abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188301648
Partijleider PvdA wijst raadslid terecht: ‘Boerka staat niet voor vrijheid’

Marjolein Moorman, wethouder en partijleider van de PvdA in Amsterdam, neemt afstand van de boerka-actie van haar partijgenoot Hendrik Jan Biemond. Op Twitter laat ze weten dat de boerka 'niets met vrijheid te maken heeft’.

Tijdens Pride Amsterdam, afgelopen zaterdag, was het Amsterdamse PvdA-raadslid Hendrik Jan Biemond gekleed in een gele boerka. Vier medestanders waren gekleed in boerka's van een andere kleur. De gekleurde boerka’s waren een protest tegen het gedeeltelijke ‘boerkaverbod’, dat op 1 augustus is ingegaan. Sindsdien mag geen gezichtsbedekkende kleding meer worden gedragen in overheidsgebouwen, op scholen, in ziekenhuizen en in het openbaar vervoer.

Hendrik Jan Biemond, zelf homoseksueel, liet in een schriftelijke reactie weten dat hij ‘niets’ heeft met de boerka. “Maar ik ben nog meer tegen het boerkaverbod. Ik wil dat mensen de vrijheid hebben om aan te doen wat ze willen.” Op Twitter gaf PvdA Amsterdam zaterdag ook kort de bedoeling van de actie weer. ‘Voor de PvdA Amsterdam betekent vrijheid dat je mag zijn wie je bent en dus ook mag dragen wat je wilt.’

Vrijbrief
Moorman is het daar dus niet mee eens. “Voor mij symboliseert een boerka de ongelijkheid van vrouwen en mannen,” laat ze vanaf haar vakantieadres weten. “Een man mag zich vrij vertonen, maar de vrouw moet zich bedekken. Dat heeft voor mij niets met vrijheid te maken.” Tegelijk, voegt ze daaraan toe, mag het dragen van een boerka nooit een vrijbrief zijn om vrouwen te bedreigen of op te jagen.

Een woordvoerder van de landelijke PvdA verwijst, gevraagd naar een reactie op de actie van Biemond, naar de tweet van Moorman. De partij heeft daar ‘niks aan toe te voegen’ en noemt de actie verder een lokale kwestie.
https://www.parool.nl/ams(...)r-vrijheid~b53edd93/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:44:03 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188301774
Toch nog iemand met verstand bij de PVDA.

Ze zal wel wat ouder zijn geworden en dan gaan de idealitische denkbeelden toch vaak de deur uit, als je eenmaal met de echte wereld in aanraking bent gekomen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:44:13 #3
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_188301780
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
was het Amsterdamse PvdA-raadslid Hendrik Jan Biemond gekleed in een gele boerka. [...] Hendrik Jan Biemond, zelf homoseksueel,
Wat zal de gemiddelde boerka-draagster blij zijn geweest met zijn ludieke actie!
pi_188301909
Ik herken hem niet
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_188302181
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:44 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Wat zal de gemiddelde boerka-draagster blij zijn geweest met zijn ludieke actie!
Ja, bijzonder dat deze advocaat dacht hiermee de meest radicale moslims een plezier te doen _O-

Dank Renesite

[ Bericht 12% gewijzigd door voetbalmanager2 op 05-08-2019 19:15:37 ]
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 19:12:14 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188302219
op verzoek van TS WGR>NWS.
Foutje kan gebeuren *)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_188303080
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, bijzonder dat deze advocaat dacht hiermee de meest radicale moslims een plezier te doen _O-

Dank Renesite
Eigenlijk wel een ultieme troll :D
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_188303188
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dank Renesite
Is ook een manier om te zorgen dat straks niemand meer een boerka draagt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_188303315
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij dat tot doel heeft.
Wel grappig de ander geslacht gaat voor het andere geslacht bepalen wat goed is.
pi_188303506
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Die regenboogburqa's zullen geen groot commercieel succes gaan worden ben ik bang.
En volgend jaar een burqaboot tijdens Pride zal er ook wel niet in zitten ;(
pi_188303896
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die regenboogburqa's zullen geen groot commercieel succes gaan worden ben ik bang.
En volgend jaar een burqaboot tijdens Pride zal er ook wel niet in zitten ;(
Wel jammer, want dan weet je zeker dat moslima's geen boerka meer gaan dragen.

En ontopic, ik ben het met Moorman eens.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:20:24 #12
65846 Bocaj
47th President.
pi_188304977
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:44 schreef HeatWave het volgende:
Toch nog iemand met verstand bij de PVDA.
Verfrissend! :Y
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:20:41 #13
65846 Bocaj
47th President.
pi_188304985
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:52 schreef BoneThugss het volgende:
Ik herken hem niet
:D :')
pi_188305113
Burka topic nr. ikbendetelkwijt
pi_188305358
Die 2 PvdA'ers zijn wel in een notendop de hele discussie

Biemond met zijn zogenaamde 'iedereen mag dragen wat hij/zij wil' Helemaal de weg kwijt die nono.

En dan het gezonde verstand van zijn partijgenoot die de spijker op de kop slaat. Maar PvdA stemmen..neuh dat gaan we maar niet meer doen.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:39:32 #16
455560 Logic91
Always stay rational
pi_188305523
quote:

[..]

Lol, die man is een wandelende tegenstelling. Cognitieve dissonantie. Wat een naïviteit. :')
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:44:38 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188306947
Nou die zit overduidelijk bij de verkeerde partij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188307671
Arme vrouwen in Iran die zo graag van hun hoofddoek af willen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_188309255
quote:

[..]

Ik vind het een prima actie en verwacht eigenlijk dat pegida voortaan in regenboogboerkas voor moskeen gaat demonstreren.
pi_188309261
Hoe weten we zeker of het Hendrik Jan was?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2019 06:58:22 ]
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 06:50:48 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188309284
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 06:36 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik vind het een prima actie en verwacht eigenlijk dat pegida voortaan in regenboogboerkas voor moskeen gaat demonstreren.
Ik wou dat de politiek zich wat meer bezig gaat houden met bijvoorbeeld de top 600 criminelen in Amsterdam en in andere steden en zaken waar de burger echt last van heeft dan een paar vrouwen die op zich geen criminaliteit en dergelijke of overlast veroorzaken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_188309307
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 06:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik wou dat de politiek zich wat meer bezig gaat houden met bijvoorbeeld de top 600 criminelen in Amsterdam en in andere steden en zaken waar de burger echt last van heeft dan een paar vrouwen die op zich geen criminaliteit en dergelijke of overlast veroorzaken.
Behalve dan dat die vrouwen blijkbaar in de overtuiging leven dat als zij zich niet van top tot teen bedekken het hun eigen schuld is als ze verkracht worden.

Dat is wel iets waar je als maatschappij iets aan zou moeten doen. Of dat iets een verbod op boerkas, gemaskeerd (pun intended) als een verbod op gezichtsbedekkende kleding is is een tweede. Ik zou liever zien dat ze de MANNEN aanpakten die de vrouwen hiervan hebben overtuigd.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:09:35 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188309327
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 06:58 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Behalve dan dat die vrouwen blijkbaar in de overtuiging leven dat als zij zich niet van top tot teen bedekken het hun eigen schuld is als ze verkracht worden.

Dat is wel iets waar je als maatschappij iets aan zou moeten doen. Of dat iets een verbod op boerkas, gemaskeerd (pun intended) als een verbod op gezichtsbedekkende kleding is is een tweede. Ik zou liever zien dat ze de MANNEN aanpakten die de vrouwen hiervan hebben overtuigd.
Ik heb het de laatste tijd veel in laten we maar zeggen de openbare ruimte gewerkt. De meeste mensen die mij fysiek bedreigd hebben en uitgescholden hadden geen moslim achtergrond of een vorm van gezicht bedekking. En lopen vaak weer binnen een paar uur op straat laat de overheid daar eens wat aan doen. Handhaving en de politie lukt het boeven vangen al niet wat veel belangrijker is dan een paar vrouwen die vanwege achterhaalde ideeën zich raar kleden. :D Maar op zich niet schelden, stelen of overlast veroorzaken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 06-08-2019 07:18:32 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_188309347
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 07:09 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik heb het de laatste tijd veel in laten we maar zeggen de openbare ruimte gewerkt. De meeste mensen die mij fysiek bedreigd hebben en uitgescholden hadden geen moslim achtergrond of een vorm van gezicht bedekking. En lopen vaak weer binnen een paar uur op straat laat de overheid daar eens wat aan doen.
Wat voor "werk" doe je dan in de openbare ruimte dat je meerdere keren bedreigd en/of uitgescholden bent?
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:20:56 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188309361
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 07:18 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat voor "werk" doe je dan in de openbare ruimte dat je meerdere keren bedreigd en/of uitgescholden bent?
Iedereen die in een uniform werkt en zich bezig houd met beveiliging, politie werk en of bij een hulpdienst werkt heeft daar mee te maken. Een beetje een domme vraag van je kijk jij geen nieuws?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')