https://www.ohmyfoodies.eu/2017/1503/rijst-wassen-moet-dat-echt/quote:De meeste mensen zien dit als een aanbeveling en slaan deze stap over, maar is dat ook wijs? Is het de moeite waard om eerst nog een zeef te moeten gebruiken voordat de rijst in de pan gaat? Ja. Waarom? Ten eerste verwijderd het wassen overgebleven viezigheid zoals stof en aarderesten. Maar hiernaast wast het ook een laagje zetmeel van de rijst af. En dit laagje zorgt ervoor dat je rijst aan elkaar gaat plakken en een gummy-achtige substantie wordt na het koken.
Nooit geweten... op het pakje staat altijd eerst water aan de kook brengen en dan....quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:36 schreef Klaploper het volgende:
Rijst juist altijd met koud water opzetten en droog laten koken.
Dat is toch stomen?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik doe het precies zo sinds ik een rijstkoker heb. Eerst paar keer schoon water erbij en afgieten om de rijst te wassen, dan genoeg koud water erbij en stekker in het stopcontact.
Jij maakt zelf Sushi?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:50 schreef realAIVD het volgende:
"Sushi" rijst (kortkorrelig) was ik wel, omdat je anders een dikke klont krijgt. Die overmaat aan zetmeel moet er echt af (door 3 tot 5 keer te wassen).
Dat is minder moeilijk dan je zou denken. Gewoon een keertje proberen!quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:59 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Jij maakt zelf Sushi?
Wel knap dat je dat kan!
Ik lust geen zeedieren...quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:01 schreef realAIVD het volgende:
[..]
Dat is minder moeilijk dan je zou denken. Gewoon een keertje proberen!
Ik ben ook niet erg dol op rauwe vis, vandaar dat ik meer op heb met de Koreaanse variant van sushi: Gimbap....daar zitten meerdere ingrediėnten in, vooral groenten en ook wel vlees (google maar eens op gimbap)quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:03 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik lust geen zeedieren...![]()
Vegetarisch is er ook wel maar is toch anders....
Is dat echt lekker met die smeltkaas? Omgesmolten vind ik daar echt niks aan eigenlijk.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:08 schreef realAIVD het volgende:
[..]
Ik ben ook niet erg dol op rauwe vis, vandaar dat ik meer op heb met de Koreaanse variant van sushi: Gimbap....daar zitten meerdere ingrediėnten in, vooral groenten en ook wel vlees (google maar eens op gimbap)
Kort geleden zelf gemaakt, gewoon met de hand gerold (dus zonder sushi matje).
Het is qua ingrediėnten ook veel minder duur dan sushi, dus gewoon een keertje uitproberen!
kip, rund, mango, komkommer de mogelijkheden zijn eindeloosquote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:03 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik lust geen zeedieren...![]()
Vegetarisch is er ook wel maar is toch anders....
Ben er alleen nog niet achter hoeveel water dan icm hoeveel rijst.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:32 schreef Clupea het volgende:
Sowieso altijd rijst droogkoken, afgieten is heiligschennis.
Zie mn post hierboven... door die vijf min met gesloten deksel komt de rijst weer los..quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ben er alleen nog niet achter hoeveel water dan icm hoeveel rijst.
Vriendin van me doet het ook altijd, maar de keer dat ik het deed, kookte het vast aan de bodem
1,5 keer de hoeveelheid water, maar je gooit later pas de rijst erbij.. hoe weet je dan de verhouding? (ik gooi het er altijd in op de gok,d us dat is ook lastig)quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewoon baal van vijf kg surinaamse rijst van onder uit het schap.. zo vaak wassen dat het water helder is (keer of vijf)
1,5 keer de hoeveelheid water opzetten tot het kookt, vuur laag, rijst erbij.. 1 keer omroeren, deksel op de pan en tien min later haal je de pan van het vuur, laat je hem met gesloten deksel 5 minuten staan en klaar..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |