abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 april 2020 @ 07:18:20 #151
80382 manny
30 is best veel
pi_192777498
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ver voorbij in..?

Portugal heeft hun heroïne beleid gebaseerd op die van Nederland. Onze wiet is beter en makkelijker verkrijgbaar.

Dus qua wat zijn ze ons voorbij? Want drugs zijn in Portugal niet legaal ofzo.

Ben je er ooit wel eens geweest? Echt veel drugsproblematiek daar. Meer dan hier.
Ben ik een expert, nee.

Komt Portugal regelmatig voorbij in krantenartikelen, podcasts etc als voorbeeldland, ja.

Bijv:

https://www.dewereldmorge(...)sering-drugsgebruik/

https://www.theguardian.c(...)-the-world-copied-it
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192778457
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 07:18 schreef manny het volgende:

[..]

Ben ik een expert, nee.

Komt Portugal regelmatig voorbij in krantenartikelen, podcasts etc als voorbeeldland, ja.

Bijv:

https://www.dewereldmorge(...)sering-drugsgebruik/

https://www.theguardian.c(...)-the-world-copied-it
Maar zo’n beleid wordt toch ook in Nederland gevoerd? Waarin is Portugal Nederland dan voorbij? :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_192779130
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 07:18 schreef manny het volgende:

[..]

Ben ik een expert, nee.

Komt Portugal regelmatig voorbij in krantenartikelen, podcasts etc als voorbeeldland, ja.

Bijv:

https://www.dewereldmorge(...)sering-drugsgebruik/

https://www.theguardian.c(...)-the-world-copied-it
In dat eerste artikel zeggen ze duidelijk dat drugs niet is gelegaliseerd maar gedecriminaliseerd.

Verslaafden worden dus niet gearresteerd en krijgen een celstraf, maar moeten verplicht deelnemen aan programma's.

Dat is een goede aanpak. Ondertussen willen alle junkies hier in Nederland dat alles legaal wordt en je xtc gewoon bij de smartshop kunt kopen "want dan is er beter toezicht op de kwaliteit" :')
pi_192779379
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

In dat eerste artikel zeggen ze duidelijk dat drugs niet is gelegaliseerd maar gedecriminaliseerd.

Verslaafden worden dus niet gearresteerd en krijgen een celstraf, maar moeten verplicht deelnemen aan programma's.

Dat is een goede aanpak. Ondertussen willen alle junkies hier in Nederland dat alles legaal wordt en je xtc gewoon bij de smartshop kunt kopen "want dan is er beter toezicht op de kwaliteit" :')
Al die artikelen over het beleid in Portugal gaan over de enorme heroïne problematiek die ze hadden. Die hadden we in Nederland ook in de jaren 60, wij waren pionieer door die heroine junkies al te helpen in klinieken ipv ze in de cel te gooien. Het is sowieso onwijs irrelevant in deze discussie aangezien het hier over party drugs gaat zoals xtc en coke, waar we vooral recreatieve gebruikers hebben. Het heeft echt geen zin om die mensen in een afkickkliniek te gooien, 99% functioneert compleet normaal in onze maatschappij en heeft gewoon een baan. Dat gaat dus helemaal niet helpen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 07:18 schreef manny het volgende:

[..]

Ben ik een expert, nee.

Komt Portugal regelmatig voorbij in krantenartikelen, podcasts etc als voorbeeldland, ja.

Bijv:

https://www.dewereldmorge(...)sering-drugsgebruik/

https://www.theguardian.c(...)-the-world-copied-it
Kun je even uitleggen waar wordt beschreven dat Portugal Nederland voorbij is gestreefd? Want volgens mij verzin je dat zelf gewoon.

Zitten onze cellen vol met drugsverslaafden? Sterven er bij ons massaal mensen aan overdosissen? Worden er in Portugal coke snuivers en xtc slikkers in afkickklinieken geholpen? '

Volgens mij is het antwoord nee :)
Al die problematiek die Portugal in de jaren 80 had met kleine drugscriminaliteit, gebruikers op straat etc waren wij allang aan het aanpakken (en succesvol).
Dus we lopen echt nog wel voor op Portugal.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_192779462
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

In dat eerste artikel zeggen ze duidelijk dat drugs niet is gelegaliseerd maar gedecriminaliseerd.

Verslaafden worden dus niet gearresteerd en krijgen een celstraf, maar moeten verplicht deelnemen aan programma's.

Dat is een goede aanpak. Ondertussen willen alle junkies hier in Nederland dat alles legaal wordt en je xtc gewoon bij de smartshop kunt kopen "want dan is er beter toezicht op de kwaliteit" :')
Wat is er mis mee om XTC te legaliseren? Drugs zoals heroïne lijkt me niet verstandig, maar XTC moet kunnen.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:27:09 #156
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_192779548
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om XTC te legaliseren? Drugs zoals heroïne lijkt me niet verstandig, maar XTC moet kunnen.
Wat is er mis met onze huidige xtc?
Volgens mij is de nederlandse xtc van de hoogste kwaliteit ter wereld. Op een paar uitzonderingen na. Komt nog eens bij dat je hier je pillen vooraf kunt laten testen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_192779576
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:27 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Wat is er mis met onze huidige xtc?
Volgens mij is de nederlandse xtc van de hoogste kwaliteit ter wereld. Op een paar uitzonderingen na. Komt nog eens bij dat je hier je pillen vooraf kunt laten testen.
Waarom zou je het niet via een smartshop willen verkopen? Dat het in Nederland goed werkt, betekent nog niet dat het beter kan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192779596
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om XTC te legaliseren? Drugs zoals heroïne lijkt me niet verstandig, maar XTC moet kunnen.
En dan?
Gaat dat leiden tot minder drugscriminaliteit? Minder gebruikers?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:01:55 #159
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_192779943
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom zou je het niet via een smartshop willen verkopen? Dat het in Nederland goed werkt, betekent nog niet dat het beter kan.
Omdat dan de omzet in de staatskas verdwijnt ipv bij de burger.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_192780116
Een smartshop die gaat concurreren met drugscriminelen lijkt mij een ongelijke strijd btw.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_192780266
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
Een smartshop die gaat concurreren met drugscriminelen lijkt mij een ongelijke strijd btw.
Smartshops verkopen ook andere drugs. Waarom zou dat met XTC niet werken?
Het is toch raar dat je het ene genotsmiddel gewoon in de winkel kan kopen en de ander niet.
En dat er achter andere drugs minder criminaliteit zit, zal vooral te maken hebben dat je het gewoon legaal in de winkel kan kopen. Waarom zou je via via truffels bestellen als je daarvoor gewoon naar de smartshop kunt. En een beetje goede smartshop kan je ook nog eens advies geven.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192780420
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:25 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Smartshops verkopen ook andere drugs. Waarom zou dat met XTC niet werken?
Het is toch raar dat je het ene genotsmiddel gewoon in de winkel kan kopen en de ander niet.
En dat er achter andere drugs minder criminaliteit zit, zal vooral te maken hebben dat je het gewoon legaal in de winkel kan kopen. Waarom zou je via via truffels bestellen als je daarvoor gewoon naar de smartshop kunt. En een beetje goede smartshop kan je ook nog eens advies geven.
Nouja ik moet die concurrentie nog voor me zien. Gaan smartshops ongelimiteerde hoeveelheden pillen verkopen met dosissen van t/m 250 gram? Kunnen zij de prijzen op hetzelfde bizar lage niveau houden als criminelen terwijl zij in het witte circuit opereren?

