Ik schets hierbij even het meest negatieve beeld. Verder ben ik sowieso altijd skeptisch / beetje zwartkijker. Ben er dus wel blij mee. Het is vooralsnog een van de beste baantjes die ik heb gehad.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:46 schreef baskick het volgende:
Klinkt niet alsof je er veel plezier aan beleeft. Is het voor jou tijdelijk?
Waarom zoek je er niet iets part- time bij? 4 vrije dagen.. Of je moet het makkelijk redden, dat kan ook natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:50 schreef tstile het volgende:
[..]
Ik schets hierbij even het meest negatieve beeld. Verder ben ik sowieso altijd skeptisch / beetje zwartkijker. Ben er dus wel blij mee. Het is vooralsnog een van de beste baantjes die ik heb gehad.
Voor de toekomst hoop ik nog wel iets anders te gaan doen. Ik verwacht ook dat zelfrijdende trucks en een eventuele nieuwe economische crisis roet in het eten kunnen gooien.
Werkdagen van meer dan 10 uur achter het stuur klinken ook niet echt veilig.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
Nadeel is het totale gebrek aan veiligheid. Een bedrijfsongeval ligt altijd op de loer omdat de klanten niet veilig lossen volgens de regels.
Bruto is je salaris ver onder modaal, maar netto helemaal niet hoor, (door allerlei vergoedingen/onkosten).quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport en logistiek
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur
03: Opleiding: groot rijbewijs
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week dat je werkt: 32 (en soms wat overuren)
06: Aantal vakantiedagen: geen idee
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1780
09: Netto maand salaris: 1700 incl 100 'koffiegeld / verblijfskostenvergoeding' en incl. overuren
10: Overuren betaald: 130%
11: Werkervaring: +3
12: Goodies: geel hesje
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: heel matig. Evt specialiseren in gevaarlijke stoffen, hijskraan, levensmiddelen etc.
Het salaris is ver beneden modaal en zal ook niet veel beter worden. Wel is het 'redelijk' werk. Voordelen; geen baas die steeds over je schouder meekijken. Veel vrijheid. In alle rust je werk kunnen doen. Gewoon lekker rijden zonder gezeik.
De onbelaste verblijfskostenvergoeding geven toch een klein beetje erkenning/compensatie voor de eenzame en afwijkende levensstijl. Zo slaap ik af en toe op een verlaten industrieterrein waarbij ik m'n behoefte 's nachts op 2 meter van de truck in de berm doe. Dusja, dan sta ik daar op m'n blote voeten op het asfalt te pissen in de berm, hopen dat er niet teveel tegen m'n schenen spetterd...;( Wakker wordt gemaakt door een beveiligingsbedrijf die vriendelijk verzoekt om op te rotten. etc. De vrije avond moet ik doorbrengen in een stadje waar ik niemand ken etc. Het is geen baan maar het is een manier van leven. Je moet er tegen kunnen dat je een beetje een paria bent. De maatschappij wil wel de spullen die je komt brengen maar verder zien ze je liever niet. Het ligt aan jezelf om het mooie in dingen te zien. Zo zie ik het vaak als een betaalde mini-vakantie.
Dankzij de lange werkdagen kan ik 32 uur maken in 3 dagen. Dus elke week 4 dagen weekend en toch 1700 schoon op de bank voor lbo-niveau werk. Als carriere zal ik het niemand aanraden maar om voor het moment de kost te verdienen is het wel oke.
Nadeel is het totale gebrek aan veiligheid. Een bedrijfsongeval ligt altijd op de loer omdat de klanten niet veilig lossen volgens de regels.
Niet voor iedereen. Ik heb diep respect voor het werk van de (internationale) chauffeur. Er zit heus weleens een enkele idioot bij, maar dat heb je in elke beroepsgroep.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
Je moet er tegen kunnen dat je een beetje een paria bent. De maatschappij wil wel de spullen die je komt brengen maar verder zien ze je liever niet.
Op nettoloon krijg je alleen geen hypotheekquote:Op maandag 16 september 2019 19:05 schreef YebCar het volgende:
[..]
Bruto is je salaris ver onder modaal, maar netto helemaal niet hoor, (door allerlei vergoedingen/onkosten).
Als ik alleen was en rijden in een truck leuk zou vinden kriskras door Europa zou ik het wel een toffe baan vinden.
Nachten die je in je cabine rond brengt is toch wel iets avontuurlijks
Met dit (bruto)salaris moet je m.i. ook helemaal geen hypotheek willen.quote:Op maandag 16 september 2019 20:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Op nettoloon krijg je alleen geen hypotheek
In het verleden kon dat nog. Uit persoonlijke ervaring. Geloof dat ik zo’n 400/450 betaalde. Kon prima. Goedkoper dan huren.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Met dit (bruto)salaris moet je m.i. ook helemaal geen hypotheek willen.
Hij stuurt niet de hele dag.quote:Op maandag 16 september 2019 18:53 schreef t-star het volgende:
[..]
Werkdagen van meer dan 10 uur achter het stuur klinken ook niet echt veilig.
Ja, het kon wel, en zal ook betaalbaar(der) zijn geweest, maar de verhouding tussen inkomen en schuld blijft naar mijn mening fors. Met zo'n inkomen zal de buffer (in z'n algemeenheid) ook niet heel hoog zijn noch snel groeien (onderhoud). Beetje tegenslag kan dan al snel voor problemen zorgen. Maar goed, eigenlijk teveel offtopic voor hier.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:31 schreef Renesite het volgende:
[..]
In het verleden kon dat nog. Uit persoonlijke ervaring. Geloof dat ik zo’n 400/450 betaalde. Kon prima. Goedkoper dan huren.
Meer dan 10 uur rijtijd is formeel niet toegestaan, maar diensten van meer dan 10 uur zijn in het transport toch wel de norm en zijn ook toegestaan volgens de rijtijdenwet (3x per week max 15 uur en 3x per week max 13 uur). Ik zit al al 11 jaar op de bok, maak gemiddeld diensten van 13 a 14 uur, met uitschieters richting de 16 a 17 uur. In de crisisjaren mocht je daar bij je werkgever niet over beginnen, want dan was je een slappeling en moest je maar ander werk zoeken (voor jou 10 anderen), nu kun je daar nog steeds niet over beginnen, omdat transportfirma's momenteel omkomen in het werk. Ik heb voor mezelf er al bij neergelegd dat dat niet meer zal veranderen. Ik heb gelukkig wel de afspraak met mijn werkgever kunnen maken dat ik nog maar 4 dagen werk, waarin ik op 50 tot 55 uur per week uit kom.quote:Op maandag 16 september 2019 18:53 schreef t-star het volgende:
[..]
Werkdagen van meer dan 10 uur achter het stuur klinken ook niet echt veilig.
Onkostenvergoedingen horen niet bij het netto salaris.quote:Op maandag 16 september 2019 19:05 schreef YebCar het volgende:
[..]
Bruto is je salaris ver onder modaal, maar netto helemaal niet hoor, (door allerlei vergoedingen/onkosten).
Als ik alleen was en rijden in een truck leuk zou vinden kriskras door Europa zou ik het wel een toffe baan vinden.
Nachten die je in je cabine rond brengt is toch wel iets avontuurlijks
Medeweggebruikers heb je tijdens het laden en lossen niet in de hand. Ook als je slecht of ongeschikt materieel mee krijgt (te grote vrachtwagen om bij de klant te komen, geen elektrische pompwagen, versleten pompwagen, geen spanbalken of spanbanden, laadklep te klein of kapot, noem maar op) heb je dat zelf op dat moment niet in de hand.quote:Op maandag 16 september 2019 20:09 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Veiligheid bij laden en lossen heb je voor een groot deel zelf in de hand.
Ik ken iemand die exact hetzelfde werk als jij doet (internationaal chauffeur) maar die verdiend toch wel en stuk meer bruto. Het kan zijn dat hij 40 uur werk ipv 32 uur. Al vind ik het verschil dan nog erg groot.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:17 schreef tstile het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport en logistiek
02: Functie: Vrachtwagenchauffeur
03: Opleiding: groot rijbewijs
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week dat je werkt: 32 (en soms wat overuren)
06: Aantal vakantiedagen: geen idee
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1780
09: Netto maand salaris: 1700 incl 100 'koffiegeld / verblijfskostenvergoeding' en incl. overuren
10: Overuren betaald: 130%
11: Werkervaring: +3
12: Goodies: geel hesje
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: heel matig. Evt specialiseren in gevaarlijke stoffen, hijskraan, levensmiddelen etc.
Het salaris is ver beneden modaal en zal ook niet veel beter worden. Wel is het 'redelijk' werk. Voordelen; geen baas die steeds over je schouder meekijken. Veel vrijheid. In alle rust je werk kunnen doen. Gewoon lekker rijden zonder gezeik.
De onbelaste verblijfskostenvergoeding geven toch een klein beetje erkenning/compensatie voor de eenzame en afwijkende levensstijl. Zo slaap ik af en toe op een verlaten industrieterrein waarbij ik m'n behoefte 's nachts op 2 meter van de truck in de berm doe. Dusja, dan sta ik daar op m'n blote voeten op het asfalt te pissen in de berm, hopen dat er niet teveel tegen m'n schenen spetterd...;( Wakker wordt gemaakt door een beveiligingsbedrijf die vriendelijk verzoekt om op te rotten. etc. De vrije avond moet ik doorbrengen in een stadje waar ik niemand ken etc. Het is geen baan maar het is een manier van leven. Je moet er tegen kunnen dat je een beetje een paria bent. De maatschappij wil wel de spullen die je komt brengen maar verder zien ze je liever niet. Het ligt aan jezelf om het mooie in dingen te zien. Zo zie ik het vaak als een betaalde mini-vakantie.
Dankzij de lange werkdagen kan ik 32 uur maken in 3 dagen. Dus elke week 4 dagen weekend en toch 1700 schoon op de bank voor lbo-niveau werk. Als carriere zal ik het niemand aanraden maar om voor het moment de kost te verdienen is het wel oke.
Nadeel is het totale gebrek aan veiligheid. Een bedrijfsongeval ligt altijd op de loer omdat de klanten niet veilig lossen volgens de regels.
Die maakt waarschijnlijk ook twee keer zoveel uur. Een chauffeur moet het eigenlijk hebben van zijn betaalde overuren. Dan verdien je best aardig (maar je hebt maar 1,5 dag weekend).quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:59 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik ken iemand die exact hetzelfde werk als jij doet (internationaal chauffeur) maar die verdiend toch wel en stuk meer bruto. Het kan zijn dat hij 40 uur werk ipv 32 uur. Al vind ik het verschil dan nog erg groot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 oktober 2019 11:54 schreef Sunri5e het volgende:Kan je niet doorgroeien naar partner van een kantoor of een eigen kantoor beginnen? Dan moet je wel een stuk meer kunnen verdienen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En in welke regio ben je makelaar?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2019 14:15:37 ]
Volgens mij is het een beetje het middenveld voor woningmakelaars.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 13:41 schreef Renesite het volgende:
Is dat wat wlke makelaar een beetje kan verdienen? Dit is toch niet wat een ‘simpele’ makelaar bij een standaard kantoor verdiend? Anders heb ik een ander beeld
Ik denk dat ik vrij hoog zit ten opzichte van collega's bij andere kantoren. Echter ben ik niet het type "gladjakker" dat verhaaltjes ophangt tijdens een bezichtiging of alleen over een woning kan vertellen wat de slaapkamer of keuken is. Te laat bij een bezichtiging komen en dat soort dingen zal mij nooit gebeuren. Zowel kopers als verkopers zijn altijd uiterst tevreden en ik krijg vaak van kijkers de terugkoppeling na de bezichtingen dat het een verademing was om met mij door een woning heen te lopen ik vergelijking met andere makelaars. Door deze werkwijze krijgen we juist ook erg vaak woningen in de verkoop van kijkers die ook graag willen dat wij geïnteresseerden op dezelfde manier door hun woning rondleiden. Wij draaien als kantoor puur op naam en maken ook nagenoeg geen reclame.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 13:41 schreef Renesite het volgende:
Is dat wat wlke makelaar een beetje kan verdienen? Dit is toch niet wat een ‘simpele’ makelaar bij een standaard kantoor verdiend? Anders heb ik een ander beeld
quote:Op donderdag 3 oktober 2019 15:20 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik denk dat ik vrij hoog zit ten opzichte van collega's bij andere kantoren. Echter ben ik niet het type "gladjakker" dat verhaaltjes ophangt tijdens een bezichtiging of alleen over een woning kan vertellen wat de slaapkamer of keuken is. Te laat bij een bezichtiging komen en dat soort dingen zal mij nooit gebeuren. Zowel kopers als verkopers zijn altijd uiterst tevreden en ik krijg vaak van kijkers de terugkoppeling na de bezichtingen dat het een verademing was om met mij door een woning heen te lopen ik vergelijking met andere makelaars. Door deze werkwijze krijgen we juist ook erg vaak woningen in de verkoop van kijkers die ook graag willen dat wij geïnteresseerden op dezelfde manier door hun woning rondleiden. Wij draaien als kantoor puur op naam en maken ook nagenoeg geen reclame.
quote:Op donderdag 3 oktober 2019 14:15 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Kan je niet doorgroeien naar partner van een kantoor of een eigen kantoor beginnen? Dan moet je wel een stuk meer kunnen verdienen.
En in welke regio ben je makelaar?
Regio Den Bosch. Partner worden of voor jezelf beginnen kan. Echter kot dat eerste geld en dat tweede is niet groeien op de huidige plek waar ik zit.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 14:15 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Kan je niet doorgroeien naar partner van een kantoor of een eigen kantoor beginnen? Dan moet je wel een stuk meer kunnen verdienen.
En in welke regio ben je makelaar?
teslaatje erbij, lekker man.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 13:41 schreef Renesite het volgende:
Is dat wat wlke makelaar een beetje kan verdienen? Dit is toch niet wat een ‘simpele’ makelaar bij een standaard kantoor verdiend? Anders heb ik een ander beeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 11:58 schreef exode het volgende:
Krijg je als makelaar geen commissie of bonus over verkochte huizen?
Weer eens een update.In de rustiger periode in de zomer neem ik bijvoorbeeld altijd minstens 4 weken vrij. Ik moet dan bereikbaar blijven dus ik neem dan maar 3 weken op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vind je daarvan? Bereikbaar blijven tijdens je welverdiende vakantie?
Ja maar die courtage is voor de werkgever.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 10:17 schreef Craptacular het volgende:
[..]
teslaatje erbij, lekker man.
Huizenmarkt gaat nu zo goed dat het goed boeren is. Volgens mij komt er toch ook je courtage bij per sale?
Sommige makelaars die in dienst zijn krijgen idd een relatief laag basissalaris wat ze op kunnen hoger per verkoop. Ik heb andere afspraken gemaakt. Ik ga niet harder lopen door een eventuele bonus. Daarnaast koop je op een bonus geen huis dus ik heb liever een hoger vast salaris.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 11:58 schreef exode het volgende:
Krijg je als makelaar geen commissie of bonus over verkochte huizen?
Ik weet niet beter. Ik kom alleen in actie tijdens calamiteiten. Gelukkig gebeurt dat niet vaak en sinds dit jaar heb ik op afdelingen vaste aanspreekpunten die bij calamiteiten en mijn afwezigheid zelf mogen beslissen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 12:18 schreef Mubassie het volgende:
[..]
In de rustiger periode in de zomer neem ik bijvoorbeeld altijd minstens 4 weken vrij. Ik moet dan bereikbaar blijven dus ik neem dan maar 3 weken op.
Wat vind je daarvan? Bereikbaar blijven tijdens je welverdiende vakantie?
Sommige banken nemen 100% van een bonus mee over het afgelopen jaar. Dus hetgeen je aangeeft klopt niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 12:23 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja maar die courtage is voor de werkgever.
[..]
Sommige makelaars die in dienst zijn krijgen idd een relatief laag basissalaris wat ze op kunnen hoger per verkoop. Ik heb andere afspraken gemaakt. Ik ga niet harder lopen door een eventuele bonus. Daarnaast koop je op een bonus geen huis dus ik heb liever een hoger vast salaris.
Of je op basis daarvan een huis wilt kopen is een tweedequote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:47 schreef Hinnie het volgende:
[..]
Sommige banken nemen 100% van een bonus mee over het afgelopen jaar. Dus hetgeen je aangeeft klopt niet.
Dat is inderdaad wat anders..quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Of je op basis daarvan een huis wilt kopen is een tweede
quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 11:58 schreef exode het volgende:
Weer eens een update.Zo, dat is best indrukwekkend; ik denk dat weinig havisten het je zouden kunnen nadoen. Is dat de enige opleiding die je hebt gehad?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, 1 jaar Journalistiek, P wel gehaald destijds. En wat cursussen en workshops maar niet gerelateerd aan mijn huidige werk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:31 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Zo, dat is best indrukwekkend; ik denk dat weinig havisten het je zouden kunnen nadoen. Is dat de enige opleiding die je hebt gehad?
goed geregeldquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 12:39 schreef exode het volgende:
[..]
Ik weet niet beter. Ik kom alleen in actie tijdens calamiteiten. Gelukkig gebeurt dat niet vaak en sinds dit jaar heb ik op afdelingen vaste aanspreekpunten die bij calamiteiten en mijn afwezigheid zelf mogen beslissen.
Het werkt 2 kanten op, ik heb vrijwel elke schoolvakantie vrij. Dat is een luxe.
Er zijn nog meer dan genoeg firma's waar werkwerken van 60 - 70 uur+ de norm zijn en 80 uur+ komt ook nog steeds bij sommige firma's wel voor. Icm wat nachtwerk en/of overnachtingen onderweg kun je dan richting de 4000 netto inclusief onkostenvergoedingen gaan. De vraag is of je dat tegenwoordig nog moet willen...quote:Op woensdag 2 oktober 2019 21:16 schreef Awsom het volgende:
[..]
Die maakt waarschijnlijk ook twee keer zoveel uur. Een chauffeur moet het eigenlijk hebben van zijn betaalde overuren. Dan verdien je best aardig (maar je hebt maar 1,5 dag weekend).
2100 netto voor 40 uur en alle schoolvakanties vrij.EX reiskosten en telefoonvergoeding.en dan nog een 13e maand en een bonus. ik klaag niet als simpele supportmedewerkerquote:Op zaterdag 14 september 2019 19:46 schreef Piles het volgende:
[..]
"IT" is nogal breed Zal vast dat programmeurs of engineers veel verdienen, maar servicedeskmedewerkers is ook IT. En die zitten op een ander niveau
Meh, het valt mij persoonlijk enigzins tegen. Ik heb vier universitaire opleidingen gedaan. Qua salaris had ik net zo goed een HBO-bachelor logistiek kunnen doen. Het startsalaris van een dierenarts is hoger dan mijn salaris na 3 jaar werkervaringquote:Op zaterdag 14 september 2019 19:24 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Lekker hoor, zo'n 85k op jaarbasis aan salaris + een leasebak
Al is het voor een IT'er zelfs nog aan de schrale kant als ik de verhalen mag geloven.
Ik had ook IT moeten doen
4 universitaire opleidingen als in 2 bachelors en 2 masters of 1 bachelor en 3 masters? Zo ja, dan is "vier universitaire opleidingen" wel discutabel; een bachelor is feitelijk niet een volledig afgeronde universitaire opleiding. En kennelijk heeft jouw combinatie van bachelor(s) en master(s) geen of maar een beperkte meerwaarde op de arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:20 schreef defineaz het volgende:
[..]
Meh, het valt mij persoonlijk enigzins tegen. Ik heb vier universitaire opleidingen gedaan. Qua salaris had ik net zo goed een HBO-bachelor logistiek kunnen doen. Het startsalaris van een dierenarts is hoger dan mijn salaris na 3 jaar werkervaring
Ik heb twee bachelors en twee masters richting de wiskunde/IT (waarvan ik altijd hoor dat er in beide richtingen veel te weining mensen zijn), en ja, misschien is de manier waarop ik het zeg een beetje suggestief . Ik probeer alleen te zeggen dat die hoge lonen in de IT dus wel meevallen, zelfs als je goed gekwalificeerd bent (of misschien juist als je een goede opleiding hebt, want er is geen CAO en in mijn ervaring wordt er niet echt onderscheid gemaakt tussen mensen met en zonder opleiding, wat in de financiële wereld bijvoorbeeld wel anders is).quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 12:07 schreef baskick het volgende:
[..]
4 universitaire opleidingen als in 2 bachelors en 2 masters of 1 bachelor en 3 masters? Zo ja, dan is "vier universitaire opleidingen" wel discutabel; een bachelor is feitelijk niet een volledig afgeronde universitaire opleiding. En kennelijk heeft jouw combinatie van bachelor(s) en master(s) geen of maar een beperkte meerwaarde op de arbeidsmarkt.
Tja, schaarste werkt in de praktijk niet (in alle beroepsgroepen en op alle niveaus) oneindig door in salaris. En als iemand zonder diploma hetzelfde kan, mag en doet, waarom zou je iemand mét diploma dan hoger belonen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 12:24 schreef defineaz het volgende:
[..]
Ik heb twee bachelors en twee masters richting de wiskunde/IT (waarvan ik altijd hoor dat er in beide richtingen veel te weining mensen zijn), en ja, misschien is de manier waarop ik het zeg een beetje suggestief . Ik probeer alleen te zeggen dat die hoge lonen in de IT dus wel meevallen, zelfs als je goed gekwalificeerd bent (misschien zelfs juist als je een goede opleiding hebt? Want er is geen CAO en in mijn ervaring wordt er niet echt onderscheid gemaakt tussen mensen met en zonder opleiding, wat in de financiële wereld bijvoorbeeld wel anders is).
Ik dacht dat België een belastingparadijs was maar als ik die bruto/netto verhouding zie moet ik wel een beetje huilenquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 15:18 schreef Hebus het volgende:
Update na promotie/opslag (nog steeds Belgisch contract)
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Logistiek directeur
03: Opleiding: Burgerlijk ingenieur & Master industrial management
04: Leeftijd: 38
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40-45
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 9750¤
09: Netto maand salaris: 4770¤
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: De typische Belgische goodies
• Maaltijdcheques, ziekteverzekering, overlijdingsdekking, gsm, bedrijfswagen
• Netto vergoeding van 280¤ en bonus
13: Tevreden?: So far so good
14: (Door)Groei mogelijkheden: Binnen het bedrijf wellicht niet heel veel, buiten de C-suite
Wauw, je bent werkelijk de eerste verkoper die ik dit hoor zeggen.....quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 12:23 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja maar die courtage is voor de werkgever.
[..]
Sommige makelaars die in dienst zijn krijgen idd een relatief laag basissalaris wat ze op kunnen hoger per verkoop. Ik heb andere afspraken gemaakt. Ik ga niet harder lopen door een eventuele bonus. Daarnaast koop je op een bonus geen huis dus ik heb liever een hoger vast salaris.
Salaris wordt niet bepaald alleen op het aantal papiertjes en afstudeerrichting.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 12:24 schreef defineaz het volgende:
[..]
Ik heb twee bachelors en twee masters richting de wiskunde/IT (waarvan ik altijd hoor dat er in beide richtingen veel te weining mensen zijn), en ja, misschien is de manier waarop ik het zeg een beetje suggestief . Ik probeer alleen te zeggen dat die hoge lonen in de IT dus wel meevallen, zelfs als je goed gekwalificeerd bent (of misschien juist als je een goede opleiding hebt, want er is geen CAO en in mijn ervaring wordt er niet echt onderscheid gemaakt tussen mensen met en zonder opleiding, wat in de financiële wereld bijvoorbeeld wel anders is).
Natuurlijk. Ik reageerde ook juist om te laten zien dat "had ik maar IT gedaan want dan verdiende ik zoveel meer" een beetje te kort door de bocht is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 14:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Salaris wordt niet bepaald alleen op het aantal papiertjes en afstudeerrichting.
Je werkhouding, salarisonderhandelings skills, branche en wat je voor elkaar krijgt @:work zijn veel meer van invloed op je inkomen.
Inmiddels een jaartje verder:quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 22:10 schreef Mustang24 het volgende:
01: Bedrijfstak: Infra
02: Functie: Werkvoorbereider
03: Opleiding: HBO Technische bedrijfskunde
04: Leeftijd: 21
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 13 ADV
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2650
09: Netto maand salaris: Geen idee (loonheffingkorting staat momenteel uit) zal +- 1850 zijn volgens tools
10: Overuren betaald: Nee tijd voor tijd
11: Werkervaring: 2 maanden verder niet binnen de branche (net afgestudeerd)
12: Goodies: Lease auto (Polo o.i.d.) Telefoon, laptop
13: Tevreden?: Opzich wel, ik heb echt geen idee wat normaal is. Ik werk via een detacheringsbureau. Salaris komt goed in de buurt bij gemiddelde TB starter volgens RTL.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja + jaarlijks 3000,- opleidingsbudget.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |