abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188418734
quote:
Twentse fietsenmakers halen e-bikes terug bij dief thuis: ‘Werden bedreigd met een mes’

ENSCHEDE/WINTERSWIJK - Omdat de politie er niet direct werk van kon maken, reden Twentse fietsenmakers onlangs naar Winterswijk om zelf drie gestolen e-bikes terug te halen bij de dief. Eén van hen werd bij die confrontatie bedreigd met een mes.
Gerben Kuitert 13-08-19, 07:40 Laatste update: 07:50

Frank K. (50) stond raar te kijken toen er even na middernacht werd aangebeld bij zijn woning in Winterswijk. Voor de deur stond op de vroege zaterdagochtend een uit vier mannen en een vrouw bestaande Twentse delegatie, die maar meteen doorliep naar de tuin en schuur achter de woning van K. Daar stonden inderdaad de drie dure e-bikes, die door K. na een proefrit niet waren teruggebracht.

„Hij was net bezig de stickers met onze bedrijfsnaam van de spatborden te krabben”, zegt Jos Leenders van Leenders Bike Totaal uit Hengelo. Leenders was met een medewerker naar Winterswijk getogen. Ook collega René Pot van Pot Tweewielers uit Haaksbergen was met zijn schoonzoon Kevin en dochter Eline naar Winterswijk gekomen. „Ik had eerder die vrijdag een half uur met de politie aan de lijn gehangen om ze te bewegen die fietsen meteen op te halen, want we wisten dat Frank K. ze in zijn bezit had”, zegt René Pot. „Maar de politie had geen tijd. Ze zouden er na het weekeinde werk van maken, werd me verteld. Maar we waren bang, dat die meneer K. onze fietsen dan al had doorverkocht. Toen zijn we er zelf maar op af gegaan.”

WhatsAppgroep

De Twentse rijwielhandelaren waren K. op het spoor gekomen, nadat ze met bewakingscamera’s in de winkel genomen foto’s van K. op Facebook hadden gezet. „Binnen twee uur wisten we wie de dief was en waar hij woonde”, zegt René Pot. De Twentse fietsenmakers hebben een gezamenlijke groep op WhatsApp, waarin ze elkaar waarschuwen voor oplichters en dieven. Dat kon niet voorkomen, dat ook Jan ten Tusscher in Enschede een dure zogeheten speed pedelec ter waarde van 4500 euro kwijtraakte aan Frank K.

Proefrit

„Hij wilde graag een proefrit maken en bleek heel veel over het technische gedeelte van de fiets te weten”, zegt Ten Tusscher. „Daardoor kwam hij serieus over. En ik wilde niet meteen op zijn uiterlijk afgaan; hij zag er nogal sjofel uit met trainingsbroek en grote tatoeages. Hij gaf een kopie van zijn rijbewijs af. Maar dat bleek later vals te zijn.” Omdat Ten Tusscher het toch niet helemaal vertrouwde, vroeg hij twee medewerkers om K. tijdens diens proefrit op afstand te volgen. Hoewel de twee medewerkers eveneens op een snelle speed pedelec reden, wist K. ze af te schudden…

Nadat zijn identiteit was achterhaald, verliep de confrontatie bij K. thuis niet geheel volgens draaiboek. Bij de schermutseling greep de verdachte fietsendief een mes uit het messenblok op het aanrecht een bedreigde René Pots schoonzoon Kevin ermee. Voor de Tukkers het sein om de aftocht te blazen. Nog voor Jos Leenders weer in zijn busje kon stappen, werd de ruit van de transporter ingeslagen. Opnieuw werd de politie gebeld. Die kwam toen wel meteen in actie en hield Frank K. aan in zijn woning. In diens schuur werden nog vier andere, van diefstal afkomstige, e-bikes aangetroffen. Ook de rechtmatige eigenaren van deze fietsen zijn inmiddels achterhaald.

Beslag
De speed pedelec van Ten Tusscher bleef achter op het politiebureau in Winterswijk. „Frank K. beweert dat hij de rechtmatige eigenaar is, nu moet de rechter bepalen of ik mijn fiets terugkrijg”, aldus Jan ten Tusscher. Ook op de fietsen die Pot en Leenders mee terugnamen naar Twente, ligt volgens Pot nog officieel beslag.

Huiszoekingsbevel nodig

Woordvoerder Siemen Klok van de politie laat weten, dat zijn collega’s uit Winterswijk niet meteen werk konden maken van het ophalen van de gestolen e-bikes, omdat door René Pot uit Haaksbergen pas ’s avonds om half elf naar het politiebureau werd gebeld. „Dan zitten we met een een avondbezetting. Omdat het niet om een ‘heterdaadje’ ging, was er bovendien een huiszoekingsbevel van het Openbaar Ministerie nodig om bij die meneer thuis te mogen kijken. Kortom, in die situatie hebben gestolen fietsen geen prioriteit. We zijn wel meteen gekomen toen de zaak daar escaleerde.” Frank K. zit nog steeds vast op verdenking van diefstal, bedreiging en vernieling. Klok: „Omdat de verdachte geen afstand wil doen van de fietsen, moet de rechter daarin eerst uitspraak doen.”
Bron: https://www.tubantia.nl/e(...)et-een-mes~ac6c9cf3/

Dus je belt de politie omdat er een aantal fietsen zijn gestolen, je weet waar de dader woont en wie hij is maar de politie is te druk. Vervolgens besluit je om zelf actie te ondernemen want het is aannemelijk dat de dief de fietsen doorverkoopt. Vervolgens wordt je bedreigt met een mes en wordt een ruitje ingetikt en dan kan de politie ineens wel komen.

Rutte: "Nederland is een gaaf land".
pi_188418809
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:11 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Bron: https://www.tubantia.nl/e(...)et-een-mes~ac6c9cf3/

Dus je belt de politie omdat er een aantal fietsen zijn gestolen, je weet waar de dader woont en wie hij is maar de politie is te druk. Vervolgens besluit je om zelf actie te ondernemen want het is aannemelijk dat de dief de fietsen doorverkoopt. Vervolgens wordt je bedreigt met een mes en wordt een ruitje ingetikt en dan kan de politie ineens wel komen.

Rutte: "Nederland is een gaaf land".
Wat is je probleem? Politie legt het toch uit? Huiszoekingsbevel moet geregeld worden, minimale bezetting want 's avonds. Is gewoon een logisch verhaal.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:17:40 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188418816
NL politie laat idd te wensen over. Ook in mijn persoonlijke ervaring. Men lijkt liever lui dan moe.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_188418820
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:17 schreef SpecialK het volgende:
NL politie laat idd te wensen over. Ook in mijn persoonlijke ervaring. Men lijkt liever lui dan moe.
Jij hebt liever dat de politie zomaar bij iedereen mag binnenvallen zonder rechterlijke toestemming?
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:22:26 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188418866
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:18 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat de politie zomaar bij iedereen mag binnenvallen zonder rechterlijke toestemming?
Jij hebt liever dat we nucleaire bommen gooien op de maan?

HE?? ZEG DAN? GELOOF JE DAT ECHT?

8)7
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_188418888
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat we nucleaire bommen gooien op de maan?

HE?? ZEG DAN? GELOOF JE DAT ECHT?

8)7
Rare reactie van je. De reactie van de politie is heel helder:

quote:
Woordvoerder Siemen Klok van de politie laat weten, dat zijn collega’s uit Winterswijk niet meteen werk konden maken van het ophalen van de gestolen e-bikes, omdat door René Pot uit Haaksbergen pas ’s avonds om half elf naar het politiebureau werd gebeld. „Dan zitten we met een een avondbezetting. Omdat het niet om een ‘heterdaadje’ ging, was er bovendien een huiszoekingsbevel van het Openbaar Ministerie nodig om bij die meneer thuis te mogen kijken. Kortom, in die situatie hebben gestolen fietsen geen prioriteit.
Jij bent van mening dat dat niet goed genoeg is blijkbaar. Politie had maar zonder huiszoekingsbevel die tuin op moeten gaan?

Kan je lekker met een hyperbool de discussie uit de weg gaan, maar daar schieten we niks mee op natuurlijk.
pi_188418930
Dat is mooi gezegd door een PR meneer/mevrouw van de politie. Als ze gelijk hadden gezegd: "We moeten een huiszoeking hebben en die kunnen we pas morgen aanvragen", dan hadden de ondernemers misschien zelf ook wel gewacht.
Je weet niet wat ze aan de telefoon zeiden.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_188418966
Daarnaast mag een huiszoeking niet plaatsvinden tussen 0:00 u en 06:00.
Dus dat gingen ze sowieso niet halen bij een melding om 22:30
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:31:14 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188418976
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:28 schreef Treinhoer het volgende:
Dat is mooi gezegd door een PR meneer/mevrouw van de politie. Als ze gelijk hadden gezegd: "We moeten een huiszoeking hebben en die kunnen we pas morgen aanvragen", dan hadden de ondernemers misschien zelf ook wel gewacht.
Je weet niet wat ze aan de telefoon zeiden.
Misschien hebben ze dat ook wel gezegd aan de telefoon. Zoals je zelf al aangeeft: Je weet het niet.

Prima gehandeld overigens van de politie als ik dit zo lees.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:31:38 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188418984
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:24 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Rare reactie van je. De reactie van de politie is heel helder:
[..]

Jij bent van mening dat dat niet goed genoeg is blijkbaar. Politie had maar zonder huiszoekingsbevel die tuin op moeten gaan?

Kan je lekker met een hyperbool de discussie uit de weg gaan, maar daar schieten we niks mee op natuurlijk.
Dit is wat mij betreft een heterdaadje.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:31:57 #11
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_188418995
Heerlijk onderbuiktopic weer O+
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:32:46 #12
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_188419006
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit is wat mij betreft een heterdaadje.
Maar goed dat jij er niet over gaat dan!
pi_188419037
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit is wat mij betreft een heterdaadje.
Oke.
pi_188419046
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:18 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat de politie zomaar bij iedereen mag binnenvallen zonder rechterlijke toestemming?
Nee, maar ik heb dezelfde ervaring. Ze laten veel zaken gaan. Wss door gebrek aan mensen en tijd, maar het is wel jammer. Kleine criminaliteit loont dus wel.
pi_188419092
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat is je probleem? Politie legt het toch uit? Huiszoekingsbevel moet geregeld worden, minimale bezetting want 's avonds. Is gewoon een logisch verhaal.

Staat in het artikel niet hoe laat de man de politie heeft gebeld. En ik geloof de politie niet op hun blauwe ogen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_188419270
Volgende keer gewoon bellen en zeggen dat het een heterdaadje is dus.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188419297
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:38 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Staat in het artikel niet hoe laat de man de politie heeft gebeld. En ik geloof de politie niet op hun blauwe ogen
quote:
omdat door René Pot uit Haaksbergen pas ’s avonds om half elf naar het politiebureau werd gebeld.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188419323
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
Volgende keer gewoon bellen en zeggen dat het een heterdaadje is dus.
Dat bepaal jij niet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188419346
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

[..]

