaarlijks op 1,8 miljoen meldingen afgaat. ,,Iedere klacht is er natuurlijk één te veel. Maar meestal gaat het goed. Excessen stralen af op alle politiemensen.‘’
Wim Hoek, chef van het politiedistrict Zuid, zegt in een verklaring dat onprofessioneel en niet-integer gedrag de basis van goed politiewerk schendt. ,,De politie neemt altijd alle integriteitsschendingen serieus. De politie wil en moet voor de burger een betrouwbare partner zijn. Het is voor ons functioneren van het grootste belang dat wij de burger integer tegemoet treden en dat de samenleving ons vertrouwt.”
Straatbarbecue
Met de overplaatsing van de agenten is voor de bewoner het boek niet uit. Hij wordt morgen door de burgemeester uit huis gezet, omdat de politie bij de inval een tas met drugs vond in zijn huis. ,,Die had een kennis bij mij achtergelaten. Zelf had ik misschien vijf xtc-pillen in huis, voor eigen gebruik. Het is twaalf jaar geleden dat ik in aanraking ben gekomen met de politie. En dat was niet voor drugs of geweld. Ik heb met al mijn buren goed contact, ik organiseer zelfs de straatbarbecue.”
Hij noemt de uithuisplaatsing ‘oneerlijk'. ,,Het is bewezen dat die drugs niet van mij waren. Ik heb drie maanden niet kunnen werken omdat ik vast zat, ik werk op een nul-uren contract. Omdat agenten mijn geld hebben meegenomen, 2500 euro, kan ik ook geen nieuw huis huren. Mijn spullen gaan naar een garagebox. Ik sta op straat met mijn twee kinderen, een dochter van negen en een zoon van zeventien.”
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)iszoeking~a51d7d1cb/
Natuurlijk wel. Mensen met een IQ van boven de 85 willen allang niet meer voor deze incompetente en corrupte organisatie werken, en dan is dit wat je overhoudt.quote:
Vrij vertaald: doe wat je wil, maar zorg ervoor dat het niet opgenomen wordt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:05 schreef uncucked het volgende:
Jan Struijs, voorzitter van de Nederlandse Politie Bond wil inhoudelijk niet op de kwestie reageren omdat hij de beelden nog niet heeft gezien en de betrokken agenten niet heeft gesproken. ,,Maar in het algemeen moet de politie zich ervan bewust zijn dat hun werk steeds zichtbaarder wordt. Overal zijn camera’s en kunnen beelden worden opgenomen. Op de politieacademie wordt hieraan aandacht gegeven. Ook de agenten die al langer werken, moeten zich hiervan bewust zijn.‘’
Kan gewoon. Naast rechters mogen ook burgemeesters mensen uit hun huis zetten en machtigingen tot binnentreden woning afgeven. Is al jaren kritiek op, maar de regering politiestaat heeft schijt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:17 schreef Eix het volgende:
Hoe kan een burgemeester iemand eigenlijk uit huis zetten?
Als in, het lijkt me logisch dat je voor die drugs voor de rechter mag verschijnen. Maar in ons strafrecht staat toch nergens dat je dan uit je huis gekicked wordt? En evenmin dat de burgemeester dan hieraan uitvoering geeft? Dus hoe zit dat? Huurt die vent dat huis geheel toevallig van de burgemeester, ofzo?
Gebeurt vaker dat een burgemeester een pand laat verzegelen als het bekend staat als drugspand. Dat mag gewoon. Op grond waarvan weet ik niet uit mijn blote koppie. APV? Openbare orde?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:17 schreef Eix het volgende:
Als in, het lijkt me logisch dat je voor die drugs voor de rechter mag verschijnen. Maar in ons strafrecht staat toch nergens dat je dan uit je huis gekicked wordt? En evenmin dat de burgemeester dan hieraan uitvoering geeft? Dus hoe zit dat? Huurt die vent dat huis geheel toevallig van de burgemeester, ofzo?
Kans op overlast en een voorbeeld stellen zeggen ze er altijd bij..quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:17 schreef Eix het volgende:
https://hetccv.nl/onderwe(...)den-vanaf-1-januari/quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Gebeurt vaker dat een burgemeester een pand laat verzegelen als het bekend staat als drugspand. Dat mag gewoon. Op grond waarvan weet ik niet uit mijn blote koppie. APV? Openbare orde?
Drugspanden... Maar als je een paar plantjes onder een lampje hebt dan pleuren ze je ook op straat..quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://hetccv.nl/onderwe(...)den-vanaf-1-januari/
Aan het gedrag is wel te merken dat het om de complete gedragscultuur gaat binnen de politie.. niet om twee personen..quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:23 schreef superniger het volgende:
Waarom zijn die 2 niet per direct ontslagen?
Omdat dit de cultuur is binnen de politie alleen deze zijn betraptquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:23 schreef superniger het volgende:
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:19 schreef uncucked het volgende:
[..]
Kan gewoon. Naast rechters mogen ook burgemeesters mensen uit hun huis zetten en machtigingen tot binnentreden woning afgeven. Is al jaren kritiek op, maar de regering politiestaat heeft schijt.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Gebeurt vaker dat een burgemeester een pand laat verzegelen als het bekend staat als drugspand. Dat mag gewoon. Op grond waarvan weet ik niet uit mijn blote koppie. APV? Openbare orde?
Dus, als hier de politie even de 'Swish' komt dansen en en passant nog even wat drugs aantreft dan kan er wel wat sneller dan zes weken actie worden ondernomen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Kans op overlast en een voorbeeld stellen zeggen ze er altijd bij..![]()
Maargoed nu kunnen ze een voorbeeld stellen.. doen ze enkel een overplaatsing..
Ja dit dus.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:41 schreef Xa1pt het volgende:
En dan niet ontslagen maar overgeplaatst worden.
Het zijn net priesters!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:41 schreef Xa1pt het volgende:
Politie zijn ambtenaren en die kan je niet zo makkelijk ontslaan. Dat zal wel een rol spelenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:41 schreef Xa1pt het volgende:
Ik zou de politie willen bellen maar ik ben bang dat ze er tegenwoordig zelf op springen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Camera's in heel je huis hebben hangen zodat je hetzelfde kan doen bij je kinderen
Dit is het resultaat van diversiteitsbeleid? Weet jij überhaupt wat dat betekend knul?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:05 schreef uncucked het volgende:
[..]
Manmanman, zeker het resultaat van jarenlang "diversiteitsbeleid" bij de politie?
Was een grapje.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 23:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zou de politie willen bellen maar ik ben bang dat ze er tegenwoordig zelf op springen.
Dat is toch gewoon alles aannemen wat niet blank + man is?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 23:14 schreef Knudde het volgende:
[..]
Dit is het resultaat van diversiteitsbeleid? Weet jij überhaupt wat dat betekend knul?
Laat ik je eens uit je fictieve wereldje helpen. 99% van de agenten zijn blank, met name hier in Rotterdam zijn ze allemaal wit..quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 23:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon alles aannemen wat niet blank + man is?
Dan is er dus geen (succesvol) diversiteitsbeleid geweest.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 23:21 schreef Knudde het volgende:
[..]
Laat ik je eens uit je fictieve wereldje helpen. 99% van de agenten zijn blank, met name hier in Rotterdam zijn ze allemaal wit..
Wit of blank. Wat is het nu?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 23:21 schreef Knudde het volgende:
[..]
Laat ik je eens uit je fictieve wereldje helpen. 99% van de agenten zijn blank, met name hier in Rotterdam zijn ze allemaal wit..
Klopt, daarom dat het nog altijd een corrupte zooi is bij de politiequote:Op dinsdag 20 augustus 2019 23:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dan is er dus geen (succesvol) diversiteitsbeleid geweest.
Ah het teveel aan blanken is de oorzaak van corruptie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 23:51 schreef Knudde het volgende:
[..]
Klopt, daarom dat het nog altijd een corrupte zooi is bij de politie
Altijd geweest, kijk bv naar de politieke partijen met name VVDquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 23:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah het teveel aan blanken is de oorzaak van corruptie.
Heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
En de VVD heeft de minister van Justitie en Veiligheid![]()
Veel van die burgers zijn dan ook gewoon de vijand.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 01:28 schreef Ringo het volgende:
“De politie is je beste kameraad.” Hoe lang is dat niet geleden. De politie is de burger als vijand gaan beschouwen.
Dan verhuis je toch naar een land waar het niet zo wit is...zijn we meteen van dat slap geouwehoer van je af.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 23:54 schreef Knudde het volgende:
[..]
Altijd geweest, kijk bv naar de politieke partijen met name VVDen dit is een partij die dus regeert. Wit zijn is het probleem
Misschien omdat er geen hond is doodgestoken, geen vrouw is verkracht en nog gezien moet worden of geld gestolen is. Voorlopig lees ik alleen over woorden van de agenten, geen daden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:23 schreef superniger het volgende:
"De politie"?quote:
Bij veel organisaties wordt je hangende het onderzoek op non actief gezet ipv overgeplaatst.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 02:45 schreef Butjekef het volgende:
Al die huillies die “Hangende het onderzoek...” niet begrijpen. Man man man.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |