Ik vond ze vergeleken 3 jaar al zoveel duidelijker, dat zal met 18+ jaar verschil (toch?) wel helemaal een groot verschil zijn idd!quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 16:20 schreef taxibabe het volgende:
De echo's van nu zijn volgens mijn vriend sowieso superduidelijk. Hij heeft al 2 oudere jongens en toen waren de echo's lang niet zo duidelijk zegt hij.
Jij gooit ze weg?quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 18:10 schreef Ticootje het volgende:
Jullie bewaren echo’s?
Ik heb echt geen vergelijkingsmateriaal liggen thuis
18+ verschil idd! Groeiecho was goed? Ik heb geen 3/4D echo, maar wel een lieve echo van de voorkant van zijn gezichtje met een lief wipneusje en kuslipjes!quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 17:29 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Ik vond ze vergeleken 3 jaar al zoveel duidelijker, dat zal met 18+ jaar verschil (toch?) wel helemaal een groot verschil zijn idd!
Hier vandaag een groeiecho gehad, de echoscopiste heeft ook even met de 3/4D-kop gekeken. Onze zoon heeft gewoon al spekwangetjes![]()
Ja?quote:
Ik heb ze echt allemaal bewaard, in een plakboek met alle andere foto's van m'n buik en de felicitatiekaartjes enzo. Mooi voor later.quote:
Ik bewaar ze ook wel hoor, maar waarschijnlijk lang niet allemaal.quote:Op zondag 18 augustus 2019 07:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar dat zijn jouw kindjes! Dat gooi je toch niet weg??
Ja, dat is de hikquote:Op zondag 18 augustus 2019 07:03 schreef June. het volgende:
Even iets anders. Ik denk dat de baby de hik heeftHet zijn ritmische bewegingen die in totaal iets van een minuut of 2 duren. Alleen het gaat zo snel achter elkaar, 1-2 seconden ertussen zoiets. Kan dat dan wel de hik zijn?
Ik ben geen bewaarmoeder.quote:Op zondag 18 augustus 2019 07:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar dat zijn jouw kindjes! Dat gooi je toch niet weg??
Niks mis mee toch? Ieder zijn dingquote:Op zondag 18 augustus 2019 07:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben geen bewaarmoeder.
Geen tanden, geen tekeningen, geen haarlokjes.
Hier precies hetzelfde haha. Vorige keer had hij het ook bij een echoquote:Op zondag 18 augustus 2019 07:03 schreef June. het volgende:
Even iets anders. Ik denk dat de baby de hik heeftHet zijn ritmische bewegingen die in totaal iets van een minuut of 2 duren. Alleen het gaat zo snel achter elkaar, 1-2 seconden ertussen zoiets. Kan dat dan wel de hik zijn?
Ja, dat is de hik!quote:Op zondag 18 augustus 2019 07:03 schreef June. het volgende:
Tanden bewaar ik ook niet, dat vind ik zo smerig hè. Zie je iemand die dan de tanden van de kinderen aan een ketting draagt. Gatverdamme.quote:Op zondag 18 augustus 2019 07:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben geen bewaarmoeder.
Geen tanden, geen tekeningen, geen haarlokjes.
Hier ook een app maar er verschijnen geen foto's in. Alhoewel er wel een kopje in staat, toch eens na vraag doen dan.quote:Op zondag 18 augustus 2019 14:12 schreef minilot het volgende:
Ik heb juist geen enkele echo op papier van Günther. Bij de echo-apparatuur van onze verloskundigenpraktijk hoort een telefoon-appje en dat appje haalt de echo's al in hoge kwaliteit binnen op je mobiel terwijl de vlos de gel nog van je buik af zit te poetsen.
Nu voor baby 2.0 een extra account aangemaakt binnen de app en de eerste zes afbeeldingen van het wurmpje staan erin. Makkelijk ook te delen middels Whatsapp enzo via het appje
Hallo vermoeidheid!quote:Op zondag 18 augustus 2019 14:00 schreef BellaaElisa het volgende:
Vandaag 28 wekenhallo 3e trimester
Super cute! Wauw.quote:Op zondag 18 augustus 2019 18:58 schreef Sicilia het volgende:
Ik bewaar ook alles, maar eigenlijk kijk ik er na de zwangerschap nooit meer naar om![]()
Ik ben vandaag even heerlijk achter de naaimachine gaan zitten en ik ben stiekem wel erg blij met het resultaat![]()
[ afbeelding ]
We krijgen er zoveel voor terug.quote:Op zondag 18 augustus 2019 19:20 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]en aambeien en spataders en.. en..
Wat tof!quote:Op zondag 18 augustus 2019 18:58 schreef Sicilia het volgende:
Ik bewaar ook alles, maar eigenlijk kijk ik er na de zwangerschap nooit meer naar om![]()
Ik ben vandaag even heerlijk achter de naaimachine gaan zitten en ik ben stiekem wel erg blij met het resultaat![]()
[ afbeelding ]
Oh wat leukquote:Op zondag 18 augustus 2019 18:58 schreef Sicilia het volgende:
[ afbeelding ]
Wat leuk!!quote:Op zondag 18 augustus 2019 18:58 schreef Sicilia het volgende:
[ afbeelding ]
Hoera, op de helft!quote:Op zondag 18 augustus 2019 20:05 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Oh wat leuk
Ik ben vandaag 20 weken
Heel leuk! Nu heb ik ook zin om creatief bezig te zijnquote:Op zondag 18 augustus 2019 18:58 schreef Sicilia het volgende:
[ afbeelding ]
Het klopt helaas wel :’)quote:
Ajoh je hebt nog pubers rond lopen die vast staan te springen om luiers te verschonen.quote:Op zondag 18 augustus 2019 21:32 schreef Ticootje het volgende:
3 maanden?
Ik mag nog max 3 weken ofzo.
Wat moet ik met 2 babies??
Die zijn er nu even niet.quote:Op zondag 18 augustus 2019 21:33 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ajoh je hebt nog pubers rond lopen die vast staan te springen om luiers te verschonen.
Hard werkenquote:Op zondag 18 augustus 2019 21:32 schreef Ticootje het volgende:
3 maanden?
Ik mag nog max 3 weken ofzo.
Wat moet ik met 2 babies??
Als er iets gratis is ben jij het product.quote:Op maandag 19 augustus 2019 09:05 schreef _aurum_ het volgende:
Gefeliciteerd Stippel en Mellow!
Wat hebben jullie gedaan met babyboxen etc. Is dat de moeite waard of word je kapotgespamd met onzindingen?
Ik twijfel een beetje of ik mijn ziel verkoop aan de duivel voor een paar proefluiers en een zalfje
Ik heb er 2 opgehaald en vond het 'mwah'. In die van de prenatal zat een pak luiers van 22 stuks, dat was wel nuttig, verder een tandenborstel, klein potje sudocreme, een speentje en 2 blikjes 0% bier en een hoop folders die rechtstreeks naar de oud papier bak gingen. En dan had ik er nog 1, ik weet even niet meer waar die van was, maar daar zat echt bijna niks in qua leuke dingen, daarvan is 90% in de kliko beland.quote:Op maandag 19 augustus 2019 09:05 schreef _aurum_ het volgende:
Gefeliciteerd Stippel en Mellow!
Wat hebben jullie gedaan met babyboxen etc. Is dat de moeite waard of word je kapotgespamd met onzindingen?
Ik twijfel een beetje of ik mijn ziel verkoop aan de duivel voor een paar proefluiers en een zalfje
Ik heb alleen die van Kruidvat opgehaald - ik heb hun voordeelkaart dus mijn gegevens hebben ze toch al.quote:Op maandag 19 augustus 2019 09:05 schreef _aurum_ het volgende:
Dit.quote:Op maandag 19 augustus 2019 09:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als er iets gratis is ben jij het product.
Oh ja, die bakjes en lepeltjes enzo. Zoveel boxen dat ik dat alweer was vergetenquote:Op maandag 19 augustus 2019 09:36 schreef Tink89 het volgende:
Ontlurk: ik heb alles aangevraagd en opgehaald en vond vooral die van kruidvat, de babydump (bakjes en lepeltjes, handig!) en die van de lokale ondernemers hier leuk en handig. Prenatal en Blokker vond ik niet zo handig, die speentjes wilde prul allemaal niet. De mini sudo's worden hier wel veel gebruikt (heeeel handig voor in de luiertas, heb ze alleen wel nagevuld met bepanthen, hihi).
Neem iets te eten mee voor na de tweede keer prikken, ik was toen best flauw. Verder had ik genoeg te doen mee om de tijd door te komen, vond het daardoor wel meevallen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb nog geen box aangevraagd. Het lijkt me teveel moeite voor die paar euro aan spullen.
Heeft iemand nog tips voor de glucose test? Ik mag er woensdag voor gaan. Ik lees overal alleen maar heel hysterische verhalen. Zo erg kan het toch niet zijn?
+1, ook om Tico's reden.quote:Op maandag 19 augustus 2019 09:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit.
Nul dingen aangevraagd, niks gemist. Maar goed, ik ben sowieso wat minimalistisch qua spullen.
Neem wat mee voor vermaak en wat te eten voor als je klaar bent.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb nog geen box aangevraagd. Het lijkt me teveel moeite voor die paar euro aan spullen.
Heeft iemand nog tips voor de glucose test? Ik mag er woensdag voor gaan. Ik lees overal alleen maar heel hysterische verhalen. Zo erg kan het toch niet zijn?
Ik gebruik altijd zonder mouw tenzij ik een leuk tshirt heb dat ik perse in de winter aan wil doenquote:Op maandag 19 augustus 2019 12:03 schreef Chan het volgende:
Gogo83 van harte gefeliciteerd!
B.ertha alweer de helft gepasseerd, dat vind ik wel een mijlpaal!![]()
Tico nog max 3 weken? Das echt al bijnaGewoon mee knuffelen, met je twee baby's
![]()
Ik heb de babykleertjes van oudste maar eens uitgepakt, heerlijk al dat kleine spulen nu kan ik ook mn kleertjeskoopdrang hopelijk wat beter sturen
Heb je met een januari-baby wat aan rompers met korte mouw of mouwloos in de kleinste maat?
Nog gefeliciteerd, wat fijn dat het allemaal zo vlot verloopt!quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:17 schreef Minarosa het volgende:
[..]
+1, ook om Tico's reden.
Gaat goed hier, ben blij met mijn herstel en zelfs minimaal bloedverlies nuHopelijk blijft het zo voorspoedig gaan. Ik ga binnenkort ook eens over naar het babytopic
Kleuter is heel lief en enthousiast, peuter op zich ook maar is verder wat ontdaan door de veranderingen, wat sneller van slag en hangt meer aan mijn vriend. Kleuter heeft helaas ook weer een paar keer in zijn broek geplast, maar ik neem aan dat dat tijdelijk is.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:35 schreef onomatopee het volgende:
Gefeliciteerd en welkom @:Gogo83!
@:Bottoms_up: ik heb me vorige keer met een aflevering van een serie in de hal van het ziekenhuis geïnstalleerd, was prima te doen. Iets te eten voor achteraf is fijn idd!
[..]
Nog gefeliciteerd, wat fijn dat het allemaal zo vlot verloopt!Hoe vinden kleuter en peuter het?
Gefeliciteerd! Fijn dat het met medicijnen toch nog zo snel gelukt isquote:Op maandag 19 augustus 2019 11:50 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Neem iets te eten mee voor na de tweede keer prikken, ik was toen best flauw. Verder had ik genoeg te doen mee om de tijd door te komen, vond het daardoor wel meevallen.
Ik kom me hier ook voorzichtig melden, als het goed is krijgen wij in april 2020 een tweede. Vanochtend een eerste echo gehad, ben tussen de 6 en 7 weken nu, dus vind het heel spannend nog allemaal. Maar we zagen wel een mooi, regelmatig kloppend, hartje.
Viel mee. Drankje atten en dan 2 uur wachten. Daarna prikken en dan iets lekkers eten en drinkenquote:Op maandag 19 augustus 2019 10:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Wel doen. Dan hoef je je leven lang geen zinkzalf meer te kopen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd! Feestje met kleine erbij klinkt als een leuk vooruitzichtquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:34 schreef taxibabe het volgende:
Geen tips voor snel weer slapen hier.. zit hier met hetzelfde probleem.
Verder hier vanmorgen de erkenning en gezag geregeld bij het gemeentehuis!![]()
Gewoon simpel (voor mijn gevoel te simpel), maar volgend jaar wel een feestje met de kleine erbij!
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd! Wij hebben ook besloten te gaan trouwen. Klein maar wel even erbij stilstaan met familie, een etentje ofzo. Maar dan niet volgend jaar nog een feestquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:34 schreef taxibabe het volgende:
Geen tips voor snel weer slapen hier.. zit hier met hetzelfde probleem.
Verder hier vanmorgen de erkenning en gezag geregeld bij het gemeentehuis!![]()
Gewoon simpel (voor mijn gevoel te simpel), maar volgend jaar wel een feestje met de kleine erbij!
[ afbeelding ]
Dutjes breken mij ook altijd op.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 13:51 schreef _aurum_ het volgende:
Vanochtend bloed geprikt voor de NIPT test, vorige week ook al bloed geprikt. Vind het wel weer ff best
Ik word onder de ochtend vaak wakker omdat ik moet plassen en het duurt daarna ongeveer een uur voordat ik weer slaperig word. Hebben jullie misschien pro-tips om zsm weer in slaap te komen? Ik voel me als ik overdag geen tukkie kan doen een beetje brakjes
Ik heb de boxjes ook overgeslagen, behalve Kruidvat. Daar zitten wel een paar handige dingen in en niet echt spam.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:14 schreef Bottoms_up het volgende:
dan heb je iig een datum, kan me voorstellen dat je er een beetje klaar mee bentquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:48 schreef Ticootje het volgende:
Jeej. Volgende week gaan we waarschijnlijk inplannen.
Ik maak weer reuze babies.
Slapen is zo overrated.
Verschil is alleen.. de een is chemisch de ander plezierig.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 13:52 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon inleiden. Volgens mij doen ze dat met oxytoxine.
Komt ook vrij als je klaarkomt. Dat kan ik natuurlijk ook gewoon 3 maals daags proberen om te kijken of het werkt.
Helemaal officieel 4 okt, maar vanaf begin weet ik dat niet langer mag dan 36 weken. Vandaar de september in de op.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
Wat is jouw officiele UD eigenlijk tico?
Ik vroeg me al af, is dat iets wat iedereen krijgt? De eerste site die Google mij gaf zei van wel, maar ik heb eigenlijk niemand van de (ex-)zwangeren die ik ken erover gehoord. Of is dat iets wat je krijgt als je bepaalde symptomen hebt bv.?quote:Ik heb (nog) geen glucosetest hoeven doen, maar zo te lezen vind ik dat ook helemaal niet erg..
Wat ik begrijp is dat je test voornamelijk krijgt als er kans/risico is op zwangerschapsdiabetes.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:43 schreef MilliesFling het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af, is dat iets wat iedereen krijgt? De eerste site die Google mij gaf zei van wel, maar ik heb eigenlijk niemand van de (ex-)zwangeren die ik ken erover gehoord. Of is dat iets wat je krijgt als je bepaalde symptomen hebt bv.?
Maar dat begrip is ruim. Mijn moeder heeft op haar 66e ouderdomsdiabetes gekregen. En daarom moest ik nu OGTT doenquote:Op woensdag 21 augustus 2019 18:01 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is dat je test voornamelijk krijgt als er kans/risico is op zwangerschapsdiabetes.
Een eiige tweeling.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:40 schreef Stippelrientje het volgende:
Mag je niet langer ivm suikers?
Op de afdeling gynaecologie in de helder staat het op de standaard lijst.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 18:01 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is dat je test voornamelijk krijgt als er kans/risico is op zwangerschapsdiabetes.
In mijn familie zit diabetes, mn opa van mn moeders kant kreeg het op 80 jarige leeftijd, aan mn vaders kant zit er type 2 maar mn vader heeft gewoon simpelweg flink overgewicht en een vrij ongezonde levensstijl.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 18:57 schreef June. het volgende:
[..]
Maar dat begrip is ruim. Mijn moeder heeft op haar 66e ouderdomsdiabetes gekregen. En daarom moest ik nu OGTT doenKwam niets uit natuurlijk.
Jij hebt type 1 toch?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 18:48 schreef automatic_ het volgende:
Dat is het voordeel van meteen gekloot met je suiker... Geen glucose drankje![]()
Nee, ik heb wel/niet type 2. Ik was er vanaf, maar met zwangerschap kwam het direct terug. Dus ze noemen het nu weer type 2, maar kan ook nog zwangerschap diabetes zijn.quote:
Alcoholvrije mojito’s zouden veel lekkerder zijn en zit minstens zoveel suiker inquote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Hier geen diabetes in de familie of iets dergelijks maar met de 20 weken echo werd een p96 buikje gemeten.
Ik sluit me aan bij ticootje. Nee dat hoeft helemaal niks met diabetes te maken te hebben en het kan altijd een meetfout zijn. En het is een momentopname. Maar het kost me maar twee uurtjes van mijn leven en drie prikken om zeker te zijn. Ik vond het trouwens helemaal niet zo vies (maar ik heb op zich wel een hoge tolerantie voor zoete troep).
Ah, die zijn goed te doen? Ik heb buiten wijn en bier alleen nog maar alcoholvrije Hugo op en dat was erger dan dat zoete drankje van de testquote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Alcoholvrije mojito’s zouden veel lekkerder zijn en zit minstens zoveel suiker in
Dat kan later ook nog hoor..quote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:52 schreef Chan het volgende:
Ik ben toch blij dat ik die test niet hoef te doen, na alles wat ik er hier zo over voorbij heb horen komen..
Vandaag de erkenning geregeld en de 20-weken-echo gehad. Ik maak weer een mooie mini so far, maar alles helemaal netjes. Niks op aan te merken
Had je al uitslag van je GBS kweek? Kan zijn dat ik het gemist heb hoor.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:55 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Dat kan later ook nog hoor..
Ik verwacht het niet, gezien de miniatuurkinders die ik maak. Maar wie weet, als het nodig is dan is het zo..quote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:55 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Dat kan later ook nog hoor..
Ik ben nog geen 36 wk zwangerquote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:56 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Had je al uitslag van je GBS kweek? Kan zijn dat ik het gemist heb hoor.
Waar haal jij uit daf ik alles onzin vind?? Ik ben notabene zelf zorgverlenerquote:Op woensdag 21 augustus 2019 19:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In mijn familie zit diabetes, mn opa van mn moeders kant kreeg het op 80 jarige leeftijd, aan mn vaders kant zit er type 2 maar mn vader heeft gewoon simpelweg flink overgewicht en een vrij ongezonde levensstijl.
Ik ben niet te dik, bmi schommelt tussen 20 en 21. Ik ben een freak als het komt op voeding en beweeg toch wel redelijk ondanks ik sporten vreselijk vind. Als ik bij de internist binnenloop vragen ze zich af hoe het toch kan dat ik zwangerschapsdiabetes heb ontwikkeld, en op dit moment dusdanige insulineresistentie heb ontwikkelt dat ik meer insuline bijspuit dan de geoefende diabeet en het toch nog ontregeld is.
Dat natuurlijk en :’) vind ik weer zo’n voorbeeld van je punt willen halen dat zorgverleners het allemaal maar doen om je te pesten en ze het nooit bij het goede punt hebben.
Je voldoet aan 1 risicofactor, dus er is je aangeboden om een testje te doen. Als je het allemaal maar onzin vindt, waarom beval je dan niet gewoon helemaal op jezelf en ga je uberhaupt naar de controles?
Nee eigenlijk alles wat alcoholvrij is maar eigenlijk met alcohol hoort te zijn is het gewoon net niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:54 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ah, die zijn goed te doen? Ik heb buiten wijn en bier alleen nog maar alcoholvrije Hugo op en dat was erger dan dat zoete drankje van de test![]()
Sindsdien niets meer durven proberen...
Ik vind de alcoholvrije kriekbier ook wel goed te doen. Maar dan moet je wel van zoetige drankjes houden.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee eigenlijk alles wat alcoholvrij is maar eigenlijk met alcohol hoort te zijn is het gewoon net niet.
Soms is het wel prima, maar toch.
Oh, ik vind zoete kriek met alcohol al niet zo lekker. Niet-commerciele kriek is lekker zuur.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:22 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik vind de alcoholvrije kriekbier ook wel goed te doen. Maar dan moet je wel van zoetige drankjes houden.
quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:31 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Niet-commerciele kriek is lekker zuur.
Hier zeiden ze hetzelfde, dat 36 weken de max was bij eeneiig, maar uiteindelijk zijn ze pas op 37.2 gehaald (en die afspraak was in week 34 al gemaakt, dus ging niet om een last minute aanpassing) en ik moest de week ervoor (36) alsnog twee keer langs voor longrijpingsprikken. Blijft toch vreemd hoe deze protocollen (of de uitvoering er van) per ziekenhuis verschillen. Ik vond het overigens heel fijn toen ik een uiterste datum kreeg, gaf wel wat rust. En lekker de avond ervoor nog de laatste keer uiteten want dat zat er daarna heel lang niet meer in!quote:Op woensdag 21 augustus 2019 19:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Een eiige tweeling.
Ze delen de placenta, die gaat op een gegeven moment achteruit en bij 36 weken is het dan blijkbaar veiliger om ze geboren te laten worden.
Ik ga uit van de expertise van de zorgverleners waar ik onder val, als ik perse door wil tot ze vanzelf komen met 40 weken en dat gaat allemaal goed dan kan ik natuurlijk roepen wat een onzin beleid het is, maar beleid gaat op voor de grote groep. En ik vind mijn leven en dat van mn tweeling te waardevol om niet gewoon te vertrouwen op de mensen die er verstand van hebben.
Die vond ik juist echt vies.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 23:01 schreef minilot het volgende:
Ik had vandaag de alcoholvrije versie van Brugse Zot ('Sportzot') en dat vond ik tot dusver op afstand het beste alcoholvrije speciaalbiertje dat ik de afgelopen weken geprobeerd heb. Dikke aanrader
Fijn Chan! Is het een kleintje ja?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:52 schreef Chan het volgende:
Ik ben toch blij dat ik die test niet hoef te doen, na alles wat ik er hier zo over voorbij heb horen komen..
Vandaag de erkenning geregeld en de 20-weken-echo gehad. Ik maak weer een mooie mini so far, maar alles helemaal netjes. Niks op aan te merken
Ik moest vandaag voor een ctg want de gynaecoloog tobt toch wel over de insuline behoefte en heeft overleg gehad met het amc of ze iets over het hoofd ziet en of het toch niet toch beter is om eerder in te leiden.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 23:21 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier zeiden ze hetzelfde, dat 36 weken de max was bij eeneiig, maar uiteindelijk zijn ze pas op 37.2 gehaald (en die afspraak was in week 34 al gemaakt, dus ging niet om een last minute aanpassing) en ik moest de week ervoor (36) alsnog twee keer langs voor longrijpingsprikken. Blijft toch vreemd hoe deze protocollen (of de uitvoering er van) per ziekenhuis verschillen. Ik vond het overigens heel fijn toen ik een uiterste datum kreeg, gaf wel wat rust. En lekker de avond ervoor nog de laatste keer uiteten want dat zat er daarna heel lang niet meer in!
Gogo, gefeliciteerd
Ik vond Crodino erg lekker, lijkt een beetje op Aperol Spritz, dus helemaal niet zo zoet.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:54 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ah, die zijn goed te doen? Ik heb buiten wijn en bier alleen nog maar alcoholvrije Hugo op en dat was erger dan dat zoete drankje van de test![]()
Sindsdien niets meer durven proberen...
9 december: Yellowflowery (meisje)quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 17:13 schreef Ticootje het volgende:
Uitgerekende data:
September: ***Joene en Ticootje (twins)***
23 september: Whoopje
11 oktober: taxibabe (jongen)
13 oktober: onomatopee (jongen)
18 oktober: Kleurdoos (meisje)
8 november: ***Automatic_ en Narrator*** (jongen)
10 november BellaaElisa (jongen)
11 november: June. (jongen)
24 november: EDMAN- (meisje)
30 november sicilia (meisje)
3 december: Bottoms_up
31 december: Luna-87
2020:
5 januari: B.ertha
16 januari: Chan (jongen)
12 februari: Smash-it
3 maart: Zo-is-dat
Maart: minilot
***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).
Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Het was een oprechte vraagquote:Op woensdag 21 augustus 2019 19:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Een eiige tweeling.
Ze delen de placenta, die gaat op een gegeven moment achteruit en bij 36 weken is het dan blijkbaar veiliger om ze geboren te laten worden.
Ik ga uit van de expertise van de zorgverleners waar ik onder val, als ik perse door wil tot ze vanzelf komen met 40 weken en dat gaat allemaal goed dan kan ik natuurlijk roepen wat een onzin beleid het is, maar beleid gaat op voor de grote groep. En ik vind mijn leven en dat van mn tweeling te waardevol om niet gewoon te vertrouwen op de mensen die er verstand van hebben.
Weet ik.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:04 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Het was een oprechte vraag
Fijnquote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:46 schreef B.ertha het volgende:
Wij krijgen een zoontje
En hij is helemaal piekfijn in orde
Fijn!quote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:46 schreef B.ertha het volgende:
Wij krijgen een zoontje
Jeeh wat fijn!quote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:46 schreef B.ertha het volgende:
Wij krijgen een zoontje
Leuk!quote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:46 schreef B.ertha het volgende:
Wij krijgen een zoontje
gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 00:21 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ga wk 33 in en mijn jongste is vandaag 6. Jemigdepemig!
quote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:46 schreef B.ertha het volgende:
Wij krijgen een zoontje
Wat leukquote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:46 schreef B.ertha het volgende:
Wij krijgen een zoontje
Leuk he? Leven ze bij jou ook zo mee? Aaien en aanraken enzo?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 00:21 schreef Kleurdoos het volgende:
quote:Op donderdag 22 augustus 2019 20:46 schreef B.ertha het volgende:
Wij krijgen een zoontje
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 00:21 schreef Kleurdoos het volgende:
Dat viel mij ook al op. In mijn omgeving ook en tijdens de rondleiding op het kdv was echt driekwart jongetje. Het zal wel in de lucht zitten..quote:
Ontzettend! Straks heeft ze 3 moeders en 2 vaders :p vooral lucy kan niet wachten 🥰quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 07:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Leuk he? Leven ze bij jou ook zo mee? Aaien en aanraken enzo?
Dat dus. Gelukkig komen er hier dan 2, minder ruzie om wie de baby mag vasthouden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 09:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ontzettend! Straks heeft ze 3 moeders en 2 vaders :p vooral lucy kan niet wachten 🥰
#omdenkenquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 10:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus. Gelukkig komen er hier dan 2, minder ruzie om wie de baby mag vasthouden.
Wat erg.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 16:01 schreef _aurum_ het volgende:
pff, mijn dag is begonnen met het nieuws dat van een goede kennis haar kindje na geboorte overleden is.
Zwangerschap was al problematisch; te weinig vruchtwater en sinds vorige week opgenomen. Ze was 35 weken en o.a. de longetjes waren nog niet voldoende gerijpt.
Maar jezus zeg, ik kan me niet voorstellen wat dat gezin nu meemaakt
En altijd op dezelfde plek zodat je echt gewoon een soort beurse plekken in je lijf hebt?quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:20 schreef taxibabe het volgende:
Poeh heftig zeg...
Gogo, ik zou ook gaan voor 'ik voel me niet helemaal fit'. Succes!!
Doe je het wel een beetje kalm aan Sicilia?
Wurm zijn bewegingen worden ondertussen steeds steviger, hij schopt behoorlijk hard zijwaarts zo af en toe. En soms niet echt schoppen maar gewoon heel hard drukken.
Yup, altijd rechts, meestal rechtsboven en soms rechterzij. We lagen gisteren nog wel in een deuk, ik lag op mijn zij en manlief trommelde met zijn vingers zachtjes op mijn rechterzij. Iedere keer drukte wurm daar terug waar hij trommeldequote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En altijd op dezelfde plek zodat je echt gewoon een soort beurse plekken in je lijf hebt?
Ditquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 15:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bertha vergeet niet dat zij een commerciële doelstelling hebben hè. Je hebt waarschijnlijk een stuk minder nodig dan zij je doen geloven.
Video babyfoon is echt niet nodig hoor. En een dure matras is een keuze dat hoeft ook echt niet, matrassen voor kinderen worden allemaal getest en ze voldoen aan eissen die worden gesteld anders mogen ze niet worden verkocht. Luieremmer hebben wij niet. Zwangerschapskussen ook niet.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 16:24 schreef B.ertha het volgende:
Een stokke stoel (of vergelijkbaar), video babyfoon en dure matrassen, luieremmer en heel veel kleine zooi die dan steeds een tientje kost ofzo, maar opgeteld een flinke hap uit het budget nemen. Zoals haarborstels, thermometers, zwangerschapskussen, manicureset, boxkleed, speendoekjes en andere kleine stoffen dingen, bekerhouder en andere accessoires voor de kinderwagen, enz enz....
Je wilt er misschien 2? 1 voor jezelf en 1 voor baby?quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 16:48 schreef lunapuella het volgende:
Een thermometer zit meestal ook in het kraampakket van je verzekering.
ftfyquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 16:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je wilt moet er misschien 2 van de kraamzorg? 1 voor jezelf en 1 voor baby?
Alles wat voor babies is is al overrated geprijsd, als het dan voor een tweeling is gaat de prijs x4 lijkt het.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 19:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik ben vrij makkelijk met geld uitgeven![]()
Tot nu toe gelukkig een mix van nieuw/marktplaats/lenen of overnemen van vrienden of familie.
Een paar grote dingen krijgen we cadeau (Stokke stoel van mijn ouders, iets van zelfde waarde van schoonouders). Ik besef wel heel goed dat 75% van wat ik koop voor mij/ons is en niet echt voor de baby![]()
Ik hou het wel binnen de perken door een lijstje in Excel bij te houden met wat we nodig hebben en hoeveel het allemaal gaat kosten.
Heb vandaag even gespiekt in het patiëntenportaal en de drie waardes van de glucosetest liggen onder de grenswaarde die erbij staat. Betekent toch dat alles ok is he?
Ja inderdaad. Toen ik in november zwanger bleek van een tweeling moesten we ook even slikken. Nu lijkt alles wel mee te vallen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 19:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Alles wat voor babies is is al overrated geprijsd, als het dan voor een tweeling is gaat de prijs x4 lijkt het.
De noodzakelijke dingen zoals wieg, maxicosi en bases, kinderwagen en wat kleding heeft me al een paar 1000 euro gekost.
Zelfs op marktplaats vraagt men de hoofdprijs voor tweelingzooi. Belachelijk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 19:48 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Toen ik in november zwanger bleek van een tweeling moesten we ook even slikken. Nu lijkt alles wel mee te vallen.
Scheelt ook dat we (extra) gespaard hadden om zelf nog een ivf poging te betalen. Dat kunnen we nu goed gebruiken.
Sowieso, marktplaatsquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 20:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zelfs op marktplaats vraagt men de hoofdprijs voor tweelingzooi. Belachelijk.
Hadden wij ook, maar die liep langzaam op. Uiteindelijk zelf 1 gekocht met flexibele punt van een drogist huismerk! Binnen 5 seconden gepieptquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 16:48 schreef lunapuella het volgende:
Een thermometer zit meestal ook in het kraampakket van je verzekering.
Nou het is niet meer wat het was. Je moet ploegen door de oplichters, anderen denken 2e hands spul te verkopen voor nieuwwaarde, je hebt die “handelaren” die gewoon aliexpres meuk doorverkopen....quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 20:35 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Sowieso, marktplaats![]()
Of ik trek weirdo's aan.
Of een baby badje van de action voor het 3 dubbelenquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 20:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou het is niet meer wat het was. Je moet ploegen door de oplichters, anderen denken 2e hands spul te verkopen voor nieuwwaarde, je hebt die “handelaren” die gewoon aliexpres meuk doorverkopen....
Ik zet eigenlijk niks meer te koop, dan krijg je idd de raarste figuren. Net als weggeefhoeken. Geef je wat weg, staat het later op marktplaats.
Volgens mij heb ik dan steeds mazzel. Meidenkast voor 17,50 bij de kringloop (zelf overgeschilderd), wiegje voor 30 euro (zelf nieuw hemeltje gemaakt) en commode 50 euro (niks aan hoeven doen), beide via marktplaats. Box 25 euro en hangloose voor in de box 50 euro, ook via marktplaats.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 20:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou het is niet meer wat het was. Je moet ploegen door de oplichters, anderen denken 2e hands spul te verkopen voor nieuwwaarde, je hebt die “handelaren” die gewoon aliexpres meuk doorverkopen....
Ik zet eigenlijk niks meer te koop, dan krijg je idd de raarste figuren. Net als weggeefhoeken. Geef je wat weg, staat het later op marktplaats.
Dit dacht ik ook, of misschien wel helemaal geen stoel. Ik heb al een simpele kinderstoel daarna kan ie toch op de gewone stoelen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 16:46 schreef Ticootje het volgende:
Stokke stoel haal ik wel van marktplaats. Ik ga geen 2x 200 eu uitgeven aan een kinderstoel.
Dat van die testen dacht ik ook, ook voor kinderwagens en autostoeltjes.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 16:47 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Video babyfoon is echt niet nodig hoor. En een dure matras is een keuze dat hoeft ook echt niet, matrassen voor kinderen worden allemaal getest en ze voldoen aan eissen die worden gesteld anders mogen ze niet worden verkocht. Luieremmer hebben wij niet. Zwangerschapskussen ook niet.
Manicureset is maar net of je dat fijn vindt aan het begin, Ik beet N. haar nageltjes. Speendoekjes, is ook niet echt nodig vooral als je kindje geen speentje pakt. Het zijn allemaal luxe dingen waar je zelf voor kan kiezen om het te kopen.
Box hebben we al gekregenquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 17:28 schreef minilot het volgende:
Ik geloof dat ik als Ikea Antilop-fan met brandende fakkels de Prenatal uitgejaagd zou worden.Babyfoon en box hebben we bij Günther niet gekocht en niet gemist, dus dat schaffen we nu bij nummer twee ook vooralsnog maar niet aan. Wat hierboven al werd gezegd: veel slimmer om tzt gewoon halen of bestellen waar je behoefte aan hebt, dan vooraf een heleboel te kopen.
