abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188948121
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:46 schreef baskick het volgende:
Klinkt niet alsof je er veel plezier aan beleeft. Is het voor jou tijdelijk?
Ik schets hierbij even het meest negatieve beeld. Verder ben ik sowieso altijd skeptisch / beetje zwartkijker. Ben er dus wel blij mee. Het is vooralsnog een van de beste baantjes die ik heb gehad.

Voor de toekomst hoop ik nog wel iets anders te gaan doen. Ik verwacht ook dat zelfrijdende trucks en een eventuele nieuwe economische crisis roet in het eten kunnen gooien.
  maandag 16 september 2019 @ 09:43:56 #52
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_188969927
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:50 schreef tstile het volgende:

[..]

Ik schets hierbij even het meest negatieve beeld. Verder ben ik sowieso altijd skeptisch / beetje zwartkijker. Ben er dus wel blij mee. Het is vooralsnog een van de beste baantjes die ik heb gehad.

Voor de toekomst hoop ik nog wel iets anders te gaan doen. Ik verwacht ook dat zelfrijdende trucks en een eventuele nieuwe economische crisis roet in het eten kunnen gooien.
Waarom zoek je er niet iets part- time bij? 4 vrije dagen.. Of je moet het makkelijk redden, dat kan ook natuurlijk.
pi_188977041
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
Nadeel is het totale gebrek aan veiligheid. Een bedrijfsongeval ligt altijd op de loer omdat de klanten niet veilig lossen volgens de regels.
Werkdagen van meer dan 10 uur achter het stuur klinken ook niet echt veilig.
pi_188977217
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport en logistiek
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur
03: Opleiding: groot rijbewijs
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week dat je werkt: 32 (en soms wat overuren)
06: Aantal vakantiedagen: geen idee
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1780
09: Netto maand salaris: 1700 incl 100 'koffiegeld / verblijfskostenvergoeding' en incl. overuren
10: Overuren betaald: 130%
11: Werkervaring: +3
12: Goodies: geel hesje
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: heel matig. Evt specialiseren in gevaarlijke stoffen, hijskraan, levensmiddelen etc.

Het salaris is ver beneden modaal en zal ook niet veel beter worden. Wel is het 'redelijk' werk. Voordelen; geen baas die steeds over je schouder meekijken. Veel vrijheid. In alle rust je werk kunnen doen. Gewoon lekker rijden zonder gezeik.

De onbelaste verblijfskostenvergoeding geven toch een klein beetje erkenning/compensatie voor de eenzame en afwijkende levensstijl. Zo slaap ik af en toe op een verlaten industrieterrein waarbij ik m'n behoefte 's nachts op 2 meter van de truck in de berm doe. Dusja, dan sta ik daar op m'n blote voeten op het asfalt te pissen in de berm, hopen dat er niet teveel tegen m'n schenen spetterd...;( Wakker wordt gemaakt door een beveiligingsbedrijf die vriendelijk verzoekt om op te rotten. etc. De vrije avond moet ik doorbrengen in een stadje waar ik niemand ken etc. Het is geen baan maar het is een manier van leven. Je moet er tegen kunnen dat je een beetje een paria bent. De maatschappij wil wel de spullen die je komt brengen maar verder zien ze je liever niet. Het ligt aan jezelf om het mooie in dingen te zien. Zo zie ik het vaak als een betaalde mini-vakantie.

Dankzij de lange werkdagen kan ik 32 uur maken in 3 dagen. Dus elke week 4 dagen weekend en toch 1700 schoon op de bank voor lbo-niveau werk. Als carriere zal ik het niemand aanraden maar om voor het moment de kost te verdienen is het wel oke.

Nadeel is het totale gebrek aan veiligheid. Een bedrijfsongeval ligt altijd op de loer omdat de klanten niet veilig lossen volgens de regels.
Bruto is je salaris ver onder modaal, maar netto helemaal niet hoor, (door allerlei vergoedingen/onkosten).

Als ik alleen was en rijden in een truck leuk zou vinden kriskras door Europa zou ik het wel een toffe baan vinden.
Nachten die je in je cabine rond brengt is toch wel iets avontuurlijks :P
pi_188978326
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
Je moet er tegen kunnen dat je een beetje een paria bent. De maatschappij wil wel de spullen die je komt brengen maar verder zien ze je liever niet.
Niet voor iedereen. Ik heb diep respect voor het werk van de (internationale) chauffeur. Er zit heus weleens een enkele idioot bij, maar dat heb je in elke beroepsgroep.

Veiligheid bij laden en lossen heb je voor een groot deel zelf in de hand. Risico's zijn niet sec het laden en lossen of het vele rijden, maar de druk door te krappe routeschema's. Dit 'dwingt' chauffeurs tot onhandige beslissingen. Van mij mag transport stukken duurder worden, verdisconteerd in de kostprijs van hetgeen getransporteerd wordt. Kan er wat op jullie loonstrookje bij. ;)
pi_188979063
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2019 19:05 schreef YebCar het volgende:

[..]

Bruto is je salaris ver onder modaal, maar netto helemaal niet hoor, (door allerlei vergoedingen/onkosten).

Als ik alleen was en rijden in een truck leuk zou vinden kriskras door Europa zou ik het wel een toffe baan vinden.
Nachten die je in je cabine rond brengt is toch wel iets avontuurlijks :P
Op nettoloon krijg je alleen geen hypotheek
pi_188985087
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Op nettoloon krijg je alleen geen hypotheek
Met dit (bruto)salaris moet je m.i. ook helemaal geen hypotheek willen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 08:31:19 #58
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188985221
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Met dit (bruto)salaris moet je m.i. ook helemaal geen hypotheek willen.
In het verleden kon dat nog. Uit persoonlijke ervaring. Geloof dat ik zo’n 400/450 betaalde. Kon prima. Goedkoper dan huren.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 17 september 2019 @ 09:05:53 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188985580
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 18:53 schreef t-star het volgende:

[..]

Werkdagen van meer dan 10 uur achter het stuur klinken ook niet echt veilig.
Hij stuurt niet de hele dag.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188985829
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:31 schreef Renesite het volgende:

[..]

In het verleden kon dat nog. Uit persoonlijke ervaring. Geloof dat ik zo’n 400/450 betaalde. Kon prima. Goedkoper dan huren.
Ja, het kon wel, en zal ook betaalbaar(der) zijn geweest, maar de verhouding tussen inkomen en schuld blijft naar mijn mening fors. Met zo'n inkomen zal de buffer (in z'n algemeenheid) ook niet heel hoog zijn noch snel groeien (onderhoud). Beetje tegenslag kan dan al snel voor problemen zorgen. Maar goed, eigenlijk teveel offtopic voor hier.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189025079
01: Bedrijfstak: Retail (Supply Chain)
02: Functie: Data Analyst
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 37
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3.050 (exclusief vakantie toeslag)
09: Netto maand salaris: 2.280
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: < 1 jaar
12: Goodies: Telefoon, laptop, 100% reiskosten vergoeding, variabele bonus (gegarandeerd 5% oplopend tot 10%), volledige vergoeding sportschool, personeelskorting.
13: Tevreden?: Redelijk, doe redelijk veel zaken buiten functie omschrijving om dus salaris niet echt tevreden mee. Buiten dat om super tevreden, veel dagen vrij, geen lange dagen en goede sfeer.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Beperkt, vrij platte organisatie waar management posities binnen de afdeling bezet zijn door collega's die al 10-30 jaar op dezelfde plek zitten. Buiten supply chain afdeling wel, maar hart ligt toch echt wel bij supply chain.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_189052144
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 18:53 schreef t-star het volgende:

[..]

Werkdagen van meer dan 10 uur achter het stuur klinken ook niet echt veilig.
Meer dan 10 uur rijtijd is formeel niet toegestaan, maar diensten van meer dan 10 uur zijn in het transport toch wel de norm en zijn ook toegestaan volgens de rijtijdenwet (3x per week max 15 uur en 3x per week max 13 uur). Ik zit al al 11 jaar op de bok, maak gemiddeld diensten van 13 a 14 uur, met uitschieters richting de 16 a 17 uur. In de crisisjaren mocht je daar bij je werkgever niet over beginnen, want dan was je een slappeling en moest je maar ander werk zoeken (voor jou 10 anderen), nu kun je daar nog steeds niet over beginnen, omdat transportfirma's momenteel omkomen in het werk. Ik heb voor mezelf er al bij neergelegd dat dat niet meer zal veranderen. Ik heb gelukkig wel de afspraak met mijn werkgever kunnen maken dat ik nog maar 4 dagen werk, waarin ik op 50 tot 55 uur per week uit kom.

[ Bericht 0% gewijzigd door j669 op 21-09-2019 10:46:48 ]
Miata is always the answer
pi_189052198
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2019 19:05 schreef YebCar het volgende:

[..]

Bruto is je salaris ver onder modaal, maar netto helemaal niet hoor, (door allerlei vergoedingen/onkosten).

Als ik alleen was en rijden in een truck leuk zou vinden kriskras door Europa zou ik het wel een toffe baan vinden.
Nachten die je in je cabine rond brengt is toch wel iets avontuurlijks :P
Onkostenvergoedingen horen niet bij het netto salaris.

En in de praktijk haakt een groot deel van de nieuwe lichting jonge chauffeurs na hooguit een paar jaar al af. Ja, je maakt vaak een hoop avonturen mee, maar het vak brengt ook vaak meer stress met zich mee dan je lief is door medeweggebruikers, planners en klanten die soms het onmogelijke van je verlangen. Niet iedereen is daar tegen bestand.

[ Bericht 2% gewijzigd door j669 op 21-09-2019 10:51:52 ]
Miata is always the answer
pi_189052310
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:09 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Veiligheid bij laden en lossen heb je voor een groot deel zelf in de hand.
Medeweggebruikers heb je tijdens het laden en lossen niet in de hand. Ook als je slecht of ongeschikt materieel mee krijgt (te grote vrachtwagen om bij de klant te komen, geen elektrische pompwagen, versleten pompwagen, geen spanbalken of spanbanden, laadklep te klein of kapot, noem maar op) heb je dat zelf op dat moment niet in de hand.
Miata is always the answer
pi_189127017
01: Bedrijfstak: manufacturing
02: Functie: systeemontwikkelaar
03: Opleiding: relevante HBO bsc, WO msc en diverse cursussen
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 4800 (inclusief vakantie toeslag)
09: Netto maand salaris: 3000
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 5/6 jaar (parttime en fulltime afgewisseld)
12: Goodies: reiskostenvergoeding enz.
13: Tevreden?: Ja, interessant werk en niet stressvol. Ook buiten de randstad, wat mij betreft een multiplier in salaris gezien ik veel minder kwijt ben aan woonlasten :)
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja, wel afhankelijk van eigen initiatief.

[ Bericht 5% gewijzigd door Joppiez op 26-09-2019 12:05:40 ]
  zondag 29 september 2019 @ 10:42:55 #66
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_189171343
01: Bedrijfstak: Bouw en Infra
02: Functie: ‘Adviseur’ innovatie/digitalisering (komt eigenlijk neer op het adviseren, (bege)leiden en implementeren van diverse digitaliseringstrajecten)
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 39
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30. In principe krijg ik 30 standaard vakantiedagen, maar ook nog 13 extra dagen waarvan er één in elke salarisperiode wordt uitbetaald. Als ik die dagen opneem krijg ik dus een dag geen salaris (omdat ze al in je salaris zijn verwerkt). Aangezien ik niet meer dan 30 dagen nodig heb is het effectief gewoon meer salaris.
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ¤4.820 (inc. de extra ‘vrije dag’)
09: Netto maand salaris: ¤2.820
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: lease-auto, zeer uitgebreide lunch voor ¤2, (relatief) veel flexibiliteit en < 2km woon-werk :+
13: Tevreden?: Zeker, ik ben vrij laat aan mijn werkende leven begonnen dus qua salaris loop ik wellicht iets achter, maar ik klaag niet. De onderwerpen waar ik aan mag werken vind ik leuk en gaan in de toekomst alleen maar belangrijker worden binnen ons concern. Verder goede sfeer en geen ongezond hoge werkdruk.
14: (Door)Groei mogelijkheden: binnen de organisatie zijn veel mogelijkheden. Misschien niet direct bij het huidige bedrijf, maar wel bij andere zusterbedrijven van het concern.
pi_189178619
01: Bedrijfstak: Ingenieursbureau
02: Functie: Adviseur verkeer en vervoer
03: Opleiding: Civiele techniek (WO)
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3750
09: Netto maand salaris: 2600
10: Overuren betaald: Tijd voor tijd
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: Laptop, winstuitkering, reiskostenvergoeding
13: Tevreden?: Zeker
14: (Door)Groei mogelijkheden: Komende jaren voldoende mogelijkheden hiervoor

[ Bericht 2% gewijzigd door Minishcap op 29-09-2019 16:53:11 ]
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:59:18 #68
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189233294
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport en logistiek
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur
03: Opleiding: groot rijbewijs
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week dat je werkt: 32 (en soms wat overuren)
06: Aantal vakantiedagen: geen idee
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1780
09: Netto maand salaris: 1700 incl 100 'koffiegeld / verblijfskostenvergoeding' en incl. overuren
10: Overuren betaald: 130%
11: Werkervaring: +3
12: Goodies: geel hesje
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: heel matig. Evt specialiseren in gevaarlijke stoffen, hijskraan, levensmiddelen etc.

Het salaris is ver beneden modaal en zal ook niet veel beter worden. Wel is het 'redelijk' werk. Voordelen; geen baas die steeds over je schouder meekijken. Veel vrijheid. In alle rust je werk kunnen doen. Gewoon lekker rijden zonder gezeik.

De onbelaste verblijfskostenvergoeding geven toch een klein beetje erkenning/compensatie voor de eenzame en afwijkende levensstijl. Zo slaap ik af en toe op een verlaten industrieterrein waarbij ik m'n behoefte 's nachts op 2 meter van de truck in de berm doe. Dusja, dan sta ik daar op m'n blote voeten op het asfalt te pissen in de berm, hopen dat er niet teveel tegen m'n schenen spetterd...;( Wakker wordt gemaakt door een beveiligingsbedrijf die vriendelijk verzoekt om op te rotten. etc. De vrije avond moet ik doorbrengen in een stadje waar ik niemand ken etc. Het is geen baan maar het is een manier van leven. Je moet er tegen kunnen dat je een beetje een paria bent. De maatschappij wil wel de spullen die je komt brengen maar verder zien ze je liever niet. Het ligt aan jezelf om het mooie in dingen te zien. Zo zie ik het vaak als een betaalde mini-vakantie.

Dankzij de lange werkdagen kan ik 32 uur maken in 3 dagen. Dus elke week 4 dagen weekend en toch 1700 schoon op de bank voor lbo-niveau werk. Als carriere zal ik het niemand aanraden maar om voor het moment de kost te verdienen is het wel oke.

