abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:16:04 #201
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_188356674
Zoon van 16 is het makkelijkste kind ooit, maar dat komt vooral omdat hij heel verlegen en passief is. Hij doet alles prima behalve initiatief tonen en sociale dingen ondernemen. Gevolg is dat hij geen vakantiebaantje heeft nu (ondanks maandenlang aangeven hoe en waarom) en dus geen succeservaring heeft van omgaan met andere mensen waardoor hij eens wat uit zijn schulp zou kruipen.

Ik had het nooit verwacht van mezelf, maar ik denk dat ik deze rond zijn 18e ga vertellen dat hij op zichzelf mag gaan wonen. Supergezellig kind dat uit zichzelf stofzuigt, kookt en zulks dus mijn hart bloedt maar hij moet echt meer dan drie mensen leren kennen.

Dochter van 12 is reeds heftig aan het puberen en het tegenovergestelde van broer. Je moet haar bijkans vastbinden om te zorgen dat ze er niet met een vriendin op uitgaat (en dan niet bereikbaar is omdat ze de telefoon "niet ziet".). Houdt haar waffel ook nooit en plukt steeds aan me. Die is weer té sociaal en lief en mag tot haar 30e niet op zichzelf om te voorkomen dat ze zichzelf de vernieling in socialized. ;)
pi_188357135
Wat een heerlijk topic!

Mijn oudste neemt persoonlijke hygiëne niet zo serieus, tot mijn grote frustratie , het boeit haar vrij weinig.

Na iets 3 keer gevraagd te hebben, m'n stem verheffen en dan terugkrijgen 'Waarom moet je gelijk zo boos doen?!!! Als je zo boos doet dan doe ik het helemaal niet'
:( o|O

Jongste van 3 kan driftbuien produceren waar je bang van wordt .
Heeft een nogal wat charisma en krijgt alles voor elkaar bij anderen. Boodschappen doen met m'n 3-jarige; Hij sleurt mij bepaalde winkels in omdat hij overal een snoepje krijgt.
Poging tot andere winkels bezoeken; Meneer ligt te spartelen op de grond, krijgt aandacht van voorbijganger die dat o zo schattige ventje zo zielig vinden en dan komt er geen eind aan }:|
pi_188357159
Jullie moeten ook gewoon niet meteen zo boos doen
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_188357208
Geen kinderen hier, lekker verre reizen maken met de vrouw.
Het minst leuke aan kinderen zijn de kinderen van vrienden, waardoor ze te moe, passief zijn om af te spreken.
pi_188357368
Oh en niet te vergeten; Mijn oudste begint te puberen, in elk gesprek komen de volgende dingen terug

-Zucht
- Ja dus
- Ik luister wel!!!!! *Heeft ogen op beeldscherm laptop
- Dat is echt zooooooo niet eerlijk
- Jaaaaaahaaaa, ik doe het straks
- Jezus zeg, doe eens niet zo boos
- Ik mag nooit iets van jou
- Hoezo leren?! Laatst heb ik niet geleerd voor de toets en ik haalde een 9 dus het is beter voor mij als ik niet meer leer
- Ja maar Pietje mag dat wel van z'n ouders
- Dramaqueen modus aan: Mijn leven is zo kuuuuuuuuut ,zooo zwaar
pi_188357535
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 09:16 schreef Qarrad het volgende:
Zoon van 16 is het makkelijkste kind ooit, maar dat komt vooral omdat hij heel verlegen en passief is. Hij doet alles prima behalve initiatief tonen en sociale dingen ondernemen. Gevolg is dat hij geen vakantiebaantje heeft nu (ondanks maandenlang aangeven hoe en waarom) en dus geen succeservaring heeft van omgaan met andere mensen waardoor hij eens wat uit zijn schulp zou kruipen.

Ik had het nooit verwacht van mezelf, maar ik denk dat ik deze rond zijn 18e ga vertellen dat hij op zichzelf mag gaan wonen. Supergezellig kind dat uit zichzelf stofzuigt, kookt en zulks dus mijn hart bloedt maar hij moet echt meer dan drie mensen leren kennen.

Dochter van 12 is reeds heftig aan het puberen en het tegenovergestelde van broer. Je moet haar bijkans vastbinden om te zorgen dat ze er niet met een vriendin op uitgaat (en dan niet bereikbaar is omdat ze de telefoon "niet ziet".). Houdt haar waffel ook nooit en plukt steeds aan me. Die is weer té sociaal en lief en mag tot haar 30e niet op zichzelf om te voorkomen dat ze zichzelf de vernieling in socialized. ;)
Mijn kinderen zijn te jong voor telefoons maar ik zie het wel in mijn omgeving, dat die ouders hun kind willen bellen en ze niet opnemen omdat ze het niet in de gaten hebben dat ze gebeld worden maar ondertussen zitten die junkies 24/7 aan dat scherm vast. _O-
-nee-
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:40:33 #207
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_188357692
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 10:26 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn te jong voor telefoons maar ik zie het wel in mijn omgeving, dat die ouders hun kind willen bellen en ze niet opnemen omdat ze het niet in de gaten hebben dat ze gebeld worden maar ondertussen zitten die junkies 24/7 aan dat scherm vast. _O-
Ja dat he... }:|

"Ja, de batterij was leeg."
"Hij stond op stil."
"Toevallig niet gezien."
"Ik was te druk bezig met huiswerk."

