abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 september 2019 @ 22:52:40 #251
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188763018
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 22:48 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Die mening mag je uiteraard hebben, al heet de beste plaat wel Descending en niet Descendent :+
Och ja je hebt gelijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Robert Moog died for our synths
pi_188763026
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 22:52 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Och ja je hebt gelijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die band heb ik ook wel meerdere malen gezien ja :+
  dinsdag 3 september 2019 @ 07:16:39 #253
247356 infp2009
More cowbell!
pi_188765619
Heerlijk album juist. Zit hele dag in mijn kop. En ik vind FI nog steeds het minste nummer.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  dinsdag 3 september 2019 @ 08:08:46 #254
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188765893
quote:
6s.gif Op maandag 2 september 2019 22:46 schreef Dagoduck het volgende:
Mogen van mij juist nog wel wat langer die nummers.
Mogen er nog wel 6 bij ook :9~
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 3 september 2019 @ 08:43:30 #255
247356 infp2009
More cowbell!
pi_188766064
Ik heb in Spotify wel gelijk een playlist gemaakt zonder fillers en zonder chocolate chip trip.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_188780494
Machtig album dit. Schitterend.
Ogen dicht op de bank en mee laten nemen door je eigen brein.

Descending, wat een dijk van een plaat is dat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188782539

Ah ik zit (voor een keer) wel redelijk op een lijn met Fantano, ook qua favorieten die ie heeft, maar z'n 4/10 is wel wat wreed.
pi_188782598
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:01 schreef Gehenna het volgende:

Ah ik zit (voor een keer) wel redelijk op een lijn met Fantano, ook qua favorieten die ie heeft, maar z'n 4/10 is wel wat wreed.
Ik weet niet of ik dit wel kan afkijken. Hij brengt alles als feit, niet als persoonlijke mening, en dat stoort me echt verschrikkelijk.
Dit klinkt gewoon als een zeurende en eerlijk gezegd enorm respectloze rant.
pi_188782827
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:06 schreef totalatool het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dit wel kan afkijken. Hij brengt alles als feit, niet als persoonlijke mening, en dat stoort me echt verschrikkelijk.
Iets als feit brengen en niet als persoonlijke mening is toch juist wat een muziek recensent hoort te doen? Feitelijk heeft hij wel gelijk, vind ik, maar dat jouw en mijn persoonlijke mening anders is staat buiten kijf.
pi_188782981
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:24 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Iets als feit brengen en niet als persoonlijke mening is toch juist wat een muziek recensent hoort te doen? Feitelijk heeft hij wel gelijk, vind ik, maar dat jouw en mijn persoonlijke mening anders is staat buiten kijf.
Haha, je spreekt jezelf nu toch tegen als je zegt dat hij naar jouw mening *feitelijk* gelijk heeft? Een review is per definitie een persoonlijke mening en geen feit. Dat die mening verschilt van de mijne moge inderdaad duidelijk zijn, maar zijn denigrerende toontje erbij valt gewoon slecht bij me. Prima dat het niet zijn smaak is, mijn vrouw en enkele vrienden snappen ook niet waarom ik Tool zo goed vind, maar die respecteren dat verschil in smaak wel.
Overigens heb ik nog nooit van deze gast gehoord. Is hij zelf een begenadigd muzikant?
  woensdag 4 september 2019 @ 10:38:59 #261
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188782991
quote:

[..]

Dit soort recensies staan altijd in een context. Het is Tool, het heeft 13 jaar geduurd en heel veel mensen en magazines zijn lyrisch en er zijn fans die er bijna religieus over doen. En dus is de tegenreactie ook heftiger bij mensen die geen fan van het album zijn.

Geen idee wie die gast is verder. Persoon vind ik het net zo weinig boeiend als filmpjes van mensen die het album voor de eerste keer horen en er lyrisch bij gaan zitten doen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_188783004
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:38 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Geen idee wie die gast is verder. Persoon vind ik het net zo weinig boeiend als filmpjes van mensen die het album voor de eerste keer horen en er lyrisch bij gaan zitten doen.
Haha, inderdaad. Ik lach me ook rot om van die figuren die een oud nummer van Tool zogenaamd voor het eerst horen op hun youtubekanaal en dan uit hun plaat gaan.
pi_188783077
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:37 schreef totalatool het volgende:

[..]

Haha, je spreekt jezelf nu toch tegen als je zegt dat hij naar jouw mening *feitelijk* gelijk heeft? Een review is per definitie een persoonlijke mening en geen feit. Dat die mening verschilt van de mijne moge inderdaad duidelijk zijn, maar zijn denigrerende toontje erbij valt gewoon slecht bij me. Prima dat het niet zijn smaak is, mijn vrouw en enkele vrienden snappen ook niet waarom ik Tool zo goed vind, maar die respecteren dat verschil in smaak wel.
Overigens heb ik nog nooit van deze gast gehoord. Is hij zelf een begenadigd muzikant?
Ik snap zijn beweegredenen wel waarom hij het album niet goed vindt. Dat hoeft nog niet te betekenen dat ik het er mee eens ben. Spreek ik mezelf dan tegen? Volgens mij niet.
  Moderator woensdag 4 september 2019 @ 10:47:43 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188783083
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:38 schreef TAV74 het volgende:
Het is Tool, het heeft 13 jaar geduurd
Dit vooral, ik volg vrij veel artiesten die meerdere album per jaar uitbrengen en dan heb ik vaak zoiets ohja deze is wat minder maakt niet uit. Over het geheel evolueren dat soort bandjes/artiesten vaak wel. Bij tool is het 13 jaar stil om dan een plaat uit te brengen die toch wel lijkt op de voorgaande (lateralus en 10000 days) dan lijkt het net of je dertien jaar evolutie mist. Met bands die meer uitbrengen groei je mee of haak je af. Bij tool krijg je die kans niet omdat ze niet hebben laten horen wat ze gedaan hebben, dus ben je eigenlijk automatisch nog aangehaakt. (als je de vorige albums leuk vond) ik denk als ze door waren gegaan direct na 10000 days en al een paar platen hadden gemaakt ik ergens afgehaakt was... nu heeft dat 13 jaar moeten wachten :D

Maarja ik kan mijn cd vandaag ophalen dus het zal mij benieuwen :D

De context is gewoon erg belangrijk toen ik tool voor het eerst hoorde ergens in 97-98 had ik echt zoiets wat is dit voor muziek, zeer mysterieus ofzo samen met de clipjes maakte dat echt een bandje was ik als puber echt heel tof vond, dan ontdek je ook opiate en undertow.. maar zo door de jaren heen leer je meer muziek kennen en dan wordt het mysterie een stuk minder. Misschien omdat je meer muziek leert kennen misschien omdat je anders naar muziek luistert, en dan is het wel leuk als zo'n mysterieuze band meegroeit en mysterieus/vernieuwend blijft... dat heeft tool imo niet zo gedaan. Het is grappig hoe makkelijk mysterie vervalt in geneuzel....

Als je honderduizend keer in boeken/films en artiekelen as above so below leest en dan gaat het "mysterieuze" bandje het ook zingen dan denk je tja dat kennen we nu wel :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Bosbeetle op 04-09-2019 10:54:15 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188783114
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:47 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Ik snap zijn beweegredenen wel waarom hij het album niet goed vindt. Dat hoeft nog niet te betekenen dat ik het er mee eens ben. Spreek ik mezelf dan tegen? Volgens mij niet.
Wat is er dan feitelijk aan zijn mening? Dat is een contradictio in terminis.
  Moderator woensdag 4 september 2019 @ 11:04:16 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188783272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:51 schreef totalatool het volgende:

[..]

Wat is er dan feitelijk aan zijn mening? Dat is een contradictio in terminis.
Het is een feit dat het zijn mening is... :P

Meestal zijn meningen en feiten een beetje gemengd, als je zegt dit nummer duurt 10 min dan is het puur feitelijk, als je zegt dit nummer duurt lang dan kan dat nog feitelijk zijn maar dan zou je eigenlijk moeten zeggen dit nummer is langer dan een gemiddeld nummer. Maar dit nummer duurt te lang is weer volledig een mening, net als dit nummer duurt lekker lang...Zo zwart wit is het allemaal niet.
pi_188783293
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:

... en dan is het wel leuk als zo'n mysterieuze band meegroeit en mysterieus/vernieuwend blijft... dat heeft tool imo niet zo gedaan. Het is grappig hoe makkelijk mysterie vervalt in geneuzel....
Persoonlijk denk ik niet dat Tool per se vernieuwend wilde zijn, maar dat hun stijl ooit als zodanig werd ervaren omdat er weinig tot niets op leek. Ze hebben die eigen stijl nog steeds, zij het doorontwikkeld, en die is na zoveel jaar niet meer zo verrassend als destijds wellicht, maar dat is iets waar ik persoonlijk juist heel blij van word. Ik moet er niet aan denken dat ze ineens iets totaal anders gaan doen, dan zou ik juist afhaken.
  Moderator woensdag 4 september 2019 @ 11:15:53 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188783434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:06 schreef totalatool het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik niet dat Tool per se vernieuwend wilde zijn, maar dat hun stijl ooit als zodanig werd ervaren omdat er weinig tot niets op leek. Ze hebben die eigen stijl nog steeds, zij het doorontwikkeld, en die is na zoveel jaar niet meer zo verrassend als destijds wellicht, maar dat is iets waar ik persoonlijk juist heel blij van word. Ik moet er niet aan denken dat ze ineens iets totaal anders gaan doen, dan zou ik juist afhaken.
Totaal anders hoeft ook niet maar het is vaak wel leuk om wat ontwikkeling te zien... maar daar leent de ene band zich wel voor en de andere niet... Niet dat tool niet is veranderd sinds opiate maar toch we moeten toch ergens over kletsen :D
  Moderator woensdag 4 september 2019 @ 11:16:54 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188783450
Ik wil jullie trouwens dit interview met mike patton die met fantômas in het voorprogramma van tool stond niet onthouden:

Mike in een interview over tool

quote:
WHEN DID YOU FIRST MEET THE GUYS IN TOOL?
We were all members of the Kansas fan club and met at a Kansas Krazies convention in Topeka in 1978. We were hanging out in the hotel bar at the Holiday Inn and Adam started playing a reggae version of "Carry On Wayward Son" on the piano. Justin and Danny picked up the bar band's instruments and joined in and Maynard grabbed the mic and let it rip dressed in this Kansas state trooper uniform. I was in awe!

I introduced myself and told them about my band Mr. Bungle. They said that they were in a band called Theremin Toolbelt. I told them that they were great but that the band name was a little goofy. To be taken serious they should pick a serious-sounding name like Hammer or Wrench.
:D _O- _O-

https://www.revolvermag.c(...)ge-violent-tool-fans

maareh tool fans:

quote:
WHAT HAS IT BEEN LIKE TOURING WITH TOOL?
Honestly, it has been great! Tool always pays us fairly and treats us very well. I admire that they do whatever they want. They don't take orders from record labels or "industry types." My hat is off to them.

HOW HAVE TOOL'S FANS RESPONDED TO YOUR BANDS?
Weeeeeeell. During the Fantômas run, I collected a lot of spare change from the stage after each show. I can't complain though -- if I paid $60 to see my favorite band and a bunch of noisy weirdos took the stage, I'd be violent, too!
pi_188783575
quote:
Dit zie ik even niet :? Omdat ie het een slecht album vindt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 04-09-2019 11:35:53 ]
  Moderator woensdag 4 september 2019 @ 11:34:34 #271
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188783682
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:28 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dit zie ik even niet :? Omdat ie het een slecht album vind?
Bummer ;)
pi_188783987
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:28 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dit zie ik even niet :? Omdat ie het een slecht album vindt?
Nee, dat is zijn goed recht. Ik deel die mening niet, maar dat is niet relevant. Ik krijg gewoon het gevoel dat hij geen respect heeft voor de hoeveelheid werk die er in het maken van zo'n (een) album zit en dat hij vanachter zijn youtubecamera zit te janken dat het album niet voldoet aan zijn persoonlijke wensen. Prima natuurlijk als dat zo is, maar dat kun je anders zeggen dan met die arrogante kop die letterlijk in de eerste vijf seconden al zorgde dat ik met mijn muis over het kruisje zat te hoveren. :r

quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bummer ;)
LOL. Al heeft deze man ongetwijfeld wat minder Beliebers en lijkt het me niet dat Maynard op zijn review gaat reageren.
pi_188784150
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:56 schreef totalatool het volgende:

[..]

Ik krijg gewoon het gevoel dat hij geen respect heeft voor de hoeveelheid werk die er in het maken van zo'n (een) album zit [..]
Maakt dat uit dan? Chinese Democracy zat bijv. ook jaren werk in, maar werd toch een ontiegelijke kutplaat.
pi_188784335
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:07 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Maakt dat uit dan? Chinese Democracy zat bijv. ook jaren werk in, maar werd toch een ontiegelijke kutplaat.
Over Chinese Democracy kan ik niet meepraten (nooit in geïnteresseerd geweest), maar die mening mag je imo zeker hebben. Het gaat me om de manier waarop hij het brengt. "Kijk mij eens een belangrijke en drukke recensent zijn", zegt hij zelfs bijna letterlijk, met zijn kin arrogant de lucht in. Never mind though, we hebben het er nu al veel te lang over. Ik zet lekker de plaat nog een keer op en ga ervan genieten. :D
pi_188784523
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:21 schreef totalatool het volgende:

[..]

Over Chinese Democracy kan ik niet meepraten (nooit in geïnteresseerd geweest), maar die mening mag je imo zeker hebben. Het gaat me om de manier waarop hij het brengt. "Kijk mij eens een belangrijke en drukke recensent zijn", zegt hij zelfs bijna letterlijk, met zijn kin arrogant de lucht in. Never mind though, we hebben het er nu al veel te lang over. Ik zet lekker de plaat nog een keer op en ga ervan genieten. :D
Je moet hem een beetje kennen denk ik, ik vind hem wel een goede reviewer maar hij is in de Tool review wel behoorlijk snobistisch bezig inderdaad ;).
Ik ga Pneuma nog een keertje aanzetten, beste track van het album volgens mijn mening :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')