Nadeel is het totale gebrek aan veiligheid. Een bedrijfsongeval ligt altijd op de loer omdat de klanten niet veilig lossen volgens de regels.
Ik ken iemand die exact hetzelfde werk als jij doet (internationaal chauffeur) maar die verdiend toch wel en stuk meer bruto. Het kan zijn dat hij 40 uur werk ipv 32 uur. Al vind ik het verschil dan nog erg groot.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 21:16:37 #69
257132 crew  Awsom
pi_189233921
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:59 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik ken iemand die exact hetzelfde werk als jij doet (internationaal chauffeur) maar die verdiend toch wel en stuk meer bruto. Het kan zijn dat hij 40 uur werk ipv 32 uur. Al vind ik het verschil dan nog erg groot.
Die maakt waarschijnlijk ook twee keer zoveel uur. Een chauffeur moet het eigenlijk hebben van zijn betaalde overuren. Dan verdien je best aardig (maar je hebt maar 1,5 dag weekend).
  donderdag 3 oktober 2019 @ 11:54:14 #70
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189243165
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 13:41:31 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189245093
Is dat wat wlke makelaar een beetje kan verdienen? Dit is toch niet wat een ‘simpele’ makelaar bij een standaard kantoor verdiend? Anders heb ik een ander beeld :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189245582
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:54 schreef Sunri5e het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan je niet doorgroeien naar partner van een kantoor of een eigen kantoor beginnen? Dan moet je wel een stuk meer kunnen verdienen.

En in welke regio ben je makelaar?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2019 14:15:37 ]
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:52:21 #73
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_189246190
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:41 schreef Renesite het volgende:
Is dat wat wlke makelaar een beetje kan verdienen? Dit is toch niet wat een ‘simpele’ makelaar bij een standaard kantoor verdiend? Anders heb ik een ander beeld :)
Volgens mij is het een beetje het middenveld voor woningmakelaars.
Je hebt natuurlijk lokale makelaars, in loondienst, in een krimpregio die een stuk minder ontvangen, maar in het hogere segment of de gewildere regio's heb je ook voldoende woningmakelaars die dit x2 bijeen kunnen sprokkelen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:20:48 #74
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189246616
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:41 schreef Renesite het volgende:
Is dat wat wlke makelaar een beetje kan verdienen? Dit is toch niet wat een ‘simpele’ makelaar bij een standaard kantoor verdiend? Anders heb ik een ander beeld :)
Ik denk dat ik vrij hoog zit ten opzichte van collega's bij andere kantoren. Echter ben ik niet het type "gladjakker" dat verhaaltjes ophangt tijdens een bezichtiging of alleen over een woning kan vertellen wat de slaapkamer of keuken is. Te laat bij een bezichtiging komen en dat soort dingen zal mij nooit gebeuren. Zowel kopers als verkopers zijn altijd uiterst tevreden en ik krijg vaak van kijkers de terugkoppeling na de bezichtingen dat het een verademing was om met mij door een woning heen te lopen ik vergelijking met andere makelaars. Door deze werkwijze krijgen we juist ook erg vaak woningen in de verkoop van kijkers die ook graag willen dat wij geïnteresseerden op dezelfde manier door hun woning rondleiden. Wij draaien als kantoor puur op naam en maken ook nagenoeg geen reclame.
pi_189246878
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:20 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik denk dat ik vrij hoog zit ten opzichte van collega's bij andere kantoren. Echter ben ik niet het type "gladjakker" dat verhaaltjes ophangt tijdens een bezichtiging of alleen over een woning kan vertellen wat de slaapkamer of keuken is. Te laat bij een bezichtiging komen en dat soort dingen zal mij nooit gebeuren. Zowel kopers als verkopers zijn altijd uiterst tevreden en ik krijg vaak van kijkers de terugkoppeling na de bezichtingen dat het een verademing was om met mij door een woning heen te lopen ik vergelijking met andere makelaars. Door deze werkwijze krijgen we juist ook erg vaak woningen in de verkoop van kijkers die ook graag willen dat wij geïnteresseerden op dezelfde manier door hun woning rondleiden. Wij draaien als kantoor puur op naam en maken ook nagenoeg geen reclame.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:15 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Kan je niet doorgroeien naar partner van een kantoor of een eigen kantoor beginnen? Dan moet je wel een stuk meer kunnen verdienen.

En in welke regio ben je makelaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')