Ik schets hierbij even het meest negatieve beeld. Verder ben ik sowieso altijd skeptisch / beetje zwartkijker. Ben er dus wel blij mee. Het is vooralsnog een van de beste baantjes die ik heb gehad.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:46 schreef baskick het volgende:
Klinkt niet alsof je er veel plezier aan beleeft. Is het voor jou tijdelijk?
Waarom zoek je er niet iets part- time bij? 4 vrije dagen.. Of je moet het makkelijk redden, dat kan ook natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:50 schreef tstile het volgende:
[..]
Ik schets hierbij even het meest negatieve beeld. Verder ben ik sowieso altijd skeptisch / beetje zwartkijker. Ben er dus wel blij mee. Het is vooralsnog een van de beste baantjes die ik heb gehad.
Voor de toekomst hoop ik nog wel iets anders te gaan doen. Ik verwacht ook dat zelfrijdende trucks en een eventuele nieuwe economische crisis roet in het eten kunnen gooien.
Werkdagen van meer dan 10 uur achter het stuur klinken ook niet echt veilig.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
Nadeel is het totale gebrek aan veiligheid. Een bedrijfsongeval ligt altijd op de loer omdat de klanten niet veilig lossen volgens de regels.
Bruto is je salaris ver onder modaal, maar netto helemaal niet hoor, (door allerlei vergoedingen/onkosten).quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport en logistiek
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur
03: Opleiding: groot rijbewijs
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week dat je werkt: 32 (en soms wat overuren)
06: Aantal vakantiedagen: geen idee
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1780
09: Netto maand salaris: 1700 incl 100 'koffiegeld / verblijfskostenvergoeding' en incl. overuren
10: Overuren betaald: 130%
11: Werkervaring: +3
12: Goodies: geel hesje
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: heel matig. Evt specialiseren in gevaarlijke stoffen, hijskraan, levensmiddelen etc.
Het salaris is ver beneden modaal en zal ook niet veel beter worden. Wel is het 'redelijk' werk. Voordelen; geen baas die steeds over je schouder meekijken. Veel vrijheid. In alle rust je werk kunnen doen. Gewoon lekker rijden zonder gezeik.
De onbelaste verblijfskostenvergoeding geven toch een klein beetje erkenning/compensatie voor de eenzame en afwijkende levensstijl. Zo slaap ik af en toe op een verlaten industrieterrein waarbij ik m'n behoefte 's nachts op 2 meter van de truck in de berm doe. Dusja, dan sta ik daar op m'n blote voeten op het asfalt te pissen in de berm, hopen dat er niet teveel tegen m'n schenen spetterd...;( Wakker wordt gemaakt door een beveiligingsbedrijf die vriendelijk verzoekt om op te rotten. etc. De vrije avond moet ik doorbrengen in een stadje waar ik niemand ken etc. Het is geen baan maar het is een manier van leven. Je moet er tegen kunnen dat je een beetje een paria bent. De maatschappij wil wel de spullen die je komt brengen maar verder zien ze je liever niet. Het ligt aan jezelf om het mooie in dingen te zien. Zo zie ik het vaak als een betaalde mini-vakantie.
Dankzij de lange werkdagen kan ik 32 uur maken in 3 dagen. Dus elke week 4 dagen weekend en toch 1700 schoon op de bank voor lbo-niveau werk. Als carriere zal ik het niemand aanraden maar om voor het moment de kost te verdienen is het wel oke.
Nadeel is het totale gebrek aan veiligheid. Een bedrijfsongeval ligt altijd op de loer omdat de klanten niet veilig lossen volgens de regels.
Niet voor iedereen. Ik heb diep respect voor het werk van de (internationale) chauffeur. Er zit heus weleens een enkele idioot bij, maar dat heb je in elke beroepsgroep.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
Je moet er tegen kunnen dat je een beetje een paria bent. De maatschappij wil wel de spullen die je komt brengen maar verder zien ze je liever niet.
Op nettoloon krijg je alleen geen hypotheekquote:Op maandag 16 september 2019 19:05 schreef YebCar het volgende:
[..]
Bruto is je salaris ver onder modaal, maar netto helemaal niet hoor, (door allerlei vergoedingen/onkosten).
Als ik alleen was en rijden in een truck leuk zou vinden kriskras door Europa zou ik het wel een toffe baan vinden.