En wat zeg ik bij 15? Moeilijk he lezen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_188419463
Die gestolen motoren met gps trackers, konden ze ook meteen werk van maken.. hoe ging dat dan?
pi_188419471
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:54 schreef maryen65 het volgende:

[..]

En wat zeg ik bij 15? Moeilijk he lezen
quote:
Staat in het artikel niet hoe laat de man de politie heeft gebeld
Staat wel in het artikel dus.
Of jij de politie wel of niet gelooft staat daar los van. Moeilijk he, schrijven
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188419560
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit is wat mij betreft een heterdaadje.
_O-

Gast :')

Omdat de fietsenmaker dat zegt?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:18:08 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188419682
Wat een onderbuikgereutel weer. Lijkt me vrij logisch dat de politie niet zo laat in de avond nog even ene huiszoeking regelt.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:25:23 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188419761
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 10:09 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

_O-

Gast :')

Omdat de fietsenmaker dat zegt?
Als jij als burger iemand betrapt op een misdrijf dan is dat ook heterdaad.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_188419941
Politie is altijd te druk. Met wat weet niemand.
U MAD?
pi_188420172
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit is wat mij betreft een heterdaadje.
https://wetten.overheid.n(...)9-08-01&g=2019-08-01

1
2
3
    1 Ontdekking op heeter daad heeft plaats, wanneer het strafbare feit ontdekt wordt, terwijl het begaan wordt of terstond nadat het begaan is. 

    2 Het geval van ontdekking op heeter daad wordt niet langer aanwezig geacht dan kort na het feit dier ontdekking. 
pi_188420299
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 10:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als jij als burger iemand betrapt op een misdrijf dan is dat ook heterdaad.
Ja terwijl die bezig is ja, niet 6 uur later.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:25:57 #28
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_188420494
Je wordt bestolen maar het heeft geen prio bij de politie. Dus dan maar gewoon wachten tot de heren tijd hebben. :')

Als de overheid niet handelt gaan mensen het zelf doen.
pi_188420732
Bij mijn broer was op zijn bouwterrein ook ingebroken, veel gereedschap weg. Stond de volgende dag al op marktplaats, zelfs de gehoorbescherming hing nog op dezelfde manier over de tegelzaag op de foto. Doorgegeven aan de politie, maar die konden daar niets mee, dat was blijkbaar geen bewijs.

Hij moest maar contact opzoeken met de verkoper, langs gaan, net doen of hij het wou kopen en als hij ter plekke kon bevestigen dat het echt zijn gereedschap was. Pas dan, mocht hij de politie weer bellen en zouden ze langs komen.

Ik vind dit eigenlijk best gevaarlijk, dat de politie je eerst de confrontatie laat aangaan met de 'verdachte'. Helemaal als iemand nog pislink is als hij net bestolen is, straks doe je dingen waar je later spijt van hebt.

Uiteindelijk zo gezegd en gedaan, het waren idd zijn spullen, maar was al een deel verkocht. Politie gebeld, man gearresteerd.

Daarna denk je dat je je spullen weer krijgt en dat de man veroordeeld word. Helaas is dat niet waar, de spullen ben je gewoon kwijt en 1,5 jaar ben krijg je een brief van het OM dat de verdachte is vrijgesproken vanwege 'gebrek aan bewijs'.
pi_188421242
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:28 schreef Treinhoer het volgende:
Dat is mooi gezegd door een PR meneer/mevrouw van de politie. Als ze gelijk hadden gezegd: "We moeten een huiszoeking hebben en die kunnen we pas morgen aanvragen", dan hadden de ondernemers misschien zelf ook wel gewacht.
Je weet niet wat ze aan de telefoon zeiden.
Huiszoekingsbevel kan ook gewoon 's avonds gegeven worden hoor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:35:45 #31
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_188421524
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:17 schreef SpecialK het volgende:
NL politie laat idd te wensen over. Ook in mijn persoonlijke ervaring. Men lijkt liever lui dan moe.
Hier ook een kut ervaring met politie, schade gehad, aangifte gedaan, jaar later is de aangifte nog in behandeling ;( klacht ingediend ongegrond want politie heeft ervoor gezorgd dat de schade is betaald :')
Dader vrijuit van twee strafbare verkeersdelicten :')
Politie :r
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:57:00 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188421773
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 11:11 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Ja terwijl die bezig is ja, niet 6 uur later.
Was dat de tijd? 6 uur? Ik dacht 2 a 3 uur in het artikel te lezen..
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_188421796
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Was dat de tijd? 6 uur? Ik dacht 2 a 3 uur in het artikel te lezen..
Ow kan ook. 2 a 3 uur vind ik ook te lang om het heterdaad te noemen.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:59:48 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188421816
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:57 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Ow kan ook. 2 a 3 uur vind ik ook te lang om het heterdaad te noemen.
De officiele omschrijving van een heterdaad laat wat mij betreft het een beetje open hoe lang er tussen de daad en de aanhouding kan zitten met niet harde taal.. ik zou zeggen dat als je na 2 a 3 uurtjes nog iemand opspoort dat dat er nog onder valt. Maar ik begrijp dat voor jou dat er weer buiten valt.

Hoe dan ook niet kies dat de politie niet gewoon er direct op af gaat en altijd maar weer dagen over dingen heen laat gaan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:03:37 #35
476281 Butjekef
Put met keren
pi_188421865
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:30 schreef devlinmr het volgende:
Daarnaast mag een huiszoeking niet plaatsvinden tussen 0:00 u en 06:00.
Om de nachtrust van het gajes niet te verstoren?
pi_188422206
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De officiele omschrijving van een heterdaad laat wat mij betreft het een beetje open hoe lang er tussen de daad en de aanhouding kan zitten met niet harde taal.. ik zou zeggen dat als je na 2 a 3 uurtjes nog iemand opspoort dat dat er nog onder valt. Maar ik begrijp dat voor jou dat er weer buiten valt.

Hoe dan ook niet kies dat de politie niet gewoon er direct op af gaat en altijd maar weer dagen over dingen heen laat gaan.
Zeker met je eens.

Het is natuurlijk lastig te verkroppen dat je weet waar JOUW zooi ligt en dat de politie niets kan...

Maja, wet is wet.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_188422587
Kevin Pot, haha. K. Pot
pi_188422742
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 13:49 schreef warhamstr het volgende:
Kevin Pot, haha. K. Pot
En z'n vrouw Wendy-Cecile.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:24:07 #39
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_188423004
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De officiele omschrijving van een heterdaad laat wat mij betreft het een beetje open hoe lang er tussen de daad en de aanhouding kan zitten met niet harde taal.. ik zou zeggen dat als je na 2 a 3 uurtjes nog iemand opspoort dat dat er nog onder valt. Maar ik begrijp dat voor jou dat er weer buiten valt.

Hoe dan ook niet kies dat de politie niet gewoon er direct op af gaat en altijd maar weer dagen over dingen heen laat gaan.
Zolang de goederen niet terug zijn of nog niet verheeld duurt de strafbare handelingen door dunkt me. Dat zouden ze beter in de wet moeten verankeren.
Life is what you make it.
pi_188423621
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:18 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat de politie zomaar bij iedereen mag binnenvallen zonder rechterlijke toestemming?
Als we bereid zijn om jaarlijks i.p.v. 4 miljard nu 8 miljard per jaar te besteden aan personeelskosten voor de politie, soit, maar ik gok dat dat ook niet echt het geval is.
pi_188426347
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat is je probleem? Politie legt het toch uit? Huiszoekingsbevel moet geregeld worden, minimale bezetting want 's avonds. Is gewoon een logisch verhaal.

Het probleem is dat er fietsen gestolen worden, de dader bekend is en de politie vervolgens niks doet met het risico op doorverkopen waardoor de benadeelden zelf gaan handelen en hierdoor in een situatie komen waar er een mes getrokken wordt. Zeg maar zo ongeveer wat er in het nieuwsartikel staat.
pi_188426435
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:05 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Het probleem is dat er fietsen gestolen worden, de dader bekend is en de politie vervolgens niks doet met het risico op doorverkopen waardoor de benadeelden zelf gaan handelen en hierdoor in een situatie komen waar er een mes getrokken wordt. Zeg maar zo ongeveer wat er in het nieuwsartikel staat.
Je bedoelt, dat de politie zich aan de wet houdt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188426548
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je bedoelt, dat de politie zich aan de wet houdt
Wat kan mij nou verrekken wat de wet is, wat een dom argument zeg. Als iemand een fiets steelt en je weet wie het is moet de politie hem oppakken.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:23:57 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188426604
Er is gewoon te weinig personeel, jaren lang is het politieapparaat kapot bezuinigd, lonen die niet of nauwelijks meestegen.. Dit word alleen maar erger.

Vroeger hoefde je niet eens te solliciteren met je onderarm vol tattoo's, lijkt tegenwoordig geen probleem (zal mij ook een rotzorg zijn ook) maar waar ik een beetje huiverig voor ben is dat de andere eisen ook wat vloeibaarder worden. Als je ziet wat voor figuren nu boa zijn..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:35:04 #45
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_188426726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 11:41 schreef BroesWillems het volgende:
Bij mijn broer was op zijn bouwterrein ook ingebroken, veel gereedschap weg. Stond de volgende dag al op marktplaats, zelfs de gehoorbescherming hing nog op dezelfde manier over de tegelzaag op de foto. Doorgegeven aan de politie, maar die konden daar niets mee, dat was blijkbaar geen bewijs.

Hij moest maar contact opzoeken met de verkoper, langs gaan, net doen of hij het wou kopen en als hij ter plekke kon bevestigen dat het echt zijn gereedschap was. Pas dan, mocht hij de politie weer bellen en zouden ze langs komen.

Ik vind dit eigenlijk best gevaarlijk, dat de politie je eerst de confrontatie laat aangaan met de 'verdachte'. Helemaal als iemand nog pislink is als hij net bestolen is, straks doe je dingen waar je later spijt van hebt.

Uiteindelijk zo gezegd en gedaan, het waren idd zijn spullen, maar was al een deel verkocht. Politie gebeld, man gearresteerd.

Daarna denk je dat je je spullen weer krijgt en dat de man veroordeeld word. Helaas is dat niet waar, de spullen ben je gewoon kwijt en 1,5 jaar ben krijg je een brief van het OM dat de verdachte is vrijgesproken vanwege 'gebrek aan bewijs'.
Maar er kan wel mooi weer een gevangenis dicht omdat Nederland steeds veiliger wordt. Stel nou dat ze hem opgesloten hadden he, wat dan? Ben je mooi klaar mee. _O_
pi_188426842
De politie is er niet voor de burger maar slechts voor de bescherming van de staat en als verkapt filiaal van de belastingdienst.
Dit soort verhalen heb ik al zo vaak gehoord, er zijn notabene camerabeelden van de dief. Het is een koud kunstje om zo iemand op basis van die beelden in hechtenis te nemen.
Ik ben persoonlijk voor veel minder opgepakt.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:00:07 #47
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_188427100
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:05 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Het probleem is dat er fietsen gestolen worden, de dader bekend is en de politie vervolgens niks doet met het risico op doorverkopen waardoor de benadeelden zelf gaan handelen en hierdoor in een situatie komen waar er een mes getrokken wordt. Zeg maar zo ongeveer wat er in het nieuwsartikel staat.
Op zich niet vreemd dat de politie niet ŕ la minute beschikbaar is als het gaat om een paar gestolen fietsen. Dat agenten later wel meteen te hulp konden schieten toen iemand een mes trok bewijst waarom het belangrijk is om prioriteiten te stellen. ;)
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_188427182
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:19 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat kan mij nou verrekken wat de wet is, wat een dom argument zeg. Als iemand een fiets steelt en je weet wie het is moet de politie hem oppakken.
En als de politie op dat moment een melding krijgt van een ongeval of opstootje in het centrum moeten ze alsnog maar even achter je gestolen fietsen aan om half 12 's nachts?
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:16:25 #49
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_188427433
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:00 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Op zich niet vreemd dat de politie niet ŕ la minute beschikbaar is als het gaat om een paar gestolen fietsen. Dat agenten later wel meteen te hulp konden schieten toen iemand een mes trok bewijst waarom het belangrijk is om prioriteiten te stellen. ;)
Het punt is dat dat mes enkel getrokken is omdat de politie in eerste instantie te lui was om in te grijpen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:19:12 #50
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_188427495
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat is je probleem? Politie legt het toch uit? Huiszoekingsbevel moet geregeld worden, minimale bezetting want 's avonds. En ze moeten massaal op jacht naar plantjes, want War on Drugs.
Dus natuurlijk is er geen tijd voor echte criminaliteitsbestrijding.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:23:50 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_188427611
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus natuurlijk is er geen tijd voor echte criminaliteitsbestrijding.
Het legaliseren van drugs, wat mij betreft harddrugs ook meteen, zal inderdaad wel een slok op een borrel schelen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:24:50 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_188427649
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het legaliseren van drugs, wat mij betreft harddrugs ook meteen, zal inderdaad wel een slok op een borrel schelen.
Tussen de 50 en 60%, ja.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:25:48 #53
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_188427682
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tussen de 50 en 60%, ja.
Gaat het werkelijk om dergelijke percentages?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_188427881
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 10:40 schreef de_boswachter het volgende:
Politie is altijd te druk. Met wat weet niemand.
pi_188428138
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:19 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat kan mij nou verrekken wat de wet is, wat een dom argument zeg. Als iemand een fiets steelt en je weet wie het is moet de politie hem oppakken.
Om vervolgens vrij gesproken te worden omdat de politie zich niet aan de wet hield... Top idee
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188428182
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus natuurlijk is er geen tijd voor echte criminaliteitsbestrijding.
Bullshit. Nog afgezien van het brandgevaar wat die thuiskwekers veroorzaken, is de politie daar dus alleen maar middels gerichte acties mee bezig en ook nog eens overdag
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188428196
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Gaat het werkelijk om dergelijke percentages?
Jep.

quote:
We kunnen rustig stellen dat minstens de helft van alle uitgaven aan veiligheid en justitie (politie, OM, rechtspraak, gevangenissen) direct of indirect besteed wordt aan
drugsbestrijding. De totale begroting van het ministerie van Veiligheid en Justitie bedraagt 11,437 miljard euro over 2015. Als je daar de begrotingsposten aftrekt die niet (direct) met drugs te maken hebben – zoals contraterrorisme, vreemdelingenbeleid, civiele rechtspraak en het kerndepartement – dan houd je circa 9,1 miljard euro over.

Zelfs als je conservatief rekent en na een halvering naar beneden afrondt, kom je op 4,5 miljard euro. Daar zitten de kosten van de criminaliteit voor de samenleving nog niet bij – denk aan de schade door diefstal, inbraak en beroving. Alle energie die de politie in drugsbestrijding steekt, kan zij dus niet in andere zaken steken zoals fraude, mensenhandel, seksueel geweld of kinderporno. Inbraak, fietsendiefstal en zakkenrollen zijn met ophelderingspercentages van respectievelijk circa zeven procent, vier procent en drie procent in feite straffeloos. Iedereen die de recente boeken en rapporten over de recherche heeft gelezen (zoals De gekooide recherche van Michiel Princen, Recherchetoestanden
Politieacademie) en Focus in de opsporing (WODC)) begrijpt dat er sprake is van een crisis in de opsporing. Kort gezegd: de politie krijgt geen greep op de georganiseerde misdaad, pakt vooral de kleine jongens aan maar krijgt de grote spelers op de achtergrond niet te pakken. Er zijn maar weinig mensen die geloven dat de drugshandel serieus last heeft van het oprollen van zesduizend wietplantages per jaar.
https://www.politieacadem(...)atheek/pdf/91872.pdf
pi_188428253
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Bullshit. Nog afgezien van het brandgevaar wat die thuiskwekers veroorzaken, is de politie daar dus alleen maar middels gerichte acties mee bezig en ook nog eens overdag
Nog een argument voor legalisering.
pi_188428437
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nog een argument voor legalisering.
Eens. Vandaag graag
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188428732
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat is je probleem? Politie legt het toch uit? Huiszoekingsbevel moet geregeld worden, minimale bezetting want 's avonds. Is gewoon een logisch verhaal.

Ik zie regelmatig justitiepersoneel dat in burger gekleed in mijn omgeving hinderlijk onderzoek doet naar moord, geweldplegingen, inbraken, diefstallen, fraude enz. Daar hebben zij dus wel de tijd en het geld voor.
pi_188429130
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En als de politie op dat moment een melding krijgt van een ongeval of opstootje in het centrum moeten ze alsnog maar even achter je gestolen fietsen aan om half 12 's nachts?
Natuurlijk niet, dat is toch logisch?
pi_188429146
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:29 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dat is toch logisch?
Nou ja, dat is wel waar het hier over ging en wat je in de OP stelt.
pi_188429156
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:00 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Op zich niet vreemd dat de politie niet ŕ la minute beschikbaar is als het gaat om een paar gestolen fietsen. Dat agenten later wel meteen te hulp konden schieten toen iemand een mes trok bewijst waarom het belangrijk is om prioriteiten te stellen. ;)
Het lijkt me vrij onaannemelijk dat de politie op het moment van contacteren dusdanig druk was in de gehele regio dat het onmogelijk was om een patrouille te sturen.
pi_188429173
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Om vervolgens vrij gesproken te worden omdat de politie zich niet aan de wet hield... Top idee
Dat slaat al helemaal nergens op.
pi_188429248
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:30 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Het lijkt me vrij onaannemelijk dat de politie op het moment van contacteren dusdanig druk was in de gehele regio dat het onmogelijk was om een patrouille te sturen.
Ja, want in iedere regio heeft de politie in de avond wel 5 auto's klaar staan. Zelfs hier in de stad moesten ze het hier tijdens een evenement laatst met 4 auto's doen.
pi_188429693
Zo doot wie dat in Twčnne. Gewoon zelf ophaal'n.
pi_188430629
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:30 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dat slaat al helemaal nergens op.
Uhm jij weet niet hoe t werkt dus
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188431139
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:10 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik zie regelmatig justitiepersoneel dat in burger gekleed in mijn omgeving hinderlijk onderzoek doet naar moord, geweldplegingen, inbraken, diefstallen, fraude enz. Daar hebben zij dus wel de tijd en het geld voor.
Paranoia?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188431282
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Uhm jij weet niet hoe t werkt dus
Ik weet prima hoe het werkt, dat sluit echter debiliteit niet uit.
pi_188431304
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, want in iedere regio heeft de politie in de avond wel 5 auto's klaar staan. Zelfs hier in de stad moesten ze het hier tijdens een evenement laatst met 4 auto's doen.
Wordt een zinloze discussie zonder cijfers rondom de mogelijke inzet van politie in de regio rond de gestelde tijden. En om heel eerlijk te zijn ben ik te lui om die cijfers te zoeken.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:32:59 #71
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_188431305
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Bullshit. Nog afgezien van het brandgevaar wat die thuiskwekers veroorzaken, is de politie daar dus alleen maar middels gerichte acties mee bezig en ook nog eens overdag
Ze kunnen drugs ook gewoon legaliseren, natuurlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188435342
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:31 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik weet prima hoe het werkt, dat sluit echter debiliteit niet uit.
Je weet het niet, anders weet je wat er gebeurt als de politie niet volgens het boekje werkt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188435497
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze kunnen drugs ook gewoon legaliseren, natuurlijk.
Graag. Maar daar gaat de politie niet over
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 01:20:53 #74
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_188436523
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jep.
[..]

Ik had al een vermoeden dat dit het geval was, het is mooi dat cijfers dat dan ook bevestigen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_188437281
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 23:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je weet het niet, anders weet je wat er gebeurt als de politie niet volgens het boekje werkt
Nogmaals, dat maakt het niet minder debiel. Als je weet wie een fiets heeft gestolen en de politie kan hem oppakken maar doet dat niet mede vanwege een begrenzing als de wet, dan is de wet debiel.
pi_188438391
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jep.
[..]

Als ze de staatskwekerijen en softdrugs eens zouden legaliseren dat zou al een hoop geld bij politie, brandweer en elektriciteitsbedrijven schelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188438424
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 07:22 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nogmaals, dat maakt het niet minder debiel. Als je weet wie een fiets heeft gestolen en de politie kan hem oppakken maar doet dat niet mede vanwege een begrenzing als de wet, dan is de wet debiel.
Jij leeft graag in Noord Korea?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188446115
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 09:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jij leeft graag in Noord Korea?
Met die wet is wet onzin lijkt het daar al aardig in.
pi_188446903
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:47 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Met die wet is wet onzin lijkt het daar al aardig in.
"Wet is wet" is onzin? Jij hebt liever willekeur?

Of dat diezelfde verdachte fluitend naar buiten loopt nadat de rechter hem heeft vrijgesproken wegens onrechtmatig verkregen bewijs of andere vormfouten?

Of ligt het dan aan de 'D66-rechter'?
pi_188446931
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:34 schreef r_one het volgende:

[..]

"Wet is wet" is onzin? Jij hebt liever willekeur?

Of dat diezelfde verdachte fluitend naar buiten loopt nadat de rechter hem heeft vrijgesproken wegens onrechtmatig verkregen bewijs of andere vormfouten?

Of ligt het dan aan de 'D66-rechter'?
Het blijft lastig merk ik, als je een fietsenwinkel hebt, kan bewijzen dat fietsen gestolen zijn en dat de dader jouw fiets in bezit heeft zou het ten alle tijde mogelijk moeten zijn dat de politie die persoon oppakt. Kan dat niet door wetten, rechters, het weer of whatever dan zijn dat allemaal onzin argumenten.
pi_188447000
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:36 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Het blijft lastig merk ik, als je een fietsenwinkel hebt, kan bewijzen dat fietsen gestolen zijn en dat de dader jouw fiets in bezit heeft zou het ten alle tijde mogelijk moeten zijn dat de politie die persoon oppakt. Kan dat niet door wetten, rechters, het weer of whatever dan zijn dat allemaal onzin argumenten.
Oppakken zonder huiszoekings- of arrestatiebevel? Tuurlijk, laten we dat gaan doen in NL ^O^
pi_188447193
Het is vrij simpel. De politie werkt weliswaar 24/7, maar de bezetting 's nachts is minimaal en alleen bedoeld voor spoedeisende meldingen. Een fiets, die al uren eerder gestolen is, is niet spoedeisend.

Bij andere hulpdiensten is dat overigens niet anders. Als jij op vrijdagavond laat een hartaanval krijgt, kun je direct geholpen worden. Als je op vrijdagavond bedenkt dat de dokter toch maar eens moet kijken naar die zeurende pijn die je al de hele dag voelt, dan wacht je maar lekker tot maandag. Idem voor de brandweer, idem voor de tandarts.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_188447217
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:24 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Rare reactie van je. De reactie van de politie is heel helder:
[..]

Jij bent van mening dat dat niet goed genoeg is blijkbaar. Politie had maar zonder huiszoekingsbevel die tuin op moeten gaan?

Kan je lekker met een hyperbool de discussie uit de weg gaan, maar daar schieten we niks mee op natuurlijk.
Ze kunnen er ook gewoon spoed van maken in plaats van elke keer janken dat alles te moeilijk is en te lang duurt. Misschien meer mensen aannemen? Het is allemaal niet zo moeilijk, tenzij je net zoals de politie alles moeilijk MAAKT. Dit werkt geweld in de hand, want mensen gaan nu nog naar de politie. De volgende keer bellen ze de ambulance.

Ik zou me kapot schamen om in dezer tijden bij de politie te werken.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188447297
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Oppakken zonder huiszoekings- of arrestatiebevel? Tuurlijk, laten we dat gaan doen in NL ^O^
Dat schijnt @Pizzakoppo idd te willen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188447378
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:55 schreef DoubleUU het volgende:
De volgende keer bellen ze de ambulance.
Die komt maandag. 't Is nou bijna weekend :P
pi_188447847
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat schijnt @:pizzakoppo idd te willen
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Oppakken zonder huiszoekings- of arrestatiebevel? Tuurlijk, laten we dat gaan doen in NL ^O^
Tuurlijk, want dat is het enige alternatief. Man man man.
pi_188447859
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:35 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

[..]

Tuurlijk, want dat is het enige alternatief. Man man man.
Wat is dan wel een haalbaar initiatief? Als je voortaan i.p.v. 4 miljard aan personeelskosten kwijt te zijn voor de politie naar de 8 miljard wil dan kan er wellicht wat geregeld worden. Maar dat willen we ook niet.
pi_188448211
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
dat door René Pot uit Haaksbergen pas ’s avonds om half elf naar het politiebureau werd gebeld. „Dan zitten w
Persoonlijk ben ik wel blij dat de politie niet zomaar zonder rechterlijke toestemming iemands huis binnenvalt.
pi_188448412
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat is je probleem? Politie legt het toch uit? Huiszoekingsbevel moet geregeld worden, minimale bezetting want 's avonds. Is gewoon een logisch verhaal.

dat is niet logisch: ook de politie weet dat zaken als fietsen binnen enkele uren duverse keren van handen kunnen zijn gewisseld, en zie dan nog maar wat te bewijzen
pi_188448781
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:07 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is niet logisch: ook de politie weet dat zaken als fietsen binnen enkele uren duverse keren van handen kunnen zijn gewisseld, en zie dan nog maar wat te bewijzen
Je vindt dat voor diefstal van een of meerdere fietsen de politie in de avond / nacht ook nog genoeg bezetting moet hebben?
pi_188449091
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je vindt dat voor diefstal van een of meerdere fietsen de politie in de avond / nacht ook nog genoeg bezetting moet hebben?
bij 'vluchtige' zaken als dit wel ja: als ze dat niet doen is de vogel gevlogen en kunnen ze niets/bijzonder weinig meer bewijzen.
pi_188449899
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:39 schreef mschol het volgende:

[..]

bij 'vluchtige' zaken als dit wel ja: als ze dat niet doen is de vogel gevlogen en kunnen ze niets/bijzonder weinig meer bewijzen.
Tja, uiteindelijk is de politie ook een organisatie die zo efficiënt mogelijk moet werken. Als je wil dat er - minimaal - dubbel zoveel personeel in omloop moet zijn gaat dat ook een flinke kostenpost worden. Van 4 naar 8 miljard per jaar.
pi_188450511
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Oppakken zonder huiszoekings- of arrestatiebevel? Tuurlijk, laten we dat gaan doen in NL ^O^
Mooi, dan zijn we het eens.
pi_188450523
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik wel blij dat de politie niet zomaar zonder rechterlijke toestemming iemands huis binnenvalt.
Dan zul jij ook wel zo'n fietsendief zijn.
pi_188450731
Er is wel een oplossing voor. Knuppel tegen het achterhoofd. Fietsen mee, huppakee. Wat gaat ie doen, aangifte dat zijn 8 e-bikes gestolen zijn? :')
pi_188451216
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat schijnt @:pizzakoppo idd te willen
Je hebt verdorie nog gelijk ook :D
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:37 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Mooi, dan zijn we het eens.
pi_188451271
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:47 schreef Cockwhale het volgende:
Er is wel een oplossing voor. Knuppel tegen het achterhoofd. Fietsen mee, huppakee. Wat gaat ie doen, aangifte dat zijn 8 e-bikes gestolen zijn? :')
Nee, aangifte van knuppel tegen zijn achterhoofd :')
pi_188451344
Natuurlijk heeft de politie het te druk om steeds achter de koters van Femke aan te lopen, ik zou er ook horendol van worden o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_188451655
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:37 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dan zul jij ook wel zo'n fietsendief zijn.
Ik heb liever fietsendieven dan een leven in China.
pi_188453250
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:08 schreef r_one het volgende:

[..]

Je hebt verdorie nog gelijk ook :D
[..]

Helaas wel
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188453979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, uiteindelijk is de politie ook een organisatie die zo efficiënt mogelijk moet werken. Als je wil dat er - minimaal - dubbel zoveel personeel in omloop moet zijn gaat dat ook een flinke kostenpost worden. Van 4 naar 8 miljard per jaar.
Dat is niet van toepassing .

De burgers vragen al jaren voor meer blauw op straat.
De overheid / gemeenten zal deze verzoeken juist moeten regelen.
Nee het gebeurd niet er word juist meer gekord .

Ondertussen gooien we wel geld zo over de balk voor anderen landen en voor asielzoekers/geluk zoekers.

Nee het is duidelijk waarom er zo veel stront in onze land is.
Dus het is ook niet vreemd dat burgers de boel nu zelf gaan aanpakken .
En ja je deze mensen dan ongelijk gaan geven?
Nee ik zie nog meer stront komen aangezien de burgers maar ook kleine bedrijven / winkels het zat zijn geworden.
pi_188454258
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, uiteindelijk is de politie ook een organisatie die zo efficiënt mogelijk moet werken. Als je wil dat er - minimaal - dubbel zoveel personeel in omloop moet zijn gaat dat ook een flinke kostenpost worden. Van 4 naar 8 miljard per jaar.
volgens mij: minder papierrommel door overregulering zou al enorm helpen zonder ook maar 1 politieagent extra in te zetten: net als in de zorg is de administratieve last gigantisch en drukt dat op de prestaties van de basistaak
pi_188454564
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 00:53 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij: minder papierrommel door overregulering zou al enorm helpen zonder ook maar 1 politieagent extra in te zetten: net als in de zorg is de administratieve last gigantisch en drukt dat op de prestaties van de basistaak
Zul je ongetwijfeld wat tijd mee kunnen winnen op een dag maar dat zijn geen duizenden agenten per dag extra.
pi_188455249
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee, aangifte van knuppel tegen zijn achterhoofd :')
Die ziet ie niet aankomen, als je het slim uitvoert.
pi_188455282
Het grootste probleem is dat door een tekort aan politie, mensen haast worden gedwongen om eigen rechter te gaan spelen als ze maar iets van hun eigen spullen weer te willen zien. Met alle gevolgen van dien.

Dat is een slechte zaak.
pi_188458825
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Paranoia?
Neen, het justitiepersoneel dat in burger gekleed, hier onderzoek doet naar criminaliteit is er echt. Het onderzoek van hen stoort behoorlijk.
pi_188460605
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:46 schreef torentje het volgende:

[..]

Neen, het justitiepersoneel dat in burger gekleed, hier onderzoek doet naar criminaliteit is er echt. Het onderzoek van hen stoort behoorlijk.
Lekkere buurt woon jij dan.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188473181
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Lekkere buurt woon jij dan.
Ik ben al diverse malen verhuist wegens de onderzoeken van het justitiepersoneel, maar ze blijven overal onderzoeken doen naar criminaliteit.
pi_188478604
Goede topic om de domme users die niet verder komen dan reageren uit de onderbuik eruit te vissen ^O^
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:15:09 #110
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188478981
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat is je probleem? Politie legt het toch uit? Huiszoekingsbevel moet geregeld worden, minimale bezetting want 's avonds. Is gewoon een logisch verhaal.

Vanuit de politie leiding en de politiek wel. Vanuit de burger gezien niet natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_188481340
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Vanuit de politie leiding en de politiek wel. Vanuit de burger gezien niet natuurlijk.
Ik als burger begrijp het volkomen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188481779
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:28 schreef Treinhoer het volgende:
Dat is mooi gezegd door een PR meneer/mevrouw van de politie. Als ze gelijk hadden gezegd: "We moeten een huiszoeking hebben en die kunnen we pas morgen aanvragen", dan hadden de ondernemers misschien zelf ook wel gewacht.
Je weet niet wat ze aan de telefoon zeiden.
Of je daarop kunt wachten als je spullen ontvreemd zijn met een behoorlijke waarde die mogelijk de dag erop al de grens zijn gepasseerd is nog maar de vraag. Blijft moeilijk als het je eigen spullen zijn waar je keihard voor werkt.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:31:08 #113
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188541768
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik als burger begrijp het volkomen
Dat kan. Ik niet eigenlijk in mijn huidige beroep zie ik regelmatig veelplegers en overlast veroorzakende personen die ook niet vies zijn van laten we maar zeggen bedreiging die opgepakt worden weer zo op straat staan. En weer verder gaan met hun gedrag. Maar als jij dat begrijpt? Dat mag natuurlijk. Wel wil ik even benadrukken dat dit op zich niet aan de politie man of vrouw ligt of handhaver maar meer bij de personen die hoger op zitten en waar burgers toch verrassend genoeg maar op blijven stemmen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')