abonnement Unibet Coolblue
pi_188640353
De look van de Tsetsjeen in Syrië lijkt het helemaal te zijn voor deze Turkse Amsterdammer :D


#Verkleedpartijtje
pi_188646176
ik bang dat israel aan het loeren is om iran een grote slag toe te slaan. het is niet ondenkbaar dat een relatief kleine aanval van de iraniers/hezbollah op israel volledig uit de hand loopt. net als met de laatste libanon oorlog. het liefst natuurlijk dat het zo escaleert dat de VS erin wordt meegetrokken. alleen zullen dit keer de gevechtshandelingen niet blijven in libanen en israel, syrie en irak zijn nu al fair game voor de israelisch. alleen nog iran erbij en het kwartet is compleet.

Israel’s new front in the fight against Iran

On Aug. 12, an explosion took place inside an ammunition warehouse in the al-Saqr military base in southern Baghdad, triggering hundreds of mortars and rockets to fire off in all directions throughout urban, populated areas. One person was killed and 29 wounded, as munitions and debris scattered as far as 5 kilometers away. The base was home to Iraq’s federal police and at least two Iranian-backed Popular Mobilization Forces (PMF) militias, Kataib Sayyid al-Shuhada and Kataib Jund al-Imam. Although initial reports suggested the explosion may have been caused by poor munitions storage and hot summer weather, recent reporting and satellite imagery have put the blame on a precision air strike, likely carried out by Israel.


overigens hebben assad en makhlouf kennelijk een fittie. dit gebeurt met laag conjunctuur, dan gaan de beste matties opeens ruzie maken omdat de taart die ze in het verleden gretig deelden niet meer zo groot is.

Charles_Lister twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 04:32:06 According to #Assad loyalists, #Syria’s regime -- whose very existence epitomizes corruption -- has, as of the last 2-3 weeks, “discovered” a network of corruption run by the #Makhlouf family and is working hard to root it out, for the betterment of #Syria.Uh huh. Right. https://t.co/WdoWx5zmzb reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188646341
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:52 schreef WammesWaggel het volgende:
De look van de Tsetsjeen in Syrië lijkt het helemaal te zijn voor deze Turkse Amsterdammer :D


#Verkleedpartijtje
een troste drugsdealer, tovbe estaghfirullah :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188650801
Tweet reeks

RichardJSpencer twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 13:30:11 The mysterious drone attack on a Hezbollah site in Beirut overnight Sat/Sun targeted a key part in the manufacture system for precision guided missiles, @thetimes has been told: https://t.co/gDvXjJ4Si7 reageer retweet
deze foto :')



ragipsoylu twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 15:34:47 Lol, Erdogan asks Putin: "Aren't you paying for my ice cream?" Putin responds: "Of course, you are my guest" https://t.co/bZObp4XI4f reageer retweet


[ Bericht 35% gewijzigd door Slayage op 27-08-2019 18:11:37 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188658097
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188659226
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 10:07 schreef Slayage het volgende:
ik bang dat israel aan het loeren is om iran een grote slag toe te slaan. het is niet ondenkbaar dat een relatief kleine aanval van de iraniers/hezbollah op israel volledig uit de hand loopt. net als met de laatste Libanon oorlog.
Ik heb dit altijd al gezegd. Nu we in de aftermath van de Syrische oorlog zitten.

- Israël weet dat een oorlog met Hizbullah kwestie van tijd is, gaat hoe dan ook komen
- Ze gaan niet wachten tot Hizbullah tijd en plaats kiest en tot op de tanden vooraf bewapend is
- Hizbullah moet volgens Israël snel een hele grote slag kleiner worden gemaakt zo niet uitgeroeid, elke dag telt want wordt bewapend
- Israël heeft beste Amerikaanse president ooit die alles veto-ed om gedurende grote internationale druk Israël de wind uit de zijlen te houden als ze in Zuid Libanon zijn getrokken.

Wanneer is de beste tijd voor Israël om tegen Hizbullah te vechten? Onder Trumps administratie.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_188662284
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 22:25 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik heb dit altijd al gezegd. Nu we in de aftermath van de Syrische oorlog zitten.

- Israël weet dat een oorlog met Hizbullah kwestie van tijd is, gaat hoe dan ook komen
- Ze gaan niet wachten tot Hizbullah tijd en plaats kiest en tot op de tanden vooraf bewapend is
- Hizbullah moet volgens Israël snel een hele grote slag kleiner worden gemaakt zo niet uitgeroeid, elke dag telt want wordt bewapend
- Israël heeft beste Amerikaanse president ooit die alles veto-ed om gedurende grote internationale druk Israël de wind uit de zijlen te houden als ze in Zuid Libanon zijn getrokken.

Wanneer is de beste tijd voor Israël om tegen Hizbullah te vechten? Onder Trumps administratie.
Klinkt zeer plausibel idd.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 05:14:30 #58
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188662574
quote:
Je bent geografisch een beetje in de war geloof ik. De PKK zit in Turkije. Verder is SDF en Saudi-Arabië en Israël = Amerika dus zo vreemd is het allemaal niet.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 05:18:53 #59
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188662588
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 22:25 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik heb dit altijd al gezegd. Nu we in de aftermath van de Syrische oorlog zitten.

- Israël weet dat een oorlog met Hizbullah kwestie van tijd is, gaat hoe dan ook komen
- Ze gaan niet wachten tot Hizbullah tijd en plaats kiest en tot op de tanden vooraf bewapend is
- Hizbullah moet volgens Israël snel een hele grote slag kleiner worden gemaakt zo niet uitgeroeid, elke dag telt want wordt bewapend
- Israël heeft beste Amerikaanse president ooit die alles veto-ed om gedurende grote internationale druk Israël de wind uit de zijlen te houden als ze in Zuid Libanon zijn getrokken.

Wanneer is de beste tijd voor Israël om tegen Hizbullah te vechten? Onder Trumps administratie.
Ik vraag me af of het eigenlijk niet al te laat is. Hizbullah heeft een hoop ervaring opgedaan en nieuwe speeltjes sinds 2006. Diverse tunnels richting Israël. Als Israël dit wil winnen, moeten ze echt Libanon kapot bombarderen en met honderden tanks naar binnen trekken.
pi_188663548
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 05:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Je bent geografisch een beetje in de war geloof ik. De PKK zit in Turkije
"Ik ben Richestorags. Ik ben niet dom, maar ik doe alsof ik dom ben." :')

quote:
. Verder is SDF en Saudi-Arabië en Israël = Amerika dus zo vreemd is het allemaal niet.
Vreemd niet. Bijzonder wel. Als het waar is that is.Daarnaast zijn de Turken met de Amerikanen hun afspraken aan het implementeren mbt de grensstreek. Pkk trekt zich deels terug. Zware wapens worden opgeslagen fortificaties worden vernietigd. De pkk speelt het wel weer slim. Er wordt verder druk uitgeoefend op de assadisten en Iran op deze manier. Beide ontwikkelingen zijn niet in het belang van het regime. Niet toevallig dat de pkk paar dagen terug weer heeft opgeroepen om in gesprek te gaan met het regime.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188663616
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 05:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het eigenlijk niet al te laat is. Hizbullah heeft een hoop ervaring opgedaan en nieuwe speeltjes sinds 2006. Diverse tunnels richting Israël. Als Israël dit wil winnen, moeten ze echt Libanon kapot bombarderen en met honderden tanks naar binnen trekken.
Hezbollah definitief uitschakelen zal nooit lukken. Daar is de organisatie te entrenched voor in Libanon en met de mollahs in Iran. Het zal net als de vorige keer zijn een zo zwaar mogelijke slag tegen Hezbollah om hun ontwikkeling te vertragen en de Libanese infrastructuur om de Libanese bevolking af te straffen voor hun steun aan Hezbollah.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188663740
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 22:25 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik heb dit altijd al gezegd. Nu we in de aftermath van de Syrische oorlog zitten.

- Israël weet dat een oorlog met Hizbullah kwestie van tijd is, gaat hoe dan ook komen
- Ze gaan niet wachten tot Hizbullah tijd en plaats kiest en tot op de tanden vooraf bewapend is
- Hizbullah moet volgens Israël snel een hele grote slag kleiner worden gemaakt zo niet uitgeroeid, elke dag telt want wordt bewapend
- Israël heeft beste Amerikaanse president ooit die alles veto-ed om gedurende grote internationale druk Israël de wind uit de zijlen te houden als ze in Zuid Libanon zijn getrokken.

Wanneer is de beste tijd voor Israël om tegen Hizbullah te vechten? Onder Trumps administratie.
Eerder lijkt het op de endgame niet zo zeer de aftermath. De oorlog is niet afgelopen. Tenzij we straks 1/3 van het land gerund zien worden door een marxistische entiteit. Dan zal de huidige situatie muv idlib achteraf de aftermath blijken.

I dunno de Israëlisch hebben altijd al voor de volle 100% de backing gehad van de VS ongeacht welke president er zit. De Israël lobby is too entrenched in Amerika Zoals de iran lobby in Libanon. Volgens mij was het Obama met de laatste grote Gaza oorlog, dat op een gegeven moment de Israëlisch door hun munitie waren en de Amerikanen hun eigen nood voorraad aan de Israëlisch gaven om nog meer Palestijnse kinderen op te blazen.

Daarnaast zijn er binnenkort weer verkiezingen in Israël dus wordt er gespeculeerd dat Netanyahu dit nu doet om wat extra stemmen te winnen. Alles voor het pluche uiteraard. Laten we hopen dat dat het is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:40:34 #63
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188668799
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

"Ik ben Richestorags. Ik ben niet dom, maar ik doe alsof ik dom ben." :')
Het is een serieuze comment. Als iemand fouten blijft maken herstel ik ze. Is voor jou de NSB ook gelijk aan de NSDAP? De SP aan de Douma?

quote:
Vreemd niet. Bijzonder wel. Als het waar is that is.Daarnaast zijn de Turken met de Amerikanen hun afspraken aan het implementeren mbt de grensstreek. Pkk trekt zich deels terug. Zware wapens worden opgeslagen fortificaties worden vernietigd. De pkk speelt het wel weer slim. Er wordt verder druk uitgeoefend op de assadisten en Iran op deze manier. Beide ontwikkelingen zijn niet in het belang van het regime. Niet toevallig dat de pkk paar dagen terug weer heeft opgeroepen om in gesprek te gaan met het regime.
Dus hebben ze opdracht gehad van de Amerikanen te faciliteren in de aanval en als dank daarvoor wordt Erdogan koest gehouden.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:44:40 #64
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188668872
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hezbollah definitief uitschakelen zal nooit lukken. Daar is de organisatie te entrenched voor in Libanon en met de mollahs in Iran. Het zal net als de vorige keer zijn een zo zwaar mogelijke slag tegen Hezbollah om hun ontwikkeling te vertragen en de Libanese infrastructuur om de Libanese bevolking af te straffen voor hun steun aan Hezbollah.
Tsja, als ze echt van het gezeik af willen zijn trekken ze Libanon binnen en maken ze het dit keer wel af. Het blijft een etterende wond. Hun relatie met de regering zal wel te slecht zijn om via samenwerkingen vrede op te bouwen. Daarnaast kan de regering niks doen tegen Hezbollah, die zijn sterker dan het (corrupte) Libanese leger zelf.
pi_188668906
Opzich heb ik geen medelijden met de Libanezen, zij staan toch echt toe dat een islamitische staat als Iran hun land gebruikt als basis om hun buurland te treiteren met als doel het uiteindelijk te vernietigen.
pi_188670164
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Opzich heb ik geen medelijden met de Libanezen, zij staan toch echt toe dat een islamitische staat als Iran hun land gebruikt als basis om hun buurland te treiteren met als doel het uiteindelijk te vernietigen.
Beetje nuanceren is wel gepast, denk ik. Wie zijn "de Libanezen" en wie staat wat toe of worden hele bevolkingsgroepen omzeilt door de Hezbollah tegen de wil van (een deel) de Libanezen? Ik ken de dynamieken niet van Libanon om daar een stellige mening over te hebben. Neemt niet weg dat men niet raar op moet kijken als ze naar de gallemiezen worden gebombardeerd weer omdat de Hezbollah nu een eenmaal zijn ding doet en Israël bestookt.

Kan me herinneren met de laatste Libanon oorlog dat mensen met Hezbollah vlaggen werden belaagd door locals.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188674714
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188678005
Push verder naar het noorden is begonnen.

"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 29 augustus 2019 @ 08:02:26 #70
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188682792
quote:
Beetje stemmingmakend artikel. De EU betaalt alleen voor die centra. Die mensenrechtenschendingen komen op het conto van Erdogan.
pi_188684166
Het stuk beschrijft oa het relaas van meerdere vluchtelingen.

Mishandeld, uitgezet, neergeschoten
Syrische vluchtelingen vertellen over systematische mishandeling in Turkse deportatiecentra en uitzetting naar oorlogsgebieden in Syrië. Dat is in strijd met de Turkijedeal, maar de Europese Unie lijkt een oogje toe te knijpen
...
Dat anti-Syrische sentiment verspreidt zich over alle politieke partijen, maar de seculiere oppositiepartij CHP speelt er het gretigst op in. Tijdens de afgelopen gemeenteverkiezingen voerde de partij in meerdere steden een openlijk anti-Syrische campagne. Vers verkozen CHP-burgemeesters zetten gemeentehulp aan vluchtelingen stop of gingen zelfs over tot een strandverbod voor Syriërs. Ook in Istanbul werd de overwinning van CHP-kandidaat Ekrem Imamoglu door zijn achterban onthaald met een jubelende trending hashtag: ‘De Syriërs rotten op’ (#SuriyelilerDefoluyor).

Die politieke context verklaart de recente arrestaties van Syrische vluchtelingen, vermoedt de eerder genoemde EU-topambtenaar. Sinds president Erdogans AKP de verkiezingen in Istanbul verloor, zo zegt hij, lijkt het alsof het Turkse migratiedepartement onder presidentiële druk is komen te staan om vaart te maken met de nieuwe maatregelen. Europese en andere humanitaire partners werden daarbij nauwelijks betrokken. “Ze spelen hard to get.”
...
Dat laatste is sowieso weinig geloofwaardig, stelt Piri, zolang Europa zich zelf niet aan alle afspraken van de Turkijedeal houdt. “De belofte was om tienduizenden kwetsbare vluchtelingen over te nemen uit Turkije. Dat hebben we gewoon niet gedaan. Ondertussen zien de Turken hoe wij ruziemaken over de opvang van een boot met 130 vluchtelingen, terwijl zij bijna vier miljoen vluchtelingen opvangen. Daarin ligt ook het morele failliet van Europa.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188708993
Tja niet verrassend

Charles_Lister twitterde op vrijdag 30-08-2019 om 13:08:26 Desperate #Syria IDPs have just broken through the Bab al-Hawa crossing into #Turkey, for the first time en masse in years.This is the moment (sadly) when #Idlib becomes a national security issue in the minds of policy makers in #Europe. https://t.co/ahh1HjGtby reageer retweet
Video beelden

tahakermani twitterde op vrijdag 30-08-2019 om 13:29:22 هجوم #پناهجویان سوری به مرزهای #ترکیهدر اثر بمباران بی‌امان #ادلب توسط نیروهای رژیم #سوریه و ارتش #روسیه صدها آواره به مرزهای ترکیه هجوم آورده‌اند.بنا بر تصاویر منتشر شده از مرز #ریحانلی، تا کنون صدها نفر پس از کنار زدن موانع موفق به ورود به خاک ترکیه شده‌اند. https://t.co/1y87jB7PxQ reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188711618
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:49:44 #74
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188713694
Iedereen die heeft meegewerkt aan de destabilisatie van Syrië om een pro-westerse regime change te bewerkstelligen moet de Syrische vluchtelingen opvangen. Degenen die geen schuld aan hebben maar wel Syrische vluchtelingen om hun oren krijgen moeten ze linea recta doorsturen naar de regime change imperialisten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Timber_Sycamore

https://en.wikipedia.org/wiki/Friends_of_Syria_Group

NL is ook niet helemaal schoon wat dat betreft overigens hoewel een zeer kleine rol in vergelijking met de hoofdschuldigen.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)weging-in-syrie.html

[ Bericht 21% gewijzigd door Jellereppe op 30-08-2019 21:57:22 ]
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:08:59 #75
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188714824
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 21:49 schreef Jellereppe het volgende:
Iedereen die heeft meegewerkt aan de destabilisatie van Syrië om een pro-westerse regime change te bewerkstelligen moet de Syrische vluchtelingen opvangen. Degenen die geen schuld aan hebben maar wel Syrische vluchtelingen om hun oren krijgen moeten ze linea recta doorsturen naar de regime change imperialisten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Timber_Sycamore

https://en.wikipedia.org/wiki/Friends_of_Syria_Group

NL is ook niet helemaal schoon wat dat betreft overigens hoewel een zeer kleine rol in vergelijking met de hoofdschuldigen.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)weging-in-syrie.html
De hoofdschuldigen aan de escalatie zijn de Amerikanen en Erdogan. Daarna volgen het VK, Saudi-Arabië, VAE en Frankrijk. Erdogan verdient elke vluchteling, net als Frankrijk en Engeland. De Amerikanen ontspringen de dans weer, omdat ze nooit aan hun eigen oorlogsgebieden grenzen.

Saudi-Arabië komt er ook te makkelijk mee weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')