Nachten die je in je cabine rond brengt is toch wel iets avontuurlijks
Met dit (bruto)salaris moet je m.i. ook helemaal geen hypotheek willen.quote:Op maandag 16 september 2019 20:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Op nettoloon krijg je alleen geen hypotheek
In het verleden kon dat nog. Uit persoonlijke ervaring. Geloof dat ik zo’n 400/450 betaalde. Kon prima. Goedkoper dan huren.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Met dit (bruto)salaris moet je m.i. ook helemaal geen hypotheek willen.
Hij stuurt niet de hele dag.quote:Op maandag 16 september 2019 18:53 schreef t-star het volgende:
[..]
Werkdagen van meer dan 10 uur achter het stuur klinken ook niet echt veilig.
Ja, het kon wel, en zal ook betaalbaar(der) zijn geweest, maar de verhouding tussen inkomen en schuld blijft naar mijn mening fors. Met zo'n inkomen zal de buffer (in z'n algemeenheid) ook niet heel hoog zijn noch snel groeien (onderhoud). Beetje tegenslag kan dan al snel voor problemen zorgen. Maar goed, eigenlijk teveel offtopic voor hier.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:31 schreef Renesite het volgende:
[..]
In het verleden kon dat nog. Uit persoonlijke ervaring. Geloof dat ik zo’n 400/450 betaalde. Kon prima. Goedkoper dan huren.
Meer dan 10 uur rijtijd is formeel niet toegestaan, maar diensten van meer dan 10 uur zijn in het transport toch wel de norm en zijn ook toegestaan volgens de rijtijdenwet (3x per week max 15 uur en 3x per week max 13 uur). Ik zit al al 11 jaar op de bok, maak gemiddeld diensten van 13 a 14 uur, met uitschieters richting de 16 a 17 uur. In de crisisjaren mocht je daar bij je werkgever niet over beginnen, want dan was je een slappeling en moest je maar ander werk zoeken (voor jou 10 anderen), nu kun je daar nog steeds niet over beginnen, omdat transportfirma's momenteel omkomen in het werk. Ik heb voor mezelf er al bij neergelegd dat dat niet meer zal veranderen. Ik heb gelukkig wel de afspraak met mijn werkgever kunnen maken dat ik nog maar 4 dagen werk, waarin ik op 50 tot 55 uur per week uit kom.quote:Op maandag 16 september 2019 18:53 schreef t-star het volgende:
[..]
Werkdagen van meer dan 10 uur achter het stuur klinken ook niet echt veilig.
Onkostenvergoedingen horen niet bij het netto salaris.quote:Op maandag 16 september 2019 19:05 schreef YebCar het volgende:
[..]
Bruto is je salaris ver onder modaal, maar netto helemaal niet hoor, (door allerlei vergoedingen/onkosten).
Als ik alleen was en rijden in een truck leuk zou vinden kriskras door Europa zou ik het wel een toffe baan vinden.
Nachten die je in je cabine rond brengt is toch wel iets avontuurlijks
Medeweggebruikers heb je tijdens het laden en lossen niet in de hand. Ook als je slecht of ongeschikt materieel mee krijgt (te grote vrachtwagen om bij de klant te komen, geen elektrische pompwagen, versleten pompwagen, geen spanbalken of spanbanden, laadklep te klein of kapot, noem maar op) heb je dat zelf op dat moment niet in de hand.quote:Op maandag 16 september 2019 20:09 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Veiligheid bij laden en lossen heb je voor een groot deel zelf in de hand.
Ik ken iemand die exact hetzelfde werk als jij doet (internationaal chauffeur) maar die verdiend toch wel en stuk meer bruto. Het kan zijn dat hij 40 uur werk ipv 32 uur. Al vind ik het verschil dan nog erg groot.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport en logistiek
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur
03: Opleiding: groot rijbewijs
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week dat je werkt: 32 (en soms wat overuren)
06: Aantal vakantiedagen: geen idee
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1780
09: Netto maand salaris: 1700 incl 100 'koffiegeld / verblijfskostenvergoeding' en incl. overuren
10: Overuren betaald: 130%
11: Werkervaring: +3
12: Goodies: geel hesje
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: heel matig. Evt specialiseren in gevaarlijke stoffen, hijskraan, levensmiddelen etc.
Het salaris is ver beneden modaal en zal ook niet veel beter worden. Wel is het 'redelijk' werk. Voordelen; geen baas die steeds over je schouder meekijken. Veel vrijheid. In alle rust je werk kunnen doen. Gewoon lekker rijden zonder gezeik.