En een badwaterthermometer?quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 17:30 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb 2 thermometers gekocht, een rectale voor de baby en een oorthermometer voor mezelf (en de rest van de familie, ook later handig).
Verder een kruik, ik zou ook een babybad met standaard doen en hydrofielen kun je niet genoeg hebben. Je baby moet ergens slapen. En verder zijn een hoop dingen handig maar is het de vraag of je het nodig hebt.
Ik weet niet of je een auto hebt, maar stel dat je naar het ziekenhuis moet, dan is een Maxi-Cosi wel nodig (ik heb er een geleend).
Een wat hoger stoeltje aan tafel is wel handig. Ik denk dat ze hier tot een jaartje of 4 / 5 wel een aparte stoel hadden omdat ze anders niet goed bij de tafel konden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 20:44 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dit dacht ik ook, of misschien wel helemaal geen stoel. Ik heb al een simpele kinderstoel daarna kan ie toch op de gewone stoelen?
[..]
Dat van die testen dacht ik ook, ook voor kinderwagens en autostoeltjes.
[..]
Box hebben we al gekregenantilop heb ik ook, al lang geleden gekocht voor de vele babyvisite dus die wil ik graag gebruiken straks!
[..]
En een badwaterthermometer?
Is een standaard voor het bad nodig? We hebben een tweedehands bad maar zonder standaard..
Wij hebben een opvouwbaar badje van Stokke, gekocht toen we veel kleiner woonden en absoluut geen ruimte hadden voor een groot plastic bad op standaard. Vind het nog steeds handig, je vouwt 'm plat en klaar.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 21:02 schreef Ticootje het volgende:
Mijn badkamer is echt te klein om een badje met standaard in te zetten. Ik neem ze gewoon mee onder de douche of J neemt ze maar mee in bad tot ik weer mag.
Jep die hebben wij ook! Niet per se ivm ruimtegebrek, maar een badje + standaard leek me zo'n sta in de weg.. Voordeel is dat dit badje in onze wasbak past, fijne hoogte en voor mijn gevoel veel stabieler dan op een standaard. En voor peuter tegenwoordig ook leuk om in de tuin mee te spelenquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 21:35 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Wij hebben een opvouwbaar badje van Stokke, gekocht toen we veel kleiner woonden en absoluut geen ruimte hadden voor een groot plastic bad op standaard. Vind het nog steeds handig, je vouwt 'm plat en klaar.
Ik vroeg aan de kraamzorg wat we wat hun betreft echt moesten hebben (ik dacht aan klossen en ondersteken enzo) en zij zeiden kruiken en een bad met standaard, vooral voor hun eigen rug.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 20:44 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dit dacht ik ook, of misschien wel helemaal geen stoel. Ik heb al een simpele kinderstoel daarna kan ie toch op de gewone stoelen?
[..]
Dat van die testen dacht ik ook, ook voor kinderwagens en autostoeltjes.
[..]
Box hebben we al gekregenantilop heb ik ook, al lang geleden gekocht voor de vele babyvisite dus die wil ik graag gebruiken straks!
[..]
En een badwaterthermometer?
Is een standaard voor het bad nodig? We hebben een tweedehands bad maar zonder standaard..
Wij hebben bij de 1e inderdaad pas een kinderstoel gekocht toen hij oud genoeg was om erin te zitten en aan tafel mee te eten. Meestal aten we toen op de bank, met baby in de wipstoel. Bij de 2e wel de newborn set gevraagd en veel gebruikt, want toen aten we al standaard aan tafel en was het wel zo gezellig hem erbij te hebben.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 23:38 schreef B.ertha het volgende:
Wij dachten misschien een plank op de badrand te leggen en daar het badje op te zetten, is dat wat?
En een hogere stoel ga ik dan toch maar overwegen. Gebruiken jullie de newborn kit ook of kun je dan ook later instappen als ze al goed kunnen zitten? Mij lijkt dat hij prima in de box kan, die staat nog geen 2 meter verderop. Hij eet toch nog niet van tafel in die periode..
Ik heb destijds zo’n compleetje badje, met standaard en alles, van marktplaats geplukt. Was 30 euro kwijt, sopje en alles was weer als nieuw. Gaat hier ook alweer 2 rondes mee (en staat nu op zolder wachtend op ronde 3).quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 21:55 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik vroeg aan de kraamzorg wat we wat hun betreft echt moesten hebben (ik dacht aan klossen en ondersteken enzo) en zij zeiden kruiken en een bad met standaard, vooral voor hun eigen rug.
Maar ik kon een bad lenen van een familielid en in dat bad zat een ingebouwde thermometer en een afvoer.
En past net in de douche, dus dat kwam ook toevallig zo uit. Badthermometer lijkt me niet echt nodig, je kan ook met je elleboog voelen maar wij houden van zekerheid en controle enzo![]()
Douchen met baby vinden wij niks en gesjouw met water ook niet. Maar die prijzen![]()
Je kan proberen zonder standaard, die kun je ook later nog kopen natuurlijk.
Wij hebben de newborn set gebruikt en gaan dat deze keer ook doen. Bij onze oudste hadden we wel een box, maar we vonden het zelf gezelliger (en rustiger qua heen en weer lopen) om met z'n drietjes aan tafel te zitten. Maar je kan altijd kijken hoe het gaat toch? Als de box toch niet prettig blijkt, kan je altijd op dat moment nog een kinderstoel/newborn kit aanschaffenquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 23:38 schreef B.ertha het volgende:
Wij dachten misschien een plank op de badrand te leggen en daar het badje op te zetten, is dat wat?
En een hogere stoel ga ik dan toch maar overwegen. Gebruiken jullie de newborn kit ook of kun je dan ook later instappen als ze al goed kunnen zitten? Mij lijkt dat hij prima in de box kan, die staat nog geen 2 meter verderop. Hij eet toch nog niet van tafel in die periode..
Ja dat is ook weer zo.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:07 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ohh Ticootje, ze maken het nog even een extra uitdaging voor jegelukkig dat het nummer 2 is die gedraaid is dat scheelt nog een beetje dan.
Nee, zo hadden wij het ook afgesproken en zo is het ook gegaan toen onze zoon met 32 weken al kwam. Voor mij was het alleen achter blijven (en dan ook echt alleen, iedereen was weg na de placentaquote:Op maandag 26 augustus 2019 20:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer zo.
We zullen zien. Ik heb Joene in elk geval gevraagd bij 1 te blijven als ik naar de ok zou moeten. Is dat een raar verzoek?
Nee hoor, mijn man is met prul meegegaan toen ze haar een infuusje moesten geven, er bleef een verpleegkundige bij mij. Alleen in jouw geval mist hij dan wel de geboorte van de tweede. Dat lijkt me dan wel heel jammer...quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer zo.