Het lijkt mij wel interessant om eens te laten uitzoeken hoe de Nederlandse markt zou reageren op legale verkoop. Helemaal omdat we eerst opperen dat het kopen van harddrugs gedecriminaliseerd moet worden naar Portugees voorbeeld, wat nou juist een drempel zou kunnen zijn om het bij een crimineel te kopen... Het feit dat je strafbaar zou zijn bij het kopen van een pil zou wellicht een reden kunnen zijn om wat meer uit te geven, maar goed, hoeveel procent van de xtc gebruikers wordt er nu gepakt... Dat is echt bizar weinig. Dus dan zou je alleen nog maar extra moeten gaan controleren, terwijl volgens mij juist het argument is dat de handhaving zo tering veel geld kost.

Dus met xtc weet ik het nog niet of dat gaat lukken. De industrie van de zwarte markt staat als een huis en wordt moeilijk dat om te gooien.

Dus dat zijn een hoop vragen, en als je ziet wat voor rare puinhoop de wiet legalisering nog voortbrengt lijkt het me eerst eens verstandig om dat goed uit te werken voordat we nu al gaan praten over de legalisering van xtc zonder dat iemand ook maar enig idee heeft hoe dat in de praktijk nu zal gaan werken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_192780611
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nouja ik moet die concurrentie nog voor me zien. Gaan smartshops ongelimiteerde hoeveelheden pillen verkopen met dosissen van t/m 250 gram? Kunnen zij de prijzen op hetzelfde bizar lage niveau houden als criminelen terwijl zij in het witte circuit opereren?

Het lijkt mij wel interessant om eens te laten uitzoeken hoe de Nederlandse markt zou reageren op legale verkoop. Helemaal omdat we eerst opperen dat het kopen van harddrugs gedecriminaliseerd moet worden naar Portugees voorbeeld, wat nou juist een drempel zou kunnen zijn om het bij een crimineel te kopen... Het feit dat je strafbaar zou zijn bij het kopen van een pil zou wellicht een reden kunnen zijn om wat meer uit te geven, maar goed, hoeveel procent van de xtc gebruikers wordt er nu gepakt... Dat is echt bizar weinig. Dus dan zou je alleen nog maar extra moeten gaan controleren, terwijl volgens mij juist het argument is dat de handhaving zo tering veel geld kost.

Dus met xtc weet ik het nog niet of dat gaat lukken. De industrie van de zwarte markt staat als een huis en wordt moeilijk dat om te gooien.

Dus dat zijn een hoop vragen, en als je ziet wat voor rare puinhoop de wiet legalisering nog voortbrengt lijkt het me eerst eens verstandig om dat goed uit te werken voordat we nu al gaan praten over de legalisering van xtc zonder dat iemand ook maar enig idee heeft hoe dat in de praktijk nu zal gaan werken.
Ik snap je bezwaren, maar voor mijn gevoel blijven we nu hangen. Op dit moment, vanwege het virus en de gevolgen, heeft het geen prioriteit, maar er moeten gewoon een keer stappen gemaakt worden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192780976
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:01 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Omdat dan de omzet in de staatskas verdwijnt ipv bij de burger.
Het zwart geld verbannen wordt. Heel goed als xtc onder beheerste omstandigheden geproduceerd wordt. Altijd voorspelbare doseringen voor gebruikers en geen doden meer in amateuristische laboratoria.
pi_192781713
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:51 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik snap je bezwaren, maar voor mijn gevoel blijven we nu hangen. Op dit moment, vanwege het virus en de gevolgen, heeft het geen prioriteit, maar er moeten gewoon een keer stappen gemaakt worden.
Blijven we hangen in wat?
Volgens mij is legalisatie van wiet toch een stap?

Het is natuurlijk beetje krom dat je xtc wilt legaliseren (nogmaals in welke vorm) omdat je drugscriminaliteit wilt decimeren terwijl een Ridoun Taghi zn fortuin is begonnen met de handel in wiet.

Ik vind de opmerking 'maar we moeten wat doen' niet een echt goede raadgever.
Helemaal aangezien onze grootste problemen de zware drugscriminaliteit is en dat zie ik niet 123 verdwijnen na legalisatie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het zwart geld verbannen wordt. Heel goed als xtc onder beheerste omstandigheden geproduceerd wordt. Altijd voorspelbare doseringen voor gebruikers en geen doden meer in amateuristische laboratoria.
Hoezo? Amateuristische laboratoria? Die shit is enorm geavanceerd.

Er vallen geen doden door slechte pillen maar door verkeerd gebruik.
Nogmaals in de wiethandel zit ook enorm veel zwart geld.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_192819403
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:12 schreef Basp1 het volgende:
en geen doden meer in amateuristische laboratoria.
Je wilt de drugscriminelen dus eigenlijk tegen zichzelf in bescherming nemen?
pi_192824053
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2020 21:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je wilt de drugscriminelen dus eigenlijk tegen zichzelf in bescherming nemen?
Eerder de simpele loopjongens die geen kaas gegeten hebben van chemische processen. Zoals onderstaand bericht.

https://www.omroepbrabant(...)22-23-en-25-jaar-oud
pi_192824064
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:25 schreef ThePlaneteer het volgende:

Er vallen geen doden door slechte pillen maar door verkeerd gebruik.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-ade-pas-op-met-xtc

Met PMMA vervuilde tabletten, xtc zou als werkend bestanddeel alleen uit MDMA moeten bestaan en verder onschuldig vulmiddel.

Dus er zijn wel doden door slechte pillen gevallen. :W
pi_192824491
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 07:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-ade-pas-op-met-xtc

Met PMMA vervuilde tabletten, xtc zou als werkend bestanddeel alleen uit MDMA moeten bestaan en verder onschuldig vulmiddel.

Dus er zijn wel doden door slechte pillen gevallen. :W
Als je kijkt naar het aantal gebruikers vs het aantal doden de laatste jaren én de doodsoorzaak (vaak watervergiftiging of juist combi het andere drugs ) dan is xtc qua fataliteit echt een hele veilige drug vergelijkbaar met blowen.

https://www.ad.nl/wetensc(...)gevaarlijk~ae1e2492/

Dus daar zie ik het gevaar niet zo in. Het komt vrijwel niet voor dat er iemand aan slechte xtc doodgaat.

[ Bericht 5% gewijzigd door ThePlaneteer op 27-04-2020 09:04:31 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_192824590
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 08:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

Dus daar zie ik het gevaar niet zo in. Het komt vrijwel niet voor dat er iemand aan slechte xtc doodgaat.
ten eerste zijn dus wel doden gevallen door slechte pillen, jij beweerde eerst dat dit nog nooit gebeurt was. En nu het downplayen naar vrijwel niet voorkomen. |:(

Zolang dingen illegaal geproduceerd worden is er geen instantie die kwaliteit controleert. Ook kun je niemand verantwoordelijk houden bij dodelijke illegale pillen.
pi_192824943
Hoeveel mensen sterven er aan vervuilde pillen per jaar? Dus geen overdosis/verhitting/drugs cocktail, maar echt slechte pillen? Heb je daar een bron van?

Afgelopen jaren is dat volgens mij niet voorgekomen. Terwijl er onwijs veel gebruikers rondlopen.

Dat maakt het nog minder dodelijk dan pindakaas.


Dus ik zie dat niet als argument dat de overheid de productie moet gaan overnemen. Jij verzint een probleem (mensen sterven aan slechte kwaliteit xtc) om je argument aan te zetten.


En dat de overheid geen dodelijke producten legaliseert en controleert is natuurlijk onzin als je kijkt naar het aantal alcohol en tabaks doden.

[ Bericht 15% gewijzigd door ThePlaneteer op 27-04-2020 09:49:15 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator maandag 29 juni 2020 @ 12:21:08 #172
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_193843057
https://www.ad.nl/binnenl(...)rugshandel~a146497c/

quote:
Nog voordat het muziekprogramma goed en wel was begonnen werden de twee betrapt. Ze verkochten open en bloot grote hoeveelheden drugs, deelden flyers met prijslijsten uit. De politie kwam hen op het spoor omdat het opmerkelijk druk was rond hun tent op het festivalterrein.

In hun tent en later in hun caddy die elders in de stad geparkeerd stond, werden grote hoeveelheden hard- en softdrugs gevonden: 20 kilogram doorgerolde marihuana-sigaretten en bijna 2700 ecstasypillen. Goed voor 300.000 euro (100 miljoen forint). Maar hun bezoek aan The Island of Freedom liep uiteindelijk uit op een grote nachtmerrie.
Hun verdiende loon :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 29 juni 2020 @ 12:27:04 #173
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193843153
'The island of freedom' werd meer een soort Alcatraz voor ze :W
Ik ben inmiddels overleden
pi_193843233
8 en 10 jaar dus in een Hongaarse cel. Begin 30 als ze vrijkomen
Love is in the air!
pi_193843258
quote:
'Verdiende loon' vind ik ver gaan. Het is inderdaad niet slim wat ze gedaan hebben. Sterker nog: het is oliedom, naïef en absurd.

Maar in feite hebben ze niemand beschadigd, mishandeld, kwaad gedaan en wilde ze gewoon zorgen voor plezier.

In die zin is dit natuurlijk treurig. Hun hele levensopbouw verwoest. Komende 8 jaar in een cel. Zeker als je weet dat je in Nederland door mishandeling met een taakstraf vanaf komt....

Of die mishandeling van Medelanders in Tsjechië krijgt nog minder straf l:

'De Nederlandse broers Arash en Armin N. zijn in hoger beroep veroordeeld tot een gevangenisstraf van respectievelijk vijf en vijfenhalf jaar. Het hof in Praag acht de twee schuldig aan de zware mishandeling van een ober in de Tsjechische hoofdstad.'

Dan krijgen deze jongens het dubbele. Tuurlijk, Hongarije is het zwaarst mbt drugs. Maar dan nog staat het niet in verhouding helaas.

[ Bericht 1% gewijzigd door Landgeld op 29-06-2020 12:39:07 ]
Love is in the air!
pi_193843380
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:32 schreef Landgeld het volgende:
8 en 10 jaar dus in een Hongaarse cel. Begin 30 als ze vrijkomen
en moeten ze dan in Nederland ook nog een hele tijd achterom kijken? Denk niet dat ze die drugs al hadden afbetaald.
pi_193844184
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:42 schreef MCH het volgende:

[..]

en moeten ze dan in Nederland ook nog een hele tijd achterom kijken? Denk niet dat ze die drugs al hadden afbetaald.
Dat is wel een grote aanname . kan best dat ze zelf geinvesteerd hebben natuurlijk.
Love is in the air!
  maandag 29 juni 2020 @ 14:20:14 #178
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193844511
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:42 schreef MCH het volgende:

[..]

en moeten ze dan in Nederland ook nog een hele tijd achterom kijken? Denk niet dat ze die drugs al hadden afbetaald.
Mwoah. De doorverkoopwaarde op een festival in Hongarije is natuurlijk erg hoog, vandaar die drie ton straatwaarde. Als je hier in NL echter groot inkoopt dan zijn die 2700 xtc-pillen echt niet veel duurder dan 5000¤. Paar kilo wiet voor de sigaretten is ook niet belachelijk veel geld. Kan best zijn dat ze het zelf volledig gefinancierd hebben dus.

Flinke straffen maar ja, dat weet je in dergelijke landen.
pi_193844865
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:20 schreef Twiitch het volgende:
Mwoah. De doorverkoopwaarde op een festival in Hongarije is natuurlijk erg hoog, vandaar die drie ton straatwaarde. Als je hier in NL echter groot inkoopt dan zijn die 2700 xtc-pillen echt niet veel duurder dan 5000¤. Paar kilo wiet voor de sigaretten is ook niet belachelijk veel geld. Kan best zijn dat ze het zelf volledig gefinancierd hebben dus.

Hadden een flinke klap kunnen maken inderdaad: 280.000 euro winst ofzo. Lekker.
Love is in the air!
  maandag 29 juni 2020 @ 14:47:05 #180
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193844909
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:43 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Hadden een flinke klap kunnen maken inderdaad: 280.000 euro winst ofzo. Lekker.
Dom aangepakt ook, zelfs op Nederlandse festivals word je met een dergelijke werkwijze gewoon gepakt, flyers verspreiden en dan van je tent het centrale verkooppunt maken _O- Maar dan hoef je in ieder geval niet 10 jaar te zitten :')

Ik heb geen medelijden met die knullen.
  maandag 29 juni 2020 @ 14:55:00 #181
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193844989
quote:
11s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dom aangepakt ook, zelfs op Nederlandse festivals word je met een dergelijke werkwijze gewoon gepakt, flyers verspreiden en dan van je tent het centrale verkooppunt maken _O- Maar dan hoef je in ieder geval niet 10 jaar te zitten :')

Ik heb geen medelijden met die knullen.
Nou, zeg dat wel. Dat mogen ze de volgende keer wel een beetje handiger aanpakken
pi_193844998
RTV Noord over verplaatsing naar Nederlandse jilla:

Overplaatsing naar Nederland

Hoe lang de twee Stadskanaalsters feitelijk achter slot een grendel komen te zitten, hangt volgens Zwerver van verschillende factoren af. In elk geval gaat het voorarrest van bijna een jaar van de opgelegde celstraf af.

'Vervolgens, als rechter zijn handtekening onder de uitspraak zet, zitten ze voorlopig nog in Hongarije in de gevangenis. Als inwoner van de EU kunnen ze overplaatsing naar Nederland aanvragen. De verwachting is dan dat hun straf wordt omgezet naar Nederlandse maatstaven. Daar komt bij dat ze na het uitzitten van twee derde van hun straf, bij goed gedrag voorwaardelijk vrij kunnen komen.'
pi_193845046
Geen medelijden met deze boys.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_193845092
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:55 schreef MCH het volgende:
Als inwoner van de EU kunnen ze overplaatsing naar Nederland aanvragen. De verwachting is dan dat hun straf wordt omgezet naar Nederlandse maatstaven.
Hopelijk geen overplaatsing.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_193845309
Uitspraak 5 jaar cel, OM gaat in beroep _O-

https://www.rtvnoord.nl/n(...)r-drugshandel-Sziget

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2020 15:21:42 ]
pi_193845339
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:20 schreef MCH het volgende:
Uitspraak 5 jaar cel, OM gaat in beroep _O-

https://www.rtvnoord.nl/n(...)r-drugshandel-Sziget
Oei, OM in Hongarije in beroep. Nog geen zekerheid

Met 5 jaar zouden ze zeer goed wegkomen, omdat:

1. Ze hebben al een jaar vastgezeten, dat maakt dus feitelijk nog maar 4 jaar;
2. Met goed bedrag hoeven ze maar 2/3 uit te zitten, wat maakt dat de duur nog korter wordt;
3. Ze mogen overplaatsing naar NL aanvragen, waardoor straf omgezet wordt naar NL maatstaven, dat betekent praktisch dat ze vrij zullen komen.

