abonnement Unibet Coolblue
pi_188543883
Welkom in het dreumestopic! *O* .

pi_188544056
Ik zag leuke, knappe dreumesen!

WieldopCasper, datende dreumesen, de versche dreumesen van NJ en Takkie (wat een mooie print op haar slaapzak), de vakantiedreumes van en met Songeur en knappe U met poes.

Mijn dreumes doet het prima, probeert te rennen ipv gewoon te lopen en dat ziet er zo komisch uit. O+
pi_188544411
Sofie kroop net haar handjes voorbij toen ze naar de vaatwasser wilde. Heeft die halve boventand haar bovenlip kapot geschaafd :{ nu heeft ze een dikke lip -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188544678
Ahw arme Sofie, ziet er wel zielig uit zo. Jip heeft vandaag al twee keer met zijn neus de vloer geknuffeld, beide keren een bloedneus :')

Casper O+

En leuk zo'n minidate!

Songeur, knap zijn jullie :D O+

En U. met de poes oO<
pi_188545836
Bedankt voor de fijne vakantie wensen :) Onze eerste volle dag hier was top, echt genieten zo met allebei de meisjes bij ons. Grote zus langer dan een weekend bij ons hebben is zo fijn O+ O+ Merk dat C er ook echt heel erg van geniet.

Er overkwam me wel wat stoms vandaag, we waren in het zwembad en ik liep met haar het grote bad in in haar swimtrainer en zag niet dat er grote emmers met water boven hingen die af en toe omkiepten, precies op het moment dat ik er onderdoor liep, vol op het bolletje van C -O- Het was echt heel zielig hoe ze er van schrok en ik voelde me zo rot :@ Verder vond ze het zwemmen er na wel weer heel leuk gelukkig en ik vond het zo fijn hoe lekker ze tegen me aangeplakt zat O+

Aure, bizar he hoe hard ze zich kunnen ontwikkelen als je ze een dag of 2 niet ziet? Jip klinkt als een coole kikker :7

Duman, C noemt katten ook mauw :D Ze onthoudt ook waar ze bij ons in de buurt wel eens zitten en als ze er dan niet zijn zegt ze; “mauw? Nee :N” met een beteuterd stemmetje!

Elleska, C hijgt ook als ze een hond nadoet, blaffen komt nog niet in haar op _O- Leuk zo’n minimeet!

NJ. Wat een leuk ding waar ze op klautert!

Songeur, wat poseert je meisje al goed voor de foto O+

Takkie, wat is je Sofie toch een schatje O+ Ik herinner me nog wat voor frummeltje ze was op de meet toen, zo klein en fijn O+ En och wat sneu van haar lipje!

DFD, vind dit zo’n lieve foto en voel me zo trots als ik ze zo zie, ook al zie je geen gezichten :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188546361
Rena, aaaah, dat zou mij nou ook kunnen overkomen.... Handige Harrie dat ik ben. Dus ik moest stiekem een beetje lachen. Maar C zal geschrokken zijn, dat geloof ik meteen.
Fijn dat jullie zo genieten van beide meisjes! Heerlijk!
Je foto doet het hier helaas niet.
pi_188549940
Jullie foto’s zijn weer om te smelten! Zo schattig ook die nieuwe dreumesjes. Herinnert me eraan hoe snel de tijd gaat.

Hier geen wieldop-fanaat, maar wel gek op voertuigen. Vandaag op en neer naar Ikea en meneer heeft iedere vrachtwagen luidkeels benoemd.
Moet ook steeds zo lachen om zijn sociale kant. We liepen in de Ikea samen naar de wc en er liep ons iemand tegemoet. Die maakte verder geen oogcontact, maar Mijm riep heel hard: ‘Hoiii’ en dan kijken mensen toch om O+ Ik hoop dat ie die eigenschap zijn leven lang zal blijven houden!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188550685
Sofietje, achgos, dat lipje! :*

@rena Lekker he, dat geknuffel in het zwembad? *; Nu het zomervakantie is gaan we elk weekend met Günther wel een keer (nu vier verschillende zwembaden in de regio uitgebrobeerd). Wel altijd zonder vleugeltjes of swimtrainer, want het is ook wel een beetje een voortzetting van zwemles, dat nu zomerstop heeft. Dus veel onder water gaan en zelf op de rug drijven, dat gaat natuurlijk wat lastig met opblaasdingen :)

@NicolasJoy in tha houuuuuuuuse! *O* Altijd zo superenthousiast! O+

Wat dierengeluiden betreft heeft mijnes nog twee variaties: bij krokodillen zegt -ie 'haphaphap' en bij konijntjes trekt -ie een snuffelend neusje op O+ Bij schapen zijn we godenzijdank van het langgerekte 'baaaaaaaaaaaaaaaaaaa' af dat gerust twee minuten kon aanhouden en in plaats daarvan nu over op 'sapie, sapie', van het liedje 'Schaapje, schaapje, heb je witte wol?'. Een verbetering! Van sommige dieren zegt -ie inmiddels sowieso gewoon de naam in plaats van het geluid, zoals pauw, bij, muis en spin.

Krokodil > associatie met het geniale 'Ik zou wel een kindje lusten' > een vraag voor jullie! Wat zijn voor de dreumesen hier momenteel de absolute favoriete voorleesboeken? Wij werken ons door stapels van de bieb heen, maar kan wel wat inspiratie gebruiken :)

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 21-08-2019 07:14:18 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_188550817
Hier wordt momenteel alleen nog maar de gruffalo en de mooiste vis van de zee voor gelezen :D
pi_188550818
@minilot , ik neem dat swimtrain ding ook niet meer mee, merk dat zij er ook weinig schik mee heeft. Vorig jaar schijnt het wel beter te zijn gegaan maar toen was ze nog een stuk kleiner. Gisteren was voor mij de eerste keer dat ik met haar zwom :@ Ik geniet vooral van het geknuffel en al haar gebrabbel *; Ik heb zo’n heerlijk kind O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188550935
Rena O+

Mini, dat liedje zingt Mijm op het moment het allerliefst: ‘sapie, sapie, heppie wittie woooooo.’ Hij kan de hele ‘tekst’ meezingen!
Qua voorlezen is dreumes hier helaas vaak nog te ongeduldig voor, peuter kan het echter uren volhouden. Die is gek op Boer Boris O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188550992
Heeeeel soms zou ik wel eens willen dat Günther er ook geen geduld voor had, hier passeren dagelijks minstens dertig boekjes de revue, vaak nog (veel) meer :X Elke twee weken een nieuwe stash van de bieb om het voor ons als ouders iets minder geestdodend te maken :D

Hij kan verder prima zelf spelen, maar een paar keer per dag is het: "BOEKIE! Da! Da! Da! BOEKIE!" terwijl -ie naast de kast staat te wijzen en stuiteren :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_188551007
U. komt ook met 30 boekjes per dag aangelopen, maar na 3 pagina’s heeft hij het ook wel gezien. Misschien ben ik niet goed in voorlezen. :7

Toen ik klein (lees: 7-12 jaar) was, gingen we twee keer per week naar de bibliotheek. Ik las een boek per dag, soms twee. Zou graag willen dat U. dat van mij over zou nemen. :)

Oja, schaapje, hoe heb ik die kunnen vergeten. Schaap en geit doet hij ook.
Protège moi de mes désirs.
pi_188551025
Langere boeken zijn hier juist wel geliefd. Fijn, want dat leest wat lekkerder voor. Momenteel favoriet: twee van Julia Donaldson uit de bieb, De Koning en de Kok (fantastisch geïllustreerd! O+) en Trouwerij op de Boerderij en uit onze eigen collectie een Disneyboekje uit 1978 over de Drie Biggetjes. Die is wel een uitdaging om voor te lezen, met drie verschillende stemmetjes voor de biggen en eentje voor de grote boze wolf :+ Ik ken 'm intussen uit mijn hoofd :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_188551047
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 07:55 schreef minilot het volgende:
Langere boeken zijn hier juist wel geliefd. Fijn, want dat leest wat lekkerder voor. Momenteel favoriet: twee van Julia Donaldson uit de bieb, De Koning en de Kok (fantastisch geïllustreerd! O+) en Trouwerij op de Boerderij en uit onze eigen collectie een Disneyboekje uit 1978 over de Drie Biggetjes. Die is wel een uitdaging om voor te lezen, met drie verschillende stemmetjes voor de biggen en eentje voor de grote boze wolf :+ Ik ken 'm intussen uit mijn hoofd :')
Daar postte je laatste een foto van toch? :Y
Dergelijke boeken lees ik ook voor aan onze zoon.
pi_188552297
Ik heb er nu ook al 3 boeken op zitten :') heb hem daarna een paar boeken gegeven die dreumesproof zijn zodat hij even zelf kon lezen. En nu is hij al zijn andere boeken uit de kast aan het trekken :')
pi_188553313
O+ voor alle foto’s van jullie leuke dreumesen! O+

Wat betreft boekjes, die van mij heeft het nog niet zo op voorlezen helaas. Dan komen we ook niet verder dan pagina 2 :') Dus ik ben me meer gaan verdiepen in leuke flappen-, schuif- geluid- en voelboekjes want dat vindt ie wel heel leuk. Of samen prenten kijken :). Bibberdiertjes van Marion Billet (die heeft meer van die boeken) valt hier in de smaak. Dieren met een aaibaar pelsje en bijbehorend geluid. Grrr van Nathalie Choux valt ook in de smaak. Niet wat jij zoekt denk ik Mini maar misschien dat anderen hier nog wat mee kunnen. :)
pi_188553580
Juul interesseert zich steeds meer voor boeken, alle boeken met dieren zijn favoriet. Ik lees haar eigenlijk al vanaf haar geboorte voor. Boeken die we ook voorlazen aan B als baby. 'De kleine mol', 'Raad eens hoeveel ik van je houd', maar ook 'de spin die het te druk had'. B lezen we ook nog elke avond voor, zo gezellig vind ik dat. Boeken van Annie zoals Pluk maar ook boeken met alle voetbalregels (ja echt) en Donald Duck pockets. We verslijten nu veel boeken aangezien B zijn voet gekneusd heeft en we hem dus rustig moeten houden. Net een boek over de natuur gelezen en hoe je beestjes kan vinden. Dus we gaan zo samen de tuin in met krijsende Juul achter ons aan. _O-

Juul zit zo overduidelijk in een sprong, onrustig, minder goed slapen, veel minder eten en zichzelf in de weg zitten. Daarnaast komt kies nummer 5 door. Samen met een onrustige B die gewoonweg niet stil kan zitten, is het soms best wat afzien hier.

Ah die Gunther en U met alle dierengeluiden O+
pi_188555515
Favoriete boeken zijn:
Er was eens van Gitte Spee
Eric Carle - Rupsje Nooitgenoeg, de spin die het te druk had, wil jij mijn vriendje zijn, het haneboek en Slokkebrok de reuzenslang
Nijntje/Dick Bruna is nog altijd zeer geliefd.
Disney boekenclub de oude molen
Van Clavis Peuter - Kaatje zegt nee, Kaatje in het bos, een lange nek is fijn (of zoiets), kusje voor giraf, ik ben blij en boos.
Van de gouden boekjes: Kiki, Tim en de boot naar Timboektoe (zeer geliefd), de trein naar Timboektoe, Disney Vaiana.

Ik probeer juist om boekjes weer vaker te lezen in plaats van steeds wat nieuws zoeken. Banaan vindt die herhaling fijn en babbelt dan ook mee. Ik lees vooral aan tafel anders ligt er ook hier een hele stapel zonder echt wat te lezen.

Fijne vakantie Rena! Sneu van dat water over jullie heen, ik kan me zo voorstellen dat ik het ook niet zou zien (en ook hoe ontroostbaar Banaan zou kunnen zijn).

Welkom verse dreumesjes. :W

Ik heb er een beetje moeite mee deze dagen. Als alles meezit is het heel gezellig hoor maar er hoeft maar iets mis te gaan en er hangt een brullend/jammerend kindje aan mijn been.
Gisterochtend was ik er al helemaal klaar mee om half acht. Ik deed een half uur over koffie zetten en een paar broodjes smeren.
Daarna nog wel wat drama momenten meegemaakt. Dieptepunt was Banaan die zei "denappe" en mijn antwoord na laten neergooien "dat was geen denneappel maar poep". Midden in de speeltuin. 8)7

Hij mocht voor het eerst op de kabelbaan terwijl ik die heen en weer trok, wat vond hij dat mooi zeg. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188556207
O+ voor al jullie mooie foto's O+

Arme Sofie met haar dikke lip, hopelijk heeft ze er geen of weinig last van!

En arme Jip al twee keer een bloedneus, ik hoop dat hij vanaf nu wat meer knuffelbare objecten uitkiest.

Malteser, wat leuk dat hij probeert te rennen, heerlijk ziet dat eruit he O+

Rena, fijne vakantie!! Wat schrikken die emmer vol met water op C's koppie, maar gelukkig heeft ze het verder goed naar haar zin gehad in het zwembad.

LeSage, heerlijk dat enthousiaste begroeten, daar word je toch instant vrolijk van O+

PKM, hopelijk hebben jullie vandaag een goede dag samen. Vermoeiend zijn die dreumesbuien :(

Voor wat betreft boeken lezen, Vlokje heeft er weinig concentratie voor maar vindt de dierenboekjes met geluiden echt fantastisch. Dikkie Dik vindt ze ook leuk en ik heb een boek over een krokodil waar ook echt een handpop krokodil aan vast zit, daar kan ze geen genoeg van krijgen.

Vlokje heeft volgens mij besloten al haar tandjes in één keer te krijgen en daar heeft ze behoorlijk veel last van. Daarnaast is ze veel en snel moe, maar het slapen 's nachts gaat helaas weer moeizamer (ik zie een verband). Tussen Vlokje en Jewel wisselt het. Het ene moment moet ik ze letterlijk uit elkaar trekken omdat ze ruzie hebben (nú al, ze zijn 1 en 2 :o ), het andere moment zijn ze twee handen op 1 buik. Dat laatste vind ik prachtig om te zien. Jewel wil Vlokje standaard 's avonds naar bed brengen en 's ochtends wakker maken. Ze voert Vlokje nu vaak en als ze over straat lopen dan lopen ze standaard hand in hand O+ En Jewel zingt tegenwoordig altijd liedjes voor Vlokje, met de bijbehorende bewegingen die Vlokje dan probeert na te doen. Mijn heerlijke duo O+ Toch vind ik het ook lastig, miste ik de laatste tijd wat praktische en mentale steun thuis door omstandigheden met vrouwlief, ben ik zelf zo moe dat ik 's avonds bijna letterlijk omkukel. Ik geniet minder van de meiden dan ik zou willen en ze maken het mij soms met hun gedrag ook onmogelijk om van ze te kunnen genieten. Tropenjaren :+
pi_188556513
@LeSage
Geweldige eigenschap, dat gedag zeggen, hopen dat dat er lang in blijft hangen! Vind het allermooist dat eigenlijk alle mensen, jong of oud, nors of vrolijk met een lach omkijken als zo'n kleintje gedag zegt. :9 Hier hebben we er eentje die op de kinderopvang letterlijk iedereen gedag zwaait bij het binnen komen en weggaan. :')

@minilot
We mogen weer even in hetzelfde topic! <3 Ik heb nog vaak foto's teruggezocht van je eet-creaties uit het babytopic om weer inspiratie op te doen wat ik onze dame kon voeren. Soms zo eenvoudig, maar kon er niet opkomen en genoot altijd van jouw buffetjes! :9

Wanneer begonnen jullie dreumessen met de dierengeluiden?

Qua boeken.. Verse dreumes natuurlijk, maar hier is ze vooral gek op 'Raad eens hoeveel ik van je houd', Jip en Janneke en Rupsje Nooitgenoeg in alle variaties.

@Aure
Oh! Mooiste vis van de zee! Die wil ik! :9 Hebben de traktatie in die stijl gemaakt, maar was het boek even vergeten, die komt op de lijst hier!

@Schanu
Arm Vlokje.. Helpt tandengel een beetje? Hopelijk zijn je tropenjaren even tropendagen/weken geweest en krijg je even adempauze binnenkort...

--

We zijn hier heel druk met 'Ik ga je pakken !!!' Waarna Saar enthousiast kirrend achter je aan komt (ze snapt dus nog niet wie wie gaat pakken...) Als ze eenmaal bij je is heeft ze het niet meer van de lol. Giebelend, lachend, kirrend op je af en helemaal dubbel als je elkaar vindt!

Zo leuk om al die bekende namen uit het babytopic hier weer terug te zien!! O+ O+ O+
pi_188557102
quote:
3s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:34 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Ik probeer juist om boekjes weer vaker te lezen in plaats van steeds wat nieuws zoeken. Banaan vindt die herhaling fijn en babbelt dan ook mee.
Yup, de verse aanvoer vanuit de bieb is er ook vooral voor ons eigen voorleesplezier als ouders. Aan de andere kant: als een biebboek bevalt moet -ie meteen ook váák voorgelezen worden en na een paar keer babbelt Günther dan inderdaad al mee, dus daar hebben we onze eigen huisvoorraad niet per se bij nodig. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188557119
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:29 schreef NicolasJoy het volgende:

@:minilot
We mogen weer even in hetzelfde topic! <3 Ik heb nog vaak foto's teruggezocht van je eet-creaties uit het babytopic om weer inspiratie op te doen wat ik onze dame kon voeren. Soms zo eenvoudig, maar kon er niet opkomen en genoot altijd van jouw buffetjes! :9
Aww, da's leuk om te horen!

En O+ @ ik ga je pakken!
Let me see you stripped down to the bone
pi_188557201
Dank voor de boekjesinput tot dusver, lieverds! ^O^

Hier de alweer gelezen zooi sinds Günther twintig minuten geleden wakker werd uit dutje:


Is nu gelukkig even met z'n paps naar de kinderboerderij, dus ik heb voorleespauze :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_188561382
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Yup, de verse aanvoer vanuit de bieb is er ook vooral voor ons eigen voorleesplezier als ouders. Aan de andere kant: als een biebboek bevalt moet -ie meteen ook váák voorgelezen worden en na een paar keer babbelt Günther dan inderdaad al mee, dus daar hebben we onze eigen huisvoorraad niet per se bij nodig. :)
Per leesbeurt pak ik:
Grote stapel Clavis peuter boeken
Stapeltje kleine boekjes Eric Carle
Alle Dick Bruna boekjes
Twee of vier gouden boekjes om uit te kiezen
Een door mij gekozen Disney boekje
Jip en Janneke
Er was eens...
Verhalenboek van de bieb over ridders
Stapeltje kleine boekjes van Clavis peuter
Grotere boeken van Eric Carle
Overigen

Zo zijn er dus tien leesopties en drie vaste leesmomenten tijdens het eten.
Alleen er was eens komt me weleens echt de neus uit omdat het de eeuwige favoriet is. Ik wil best eens zijn favoriete boek lezen maar doe dat dus geen twee keer per dag. Het moet inderdaad voor mij ook leuk blijven. Tussendoor mag hij pakken wat hij wil maar veel meer dan plaatjes kijken komt het dan niet. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188561414
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:24 schreef minilot het volgende:
Dank voor de boekjesinput tot dusver, lieverds! ^O^

Hier de alweer gelezen zooi sinds Günther twintig minuten geleden wakker werd uit dutje:
[ afbeelding ]

Is nu gelukkig even met z'n paps naar de kinderboerderij, dus ik heb voorleespauze :')
Wauw..

Ik geloof dat ik mij even mag gaan instellen op meer boekjes lezen als ik dat zo zie. (en lees van @Pannenkoekenmix)
pi_188561620
@NicolasJoy ik lees al tijden wanneer ik klaar ben met eten en hij nog niet. Dan eet hij nog lekker wat door (of hij begint eindelijk met eten).

Vandaag wou Banaan orang oetang uitspreken maar het klonk als oma tang. Manlief en ik hoorden het allebei los van elkaar zo. :D
Laatst was het panda, papda en mamda. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188561642
Jeetje, jullie hebben zelfs echt schema’s en dagtaken aan het voorlezen :D
Ik kan me voorstellen dat je er dan ergens wel genoeg van hebt.
Ik heb dat zelf af en toe met het puzzelen van S. en het ‘eten’ uit de Ikea keuken. Na 6 puzzels en 40 bordjes ‘(ba)naan/tosti/pizza/(to)maat/cracker’ vind ik het wel tijd voor iets anders.

Net na het eten een boze Mijm, die papa ‘nasi’ ging voeren. Althans, dat dacht papa. Het bleek ‘(spi)nazie’ te zijn en ik hoorde een opgeluchte ‘jah’ van Mijm toen ik het goed herhaalde :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188562380
Hier ook een kind wat opzich wel van lezen houdt, maar héél weinig geduld heeft om te wachten met omslaan van de bladzijdes, wat voorlezen vrij frustrerend maakt :+ Ze kan soms wel zelf een tijdje zoet zijn met door een boekje bladeren. Favorieten zijn vooral dingen als Nijntje en Rupsje Nooitgenoeg, de kort maar krachtige boekjes dus :7

Exode, sterkte met de sprong, blijven lastige periodes he :{

PKM, heel herkenbaar van dat snelle van slag zijn, hier is ze ook enorm gevoelig op het moment. Ben echt uitgeput ‘s avonds :X

Schanu, wat klinkt dat lief die twee kleine zusjes, en ja de ruzies zullen ook best pittig kunnen zijn :o

NJ, dat “ik ga je pakken” is hier ook nog steeds populair, maar inmiddels kruipt/loopt ze dan heel hard giechelend weg. Jullie variant klinkt wel heel vertederend :D O+

Mijm, het is ook wat als ze je niet begrijpen he? Hier kan ze soms ook zo beteuterd jah zeggen als we eindelijk snappen wat ze wil :+

Wij waren vandaag naar de dierentuin, en we hadden zo’n leuke dag, C was bij vlagen heel dwars maar ook heel gezellig O+ Ik erken nu wel de nadelen van een ongeleid wandelend projectiel want ze wil heel veel lopen en gaat nog alle kanten op _O- Maar het plezier wat ze er in heeft is zo aanstekelijk;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188563351
Sofie had vanochtend gelukkig geen last meer van haar lip. En de 2de boventand is door *O* of haar tandvlees is er gister afgeschraapt... :X :P

Rena; wat een schattige foto van C hand in hand met papa en zus O+ En wat ziet ze er ineens wijs en groot uit zo alleen lopend!

Sofie leest graag boekjes, zowel alleen als samen. Ze kan er echt voor gaan zitten nu. Ze vindt de gruffalo leuk, het dieren ABC van Eric Carl (vind ik zelf ook erg leuk). En de Ikea heeft zo’n box met 3 boeken. Die vindt ze ook leuk.
In elke ruimte waar ze weleens speelt liggen een paar boekjes op haar hoogte. En ze gaat dan regelmatig zitten bladeren.

Vandaag wezen wandelen op de Veluwe. Erg mooi! En heerlijk met Sofie in de draagzak. Ze kan er nog steeds lekker in slapen. Maar het werd wel erg warm! Toen ik haar uit se draagzak haalde had ze een heel nat kruis van mijn zweetbuik :')
Op het terras zat ze continu nieuwsgierig om zich heen te kijken. En contact te maken met de mensen om haar heen. Kijk je achterom zit er ineens 3 oudere dames te zwaaien :) hopelijk blijft ze dat vrije en nieuwsgierige houden O+
pi_188563877
De kaptein groet iedereen die hij tegenwoordig tegen komt met "goeiemorgen" soms aangevuld met wat hij aan het doen is "goeiemorgen! kaptein fietsen" of "goeiemorgen! kaptein boogie rijden" (hij noemt de buggy altijd boogie, geen idee waarom :D)

Oh en het is de hele dag goeiemorgen _O- ongeacht t tijdstip O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188568126
Oh ldg de goeiemorgen wat klinkt dat ongelooflijk schattig O+

Rena wat is ze blij aan de wandel. Daar word ik helemaal vrolijk van :D

Hier lezen we ook wel boekjes. Maar mini vind het gelukkig ook leuk ze zelf door te bladeren. Ik heb hetzelfde als LeSage. En ben er op een gegeven moment wel klaar mee. Ik ben meer van het samen apart spelen. Kinderen boekje, mama boekje. Kinderen knutselen, mama knutselen. Gezellig samen maar toch mijn eigen ding..
pi_188568175
Kaptein is vandaag 2 als je uitgaat van de Uitgerekende datum. Irl duurt het nog ffies tot ie jarig is. We vierden het met een meltdown omdat de hond aan zn treintje snuffelde :') "nee letsie! VAN MIJ, VAN MIJ :(!!"

This is gonna be so much fun :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188568983
Woehoe voor de boventand van Sofie.
Tja, rena, die sprongen mogen van mij gestolen worden helemaal omdat deze samenvalt met een B die mank loopt en met de dag minder gezellig wordt. Hopelijk kan ie snel weer normaal lopen (en vooral rennen, klimmen, voetballen en hutten bouwen) hij zit nu vooral Juul in de weg en andersom.
LDG, die hond ook, dat ie niet snapt dat ie van de trein af moet blijven.

Gisteren met het avondeten hadden we een classical Juul. Heel gezellig, alleen maar lachen en kletsen. Maar als ze dan iets niet mag (in dit geval een hap van de frikandel speciaal), zo....echt het hele dorp heeft het gehoord denk ik.
B heeft nooit taferelen vertoond als liggen in het gangpad van de winkel, maar we zijn het erover eens dat Juul er zo 1 gaat worden die al voor de winkel gaat liggen. Die haalt het gangpad niet eens.

Heeft iemand een tip voor een baby/dreumes/wandelwagen proof strand? We willen morgen gaan als B een beetje te doen is tenminste. We denken aan Scheveningen omdat je daar natuurlijk de boulevard hebt waarop ik kan gaan lopen om mevrouw in slaap te krijgen in de wagen. Maar daar is het vast afgeladen morgen, mooi weer en noord en midden hebben nog vakantie.
Liefst niet verder dan een uur van Utrecht. (druk is het overal morgen, maar afgeladen is weer een andere dimensie)
We willen lekker spelen in het ondiepe water, beetje met een schepnet aan de gang, lunchen, Juul laten zandhappen etc.
pi_188569039
Zuid-Oost Brabant, dus weinig inspiratie wat zee betreft. Wel heerlijk O+

Rena, wat een schatje heb je toch. En wat goed dat ze zoveel wandelt nu!

LDG, als iedereen toch snapt wat je bedoelt is het ook veel handiger om altijd goedemorgen te zeggen. Lekker efficiënt!

Ik had een extra mega ondeugende peuter dreumes. Ik was even boven en de jongens waren beneden aan het spelen. Ik kom weer beneden en zie Mijm met een bordje vol chips op de bank zitten :X ‘Mama, pippies!’
_O-
De daaropvolgende driftbui (want chipjes weg) was minder lollig :{ :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188569256
Rena, fijne vakantie nog! Dat met de emmer is mij trouwens ook eens gebeurd :D

Haha LeSage, moest je er stiekem een beetje om lachen?

Exode, mijn inspiratie komt niet verder dan de Maarsseveenseplassen, Strijkviertel en de Haarrijnseplas ;) Soms gaan we naar Noordwijk, maar vooral omdat daar een losloopgedeelte voor de hond is. Hoe leuk het daar met kinderen is weet ik niet..

Malteser, wat fijn dat het zo goed gaat op school! Ik lees mee met jouw ervaringen, over twee weken is het bij ons ook zo ver.

M vindt boekjes lezen ook erg leuk. Soms op schoot, soms samen. Ze is gek op Nijntje dus alles waar dat konijn op staat vindt ze goed om te lezen. Ik moet zeggen dat ik de boekjes van haar oudere broer een stuk leuker vind om voor te lezen wel. Boer Boris is favoriet!

M is inmiddels al 1,5! Haar nieuwste favoriete bezigheid is al haar eten van tafel te gooien. Hebben jullie dreumesen dat ook? De hond groeit inmiddels dicht...
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:42:38 #37
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_188569315
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:01 schreef exode het volgende:
Woehoe voor de boventand van Sofie.
Tja, rena, die sprongen mogen van mij gestolen worden helemaal omdat deze samenvalt met een B die mank loopt en met de dag minder gezellig wordt. Hopelijk kan ie snel weer normaal lopen (en vooral rennen, klimmen, voetballen en hutten bouwen) hij zit nu vooral Juul in de weg en andersom.
LDG, die hond ook, dat ie niet snapt dat ie van de trein af moet blijven.

Gisteren met het avondeten hadden we een classical Juul. Heel gezellig, alleen maar lachen en kletsen. Maar als ze dan iets niet mag (in dit geval een hap van de frikandel speciaal), zo....echt het hele dorp heeft het gehoord denk ik.
B heeft nooit taferelen vertoond als liggen in het gangpad van de winkel, maar we zijn het erover eens dat Juul er zo 1 gaat worden die al voor de winkel gaat liggen. Die haalt het gangpad niet eens.

Heeft iemand een tip voor een baby/dreumes/wandelwagen proof strand? We willen morgen gaan als B een beetje te doen is tenminste. We denken aan Scheveningen omdat je daar natuurlijk de boulevard hebt waarop ik kan gaan lopen om mevrouw in slaap te krijgen in de wagen. Maar daar is het vast afgeladen morgen, mooi weer en noord en midden hebben nog vakantie.
Liefst niet verder dan een uur van Utrecht. (druk is het overal morgen, maar afgeladen is weer een andere dimensie)
We willen lekker spelen in het ondiepe water, beetje met een schepnet aan de gang, lunchen, Juul laten zandhappen etc.
In Zandvoort heb je ook boulevard om te lopen én er ligt bij een van de tenten een speciale mat om met een rolstoel een heel eind het strand op te kunnen, dus is ook handig met een kinderwagen lijkt me. Ik zal even voor je googlen waar dat is

Edit: dat is bij strandtent Thalassa. En die tent ligt 5 minuten lopen van station Zandvoort, mocht ov ook een optie zijn!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_188569428
Thx LadyS, goede tip!

OT, bij de Maarsseveense Plassen hebben we een abo en zetten er regelmatig de vouwwagen op het dagcamping deel neer. Daar hangen we vast zaterdag en zondag weer rond. Nu willen we echt naar de zee O+ (ik vind de Haarrijnse Plas echt vreselijk overigens, geen schaduw, vies zand etc).

We gingen regelmatig naar Kijkduin, Noordwijk, etc, maar ik heb gewoon geen idee meer of dat een beetje wandelwagen vriendelijk is. En de kans is 99% dat onze grote jongen ook nog eens achterop de wagen gaat staan vanwege ze voet dus door het zand banjeren is niet echt een optie.
pi_188569446
Ben zelf nog nooit bij de Haarrijnse plas geweest eigenlijk, maar zo te horen hoeft dat dus ook niet :D
pi_188569473
Haha, nee ik zou het overslaan OT. De Maarssevense Plassen vind ik wel top en met wat oudere kinderen is de Strook aan de Loosdrechtse Plassen leuk. Wij wonen exact tussen de Maarsseveense Plassen en de Loosdrechte Plassen in. Beide fietsbaar voor ons, maar de Strook is niet aflopend, je springt meteen het diepe water in. (er is een zandstrandje voor kleine kinderen, maar dat is echt klein)
pi_188569589
Ah, dan woon jij heel mooi!
Mijn oudste vindt water geweldig, dus wellicht komen we jullie nog eens tegen bij de Maarsseveense plassen :)
pi_188570328
Je hebt bij hoek van holland een stuk waar ze een soort betonplaten pad op het strand hebben liggen, niet km's lang maar wel een soort pad langs alle strandtenten ect. Misschien lang genoeg om dreumessen in slaap te rijden :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188570357
En misschien de draagzak/doek mee naar het strand ipv de wagen (weet niet of jullie die hebben :P?)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188571575
Ik heb hardop gelachen bij het beeld van alle honden hier. Met de treintjes, dichtgroeien.. Het wordt wat bij m'n ouders met de hond. Dan gaat ook al het eten ernaast zodra ze ziet dat de hond graag eet. :@
pi_188572115
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:49 schreef exode het volgende:
Thx LadyS, goede tip!

OT, bij de Maarsseveense Plassen hebben we een abo en zetten er regelmatig de vouwwagen op het dagcamping deel neer. Daar hangen we vast zaterdag en zondag weer rond. Nu willen we echt naar de zee O+ (ik vind de Haarrijnse Plas echt vreselijk overigens, geen schaduw, vies zand etc).

We gingen regelmatig naar Kijkduin, Noordwijk, etc, maar ik heb gewoon geen idee meer of dat een beetje wandelwagen vriendelijk is. En de kans is 99% dat onze grote jongen ook nog eens achterop de wagen gaat staan vanwege ze voet dus door het zand banjeren is niet echt een optie.
heb je een kinderwagen of een buggy?
wij hadden op vakantie de buggy mee. buggy ingeklapt dragen tot de vloedlijn en vanaf daar kan je prima wandelen.
pi_188572162
Thanks voor het meedenken! We hebben Juul in de wandelwagen nog. We zitten met B van 5,5 jaar die groot is voor zijn leeftijd en door zijn gekneusde voet niet lang kan lopen. De kans is aanwezig dat we ook de bolderkar meenemen (volksverhuizing).

We gaan kiezen tussen Zandvoort, Kijkduin (daar ook een rolstoelpad gevonden) en Hoek van Holland.
pi_188572238
bolderkar klinkt nog beter, dan kunnen ze beide zitten.
pi_188572421
Voor alle Boer Borisliefhebbers: in oktober komt er een nieuw boek uit!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_188572953
Leuk DaD, dank voor de tip!
pi_188577073
Goed meedoen lukt me niet echt op het moment, dus ik heb me voorgenomen af en toe toch maar even binnen te vallen en gewoon iets te posten :7

Lezen: Kees kan hier tegenwoordig met name voor het slapengaan zo zoet op schoot een boekje lezen. Helemaal geconcentreerd dan, en sinds een paar weken lukken ook wat langere boeken waar iets minder in gebeurd. Overdag heeft hij daar zelden het geduld voor.

We dachten even dat de pre-peuterpuberteit was begonnen hier, want Kees was zo snel kwaad de laatste tijd. Inclusief dramatisch op de grond gaan liggen en hysterisch huilen. Toen hij ook slecht begin te eten, slapen en koorts kreeg toch even langs de huisarts gegaan, en weer een fikse dubbele oorontsteking. Na 2 bezoekjes KNO-arts, antibiotica kuur en oordruppels is alles nu weer rustig. Hij heeft z'n buisjes nog (nu 1 jaar), maar waren wat verstopt. Hopelijk 'doen' ze het nu weer goed.

En sindsdien dus weer een intens blij ei, die weer (redelijk) goed slaapt en eet. Arm mannetje, vind ik dan achteraf, want wat moet dat toch telkens pijn doen met die oortjes, dat z'n gedrag er zelfs zo van veranderd ;(

En nog 1 week werken volgende week en dan gaan we lekker op vakantie. 1e keer vliegen, ik ben heel benieuwd! 3 uurtjes, dus goed te doen, maar iemand nog nuttige tips? Al met al is het toch een lange dag, inclusief waarschijnlijk weinig slapen (als Kees niet in z'n bed ligt slaapt hij max 45 minuten, in bed 2 tot 3 uur...). Wel zin in vakantie *O*
pi_188577721
Qua vliegtuigentertaiment, wij hadden zo'n waterkleurboekje bij ons, wat kleine snackjes (rozijntje, koekje, zoute crackertjes),maar de grootste hit was de tablet met wat gedonwloade filmpjes en spelletjes. Kinderkoptelefoon erbij ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 28% gewijzigd door littledrummergirl op 22-08-2019 20:46:36 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188578283
Ik lees mee voor de vliegtuigtips!

Vorig jaar was U. een voorbeeldkind in het vliegtuig. Hij heeft de hele reis geslapen. Nu is het echt een draak, dus we houden ons hart vast.

Ik ben iig van plan mee te nemen:
- iPad met Nijntje en Bumba
— Spelletje op de iPad
- Kleurpotloodjes
- Een boekje (of 3)
- Kleine cadeautjes ingepakt zodat ie die, wanneer hij weer vervelend wordt, kan uitpakken en daar weer 2 minuten zoet mee zal zijn
- Voldoende eten zodat ‘ie stil is. :')
Protège moi de mes désirs.
pi_188579115
Koptelefoon is goed idee, ga ik nog even regelen!

En wat voor telefoon/tablet spelletjes zijn leuk voor een dreumes? Kees speelt nooit spelletjes (hebben geen tablet en onze telefoon mag hij niet ivm gooi gevaar :+ )
pi_188580358
Oh en iets fijns vetrouwds, een knuffel of een speen ofzo, tis allemaal al spannend genoeg O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 22 augustus 2019 @ 22:34:04 #55
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_188581155
@exode:
Als je naar Zandvoort gaat, parkeer dan niet bij het strand (duuuuuuur), maar in de buurt van de hoofdingang van Center Parcs (park dus, niet het hotel). Daar kan je gratis parkeren. Vanaf de hoofdingang is het 10 min lopen naar het strand, maar Thalassa is dan wel ietsje verder.
Let op: sommige straatjes zijn alleen voor bewoners (hoe ze dat willen controleren weet ik dan weer niet :D )
/tourzandvoort
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_188581744
U. en ik hebben een manier gevonden om samen te sporten. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_188581990
Wat slim Duman! :)

Wat sneu dat Kees weer oorontsteking had Ellie! ;( Casper heeft het ook regelmatig dus weet hoe naar het is; ik herken het hier ook juist vooral aan de gedragsverandering. Gelukkig knapt hij weer op :)

Ik woon 3km van Duitsland af, geen tips van mij Exode :')

Wat schattig van de kaptein en zn goedemorgen! Hij praat ook al goed he?

Banaan praat ook al zo goed vind ik!

Wanneer je dreumes verdacht stil is :') Oh en die knopjes, hier stelt meneer de timer van de oven soms in op 3 uur en 26 minuten ofzo en dan schrik je je om 23:36 oid een ongeluk :')

pi_188582303
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 14:27 schreef exode het volgende:
Thanks voor het meedenken! We hebben Juul in de wandelwagen nog. We zitten met B van 5,5 jaar die groot is voor zijn leeftijd en door zijn gekneusde voet niet lang kan lopen. De kans is aanwezig dat we ook de bolderkar meenemen (volksverhuizing).

We gaan kiezen tussen Zandvoort, Kijkduin (daar ook een rolstoelpad gevonden) en Hoek van Holland.
Ik lees hier alvast mee O-)

In Hoek van Holland ligt tegenwoordig een lang betonnen pad, langs de strandtentjes en daarna, tot de pier. Genoeg ruimte dus om Juul in slaap te rijden. En dichtbij gratis parkeren.

In Kijkduin een parkeerplek vinden met een beetje mooi weer vind ik echt verschrikkelijk. En ze zijn flink aan het verbouwen volgens mij, maar ik weet niet in welk stadium dat nu is :+

Geen ervaring met Zandvoort.
pi_188583975
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 20:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik lees mee voor de vliegtuigtips!

Vorig jaar was U. een voorbeeldkind in het vliegtuig. Hij heeft de hele reis geslapen. Nu is het echt een draak, dus we houden ons hart vast.

Ik ben iig van plan mee te nemen:
- iPad met Nijntje en Bumba
— Spelletje op de iPad
- Kleurpotloodjes
- Een boekje (of 3)
- Kleine cadeautjes ingepakt zodat ie die, wanneer hij weer vervelend wordt, kan uitpakken en daar weer 2 minuten zoet mee zal zijn
- Voldoende eten zodat ‘ie stil is. :')
Wij komen overmorgen hier binnen vallen, dus ik lees hier al mee! Madame wordt namelijk zaterdag 1!
Ik lees hier dingen die onze bijna dreumes ook doet: eten op de grond gooien (proberen we al af te leren) en laatjes open trekken... (voeten met paneermeel erop). Strand is hier midden-Friesland niet om de hoek, dus geen tips.

Ons voornemen is om in de herfstvakantie te gaan vliegen. Deze tips zijn wel handig :)
pi_188584044
Er is ook nog een op reis met kleine kinderen topic waar fijne tips in staan!

Wij vliegen ook in oktober, een vlucht van 12 uur :') We hebben een Wick air vliegtuig'bedje' (want eigen stoel geboekt voor Jip) , ik hoop dat dat het slapen voor hem makkelijker maakt. En ik ga een zoekzakje bestellen. Hij is er denk ik nog iets te jong voor maar vindt het knijpen in zo'n zakje waarschijnlijk al fantastisch op zichzelf. En samen kunnen we natuurlijk wel figuurtjes zoeken.
pi_188584132
Leuk, DUMAN! Jullie trokken vast veel bekijks (als je al iemand tegenkwam). :)
pi_188584408
Wij hebben er net 23 uur vliegen met een kleuter en een dreumes op zitten (en dat keer twee dus eigenlijk, want we moesten eerst er ook naartoe :+). De dreumes heeft:

- Peppa Pig gekeken op het schermpje van het entertainmentsysteem
- Geslapen
- Gegeten.

We hadden een kinderrugzak vol met stickers en dat soort dingen mee en daar is vrijwel niet naar omgekeken. Met een schermpje, eten (wij kregen kindermaaltijden, maar op zo'n korte vlucht neem ik aan van niet), en zakje met luiers/doekjes/schone kleding (wij kregen luiers, maar dat zal ook wel alleen voor langere vluchten zijn), en een zuigflesje melk om uit te laten drinken tijdens het opstijgen komt het allemaal goed. Vooral niet te druk om maken.

Goede reis alvast!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_188584560
Over ovenknopjes, dankzij M zijn we er achter gekomen dat je verschillende tonen piepjes kan instellen op onze oven :D En die gaan dan inderdaad plotseling af wanneer je het niet verwacht :D

Goede vliegtuigtips zijn er al langs gekomen! Wat voor ons vooral heel fijn was: wissel het af. Dus een half uurtje jij met de kleine, een half uurtje je partner. En er dan vooral niet mee bemoeien, maar lekker een boekje lezen tijdens het half uurtje 'vrij'.
pi_188584704
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 08:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij hebben er net 23 uur vliegen met een kleuter en een dreumes op zitten (en dat keer twee dus eigenlijk, want we moesten eerst er ook naartoe :+). De dreumes heeft:

- Peppa Pig gekeken op het schermpje van het entertainmentsysteem
- Geslapen
- Gegeten.

We hadden een kinderrugzak vol met stickers en dat soort dingen mee en daar is vrijwel niet naar omgekeken. Met een schermpje, eten (wij kregen kindermaaltijden, maar op zo'n korte vlucht neem ik aan van niet), en zakje met luiers/doekjes/schone kleding (wij kregen luiers, maar dat zal ook wel alleen voor langere vluchten zijn), en een zuigflesje melk om uit te laten drinken tijdens het opstijgen komt het allemaal goed. Vooral niet te druk om maken.

Goede reis alvast!
Met wie vlogen jullie ook alweer? En hoe beviel het Wick air opblaasding?
pi_188584741
Beuh, O heeft besloten dat het uitslapen tot 6.15 gedaan is, het was vanmorgen voor 5 uur...

En hij schreeuwde T ook nog eens wakker. Ik hoop dat het weer beter wordt, ik zie terug naar af eigenlijk niet zo zitten....
pi_188584967
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 08:47 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Over ovenknopjes, dankzij M zijn we er achter gekomen dat je verschillende tonen piepjes kan instellen op onze oven :D En die gaan dan inderdaad plotseling af wanneer je het niet verwacht :D

Goede vliegtuigtips zijn er al langs gekomen! Wat voor ons vooral heel fijn was: wissel het af. Dus een half uurtje jij met de kleine, een half uurtje je partner. En er dan vooral niet mee bemoeien, maar lekker een boekje lezen tijdens het half uurtje 'vrij'.
Dit! Mars wisselde na een half uur van schoot. Werkte heel goed. Dat ‘vrij’ zijn gold dan weer niet want degene die Mars niet had, had Twix naast zich.
Maar Mars vond het vliegen prima. Keek zijn ogen uit het eerste half uur. Dronk wat tijdens het opstijgen uit een rietjesbeker, at een koekje, we hadden wat boekjes mee, het ging echt zoveel makkelijker dan we gedacht hadden.

Duman, wat goed bedacht! En sportief ook.

BelleFleur: hahahaha, lekker die vlokken.

Jagar, ohnee, balen. Koffie?
pi_188585087
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:01 schreef Aure het volgende:

[..]

Met wie vlogen jullie ook alweer? En hoe beviel het Wick air opblaasding?
We vlogen met Cathay Pacific.

De Wick Air hebben we vrijwel niet gebruikt. Bij een plek met extra beenruimte is hij helemaal niet handig. Daarbij viel de kleuter eigenlijk steeds zonder aankondiging in slaap, dus dan gingen we niet eerst weer dat ding opblazen. Hij sliep net zo lief zo. :D.



En Bob sliep heerlijk in haar veel te kleine wiegje. :+.

Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_188585247
:D

Volgens mij is Jip al te zwaar voor een babybedje van KLM ;( zit nog in dubio of ik het toch ga vragen en voor die plekken met extra beenruimte ga of dat ik gewoon een rijtje van 3 aan de zijkant reserveer :P daar past dat opblaasding dan wel weer ideaal tussen en dan kan Jip daar gewoon op tukken.
pi_188585335
Bob is 22 maanden en 12 kilo, maar daar hebben ze helemaal niet naar gevraagd. Nadeel van het wiegje was dat we haar er weer uit moesten halen bij turbulentie. Maar goed, als je kind languit op een stoel ligt te slapen is dat ook zonder riem en dan moet je die in het geval van turbulentie toch ook weer vast zien te krijgen.

Als je de Wick Air al hebt én je hebt een stoel voor Jip, dan zou ik voor de gewone zitplekken zonder extra beenruimte gaan.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_188585470
Wij kregen met onze dreumes van 18 maanden (vloog bij ons op schoot, 10 uur vliegen) ook een baby bed in het vliegtuig (AirFrance) maar dat was veel te klein en vond hij daarom lava. Bij het inchecken van de terugvlucht heb ik daarom dat ding afgeslagen. Toen kregen we alleen geen rij vooraan, wat ik wel had geboekt. Dat was de zoveelste teleurstelling die vermoeiende dag en toen heb ik me toch een partij moeilijk staan doen daar (doe ik anders nooit!) Toen mochten we de vierde stoel in onze rij ook gebruiken en dat was echt hemels voor ons en de dreumes.

Ah, ik lees nu dat Jip een eigen stoel heeft. Dat is dus echt super fijn! Dat was het moraal van mijn verhaal!
pi_188585617
Ja we hebben inderdaad een eigen stoel voor hem geboekt! Zag het niet zitten om 12 uur lang met hem op schoot te zitten (zelfs al wissel je dat af). Denk dat ik gewoon voor een rijtje van 3 aan de zijkant ga.
pi_188585870
Even speciaal voor @NicolasJoy, het ontbijt van daarnet :+

Let me see you stripped down to the bone
pi_188586388
:9
pi_188587997
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:25 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dit! Mars wisselde na een half uur van schoot. Werkte heel goed. Dat ‘vrij’ zijn gold dan weer niet want degene die Mars niet had, had Twix naast zich.
Maar Mars vond het vliegen prima. Keek zijn ogen uit het eerste half uur. Dronk wat tijdens het opstijgen uit een rietjesbeker, at een koekje, we hadden wat boekjes mee, het ging echt zoveel makkelijker dan we gedacht hadden.

Dit hadden wij ook, maar in tegenstelling tot zijn zus vindt T filmpjes kijken erg leuk, dat mocht hij dan ook onbeperkt doen in het vliegtuig :D

Jagar, balen! Hoop dat het eenmaal was vanmorgen.
pi_188588580
LDG, was de Kapitein zo overtijd geboren dat gisteren je UD was :o ? Alweer bijna 2 joh! En die honden en de nieuwsgierige neuzen ook altijd he, wel goed dat hij zijn grenzen aangeeft :P

Exode, geen tips voor strand, wel herkenning van het pittige karaktertje _O- Daarom ga ik nog altijd met de wandelwagen naar een supermarkt voorlopig, ze is nog zo ongeleid nu dat ze dan voor mijn eigen rust het beste in de wagen zit :P

LeSage, had hij de chipjes zelf gepakt :o ? Of van zijn broer gekaapt :P ?

OIT, wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die zulke dingen overkomt :+ Hier ook nog steeds een dreumes die veel op de grond veegt, haar drinkbeker smijt ze ook echt tegenwoordig }:|

Elliebel :W Leuk om je weer eens te lezen :) Wat sneu toch voor Kees met zijn oortjes weer ;( Fijn dat het iig voor de vakantie over is, waar gaan jullie heen? Geen vliegtuigtips verder, ik ben niet dol op vliegen dus dat staat hier voorlopig (nog) niet op de planning :@

Duman, superleuk zo op pad met je kleine U O+ en wat ben jij toch een knappe vrouw om te zien :)

Fleur, hier ook een die het ovenalarm al weet in te stellen, pas geleden ging hij af toen ze al een tijdje op bed lag, ik keek wel even raar op _O- Lekker rommelkontje die Casper!

Aure, 12 uur vliegen :o Waar gaan jullie heen?

Jagar, wat beroerd, ging het de vorige nachten wel goed? Hopelijk een uitzondering dit.

Mini, ziet er lekker uit zeg!

Ik heb even voor mezelf hier, man en S zijn bowlen en C ligt op bed voor zo lang het duurt, haar overdagdutjes zijn erg matig op het moment, maar goed, ze slaapt de nachten best oké dus we mogen ook niet klagen, haar humeur is verder best goed ook. Merk wel dat ik ‘s avonds echt gesloopt ben, voor mij is het geen vakantie in de zin van lekker uitrusten, maar het is wel heel gezellig en leuk met de meiden O+ C past zich best goed aan, op de enkele dreumesdriftbui na wat er gewoon bij hoort, maar ik kan er steeds beter mee omgaan.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188588624
Naar Azië rena O+ O+
pi_188588642
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 14:21 schreef Aure het volgende:
Naar Azië rena O+ O+
Jaloers! 1 land of meerdere landen? Ik heb ooit stage gelopen in Indonesië, dat blijft mijn favoriet O+
pi_188588682
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 14:21 schreef Aure het volgende:
Naar Azië rena O+ O+
Gaaf!! Zou ik ook nog wel eens heen willen O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188588733
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 14:23 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Jaloers! 1 land of meerdere landen? Ik heb ooit stage gelopen in Indonesië, dat blijft mijn favoriet O+
Ja indonesie O+ en cambodja O+ ook awesome.

Thailand vond ik dan weer muh :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188588797
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188589272
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:41 schreef Aure het volgende:
:D

Volgens mij is Jip al te zwaar voor een babybedje van KLM zit nog in dubio of ik het toch ga vragen en voor die plekken met extra beenruimte ga of dat ik gewoon een rijtje van 3 aan de zijkant reserveer :P daar past dat opblaasding dan wel weer ideaal tussen en dan kan Jip daar gewoon op tukken.
Wij zijn naar Thailand gevlogen met M van 10 maanden en hij paste qua gewicht nog wel in het mandje, maar qua lengte kon het net (niet) meer. Alleen tijdens de nachtvlucht heeft hij er in geslapen. Voor de rest diende het vooral als opslagplek voor alle spullen. Wij wilden niet elk half uur de koffer uit het bagagerek hoeven halen.
De plekken tegenover een muurtje zijn wel echt een aanrader om die te boeken! Manlief en ik zaten af en toe een beetje schuin met onze benen zodat M op de grond kon spelen. Dat was maar 1m2, maar genoeg om zich een half uur te vermaken. En verder lekker wandelen en rond laten kruipen in het vliegtuig. En wat Malteser ook al voorstelde: echt even afwisselen met het opletten/vermaken van de kleine. De ander kon zo even dommelen/film kijken. Wij vlogen met de KLM en zij waren ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Vliegen met een kleine is me 100% meegevallen.
pi_188589684
Ohja op de grote stukken hebben we nachtvluchten dus ik hoop eigenlijk dat hij dan het grootste deel van de tijd slaapt :+
pi_188590968
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 14:38 schreef Aure het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vet! Fingers crossed dat hij lekker gaat slapen idd (ook voor de medereizigers :+)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188592856
Het is Kijkduin geworden vandaag en dat was prima! Een heel stuk verhard pad en Juul heeft 45 minuten in de wagen geslapen. (thuis slaapt ze naar een KDV dag tussen de 3 en 4 uur, maar ach) Dus aanrader voor de kinderwagenmama's en papa's. Wij zijn bij Hudson Beach gaan zitten, prima, niet echt druk en wc gratis. (ja dat vind ik belangrijk als ik ergens drink en eet, ga ik niet voor de wc betalen)

Ze vond het geweldig op het strand, wel 3 keer van outfit moeten veranderen vanwege doorlekpoep, neerploffen in de golfen omdat mama net even niet oplette (ik had haar vast terwijl ze aan het trappelen was in het water, ze schopte water naar B en ineens plofte ze met haar billen in het water. Hilarisch vond ze het) en een ijsje.

Het was gewoon echt een topdag, B was in zijn nopjes en Juul zat van top tot teen onder het zand en bleef lachen.

Wat een stoere ouders hier met vliegen. Ik ben wat dat betreft echt een softie. Voordat B en Juul er waren hebben we best wel wat verre reizen gemaakt. Namibie, 3x Amerika, Thailand, Zuid Afrika etc. Maar ik moet er nu niet aan denken. Ik vind vliegen vreselijk, geen vliegangst, ik vind het gewoon enorm stom. Ik heb het dan al druk genoeg met mezelf zeg maar.
pi_188593291
Dat klinkt heerlijk, Exode! Fijn dat jullie zo hebben genoten :)

En zo stoer zijn wij ook niet hoor. We hebben dit jaar een keer gevlogen met twee kinderen, en dat was omdat we uitgenodigd waren door vrienden die op Malta wonen. Andere vakanties doen we met de auto, bij voorkeur naar een kindvriendelijk vakantiepark :’) Dat had ik tien jaar geleden niet gedacht :D
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:54:23 #86
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_188593529
Klinkt als een fijne dag, Exode!
Wij waren ook naar het strand, maar dat is dan ook op loopafstand voor ons. Mie eet de hele tijd zand :{ om gek van te worden. Ik hoop niet dat het kwaad kan. En hij vindt de zee niet zo leuk, lijkt wel of hij het eng vind, ook de svinnetjes.

Ik vlieg nooit. Ik heb echt een ongegronde angst voor vliegen :'(. Ik zou willen dat ik het niet had, maar ik heb echt het gevoel dat ik mezelf en mijn gezin de dood injaag als we een vliegtuig instappen. En ja, ik ken de statistieken en autorijden is gevaarlijker, etc etc. We hebben ook meestal niet het budget om te gaan vliegen met zo'n groot gezin, dus ik kom steeds goed weg :') .
Ik heb wel besloten dat ik niet de vakantie van de rest van het gezin ga verpesten als we wel zouden kunnen gaan vliegen. Zeg ik nu :@ .
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_188593579
Schaamteloze spam. Kijk dit nou. Mooier wordt het niet. Ik kan wel huilen van geluk, mijn mannetjes. O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188594017
@D.U.M.A.N. Wauw, goede sportwijze gevonden! Groot genot voor U zeker ook met de snelheid en het uitzicht!

@LaBelleFleur27
Stilte is ineens niet meer goed na een bepaalde leeftijd hé.. :9 <3
Vlakbij Duitsland ook? Noord, midden of zuid Nederland?
Goed gevonden al wel, die choco vlokken! :')

@DevilsAndDust Dapper, 23 uur enkele reis! Ik zie al open tegen een paar uur en het houdt me daarmee al tegen, maar als ik dit zo lees... :9
Gaaf ook wel zo de foto's, ziet er heerlijk ontspannen uit! <3

@minilot
Yay, minilot ontbijtjes! Ik denk dat ik maar gewoon 'ns langs moet komen op een ochtend en dan met jullie mee doe! 't oogt ook gewoon alleen al leuk! (en lekker!)

@Malteser
Wat heerlijk! Rijkdom! <3

--

Verder bijgelezen, maar dus (nog) geen reiservaringen met de baby. Één keer weekend weg met het hele ouderlijke gezin+aanhang, maar die 2 dagen is ook alles. Dat schrok al zo af dat we nog niet weer op vakantie zijn geweest sindsdien. Komt wel weer!

Spannend voor morgen wel.. Eerste keer logeren! Keertje oefenen. :+
pi_188598037
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 08:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij hebben er net 23 uur vliegen met een kleuter en een dreumes op zitten (en dat keer twee dus eigenlijk, want we moesten eerst er ook naartoe :+). De dreumes heeft:

- Peppa Pig gekeken op het schermpje van het entertainmentsysteem
- Geslapen
- Gegeten.

We hadden een kinderrugzak vol met stickers en dat soort dingen mee en daar is vrijwel niet naar omgekeken. Met een schermpje, eten (wij kregen kindermaaltijden, maar op zo'n korte vlucht neem ik aan van niet), en zakje met luiers/doekjes/schone kleding (wij kregen luiers, maar dat zal ook wel alleen voor langere vluchten zijn), en een zuigflesje melk om uit te laten drinken tijdens het opstijgen komt het allemaal goed. Vooral niet te druk om maken.

Goede reis alvast!
Oh ja, ik las eerder dat je op weg bent naar Australie? Ik was stiekem al aan het wachten op je tips ;) Fijn dat het goed is gegaan!

Lees hier verder over mooie en verre vakanties O+

Wij vliegen in april naar New York of Boston, voor familiebezoek. Het is een vlucht van 'maar' acht uur, toch vind ik het heel spannend. We hebben twee keer eerder gevlogen met Toto, beiden een vlucht van een uurtje. De eerste keer was toen hij zes maanden was, dat was echt appeltje, eitje. De tweede keer was vorige maand, toen was hij rond de 15 maanden. We hadden nog de eerste keer in ons hoofd zitten, maar ja het is natuurlijk dan een heel ander kind. Daarnaast had ik per ongeluk geen raamplaats voor ons geboekt op de heenreis.

Dus de heenreis vond ik echt hard werken. Vooral dat we bij de gate in het vliegtuig heel lang aan het wachten waren voor vertrek. HIj wilde heel graag kruipen en klimmen en werd boos als dat niet goed lukte. We waren continu met hem in de weer. Daarnaast trok hij aan haren van zijn medepassagiers :D Gelukkig heeft hij niet gehuild.

Na de heenreis dacht ik: nooooit meer, Maar terug ging het een stuk beter met een raamplaats voor entertainment met het uitzicht, en het luikje wat open en dicht kan.

Voor de volgende reis boeken we wel een stoel voor hem, dan heeft hij wat ruimte om te klimmen en een plek om hopelijk op te slapen.

MIjn tips als chaotische stresskip:
- pak alles goed in, weet waar je wat kan vinden;
- stap als laatste in bij het boarden ook al heb je priority. Kan je kind nog even spelen. De tijd tussen het boarden en opstijgen is sowieso lang.

Twee tips _O_

Oh ja van deze site heb ik heel veel nuttige info gehaald.
pi_188598057
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 07:06 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Daarnaast trok hij aan haren van zijn medepassagiers :D
En er dan ook gewoon om lachen hè :X

Niet echt normaal dat je zoiets goed of leuk vindt.
Je kind kan er niks aan doen, maar jij als ouder wel.

Iets anders dan domweg het grappig vinden. Of je er nu iets aan hebt gedaan of niet, deze reactie laat zien dat je het stiekem wel tof gedrag vond. :r

En als je kind niet stil kan zitten, vlieg dan niet.
Ook het klimmen in de stoel en het raampje continu open en dicht doen is ontzettend irritant voor je medepassagiers. Maarja, wat zou het hè?!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2019 07:32:13 ]
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 07:32:58 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_188598073
Moest je weer even ventileren, mop?
disclaimer
pi_188598163
Ben het er wel een beetje mee eens zoals het in getypte tekst overkomt.
pi_188598168
Misschien vonden de medepassagiers het zelf wel grappig? :P
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:22:31 #94
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_188598175
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 08:19 schreef Aure het volgende:
Misschien vonden de medepassagiers het zelf wel grappig? :P
dan nog. Heb je kind gvd onder controle :X
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:23:15 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_188598177
Ennn daar gaan we weer ;(
disclaimer
pi_188598184
En sterkte vandaag NJ ;) ik vond de eerste keer logeren van Jip zowel spannend als heel erg leuk :D
pi_188598207
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 08:19 schreef Aure het volgende:
Misschien vonden de medepassagiers het zelf wel grappig? :P
Zou jij het grappig vinden dat een wildvreemd kind in een vliegtuig aan jouw haren trekt?
pi_188598210
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 08:30 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Zou jij het grappig vinden dat een wildvreemd kind in een vliegtuig aan jouw haren trekt?
Hangt een beetje van de situatie af :) zomaar uit het niets, nee dan niet echt. Maar als ik al contact heb met het kind dan zou ik er wel om kunnen lachen ja.
pi_188598248
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 08:31 schreef Aure het volgende:

[..]

Hangt een beetje van de situatie af :) zomaar uit het niets, nee dan niet echt. Maar als ik al contact heb met het kind dan zou ik er wel om kunnen lachen ja.
Niet iedereen in een vliegtuig zit te wachten op contact met een vreemd kind.
pi_188598258
Zucht,... ik zal het wel even toelichten. Deze dame die voor ons zat had inderdaad een heel leuk contact met ons kind, zowel voor als tijdens de vlucht. We letten 1 momentje niet goed op en voor ik het wist trok hij even aan de haren. Nee, dat vond ze niet leuk.

Overleefde ze de vlucht :Y
Had ze een trauma opgelopen :N
Liep ze vrolijk het vliegtuig uit :Y

En achteraf moesten wij erom lachen.. OHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat verschrikkelijk zeg.. nou nou poeh poeh...
pi_188598264


[ Bericht 100% gewijzigd door DorothyGale op 24-08-2019 08:37:58 ]
pi_188598271
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 08:35 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Niet iedereen in een vliegtuig zit te wachten op contact met een vreemd kind.
Uiteraard, dat lijkt mij logisch. Maar het lijkt mij niet dat DG haar kind expres aan iemands haren heeft laten trekken. Dingen gebeuren, get over it :)
pi_188598315
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 08:39 schreef Aure het volgende:

[..]

Uiteraard, dat lijkt mij logisch. Maar het lijkt mij niet dat DG haar kind expres aan iemands haren heeft laten trekken. Dingen gebeuren, get over it :)
Of gewoon zelf je kind vermaken en bij je houden en ook geen contact laten maken met andere passagiers.
  Moderator zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:56:01 #104
447051 crew  Peejtur
pi_188598438
Als er al contact is, is het een ander verhaal en dat moet gewoon ook kunnen. Het kwam in eerste instantie anders over.
pi_188599612
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 08:44 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Of gewoon zelf je kind vermaken en bij je houden en ook geen contact laten maken met andere passagiers.
Als je in je eigen bubbel wilt blijven zonder contact gewoon niet gaan vliegen.
Ik heb altijd contact in het vliegtuig (ik vlieg zonder kinderen), gewoon omdat je nou eenmaal met elkaar opgescheept zit.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:41:13 #106
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188599687
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:34 schreef exode het volgende:

[..]

Als je in je eigen bubbel wilt blijven zonder contact gewoon niet gaan vliegen.
Ik heb altijd contact in het vliegtuig (ik vlieg zonder kinderen), gewoon omdat je nou eenmaal met elkaar opgescheept zit.
Niet mee eens hoor :P ik hoef echt geen contact met andere.
Daarom ga ik ook echt niet vliegen tot hij 3/4 is ofzo :D

Verder geen mening over het voorval, ik was er niet bij.
pi_188599751
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:41 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Niet mee eens hoor :P ik hoef echt geen contact met andere.
Daarom ga ik ook echt niet vliegen tot hij 3/4 is ofzo :D

Verder geen mening over het voorval, ik was er niet bij.
Ik bedoel natuurlijk dat je in een vliegtuig met tientallen mensen die bovenop elkaar zitten, moeilijk alle contact kan vermijden. Ik ga geen levensverhalen delen, maar je zegt elkaar toch minstens gedag mag ik hopen als je naast elkaar zit.

Het is meteen zo zwart/wit, maar dat is natuurlijk ook fijner stoken. (Niet aan jou Sacre)
pi_188599836
Mooi ook dat mensen die hier nooit posten ineens hun mening komen geven over een situatie ooit in het vliegtuig. Alsof ze er naar zoeken in het forum. :')
pi_188599843
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:34 schreef exode het volgende:

[..]

Als je in je eigen bubbel wilt blijven zonder contact gewoon niet gaan vliegen.
Mwah. Ik zie vliegen en andere vormen van openbaar vervoer als manieren om van A naar B te komen, zonder enige vorm van sociale verplichting. Wanneer ik alleen reis is dat gewoonlijk ook simpel af te dwingen middels grote koptelefoon en stuurse blik :+ ^O^

Dat gezegd hebbende: als er een kleine koter aan me plukt vind ik dat wel schattig en op geen enkele manier bezwaarlijk, want daarvan verwacht ik absoluut niet dat ze rekening houden met mijn behoefte aan stilzwijgen en privacy :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_188600013
Ik geloof dat we het woord contact zien als hele conversaties samen hebben en vervolgens telefoonnummers uit te wisselen. Ik zie contact al als een simpele 'Goedemorgen/goedemiddag', of 'Mag ik er even langs, ik wil naar het toilet'. Of even drinken door te geven van de stewardess.

Ik heb best vaak alleen gevlogen en vlieg nu gemiddeld 2x per jaar alleen. Het is mij nog nooit gelukt om in volledige stilte zonder enig contact te vliegen. Maar wees niet bang, je kan gerust naast me zitten, ik vind het heerlijk om te lezen in het vliegtuig daar kom ik anders niet aan toe met 2 kinderen. :D

Wij hebben 1 keer gevlogen met B. Die was toen 1 jaar en 2 dagen en wilde de hele dag stappen. Dus ik heb dat gangpad 100 keer gehad in die 3,5 uur. Hij heeft met veel mensen oogcontact gemaakt en soms bleef ie even hangen. Hij wilde ook constant bij onze buurvrouw op schoot klimmen. Dat konden we steeds tegenhouden en dan gingen we hem afleiden, zij vond het hilarisch overigens maar bij een vreemde op schoot gaan zitten in een vliegtuig vind ik net een stap te ver.

Je zit met veel mensen in een kleine ruimte, als je al gaat zeuren om een kind die contact met je probeert te maken, is elke vlucht een hel lijkt mij.
(en needless to say is dat ik mij aan genoeg volwassenen irriteer in een vliegtuig)
pi_188600178
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:34 schreef exode het volgende:

[..]

Als je in je eigen bubbel wilt blijven zonder contact gewoon niet gaan vliegen.
Ik heb altijd contact in het vliegtuig (ik vlieg zonder kinderen), gewoon omdat je nou eenmaal met elkaar opgescheept zit.
Even gedag zeggen vind ik iets heel anders als een kind van iemand anders die steeds contact zoekt met je.
pi_188600265
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:19 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Even gedag zeggen vind ik iets heel anders als een kind van iemand anders die steeds contact zoekt met je.
Klopt, maar je brengt het alsof je geen enkel contact wilt. Als we ooit met onze 2 kinderen gaan vliegen, hoop ik dat ik goed genoeg in kan schatten wie er wel en niet van gediend is. En anders hoop ik vooral dat de medepassagier het tegen me zegt.
pi_188600324
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:26 schreef exode het volgende:

[..]

Klopt, maar je brengt het alsof je geen enkel contact wilt. Als we ooit met onze 2 kinderen gaan vliegen, hoop ik dat ik goed genoeg in kan schatten wie er wel en niet van gediend is. En anders hoop ik vooral dat de medepassagier het tegen me zegt.
Het probleem is dat de de meeste mensen niet zullen zeggen dat 0 zin hebben in jouw kind.
pi_188600344
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:32 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Het probleem is dat de de meeste mensen niet zullen zeggen dat 0 zin hebben in jouw kind.
Dan kijk ik goed naar rollende ogen :D
Lichaamstaal zegt ook al veel, gewoon niet reageren zegt al genoeg lijkt mij.

Onze zoon van 5 zocht gisteren ook contact met andere mensen op het strand, die draaiden toen hun rug naar ze toe. Hij snapt de boodschap dan niet, maar wij wel. Maar ik kan niet volledig voorkomen dat hij toch contact met ze zoekt. Ik leg het hem uit, roep hem terug, maar ik ga hem niet vastbinden. En in een vliegtuig is dat nog een stukje lastiger.
pi_188600689
Tja ik vind vliegen ook openbaar vervoer, dus als je vliegt, economy class, dan kan het dat er luidruchtig tuig in het vliegtuig zit, of dronken tokkies of kleine kinderen. Net als in een willekeurige metro op zaterdagavond. En natuurlijk doen ouders er alles aan om hun kind geen last te laten zijn voor anderen, maar helemaal voorkomen kan je nou eenmaal niet :N. Mja daar kies je imho voor als je ervoor kiest het openbaar vervoer te nemen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:15:34 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_188600809
Je kunt moeilijk verwachten geen last van andere mensen te hebben als je met een paar honderd man op enkele tientallen m2 moet doorbrengen natuurlijk :+
disclaimer
pi_188614138
Goedemorgen, weer een dreumes erbij! (en welkom terug mensen uit babytopic). Ik kom hier meeschrijven en wat meelezen bij de babies, want dat is zo kort geleden.

Gister is onze Madame 1 geworden!



en natuurlijk flink verwend


Leukste aan de loopfiets momenteel is dat nijntje erop staat, hele verhalen! Het fietsen snapt ze nog niet helemaal. Verder wat speelgoed weggelegd omdat ze momenteel alles weer in de mond zet, kiezen in aantocht?
pi_188614330
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 08:25 schreef Aure het volgende:
En sterkte vandaag NJ ;) ik vond de eerste keer logeren van Jip zowel spannend als heel erg leuk :D
Dankjewel!

Het was erg bijzonder :9 Ik denk dat ik 5x wakker ben geweest van 'Saar', terwijl ze niet aanwezig was. *) Kan haar de schuld niet meer geven van de gebroken nachten als ik zelf ook gewoon wakker word! Verder eigenlijk absoluut niet druk om gemaakt.. Misschien is dat anders als we haar zo hebben opgehaald en de verhalen komen. :9
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:29 schreef MissEnergy het volgende:
Goedemorgen, weer een dreumes erbij! (en welkom terug mensen uit babytopic). Ik kom hier meeschrijven en wat meelezen bij de babies, want dat is zo kort geleden.

Gister is onze Madame 1 geworden!

[ afbeelding ]

en natuurlijk flink verwend
[ afbeelding ]

Leukste aan de loopfiets momenteel is dat nijntje erop staat, hele verhalen! Het fietsen snapt ze nog niet helemaal. Verder wat speelgoed weggelegd omdat ze momenteel alles weer in de mond zet, kiezen in aantocht?
Nog gefeliciteerd! En Hoi Hoi! :D

Leuke cadeaus! Uitdaging natuurlijk om niet alles tegelijk aan te bieden, maar een beetje af te wisselen.. :+
pi_188614433
Gefeliciteerd MissEnergy!

NJ, spannend, zo’n eerste keer logeren. En bekend hoor, van het slechte slapen. Daar mag je gerust de kleine de schuld van geven. Verknallen heel je ritme }:| ;)

Gisteren een heerlijk dagje aan zee gehad met de mannen. Mijm kan zich tegenwoordig zo goed vermaken, fijn om dat te zien. Alle tentjes in de omgeving ook even ingepakt met zijn moves en gesjans.
Op de terugweg zat hij bij mij in de tula en dat gaat eigenlijk prima, alleen heeft hij ‘nijpen’ ontdekt en zit ik nu dus vol wondjes op mijn armen en rug :X en ik mocht van vriend niet klagen, want het viel vast wel mee ;( :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 10:13:10 #120
382129 crew  Donna
pi_188614526
Wat leuk @MissEnergy .
Wist niet dat je hier op het forum zat. :D

Die trein hebben wij ook. Groot succes nu inmiddels.
pi_188614929
Gefeliciteerd en welkom Miss Energy!
pi_188615494
Heerlijke reis in het vooruitzicht Aure! Extreem jaloers :') O+

Hoe is het bij jullie rena? Wat krijgt ze mooie krullen! O+

NJ ik woon in Twente en dan echt in het laatste dorp voor Duitsland, jij woont ook vlakbij de Duitse grens?

Welkom Miss Energy! Heerlijke foto’s O+

Wat een mooie foto van je duo LeSage O+

Casper heeft een mooie dag gehad gisteren, eerst gewandeld op de hei in mijn geboortedorp (ik wist niet dat het daar zo mooi kon zijn :')) en daarna naar de camping geweest waar mijn ouders staan, hij heeft de hele dag in de peutervijver gespeeld en is dan geloof ik het gelukkigst. Mijn buitenkind O+. Ik kom alleen zelf 6 handen te kort daar dus ik ga er toch niet zo snel alleen met hem naartoe helaas (ze staan er een half jaar met de caravan en ik woon er 10km vanaf). En mijn vriend houdt niet van campings }:|

pi_188615659
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:29 schreef MissEnergy het volgende:
Goedemorgen, weer een dreumes erbij! (en welkom terug mensen uit babytopic). Ik kom hier meeschrijven en wat meelezen bij de babies, want dat is zo kort geleden.

Gister is onze Madame 1 geworden!

[ afbeelding ]

en natuurlijk flink verwend
[ afbeelding ]

Leukste aan de loopfiets momenteel is dat nijntje erop staat, hele verhalen! Het fietsen snapt ze nog niet helemaal. Verder wat speelgoed weggelegd omdat ze momenteel alles weer in de mond zet, kiezen in aantocht?
Jeej, van harte en wat een dotje! O+
Die schildpad met vormenstoof op z'n rug kreeg mijnes afgelopen Pakjesavond van oma en sinds een maand of drie is het z'n Favoriete Ding Ooit :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_188615682
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:03 schreef minilot het volgende:

[..]

Jeej, van harte en wat een dotje! O+
Die schildpad met vormenstoof op z'n rug kreeg mijnes afgelopen Pakjesavond van oma en sinds een maand of drie is het z'n Favoriete Ding Ooit :D
Casper kreeg ‘m met z’n verjaardag en het is hier ook altijd een hit geweest :)
pi_188615683
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:03 schreef LeSage het volgende:
Gefeliciteerd MissEnergy!

NJ, spannend, zo’n eerste keer logeren. En bekend hoor, van het slechte slapen. Daar mag je gerust de kleine de schuld van geven. Verknallen heel je ritme }:| ;)

Gisteren een heerlijk dagje aan zee gehad met de mannen. Mijm kan zich tegenwoordig zo goed vermaken, fijn om dat te zien. Alle tentjes in de omgeving ook even ingepakt met zijn moves en gesjans.
Op de terugweg zat hij bij mij in de tula en dat gaat eigenlijk prima, alleen heeft hij ‘nijpen’ ontdekt en zit ik nu dus vol wondjes op mijn armen en rug :X en ik mocht van vriend niet klagen, want het viel vast wel mee ;( :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeeee, wat zomers! _O_ Toffe foto! En herkenbaar van het knijpen. }:|
Let me see you stripped down to the bone
pi_188615740
Günther en vaderlief zijn zwemmen bij lokaal meertje met strandje. Ik zou eigenlijk mee, maar ochtendmisselijkheid like a muthaf*cker dus ik zit nu met een boek op schoot op de bank knorrig naar het lekkere weer te staren :')

Er komen bij Günther intussen elke dag wel nieuwe woorden bij, zo tof! O+ Tweewoordenzinnetjes nog niet echt, maar wel meervoudige omschrijvingen: "Walvis! Blauw" (bij boekje) "Pappa! Nat!" (in badkamer) en dat voelt wel als progressie *)
Rechtop lopend met z'n hand aan de leuning de trap af is doodeng om te zien, maar wil -ie momenteel per se en het gaat wonderwel goed. Lijkt dan ineens al zo groot! Verder geloof ik geen updates :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188615774
Oh, en de 'o'-klank lukt nog niet helemaal, maar Oettoe is ook best een leuke naam :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_188615814
Oh, en qua speelgoed wil Günther het cheapass magnetische tekenbord van de Lidl aanraden: wordt danig mishandeld maar is tot nu onverwoestbaar gebleken ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door minilot op 25-08-2019 13:14:13 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_188615932
Oh, mini. Die blauwe ogen, die gaat harten veroveren later.... O+

Hier ook zo’n magnetisch tekenbord, is bij beide kinderen een hit...

Fleur, volgens mij heb ik het al eens gevraagd, maar waar woon je dan? Mijn ouders wonen in Haaksbergen!


Vanmorgen was het 6.15, dat is al een stukje beter. Hier is een grote favoriet met een koffertje rollen door het huis. En dan ondertussen dadaaa zeggen, en zwaaien. Alsof hij op reis gaat O+ . Vrijdag, bij het kdv was het in een keer duidelijk hoe hij dingen begreep. Hij zag me komen, zei ‘halloooj’, draaide zich naar de leidsters, zwaaide en zei ‘dadaa’. Ik vind het zo leuk, die razendsnelle ontwikkelingen bij die dreumesjes...
pi_188615955
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier is een grote favoriet met een koffertje rollen door het huis. En dan ondertussen dadaaa zeggen, en zwaaien. Alsof hij op reis gaat O+ .
Och, dat klinkt wel heel cute! O+ Gauw maar weer op vakantie dan 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188616365
@LeSage
Het ritme komt toch nu ze naar de dreumesperiode gaan? Toch? Zo niet, lieg even om het aantrekkelijk te maken. :9
Heerlijke foto! Guitig koppie! <3

@LaBelleFleur27
Dan zullen we hemelsbreed niet heel veel afstand hebben! 10-15 minuten van de grens hier, maar de grens zit wel ten zuiden van ons en ten oosten, maar het zuiden is dichterbij. ;) Iets meer zuidelijk, de Achterhoek.
Prachtig is het nu op de hei hé! Het schijnt ook nog nooit zo mooi te zijn geweest als nu, ondanks de droogte, maar doordat er toen zo ontzettend veel water is gevallen in één keer..
Buitenkind is heel tof, maar de douche en wasmachine vinden het minder tof hé. :+

@minilot
ochtendmisselijkheid? Heb ik een nieuwtje gemist in de tijd dat in bij het babytopic zat en jij al hier? <3
Oettoe is echt een dropje! Goede keuze geweest dat tekenbord dat jullie hebben gescoord!

@Jagärtrut
Aw! Hij snapt het dus ook gewoon echt! Geen toevallig gezwaai, lieflijke woordjes, maar gewoon passend! Wat gaaf! :D
pi_188616448
@NicolasJoy Yup, nog eentje in de maak maar wel nog heeeeeeeel pril, dus nog een beetje een slag om de arm :) Wat buitenkinderen en de was betreft, gewoon bloot buiten! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_188616545
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:15 schreef minilot het volgende:
@:NicolasJoy Yup, nog eentje in de maak maar wel nog heeeeeeeel pril, dus nog een beetje een slag om de arm :) Wat buitenkinderen en de was betreft, gewoon bloot buiten! *O*
Wat tof! O+ Voorzichtige felicitatie dan :* Sterkte met de kwaaltjes, laat weten hoe dat gaat i.c.m. een kind dat al rondloopt. Maken wij nog eens de afweging hoeveel maanden jaren we nog wachten! *)

We waren al begonnen met een buitenbad, maar daar was mevrouw niet van gediend. :P Maar met dit weer, inderdaad zo min mogelijk kleding!
pi_188616668
Leuk dat hij begint te babbelen Jagar. Vanwege meertaligheid zei hij eerst nog bijna niets toch?

Bedankt voor de tip Mini, wij gaan er straks naar op zoek. :) Lief hoe hij zijn naam uitspreekt.

Leuke foto's weer. O+

Welkom MissEnergy. O+ Wat lijkt ze al groot!

Ik had echt een helse nacht. Twintig keer wakker om melk te geven. En mijn man heeft er (gelukkig) niets van meegekregen, ondanks dat Banaan tussen ons in slaapt. Ik baal er wel van, mijn energie laat al een tijdje te wensen over door onrustige nachten, veel te vroeg wakker worden en dat ik zelf later naar bed ga om tijd voor mezelf te hebben.

Ik probeer mijn man een beetje te motiveren meer met Banaan te praten. Heel vaak verstaat hij hem niet en laat het er dan bij, of hij verstaat het wel en zegt dan niets terug. Ik wil wel graag dat ons kindje zich gehoord voelt en heb gevraagd om dan maar te herhalen wat hij denkt te horen zodat Banaan weet dat het duidelijker moet.
Gelukkig was mijn man het er ook wel over eens dat het beter kan. Ik wil hem ook weer niet steeds vertellen hoe hij het doen moet. :)

Over dat buitenbad trouwens, Banaan geeft dan netjes aan dat hij het te koud vindt. Laatst was het zelfs eens te koud en nat om in de speeltuin te schommelen of glijden. :o
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188616899
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:15 schreef minilot het volgende:
Oh, en de 'o'-klank lukt nog niet helemaal, maar Oettoe is ook best een leuke naam :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ plasje O+

Wij zijn ook eens begonnen met "hoe heet jij?" maar t antwoord is nog niet heel duidelijk (hij heeft ook een wat langere naam :+) hij zegt wel al ages de verkorte versie, want zo noemen ze hem op de opvang :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188617150
LadyS, herkenbaar hoor van je vliegangst, ik ben ook sinds ik kinderen heb banger geworden voor dat soort dingen, hoewel ik al een aantal keer gevlogen heb. Het opgesloten gevoel vind ik ook zo onprettig!

Malteser, die foto is goud waard O+

Altijd interessant om te zien hoeveel lurkers er uit de kast komen om mensen aan te spreken op hun opvoedstijl of een momentopname zoals haar trekken :P

MissEnergy, van harte gefeliciteerd met je verse dreumes *O* Knappe dame!

NJ, herkenbaar van het wakker worden als je kind er niet is :D Wij gaan volgende week een nachtje weg zonder kinderen, ik moet er altijd weer aan wennen. Heb er wel onwijs zin in om even alleen met man te zijn O+

LeSage, wat een mooi duo heb je toch *; Herkenbaar van het knijpen ;(

Fleur, we hebben het super hier! Vandaag alweer de laatste dag, kijk er wel een beetje naar uit om weer naar onze normale dagritme terug te gaan, maar C heeft het super gedaan hier _O_

Casper op de hei O+ Prachtig plaatje! Jammer dat je er zelf niet zo makkelijk heen gaat, ze zijn nog zo bewerkelijk nu he? C kan ineens zo snel lopen dat ik er nu ook achter kom hoe onhandig het soms is :+

Mini, wat balen dat je zo misselijk bent! Hopelijk trekt het gauw weg! Wat wordt je kleine man toch groot!

Oei PKM, wat een nacht dan :o Heeft hij dan echt honger of is het meer om weer in slaap te komen? Hier is het soms ook echt zoeken naar wat ze bedoeld als ze iets zegt, soms lukt het wel om dingen vragend te benoemen en dan zegt ze soms ja of nee.

C speelt graag verstoppertje hier in het huisje;

En dan heel hard giechelen als je haar “vindt” :') O+

Straks weer lekker zwemmen met haar, ik vind het echt genieten haar zo lekker dicht bij me te hebben *; Ik vermoed dat we die swimtrainer weg kunnen gooien :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188617190
Ik kwam net een motiverende meme tegen;

:') :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188617534
Haha Rena :D Je verstoppende meisje ook trouwens. O+

Rena het is echt om weer in slaap te komen denk ik. Zou het geen melk zijn, dan zou het waarschijnlijk een aai over zijn rug zijn maal twintig. Ik vermoed kiezenleed. :O

Fijn trouwens om te lezen hoe jullie het naar jullie zin hebben op vakantie. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188617577
Rena, die beentjes! :D

En kiek nou wat er net thuiskwam. Zwemhaar O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_188617805
@rena O+ O+ O+ voor de verstopfoto!!

@minilot Gave loopkar!
pi_188618227
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:13 schreef DonnaRush het volgende:
Wat leuk @:MissEnergy .
Wist niet dat je hier op het forum zat. :D

Die trein hebben wij ook. Groot succes nu inmiddels.
Ik zat er wel, maar weinig actief. Mijn activiteit hier maar eens wat meer leven ingeblazen, aangezien de topics hier erg leuk en gezellig zijn!
pi_188618353
@Allen, dankjulliewel. Het werkende leven begint hier morgen ook weer na 6 weken vakantie, ik hoop dat ik even actief kan blijven als in het babytopic.

@rena, fantastische manier van verstoppen!

Een gedeelte van de cadeaus staat al in de kast om op een later tijdstip mee te spelen (te veel kleine deeltjes). Grootste hit van de loopfiets is nijntje erop, alleen maar nijntje 'aaien'. Het fietsen zelf moet ze nog even leren. Ze snapt al wel waar we het over hebben als we fiets zeggen. De babywalker (hadden we al) blijft ook erg leuk qua muziekjes. De schildpad was ze gister ook al enthousiast mee bezig. Dat magneetbord gaat er vast nog wel komen als ze ietsje ouder is, misschien leuke voor de sint.

Om te haverklap staat ze nu ook vanuit het niets en is dat helemaal trots, dat losse lopen kan vast niet lang meer duren!?

Wat een heerlijke foto's in de natuur mensen! Wij wonen in Friesland en zoals jullie misschien in bovenstaande topic lezen een bekende van DonnaRush.
pi_188621040
Ik laat deze even hier en kom vanavond terug voor jullie verhalen/foto’s. O+



Mijn grote dierenvriend. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_188622372
Zo eej, Mini, wat wordt de jouwe groot joh! Met zijn mooie blonde haren en blauwe ogen. Wel balen dat je zo misselijk bent, was dat bij Gunther ook zo?
En U de dierenvriend O+
Je zo verstoppen duurt nog wel even rena, B heeft dit heeeel lang volgehouden. Hebben jullie een leuke vakantie?
Wat fijn dat het logeren zo goed ging NJ! Apart he dat je toch steeds wakker wordt.

Juul heeft nu meerder 'woorden' die wij snappen. 'ataaaaa' betekent pasta (die slechte variant he, niet de Italiaanse), etttteeeee (eten dus), UIT (wordt veelvuldig gebruikt, meestal gewoon dat ze ergens klaar mee is), mamamamamamamama en eja (B.e.n.j.a.m.i.n.). En je komt natuurlijk ook gewoon heel ver in het leven door te wijzen en te 'uuuhuuuh' erbij.

En met al die leuke foto's kan ik niet achterblijven natuurlijk.

Juul met haar grote, harige vriend. Dit is 1 van onze 2 katten. Deze zoekt haar steeds op en gaat dan helemaal liggen voor haar. Ze kan alles met hem doen, hij blijft geduldig liggen. Heel apart want bij B was hij altijd verdwenen tot die een jaar of 3 was. Hij zorgde altijd dat ie met een enorme boog om B heenliep en kwam pas naar beneden als B sliep (was in ons oude huis waar de katten op zolder een eigen kamer hadden)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Kijkduin afgelopen vrijdag, fotomodel Juul. Ze kijkt hier overigens naar haar grote broer die door het zand aan het rollen is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188629973
Zonder al te veel bijlees hier ook maar eens melden. In z&g af en toe meegeschreven maar in babytopic nooit aangehaakt. Nu heb ik af en toe wat vraagjes dus wel zo netjes me weer eens hier te laten zien dacht ik 😄

Mijn zoontje S is 2,5 week geleden 1 geworden! Staat elke dag langer los uit zichzelf en de eerste mini driftbuitjes met zich slap maken en op de grond storten zijn gesignaleerd 😎
Verder wil hij sinds hij 1 is nauwelijks meer eten behalve zijn dagelijkse fles en brood, en heeft hij goed door dat hij iets wel of juist niet kan doen en kijkt dan met een schuin oog naar ons wat we daar van vinden. Bijzonder om al die ontwikkelingen te zien! Hij is dol op fietsen, duplo, boekjes, opa&oma en alles met water 😃

Meteen ook een vraagje! Hij is een fanatieke duimer en ik zag vanmorgen de eerste kloven. Ervaringsdeskundige hier? Moet ik er al iets mee doen of lost het zich vanzelf op? Duim afleren is hij nog wat jong voor vind ik, dat gaat hij nog niet snappen.
(In ander topic nog vraag gesteld over zwembandjes, reageren mag ook hier uiteraard!)
  Moderator maandag 26 augustus 2019 @ 10:46:21 #146
382129 crew  Donna
pi_188630285
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:40 schreef MissEnergy het volgende:

[..]

Ik zat er wel, maar weinig actief. Mijn activiteit hier maar eens wat meer leven ingeblazen, aangezien de topics hier erg leuk en gezellig zijn!
Ja klopt, kom hier ook graag!
pi_188630309
Ik zie een mooie Gunther O+ Verstoppende C O+ Knappe U O+ Modelletje Juul O+

Welkom Noa en een verlate gefeliciteerd!
Mijn oudste van nu 2 jaar en 9 maanden duimt ook, al vanaf haar geboorte (zelfs tijdens de echo's). Helaas werkt het afleren niet, ze heeft de duim nodig om in slaap te vallen en daar kan ik weinig aan veranderen. Een speen kan je wegnemen, een duim helaas niet :+
Zij heeft één voortand door het duimen nu al zodanig naar voren geduwd (omdat die door een val losser zat, ging dat ook heel snel), dat ik nu al weet dat ze tzt een beugel zal moeten hebben. Toch blijf ik proberen om het af te leren en wijs ik haar erop als ze de duim in haar mond doet (dan haalt ze hem er vaak zelf wel weer uit). Als ze echt moe is, of verdrietig ofzo, dan geeft het haar echter troost en dan laat ik het zo. Het is lastig uitleggen dat iets wat ze zo lekker vindt niet mag, daarvoor is ze dan net nog te klein.

De kans dat het zichzelf oplost lijkt mij nihil, het afleren is in jouw geval waarschijnlijk nog lastiger omdat S nog zo klein is. Je zou wel kunnen proberen de duim uit zijn mondje te halen als je denkt dat hij hem er in doet uit gewoonte en niet omdat hij het nodig heeft? Dan wordt het in ieder geval beperkt. Een pleister om zijn duimpje plakken zou je kunnen proberen, maar mijn dochter trok die er even makkelijk weer vanaf dus weinig succes :')
pi_188632351
Vandaag voor het eerst een nieuwe kapper uitgeprobeerd, dus spannend, maar ging fabuleus!
Zelfs de tondeuse geen enkel probleem ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_188632368
@exode, die strandstoelfoto! *O* Fantastische blik O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188632747
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:19 schreef minilot het volgende:
Oh, en qua speelgoed wil Günther het cheapass magnetische tekenbord van de Lidl aanraden: wordt danig mishandeld maar is tot nu onverwoestbaar gebleken ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is die nu verkrijgbaar? Dan ga ik ook nog even langs :)
pi_188633138
Kun je een kind aan leren om rechtshandig te zijn?
pi_188633210
Het is mijn moeder vroeger geleerd, dus ik zou zeggen van wel. Maar waarom zou je dat willen?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_188633260
@exode Fantastisch modelletje hebben jullie aangeschaft! 8-)

@minilot Wat goed! Wij staan op het punt om voor 't eerst naar de kapper te gaan, maar stilzitten wil ze echt niet... Zie er tegenop. :9

@Cryptocoryne Alles kan.. Maar is er al een duidelijke voorkeur voor links of nog niet echt?
Wij proberen veel met rechts aan te geven, want rechts is gewoonweg makkelijker dan links, de wereld is er op gebouwd zeg maar, maar ik ga niks forceren..
pi_188633351
B is linksvoetig en rechtshandig :D Mijn vrouw is linkshandig overigens, ik geloof niet dat ze er nadelen van ondervindt.
Vroeger moest het afgeleerd worden, maar tegenwoordig schrijven we niet meer met vulpennen. ;)

(en dat linksvoetige B koester ik, hij en ik zijn grote voetbalfans en linksbenige spelers zijn er minder dan rechtsbenig :D

Thanks Mini en NJ, tja de looks van haar (andere) moeder. Ik vind het wel enorm mooi om te zien dat ze echt de meisjesuitvoering van B is. Ze lijken veel op elkaar maar B is groffer, groter en Juul is wat verfijnder. Over kappers gesproken, Juul krijgt nu wat langer haar en er zit echt een slag in O+ Dat heeft ze duidelijk niet van haar moeder.
pi_188633461
Mijn vrouw vindt scharen en andere zaken met handvaten (ik vergeet altijd wat) onhandig. Maar er zijn een (rechter)hand vol dingen die iets minder op linkshandigen zijn gericht. :9

Zo leuk om te zien dat ze dan zo veel van elkaar weg hebben @exode
Wanneer zijn jullie met Juul voor 't eerst naar de kapper geweest?
pi_188633515
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 14:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het is mijn moeder vroeger geleerd, dus ik zou zeggen van wel. Maar waarom zou je dat willen?
Ik ben zelf linkshandig en de wereld is op rechtshandigen ingericht. Maar ik zag gisteren dat hij steeds meer zijn linkerhand gebruikt om bijvoorbeeld iets aan te pakken of als hij een pen te pakken krijgt krast ie ook met links.
pi_188633539
Ik ben ook linkshandig en ondervind daar werkelijk op geen enkele manier hinder van. Of nee, ja, botermesjes in de horeca zijn onhandig.

Maar op deze leeftijd is nog niet te zeggen of een kind links- of rechtshandig wordt, volgens mij.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_188633654
Ja je leert ermee leven maar echt hendig is het niet.
pi_188633678
Zou het linkshandig en rechtshandig heten omdat je handig bent met links of rechts of omdat het je handen betreft :+ ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188633685
NJ: nog niet :) Het begint net een beetje te groeien dus dat gaan we nog niet knippen. Bij B zaten we al veel eerder bij de kapper die heeft stopcontact haar, dat staat recht overeind. _O-

Qua karakter lijken ze dan weer weinig op elkaar vooralsnog.
  maandag 26 augustus 2019 @ 15:37:34 #161
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188634104
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 14:51 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik ben zelf linkshandig en de wereld is op rechtshandigen ingericht. Maar ik zag gisteren dat hij steeds meer zijn linkerhand gebruikt om bijvoorbeeld iets aan te pakken of als hij een pen te pakken krijgt krast ie ook met links.
Echt? zoals wat?
Ik ben een ambidexter (niet aangeleerd), maar als ik in de winkels kijk is er van alles zowel rechts als linkshandig materiaal te krijgen. Mijn broer is linkshandig en heeft dit ook nooit als vervelend ervaren.
pi_188634298
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Echt? zoals wat?
Ik ben een ambidexter (niet aangeleerd), maar als ik in de winkels kijk is er van alles zowel rechts als linkshandig materiaal te krijgen. Mijn broer is linkshandig en heeft dit ook nooit als vervelend ervaren.
Scharen en blikopeners vond ik altijd lastig. Schrijven met een vulpen. Spelen op de accordeon, enzovoort enzovoort.
In mijn werk heb ik nog wel meer linkshandige ergernissen, je leert er wel mee omgaan, maar rechtshandig zijn lijkt mij makkelijker.
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:14:51 #163
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188634654
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:50 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Scharen en blikopeners vond ik altijd lastig. Schrijven met een vulpen. Spelen op de accordeon, enzovoort enzovoort.
In mijn werk heb ik nog wel meer linkshandige ergernissen, je leert er wel mee omgaan, maar rechtshandig zijn lijkt mij makkelijker.
Scharen, pennen etc zijn er allemaal voor linkshandigen en dan laat je hem lekker gitaar spelen :P
pi_188634674
Voor het eerst naar de kapper toen -ie een maand of zeven was en ik denk daarna nog wel een keer of vijf al. Groeit hard :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188634709
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 13:38 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Is die nu verkrijgbaar? Dan ga ik ook nog even langs :)
Yup, en anders via de webshop van Lidl
Let me see you stripped down to the bone
pi_188634749
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik laat deze even hier en kom vanavond terug voor jullie verhalen/foto’s. O+

[ afbeelding ]

Mijn grote dierenvriend. O+
Wat een gave foto is dit! _O_ Lief hoor!
Ik mis de geitjes @ kinderboerderij wel nu ik dat wegens zwanger grotendeels uitbesteed heb aan het lief. :{
Let me see you stripped down to the bone
pi_188639875
We hebben de laatste pagina bereikt! #Fotoalbum
Nu begint het afwerken (tekst, foto's uitlijnen, laatste omwisselmomenten :9 )

Het liefst wil ik 'm voor het weekend af hebben... :@
pi_188645238
Even een bijlees, net terug van een heerlijke vakantie. We hebben genoten samen, heerlijk met zo’n bijna peuter.
Alleen slapen blijft een ding. Heb haar 1 avond in slaap gekregen terwijl het nog licht was om 21:00. De andere avonden sliep ze tussen 22:00 en 22:30 en daarvoor was de tula onze redding. :') Daarna slapend overleggen in haar bedje in de tent. Ze noemde de tent al snel thuis en de mijlpaal zee en strand hebben we net voor haar 2de verjaardag af kunnen strepen. We wonen er totaal niet in de buurt en zaten nu aan de Normandische kust. Het strand vond ze gewèldig en de zee beviel haar ook wel.
1 nacht werd ze helemaal overstuur wakker en is een uur wakker geweest. Troosten hielp in het begin helemaal niet, later wel. Toen ik de volgende dag vroeg of ze nog wist waar ze zo verdrietig van was vannacht begon ze over dat het grote strand weg was?
Geen idee of ze dus echt een nachtmerrie had of dit zomaar zei. We waren de avond ervoor naar het stadje gelopen en daar zijn alleen kliffen en dus geen strand, daarna is ze in slaap gevallen dus ik vind het wel logisch.
Het zwembad was ook een grote hit en bij uitstapjes waar buggy en zelf lopen geen optie was vond ze het prima op de rug in de tula ftg.

Nog welkom aan alle nieuwe dreumessen!

Wat is gunther een mooie kerel mini! Ik las nog over boekentips en wil daar nog ssst de tijger slaapt aan toe voegen. Ze kreeg het met 16 maanden en is nog steeds favoriet door de interactie van het boek. Van dezelfde schrijfster (Britta teckentrup oid) laatst snel naar huis kleine muis geleend bij de bieb en dat was ook een grote hit. Ik dacht dat het mss een beetje eng zou zijn, maar ze vond het geweldig om de dieren te benoemen in het donker. :D

Ik ben linkshandig en iedereen lijkt gefocust op of N dat ook wordt. Mij maakt dat echt niets uit. Knippen heb ik met rechts geleerd, met een linkshandige schaar kan ik niks! (Die boden ze me op de basisschool aan, maar toen deed ik dat al met rechts). Met een blikopener kan ik idd niet overweg, maar tegenwoordig koop ik alleen nog blikken met lipjes (bijna allemaal inmiddels!)
Botermesjes of sauslepeltjes met tuitje zijn idd irritant maar niet meer dan dat.
In mijn sport heb ik er vooral profijt van gehad!
pi_188645327
Ooo wat klinkt die vakantie goed, @Nolita! Nog fantastische kamperen-met-dreumestips? :7 Ik ben een ontzettende tentn00b en ik moet binnenkort een paar nachten in een Drents bos *)

Over Ssst.. - die hebben wij ook gekregen maar vind ik vrij irritant om voor te lezen, dus die ligt een beetje uit het zicht. :@ Wat interactie betreft kan ik het supersimpele maar conceptueel erg gave Een Boek aanraden, vol gekleurde bolletjes die vrij realistisch lijken te reageren op het voorgelezen kind. O+

Let me see you stripped down to the bone
pi_188645782
Het lijkt altijd zo'n leuk idee, 's ochtends in de tuin ontbijten. Maar Banaan raakt compleet van de leg, die denkt dat hij lekker mag spelen terwijl ik hem in de stoel wil vastzetten. }:|

Na meer dan vijf minuten gehuil en geschreeuw waarbij niets permanent hielp liet ik hem maar gaan. Komt hij heel rustig naast me zitten en gezellig babbelen en lezen.
Helaas heeft hij dus echt geen hap gegeten en stond vijf minuten later alweer bij de koelkast te vragen om kaas. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188646428
Zo NJ! Dat is snel (wij hebben het eerste jaar boek van B nog niet eens af en die jongen wordt over 6 maanden 6 jaar).
Dat klinkt als een fijne vakantie Nolita!

Juul is vandaag weer goedgekeurd bij het CB. BMR prikje gehad. Stats:
79,4 cm
10,7 kilo

Bij het prikje ging B even weg vertelde mijn vrouw, hij vond het te spannend en zielig.

Het KDV vertelde gisteren dat Juul steeds lastiger slaapt 's middags, ze zit nog op 2 slaapjes, maar ik geloof dat we na de overgang toe gaan. Thuis slaapt ze 's ochtends echt 2 uur en 'smiddags tussen 1 en 1,5 uur. We gaan eens testen of ze bij het KDV zonder ochtendslaap kan.
pi_188646730
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 09:30 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Het lijkt altijd zo'n leuk idee, 's ochtends in de tuin ontbijten. Maar Banaan raakt compleet van de leg, die denkt dat hij lekker mag spelen terwijl ik hem in de stoel wil vastzetten. }:|

Na meer dan vijf minuten gehuil en geschreeuw waarbij niets permanent hielp liet ik hem maar gaan. Komt hij heel rustig naast me zitten en gezellig babbelen en lezen.
Helaas heeft hij dus echt geen hap gegeten en stond vijf minuten later alweer bij de koelkast te vragen om kaas. :')
Heh, achgut! :*

Ik weet ondertussen wel dat mijn koter op deze leeftijd precies nul komma nul boodschap heeft aan het idee van 'idyllisch samen', dus ik regel gewoon regelmatig 'idyllisch zelf' en als Günther dan voor wat dan ook te porren blijkt is het louter bonus. Verwachtingsmanagement: ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_188647361
Sowieso, elke keer als ik denk dat iets idyllisch samen leuk kan zijn dan gaat het mis. Zoals idyllisch met z'n vieren in het park picknicken ofzo. Maar als het spontaan eens gebeurt dan kan het wel!
pi_188647434
Dfd: mijn dreumes met z'n beste vriend:

pi_188648339
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Dfd: mijn dreumes met z'n beste vriend:

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
O+ O+ !
Let me see you stripped down to the bone
pi_188648356
@NicolasJoy Lunchhap! :Y)



Koude kip, mozzarella met wat kruiden, mango, komkommer, stukjes dadel/notenreep :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188648618
Oh zo snoezig Jagär!

En leuk he zo'n fotoalbum maken NJ, ik zag al wat voorbij komen op insta. Ik heb er ook laatst eentje gemaakt en meteen ook laten drukken voor de opa's en oma's.

Nolita, fijn dat de vakantie zo is bevallen! Ik krijg er helemaal zelf zin in (in vakantie dus, nog anderhalve maaaand).

Mini :9 Zien er altijd leuk uit die bordjes!

Jip en ik hebben een heerlijk weekend gehad bij opa en oma. Lekker in de tuin gezeten met het prachtige weer en hij heeft heerlijk in een badje gespeeld. En eindelijk eens een foto van ons samen door iemand anders gemaakt, ipv mijn eeuwige selfies :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188648990
Ha Aure, wat tof om jou ook eens te zien zo! *O* Erg lief, zo samen O+

N.a.v de knuffelpanda van Jagars O.'tje - ik heb voor de mijne gisteren een wat meer gevorderde knuffelpop besteld dan die -ie al had. Tevens shoutout naar @Lemijn bij de peuters :)



Kleertjes kunnen uit en weer aan. Heel benieuwd hoe -ie gaat bevallen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188649163
Minilot het is idd geen fijn voorleesboek voor ouders maar het plezier dat N ervan heeft is voor mij de compensatie.
Thnx nog voor jou tip, ik moet ook eens gaan reserveren bij de bieb!
Kamperen met dreumes tips vind ik wel een lastige omdat ik denk dat wat voor N werkt natuurlijk niet voor alle dreumessen werkt. :')
In ons geval dus: hou er rekening mee dat ze niet slapen tot het donker is (overdag sliep ze in de auto of drager). We hadden een mat mee waarop ze kon spelen op de grond, maar we deden er bij uitstapjes ook op picknicken en op het strand gebruikt. Een beetje speelgoed is genoeg (Duplo torens bouwen was deze vakantie favoriet). Verder hielp ze gewoon met alles wat wij deden of keek ze toe. Het meest gehoorde zinnetje was: kijken hoe papa (en/of mama) dat doet. :D
Zoek je specifieke tips?
Wij kamperen altijd en ik vind het niet heel anders dan met dreumes thuis op het slapen na omdat ik het thuis donker kan maken voor haar.
Vooral genieten zou ik zeggen!

Aure fijn dat jullie de vakantie nog in het vooruitzicht hebben!
Herkenbaar van de foto’s van jezelf met kind.

Wat een fijne vriend om mee te knuffelen jagar. O+

Ik herken het niet zo van niet idyllisch kunnen eten samen. Op vakantie ook op mooie plekjes op een matje gegeten en op de camping natuurlijk ook buiten. Thuis eten we ook altijd buiten zodra het kan. N is dan ook een hele trage eter en dan zitten wij er al vaak verveeld bij te kijken (bij wijze van spreken) tot we eindelijk van tafel kunnen. :')

Mooie stats van Juul exode; ik denk dat die van N vergelijkbaar zijn.
pi_188649184
Even nu maar thanks Nolita. Günther slaapt momenteel thuis ook gewoonlijk pas als het buiten donker is, dus ach.. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188649213
Tja, verwachtingen. :X Vorige keer dat we het ontbijt buiten aten gaf het ook al gedoe. Die keer dat we vanwege regen van buiten naar binnen verplaatsten was ook wat. Ik vergeet weleens wat een klein verschil in routine voor problemen kan opleveren.

Leuke foto Aure. O+

Ik doe ook weer eens mee aan DFD. Waterballonnen zitten in dat bakje. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waterballonnen heeft hem trouwens ook dit zinnetje geleerd: "no eeeeentje". Intussen wordt dat wel breed ingezet, ook om te vragen of ik zijn beker nog eens wil vullen zodat hij die opnieuw kan leeggooien. En daarna "afiete?" omdat het zo leuk is wanneer ik zijn stoeltje kantel en zo afgiet. :{w O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188649227
Toffe pop minilot!

Hier bestond de terugreis gisteren uit 100,000 x ‘mama, baby heeft weer gepoept.’ Waarna ik de kleren uit mocht doen, zij de luier en de billen poetsen en ik daarna de luier weer om en de kleren weer aan. 10’seconden later repeat. Met als variant dat baby soms tussendoor mocht zwemmen en douchen. :D
Ik zei vanochtend tegen vriend dat ik een korte broek en een bodywarmer voor de baby
ga zoeken zodat N de kleren zelf aan en uit kan doen. :')
pi_188649765
Ik vond kamperen met een dreumes vooral veel werk. :@ ze vermaakt zich prima zelf en sliep goed, maar alles waar je thuis moderne oplossing voor hebt, heb je met kamperen niet. (vaatwasser, wasmachine, oven etc) Ik vond het dus best wel zwaar. Ook omdat zij gewoon om half 8 wakker werd 's ochtends en dan 1 van de 2 heel snel naar haar toe moest om B niet wakker te maken. Ze sliep overigens over het algemeen rond 20:00, ze trok zich weinig aan van licht of geluid.

Maar goed wij hebben natuurlijk ook nog een kleuter rondrennen, toen B net 1,5 was, zijn we begonnen met kamperen en dat was altijd appeltje eitje.
pi_188650101
Die foto van U met de geitjes O+

Juul met de poes O+

Noa :W Lastig van dat duimen, vooral als hij er kloofjes van krijgt :{ Misschien wat Bepanthen op smeren tegen de kloofjes, daarvan is het niet zo erg als hij er wat van binnen krijgt en misschien vind hij het wel zo vies dat hij niet meer wil duimen :+ Maar ik denk dat het hem op deze leeftijd afleren best lastig is.

Mini, leuk het nieuwe kapsel van Gunther!

Nolita, welkom terug, fijn dat jullie een leuke vakantie hadden! Jammer van het slapen.

PKM, och wat sneu he, soms denk je dat iets een goed idee is en dan denken die dreumessen er heel anders over }:| En wat een leuke foto in de zevenmijlsschoenen :D

Jagardreumes met knuffel O+ Knap blond mannetje ook zeg!

Aure, wat een leuke foto van jullie twee *;

Wij zijn ook weer lekker thuis, hebben echt een topweek gehad met zijn viertjes! Heb zelf ook heel veel geleerd over en van mijn dreumes deze week, vooral op het gebied van geduld en haar steeds meer dingen zelf laten doen. De uitvoering is nog niet altijd goed maar ze is veel relaxter als ik af en toe wat uit handen geef, geef wel duidelijk aan waar de grenzen liggen en daar reageert ze aardig goed op, op een enkele driftbui na :P Ze begint ook steeds meer te babbelen, ze zegt nu ook “Nee johhhh” op een hele bijdehante toon als je haar iets vraagt :+ Dat wordt nog wat later denk ik _O- En ze loopt ineens super snel, lijkt al bijna op rennen soms, is best een uitdaging hoe snel ze al kan :X Manlief is nog lekker 2 weken thuis en grote zus is hier nog tot vrijdag, waarna manlief en ik samen een nachtje weggaan zonder kinderen, heb er nu al zin in *)

Oh en wij vermoeden ook dat C linkshandig is, maar ik weet inderdaad niet of je daar echt al wat over kunt zeggen op deze leeftijd, zie ook de vork in haar linkerhand op mijn DFD foto;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188650309
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 10:27 schreef exode het volgende:
Zo NJ! Dat is snel (wij hebben het eerste jaar boek van B nog niet eens af en die jongen wordt over 6 maanden 6 jaar).
Dat klinkt als een fijne vakantie Nolita!

Juul is vandaag weer goedgekeurd bij het CB. BMR prikje gehad. Stats:
79,4 cm
10,7 kilo

Bij het prikje ging B even weg vertelde mijn vrouw, hij vond het te spannend en zielig.

Het KDV vertelde gisteren dat Juul steeds lastiger slaapt 's middags, ze zit nog op 2 slaapjes, maar ik geloof dat we na de overgang toe gaan. Thuis slaapt ze 's ochtends echt 2 uur en 'smiddags tussen 1 en 1,5 uur. We gaan eens testen of ze bij het KDV zonder ochtendslaap kan.
Ik heb een deadline! Hebben bij de kruidvat zo'n bon gekocht waarmee we 50% korting op het album hebben, maar die korting verloopt ergens in september, dus hij moet af!

Hebben nu een album t/m de eerste verjaardag. Verwacht nu ook wel minder foto's te maken waardoor de komende albums dan langer mee kunnen. :9

Wanneer hebben jullie de BMR ingepland? Ik kan hem hier nog altijd niet inplannen, verbaasde me.. Ze zeggen dat dat korter vantevoren pas kan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Dfd: mijn dreumes met z'n beste vriend:

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Fantastisch! O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 12:29 schreef minilot het volgende:
@:NicolasJoy Lunchhap! :Y)

[ afbeelding ]

Koude kip, mozzarella met wat kruiden, mango, komkommer, stukjes dadel/notenreep :)
Oeh! Krijg er zelf al zin van! Wanneer ben je begonnen met mozzarella? Ziet er weer prachtig uit, ik houd ervan! :@ :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 12:48 schreef Aure het volgende:
Oh zo snoezig Jagär!

En leuk he zo'n fotoalbum maken NJ, ik zag al wat voorbij komen op insta. Ik heb er ook laatst eentje gemaakt en meteen ook laten drukken voor de opa's en oma's.

Nolita, fijn dat de vakantie zo is bevallen! Ik krijg er helemaal zelf zin in (in vakantie dus, nog anderhalve maaaand).

Mini :9 Zien er altijd leuk uit die bordjes!

Jip en ik hebben een heerlijk weekend gehad bij opa en oma. Lekker in de tuin gezeten met het prachtige weer en hij heeft heerlijk in een badje gespeeld. En eindelijk eens een foto van ons samen door iemand anders gemaakt, ipv mijn eeuwige selfies :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super leuk, maar eigenlijk ook frustrerend. :9 Je wil stiekem álle foto's er in hebben. Het kiezen vind ik zo lastig .. Daarmee zijn m'n vriendin en ik gelukkig een goed team. Ik begin, vul 20 pagina's, zij brengt het terug naar 5-6. *) Ook getwijfeld extra te drukken voor de opa's en oma's, maar is wel een duur geintje... :+

Leuke foto van jullie samen!! O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 13:28 schreef minilot het volgende:
Even nu maar thanks Nolita. Günther slaapt momenteel thuis ook gewoonlijk pas als het buiten donker is, dus ach.. :+
Jullie kunnen niet wachten op de winter? :9

quote:
3s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 13:30 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Tja, verwachtingen. :X Vorige keer dat we het ontbijt buiten aten gaf het ook al gedoe. Die keer dat we vanwege regen van buiten naar binnen verplaatsten was ook wat. Ik vergeet weleens wat een klein verschil in routine voor problemen kan opleveren.

Leuke foto Aure. O+

Ik doe ook weer eens mee aan DFD. Waterballonnen zitten in dat bakje. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waterballonnen heeft hem trouwens ook dit zinnetje geleerd: "no eeeeentje". Intussen wordt dat wel breed ingezet, ook om te vragen of ik zijn beker nog eens wil vullen zodat hij die opnieuw kan leeggooien. En daarna "afiete?" omdat het zo leuk is wanneer ik zijn stoeltje kantel en zo afgiet. :{w O+
Leuke foto! Mooie blik zo naar de waterballonnen! :D

quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 14:25 schreef rena het volgende:
Wij zijn ook weer lekker thuis, hebben echt een topweek gehad met zijn viertjes! Heb zelf ook heel veel geleerd over en van mijn dreumes deze week, vooral op het gebied van geduld en haar steeds meer dingen zelf laten doen. De uitvoering is nog niet altijd goed maar ze is veel relaxter als ik af en toe wat uit handen geef, geef wel duidelijk aan waar de grenzen liggen en daar reageert ze aardig goed op, op een enkele driftbui na :P Ze begint ook steeds meer te babbelen, ze zegt nu ook “Nee johhhh” op een hele bijdehante toon als je haar iets vraagt :+ Dat wordt nog wat later denk ik _O- En ze loopt ineens super snel, lijkt al bijna op rennen soms, is best een uitdaging hoe snel ze al kan :X Manlief is nog lekker 2 weken thuis en grote zus is hier nog tot vrijdag, waarna manlief en ik samen een nachtje weggaan zonder kinderen, heb er nu al zin in *)

Oh en wij vermoeden ook dat C linkshandig is, maar ik weet inderdaad niet of je daar echt al wat over kunt zeggen op deze leeftijd, zie ook de vork in haar linkerhand op mijn DFD foto;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt goed rena! Zelf nog een klein beetje tot rust gekomen? :9
Fijn dat jullie ook nog even met z'n tweeën weg kunnen!

Wij plannen misschien nog een paar dagen weg, of een (mid)weekje en twijfelde stiekem ook of we dan nog ergens een nacht met z'n tweeën zouden doen.. Maar denk dat dat nog even duurt, dit zou dan überhaupt de eerste vakantie met z'n drieën zijn. :9
pi_188650368
De bijdrage aan de DFD!



Lachen, gieren, brullen!
Zodra ze op ons bed is begint ze nu ook te rollen, zich aan ons op te trekken om zich weer te laten vallen.. Als het maar wild is! :+
pi_188650662
Haha echt een leuk kind hebbie NJ! Wij konden die BMR prik trouwens niet zelf inplannen. Ik kreeg eind juli de uitnodiging voor de prik, die morgen gepland staat. Jip is dan dus bijna 15 maanden :P

En C'tje O+ Zelfs met zonnebril zie ik gewoon dat ze echt een heel eigen gezichtje krijgt nu :D

Banaan in die grote schoenen :D :D O+
pi_188650982
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 15:03 schreef Aure het volgende:
Haha echt een leuk kind hebbie NJ! Wij konden die BMR prik trouwens niet zelf inplannen. Ik kreeg eind juli de uitnodiging voor de prik, die morgen gepland staat. Jip is dan dus bijna 15 maanden :P

En C'tje O+ Zelfs met zonnebril zie ik gewoon dat ze echt een heel eigen gezichtje krijgt nu :D

Banaan in die grote schoenen :D :D O+
O+ O+ Steeds meer energie, als het maar wild is.

Als ik dan met een kleine maand geen mail krijg zal ik toch maar 'ns contact opnemen.. Normaal heb ik de afspraken allang in de agenda staan tegen nu.. Geen zin in de prik, maar tijdig plannen is normaal eigenlijk wel fijn.
pi_188651279
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 15:21 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

O+ O+ Steeds meer energie, als het maar wild is.

Als ik dan met een kleine maand geen mail krijg zal ik toch maar 'ns contact opnemen.. Normaal heb ik de afspraken allang in de agenda staan tegen nu.. Geen zin in de prik, maar tijdig plannen is normaal eigenlijk wel fijn.
Wij hebben hem ergens in juni gepland, bij de 14 maanden afspraak zeg maar. We hebben er nog wat over en weer over gebeld omdat in Frankrijk een mazelenuitbraak is en waar naar Frankrijk gingen. Kortom best op tijd.

Wat een leuke foto's weer vandaag, wat een leukerds hebben jullie allemaal O+
pi_188651478
@NicolasJoy We zijn met zes maanden begonnen met voedsel naast de borstvoeding en toen gewoon ook meteen álles, met uitzondering van honing (>1 jaar) en alcohol (>18 jaar). :7
En neuh qua wintertijd, het is bij ons bewust zo dat Günther laat naar bed gaat (en 's morgens uitslaapt, al is het uiteraard ook geluk dat dat lukt), want dan ziet z'n paps meer van 'm O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188651496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 14:44 schreef NicolasJoy het volgende:
De bijdrage aan de DFD!

[ afbeelding ]

Lachen, gieren, brullen!
Zodra ze op ons bed is begint ze nu ook te rollen, zich aan ons op te trekken om zich weer te laten vallen.. Als het maar wild is! :+
:D Wat een pret! _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_188653029
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 14:17 schreef Cryptocoryne het volgende:
Kun je een kind aan leren om rechtshandig te zijn?
Je kunt een kind aanleren om meer met rechts te doen en zelfs schrijven kan, maar mijn vader heeft daardoor nooit een goed handschrift met links én rechts gekregen, dus je kunt je afvragen of dat wenselijk is.
Daarbij is links weinig lastig (spreek ik uit ervaring). Je past je aan de paar dingen die lastig zijn vanzelf aan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188653091
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:16 schreef minilot het volgende:
Voor het eerst naar de kapper toen -ie een maand of zeven was en ik denk daarna nog wel een keer of vijf al. Groeit hard :)
Hier wordt Mijm ook gewoon iedere 5 weken geknipt, samen met ons door de thuiskapster. En dan hangt het alsnog na 4 weken in zijn ogen. De jongens hebben duidelijk de haargroei van hun moeder :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188653553
Wat een fijne dreumesfoto’s weer O+

Wij hadden gisterenavond 2 kapotte zwembadjes, dus vandaag geïmproviseerd met de sproeier aan. Mijm vond het heel grappig. Net stelde ik voor om even te ‘zonnen’ om op te drogen en meneer legde keurig zijn handdoek neer en ging liggen _O-

Dat idyllische beeld dat vaak tegenvalt, zo herkenbaar. En afgelopen zaterdag zaten we spontaan frietjes te eten op een duin met uitzicht over het volkerak, perfect O+
Misschien is het juist wel tof dat het vaak in de onverwachte en spontane momenten zit. Goede les in loslaten ook voor mij :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188657516
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 15:52 schreef minilot het volgende:
@:NicolasJoy We zijn met zes maanden begonnen met voedsel naast de borstvoeding en toen gewoon ook meteen álles, met uitzondering van honing (>1 jaar) en alcohol (>18 jaar). :7
En neuh qua wintertijd, het is bij ons bewust zo dat Günther laat naar bed gaat (en 's morgens uitslaapt, al is het uiteraard ook geluk dat dat lukt), want dan ziet z'n paps meer van 'm O+
Ah, ik wist niet zeker hoe het met kaas zat, maar bij jullie dus duidelijk geen problemen gegeven.. Wij zijn nu stap voor stap eigenlijk alles aan het geven. Of ja, net wanneer wij iets eten dat we het proberen.. Ze is niet echt fan van ei of paprika, verder gaat alles er vooralsnog goed in. :9

Fijn dat Günther meewerkt aan dat ritme! Hier is dat ritme ook een beetje die richting op, zelfde reden. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 15:53 schreef minilot het volgende:

[..]

:D Wat een pret! _O_
Echt fantastisch! Vandaag heeft ze letterlijk en figuurlijk nog meer stappen gezet..

Loslopen gaat nu tot een meter of 4-5! *O* *O*
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 17:08 schreef LeSage het volgende:

[..]

Hier wordt Mijm ook gewoon iedere 5 weken geknipt, samen met ons door de thuiskapster. En dan hangt het alsnog na 4 weken in zijn ogen. De jongens hebben duidelijk de haargroei van hun moeder :D
Wauw, groeit goed!

Afweging is hier ook vooral wat dan handig is met onze dame.. Ik wil graag staartjes, palmboompjes, knotjes o.i.d. kunnen maken, maar die piekharen á la clown mogen wel een beetje bijgewerkt worden.. Maar wil niet dat ik ineens een kind heb met amper haar zeg maar. :+
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:11:50 #196
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188664345
NJ als er juist een leeftijd is waarbij 'piekharen a la clown' O+ zijn....

😁
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:13:14 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188664372
Ik denk overigens dat Ollie tegen de tijd dat ie zijn brommerrijbewijs mag halen wel voor het eerst naar de kapper kan :').

Foto van een week of 3 terug waarop je zijn kapsel goed kan zien:



Oh, ik snap met die nieuwe Imgur app niet meer hoe je foto's plaatst :')
pi_188664424
Günther in gesprek met spinnetje in huis.
"Hai." "Hai spienn!" "HAAAIIII!" "..." "Doeiiii!" O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_188664751
Ah die Gunther! Schatje. Hij kan zijn hart hier ophalen wij hebben veel spinnen in de tuin en dus ook binnen.

Ik wilde het ochtendslaapje van Juul rekken vandaag, dus ik met haar en B naar de supermarkt gelopen daarna pas fruit en ik wilde water speeldingen buiten gaan zetten maar mevrouw was doodop, keek gewoon scheel. So far voor kijken of ze zonder ochtendslaap kan. Om 09:45 legde ik haar in bed en ze was meteen knock.
B is spelen bij de overbuurjongen en Juul slaapt dus...wat moet ik nu met mezelf? Mijn vrouw is weer werken sinds deze week, veel te rustig in huis. (ja ik moet de toiletten schoonmaken en stofzuigen maar daar is het veel te warm voor)
pi_188667292
Gewoon even netflixen exode, of n boek lezen O+

Ik "mag" van mezelf altijd het eerste uur van t slaapje chillen, daarna ga ik in de overgebleven tijd afwassen of de was doen ofzo :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188667726
quote:
[..]

Klinkt goed rena! Zelf nog een klein beetje tot rust gekomen? :9
Fijn dat jullie ook nog even met z'n tweeën weg kunnen!

Wij plannen misschien nog een paar dagen weg, of een (mid)weekje en twijfelde stiekem ook of we dan nog ergens een nacht met z'n tweeën zouden doen.. Maar denk dat dat nog even duurt, dit zou dan überhaupt de eerste vakantie met z'n drieën zijn. :9
Ja, het was een aardig ontspannen vakantie, maar het is gek genoeg veel intensiever dan thuis omdat je een ander ritme hebt en de kinderen ook, was wel blij als ze allebei lekker op bed lagen om half 8.

Nacht met zijn tweeën is wel echt eens fijn hoor, ook goed voor de relatie mits je vrouw er aan toe is haar weer uit logeren te doen :) Wat een heerlijke foto van jullie meisje trouwens O+

Aure, ja he, het begint mij ook op te vallen dat ze echt aan het veranderen is!

Spees_eend, ik kan je foto helaas niet zien -O-

Gunther en de spin, wat een held :P O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188667945
Vanmorgen zijn de kapitein en ik lekker naar plaswijckpark geweest O+ glijbanen, de draaimolen en een ritje in het treintje. Het wordt zoveel relaxter nu ik hem gewoon kan uitleggen wat er gebeurt en waarom ect. Eerst was hij steeds woedend als hij ergens mee moest stoppen, nu kan ik uitleggen dat hij nog een keer mag glijden oid, en dat we dan daarna naar de trein gaan oid. Dat uitleggen deed ik altijd al wel, maar nu pas lijkt hij er wat mee te kunnen O+ :D goeie vooruitgang ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188667961
O, daar moet ik ook eens nodig heen LDG, dank voor de reminder! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188667998
Hier al dreumkoters aan de loopfiets?

Net bezorgd:





Ben benieuwd :) Qua lengte kan het al wel, qua motoriek: geen idee!
Let me see you stripped down to the bone
pi_188668029
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:59 schreef minilot het volgende:
O, daar moet ik ook eens nodig heen LDG, dank voor de reminder! O+
Wij hebben n abbo, ideaal voor n paar uurtjes :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188668050
Haha Spees, dat haar heeft geen haast met groeien :P

Ik kan Jip zijn haar wel lang kijken :') er lijkt krul in te komen, maar het zet nog niet echt door :P

Hij heeft net zijn BMRvaccinatie gehad. Moest wel even huilen maar na kort knuffelen was ie alweer stil.
Stats:74.4 cm 10.7 kg

Er is hier nu een nieuwe locatie van het CB in het centrum en die is echt fijn. Zit bij de bieb op de kinderafdeling, dus je kan voor of na je afspraak ook nog met je kind boekjes lezen/spelen in de bieb. Dame bij wie ik een afspraak had was ook top ^O^
pi_188668060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:00 schreef minilot het volgende:
Hier al dreumkoters aan de loopfiets?

Net bezorgd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ben benieuwd :) Qua lengte kan het al wel, qua motoriek: geen idee!
Wij gaan binnenkort de driewieler ook eens ombouwen tot tweewieler :Y heeft ie weer iets nieuws om te leren
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188668073
Nog geen loopfiets hier, denk dat Jip daar nog te klein voor is. Hij gaat nu wel vaker op zijn wheelybug :P
pi_188668094
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:03 schreef Aure het volgende:

Er is hier nu een nieuwe locatie van het CB in het centrum en die is echt fijn. Zit bij de bieb op de kinderafdeling, dus je kan voor of na je afspraak ook nog met je kind boekjes lezen/spelen in de bieb. Dame bij wie ik een afspraak had was ook top ^O^
O, dat klinkt goed zeg!
Let me see you stripped down to the bone
pi_188668125
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:23 schreef littledrummergirl het volgende:
Gewoon even netflixen exode, of n boek lezen O+

Ik "mag" van mezelf altijd het eerste uur van t slaapje chillen, daarna ga ik in de overgebleven tijd afwassen of de was doen ofzo :Y
Ik doe dat juist andersom. Eerst even wat huishouden, dan Netflix. Ik heb anders geen discipline en blijf op mijn luie gat zitten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188668149
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:05 schreef minilot het volgende:

[..]

O, dat klinkt goed zeg!
Ja, je mag er ook zelf meten en wegen! En het is de bedoeling dat ze ook op zaterdag open zijn, ik weet alleen niet meer vanaf wanneer. En doordeweeks hanteren ze binnenkort de openingstijden van de bieb, dus dan zijn ze zelfs tot 20.00uur open. Volgens mij vanaf september of oktober ofzoiets.
pi_188668198
Loopfiets kan Mijm sinds kort mee overweg. Laatst zijn we met de 2 jongens op hun loopfiets naar de supermarkt gelopen. Het ritje van 7 minuten werden er 37. Doen we een volgende keer maar weer anders :')

Mijm gebruikt nu nog wel de 3-wieler. We hebben dezelfde als Gunther, die kan hij ook al gebruiken, want S. heeft een nog grotere, maar hij snapt niet hoe dat werkt met 2 wielen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188668214
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:13 schreef Spees_Eend het volgende:

Oh, ik snap met die nieuwe Imgur app niet meer hoe je foto's plaatst :')
In de app de foto nog eens extra aantikken en vanaf daar de link delen. Duurde ook lang tot ik het snapte en ik vind het nu nog onhandig. }:|

Wat lief Mini! Banaan kletst totaal niet tegen dieren. Gisteren had hij wel de grootste lol met vliegen uit de tuin jagen door met zijn vinger ernaar te wijzen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188668304
Wij hebben bewust geen driewieler gedaan, dit wordt z'n eerste voertuig :)

Aww, Banaan en z'n dreigende vinger! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_188669482
Vroemvroem :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_188669768
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:19 schreef minilot het volgende:
Vroemvroem :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij staat m eens goed te bestuderen :D

De kaptein leert altijd t snelste door na te doen :Y vooral met andere kindjes is het een echte copycat. Zo kon hij in een dag ineens steppen en trappers gebruiken omdat hij dat op de opvang had gezien ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188669939
Ooooh loopfietsen...als Juul een beetje op B lijkt, wordt dat wederom zenuwinzinkingen. Hij ging er zo snel op dat ik hem amper bij kon houden.
We hebben op zolder 2 loopfietsen staan. 1 met 4 wielen en 1 puky met 2 wielen. Over een tijdje die met 4 wielen maar eens pakken.

Wel een hele coole Mini!
Goede stats Aure en wat fijn dat het CB zo bevalt.
pi_188671901
Klinkt goed Aure dat CB!

Verder herinner ik me nog een paar leuke DFD foto’s! O+

Ik haak weer beter aan wanneer mijn kind weer na 6 uur wakker wordt. Dan onthou ik ook wat meer denk ik :')

Tof fietsje mini! Hoe ging dat motorisch?

Die van mij mocht even spelen met een decoratiefietsje, ik dacht dat ie een beetje aan het wiel zou draaien. Hij zette hem op de grond heeft een kwartier lang geprobeerd of hij er ook op kon zitten :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 28-08-2019 17:44:13 ]
pi_188673000
Wat een kerel al, mini! Ben benieuwd hoe het lopen gaat :)

Fleur :* voor de veel te vroege ochtenden. Doe foto is wel heerlijk O+ Mijm heeft laatst ook zo bij een speelgoedfietsje gestaan en moest toen zo hard lachen om zijn eigen grap :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188673494
Leercurve Nevermind! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_188673968
Haha fleur O+

Hoe lang is gunther inmiddels mini? Hier komt N net met de tenen aan de grond op de loopscooter die we haar voor dr eerste verjaardag hadden gegeven...beginnersfoutje. :D (geen rekening gehouden met zithoogte/breedte; er stond vanaf 1 jaar bij).

Ze heeft een 3-wiel-loopfiets en skelter in 1. Trappers kunnen in en uitgeklapt worden. Een loopfiets staat hier op het lijstje voor sinterklaas omdat ik denk dat eerder geen optie is ivm haar lengte. Dan met 3de verjaardag een echt fietsje wellicht. O+
pi_188673974
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:11 schreef Spees_Eend het volgende:
NJ als er juist een leeftijd is waarbij 'piekharen a la clown' O+ zijn....

😁
Ik vind het ook zelf eigenlijk nog wel cute, maar in onze omgeving horen we alleen maar dat we gisteren naar de kapper hadden gemoeten. :9

quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik denk overigens dat Ollie tegen de tijd dat ie zijn brommerrijbewijs mag halen wel voor het eerst naar de kapper kan :').

Foto van een week of 3 terug waarop je zijn kapsel goed kan zien:

[ afbeelding ]

Oh, ik snap met die nieuwe Imgur app niet meer hoe je foto's plaatst :')
Al een andere site gevonden voor de foto?



Ik probeer hem even in te voegen!

Maar haha, die mag nog even voordat die naar de kapper moet inderdaad! :D

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:16 schreef minilot het volgende:
Günther in gesprek met spinnetje in huis.
"Hai." "Hai spienn!" "HAAAIIII!" "..." "Doeiiii!" O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omg, O+ O+ Hier is de afstandbediening een telefoon geweest. Hoor je achter je ook ineens 'Haaaaai', ding aan d'r oor.. :+

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:45 schreef rena het volgende:

[..]

Ja, het was een aardig ontspannen vakantie, maar het is gek genoeg veel intensiever dan thuis omdat je een ander ritme hebt en de kinderen ook, was wel blij als ze allebei lekker op bed lagen om half 8.

Nacht met zijn tweeën is wel echt eens fijn hoor, ook goed voor de relatie mits je vrouw er aan toe is haar weer uit logeren te doen :) Wat een heerlijke foto van jullie meisje trouwens O+

Aure, ja he, het begint mij ook op te vallen dat ze echt aan het veranderen is!

Spees_eend, ik kan je foto helaas niet zien -O-

Gunther en de spin, wat een held :P O+
Goed te horen! O+ Dat intensieve staat me zo tegen, haha. Bang dat ik na de vakantie toe ben aan vakantie. :')

Ik heb @Framblij89 uit het babytopic al bereid gevonden op te passen als we richting de kust gaan. Gewoon even een avond uit en dan weer ophalen. :9 Wie weet dat m'n vrouw er straks meer klaar voor is nu de laatste nacht logeren best goed ging. Alleen ze wordt momenteel weer veel wakker.. Afgelopen nacht 10-15 keer zelfs, dat wil je niemand aan doen. :@

Dankjewel O+

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:19 schreef minilot het volgende:
Vroemvroem :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8-) 8-)
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:38 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Klinkt goed Aure dat CB!

Verder herinner ik me nog een paar leuke DFD foto’s! O+

Ik haak weer beter aan wanneer mijn kind weer na 6 uur wakker wordt. Dan onthou ik ook wat meer denk ik :')

Tof fietsje mini! Hoe ging dat motorisch?

Die van mij mocht even spelen met een decoratiefietsje, ik dacht dat ie een beetje aan het wiel zou draaien. Hij zette hem op de grond heeft een kwartier lang geprobeerd of hij er ook op kon zitten :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat 'ie toe is aan z'n fiets haha. Geweldig ook dat ze er zo lang mee bezig kunnen zijn hé. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:54 schreef minilot het volgende:
Leercurve Nevermind! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit gaat hard! :o
pi_188674006
Van wat ik kan zien heb je een tof huis trouwens @minilot !

De loop-update gaat hier onnoemelijk hard zeg.. :o Vorige week liep ze alleen nog langs de bank, af en toe een stapje in een hoek los (al liep ze zo gemakkelijk langs de bank, ze had al veel eerder los gekund...). Afgelopen dagen liep ze 4-5 stappen los, vanochtend een 1-2 meter en nu af en toe al 4-5 meter. Echt van de achterdeur tot aan de keuken. DIT GAAT TE SNEL! :o
  woensdag 28 augustus 2019 @ 19:48:47 #224
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188674473
Haha, dankjewel NJ! :+
pi_188674995
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:22 schreef NicolasJoy het volgende:

Ik heb @:Framblij89 uit het babytopic al bereid gevonden op te passen als we richting de kust gaan. Gewoon even een avond uit en dan weer ophalen. :9 Wie weet dat m'n vrouw er straks meer klaar voor is nu de laatste nacht logeren best goed ging. Alleen ze wordt momenteel weer veel wakker.. Afgelopen nacht 10-15 keer zelfs, dat wil je niemand aan doen
Ik hoor hier (nog) niet.

Maar ja, met alle liefde O+ ook al wordt ze veel wakker!
pi_188675467
Wat een tof fietsje Mini! En Gunther weet er dus al wel raad mee :).

Hahaha BelleFleur, de fiets van Casper is ook briljant. Is dat fietsje nog intact na de uitgebreide bezichtiging?

En kapselboks met Ollie van Spees. Mars heeft een soortgelijke coupe.

Nicolas, tof hè dat lopen! O+

Aure, fijn van het CB. Hopelijk niet teveel reactie op de BMR prik.
pi_188675667
Nu ik weer gestart ben met werken, is het wel lastig om veel te lezen en te reageren. Ik moet even omschakelen.

Wij hebben ook een loopfiets, elke dag zet ik haar er even op om te zien of ze het al snapt. Het lijkt al wel te komen!

De afgelopen dagen na het avondeten heerlijk buiten gespeeld, gister in de tuin in het badje en vanavond op het veldje met wat andere kinderen. De grootste lol had ze. Het lopen lijkt hier ook al te komen, zelf staan en vanavond dus ook een klein mini-stapje. Ze is ook erg van het knuffelen, dan komt ze bij je staan en duwt ze haar hoofd in je nek! Zo lief!

De oppas had ook wat 'grappigs'. Ze kwam thuis en zag een drol op het gras liggen. Haar eerste gedachte was een dier oid, maar Madame had lekker in haar blote kont buiten gespeeld rondom het badje. Daarnaast had ze nog geen poepluiers gezien... 3x raden!
pi_188682524
@Nolita Volgens mij zit Günther nu rond de 90cm :)

Stipjesromperboks met Ollie! Goeie blik O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188682526
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 20:46 schreef MissEnergy het volgende:
Nu ik weer gestart ben met werken, is het wel lastig om veel te lezen en te reageren. Ik moet even omschakelen.

Wij hebben ook een loopfiets, elke dag zet ik haar er even op om te zien of ze het al snapt. Het lijkt al wel te komen!

De afgelopen dagen na het avondeten heerlijk buiten gespeeld, gister in de tuin in het badje en vanavond op het veldje met wat andere kinderen. De grootste lol had ze. Het lopen lijkt hier ook al te komen, zelf staan en vanavond dus ook een klein mini-stapje. Ze is ook erg van het knuffelen, dan komt ze bij je staan en duwt ze haar hoofd in je nek! Zo lief!

De oppas had ook wat 'grappigs'. Ze kwam thuis en zag een drol op het gras liggen. Haar eerste gedachte was een dier oid, maar Madame had lekker in haar blote kont buiten gespeeld rondom het badje. Daarnaast had ze nog geen poepluiers gezien... 3x raden!
Ha, in de tuin poepen is hier helaas ook populair }:|

Hoe bevalt het weer werken verder? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188682537
@NicolasJoy Ja, ik vind het zelf ook een heel prettig huis. O+ Wel vrij rommelig, maar met een ouderpaar dat bestaat uit een hevige ADHDer die geen medicatie meer neemt + een klassieke verstrooide professor vind ik dat we het nog aardig binnen de perken weten te houden. Dat is pre-Günther wel eens anders geweest :')

Hoe zit dat met de andere dreumeshuizen hier qua opruimen en huizen: meer of minder een zooitje sinds kind(eren)? Hier dus beduidend minder.
Let me see you stripped down to the bone
pi_188682568
Als Jip er een bende van heeft gemaakt met zijn speelgoed is het een stuk rommeliger :P maar anders is het wel iets netter dan pre-kind. We zijn wel nog steeds beiden sloddervossen :D
pi_188682572
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 06:55 schreef minilot het volgende:
@:NicolasJoy Ja, ik vind het zelf ook een heel prettig huis. O+ Wel vrij rommelig, maar met een ouderpaar dat bestaat uit een hevige ADHDer die geen medicatie meer neemt + een klassieke verstrooide professor vind ik dat we het nog aardig binnen de perken weten te houden. Dat is pre-Günther wel eens anders geweest :')

Hoe zit dat met de andere dreumeshuizen hier qua opruimen en huizen: meer of minder een zooitje sinds kind(eren)? Hier dus beduidend minder.
Het is hier anders.

Wij zijn altijd best wel opgeruimd en strak geweest, met dan een uitbarsting hier en daar die altijd opgeruimd is voordat er bezoek komt ofzo. Nu is 's avonds het huis wel eens ontploft van babyspeelgoed, want alles ligt overal natuurlijk. :') In principe ruimen we het elke avond op, waardoor je ook je eigen zooi élke avond opruimt. Je wil niet dat de dreumes er bij kan komen én je bent toch bezig.. Dus vaker opruimen hier, maar vooral doordat het vaker een zooi is. :+
pi_188682602
Speelgoed opruimen doe ik juist expres niet als Günther 's avonds op bed ligt, altijd terwijl -ie nog wakker is, bijvoorbeeld voor het eten of vlak voor het naar bed gaan. Zodat -ie niet opgroeit met het idee dat zijn zooi op magische wijze verdwijnt terwijl -ie slaapt :7 Ik vraag ook altijd of -ie komt helpen en de laatste maanden geeft -ie daar steeds vaker gehoor aan en gooit -ie drie blokjes in een mand of zet -ie een puzzel in de kast O+
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 29 augustus 2019 @ 07:37:57 #234
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_188682669
Hier is het standaard een rommeltje, met 2 pubers (en die was! Als je dacht dat een baby/dreumes veel was genereert... het kan nog veel erger :') :X :'( ) en een dreumes.
Als ik speelgoed aan het opruimen ben, helpt Mie me soms ook, dan pakt hij zijn emmer met blokjes en zet die in de kast of legt een boekje weg. O+

@minilot, zo'n pop zoek ik voor Mie, waar heb je die vandaan?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_188682681
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 07:37 schreef LadyS het volgende:

@:minilot, zo'n pop zoek ik voor Mie, waar heb je die vandaan?
Etsy! https://www.etsy.com/shop/OneDearWorld
Let me see you stripped down to the bone
pi_188683236
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:00 schreef minilot het volgende:
Hier al dreumkoters aan de loopfiets?

Net bezorgd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ben benieuwd :) Qua lengte kan het al wel, qua motoriek: geen idee!
We hebben hm wel pas van zolder gehaald maar Z. is voor het goede nog een beetje te kort. Ze heeft hm wel al een beetje geprobeerd te hanteren maar het is nog wat zwaar voor haar.
pi_188683254
MissEnergy, ik moest stiekem wel lachen om je tuinpoeper _O-

Hier is het qua speelgoed rommeliger en de eettafel is vaak een redelijke puinbak van administratie en dingen die ik er “even” neerleg, maar we proberen nu wel samen met C op te ruimen zodat ze dat ook meekrijgt, verder is het niet mijn grootste prioriteit. Ik geloof niet dat ze slechtere mensen worden van een wat rommeliger huis :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188683337
Wij houden van netjes en opgeruimd maar ik heb er 0,0 last van als mijn vloer bezaaid ligt met speelgoed.
Wel hebben we Twix aangeleerd dat we eerst het een opruimen voor we het ander pakken. En combineren mag heus dus als Twix bedenkt om van de Duplo een brug over zijn houten treinbaan te bouwen, prima! Dan ligt er dus Duplo en veel houten treinbaan op de grond.
Maar ze ‘mogen’ niet lukraak alle manden en kasten leegtrekken om dan vervolgens nergens mee te spelen.
Opruimen doen we samen. Kun je ook leuke spelletjes mee doen. Sorteren op soort. Sorteren op kleur. Sorteren op vorm. Estafette. Een spelletje mikken. Enz.
Voor Mars hanteren we dezelfde regels. Dus die helpt op zijn manier ook al mee opruimen.
pi_188683416
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 09:13 schreef Malteser het volgende:
Wij houden van netjes en opgeruimd maar ik heb er 0,0 last van als mijn vloer bezaaid ligt met speelgoed.
Wel hebben we Twix aangeleerd dat we eerst het een opruimen voor we het ander pakken. En combineren mag heus dus als Twix bedenkt om van de Duplo een brug over zijn houten treinbaan te bouwen, prima! Dan ligt er dus Duplo en veel houten treinbaan op de grond.
Maar ze ‘mogen’ niet lukraak alle manden en kasten leegtrekken om dan vervolgens nergens mee te spelen.
Opruimen doen we samen. Kun je ook leuke spelletjes mee doen. Sorteren op soort. Sorteren op kleur. Sorteren op vorm. Estafette. Een spelletje mikken. Enz.
Voor Mars hanteren we dezelfde regels. Dus die helpt op zijn manier ook al mee opruimen.
Idem dito hier. Al is O vooral nog van het rommel maken. Z’n hobby is alle puzzels van peuter uit de kast halen. Daar moet ik eens wat op verzinnen, want ik word er stapelgek van om al die puzzels weer te sorteren en in de goede doos te stoppen.
pi_188683500
Ik kan slecht tegen chaos in de vorm van troep, maar dat is wel de (onze) realiteit met drie kinderen.

Toen ik alleen 1 dreumes had, had ik wel een net / georganiseerd huis ja. In de ideale wereld gaat het bij ons zoals Malteser omschrijft, maar in de praktijk is het (zeker nu de twee oudsten iets groter zijn en er ook nog eens vaak vriendjes zijn) vaak zo dat ik tussen de bedrijven van het levend houden van mijn dreumes door 17 x moet vragen of ze even willen opruimen waar ze mee bezig zijn geweest en is het vooral veel stervende zwaan "maar ZIJ had er meer mee gespeeld" -"nee maar HIJ was ermee begonnen" :')

Het helpt ook niet mee dat mijn dochter de grootste rommelkont en viespeuk op aarde is en de oudste een nogal luie aard heeft :')
pi_188683769
Hier was ik pre kinderen ook een stuk rommeliger minilot! Maar denk dat dat meer komt omdat ik toen op een studentenkamer woonde en nog jong was :P tijdens eerste jaar met kind werd het allemaal al beter.

Inmiddels is het bij ons vrijwel altijd netjes en gestructureerd. Ik kan slecht tegen troep. Een vloer bezaaid met speelgoed is prima want spelende kinderen O+ Alleen oudste (bijna 8) moet zelf haar kamer opruimen en ze is nog al een verzamelaar. Dus overal ligt iets. Die deur die ik dan gewoon dicht :P

Nu middelste ook op school zit. Heb ik ineens zoveel tijd! De een op een tijd met mini is ook zo fijn. Die heb ik niet echt met haar gehad sinds ze minibaby was. Gewoon rustig wandelen met haar zonder dat er 2 insectenzoekers meelopen die het tempo bepalen enzo.
pi_188684144
Al die mensen hier die niet tegen troep kunnen, hihi! Ik voel me juist wat ongemakkelijk als het ergens heel strak en opgeruimd is.. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_188684222
Ik was altijd een enorme sloddervos, maar kan daar steeds minder goed tegen. Dus nu een combinatie van beide. Redelijk opgeruimd, maar geen compleet lege tafel en aanrecht.
We zijn wel begonnen aan de zolder. Die nam echt zoveel negatieve energie door de rotzooi, ik kreeg het er iedere keer als ik er kwam benauwd. Dus daar zijn we puin aan het ruimen.
Tip voor mensen die gaan verhuizen: doe het niet met een dreumes en flink zwanger, daardoor is opruimen minder prioriteit en verhuis je alle zooi mee :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188684790
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 10:25 schreef minilot het volgende:
Al die mensen hier die niet tegen troep kunnen, hihi! Ik voel me juist wat ongemakkelijk als het ergens heel strak en opgeruimd is.. :Y
Dat heb ik ook hoor :D
pi_188684809
Opruimen? Opruimen? Wat is dat?

Wij hebben natuurlijk 2 rommelmakers in huis. We hebben een speelkamer van 2 meter bij 2,5 meter. Daar staan kasten van die Ikea in met wat keukenspul van ons en verder veeeel speelgoed. In die kamer zelf is het meestal een bende, B en ik zijn het nu langzaam aan het opruimen. Zijn Lego gaat weer naar zijn slaapkamer voor school weer begint. Daarvoor in de plaats komen zijn hotwheels banen er weer te staan. Hij neemt best vaak vriendjes mee naar huis en dat samen met lego is geen goede combi hebben we al ontdekt.

In de woonkamer staat een speelkeukentje die nu alleen als opslag van Juul haar speelgoed wordt gebruikt. En op het tv meubel staat een fisher price boerderij. Net voor het naar bed gaan, ruimen we gezamelijk wat op en als de kinderen op bed liggen we de rest op. Ik vind het fijn om 's avonds niet over auto's, lego, knuffels, poppetjes, ballen en vormenstoofjes te struikelen.

Voor Juul hadden we 0 speelgoed in de woonkamer, alles stond in de speelkamer. B speelde wel vaak in de woonkamer maar als hij uitgespeeld was, moest het voor ons weer terug naar de speelkamer. Als Juul wat ouder is, gaan we dat voor haar ook doen. Ze zal het leuk gaan vinden in de speelkamer als ze ruim 3 is vermoed in, dan is B al bijna 9. Die chillt dan vast op zijn slaapkamer :D

Het is nu vooral buiten een bende....gisterenavond voor het losging nog even het zwembad leeg laten lopen en opgeruimd dus we kunnen wel weer bewegen in de tuin. Maar overal liggen spullen, van knikkers tot graafmachines.

Overigens is bij ons volledig opgeruimd nog steeds gezellig chaotisch, wij hebben niet zo'n groot huis dus overal ligt toch wel iets. Maar dan donder ik er niet overheen.
pi_188684814
* Elleska kijkt om zich heen naar de vloer die bezaaid ligt met duplo en kussens

Straks met het slaapje veeg ik alles een beetje aan de kant zodat ik niet op duplo ga staan en savonds ruimen we samen alles op.

Verder is het hier wel leger dan voorheen maar dat is vooral omdat niets heel blijft met de de kleine klauteraar. Ik kan niet wachten totdat er weer gewoon bloempotten in de vensterbank kunnen staan zonder dat ik dagelijks kan puinruimen.
En ik ben heel blij met een dichte keuken, daar kan de zooi gewoon blijven staan als ik savonds geen puf meer heb om het op te ruimen. Zoals gisteravond tot 12uur bezig geweest met L en daarna doe ik enkel nog het hoognodige.
pi_188685334
Ik ben sinds Casper er is ook een stuk netter. Speelgoed wordt opgeruimd in z’n middagslaapje en ‘s avonds. Soms samen, meestal doe ik dat. Als ik ga slapen is eigenlijk alles wel leeg en opgeruimd thuis.
pi_188685998
Bwuuuuuuuh. Koter is voor het eerst sinds een maand of vijf weer eens een paar uur zelf op bezoek bij mijn moeder en ik loop 'm hier thuis toch wel zo loeihard te missen! :') Niks aan. Kom terug, kind!
#watje
Let me see you stripped down to the bone
pi_188686060
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:58 schreef minilot het volgende:
Bwuuuuuuuh. Koter is voor het eerst sinds een maand of vijf weer eens een paar uur zelf op bezoek bij mijn moeder en ik loop 'm hier thuis toch wel zo loeihard te missen! :') Niks aan. Kom terug, kind!
#watje
I feel you. Mijnes deed een ochtendut van 3.5u en voelde hetzelfde denk ik hahah
pi_188686075
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 13:03 schreef Songeur het volgende:

[..]

I feel you. Mijnes deed een ochtendut van 3.5u en voelde hetzelfde denk ik hahah
:D O+ Die schone slaper van jou!
Let me see you stripped down to the bone
pi_188686212
Ik ben ook niet goed in mijn kind wegbrengen als ik niet hoef te werken. Gebeurt dus ook vrijwel nooit. Door vakantie inmiddels al 3 weken non-stop samen genieten. Dat wordt weer wennen vanaf maandag.

Opruimen...ik ben al een paar dagen bezig met de vakantie was en spullen te poetsen en op te ruimen. Dat is nu eindelijk bijna klaar. Nu nog het gewone huishouden er achteraan en dan het feestje voorbereiden. Voor mijn gevoel ben ik altijd bezig met opruimen / poetsen / andere dingen die moeten en nog ben ik meestal niet tevreden. Tijdens een werkweek is er ook überhaupt maar weinig tijd voor, maar ook nu kan ik bezig blijven. Heb met mezelf afgesproken dat ik van 21:00 tot 22:00 niets hoef te doen en dan naar bed ga. Ik probeer de keuken netjes te hebben voordat N naar bed gaat en ben ik daar dan tot 21:00 of langer mee bezig dan is het jammer voor de rest van de dingen, maar die komen de volgende dag dan maar weer. Ik ben wat beter geworden in loslaten want ik heb mijn slaap ook hard nodig als ‘s ochtends de wekker weer om 6:15 gaat.

Ik moest wel grinnikken toen ik las over het eerste uur van het dutje voor jezelf of andersom...N heeft nooit langer dan een uur geslapen dus dat is onmogelijk hier. Als baby was het nog erger dan sliep ze 45 minuten.
pi_188686394
Ik vind de kinderloze tijd echt fijn, sterker nog ik werk maandag zoveel mogelijk thuis. Het huis voor mezelf, warme koffie, mijn muziek op de achtergrond, heerlijk.

Ik had ruim 4 weken vakantie, mijn vrouw 5. Juul is 3 weken niet naar het KDV geweest, verder wel. Dan hebben we wel B nog rondrennen, maar pfoeh dat is toch wel een stukje makkelijker en rustiger. En ik ben stiekem best blij dat B maandag weer naar school gaat.

Wanneer kan er eventueel een reactie op de BMR inenting komen eigenlijk? Ik had 10 dagen in mijn hoofd maar het CB zei blijkbaar 5 dagen.
pi_188686461
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 13:03 schreef Songeur het volgende:

[..]

I feel you. Mijnes deed een ochtendut van 3.5u en voelde hetzelfde denk ik hahah
Ik kan nog steeds niet geloven hoeveel jouw kind slaapt. Mijn O dut tegenwoordig een uurtje ofzo, per dag.

Ik vind het juist heerlijk, even zonder kind. Wellicht hangt dat ook met het weinige slapen overdag samen....Ik kijk echt uit naar maandag, als de school weer begint. 9 weken zomervakantie voor de oudste was wel lang...
pi_188686470
De keuken op orde doe ik direct na het eten. Günther zit dan nog aan tafel in de kinderstoel, ik regel voor hem en voor mijn lief elke avond bordjes met een paar soorten fruit als toetje en dan begint mijn lief met het voorlezen van boeken tijdens het fruit eten totdat ik uit de keuken brul dat alles schoon en klaar is en dan kunnen door mijn lief bij het aanrecht de etensresten van Günther afgeschrobd worden terwijl ik nog even een doekje over eettafel, kinderstoel en de vloer onder de kinderstoel haal :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188686747
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 13:27 schreef exode het volgende:
Ik vind de kinderloze tijd echt fijn, sterker nog ik werk maandag zoveel mogelijk thuis. Het huis voor mezelf, warme koffie, mijn muziek op de achtergrond, heerlijk.

Ik had ruim 4 weken vakantie, mijn vrouw 5. Juul is 3 weken niet naar het KDV geweest, verder wel. Dan hebben we wel B nog rondrennen, maar pfoeh dat is toch wel een stukje makkelijker en rustiger. En ik ben stiekem best blij dat B maandag weer naar school gaat.

Wanneer kan er eventueel een reactie op de BMR inenting komen eigenlijk? Ik had 10 dagen in mijn hoofd maar het CB zei blijkbaar 5 dagen.
Ik dacht tussen de 10 en 14 dagen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188686777
Reactie hier na precies tien dagen (en toen wel een week lang }:| )
Let me see you stripped down to the bone
pi_188687008
De BMR was wel echt de naarste met bijwerkingen toch? Ik hoop dat het meevalt.

Oh ja de keuken en eettafel, die moeten ook opgeruimd en schoongemaakt worden. Na het eten gaan wij meestal met zijn 4en dansend de woonkamer door. 1 liedje voor Juul en 1 voor B. B wilt standaard Fireball _O- Daarna is het met zijn 4en naar boven, douchen/bad/tandenpoetsen en om en om de kinderen op bed. Ik breng vanavond bijvoorbeeld Juul naar bed en mijn vrouw B, morgen is dat andersom. Juul ligt er zo in, flesje, boekje en slapen. B is goed in tijdrekken. Dus degene die Juul op bed ligt, ruimt daarna de eettafel en keuken op. En haalt het restant speelgoed van de vloer.
Om 19:30 begint onze avond :D
pi_188687115
Oooo, kind is ophaalable! *sprint de deur uit*
Let me see you stripped down to the bone
pi_188687256
Goed teamwork :)

Ik draai momenteel de meeste avonden alleen met L. Dat gaat meestal prima alleen wanneer L zoals gisteren niet wil slapen kom ik eigenlijk een paar handen tekort. Maargoed de zooi loopt niet weg dus gisteravond dus enkel het hoognodige gedaan en de rest vanmorgen.
pi_188687258
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 29 augustus 2019 13:27 schreef exode het volgende:

Wanneer kan er eventueel een reactie op de BMR inenting komen eigenlijk? Ik had 10 dagen in mijn hoofd maar het CB zei blijkbaar 5 dagen.
Tussen 5 en 12 dagen. Hier begon het precies op dag vijf en een week lang hadden we een ontroostbaar ziek kind. Hopelijk valt het mee!
pi_188687403
Ik merk dat het nu wel wat makkelijker begint te worden dat ik Mijm en S. best even alleen kan laten (alles wat levensgevaarlijk is ligt hoog en veilig), zodat ik het huishouden ook kan doen als zij aan het spelen zijn.
Vanmorgen hebben ze bijvoorbeeld echt een uur met de Duplo en Fischer Price gespeeld en daarna hebben we samen geknutseld. Dit is voor Mijm soms nog wat moeilijk, maar ik zie wel dat dit steeds vaker mogelijk is. Geeft wel wat rust ook om andere dingen te doen.

Qua schema ben ik trouwens een chaoot, ik doe gewoon wat ik op dat moment zie, meestal ook 4 dingen tegelijkertijd (qua opruimen en poetsen dus).

Ik vind alleentijd ooit best heel fijn :) zeker als ik weet dat de kinderen ook iets leuks aan het doen zijn heb ik er gelukkig weinig moeite mee.
Zo gaan ze vanmiddag naar opa en oma, eten daar mee en gaan later met papa weer naar huis. Ik moet vanavond weg, dus heb het huis alleen en kan dan ongegeneerd op de bank eten met Netflix aan O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188687735
Mijn uk heeft het fantastisch naar z'n zin bij oma hoor, dat is het punt niet. :) Ik mis 'm zelf gewoon flink in huis - hij is gewoon te verrekte gezellig! O+ Volgende keer maar ook zelf de deur uit, dat scheelt een stuk ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_188687781
Ik doe ook huishuiden waar Juul bij is. Als ik bezig ben, vermaakt zij zich erg goed. Tenzij ze honger heeft en ik aan het koken ben...dan is het een Grizzlybeer :D
pi_188687806
Opruimen doe ik eind van de dag waar Banaan bij is. Speelgoed opruimen geen probleem maar wanneer de stofzuiger en stoffers terug de kast in gaan dan vallen er tranen. Hij helpt soms een beetje met opruimen maar kiept het daarna ook weer om.
Huishouden doe ik als hij wakker is, dat gaat steeds beter. Hij mag dan een beetje helpen en vindt dat ook leuk. Zijn dutjestijd ga ik daar echt niet voor gebruiken want mijn avond is vaak ook erg kort. En ons huis is over het algemeen redelijk opgeruimd en schoon.
Het valt me vooral sinds de verhuizing tegen, toen we alles op een verdieping hadden was het veel makkelijker. De kleine klusprojecten hier en daar helpen ook niet.

Ik hoop nou het niet meer zo warm is dat de nachten weer beter gaan. Banaan werd de afgelopen nachten toch wakker en uitslapen is er dan alsnog niet bij. Klein voordeel is wel dat hij geen heel uur meer wakker is, misschien een half uur.
Ik zat laatst op het toilet, met Banaan die op schoot kroop en scheermesjes wou pakken uit de kast. Om.half.vijf.

Hij gaat wel weer hard met ontwikkelen. Hij zegt nou steeds vaker een zin met twee woorden, experimenteert met de ik-vorm, oefent zijn nee als ik een ja/nee vraag stel en oefent zijn ja als hij iets hebben wil. Heerlijk. :D
Hij maakt op zijn manier ook grapjes, zoals met grote grijns "fogelpoep, ete?". Als ik dan zeg dat hij het antwoord zelf ook wel weet zegt hij hoofdschuddend "nee".

Wat ik ook zo mooi vind is als hij me vertelt hoe het allemaal moet. Mijn man doet de verzorging tussen bad en bed, als ik dan even moet overnemen hoor ik in willekeurige volgorde "boek, sitte, lese, deke pakken, tent, onder". O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188687993
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 14:52 schreef minilot het volgende:
Mijn uk heeft het fantastisch naar z'n zin bij oma hoor, dat is het punt niet. :) Ik mis 'm zelf gewoon flink in huis - hij is gewoon te verrekte gezellig! O+ Volgende keer maar ook zelf de deur uit, dat scheelt een stuk ^O^
Heel herkenbaar, zelfs met peuterdriftbuien heb ik haar het liefst gewoon bij mij in de buurt. Heb heel toevallig net de formulieren voor de peuterspeelzaal in zitten vullen en kreeg er al buikpijn van, nu heb ik heel slim een dagdeel op de oppasdag van mijn schoonouders gedaan zodat ik zelf geen extra ochtend hoef op te offeren :@ De dinsdag en donderdagochtend als het allemaal kan en past.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188690425
Kijk nou wat voor onzin dreumes van z'n grote broer leert:
pi_188694205
Mijn eerste werkweek (na 6 weken vakantie) zit er weer op. De orkaan die voor de vakantie stopte, lijkt weer gestart te zijn (2 collega's zijn nu ziekgemeld).
's Avonds tijdens het spelen komt Madame ons knuffelen, zo lief! Dan legt ze het hoofdje in onze nek!
Ook hebben we de afgelopen dagen 's avonds op het speelveldje voor ons huis gespeeld met andere kindjes. Ze pakt iederen zo in met haar glimlach. Zojuist heeft ze met een jongen van 13 met de bal zitten spelen, hij vond haar helemaal lief en leuk!

Opruimen doe ik geregeld als ze er zelf bij is. Vaak gooit ze zelf tijdens het spelen haar speelgoed ook weer in de bak. Ik geloof niet dat we een hele grote hoeveelheid chaos hier in huis hebben (kan ik zelf niet goed tegen..)
Het is wel iets meer rommel dan vroeger. Ik stofzuig overigens wel bijna elke dag met alle broodkruimels en grassprieten die op de vloer liggen...
Wassen doe ik nu ipv 2 nu ongeveer 3x per week. Ik heb wel veel meer witte was tegenwoordig :X

@minilot, blij dat Madame niet de enige is. Hopelijk doet het ze volgend jaar op een potje...
@rena, ik vond het zelf ook erg grappig toen ik het van de oppas hoorde hoor! Dus lachen mag
pi_188695083
De keuken opruimen doe ik ook altijd direct na het eten (of doen wij, kan ik beter zeggen). De kinderen spelen dan nog even samen, momenteel eigenlijk altijd buiten. Sowieso doe ik het huishouden waar ze bij zijn. Tijdens Bobs dutje werk ik en als zij en haar grote broer 's avonds op bed liggen ga ik of sporten of ook werken (zoals nu :+).

En over rommel: we hadden tot anderhalf jaar geleden een grote open kast in de woonkamer maar ik werd er zó gek van om constant speelgoed in het zicht te hebben dat we een grote díchte kast hebben laten maken. Speciaal op maat van de opbergbakken van IKEA die we al hadden. :D. Dus die schuiven we er 's avonds in, deuren dicht, en hoppa, opgeruimd.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_188698441
De keuken opruimen terwijl de kinderen aan het spelen zijn, hoop dat ik dat over een tijdje ook kan zeggen. Dat lukt hier dus niet tenzij ik L in de kinderstoel neerzet maarja dat zit hij tijdens het koken ook al (en ondertussen alles voorproeven dus dat vind hij helemaal leuk) maar na het eten heeft hij het wel gehad met de kinderstoel en daar kan ik hem ook geen ongelijk in geven.

Samen de keuken opruimen werkt ook niet, hij kan sneller rommel maken dan ik kan opruimen. Behalve dat doen we wel veel huishouden samen. Samen de kinderstoel poetsen, de was doen is leuk en stofzuigen is geweldig.
Maar even de kamer uit lopen terwijl L lekker zit te spelen levert me de helft van de tijd een hartverzakking op wanneer ik terug kom. Zoals vanmorgen dat L met de duplo zit te spelen en ik even naar de keuken loop om zijn rietjesbeker te vullen. in die paar tellen heeft hij bedacht dat hij via zijn loopfiets in de vensterbank kan klimmen en hangt aan de rolgordijnen.
pi_188701722
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 07:21 schreef minilot het volgende:
Speelgoed opruimen doe ik juist expres niet als Günther 's avonds op bed ligt, altijd terwijl -ie nog wakker is, bijvoorbeeld voor het eten of vlak voor het naar bed gaan. Zodat -ie niet opgroeit met het idee dat zijn zooi op magische wijze verdwijnt terwijl -ie slaapt :7 Ik vraag ook altijd of -ie komt helpen en de laatste maanden geeft -ie daar steeds vaker gehoor aan en gooit -ie drie blokjes in een mand of zet -ie een puzzel in de kast O+
Weet je dat ik daar nog helemaal niet bij heb nagedacht... :9 Nu is ze natuurlijk ook pas net één, maar we ruimen echt nog alles achter haar op Wel ook een beetje omdat ze heel goed is in het alles weer tevoorschijn trekken als we het net hebben weggezet. :P

Probeer ook wat meer te laten liggen hoor, maar vind het 's avonds wel fijn dat ik niet bij elke voetstap op hoef te letten wat waar ligt.. Want spelen is hier echt een orkaan dat overal alles ligt. :+
pi_188702162
Ik had gisteren nog een hele discussie met mijn man over papier en plastic dat op magische wijze van het aanrecht verdwijnt. ;( Samen opruimen helpt daar helaas niet meer tegen.

Banaan heeft een speelgoed keuken en zodra zijn buikje half gevuld is wil hij van tafel. Vanochtend vroeg ik of hij dan ook geen Nijntje meer wou maar dat antwoord was ook nee en klaar. Vijf minuten nadat hij van tafel ging pakte hij de boekenstandaard en vroeg of ik de matroos wou lezen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188703609
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 13:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik kan nog steeds niet geloven hoeveel jouw kind slaapt. Mijn O dut tegenwoordig een uurtje ofzo, per dag.

Ik vind het juist heerlijk, even zonder kind. Wellicht hangt dat ook met het weinige slapen overdag samen....Ik kijk echt uit naar maandag, als de school weer begint. 9 weken zomervakantie voor de oudste was wel lang...
Ik vond de zomervakantie ook lang. De hele balans was weg. Ook de kinderen moesten echt weer ff hun rang terugvinden ofzo.
In die slaapmomentjes kan je echt even opladen. En dat die er voor jou zo weinig zijn geeft ook dat je nog meer geniet van die momenten zonder kind. Maar helaas geen magische meerslaaptip.
pi_188703733
Mini viel gister van de rand van de zandbak af in de speeltuin. Ze ving zich op met haar gezicht. Schaafwonden op voorhoofd en wang. Zo sneu. Laatst had ze ook al een blauwe plek op haar hoofd.

(Ik voel me dan echt loedermoeder van de eeuw als ik haar zo aflever op kdv. Zeker als ik dan nog een kind bij me heb waarvan het bandje van sandaal knapt)
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:16:35 #274
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188704172
Echt? kan je toch niets aan doen Songeur :P
Ik voel me echt niet schuldig als hij een schaafwond heeft.

Hij zit hier constant onder de plekken en bulten, soms zie ik het pas een dag later :D
pi_188705824
Opruimen doe ik hier tussendoor weleens. Ligt ook wel aan mijn bui. En ik vind het fijn als het een beetje aan de kant is wanneer ik een paar uur de deur uit ben of als we aan tafel gaan.
A en Z. betrek ik er meestal wel bij.

Beetje samen, beetje zelf. :P
pi_188710837
Songeur, dan zou ik me echt altijd schuldig moeten voelen :')
Ik zie het meer als teken dat ze lekker actief zijn!

Nieuwe favoriete woord van Mijm: tomtommertjes O+ ‘Mama, nonneen tomtommertje!’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188713568
Nee niet schuldig over voelen Songeur! Al heb ik dat ook wel een paar keer gehad. Ik heb Casper ooit iets te dicht in de tripptrapp bij de kachel gezet ‘s ochtends (die was uiteraard niet aan) toen ik even wat aan het opruimen was. Dat ie pikzwarte roethanden had zag ik toen ik hem afleverde op de opvang :') En ik hang z’n tas altijd aan de kapstok en ik neem de dagelijkse dingen mee in een plastic tasje (beker, eten en slaapknuffel). In het plastic tasje van een paar weken geleden had schijnbaar nepsneeuw gezeten wat overal uit kwam dwarrelen bij het pakken van de spullen :') En vorige week zag mijn vriend net optijd dat ie de schoenen verkeerd om aanhad. :P

Ik heb Casper met koorts uit bed gevist vandaag en hij is de hele dag al hangerig en had net een temp van 40,3. Hopelijk knapt ie snel weer op :{
pi_188714366
Hopelijk is Casper snel weer beter fleur!

Ik denk niet meer dan menselijk dat iedere ouder wel eens ‘oeps’ denkt. :)

Wij gaan plaatsmaken voor de verse dreumessen. Ik heb zojuist mijn dreumes in bed gelegd en morgen hebben we een peuter in huis!! :o
Al is dat officieel pas om 21:00. Ze benoemt het al een weekje regelmatig ‘N bijna jarig, slingers hangen boven, kaarsjes blazen, taart eten.’ Ik ben dus heel benieuwd hoe ze het morgen vindt.
Het was weer een ontzettend leuk jaar met enorm veel ontwikkeling. Leren lopen, praten, opeens meer nachten wel dan niet doorslapen in haar eigen bed (daar had ik een jaar geleden om gelachen als verwachting denk ik :D), wat ze al allemaal snapt etc. De peutertrekjes beginnen inmiddels ook te komen. Ze is geweldig. O+

Tot snel of minder snel bij de peuters allemaal! :W
pi_188717951
Nolita en peuter gefeliciteerd! Fijne dag vandaag!

Beterschap voor Casper! Hopelijk vandaag al weer een stuk opgeknapt.

De tomtommertjes van Mijm O+

Hier ook al bulten en blauwe plekken gehad. Leren gaat letterlijk met vallen en opstaan :P

Wij zijn woensdag naar de dierentuin geweest en het was zo leuk! Sofie ziet nu ook echt de dieren en wijst van alles aan. De waterfiets vond ze ook geweldig. Het was wel een beetje zwemvest waar ga je met dat kind heen :D
En in het treintje zat ze letterlijk op en neer te wippen van plezier O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188717997
Gefeliciteerd kleine n O+ veel plezier met de kaarsjes en de slingers *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188721222
N'etje van harte en tot over een paar maanden bij de peuters! O+ Doe eens wat voorbeelden van die peutertrekjes, @Nolita? *)

En awww, Sofietje in de dierentuin! Wat een pret *O*

Zo, Günther plat voor middagdut. Hopelijk een lange, want erna gaan we met vriendengroepje naar de Efteling tot tenminste 23:00 :) Günther is begin juli voor het laatst geweest en toen zei -ie nog zo'n beetje niks en nou al een heleboel! Geprobeerd de namen van onze vrienden te oefenen, maar dat leverde tot dusver alleen gegiechel op :+
Morgen ook nog even een uurtje naar de Efteling, maar da's voor een persevenementje, daarbij kan Günther niet mee. Kan papa weer eens een keertje oppassen :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_188722407
Gefeliciteerd Nolita!

Ah wat een leuke foto’s Takkie! O+

En tomtommertjes! O+

Casper is weer redelijk te pas, was kort en krachtig zeg maar :')
pi_188722441
De koorts heeft huize kaptein bereikt -O- net waren we even lunchen in de stad, viel hij zowat in slaap in zn bord, dat heeft ie normaal nooit :o tilde ik hem in de buggy bleek ie bloedheet te zijn. Dus snel naar huis, paracetamol erin en nu ligt hij al vier uur te slapen, tzal wel even nodig zijn, arm ding :{
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188730869
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 16:08 schreef littledrummergirl het volgende:
De koorts heeft huize kaptein bereikt -O- net waren we even lunchen in de stad, viel hij zowat in slaap in zn bord, dat heeft ie normaal nooit :o tilde ik hem in de buggy bleek ie bloedheet te zijn. Dus snel naar huis, paracetamol erin en nu ligt hij al vier uur te slapen, tzal wel even nodig zijn, arm ding :{
Wat sneu! Hoe is het nu met hem?
pi_188730976
Hopelijk was het ook voor kaptein kort maar krachtig.

En heeft Gunther gister de Efteling volgehouden?
pi_188731766
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 07:49 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Wat sneu! Hoe is het nu met hem?
Ook weer over *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188732243
Fijn dat alle koortsdreumesen weer opgeknapt zijn!

Hier gaat alles z'n gangetje. Gisteren op kraambezoek geweest, Jip ging steeds heel schattig het beentje van de baby aaien O+ nu wil ik nog meer nog een baby :') maar goed dat zit er voorlopig niet in :P

Jip lijkt wel al een beetje last te krijgen van de BMRprik. Hoop dat het niet heel erg doorzet... Maar hem (en zijn weerstand :+ ) kennende zal dat wel zo zijn :')
pi_188732340
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 10:27 schreef Aure het volgende:
Fijn dat alle koortsdreumesen weer opgeknapt zijn!

Hier gaat alles z'n gangetje. Gisteren op kraambezoek geweest, Jip ging steeds heel schattig het beentje van de baby aaien O+ nu wil ik nog meer nog een baby :') maar goed dat zit er voorlopig niet in :P

Jip lijkt wel al een beetje last te krijgen van de BMRprik. Hoop dat het niet heel erg doorzet... Maar hem (en zijn weerstand :+ ) kennende zal dat wel zo zijn :')
Was het dan wel zo’n goed idee om op kraambezoek te gaan nadat Jip de BMR-prik heeft gekregen? :X
Protège moi de mes désirs.
pi_188732343
Meld!

Met een kersverse dreumes O+
pi_188732369
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 10:33 schreef Loj het volgende:
Meld!

Met een kersverse dreumes O+
Gefeliciteerd en welkom! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_188732507
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 10:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Was het dan wel zo’n goed idee om op kraambezoek te gaan nadat Jip de BMR-prik heeft gekregen? :X
Jip is niet besmettelijk dus ja, dat kraambezoek kon prima!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 1 september 2019 @ 10:44:37 #292
269689 crew  Viv
pi_188732513
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 10:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Was het dan wel zo’n goed idee om op kraambezoek te gaan nadat Jip de BMR-prik heeft gekregen? :X
Hoezo? De bijwerkingen zijn niet besmettelijk hoor. :)
pi_188733085
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 10:44 schreef Aure het volgende:

[..]

Jip is niet besmettelijk dus ja, dat kraambezoek kon prima!
Ah, excuses dan. Ik had nog even snel gegoogled voordat ik m’n reactie plaatste en daar stond dat het wel besmettelijk kan zijn.
Protège moi de mes désirs.
pi_188733113
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 10:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoezo? De bijwerkingen zijn niet besmettelijk hoor. :)
Het gaat mij dan ook niet om de bijwerkingen, maar om eventuele besmettelijkheid van de ziekte zelf. Maar als daar geen sprake is, is dat natuurlijk alleen maar fijn. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_188733157
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 11:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ah, excuses dan. Ik had nog even snel gegoogled voordat ik m’n reactie plaatste en daar stond dat het wel besmettelijk kan zijn.
Volgens mij komt dat uit de kritisch prikken hoek, alleen kunnen ze het niet met wetenschappelijke studies onderbouwen.
pi_188733193
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 11:21 schreef Aure het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat uit de kritisch prikken hoek, alleen kunnen ze het niet met wetenschappelijke studies onderbouwen.
Zoals ik al zei, ik googlede snel.

quote:
Rode hond (BMR)
Bijsluiter: 'Tussen de 7de en de 28ste dag na de vaccinatie bemerkt men bij de meeste vatbare personen een excretie van kleine hoeveelheden van het levend, verzwakte rubellavirus via de neus of de keel.' Met andere woorden: tijdens deze periode zou het vaccin besmettelijk kunnen zijn voor de omgeving.25 nov. 2013
https://www.nvkp.nl › pdf › Dossiers
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 1 september 2019 @ 11:57:49 #297
269689 crew  Viv
pi_188733622
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 11:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zoals ik al zei, ik googlede snel.
Die kritische prikkers quoten selectief, hier is de volledige tekst van de productinformatie:
quote:
Overdracht
Tussen de 7de en de 28ste dag na de vaccinatie bemerkt men bij de meeste vatbare personen een
excretie van kleine hoeveelheden van het levend verzwakte rubellavirus via de neus of de keel. Er is geen vaststaand bewijs van overdracht van dit virus op vatbare personen die met de gevaccineerde personen in aanraking komen. Hoewel een overdracht door nauw persoonlijk contact theoretisch mogelijk is, wordt deze dan ook niet als een groot risico gezien. Er is echter wel aangetoond dat het rubella-vaccinvirus via de moedermelk aan de zuigeling wordt doorgegeven zonder enig bewijs van een klinische aandoening (zie rubriek 4.6).
Er zijn geen meldingen van overdracht van de sterker verzwakte Enders’ Edmonston stam van het mazelenvirus of van de Jeryl Lynn™ stam van het bofvirus door gevaccineerde personen bij contacten met vatbare personen.
Er gelden dus ook geen voorzorgsmaatregelen of adviezen over het vermijden van contact met vatbare mensen na BMR-vaccinatie.
pi_188733694
Anders zou een arts dat ook wel melden bij de vaccinatie, lijkt me. Wat een risico zou dat zijn...
pi_188734092
@exode, hoe zit je in je traphekjes? Want Phi klimt zelfstandig de hele trap op sinds vandaag :+ (Gelukkig ontdekten we deze nieuwe skill toen ze pas op de vierde trede was :X )
pi_188739285
Beterschap, kapiteintje! :*

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 08:21 schreef Takkie88 het volgende:

En heeft Gunther gister de Efteling volgehouden?
Jazeker, tot 23:45 :) Viel wel in slaap zodra zijn billen het autostoeltje raakten :+

Nu wederom even met Günther terug naar de Efteling voor afscheid van de te slopen bobsleebaan, maar da's maar tot een uur of negen vanavond :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188744171
Loj welkom! Fijn dat je me af komt lossen.

@minilot die peutertrekjes zijn o.a. Bij me wegrennen als ik net beide handen vol heb op een plek waar het niet veilig is (winkel uit, op een parkeerplaats etc; deed ze eerder niet!)
Als het echt nee is zegt ze tegenwoordig: ‘NEE, HEMELMAAL!!!’ Zo van No way, die toon erbij ook! :D
Heel bepalend in àlles, maar daar vinden we opzich prima onze weg in. Met veel
dingen laat ik haar gewoon kiezen uit mijn voorselectie. Maar het gaat dan ook om dingen als dat ik op het gras moet blijven staan tot ze binnen is en dan mag ik ook pas naar binnen; met de trap oplopen mag ik niet meer achter haar lopen en moet beneden wachten tot ze boven is, dan mag ik pas. En dan ondertussen bezig zijn met mij in de gaten houden i.p.v. concentreren op het traplopen. :X
Ze heeft dit weekend ook geen middagdut gedaan. Gisteren weigerde ze te slapen voor het feestje en is ze dus van 8:30 tot 22:30 wakker geweest. Optimaal genieten van haar verjaardag. :') Van 22:30 tot 9:30 geslapen; vandaag bewust geen middagslaap laten doen omdat ze dan vanavond weer te laat erin zou liggen. Morgen begint het normale leven weer en dus ook het vroege opstaan. Missie lijkt gelukt want ze slaapt net.

Ze heeft gisteren ook echt genoten van haar verjaardag. Heerlijk om te zien. Ze vond alles leuk en kaarsjes uitblazen heel tof.
Morgen mag ze trakteren op de opvang, zal ze vast ook heel leuk vinden.
En nu ga ik hier echt afscheid nemen en me melden in het peutertopic :W
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')