We zullen zien. Ik heb Joene in elk geval gevraagd bij 1 te blijven als ik naar de ok zou moeten. Is dat een raar verzoek?
Ja maar anders is nummer 1 helemaal alleen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 21:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn man is met prul meegegaan toen ze haar een infuusje moesten geven, er bleef een verpleegkundige bij mij. Alleen in jouw geval mist hij dan wel de geboorte van de tweede. Dat lijkt me dan wel heel jammer...
Officieel vanaf vandaag verlof maar ik werk al een tijdje niet meer ivm mijn lichamelijke klachten. Ik heb fysiek werk en dat lukte gewoon echt niet meer helaas.quote:Op maandag 26 augustus 2019 21:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Whoopje Ja, heel begrijpelijk hoor! Het is bij jou op z'n zachtst gezegd allemaal niet over rozen gegaan. Ik hoop dat je nog even een paar fijne laatste weken hebt, en straks uitgerust heerlijk kunt genieten van de kleineHeb je al lang verlof?
Ah vervelend. Verder wel alles in orde?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:30 schreef B.ertha het volgende:
Nou, ik mag er ook aan geloven, de glucosetest
Baby's buikje bij de echo was percentiel 98.4...
Ja, dat hadden ze bij de echo al gezegd. Dit was de conclusie van de verloskundige vandaagquote:Op woensdag 28 augustus 2019 18:23 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ah vervelend. Verder wel alles in orde?
Gelukkig, hopelijk blijft t bij een vies drankje dan en heeft het verder geen consequentiesquote:Op woensdag 28 augustus 2019 18:27 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ja, dat hadden ze bij de echo al gezegd. Dit was de conclusie van de verloskundige vandaaghartje en bloeddruk wel weer goedgekeurd en ik heb zelf op zich ook geen gek grote buik.
Dikzak!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:30 schreef B.ertha het volgende:
Nou, ik mag er ook aan geloven, de glucosetest
Baby's buikje bij de echo was percentiel 98.4...
Neen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:16 schreef B.ertha het volgende:
Echt he! Kleine boeddha
Komen de boys nou deze week?
Nou hier ookquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:10 schreef June. het volgende:
Heel stom maar krijg steeds meer opmerkingen van “duurt niet lang mee hè” en “je hebt al een aardige buik”. Grmbl. Ik moet verdorie nog 10 weken..
De volgende die een opmerking maakt zal ik als respons teruggeven: “maar ben helemaal niet zwanger“
Haha, hier valt dat gelukkig nog wel mee.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:10 schreef June. het volgende:
Heel stom maar krijg steeds meer opmerkingen van “duurt niet lang mee hè” en “je hebt al een aardige buik”. Grmbl. Ik moet verdorie nog 10 weken..
De volgende die een opmerking maakt zal ik als respons teruggeven: “maar ben helemaal niet zwanger“
Maak je niet druk joh. Die mensen bedoelen het goed.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:10 schreef June. het volgende:
Maar jij hebt er ook 2quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou hier ookterwijl officieel ik nog 5 weken moet.
Ik zou niet weten hoe, want ik kan echt niks meer.
Das om flesjes en speentjes te steriliseren in de magnetron. Ideaal.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 09:21 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb in de grote hoop babyspullen een soort emmer/slakom gekregen die ik echt niet kan thuisbrengen. Weet een van jullie wat dit is?
https://imgur.com/a/xJpHt5c
Ik was in totaal echt meer dan 17kg aangekomen (exacte aantal weet ik niet), mijn vriend is ook bijna 2 meter en m'n kind kwam er heel gemiddeld uitquote:Op donderdag 29 augustus 2019 06:37 schreef June. het volgende:
Snap ik ook wel dat mensen het goed bedoelen, maar ik word er toch onzeker van. Terwijl ik dat normaal gesproken helemaal niet benVriend is bijna 2 meter dus ergens toch de angst dat ik een reus aan het maken ben
![]()
Maar goed, in totaal nu 7kg aangekomen dus dat is ook gewoon gemiddeld volgens mij.
[..]
Maar jij hebt er ook 2![]()
Hahaha, doen!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:10 schreef June. het volgende:
Ik krijg het ook. Ook een paar "zeker dat het er geen twee zijn?", zelfs van mijn eigen moeder. En dan moet ik nog bijna 14 weken. Ja mijn buik is best fors, maar wat doe ik eraan hequote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:10 schreef June. het volgende:
Ik kreeg m ook! eindelijk.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:39 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik krijg het ook. Ook een paar "zeker dat het er geen twee zijn?", zelfs van mijn eigen moeder. En dan moet ik nog bijna 14 weken. Ja mijn buik is best fors, maar wat doe ik eraan he![]()
Ik probeer het maar los te laten. Commentaar krijg je altijd, en zo lang meneer het goed lijkt te doen in mijn buik laat ik ze maar kletsen
Jaaaaaquote:Op donderdag 29 augustus 2019 11:54 schreef Ticootje het volgende:
De hema heeft echt te leuke egeltjes en uiltjes printjes voor het najaar!
Dat mensen het goed bedoelen probeer ik maar als mantra aan te houden.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kreeg m ook! eindelijk.
Maar mensen bedoelen het idd goed.
Oh inderdaad. Beetje misplaatste grappige opmerking I guess.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:47 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Dat mensen het goed bedoelen probeer ik maar als mantra aan te houden.
Maar de opmerking steekt soms venijnig na de miskraam van een tweeling. En dan vind ik soms dat mijn moeder beter zou moeten weten...
Die kreeg ik deze week ook, met 21 wekenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:39 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik krijg het ook. Ook een paar "zeker dat het er geen twee zijn?", zelfs van mijn eigen moeder. En dan moet ik nog bijna 14 weken. Ja mijn buik is best fors, maar wat doe ik eraan he![]()
Ik probeer het maar los te laten. Commentaar krijg je altijd, en zo lang meneer het goed lijkt te doen in mijn buik laat ik ze maar kletsen
Oeh, ik ga kijkenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 11:54 schreef Ticootje het volgende:
De hema heeft echt te leuke egeltjes en uiltjes printjes voor het najaar!
De meeste kindjes kunnen wel in maat 50. Tenzij jij en of je man/vriend enorm lang zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 16:45 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Oeh, ik ga kijkenIn onze kleertjesstapel zitten haast geen kleertjes in maat 56/62 dus ik mag, toch?
Ik weet alleen nog steeds niet of ik nou ook iets moet kopen in maat 50..
Wij hadden om die reden een vriendin mee in het ziekenhuis, zodat desnoods ieder kindje iemand mee kon krijgen...quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer zo.
Ja alleen het is al zo druk in de kamer. Maar er is een kans dat we extra handen hebben idd. Hangt beetje af van haar school.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:11 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Wij hadden om die reden een vriendin mee in het ziekenhuis, zodat desnoods ieder kindje iemand mee kon krijgen...
Nou die smiley is terechtquote:Op donderdag 29 augustus 2019 19:12 schreef taxibabe het volgende:
VERLOF!!!!