Kortom - los van het hoger beroep ziet er er GOED uit voor deze knapen ;)
Love is in the air!
pi_193845348
quote:
11s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dom aangepakt ook, zelfs op Nederlandse festivals word je met een dergelijke werkwijze gewoon gepakt, flyers verspreiden en dan van je tent het centrale verkooppunt maken _O- Maar dan hoef je in ieder geval niet 10 jaar te zitten :')

Ik heb geen medelijden met die knullen.
Nu hoeven ze ook geen 10 jaar te zitten hoor. 5 maximaal, en mogelijk korter bij goed gedrag of overplaatsing. Aantal jaartjes dus ;)
Love is in the air!
  maandag 29 juni 2020 @ 15:27:35 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193845392
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:23 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Oei, OM in Hongarije in beroep. Nog geen zekerheid

Met 5 jaar zouden ze zeer goed wegkomen, omdat:

1. Ze hebben al een jaar vastgezeten, dat maakt dus feitelijk nog maar 4 jaar;
2. Met goed bedrag hoeven ze maar 2/3 uit te zitten, wat maakt dat de duur nog korter wordt;
3. Ze mogen overplaatsing naar NL aanvragen, waardoor straf omgezet wordt naar NL maatstaven, dat betekent praktisch dat ze vrij zullen komen.

Kortom - los van het hoger beroep ziet er er GOED uit voor deze knapen ;)
Volgens mij worden bij uitlevering gevangenisstraffen niet omgezet naar Nederlandse maatstaf.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193845485
Komen ze goed mee weg
  maandag 29 juni 2020 @ 16:15:45 #190
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193845933
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:23 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Oei, OM in Hongarije in beroep. Nog geen zekerheid

Met 5 jaar zouden ze zeer goed wegkomen, omdat:

1. Ze hebben al een jaar vastgezeten, dat maakt dus feitelijk nog maar 4 jaar;
2. Met goed bedrag hoeven ze maar 2/3 uit te zitten, wat maakt dat de duur nog korter wordt;
3. Ze mogen overplaatsing naar NL aanvragen, waardoor straf omgezet wordt naar NL maatstaven, dat betekent praktisch dat ze vrij zullen komen.

Kortom - los van het hoger beroep ziet er er GOED uit voor deze knapen ;)
Denk niet dat die terug gaan komen naar Nederland
Volgens mij is bewezen dat ze Harddrugs uit Nederland hebben geëxporteerd naar Hongarije.
In Nederland staat voor dat delict een maximale gevangenisstraf van 12 jaar.
Dus als zouden terug komen in nederland kunnen ze hier ook opgepakt worden omdat ze daar niet opgepakt zijn voor exporteren maar alleen voor verkoop en bij hun hebben

Dus hier in Nederland kunnen ze voor dat vergrijp ook nog eens aangeklaagt worden .

Zou het niet onterecht vinden als dit zou gebeuren , maar het leven van die twee jongens is toch al verziekt
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_197507101
Maar 4 jaar cel in nl :')
pi_197508248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:10 schreef osodevo het volgende:
Maar 4 jaar cel in nl :')
Die mogen in hun handjes klappen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 16:34:04 #193
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_197532607
quote:
Ze zijn waarschijnlijk vergeten de juiste ambtenaren om te kopen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 januari 2021 @ 16:51:53 #194
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197532966
4 jaar en ze mogen het in NL uitzitten.. komen ze goed mee weg.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 17:09:23 #195
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197533348
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:51 schreef Perrin het volgende:
4 jaar en ze mogen het in NL uitzitten.. komen ze goed mee weg.
Erg jammer.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:35:06 #196
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197543183
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:15 schreef RAVW het volgende:
maar het leven van die twee jongens is toch al verziekt
Mwoah........ die schrijven straks een boek en er wordt een film over gemaakt. Ze beginnen tevens zo'n projectje waarin ze scholen langs gaan om kinderen te waarschuwen waarvoor ze vorstelijk betaald worden van gemeenschapsgeld.
pi_197544468
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:51 schreef Perrin het volgende:
4 jaar en ze mogen het in NL uitzitten.. komen ze goed mee weg.
Komt ook omdat de vader van Roelf zich in heeft gezet, zonder hem zou hij 10 jaar zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')