Maar dan wel bij elk piepje of ledlampje als een junk naar zijn heroïneshot rennen.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:56:46 #208
382129 crew  Donna
pi_188357904
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 10:26 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn te jong voor telefoons maar ik zie het wel in mijn omgeving, dat die ouders hun kind willen bellen en ze niet opnemen omdat ze het niet in de gaten hebben dat ze gebeld worden maar ondertussen zitten die junkies 24/7 aan dat scherm vast. _O-
Dat 'probleem' heb ik met een vriendin. 24/7 aan haar telefoon geplakt, tot je haar ergens voor nodig hebt, dan is ze niet te bereiken.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:09:17 #209
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188358062
Als ze het nog niet kunnen perse met alles mee willen helpen/bemoeien. Waardoor je alleen maar extra werk hebt (en je het gewoon even snel af wilde hebben). Maar zodra ze het kunnen en erin bij kunnen dragen is alle interesse weg. Geen zin meer en als je dan toch vraagt even te stofzuigen ofzo dat eeuwige gezucht en gekreun.
Om het dan ook nog eens tergend traag en extra onhandig te doen in de hoop dat je het niet aan kan zien en het zelf maar doet.

Soms is dat laatste ook wel leuk. Hij het gras maaien en harken, hij haat harken.
Ik een fijne hangstoel en een koud glas limonade (ik ben allang klaar met wat ik moest doen namelijk) en lachen om een puber die ruim een half uur doet over wat in 5/10 minuutjes gedaan had kunnen zijn. Mahaaam (dat zeurtoontje!), dit gaat echt niet hoor...
Gelukkig is hij dan wel zo sportief om te beseffen dat hij het zichzelf moeilijk maakt en gaat het dan meer over in een spelletje met een knipoog.

Maar op andere momenten, wanneer er gewoon iets gedaan moet worden, trek ik dat erg slecht.
Wordt gelukkig wat minder, hij wordt ook volwassen, maar dat vond ik moeilijk aan de puberteit. Je weet wat je moet doen, je kan het prima, doe het dan gewoon, maak er niet zo'n gedoe van.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:58:43 #210
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_188360476
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 11:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
... puberteit. ...maak er niet zo'n gedoe van.
Samenvatting ;)
Hier bij het schoonmaken van een rekje van de barbecue: "Hoe moet daaaaat? Het lukt niieieeet. Waar is de emmeeeeer? De borstel is kwijijijt."
Motto van mama ("Eerst kijken, dan zeiken") is ook even kwijt weer blijkbaar.
pi_188361075
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Samenvatting ;)
Hier bij het schoonmaken van een rekje van de barbecue: "Hoe moet daaaaat? Het lukt niieieeet. Waar is de emmeeeeer? De borstel is kwijijijt."
Motto van mama ("Eerst kijken, dan zeiken") is ook even kwijt weer blijkbaar.
Mooi motto! :Y
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:07:51 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_188361654
quote:
8s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 09:56 schreef KennyPowers het volgende:
Jullie moeten ook gewoon niet meteen zo boos doen
Dat klinkt als mijn dochter.

"Ga maar even je schoenen aan doen dan kunnen we zo weg"
"Trek je nog even je schoenen aan?"
"We gaan over 5 minuten weg, trek je nu je schoenen aan?"
.... (repeat een paar keer)

"We moeten nu weg, waarom heb je nog geen schoenen aan? Ik heb je al 10x gezegd dat je je schoenen aan moet doen!"

"je moet niet meteen zo boos doen maham"
  Moderator vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:15:30 #213
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188361791
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 09:59 schreef Pinzon het volgende:
Geen kinderen hier, lekker verre reizen maken met de vrouw.
Dat. Daarom houd ik het al jaren vol als mod van TRV. :')

quote:
Het minst leuke aan kinderen zijn de kinderen van vrienden, waardoor ze te moe, passief zijn om af te spreken.
Dat herken ik dan weer niet.

Moet wel lachen om de verhalen hier met ook een klein beetje herkenning als de kinderen van mijn zus of schoonzus blijven logeren / als we er iets leuks mee gaan doen / als we blijven oppassen. Kunnen we gelukkig om lachen als zij of wij weer de deur uit zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_188362377
Van allebei (en ze zijn intussen 10 en bijna 12) de kieskeurigheid met eten. Het werkelijk niks willen eten wat ze misschien niet zouden kunnen lusten mogelijkerwijs.
Met als nadeel dat de jongste hondsberoerd wordt als ze niet of te weinig eet, dus er moet toch iets in... lastig.
Uit eten ergens waar ze geen frietjes op het menu hebben ga ik al niet eens aan beginnen met de kinderen, wat dan wel weer een goede reden is om zonder kids uit eten te gaan *) .

De oudste die haar schoenen laat staan waar ze ze uittrekt, dat kan elke random plek in huis zijn zeg maar... het is een wonder dat nog niemand erover gestruikeld is en zn nek heeft gebroken.

Van de jongste het steeds maar doorgaan terwijl je stop zegt en als je dan uiteindelijk je stem verheft omdat ze na 10 keer nog steeds doorgaat, dan gaat ze huilen en ben je altijd maar boos in haar ogen...

Maar verder zijn ze best lief hoor O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_188497377
Ik herken echt zoveel uit dit topic; onvoorstelbaar. Ze zijn ook allemaal hetzelfde :D

Algemeen:
- Ze ruimen werkelijk nooit wat op hier. Je moet er als Hitler boven hangen en dreigen met de allerergste straffen die er bestaan (geen schermpjes en/of geen snoep) en ze daarbij elke dertig seconden blijven herinneren dat ze moeten opruimen, anders gebeurt het niet. Je bent actiever met hen te laten opruimen, dan dat je het zelf doet. Het zou een Olympische Spelen moeten worden; je bent twintig keer meer moe dan dat je aan het eind vd dag alles zelf doet, maar dan voel je je een goedkope slaaf van je eigen kinderen.
- Doe gewoon wat ik je vraag; het zijn geen onredelijke verzoeken; waarom moet ik altijd boos worden? Vandaag stuurde ik de oudste naar boven met: ga even de LEGO op je kamer opruimen want opa komt straks de nieuwe rolgordijnen ophangen. Even de vloer leegmaken, want als er iemand op gaat staan, is het kapot. Alles even van de grond af; doe het in de bakken, dan krijg je daarna wat lekker van me O+ Hij loopt naar boven toe, wisselt 3 zinnen uit met vader en broertje en liep naar beneden met de woorden: ik ga buiten spelen, tot straks. OH HELL NO! TERUG!
- Bedtijd; beiden gaan zo verschrikkelijk dramatisch doen dat we ze vaak langer laten zitten gewoon om de confrontatie te vermijden
- Dat gekwek de hele dag door over van alles en nog wat; het slaat nergens op. Het is gewoon een verbale vorm van diarree die nooit stopt. Ik heb beiden maar uitgelegd dat ze een bepaald aantal woorden kunnen zeggen elke maand; zodat ze af en toe wijselijk hun mond dicht houden.
- Mama, wat is dat? "Mama's autosleutels, niet aankomen" *tik* Autosleutels vallen op de grond. HOE IS DAT NIET AANKOMEN?!?!?!!?!?!

Oudste van zes:
- Denkt continu dat hij de extra moeder is van zijn kleine broertje; hou gewoon je snuit, spuit elf, hij heeft al een moeder
- Het niet afvegen van zijn billen. Als hij het nou gewoon probeert, zou het anders zijn; maar hij probeert het niet eens. Hij poept, staat op, trekt broek omhoog, trekt door en gaat spelen. Aan het eind van de dag die onderbroek - gatverdegatver :r :r :r
- Hij is introvert en voelt zich soms niet op zijn gemak op verjaardagen en gaat dus onophoudelijk op schoot zitten en om de vijf minuten fluisterend vragen of we al naar huis kunnen (vandaag nota bene op de verjaardag van ZIJN vriendinnetje; hij verheugde zich er enorm op)
- "Ik kan het niet, je MOET me helpen" :'( :'( :'( :'( Kerel, je hebt het nog niet eens geprobeerd?!

Middelste van drie:
- Hij is zo koppig; als hij iets in zijn hoofd heeft, heeft hij het niet in zijn kont. Was het maar zo, dan kon hij het uitpoepen. Zijn wil is wet en ga je er niet mee akkoord, zul je het bezuren. Hij wil iets dus dan moet je van verre huize komen om er tegen in te gaan want hij maakt je leven tot een ware hel, krijsen, gooien, boos doen, hartverscheurend huilen met op de grond laten vallen drama's, hij plast zelfs van boosheid in zijn broek
- Hij blijft onophoudelijk dezelfde vraag stellen. Zit je net twee tellen... Mama, mag ik drinken? "Zo meteen, mama zit net". Mag ik drinken? Straks. Mag ik drinken? Mag ik nu drinken? Mama, mag ik nu drinken? Maaaaama, mag ik drinken? *duwt beker in je oogkas* Mag ik drinken? "NEE" Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik wil drinken, mag ik drinken, wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Mag ik nu drinken? Mama, mag ik drinken, etc. x10.000
- Hij maakt alles kapot; lego, duplo, playmobil, dingen die je netjes neerzet, waar je een uur mee bezig bent geweest om op te bouwen; het is allemaal kapot binnen 2 seconden
- Wat grote broer kan, kan hij ook - en dat kan hij helemaal niet, dus het loopt volledig in de soep, maar toch blijven proberen want hij moet zichzelf bewijzen dat hij ook een grote jomme is.

De jongste (ik ben 24 weken zwanger):
- Zit je net lekker op de bank, je hoeft niet te plassen, je bent allang blij dat je even zit nadat de twee bovenste op bed liggen, niks aan de hand; GEBRUIKT ZE MIJN BLAAS ALS TRAMPOLINE, moet je toch weer ineens plassen
- Maak je een 20-weken echo vol spanning, ligt ze voortdurend te draaien en te bewegen zodat de echoscopiste haar niet kan zien en bepaalde vaten van het hart en de navelstreng niet kan zien; krijg je te horen dat er 'misschien wat aan de hand is', want er ontbrak een derde bloedvat van de navelstreng en een ader bij het hart. Ga je vervolgens anderhalf uur na die echo even een blokje om in het ziekenhuis, spring je even op en neer om na alle zorgen, stress en verhoogde bloeddruk te horen dat er niks aan de hand was, maar ze het gewoon over het hoofd hebben gezien
- Houdt stoïcijns elke echo bovenstaande praktijken aan de gang; geen goede geslachtsecho, geen gezichtsecho, geen leuke 3D-echo, continu zitten draaikonten en benen/armen zwaaien :{ Dat begint nu al :6
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_188497581
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 21:55 schreef Kimsywimsy het volgende:
- Dat gekwek de hele dag door over van alles en nog wat; het slaat nergens op. Het is gewoon een verbale vorm van diarree die nooit stopt. Ik heb beiden maar uitgelegd dat ze een bepaald aantal woorden kunnen zeggen elke maand; zodat ze af en toe wijselijk hun mond dicht houden.
:o
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_188497626
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 22:08 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

:o
Trekken ze zich toch niets van aan :P Althans, hooguit 2 minuten en dan beginnen ze weer opnieuw.
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_188497677
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 21:55 schreef Kimsywimsy het volgende:
Ik herken echt zoveel uit dit topic; onvoorstelbaar. Ze zijn ook allemaal hetzelfde :D

Algemeen:
- Ze ruimen werkelijk nooit wat op hier. Je moet er als Hitler boven hangen en dreigen met de allerergste straffen die er bestaan (geen schermpjes en/of geen snoep) en ze daarbij elke dertig seconden blijven herinneren dat ze moeten opruimen, anders gebeurt het niet. Je bent actiever met hen te laten opruimen, dan dat je het zelf doet. Het zou een Olympische Spelen moeten worden; je bent twintig keer meer moe dan dat je aan het eind vd dag alles zelf doet, maar dan voel je je een goedkope slaaf van je eigen kinderen.
- Doe gewoon wat ik je vraag; het zijn geen onredelijke verzoeken; waarom moet ik altijd boos worden? Vandaag stuurde ik de oudste naar boven met: ga even de LEGO op je kamer opruimen want opa komt straks de nieuwe rolgordijnen ophangen. Even de vloer leegmaken, want als er iemand op gaat staan, is het kapot. Alles even van de grond af; doe het in de bakken, dan krijg je daarna wat lekker van me O+ Hij loopt naar boven toe, wisselt 3 zinnen uit met vader en broertje en liep naar beneden met de woorden: ik ga buiten spelen, tot straks. OH HELL NO! TERUG!
- Bedtijd; beiden gaan zo verschrikkelijk dramatisch doen dat we ze vaak langer laten zitten gewoon om de confrontatie te vermijden
- Dat gekwek de hele dag door over van alles en nog wat; het slaat nergens op. Het is gewoon een verbale vorm van diarree die nooit stopt. Ik heb beiden maar uitgelegd dat ze een bepaald aantal woorden kunnen zeggen elke maand; zodat ze af en toe wijselijk hun mond dicht houden.
- Mama, wat is dat? "Mama's autosleutels, niet aankomen" *tik* Autosleutels vallen op de grond. HOE IS DAT NIET AANKOMEN?!?!?!!?!?!

Oudste van zes:
- Denkt continu dat hij de extra moeder is van zijn kleine broertje; hou gewoon je snuit, spuit elf, hij heeft al een moeder
- Het niet afvegen van zijn billen. Als hij het nou gewoon probeert, zou het anders zijn; maar hij probeert het niet eens. Hij poept, staat op, trekt broek omhoog, trekt door en gaat spelen. Aan het eind van de dag die onderbroek - gatverdegatver :r :r :r
- Hij is introvert en voelt zich soms niet op zijn gemak op verjaardagen en gaat dus onophoudelijk op schoot zitten en om de vijf minuten fluisterend vragen of we al naar huis kunnen (vandaag nota bene op de verjaardag van ZIJN vriendinnetje; hij verheugde zich er enorm op)
- "Ik kan het niet, je MOET me helpen" :'( :'( :'( :'( Kerel, je hebt het nog niet eens geprobeerd?!

Middelste van drie:
- Hij is zo koppig; als hij iets in zijn hoofd heeft, heeft hij het niet in zijn kont. Was het maar zo, dan kon hij het uitpoepen. Zijn wil is wet en ga je er niet mee akkoord, zul je het bezuren. Hij wil iets dus dan moet je van verre huize komen om er tegen in te gaan want hij maakt je leven tot een ware hel, krijsen, gooien, boos doen, hartverscheurend huilen met op de grond laten vallen drama's, hij plast zelfs van boosheid in zijn broek
- Hij blijft onophoudelijk dezelfde vraag stellen. Zit je net twee tellen... Mama, mag ik drinken? "Zo meteen, mama zit net". Mag ik drinken? Straks. Mag ik drinken? Mag ik nu drinken? Mama, mag ik nu drinken? Maaaaama, mag ik drinken? *duwt beker in je oogkas* Mag ik drinken? "NEE" Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik wil drinken, mag ik drinken, wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Mag ik nu drinken? Mama, mag ik drinken, etc. x10.000
- Hij maakt alles kapot; lego, duplo, playmobil, dingen die je netjes neerzet, waar je een uur mee bezig bent geweest om op te bouwen; het is allemaal kapot binnen 2 seconden
- Wat grote broer kan, kan hij ook - en dat kan hij helemaal niet, dus het loopt volledig in de soep, maar toch blijven proberen want hij moet zichzelf bewijzen dat hij ook een grote jomme is.

De jongste (ik ben 24 weken zwanger):
- Zit je net lekker op de bank, je hoeft niet te plassen, je bent allang blij dat je even zit nadat de twee bovenste op bed liggen, niks aan de hand; GEBRUIKT ZE MIJN BLAAS ALS TRAMPOLINE, moet je toch weer ineens plassen
- Maak je een 20-weken echo vol spanning, ligt ze voortdurend te draaien en te bewegen zodat de echoscopiste haar niet kan zien en bepaalde vaten van het hart en de navelstreng niet kan zien; krijg je te horen dat er 'misschien wat aan de hand is', want er ontbrak een derde bloedvat van de navelstreng en een ader bij het hart. Ga je vervolgens anderhalf uur na die echo even een blokje om in het ziekenhuis, spring je even op en neer om na alle zorgen, stress en verhoogde bloeddruk te horen dat er niks aan de hand was, maar ze het gewoon over het hoofd hebben gezien
- Houdt stoïcijns elke echo bovenstaande praktijken aan de gang; geen goede geslachtsecho, geen gezichtsecho, geen leuke 3D-echo, continu zitten draaikonten en benen/armen zwaaien :{ Dat begint nu al :6
Ik denk dat mijn meiden (zelfde leeftijd als jouw kinderen) mij echt recht in mijn gezicht zouden uitlachen als ik zou zeggen dat ze maar een bepaald woorden kunnen zeggen per maand 😅
pi_188512902
Dit topic O+ O+ O+

U. is 17 maanden:
- Het huilen om alles. Álles. Werkelijk állés.
- Niet willen slapen.
- Iedere nacht 6271725 keer wakker worden.
- De nachten dat hij 24/7 wil drinken.
- Hij is gewoon nooit stil. Hij praat de hele dag. We worden er niet goed van. _O-

En het verantwoordelijkheidsgevoel en niks spontaans kunnen doen, natuurlijk.
Protège moi de mes désirs.
pi_188521956
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 22:15 schreef madam-april het volgende:
- Hij blijft onophoudelijk dezelfde vraag stellen. Zit je net twee tellen... Mama, mag ik drinken? "Zo meteen, mama zit net". Mag ik drinken? Straks. Mag ik drinken? Mag ik nu drinken? Mama, mag ik nu drinken? Maaaaama, mag ik drinken? *duwt beker in je oogkas* Mag ik drinken? "NEE" Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik wil drinken, mag ik drinken, wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Mag ik nu drinken? Mama, mag ik drinken, etc. x10.000

_O- Heel herkenbaar :')
Bij ons is het chocola, vanaf opstaan tot naar bed gaan. Echt wat zeuren, verschrikkelijk :P
pi_188532760
Na het lezen van dit topic denk ik alleen maar;

"Mijn kinderen zijn toch geen psychopaten in de dop, misschien is het zelfs een beetje normaal gedrag 8-)

Mijn oudste van 5 heeft de hele dag honger en dorst en laat dat op elke mogelijke manier weten, elke 5 minuten... maar ze lust niks van de gezonde categorie dus het zijn gezellige discussies.

Als ze haar zin niet krijgt is slaan met de deuren op janken een optie.

Als we ergens heen gaan is het elke 5 minuten, "gaan we al" "duurt het nog lang?" "Hoevaak nog de klok rond"? #zucht!

Het opstoken van haar broertje... :(


Mijn jongste van 2 is een stervende zwaan als hij zn zin niet krijgt, incl gillend op de grond gaan liggen (ook in de winkel)

Meneer loopt weg als hij de kans krijgt :X

Hij bemoeit zich overal mee... "zeg je mama?" He? He? He? 10000x per dag. (En nee hij is niet doof)
S. 2014
J. 2016
pi_188553211
quote:
2s.gif Op zondag 4 augustus 2019 19:28 schreef Klaploper het volgende:
Mijn dochtertje (7) heeft een enorme haakneus en mijn zoontje (5) is bijna 10 kg te zwaar.
10 kg is best veel voor een 5-jarige :o
  woensdag 21 augustus 2019 @ 13:00:37 #223
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_188554924
- Dat alles gelijk NU moet
- Dat eeuwige ge'memmie, MEMMIE, ME-HEM'
- Dat eeuwige gezeur en gezanik
- Dat als de een iets heeft die andere het ook gelijk wil terwijl hij er eerst niet naar taalde
- Dat de jongste niet mag zingen van de andere twee
- dat ik overal in betrokken wordt terwijl hun vader er naast zit volledig negeert wordt :')


(Maandag mogen ze weer naar school *O* *O* *O*)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_188555340
Grootste ergernis op dit moment:
"Heb honguuuuuuuuur", en tot ze eindelijk gevoerd zijn blijven ze hangry en is niks leuk meer. 8)7
pi_188556818
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:25 schreef Selvaria het volgende:
Grootste ergernis op dit moment:
"Heb honguuuuuuuuur", en tot ze eindelijk gevoerd zijn blijven ze hangry en is niks leuk meer. 8)7
Oh ja, herkenbaar! Mijn peuter roept de hele dag dat ze wil eten. Dan geef ik haar een appel en na drie happen hoeft ze niet meer, maar tien minuten later is het weer: ik wil eten.

Als het aan haar ligt eet ze de hele dag door kleine beetjes. Dat heb ik uiteindelijk teruggeschroefd naar de vaste maaltijden en een bepaald aantal snackmomenten per dag zodat ze beter gaat ontbijten/lunchen/avondeten. Met als gevolg dat ik elke dag kamp met terugkerende drama-buien wegens de oneerlijkheid dat ze tussendoor geen eten krijgt :')
pi_188573866
Ok.
Gemekker rondom eten: zodra je iets maakt in de keuken, of dat je zegt dat we straks gaan eten en dan ‘wat gaan we eten?’ En het antwoord is geen pizza of patat: baaaaahhhhhh dat lust ik niiiieeeet!
Gemekker rond slapen: mamaaaaaaa ik vind het eng om alleen te slapeeeeeeeennnnn ik wil dat je bij me bliiiiijjjjft!!!!

Mamaaaaaa ik wil een snoepje! Nee, krijg je niet, je hebt al een snoepje gehad en we gaan zo eten. DRAMA!

Mama ik wil xyz. Nee, dat gaat/kan niet want reden. Hup, boos en erin blijven hangen. Ugh.

Mamaaaaaaa! Uh, papa zit naast je. Neeeeee ik wil mamaaaaaaaaaaa!

Prachtig weer buiten. Kippies, ga lekker buiten spelen. ‘Nee ik wil familie Lakap kijken op YouTube!’ Nee, ik haat Familie Lakap en Opbokken, het is mooi weer dus ga lekker buiten spelen met kippie nummer whatever. Neeheee dat wil ik niehiehiet ik wil alleen YouTube kijken aaaahhhhh *janken krijsen etc.

Maar je krijgt er zoveel voor terug O+
Tralalalaaa
pi_188573986
Werkelijk alles wat in de convectorput past wordt erin gegooid, van snoeppapiertjes tot biebboeken.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 17:42:17 #228
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188574438
Op dit moet er onderzocht worden of overal waar we heen gaan, wel een wc is..

We gaan naar de Appie, maar dan moet ik plassennnn :{

Mammie, er is hier een wc hè, bij geen reactie mijnerzijds, mammieeeee, ik ga in mijn broek plassennnnn >:)

Mammieeeeeee, gaan we al naar huis, ik moet naar de wccccc }:|

Éénmaal thuis: geintjeeeeee :%

Het enige wat ik denk :|W
Ik vind het allemaal gezeik.. :r
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 22 augustus 2019 @ 19:01:42 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_188575601
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 17:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Op dit moet er onderzocht worden of overal waar we heen gaan, wel een wc is..

We gaan naar de Appie, maar dan moet ik plassennnn :{

Mammie, er is hier een wc hè, bij geen reactie mijnerzijds, mammieeeee, ik ga in mijn broek plassennnnn >:)

Mammieeeeeee, gaan we al naar huis, ik moet naar de wccccc }:|

Éénmaal thuis: geintjeeeeee :%

Het enige wat ik denk :|W
Ik vind het allemaal gezeik.. :r
Ooh, dat zou hier echt héél snel afgelopen zijn :')
Bij geen gehoor ook gewoon een luier aandoen, dat vinden ze dermate gênant dat ze snel stoppen :P
disclaimer
pi_188575834
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 19:53 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja, bij de oudste van bijna 5 gaat het poets en wasritueel nu eindelijk zonder krijsen. Maar ik moet er nog wel bij zitten en handje vasthouden tot ze slaapt ja :') soms zie ik de tijd echt wegtikken en dan huil ik van binnen om al de dingen die ik weer eens niet kon doen die avond _O-

Oh ja, wat ik slecht trek aan mijn zoon is dat ie overal mee smijt op het moment dat ie boos is. Maar dus ook zijn schoenen gerust de plomp in schopt als zn pet verkeerd staat :')
Ik heb dat ook voor kort gedaan, erbij zitten tot ze sliep. Er gingen avonden voorbij dat ik wel een uur aan haar bed zat. Lichtelijk frustrerend. Tegenwoordig zit ik naast haar kamer op de trap en ik hoop steeds verder te kunnen gaan totdat ik haar kan instoppen en slaap lekker kussen en naar beneden kan gaan. Overigens valt ze nu sneller in slaap dan dat ik er echt bij zit :)
pi_188576837
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 19:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb dat ook voor kort gedaan, erbij zitten tot ze sliep. Er gingen avonden voorbij dat ik wel een uur aan haar bed zat. Lichtelijk frustrerend. Tegenwoordig zit ik naast haar kamer op de trap en ik hoop steeds verder te kunnen gaan totdat ik haar kan instoppen en slaap lekker kussen en naar beneden kan gaan. Overigens valt ze nu sneller in slaap dan dat ik er echt bij zit :)
Als ik bij mijn dochter blijf slaapt ze binnen 3 minuten, als ik wegga kan het 3 uur duren. dus ik zit als een bitch iedere avond naast dat bed :{
-nee-
  donderdag 22 augustus 2019 @ 20:09:27 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_188577141
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 19:58 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Als ik bij mijn dochter blijf slaapt ze binnen 3 minuten, als ik wegga kan het 3 uur duren. dus ik zit als een bitch iedere avond naast dat bed :{
Maar da's maar 3 minuten dan :+
disclaimer
pi_188577367
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 19:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb dat ook voor kort gedaan, erbij zitten tot ze sliep. Er gingen avonden voorbij dat ik wel een uur aan haar bed zat. Lichtelijk frustrerend. Tegenwoordig zit ik naast haar kamer op de trap en ik hoop steeds verder te kunnen gaan totdat ik haar kan instoppen en slaap lekker kussen en naar beneden kan gaan. Overigens valt ze nu sneller in slaap dan dat ik er echt bij zit :)
Je kunt intussen toch iets anders gaan doen?
pi_188577527
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 20:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Maar da's maar 3 minuten dan :+
Klopt, stelt niet zo veel voor, vroeger was het terror. :P
-nee-
pi_188577588
Veel herkenbare zaken lees ik.

Wat ik nog mis is het achterlijk vroeg wakker zijn en dan echt echt écht niet meer kunnen slapen.
- dus elke 2 minuten komen melden dat je wakker bent
- luidruchtig spelen of zingen in bed (om 05:30u)
- wanneer je ze ‘s ochtend in het ouderbed laat op voorwaarde dat ze nog even proberen te slapen dan aan 1 stuk door praten en / of constant bewegen
Etc...

Nu zijn het pubers en komen ze hun bed niet uit voor 10 / 11 uur in de ochtend.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_188578500
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 20:29 schreef Sometimes het volgende:
Veel herkenbare zaken lees ik.

Wat ik nog mis is het achterlijk vroeg wakker zijn en dan echt echt écht niet meer kunnen slapen.
- dus elke 2 minuten komen melden dat je wakker bent
- luidruchtig spelen of zingen in bed (om 05:30u)
- wanneer je ze ‘s ochtend in het ouderbed laat op voorwaarde dat ze nog even proberen te slapen dan aan 1 stuk door praten en / of constant bewegen
Etc...

Nu zijn het pubers en komen ze hun bed niet uit voor 10 / 11 uur in de ochtend.
Daar heb ik gelukkig bijna nooit last van.. Maar mijn neefje (kind van mijn zwager en schoonzus) werd de eerste 3 jaar van zijn leven gewoon standaard tussen 4:00 en 4:30 wakker en ging daarna ook echt niet meer slapen, ondertussen is dat verschoven naar 5:00/5:30 (hij wordt over 2 maanden 4).. ze zien nu al op tegen de dag dat de klok weer een uur achteruit gaat, want grote kans dat hij dan dus gewoon weer om 4:00/4:30 wakker wordt..
pi_188580865
Dat ze je tig keer per dag onderbreken.
Tijdens een telefoongesprek, gesprek met iemand in huis, gesprek met je andere kind, als je lekker aan het zingen bent, als je even in jezelf praat.

Echt, zwijg nou even!

Maar wat zijn we trots wanneer ze leren praten. :')

En ohja: als je inmiddels bijna 2 jarige dochter perse bij je wilt drinken nét wanneer je aan tafel zit om te eten.
En ze je stoel dus gewoon wegrolt om plaats te maken. :') }:|
pi_188581717
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:22 schreef vencodark het volgende:
Dat ze je tig keer per dag onderbreken.
Tijdens een telefoongesprek, gesprek met iemand in huis, gesprek met je andere kind, als je lekker aan het zingen bent, als je even in jezelf praat.

Echt, zwijg nou even!

Maar wat zijn we trots wanneer ze leren praten. :')

En ohja: als je inmiddels bijna 2 jarige dochter perse bij je wilt drinken nét wanneer je aan tafel zit om te eten.
En ze je stoel dus gewoon wegrolt om plaats te maken. :') }:|
Beetje offtopic maar waarom geef je nog steeds bv aan je dochter terwijl ze al bijna 2 is? :@ Ik heb zelf ook bv gegeven beide keren, de eerste keer 6 maanden, de tweede keer 'maar' 3 maanden (vanwege o.a. meerdere borstontstekingen, enorme tepelkloven, moest ik stoppen. De lactatiekundige stond versteld dat ik het nog zolang had volgehouden). Maar ik kan me echt niet voorstellen dat je doorgaat met bv op het moment dat je kindje echt helemaal baby af is en begint te lopen etc. :@ Voor mijn gevoel is bv voor babies, maar ben wel benieuwd wat de beweegredenen zijn van andere moeders om juist door te gaan met bv.
pi_188581853
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 23:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Beetje offtopic maar waarom geef je nog steeds bv aan je dochter terwijl ze al bijna 2 is? :@ Ik heb zelf ook bv gegeven beide keren, de eerste keer 6 maanden, de tweede keer 'maar' 3 maanden (vanwege o.a. meerdere borstontstekingen, enorme tepelkloven, moest ik stoppen. De lactatiekundige stond versteld dat ik het nog zolang had volgehouden). Maar ik kan me echt niet voorstellen dat je doorgaat met bv op het moment dat je kindje echt helemaal baby af is en begint te lopen etc. :@ Voor mijn gevoel is bv voor babies, maar ben wel benieuwd wat de beweegredenen zijn van andere moeders om juist door te gaan met bv.
De normale speenleeftijd van een mensenkind ligt tussen de 2 en 7 jaar. Daarnaast wordt door WHO minimaal twee jaar borstvoeding aangeraden.
En borstvoeding is meer dan alleen melk drinken. En zeker niet alleen voor baby’s.
....
Protège moi de mes désirs.
pi_188582563
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 23:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Beetje offtopic maar waarom geef je nog steeds bv aan je dochter terwijl ze al bijna 2 is? :@ Ik heb zelf ook bv gegeven beide keren, de eerste keer 6 maanden, de tweede keer 'maar' 3 maanden (vanwege o.a. meerdere borstontstekingen, enorme tepelkloven, moest ik stoppen. De lactatiekundige stond versteld dat ik het nog zolang had volgehouden). Maar ik kan me echt niet voorstellen dat je doorgaat met bv op het moment dat je kindje echt helemaal baby af is en begint te lopen etc. :@ Voor mijn gevoel is bv voor babies, maar ben wel benieuwd wat de beweegredenen zijn van andere moeders om juist door te gaan met bv.
Mag je vragen hoor!
Ik ben er zo ingerold. Ik gaf mijn zoon ook tot zo’n 6 maanden maar en dat hield vanzelf op.
Bij mijn dochter was ik na de bevalling het eerste half jaar thuis, dus geen haast met afbouwen.
Daarnaast was ze een flesweigeraar dus op een andere manier drinken/melk geven ging nogal lastig. Het was ook niet mijn doel zolang door te gaan. :')
En ik hoopte ergens dat ze sowieso ‘s nachts vanzelf zou gaan doorslapen en de borstvoeding zou stoppen.
Nu is afbouwen lastiger want ze is er zo aangewend dat het nu een kwestie van ‘afleren’ is en dát wilt mevrouwtje natuurlijk niet. :+
Ik vind het niet erg hoor maar soms overdrijft ze nogal. Zoals op die momenten. :)

Daarbij: ik heb totaal geen klachten gehad qua ontstekingen of weinig productie. Ik ben ervoor gemaakt. :P
pi_188582697
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 23:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

De normale speenleeftijd van een mensenkind ligt tussen de 2 en 7 jaar. Daarnaast wordt door WHO minimaal twee jaar borstvoeding aangeraden.
En borstvoeding is meer dan alleen melk drinken. En zeker niet alleen voor baby’s.
....
Dat weet ik ook allemaal, maar ik en eigenlijk alle moeders die ik ken waren er na 6 maanden gewoon echt wel klaar mee en de enkeling die ik ken die er nog wat langer mee doorging, was er op het moment dat het kindje kon lopen ook wel echt klaar mee.

Bovendien is er echt helemaal niks mis met vanaf dag 1 beginnen met flesvoeding. Dus die gezondheidsredenen zijn niet heel erg relevant.. Die verschillen zijn zo minimaal dat ze in feite gewoon verwaarloosbaar zijn.
pi_188582746
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 23:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat weet ik ook allemaal, maar ik en eigenlijk alle moeders die ik ken waren er na 6 maanden gewoon echt wel klaar mee en de enkeling die ik ken die er nog wat langer mee doorging, was er op het moment dat het kindje kon lopen ook wel echt klaar mee.

Bovendien is er echt helemaal niks mis met vanaf dag 1 beginnen met flesvoeding. Dus die gezondheidsredenen zijn niet heel erg relevant.. Die verschillen zijn zo minimaal dat ze in feite gewoon verwaarloosbaar zijn.
Kinderen worden inderdaad ook prima groot met fv en qua hechting zullen ze het net zo goed doen.
Ik heb gekozen voor bv vanwege geldbesparing op fv en geen gedoe met flesjes maken etc.
Ik vind het heerlijk die nabijheid maar ik ben niet zo’n moeder die overal hamert op bv.
Ieder z’n meug en voorkeuren. :)

Anyway: nu is het precies zo’n fase waar dochterlief bijna niet bij mijn borsten weg te slaan is en dat is weer een beetje too much op deze leeftijd. Had ik niet zo voorzien! :')
pi_188582791
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 23:45 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mag je vragen hoor!
Ik ben er zo ingerold. Ik gaf mijn zoon ook tot zo’n 6 maanden maar en dat hield vanzelf op.
Bij mijn dochter was ik na de bevalling het eerste half jaar thuis, dus geen haast met afbouwen.
Daarnaast was ze een flesweigeraar dus op een andere manier drinken/melk geven ging nogal lastig. Het was ook niet mijn doel zolang door te gaan. :')
En ik hoopte ergens dat ze sowieso ‘s nachts vanzelf zou gaan doorslapen en de borstvoeding zou stoppen.
Nu is afbouwen lastiger want ze is er zo aangewend dat het nu een kwestie van ‘afleren’ is en dát wilt mevrouwtje natuurlijk niet. :+
Ik vind het niet erg hoor maar soms overdrijft ze nogal. Zoals op die momenten. :)

Daarbij: ik heb totaal geen klachten gehad qua ontstekingen of weinig productie. Ik ben ervoor gemaakt. :P
Bedankt voor je reactie! :)

Soms lopen dingen inderdaad gewoon zo.. Op een gegeven moment is het zo'n routine geworden en dat is enorm moeilijk om te doorbreken.. Is hier ook enorm herkenbaar. Mijn jongste viel alleen met een flesmelk in bed in slaap.. regelmatig 2/3 flessen als ze naar bed ging en als ze dan 's avonds/'s nachts wakker werd weer een fles.. En dan zeer regelmatig 's ochtends een zeiknat bed want veel drinken=veel plassen en dat konden de luiers niet aan.. Gelukkig kwam er een dag dat ze zei, ik wil geen fles meer want dan moet ik plassen en dan is mijn bed nat (toen was ze om en nabij 3 jaar)..
pi_188582828
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 23:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kinderen worden inderdaad ook prima groot met fv en qua hechting zullen ze het net zo goed doen.
Ik heb gekozen voor bv vanwege geldbesparing op fv en geen gedoe met flesjes maken etc.
Ik vind het heerlijk die nabijheid maar ik ben niet zo’n moeder die overal hamert op bv.
Ieder z’n meug en voorkeuren. :)

Anyway: nu is het precies zo’n fase waar dochterlief bijna niet bij mijn borsten weg te slaan is en dat is weer een beetje too much op deze leeftijd. Had ik niet zo voorzien! :')
Dat was absoluut niet tegen jou gericht!

Ik heb zelf ook bv gegeven. Ik sta er net zo in als jij. :)
pi_188582848
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 00:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat was absoluut niet tegen jou gericht!

Ik heb zelf ook bv gegeven. Ik sta er net zo in als jij. :)
Weet ik toch. :)
pi_188582863
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 00:02 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! :)

Soms lopen dingen inderdaad gewoon zo.. Op een gegeven moment is het zo'n routine geworden en dat is enorm moeilijk om te doorbreken.. Is hier ook enorm herkenbaar. Mijn jongste viel alleen met een flesmelk in bed in slaap.. regelmatig 2/3 flessen als ze naar bed ging en als ze dan 's avonds/'s nachts wakker werd weer een fles.. En dan zeer regelmatig 's ochtends een zeiknat bed want veel drinken=veel plassen en dat konden de luiers niet aan.. Gelukkig kwam er een dag dat ze zei, ik wil geen fles meer want dan moet ik plassen en dan is mijn bed nat (toen was ze om en nabij 3 jaar)..
Ik ben dus die fles bij mijn dochter. :+
pi_188583031
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 00:06 schreef vencodark het volgende:

[..]

Weet ik toch. :)
:)

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 00:07 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ben dus die fles bij mijn dochter. :+
Ik snap je :)

Kan me voorstellen dat je er af en toe hoorndol van wordt.. 😅
pi_188584163
Dat ze op de meest onhandige momenten ziek zijn. :@
Sneu voor hen maar soms ook wel een beetje voor jezelf. :')
pi_188584307
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 21:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Daar heb ik gelukkig bijna nooit last van.. Maar mijn neefje (kind van mijn zwager en schoonzus) werd de eerste 3 jaar van zijn leven gewoon standaard tussen 4:00 en 4:30 wakker en ging daarna ook echt niet meer slapen, ondertussen is dat verschoven naar 5:00/5:30 (hij wordt over 2 maanden 4).. ze zien nu al op tegen de dag dat de klok weer een uur achteruit gaat, want grote kans dat hij dan dus gewoon weer om 4:00/4:30 wakker wordt..
En hoe laat gaat de kleine dan naar bed?
pi_188587698
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 08:18 schreef Apekoek het volgende:

[..]

En hoe laat gaat de kleine dan naar bed?
8uur ofzo.. maar maakt echt niet uit hoe laat je hem naar bed brengt, hij is gewoon standaard om dezelfde tijd wakker.. Ze hebben hem echt weken achter elkaar veel later naar bed gebracht maar hielp helemaal niks..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')