![]()
Al vond ik mezelf wel een beetje zielig, terwijl ik helemaal niet graag in de aandacht sta. Maar ik heb een ondersteunende functie waarbij ik ook zorg voor het lief en leed van de afdeling zoals bij verjaardagen, afscheid, zwangerschapsverlof etc. van collega's. Maar er was dus geen enkele collega die dus iets voor mij heeft geregeld..
Dankjewel!!quote:Op donderdag 29 augustus 2019 19:15 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Nou die smiley is terechtik snap dat je jezelf een beetje zielig vond.
Vanuit hier dan een heel fijn verlof gewenst!
Serieus! Wat lomp zegquote:Op donderdag 29 augustus 2019 19:12 schreef taxibabe het volgende:
VERLOF!!!!
![]()
Al vond ik mezelf wel een beetje zielig, terwijl ik helemaal niet graag in de aandacht sta. Maar ik heb een ondersteunende functie waarbij ik ook zorg voor het lief en leed van de afdeling zoals bij verjaardagen, afscheid, zwangerschapsverlof etc. van collega's. Maar er was dus geen enkele collega die dus iets voor mij heeft geregeld..
Ja, ergens had ik wel verwacht dat er niks geregeld zou zijn, want ze hoeven er ook nooit aan te denken, omdat ik dat altijd regelde voor collega's. Maar toch..quote:Op donderdag 29 augustus 2019 19:17 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Serieus! Wat lomp zeg
Maar verlof
Superlomp gewoon. Een leidinggevende zou dat gewoon over moeten pakken, desnoods een ander aansturen omdat te regelen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 19:12 schreef taxibabe het volgende:
VERLOF!!!!
![]()
En gewoon de bon declareren!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 00:36 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat stom!
Jezelf wel op bloemen en zulks getrakteerd?![]()
Fijn verlof!
Nee eigenlijk niet, kan ik vandaag wel ff doen!!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 00:36 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat stom!
Jezelf wel op bloemen en zulks getrakteerd?![]()
Fijn verlof!
Jaaa das een goeie!!quote:
Tnx!!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 06:48 schreef June. het volgende:
@:taxibabe wat jammer van je collega’s. Dan maar hier: fijn verlof![]()
![]()
Regel prime!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:32 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben gewoon al 4 weken thuis. Ik heb ondertussen netflix wel uit zeg maar.
Nog tips?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:32 schreef Ticootje het volgende:
La casa de Papel en Vis a Vis al gezien? Allebei erg goed!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:54 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Nog tips?![]()
Heb de meeste scandinavische series al gezien. We zijn afgelopen weekend aan Outlander begonnen.
Ja! Een bult rechts, wegdrukken en dan terugtrappen, pff en ondertussen in mijn linkerlies afzettenquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:53 schreef Whoopje het volgende:
Fijn verlof, Taxibabe, dan idd zelf maar een mooie bos bloemen halen![]()
Die druk beneden herken ik idd ook, vreemd gevoel idd.
Er steekt hier tegenwoordig bijna continu een voetje of een knie uit mijn rechterzij, ik duw hem af en toe terug waar dan standaard een reactie op volgt dmv een harde schop in mijn ribbengeloof niet dat het gewaardeerd wordt dat ik terug duw
La casa geprobeerd, maar ik kan niet wennen aan het Spaans.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:55 schreef Whoopje het volgende:
[..]
La casa de Papel en Vis a Vis al gezien? Allebei erg goed!
Na Outlander toch La casa weer proberen dan!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:58 schreef Whoopje het volgende:
Ik heb er ook erg aan moeten wennen maar toen ik er eenmaal door was was het echt de moeite waard. Vis a Vis is ook spaans dus dan wordt dat hem ook niet
Dat is ook wel lekker, verstand op 0 en kijken maar.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Grace & Frankie is ook een aanrader. Kijkt makkelijk weg, grappig, vraagt geen opperste concentratie tijdens het kijken.
Neem een proefabonnement op videoland (2 weken gratis) en ga the handmaids tale bingewatchenquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:32 schreef Ticootje het volgende:
Wauw, gaat goed of nietquote:
Ja die is goed!!! Wel bizarquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:23 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Neem een proefabonnement op videoland (2 weken gratis) en ga the handmaids tale bingewatchen
Ik vond Lucifer leuk om te kijken. Lekker simpel, geeft niks als je ff in slaap valt enzo.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:54 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Nog tips?![]()
Heb de meeste scandinavische series al gezien. We zijn afgelopen weekend aan Outlander begonnen.
Of temptation island. Of ex on the beach op MTV. Pulp ik hou ervanquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:23 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Neem een proefabonnement op videoland (2 weken gratis) en ga the handmaids tale bingewatchen
[..]
Wauw, gaat goed of niet
Nou echt. Zodra de zon schijnt word ik pischagrijnig wakker.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 21:37 schreef Ticootje het volgende:
Nog 1 warme dag. Nog 1.
Ik snap dat veel mensen deze zomer geweldig vinden, maar ik kan het echt niet handelen. Het is zo warm en zo benauwd, ik ben er echt helemaal klaar mee.
Morgen een bed en 2 kasten in elkaar zetten, dan kan de jongste dame eindelijk naar haar eigen kamer en kan ik de kleding van de jongens eens inruimen. Strakke tijdsplanning noem ik dat.
En ik heb de proefdruk van het geboortekaartje. Morgen even goed naar kijken.
We dachten dat 50 wel genoeg zou zijn, maar we hebben ondertussen ook door ons werk internationaal best veel leuke contacten / collega’s. Ik moet nog een lijst maken met namen en adressen. Dat is zo’n rot karwei.
Wat een prachtig beschaafd buikjequote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:07 schreef Kleurdoos het volgende:
En peaky fokkin bloindooorsss! Kan niet wachten!
Wij zijn net door het nieuwe seizoen van Mindhunters heen. Heerlijk!
[ afbeelding ]
Blond en buik! Gisteren mochten we als testobject voor het nieuwe echoapparaat ❤ Ik was bang dat we niets zouden zien omdat ze blijkbaar al ingedaald is..(dat deden mijn laatste twee koters dus pas tijdens de bevalling) maar we kregen prachtige beelden mee. Ze lijkt gigantisch veel op mijn jongste!
[ afbeelding ]
Dat! Het gaat echt zoo snel!quote:Op zondag 1 september 2019 10:00 schreef onomatopee het volgende:
Ohh wat leuk @:B.erthaIk heb het gemist denk ik, wanneer gaan jullie trouwen?
En lekker @:June., nog even met z'n tweetjes op vakantie![]()
Ik ben zoooo blij dat voorlopig de laatste warme dag erop zit. Hele huis staat door te waaien, heerlijk. En september al! Aan het eind van deze maand mag onze zoon gewoon al komen![]()
Die afgebladderde nagellak helpt ook niet echt hequote:Op zaterdag 31 augustus 2019 12:55 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ben denk ik koploper geweest in de enkelwedstrijd. Maar goed dat staat enigszins los van de zwangerschap.. en ze zijn nu weer dun gelukkig 😂😂😂
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |