abonnement Unibet Coolblue
pi_188948121
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:46 schreef baskick het volgende:
Klinkt niet alsof je er veel plezier aan beleeft. Is het voor jou tijdelijk?
Ik schets hierbij even het meest negatieve beeld. Verder ben ik sowieso altijd skeptisch / beetje zwartkijker. Ben er dus wel blij mee. Het is vooralsnog een van de beste baantjes die ik heb gehad.

Voor de toekomst hoop ik nog wel iets anders te gaan doen. Ik verwacht ook dat zelfrijdende trucks en een eventuele nieuwe economische crisis roet in het eten kunnen gooien.
  maandag 16 september 2019 @ 09:43:56 #52
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_188969927
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:50 schreef tstile het volgende:

[..]

Ik schets hierbij even het meest negatieve beeld. Verder ben ik sowieso altijd skeptisch / beetje zwartkijker. Ben er dus wel blij mee. Het is vooralsnog een van de beste baantjes die ik heb gehad.

Voor de toekomst hoop ik nog wel iets anders te gaan doen. Ik verwacht ook dat zelfrijdende trucks en een eventuele nieuwe economische crisis roet in het eten kunnen gooien.
Waarom zoek je er niet iets part- time bij? 4 vrije dagen.. Of je moet het makkelijk redden, dat kan ook natuurlijk.
pi_188977041
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
Nadeel is het totale gebrek aan veiligheid. Een bedrijfsongeval ligt altijd op de loer omdat de klanten niet veilig lossen volgens de regels.
Werkdagen van meer dan 10 uur achter het stuur klinken ook niet echt veilig.
pi_188977217
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport en logistiek
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur
03: Opleiding: groot rijbewijs
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week dat je werkt: 32 (en soms wat overuren)
06: Aantal vakantiedagen: geen idee
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1780
09: Netto maand salaris: 1700 incl 100 'koffiegeld / verblijfskostenvergoeding' en incl. overuren
10: Overuren betaald: 130%
11: Werkervaring: +3
12: Goodies: geel hesje
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: heel matig. Evt specialiseren in gevaarlijke stoffen, hijskraan, levensmiddelen etc.

Het salaris is ver beneden modaal en zal ook niet veel beter worden. Wel is het 'redelijk' werk. Voordelen; geen baas die steeds over je schouder meekijken. Veel vrijheid. In alle rust je werk kunnen doen. Gewoon lekker rijden zonder gezeik.

De onbelaste verblijfskostenvergoeding geven toch een klein beetje erkenning/compensatie voor de eenzame en afwijkende levensstijl. Zo slaap ik af en toe op een verlaten industrieterrein waarbij ik m'n behoefte 's nachts op 2 meter van de truck in de berm doe. Dusja, dan sta ik daar op m'n blote voeten op het asfalt te pissen in de berm, hopen dat er niet teveel tegen m'n schenen spetterd...;( Wakker wordt gemaakt door een beveiligingsbedrijf die vriendelijk verzoekt om op te rotten. etc. De vrije avond moet ik doorbrengen in een stadje waar ik niemand ken etc. Het is geen baan maar het is een manier van leven. Je moet er tegen kunnen dat je een beetje een paria bent. De maatschappij wil wel de spullen die je komt brengen maar verder zien ze je liever niet. Het ligt aan jezelf om het mooie in dingen te zien. Zo zie ik het vaak als een betaalde mini-vakantie.

Dankzij de lange werkdagen kan ik 32 uur maken in 3 dagen. Dus elke week 4 dagen weekend en toch 1700 schoon op de bank voor lbo-niveau werk. Als carriere zal ik het niemand aanraden maar om voor het moment de kost te verdienen is het wel oke.

Nadeel is het totale gebrek aan veiligheid. Een bedrijfsongeval ligt altijd op de loer omdat de klanten niet veilig lossen volgens de regels.
Bruto is je salaris ver onder modaal, maar netto helemaal niet hoor, (door allerlei vergoedingen/onkosten).

Als ik alleen was en rijden in een truck leuk zou vinden kriskras door Europa zou ik het wel een toffe baan vinden.
Nachten die je in je cabine rond brengt is toch wel iets avontuurlijks :P
pi_188978326
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
Je moet er tegen kunnen dat je een beetje een paria bent. De maatschappij wil wel de spullen die je komt brengen maar verder zien ze je liever niet.
Niet voor iedereen. Ik heb diep respect voor het werk van de (internationale) chauffeur. Er zit heus weleens een enkele idioot bij, maar dat heb je in elke beroepsgroep.

Veiligheid bij laden en lossen heb je voor een groot deel zelf in de hand. Risico's zijn niet sec het laden en lossen of het vele rijden, maar de druk door te krappe routeschema's. Dit 'dwingt' chauffeurs tot onhandige beslissingen. Van mij mag transport stukken duurder worden, verdisconteerd in de kostprijs van hetgeen getransporteerd wordt. Kan er wat op jullie loonstrookje bij. ;)
pi_188979063
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2019 19:05 schreef YebCar het volgende:

[..]

Bruto is je salaris ver onder modaal, maar netto helemaal niet hoor, (door allerlei vergoedingen/onkosten).

Als ik alleen was en rijden in een truck leuk zou vinden kriskras door Europa zou ik het wel een toffe baan vinden.
Nachten die je in je cabine rond brengt is toch wel iets avontuurlijks :P
Op nettoloon krijg je alleen geen hypotheek
pi_188985087
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Op nettoloon krijg je alleen geen hypotheek
Met dit (bruto)salaris moet je m.i. ook helemaal geen hypotheek willen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 08:31:19 #58
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188985221
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Met dit (bruto)salaris moet je m.i. ook helemaal geen hypotheek willen.
In het verleden kon dat nog. Uit persoonlijke ervaring. Geloof dat ik zo’n 400/450 betaalde. Kon prima. Goedkoper dan huren.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 17 september 2019 @ 09:05:53 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188985580
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 18:53 schreef t-star het volgende:

[..]

Werkdagen van meer dan 10 uur achter het stuur klinken ook niet echt veilig.
Hij stuurt niet de hele dag.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188985829
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:31 schreef Renesite het volgende:

[..]

In het verleden kon dat nog. Uit persoonlijke ervaring. Geloof dat ik zo’n 400/450 betaalde. Kon prima. Goedkoper dan huren.
Ja, het kon wel, en zal ook betaalbaar(der) zijn geweest, maar de verhouding tussen inkomen en schuld blijft naar mijn mening fors. Met zo'n inkomen zal de buffer (in z'n algemeenheid) ook niet heel hoog zijn noch snel groeien (onderhoud). Beetje tegenslag kan dan al snel voor problemen zorgen. Maar goed, eigenlijk teveel offtopic voor hier.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189025079
01: Bedrijfstak: Retail (Supply Chain)
02: Functie: Data Analyst
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 37
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3.050 (exclusief vakantie toeslag)
09: Netto maand salaris: 2.280
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: < 1 jaar
12: Goodies: Telefoon, laptop, 100% reiskosten vergoeding, variabele bonus (gegarandeerd 5% oplopend tot 10%), volledige vergoeding sportschool, personeelskorting.
13: Tevreden?: Redelijk, doe redelijk veel zaken buiten functie omschrijving om dus salaris niet echt tevreden mee. Buiten dat om super tevreden, veel dagen vrij, geen lange dagen en goede sfeer.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Beperkt, vrij platte organisatie waar management posities binnen de afdeling bezet zijn door collega's die al 10-30 jaar op dezelfde plek zitten. Buiten supply chain afdeling wel, maar hart ligt toch echt wel bij supply chain.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_189052144
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 18:53 schreef t-star het volgende:

[..]

Werkdagen van meer dan 10 uur achter het stuur klinken ook niet echt veilig.
Meer dan 10 uur rijtijd is formeel niet toegestaan, maar diensten van meer dan 10 uur zijn in het transport toch wel de norm en zijn ook toegestaan volgens de rijtijdenwet (3x per week max 15 uur en 3x per week max 13 uur). Ik zit al al 11 jaar op de bok, maak gemiddeld diensten van 13 a 14 uur, met uitschieters richting de 16 a 17 uur. In de crisisjaren mocht je daar bij je werkgever niet over beginnen, want dan was je een slappeling en moest je maar ander werk zoeken (voor jou 10 anderen), nu kun je daar nog steeds niet over beginnen, omdat transportfirma's momenteel omkomen in het werk. Ik heb voor mezelf er al bij neergelegd dat dat niet meer zal veranderen. Ik heb gelukkig wel de afspraak met mijn werkgever kunnen maken dat ik nog maar 4 dagen werk, waarin ik op 50 tot 55 uur per week uit kom.

[ Bericht 0% gewijzigd door j669 op 21-09-2019 10:46:48 ]
Miata is always the answer
pi_189052198
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2019 19:05 schreef YebCar het volgende:

[..]

Bruto is je salaris ver onder modaal, maar netto helemaal niet hoor, (door allerlei vergoedingen/onkosten).

Als ik alleen was en rijden in een truck leuk zou vinden kriskras door Europa zou ik het wel een toffe baan vinden.
Nachten die je in je cabine rond brengt is toch wel iets avontuurlijks :P
Onkostenvergoedingen horen niet bij het netto salaris.

En in de praktijk haakt een groot deel van de nieuwe lichting jonge chauffeurs na hooguit een paar jaar al af. Ja, je maakt vaak een hoop avonturen mee, maar het vak brengt ook vaak meer stress met zich mee dan je lief is door medeweggebruikers, planners en klanten die soms het onmogelijke van je verlangen. Niet iedereen is daar tegen bestand.

[ Bericht 2% gewijzigd door j669 op 21-09-2019 10:51:52 ]
Miata is always the answer
pi_189052310
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:09 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Veiligheid bij laden en lossen heb je voor een groot deel zelf in de hand.
Medeweggebruikers heb je tijdens het laden en lossen niet in de hand. Ook als je slecht of ongeschikt materieel mee krijgt (te grote vrachtwagen om bij de klant te komen, geen elektrische pompwagen, versleten pompwagen, geen spanbalken of spanbanden, laadklep te klein of kapot, noem maar op) heb je dat zelf op dat moment niet in de hand.
Miata is always the answer
pi_189127017
01: Bedrijfstak: manufacturing
02: Functie: systeemontwikkelaar
03: Opleiding: relevante HBO bsc, WO msc en diverse cursussen
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 4800 (inclusief vakantie toeslag)
09: Netto maand salaris: 3000
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 5/6 jaar (parttime en fulltime afgewisseld)
12: Goodies: reiskostenvergoeding enz.
13: Tevreden?: Ja, interessant werk en niet stressvol. Ook buiten de randstad, wat mij betreft een multiplier in salaris gezien ik veel minder kwijt ben aan woonlasten :)
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja, wel afhankelijk van eigen initiatief.

[ Bericht 5% gewijzigd door Joppiez op 26-09-2019 12:05:40 ]
  zondag 29 september 2019 @ 10:42:55 #66
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_189171343
01: Bedrijfstak: Bouw en Infra
02: Functie: ‘Adviseur’ innovatie/digitalisering (komt eigenlijk neer op het adviseren, (bege)leiden en implementeren van diverse digitaliseringstrajecten)
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 39
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30. In principe krijg ik 30 standaard vakantiedagen, maar ook nog 13 extra dagen waarvan er één in elke salarisperiode wordt uitbetaald. Als ik die dagen opneem krijg ik dus een dag geen salaris (omdat ze al in je salaris zijn verwerkt). Aangezien ik niet meer dan 30 dagen nodig heb is het effectief gewoon meer salaris.
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ¤4.820 (inc. de extra ‘vrije dag’)
09: Netto maand salaris: ¤2.820
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: lease-auto, zeer uitgebreide lunch voor ¤2, (relatief) veel flexibiliteit en < 2km woon-werk :+
13: Tevreden?: Zeker, ik ben vrij laat aan mijn werkende leven begonnen dus qua salaris loop ik wellicht iets achter, maar ik klaag niet. De onderwerpen waar ik aan mag werken vind ik leuk en gaan in de toekomst alleen maar belangrijker worden binnen ons concern. Verder goede sfeer en geen ongezond hoge werkdruk.
14: (Door)Groei mogelijkheden: binnen de organisatie zijn veel mogelijkheden. Misschien niet direct bij het huidige bedrijf, maar wel bij andere zusterbedrijven van het concern.
pi_189178619
01: Bedrijfstak: Ingenieursbureau
02: Functie: Adviseur verkeer en vervoer
03: Opleiding: Civiele techniek (WO)
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3750
09: Netto maand salaris: 2600
10: Overuren betaald: Tijd voor tijd
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: Laptop, winstuitkering, reiskostenvergoeding
13: Tevreden?: Zeker
14: (Door)Groei mogelijkheden: Komende jaren voldoende mogelijkheden hiervoor

[ Bericht 2% gewijzigd door Minishcap op 29-09-2019 16:53:11 ]
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:59:18 #68
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189233294
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport en logistiek
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur
03: Opleiding: groot rijbewijs
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week dat je werkt: 32 (en soms wat overuren)
06: Aantal vakantiedagen: geen idee
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1780
09: Netto maand salaris: 1700 incl 100 'koffiegeld / verblijfskostenvergoeding' en incl. overuren
10: Overuren betaald: 130%
11: Werkervaring: +3
12: Goodies: geel hesje
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: heel matig. Evt specialiseren in gevaarlijke stoffen, hijskraan, levensmiddelen etc.

Het salaris is ver beneden modaal en zal ook niet veel beter worden. Wel is het 'redelijk' werk. Voordelen; geen baas die steeds over je schouder meekijken. Veel vrijheid. In alle rust je werk kunnen doen. Gewoon lekker rijden zonder gezeik.

De onbelaste verblijfskostenvergoeding geven toch een klein beetje erkenning/compensatie voor de eenzame en afwijkende levensstijl. Zo slaap ik af en toe op een verlaten industrieterrein waarbij ik m'n behoefte 's nachts op 2 meter van de truck in de berm doe. Dusja, dan sta ik daar op m'n blote voeten op het asfalt te pissen in de berm, hopen dat er niet teveel tegen m'n schenen spetterd...;( Wakker wordt gemaakt door een beveiligingsbedrijf die vriendelijk verzoekt om op te rotten. etc. De vrije avond moet ik doorbrengen in een stadje waar ik niemand ken etc. Het is geen baan maar het is een manier van leven. Je moet er tegen kunnen dat je een beetje een paria bent. De maatschappij wil wel de spullen die je komt brengen maar verder zien ze je liever niet. Het ligt aan jezelf om het mooie in dingen te zien. Zo zie ik het vaak als een betaalde mini-vakantie.

Dankzij de lange werkdagen kan ik 32 uur maken in 3 dagen. Dus elke week 4 dagen weekend en toch 1700 schoon op de bank voor lbo-niveau werk. Als carriere zal ik het niemand aanraden maar om voor het moment de kost te verdienen is het wel oke.

Nadeel is het totale gebrek aan veiligheid. Een bedrijfsongeval ligt altijd op de loer omdat de klanten niet veilig lossen volgens de regels.
Ik ken iemand die exact hetzelfde werk als jij doet (internationaal chauffeur) maar die verdiend toch wel en stuk meer bruto. Het kan zijn dat hij 40 uur werk ipv 32 uur. Al vind ik het verschil dan nog erg groot.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 21:16:37 #69
257132 crew  Awsom
pi_189233921
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:59 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik ken iemand die exact hetzelfde werk als jij doet (internationaal chauffeur) maar die verdiend toch wel en stuk meer bruto. Het kan zijn dat hij 40 uur werk ipv 32 uur. Al vind ik het verschil dan nog erg groot.
Die maakt waarschijnlijk ook twee keer zoveel uur. Een chauffeur moet het eigenlijk hebben van zijn betaalde overuren. Dan verdien je best aardig (maar je hebt maar 1,5 dag weekend).
  donderdag 3 oktober 2019 @ 11:54:14 #70
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189243165
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 13:41:31 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189245093
Is dat wat wlke makelaar een beetje kan verdienen? Dit is toch niet wat een ‘simpele’ makelaar bij een standaard kantoor verdiend? Anders heb ik een ander beeld :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189245582
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:54 schreef Sunri5e het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan je niet doorgroeien naar partner van een kantoor of een eigen kantoor beginnen? Dan moet je wel een stuk meer kunnen verdienen.

En in welke regio ben je makelaar?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2019 14:15:37 ]
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:52:21 #73
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_189246190
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:41 schreef Renesite het volgende:
Is dat wat wlke makelaar een beetje kan verdienen? Dit is toch niet wat een ‘simpele’ makelaar bij een standaard kantoor verdiend? Anders heb ik een ander beeld :)
Volgens mij is het een beetje het middenveld voor woningmakelaars.
Je hebt natuurlijk lokale makelaars, in loondienst, in een krimpregio die een stuk minder ontvangen, maar in het hogere segment of de gewildere regio's heb je ook voldoende woningmakelaars die dit x2 bijeen kunnen sprokkelen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:20:48 #74
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189246616
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:41 schreef Renesite het volgende:
Is dat wat wlke makelaar een beetje kan verdienen? Dit is toch niet wat een ‘simpele’ makelaar bij een standaard kantoor verdiend? Anders heb ik een ander beeld :)
Ik denk dat ik vrij hoog zit ten opzichte van collega's bij andere kantoren. Echter ben ik niet het type "gladjakker" dat verhaaltjes ophangt tijdens een bezichtiging of alleen over een woning kan vertellen wat de slaapkamer of keuken is. Te laat bij een bezichtiging komen en dat soort dingen zal mij nooit gebeuren. Zowel kopers als verkopers zijn altijd uiterst tevreden en ik krijg vaak van kijkers de terugkoppeling na de bezichtingen dat het een verademing was om met mij door een woning heen te lopen ik vergelijking met andere makelaars. Door deze werkwijze krijgen we juist ook erg vaak woningen in de verkoop van kijkers die ook graag willen dat wij geïnteresseerden op dezelfde manier door hun woning rondleiden. Wij draaien als kantoor puur op naam en maken ook nagenoeg geen reclame.
pi_189246878
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:20 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik denk dat ik vrij hoog zit ten opzichte van collega's bij andere kantoren. Echter ben ik niet het type "gladjakker" dat verhaaltjes ophangt tijdens een bezichtiging of alleen over een woning kan vertellen wat de slaapkamer of keuken is. Te laat bij een bezichtiging komen en dat soort dingen zal mij nooit gebeuren. Zowel kopers als verkopers zijn altijd uiterst tevreden en ik krijg vaak van kijkers de terugkoppeling na de bezichtingen dat het een verademing was om met mij door een woning heen te lopen ik vergelijking met andere makelaars. Door deze werkwijze krijgen we juist ook erg vaak woningen in de verkoop van kijkers die ook graag willen dat wij geïnteresseerden op dezelfde manier door hun woning rondleiden. Wij draaien als kantoor puur op naam en maken ook nagenoeg geen reclame.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:15 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Kan je niet doorgroeien naar partner van een kantoor of een eigen kantoor beginnen? Dan moet je wel een stuk meer kunnen verdienen.

En in welke regio ben je makelaar?
  donderdag 3 oktober 2019 @ 21:59:53 #76
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189254923
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:15 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Kan je niet doorgroeien naar partner van een kantoor of een eigen kantoor beginnen? Dan moet je wel een stuk meer kunnen verdienen.

En in welke regio ben je makelaar?
Regio Den Bosch. Partner worden of voor jezelf beginnen kan. Echter kot dat eerste geld en dat tweede is niet groeien op de huidige plek waar ik zit.
pi_189260458
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:41 schreef Renesite het volgende:
Is dat wat wlke makelaar een beetje kan verdienen? Dit is toch niet wat een ‘simpele’ makelaar bij een standaard kantoor verdiend? Anders heb ik een ander beeld :)
teslaatje erbij, lekker man.

Huizenmarkt gaat nu zo goed dat het goed boeren is. Volgens mij komt er toch ook je courtage bij per sale?
pi_189262015
Krijg je als makelaar geen commissie of bonus over verkochte huizen?

Weer eens een update.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:18:15 #79
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_189262367
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:58 schreef exode het volgende:
Krijg je als makelaar geen commissie of bonus over verkochte huizen?

Weer eens een update.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de rustiger periode in de zomer neem ik bijvoorbeeld altijd minstens 4 weken vrij. Ik moet dan bereikbaar blijven dus ik neem dan maar 3 weken op.

Wat vind je daarvan? Bereikbaar blijven tijdens je welverdiende vakantie?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:23:15 #80
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189262484
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:17 schreef Craptacular het volgende:

[..]

teslaatje erbij, lekker man.

Huizenmarkt gaat nu zo goed dat het goed boeren is. Volgens mij komt er toch ook je courtage bij per sale?
Ja maar die courtage is voor de werkgever.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:58 schreef exode het volgende:
Krijg je als makelaar geen commissie of bonus over verkochte huizen?

Sommige makelaars die in dienst zijn krijgen idd een relatief laag basissalaris wat ze op kunnen hoger per verkoop. Ik heb andere afspraken gemaakt. Ik ga niet harder lopen door een eventuele bonus. Daarnaast koop je op een bonus geen huis dus ik heb liever een hoger vast salaris.
pi_189262780
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:18 schreef Mubassie het volgende:

[..]

In de rustiger periode in de zomer neem ik bijvoorbeeld altijd minstens 4 weken vrij. Ik moet dan bereikbaar blijven dus ik neem dan maar 3 weken op.

Wat vind je daarvan? Bereikbaar blijven tijdens je welverdiende vakantie?
Ik weet niet beter. Ik kom alleen in actie tijdens calamiteiten. Gelukkig gebeurt dat niet vaak en sinds dit jaar heb ik op afdelingen vaste aanspreekpunten die bij calamiteiten en mijn afwezigheid zelf mogen beslissen.

Het werkt 2 kanten op, ik heb vrijwel elke schoolvakantie vrij. Dat is een luxe.
pi_189264585
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:23 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ja maar die courtage is voor de werkgever.
[..]

Sommige makelaars die in dienst zijn krijgen idd een relatief laag basissalaris wat ze op kunnen hoger per verkoop. Ik heb andere afspraken gemaakt. Ik ga niet harder lopen door een eventuele bonus. Daarnaast koop je op een bonus geen huis dus ik heb liever een hoger vast salaris.
Sommige banken nemen 100% van een bonus mee over het afgelopen jaar. Dus hetgeen je aangeeft klopt niet.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:57:27 #83
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189264705
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:47 schreef Hinnie het volgende:

[..]

Sommige banken nemen 100% van een bonus mee over het afgelopen jaar. Dus hetgeen je aangeeft klopt niet.
Of je op basis daarvan een huis wilt kopen is een tweede ;)
pi_189264897
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:57 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Of je op basis daarvan een huis wilt kopen is een tweede ;)
Dat is inderdaad wat anders..
pi_189265133
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:58 schreef exode het volgende:

Weer eens een update.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, dat is best indrukwekkend; ik denk dat weinig havisten het je zouden kunnen nadoen. Is dat de enige opleiding die je hebt gehad?
pi_189265172
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:31 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Zo, dat is best indrukwekkend; ik denk dat weinig havisten het je zouden kunnen nadoen. Is dat de enige opleiding die je hebt gehad?
Ja, 1 jaar Journalistiek, P wel gehaald destijds. En wat cursussen en workshops maar niet gerelateerd aan mijn huidige werk.
Kwestie van geluk en heel hard werken. Ik heb wat fusies overleefd inmiddels.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 00:06:39 #87
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_189275342
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:39 schreef exode het volgende:

[..]

Ik weet niet beter. Ik kom alleen in actie tijdens calamiteiten. Gelukkig gebeurt dat niet vaak en sinds dit jaar heb ik op afdelingen vaste aanspreekpunten die bij calamiteiten en mijn afwezigheid zelf mogen beslissen.

Het werkt 2 kanten op, ik heb vrijwel elke schoolvakantie vrij. Dat is een luxe.
^O^ goed geregeld
pi_189314325
01: Bedrijfstak: Productie
02: Functie: Inkoop / planner / voorraadbeheer
03: Opleiding: MBO 4 Manager opslag en vervoer
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40 uur
06: Aantal vakantiedagen: 25-27 dagen
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: +/-2500
10: Overuren betaald: Ja of tijd voor tijd
11: Werkervaring: Vanaf 18e levensjaar
12: Goodies: Pensioen, reiskosten en opleidingen
13: Tevreden?: Ja voor nu wel.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja naar management

Van school afgestuurd in de 3e klas VMBO, daarna op de vrachtwagen terecht gekomen. Na 1 jaar weer terug naar school MBO 4 - Manager opslag en vervoer (geslaagd) toen weer terug op de wagen voor een jaar of 8 (nat. en int.) Begonnen op kantoor als luchtvrachtexpediteur, 3 jaar gedaan. Momenteel werkzaam bij mijn huidige baan (Inkoop en logistiek) per 1 Dec. een nieuwe baan (zie gegevens bovenstaand)

[ Bericht 0% gewijzigd door SndR7 op 07-10-2019 14:19:59 ]
pi_189315522
quote:
99s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:16 schreef Awsom het volgende:

[..]

Die maakt waarschijnlijk ook twee keer zoveel uur. Een chauffeur moet het eigenlijk hebben van zijn betaalde overuren. Dan verdien je best aardig (maar je hebt maar 1,5 dag weekend).
Er zijn nog meer dan genoeg firma's waar werkwerken van 60 - 70 uur+ de norm zijn en 80 uur+ komt ook nog steeds bij sommige firma's wel voor. Icm wat nachtwerk en/of overnachtingen onderweg kun je dan richting de 4000 netto inclusief onkostenvergoedingen gaan. De vraag is of je dat tegenwoordig nog moet willen...
Miata is always the answer
pi_189361870
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:46 schreef Piles het volgende:

[..]

"IT" is nogal breed :P Zal vast dat programmeurs of engineers veel verdienen, maar servicedeskmedewerkers is ook IT. En die zitten op een ander niveau :+
2100 netto voor 40 uur en alle schoolvakanties vrij.EX reiskosten en telefoonvergoeding.en dan nog een 13e maand en een bonus. ik klaag niet als simpele supportmedewerker
pi_189382377
Update na promotie/opslag (nog steeds Belgisch contract)

01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Logistiek directeur
03: Opleiding: Burgerlijk ingenieur & Master industrial management
04: Leeftijd: 38
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40-45
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 9750¤
09: Netto maand salaris: 4770¤
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: De typische Belgische goodies
• Maaltijdcheques, ziekteverzekering, overlijdingsdekking, gsm, bedrijfswagen
• Netto vergoeding van 280¤ en bonus
13: Tevreden?: So far so good
14: (Door)Groei mogelijkheden: Binnen het bedrijf wellicht niet heel veel, buiten de C-suite
pi_189442818
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:24 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Lekker hoor, zo'n 85k op jaarbasis aan salaris + een leasebak _O_
Al is het voor een IT'er zelfs nog aan de schrale kant als ik de verhalen mag geloven.
Ik had ook IT moeten doen :(
Meh, het valt mij persoonlijk enigzins tegen. Ik heb vier universitaire opleidingen gedaan. Qua salaris had ik net zo goed een HBO-bachelor logistiek kunnen doen. Het startsalaris van een dierenarts is hoger dan mijn salaris na 3 jaar werkervaring :+
pi_189443571
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:20 schreef defineaz het volgende:

[..]

Meh, het valt mij persoonlijk enigzins tegen. Ik heb vier universitaire opleidingen gedaan. Qua salaris had ik net zo goed een HBO-bachelor logistiek kunnen doen. Het startsalaris van een dierenarts is hoger dan mijn salaris na 3 jaar werkervaring :+
4 universitaire opleidingen als in 2 bachelors en 2 masters of 1 bachelor en 3 masters? Zo ja, dan is "vier universitaire opleidingen" wel discutabel; een bachelor is feitelijk niet een volledig afgeronde universitaire opleiding. En kennelijk heeft jouw combinatie van bachelor(s) en master(s) geen of maar een beperkte meerwaarde op de arbeidsmarkt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189443887
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:07 schreef baskick het volgende:

[..]

4 universitaire opleidingen als in 2 bachelors en 2 masters of 1 bachelor en 3 masters? Zo ja, dan is "vier universitaire opleidingen" wel discutabel; een bachelor is feitelijk niet een volledig afgeronde universitaire opleiding. En kennelijk heeft jouw combinatie van bachelor(s) en master(s) geen of maar een beperkte meerwaarde op de arbeidsmarkt.
Ik heb twee bachelors en twee masters richting de wiskunde/IT (waarvan ik altijd hoor dat er in beide richtingen veel te weining mensen zijn), en ja, misschien is de manier waarop ik het zeg een beetje suggestief ;). Ik probeer alleen te zeggen dat die hoge lonen in de IT dus wel meevallen, zelfs als je goed gekwalificeerd bent (of misschien juist als je een goede opleiding hebt, want er is geen CAO en in mijn ervaring wordt er niet echt onderscheid gemaakt tussen mensen met en zonder opleiding, wat in de financiële wereld bijvoorbeeld wel anders is).

[ Bericht 0% gewijzigd door defineaz op 15-10-2019 13:24:09 ]
pi_189444210
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:24 schreef defineaz het volgende:

[..]

Ik heb twee bachelors en twee masters richting de wiskunde/IT (waarvan ik altijd hoor dat er in beide richtingen veel te weining mensen zijn), en ja, misschien is de manier waarop ik het zeg een beetje suggestief ;). Ik probeer alleen te zeggen dat die hoge lonen in de IT dus wel meevallen, zelfs als je goed gekwalificeerd bent (misschien zelfs juist als je een goede opleiding hebt? Want er is geen CAO en in mijn ervaring wordt er niet echt onderscheid gemaakt tussen mensen met en zonder opleiding, wat in de financiële wereld bijvoorbeeld wel anders is).
Tja, schaarste werkt in de praktijk niet (in alle beroepsgroepen en op alle niveaus) oneindig door in salaris. En als iemand zonder diploma hetzelfde kan, mag en doet, waarom zou je iemand mét diploma dan hoger belonen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:49:42 #96
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189444291
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 15:18 schreef Hebus het volgende:
Update na promotie/opslag (nog steeds Belgisch contract)

01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Logistiek directeur
03: Opleiding: Burgerlijk ingenieur & Master industrial management
04: Leeftijd: 38
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40-45
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 9750¤
09: Netto maand salaris: 4770¤
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: De typische Belgische goodies
• Maaltijdcheques, ziekteverzekering, overlijdingsdekking, gsm, bedrijfswagen
• Netto vergoeding van 280¤ en bonus
13: Tevreden?: So far so good
14: (Door)Groei mogelijkheden: Binnen het bedrijf wellicht niet heel veel, buiten de C-suite
Ik dacht dat België een belastingparadijs was maar als ik die bruto/netto verhouding zie moet ik wel een beetje huilen :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_189444511
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:23 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ja maar die courtage is voor de werkgever.
[..]

Sommige makelaars die in dienst zijn krijgen idd een relatief laag basissalaris wat ze op kunnen hoger per verkoop. Ik heb andere afspraken gemaakt. Ik ga niet harder lopen door een eventuele bonus. Daarnaast koop je op een bonus geen huis dus ik heb liever een hoger vast salaris.
Wauw, je bent werkelijk de eerste verkoper die ik dit hoor zeggen..... :D
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:26:56 #98
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189445883
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:24 schreef defineaz het volgende:

[..]

Ik heb twee bachelors en twee masters richting de wiskunde/IT (waarvan ik altijd hoor dat er in beide richtingen veel te weining mensen zijn), en ja, misschien is de manier waarop ik het zeg een beetje suggestief ;). Ik probeer alleen te zeggen dat die hoge lonen in de IT dus wel meevallen, zelfs als je goed gekwalificeerd bent (of misschien juist als je een goede opleiding hebt, want er is geen CAO en in mijn ervaring wordt er niet echt onderscheid gemaakt tussen mensen met en zonder opleiding, wat in de financiële wereld bijvoorbeeld wel anders is).
Salaris wordt niet bepaald alleen op het aantal papiertjes en afstudeerrichting.
Je werkhouding, salarisonderhandelings skills, branche en wat je voor elkaar krijgt @work zijn veel meer van invloed op je inkomen.
pi_189446909
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 14:26 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Salaris wordt niet bepaald alleen op het aantal papiertjes en afstudeerrichting.
Je werkhouding, salarisonderhandelings skills, branche en wat je voor elkaar krijgt @:work zijn veel meer van invloed op je inkomen.
Natuurlijk. Ik reageerde ook juist om te laten zien dat "had ik maar IT gedaan want dan verdiende ik zoveel meer" een beetje te kort door de bocht is.
pi_189453538
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 22:10 schreef Mustang24 het volgende:
01: Bedrijfstak: Infra
02: Functie: Werkvoorbereider
03: Opleiding: HBO Technische bedrijfskunde
04: Leeftijd: 21
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 13 ADV
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2650
09: Netto maand salaris: Geen idee (loonheffingkorting staat momenteel uit) zal +- 1850 zijn volgens tools
10: Overuren betaald: Nee tijd voor tijd
11: Werkervaring: 2 maanden verder niet binnen de branche (net afgestudeerd)
12: Goodies: Lease auto (Polo o.i.d.) Telefoon, laptop
13: Tevreden?: Opzich wel, ik heb echt geen idee wat normaal is. Ik werk via een detacheringsbureau. Salaris komt goed in de buurt bij gemiddelde TB starter volgens RTL.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja + jaarlijks 3000,- opleidingsbudget.
Inmiddels een jaartje verder:

01: Bedrijfstak: Infra
02: Functie: WvB
03: Opleiding: HBO Technische bedrijfskunde
04: Leeftijd:22
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40 (maar vaak meer)
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 13 ADV
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3050
09: Netto maand salaris: Nog niet ontvangen
10: Overuren betaald: Nee, tijd voor tijd
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: Telefoon en laptop van de zaak + lease auto + 3000,- jaarlijks voor opleidingen
13: Tevreden?: Naar mijn idee doe ik het zeker niet slecht qua salaris, echter is het heel moeilijk. Weinig collega's met de zelfde achtergrond en ervaring om als referentie te gebruiken..
14: (Door)Groei mogelijkheden: Jazeker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')