quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 15:48 schreef Stormqueen het volgende:[..]
Ik zou in dat geval gewoon een extra zware bouncy bank neerzetten en mijn nederlaag accepteren

Wat hier overigens heel prima helpt tegen het bankspringen is een alternatief bieden. Ze maken hier hele constructies van zitzakken, matraskussens en speelmatten waar naar hartelust op gesprongen en geploft kan worden!
Dit idd
@TolstoiFan wat mij ook wel helpt is om te bedenken of ik iets niet goed vind, omdat het voor míj niet goed voelt of omdat het idee is ontstaan dat het niet "hoort".
Vind je het zelf echt vervelend dat het tandenpoetsritueel veranderd, of wil je het niet omdat je denkt dat hij grenzen aan het verleggen is en je daar iets mee "hoort" te doen.
Bij de oudste veranderde het tanden poetsen ook elke keer. Wat eerst een tijdje werkte om zonder drama te poetsen, werkte op gegeven moment niet meer en verzonnen we iets anders. Ik probeerde er altijd een spelletje van te maken, bijvoorbeeld 'beestjes' wegpoetsen (en dat werden dan leeuwen en giraffen enzo, tot groot vermaak van peuter). En als de grap er af was, verzonnen we weer iets nieuws.
Bij Fee is het niet zo nodig. Ze is er geen fan van en probeert er ook onderuit te komen, maar ze maakt er minder drama van dan de oudste destijds. Bij haar kan ik uitleggen dat het belangrijk is, dat anders haar tandjes stuk gaan enzo. En soms werkt helemaal niks (meestal als ze te moe is), dan is het ff snel en de volgende dag weer extra goed.
Wij poetsen ook electrische trouwens.
Maar ik heb iig bij de oudste ervaren dat als ik iets wilde doen of laten omdat ik dacht dat dat 'moest', dat het dan voor niemand leuk was. Voor mij niet omdat ik er eigenlijk helemaal niet achter stond en voor haar niet omdat zij dat ook ongetwijfeld voelde.
Bij haar blijven tot ze sliep bijvoorbeeld. Iedereen vertelde me (ongevraagd) dat ik dat niet moest doen, dat ze nooit alleen leerde slapen dan. Ze is nu 6 en kan het prima. Zonder dat we het vanuit beide partijen hebben hoeven forceren.
En er zijn echt wel dingen geweest die ik veranderd heb omdat het voor mij niet meer te doen was, maar in mijn ervaring is dat anders omdat je er dan gevoelsmatig ook echt achter staat.
Ik denk dat ik het een beetje zoals Q doe, principeloos

en wat meer op gevoel. En los laten wat zou moeten of zou horen, maar meer kijken naar wat we nodig hebben en wat werkt voor óns.