abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188529330
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

We moeten accepteren dan Antifa mensen het ziekenhuis in slaan omdat ze tegen 'We Are Here' protesteren?
Nee, dat die kakkerlakken een bedrijfspand inpikken. Antifa mag van mij een knuppel in de nek krijgen. Traangas mag ook, zo dol op geweld ben ik nou ook weer niet.
pi_188529379
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee, dat die kakkerlakken een bedrijfspand inpikken. Antifa mag van mij een knuppel in de nek krijgen. Traangas mag ook, zo dol op geweld ben ik nou ook weer niet.
Hopelijk is het met de Amsterdamse tolerantie voor krakers snel afgelopen zodra de politieke verhoudingen in Amsterdam veranderd zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 19 augustus 2019 @ 23:01:09 #228
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188529428
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hopelijk is het met de Amsterdamse tolerantie voor krakers snel afgelopen zodra de politieke verhoudingen in Amsterdam veranderd zijn.
Want het is nog niet duur genoeg?
pi_188529443
quote:

[..]

Ik neem aan dat die ondernemer naar de rechter gaat. Die stelt hem in het gelijk en met dat vonnis in de hand mag hij de krakers eruit laten zetten. Dat gaan de krakers niet doen en ik vraag me af of men dan tot actie zal over gaan. Iets zegt mij van niet.
pi_188529457
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:01 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Want het is nog niet duur genoeg?
Wat een raar argument.
pi_188529478
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die ondernemer naar de rechter gaat. Die stelt hem in het gelijk en met dat vonnis in de hand mag hij de krakers eruit laten zetten. Dat gaan de krakers niet doen en ik vraag me af of men dan tot actie zal over gaan. Iets zegt mij van niet.
We Are Here zal in beroep gaan zoals ze altijd al hebben gedaan. Kost hun niets en levert ze een hoop extra tijd op.
pi_188529544
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

We Are Here zal in beroep gaan zoals ze altijd al hebben gedaan. Kost hun niets en levert ze een hoop extra tijd op.
Tsja.. de ondernemer is Turks als ik het goed lees. Misschien toch maar wat grijze wolven optrommelen. Moet er niet aan denken dat Nederland net zo bestuurd zou worden als Amsterdam.
  maandag 19 augustus 2019 @ 23:08:43 #233
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188529583
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een raar argument.
_O-
  maandag 19 augustus 2019 @ 23:09:32 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188529599
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken zijn eigenlijk altijd uitvoerbaar bij voorraad, dus een hoger beroep houdt de uitzetting niet verder op.

Maargoed, eigenlijk zouden krakers gewoon direct andermans pand uitgepleurd moeten worden. Dat daar eerst een rechtszaak aan vooraf gaat is bespottelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_188529714
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De eigenaar heeft mazzel dat het pand zo snel alweer beschikbaar is na gerechtelijke procedure om krakers eruit te zetten.
Met wat pech gaat het jaar op slot als drugspand.
Dan treedt de politie ook gewoon op wanneer nodig
pi_188529852
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken zijn eigenlijk altijd uitvoerbaar bij voorraad, dus een hoger beroep houdt de uitzetting niet verder op.

Maargoed, eigenlijk zouden krakers gewoon direct andermans pand uitgepleurd moeten worden. Dat daar eerst een rechtszaak aan vooraf gaat is bespottelijk.
Bij een eerdere zaak tegen WAH oordeelde de rechter dat het gekraakte pand ontruimd mocht worden. Toen volgde daar nog beroep op en tegen die uitspraak nog eens een kort geding. Uiteindelijk duurde het nog eens 6 weken voordat het definitief ontruimd mocht worden.
En dat was een pand van de gemeente Amsterdam.
https://no-border.nl/tag/wij-zijn-hier/page/2/
pi_188530282
stemaronline twitterde op maandag 19-08-2019 om 22:24:11 @JennyDouwes 1 remedie, giertank ervoor! Probleem opgelost! https://t.co/6BVDZEG6yt reageer retweet
pi_188530381
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

De laatste keer dat een groepje iets tegen krakend We Are Here tuig wou doen werden ze het ziekenhuis in geslagen door Antifa….terwijl de politie er bij stond en niets deed.
Mensen die protesteren tegen onrechtmatige toe-eigening van gebouwen door personen die hier illegaal zijn molesteren... Dichter bij de definitie van landverrader kan je haast niet komen. Dat soort figuren horen aan de galg.
  maandag 19 augustus 2019 @ 23:58:52 #239
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188530466
Krakers zijn mensen die langdurig leegstaande panden bezetten. Dit is een hele goede en effectieve maatregel om huisjesmelkers te voorkomen. Ze moeten goed voor het pand zorgen in ruil voor het gebruik.

De eigenaar zal echter altijd zeggenschap hebben over het pand wanneer hij hier andere plannen mee heeft dan het simpelweg leeg laten staan. In dat geval moeten de krakers meewerken en zorgen dat de eigenaar snel kan doen met het pand wat hij wil.

Dit volk dat in dit pand zit is helaas echter tuig. Zij hebben het pand uitgewoond en de eigenaar schade en ellende gebracht. In plaats van medewerking behandelen ze de eigenaar als de crimineel. Bovendien doen ze nog eens brutaal en agressief tegen de eigenaar. Door deze nare gevallen wordt kraken helaas niet meer gedoogd.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:02:52 #240
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188530498
Een periode van 6 weken om een pand te laten ontruimen. Hebben ze een tekort aan mankracht (40 krakers in dat pand dan heb je hoeveel man nodig om het pand te legen?) of moet aan allerlei procedures (papierwerk) worden voldaan?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:04:08 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188530509
quote:

[..]

De huidige politieke trend is dat het geen krakers meer zijn, maar je (verplichte) huisgenoten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_188530540
Wanneer een eigenaar zorgvuldig omgaat met zijn pand dan is er van kraken geen sprake.
Het is dan in gebruik met spullen /inboedel erin en de politie komt dan ook in actie bij melding of na het doen van aangifte.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 01:06:36 #243
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188531076
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 00:02 schreef Jellereppe het volgende:
Een periode van 6 weken om een pand te laten ontruimen. Hebben ze een tekort aan mankracht (40 krakers in dat pand dan heb je hoeveel man nodig om het pand te legen?) of moet aan allerlei procedures (papierwerk) worden voldaan?
Het is de procedure die enige tijd vraagt en natuurlijk, ook hier, gaan "krakers" niet zo maar in elke leegstaand pand zitten.
Er is een heel netwerk die alles ragfijn uitzoekt. Slachtoffers zitten, mogelijk zonder te weten, dan te "slapen"

Kraken van gebruikte eigendommen is formeel strafbaar maar is mogelijk wanneer een pand langere tijd ongebruikt/leeg staat zonder dat dit bij de gemeente (leegstandsverordening) bekend is cq. aangegeven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het verhaal heeft altijd twee kanten (langere tijd leeg vs. strafbaarheid kraken) waar niet altijd even duidelijk is welke kaart door wie exact, hoe wordt uitgespeeld.
In de Gemeente Amsterdam kan - mits goed aangespeeld - je sws rekenen op veel coulance, zeker wanneer je ook nog's "ongedocumenteerde"(= illegaal) bent en een "diversiteits" origine hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 20-08-2019 01:37:40 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188531126
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:39 schreef kaasplankje het volgende:
Tja. Als ik Ozcan was had ik ze er waarschijnlijk uit geslagen.
En dan ben jij de sjaak, want die kakkerlakken hebben niks te verliezen en Ozcan alles. Hij kan het nooit winnen....

Welkom in het Amsterdam van 2019, waarbij parasieten uit Afrika straffeloos hun gang kunnen gaan en het eigendomsrecht alleen bestaat voor de elite.
pi_188531141
Mooi ook hoe men doodleuk "ga maar naar de politie" zegt, wetende dat er toch niet ingegrepen gaat worden....

Moet je in land van herkomst eens proberen :')
pi_188531159
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt ongelofelijk veel moeite met lezen blijkbaar.
Deze is mad jonge

ZIEDEND
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_188531188
Het is werkelijk van de zotte dat er omstandigheden zijn waaronder kraken niet strafbaar is en dat krakers zelfs gewoon wettelijke bescherming genieten..

Dat iemand niks met zijn pand doet, maakt het niet minder zijn pand/eigendom. En je hebt gewoon met je poten van het eigendom van anderen af te blijven.
pi_188531231
Bedankt voor je mening, we nemen het mee.
pi_188531861
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Al een half jaar leeg? Hij liet het opknappen door een aannemer. Dat duurt even. Dan staat het dus ook niet leeg.

En al stond het al 3 jaar leeg. Kraken is verboden.
Geen idee of het renoveren een half jaar duurde.

Kraken is verboden, maar in Amsterdam wordt daar anders mee omgegaan. Ik denk dat een ondernemer die daar zit daar wel rekening mee moet houden.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:02:41 #250
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188531902
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 07:52 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Geen idee of het renoveren een half jaar duurde.

Kraken is verboden, maar in Amsterdam wordt daar anders mee omgegaan. Ik denk dat een ondernemer die daar zit daar wel rekening mee moet houden.
Je bent gewoon niet goed wijs. Hoe kan je in godsnaam diefstal goedpraten? Laat je je pand opknappen om daarna even van de zomer te genieten, kom je terug in deze rotzooi en dan zijn er mensen zoals jij die het zijn schuld vinden 8)7
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')