De onbelaste verblijfskostenvergoeding geven toch een klein beetje erkenning/compensatie voor de eenzame en afwijkende levensstijl. Zo slaap ik af en toe op een verlaten industrieterrein waarbij ik m'n behoefte 's nachts op 2 meter van de truck in de berm doe. Dusja, dan sta ik daar op m'n blote voeten op het asfalt te pissen in de berm, hopen dat er niet teveel tegen m'n schenen spetterd...;( Wakker wordt gemaakt door een beveiligingsbedrijf die vriendelijk verzoekt om op te rotten. etc. De vrije avond moet ik doorbrengen in een stadje waar ik niemand ken etc. Het is geen baan maar het is een manier van leven. Je moet er tegen kunnen dat je een beetje een paria bent. De maatschappij wil wel de spullen die je komt brengen maar verder zien ze je liever niet. Het ligt aan jezelf om het mooie in dingen te zien. Zo zie ik het vaak als een betaalde mini-vakantie.
Dankzij de lange werkdagen kan ik 32 uur maken in 3 dagen. Dus elke week 4 dagen weekend en toch 1700 schoon op de bank voor lbo-niveau werk. Als carriere zal ik het niemand aanraden maar om voor het moment de kost te verdienen is het wel oke.
Nadeel is het totale gebrek aan veiligheid. Een bedrijfsongeval ligt altijd op de loer omdat de klanten niet veilig lossen volgens de regels.
Die maakt waarschijnlijk ook twee keer zoveel uur. Een chauffeur moet het eigenlijk hebben van zijn betaalde overuren. Dan verdien je best aardig (maar je hebt maar 1,5 dag weekend).quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:59 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik ken iemand die exact hetzelfde werk als jij doet (internationaal chauffeur) maar die verdiend toch wel en stuk meer bruto. Het kan zijn dat hij 40 uur werk ipv 32 uur. Al vind ik het verschil dan nog erg groot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 oktober 2019 11:54 schreef Sunri5e het volgende:
Kan je niet doorgroeien naar partner van een kantoor of een eigen kantoor beginnen? Dan moet je wel een stuk meer kunnen verdienen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En in welke regio ben je makelaar?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2019 14:15:37 ]
Volgens mij is het een beetje het middenveld voor woningmakelaars.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 13:41 schreef Renesite het volgende:
Is dat wat wlke makelaar een beetje kan verdienen? Dit is toch niet wat een ‘simpele’ makelaar bij een standaard kantoor verdiend? Anders heb ik een ander beeld
Ik denk dat ik vrij hoog zit ten opzichte van collega's bij andere kantoren. Echter ben ik niet het type "gladjakker" dat verhaaltjes ophangt tijdens een bezichtiging of alleen over een woning kan vertellen wat de slaapkamer of keuken is. Te laat bij een bezichtiging komen en dat soort dingen zal mij nooit gebeuren. Zowel kopers als verkopers zijn altijd uiterst tevreden en ik krijg vaak van kijkers de terugkoppeling na de bezichtingen dat het een verademing was om met mij door een woning heen te lopen ik vergelijking met andere makelaars. Door deze werkwijze krijgen we juist ook erg vaak woningen in de verkoop van kijkers die ook graag willen dat wij geïnteresseerden op dezelfde manier door hun woning rondleiden. Wij draaien als kantoor puur op naam en maken ook nagenoeg geen reclame.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 13:41 schreef Renesite het volgende:
Is dat wat wlke makelaar een beetje kan verdienen? Dit is toch niet wat een ‘simpele’ makelaar bij een standaard kantoor verdiend? Anders heb ik een ander beeld
quote:Op donderdag 3 oktober 2019 15:20 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik denk dat ik vrij hoog zit ten opzichte van collega's bij andere kantoren. Echter ben ik niet het type "gladjakker" dat verhaaltjes ophangt tijdens een bezichtiging of alleen over een woning kan vertellen wat de slaapkamer of keuken is. Te laat bij een bezichtiging komen en dat soort dingen zal mij nooit gebeuren. Zowel kopers als verkopers zijn altijd uiterst tevreden en ik krijg vaak van kijkers de terugkoppeling na de bezichtingen dat het een verademing was om met mij door een woning heen te lopen ik vergelijking met andere makelaars. Door deze werkwijze krijgen we juist ook erg vaak woningen in de verkoop van kijkers die ook graag willen dat wij geïnteresseerden op dezelfde manier door hun woning rondleiden. Wij draaien als kantoor puur op naam en maken ook nagenoeg geen reclame.
quote:Op donderdag 3 oktober 2019 14:15 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Kan je niet doorgroeien naar partner van een kantoor of een eigen kantoor beginnen? Dan moet je wel een stuk meer kunnen verdienen.
En in welke regio ben je makelaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |