abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:48:08 #101
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188560154
Dat is het voordeel van meteen gekloot met je suiker... Geen glucose drankje _O- _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188560279
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:01 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Wat ik begrijp is dat je test voornamelijk krijgt als er kans/risico is op zwangerschapsdiabetes.
Maar dat begrip is ruim. Mijn moeder heeft op haar 66e ouderdomsdiabetes gekregen. En daarom moest ik nu OGTT doen :') Kwam niets uit natuurlijk.
Shine bright like a diamond.
pi_188560747
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:40 schreef Stippelrientje het volgende:
Mag je niet langer ivm suikers?
Een eiige tweeling.
Ze delen de placenta, die gaat op een gegeven moment achteruit en bij 36 weken is het dan blijkbaar veiliger om ze geboren te laten worden.

Ik ga uit van de expertise van de zorgverleners waar ik onder val, als ik perse door wil tot ze vanzelf komen met 40 weken en dat gaat allemaal goed dan kan ik natuurlijk roepen wat een onzin beleid het is, maar beleid gaat op voor de grote groep. En ik vind mijn leven en dat van mn tweeling te waardevol om niet gewoon te vertrouwen op de mensen die er verstand van hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188560786
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:01 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Wat ik begrijp is dat je test voornamelijk krijgt als er kans/risico is op zwangerschapsdiabetes.
Op de afdeling gynaecologie in de helder staat het op de standaard lijst.

Maar normale zwangeren welke vallen onder verloskundigen zullen alleen op indicatie een test aangeboden krijgen. Dat je aan de richtlijnen voldoet wilt niet zeggen dat je moet testen, je bent immers baas over je eigen lijf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188560930
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:57 schreef June. het volgende:

[..]

Maar dat begrip is ruim. Mijn moeder heeft op haar 66e ouderdomsdiabetes gekregen. En daarom moest ik nu OGTT doen :') Kwam niets uit natuurlijk.
In mijn familie zit diabetes, mn opa van mn moeders kant kreeg het op 80 jarige leeftijd, aan mn vaders kant zit er type 2 maar mn vader heeft gewoon simpelweg flink overgewicht en een vrij ongezonde levensstijl.

Ik ben niet te dik, bmi schommelt tussen 20 en 21. Ik ben een freak als het komt op voeding en beweeg toch wel redelijk ondanks ik sporten vreselijk vind. Als ik bij de internist binnenloop vragen ze zich af hoe het toch kan dat ik zwangerschapsdiabetes heb ontwikkeld, en op dit moment dusdanige insulineresistentie heb ontwikkelt dat ik meer insuline bijspuit dan de geoefende diabeet en het toch nog ontregeld is.

Dat natuurlijk en :’) vind ik weer zo’n voorbeeld van je punt willen halen dat zorgverleners het allemaal maar doen om je te pesten en ze het nooit bij het goede punt hebben.
Je voldoet aan 1 risicofactor, dus er is je aangeboden om een testje te doen. Als je het allemaal maar onzin vindt, waarom beval je dan niet gewoon helemaal op jezelf en ga je uberhaupt naar de controles?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188561004
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:48 schreef automatic_ het volgende:
Dat is het voordeel van meteen gekloot met je suiker... Geen glucose drankje _O- _O-
Jij hebt type 1 toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 20:14:22 #107
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188561448
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij hebt type 1 toch?
Nee, ik heb wel/niet type 2. Ik was er vanaf, maar met zwangerschap kwam het direct terug. Dus ze noemen het nu weer type 2, maar kan ook nog zwangerschap diabetes zijn.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188561560
Hier geen diabetes in de familie of iets dergelijks maar met de 20 weken echo werd een p96 buikje gemeten.

Ik sluit me aan bij ticootje. Nee dat hoeft helemaal niks met diabetes te maken te hebben en het kan altijd een meetfout zijn. En het is een momentopname. Maar het kost me maar twee uurtjes van mijn leven en drie prikken om zeker te zijn. Ik vond het trouwens helemaal niet zo vies (maar ik heb op zich wel een hoge tolerantie voor zoete troep).
  woensdag 21 augustus 2019 @ 20:25:23 #109
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188561628
Ik ben nog steeds verbaasd dat zoveel er geen moeite mee hebben. Ik voelde me echt hondsberoerd tot ik het uitkotste.
Een tweede keer heb ik geweigerd maar toen wel een dagcurve laten prikken.
Neem wel je formulier en id mee anders kun je weer terug naar huis :|W
pi_188561880
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Hier geen diabetes in de familie of iets dergelijks maar met de 20 weken echo werd een p96 buikje gemeten.

Ik sluit me aan bij ticootje. Nee dat hoeft helemaal niks met diabetes te maken te hebben en het kan altijd een meetfout zijn. En het is een momentopname. Maar het kost me maar twee uurtjes van mijn leven en drie prikken om zeker te zijn. Ik vond het trouwens helemaal niet zo vies (maar ik heb op zich wel een hoge tolerantie voor zoete troep).
Alcoholvrije mojito’s zouden veel lekkerder zijn en zit minstens zoveel suiker in ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188562117
Ik ben toch blij dat ik die test niet hoef te doen, na alles wat ik er hier zo over voorbij heb horen komen..

Vandaag de erkenning geregeld en de 20-weken-echo gehad. Ik maak weer een mooie mini so far, maar alles helemaal netjes. Niks op aan te merken O+
pi_188562159
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Alcoholvrije mojito’s zouden veel lekkerder zijn en zit minstens zoveel suiker in ;)
Ah, die zijn goed te doen? Ik heb buiten wijn en bier alleen nog maar alcoholvrije Hugo op en dat was erger dan dat zoete drankje van de test :'(
Sindsdien niets meer durven proberen...
pi_188562165
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:52 schreef Chan het volgende:
Ik ben toch blij dat ik die test niet hoef te doen, na alles wat ik er hier zo over voorbij heb horen komen..

Vandaag de erkenning geregeld en de 20-weken-echo gehad. Ik maak weer een mooie mini so far, maar alles helemaal netjes. Niks op aan te merken O+
Dat kan later ook nog hoor.. ;)
pi_188562193
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:55 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Dat kan later ook nog hoor.. ;)
Had je al uitslag van je GBS kweek? Kan zijn dat ik het gemist heb hoor.
pi_188562202
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:55 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Dat kan later ook nog hoor.. ;)
Ik verwacht het niet, gezien de miniatuurkinders die ik maak. Maar wie weet, als het nodig is dan is het zo..
pi_188562306
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:56 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Had je al uitslag van je GBS kweek? Kan zijn dat ik het gemist heb hoor.
Ik ben nog geen 36 wk zwanger :)
pi_188562552
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In mijn familie zit diabetes, mn opa van mn moeders kant kreeg het op 80 jarige leeftijd, aan mn vaders kant zit er type 2 maar mn vader heeft gewoon simpelweg flink overgewicht en een vrij ongezonde levensstijl.

Ik ben niet te dik, bmi schommelt tussen 20 en 21. Ik ben een freak als het komt op voeding en beweeg toch wel redelijk ondanks ik sporten vreselijk vind. Als ik bij de internist binnenloop vragen ze zich af hoe het toch kan dat ik zwangerschapsdiabetes heb ontwikkeld, en op dit moment dusdanige insulineresistentie heb ontwikkelt dat ik meer insuline bijspuit dan de geoefende diabeet en het toch nog ontregeld is.

Dat natuurlijk en :’) vind ik weer zo’n voorbeeld van je punt willen halen dat zorgverleners het allemaal maar doen om je te pesten en ze het nooit bij het goede punt hebben.
Je voldoet aan 1 risicofactor, dus er is je aangeboden om een testje te doen. Als je het allemaal maar onzin vindt, waarom beval je dan niet gewoon helemaal op jezelf en ga je uberhaupt naar de controles?
Waar haal jij uit daf ik alles onzin vind?? Ik ben notabene zelf zorgverlener :D Uiteindelijk heb ik de test wel gewoon gedaan, maar vind dat we met z’n allen best mogen bekijken wat zinvolle zorg is. De zorg is al zo duur.

Dat jij een reden hebt om die test te doen snap ik helemaal. Als je overgewicht of andere risicofactoren hebt snap ik ook. De indicatie bij mij vond ik wat dubieus.
Shine bright like a diamond.
pi_188562635
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:54 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ah, die zijn goed te doen? Ik heb buiten wijn en bier alleen nog maar alcoholvrije Hugo op en dat was erger dan dat zoete drankje van de test :'(
Sindsdien niets meer durven proberen...
Nee eigenlijk alles wat alcoholvrij is maar eigenlijk met alcohol hoort te zijn is het gewoon net niet.

Soms is het wel prima, maar toch.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf woensdag 21 augustus 2019 @ 21:22:13 #119
148247 taxibabe
pi_188562665
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee eigenlijk alles wat alcoholvrij is maar eigenlijk met alcohol hoort te zijn is het gewoon net niet.

Soms is het wel prima, maar toch.
Ik vind de alcoholvrije kriekbier ook wel goed te doen. Maar dan moet je wel van zoetige drankjes houden.
pi_188562839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:22 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik vind de alcoholvrije kriekbier ook wel goed te doen. Maar dan moet je wel van zoetige drankjes houden.
Oh, ik vind zoete kriek met alcohol al niet zo lekker. Niet-commerciele kriek is lekker zuur.

Tot nu toe valt 0.0 pils nog het beste mee.
pi_188562962
Nu heb ik zin in alles wat niet mag... }:|
pi_188564930
Ik had vandaag de alcoholvrije versie van Brugse Zot ('Sportzot' :')) en dat vond ik tot dusver op afstand het beste alcoholvrije speciaalbiertje dat ik de afgelopen weken geprobeerd heb. Dikke aanrader ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_188564994
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:31 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Niet-commerciele kriek is lekker zuur.

:Y
Ik heb nog een boel zure Cantillon staan, een Brusselse lambiek. Snif. Volgend jaar zomer dan maar!
Let me see you stripped down to the bone
pi_188565358
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een eiige tweeling.
Ze delen de placenta, die gaat op een gegeven moment achteruit en bij 36 weken is het dan blijkbaar veiliger om ze geboren te laten worden.

Ik ga uit van de expertise van de zorgverleners waar ik onder val, als ik perse door wil tot ze vanzelf komen met 40 weken en dat gaat allemaal goed dan kan ik natuurlijk roepen wat een onzin beleid het is, maar beleid gaat op voor de grote groep. En ik vind mijn leven en dat van mn tweeling te waardevol om niet gewoon te vertrouwen op de mensen die er verstand van hebben.
Hier zeiden ze hetzelfde, dat 36 weken de max was bij eeneiig, maar uiteindelijk zijn ze pas op 37.2 gehaald (en die afspraak was in week 34 al gemaakt, dus ging niet om een last minute aanpassing) en ik moest de week ervoor (36) alsnog twee keer langs voor longrijpingsprikken. Blijft toch vreemd hoe deze protocollen (of de uitvoering er van) per ziekenhuis verschillen. Ik vond het overigens heel fijn toen ik een uiterste datum kreeg, gaf wel wat rust. En lekker de avond ervoor nog de laatste keer uiteten want dat zat er daarna heel lang niet meer in!

Gogo, gefeliciteerd *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_188567927
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:01 schreef minilot het volgende:
Ik had vandaag de alcoholvrije versie van Brugse Zot ('Sportzot' :')) en dat vond ik tot dusver op afstand het beste alcoholvrije speciaalbiertje dat ik de afgelopen weken geprobeerd heb. Dikke aanrader ^O^
Die vond ik juist echt vies.

Nonnetje van jopenkerk vind ik wel gaan maar op een of andere manier smaakt het me toch allemaal niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')