En dat zien we ook met onze vracht die uit Japan komt, na weken op zee wil het wel eens gebeuren dat er roest op gloednieuwe onderdelen zit.quote:Op zondag 1 september 2019 09:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verhuisbedrijven hebben vaak wel een binnenopslag, maar als je vervolgens verhuist naar de andere kant van de wereld gaat die container gewoon op een schip, en staat hij dus ook weer buiten.
Mijn ervaring is dat ook andere bedrijven hier last van hebben, een branchegenoot van me heeft dezelfde ervaring. Maar OK, zou best kunnen dat het aan ons lag.quote:Op zondag 1 september 2019 08:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vreemd wel, want veel verhuizers bieden opslag en doen dat bij grote partijen ook in zeecontainers. Bij onze vorige verhuizing ook gedaan en toen heeft alles een jaar in een container gezeten en was er niets aan de hand met onze spullen. Wellicht lugt het toch ook aan welke containers of de plaats waar je ze neerzet?
Ga voor een ingegraven. Is voor je gemoedsrust zoveel fijner!quote:Op zondag 1 september 2019 15:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Goede vooruitgang zeg!
Wat is de doorsnede van de trampoline SQ?Wil er ook 1 bij ons nieuwe huis, maar twijfel nog tussen ingraven of zo'n staande.
quote:Op zondag 1 september 2019 13:28 schreef Stormqueen het volgende:
Die overloop is alweer een tijdje prima dichtkinderen kunnen er nu ook weer redelijk veilig rondstruinen.
Dat kan niet overal, hè? Bij ons staat het grondwater te hoog. Maar met een net is het veilig. Ingegraven is vooral veel mooier.quote:Op zondag 1 september 2019 16:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ga voor een ingegraven. Is voor je gemoedsrust zoveel fijner!
Deze is 4.30 doorsnede, maar eentje van 3.80 is ook nog wel te doen
Nee oké, als het niet kan is het wat anders, maar als het wel kan zeker voor ingraven gaan. Zeker gezien de leeftijd van de kinderen van fazzquote:Op zondag 1 september 2019 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kan niet overal, hè? Bij ons staat het grondwater te hoog. Maar met een net is het veilig. Ingegraven is vooral veel mooier.
Maar dat is óók heel tof toch? Het gevoel van accomplishment is uiteindelijk waar je het allemaal voor doet. En ik voel me óók blij als er een wandje dicht zit, of een stopcontact is aangesloten. Ik geil ook op kleine overwinningen, anders hou je zo'n klus helemaal niet volquote:Op zondag 1 september 2019 21:46 schreef Special-Tee het volgende:
Jezus christus ik voel me al heel wat als ik een sencys buitenlamp heb opgehangen joh. En twee cijfers, 23. Ben ik anderhalf uur mee bezig geweest.
Dat oog voor detail en inrichting vind ik heel knap. Mijn woonkamer muren zijn nog helemaal wit en kaal. Ik moet er wat mee doen maar weet niet wat. En dan zie ik jouw topic (en dan schaam ik mij)quote:Op zondag 1 september 2019 21:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar dat is óók heel tof toch? Het gevoel van accomplishment is uiteindelijk waar je het allemaal voor doet. En ik voel me óók blij als er een wandje dicht zit, of een stopcontact is aangesloten. Ik geil ook op kleine overwinningen, anders hou je zo'n klus helemaal niet vol
En leren doe je door te doenen mijn man kijkt ook veel YouTube filmpjes
Onze zij-buren hebben ook een trampoline, precies tegenover de onze. Hun dochter staat daar regelmatig met een paars turnpakje prachtige salto's te oefenenquote:Op zondag 1 september 2019 22:00 schreef Puala het volgende:
Vorderingenmaar alsnog heel onwerkelijk dat jullie er over 10 dagen gaan wonen. Snap best dat dat even stress oplevert. Maar het scheelt natuurlijk dat er boven nog een keuken/woonkamer is.
En die trampoline en klimtoren zijn tof. Wij hadden dat vroeger ook. En toen mijn jongste zusje oud genoeg was hebben mijn ouders de klimtoren naast de trampoline gezet. Dan kon je echt machtig mooie sprongen en salto’s maken
Misschien kan jij dat ook wel SQquote:Op zondag 1 september 2019 22:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Onze zij-buren hebben ook een trampoline, precies tegenover de onze. Hun dochter staat daar regelmatig met een paars turnpakje prachtige salto's te oefenen
Noem je me nou dik???quote:Op zondag 1 september 2019 22:03 schreef Puala het volgende:
Het turnpakje zou ik trouwens wel overslaan
Thanksquote:Op zondag 1 september 2019 21:55 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Dat oog voor detail en inrichting vind ik heel knap. Mijn woonkamer muren zijn nog helemaal wit en kaal. Ik moet er wat mee doen maar weet niet wat. En dan zie ik jouw topic (en dan schaam ik mij)
Hahaha. Ik word 38 volgende week. Sommige dingen moet je gewoon als verleden tijd beschouwenquote:Op zondag 1 september 2019 22:06 schreef Puala het volgende:
Maar SQ, als je een salto gaat proberen willen we wel een filmpje zien he
Behangen is absoluut niet moeilijk, alleen goeie muziek opzetten en geduld en tijd hebbenquote:Op zondag 1 september 2019 22:13 schreef Claudia_x het volgende:
Behangen, dat zou ook ook wel eens willen kunnen. Ik heb het één keer gedaan met de achterkant van een kast, maar bij een muur durf ik het nog steeds niet aan.
Maar dat moet je dan soms om stopcontacten en radiatoren doen. En je hebt een behangtafel nodig. En je moet weten hoe je met de naden om moet gaan. En vaak zie je dat er bij mensen bobbels in komen.quote:Op zondag 1 september 2019 22:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Behangen is absoluut niet moeilijk, alleen goeie muziek opzetten en geduld en tijd hebben
Bij vliesbehang heb je geen behangtafel nodig. Kapjes van stopcontacten losschroeven, muur inlijmen (nat genoeg), rol bovenaan houden en afrollen, als de muur is behangen met een scherp mes bij het stopcontact een kruisje insnijden en klaar.quote:Op zondag 1 september 2019 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar dat moet je dan soms om stopcontacten en radiatoren doen. En je hebt een behangtafel nodig. En je moet weten hoe je met de naden om moet gaan. En vaak zie je dat er bij mensen bobbels in komen.
Ik heb begrepen dat je behang hebt dat je af kunt nemen met een vochtige doek. Dat zou ik wel willen gebruiken in het toilet bij wijze van lambrisering. Ik vind het alleen lastig in te schatten in hoeverre dat nou echt werkt in de praktijk.
Behangtafel is alleen bij papierbehang, dat komt bijna niet meer voor. Bij vliesbehang smeer je de muur in en plak je het behang er tegen.quote:Op zondag 1 september 2019 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar dat moet je dan soms om stopcontacten en radiatoren doen. En je hebt een behangtafel nodig. En je moet weten hoe je met de naden om moet gaan. En vaak zie je dat er bij mensen bobbels in komen.
Ik heb begrepen dat je behang hebt dat je af kunt nemen met een vochtige doek. Dat zou ik wel willen gebruiken in het toilet bij wijze van lambrisering. Ik vind het alleen lastig in te schatten in hoeverre dat nou echt werkt in de praktijk.
quote:Op zondag 1 september 2019 22:17 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Bij vliesbehang heb je geen behangtafel nodig. Kapjes van stopcontacten losschroeven, muur inlijmen (nat genoeg), rol bovenaan houden en afrollen, als de muur is behangen met een scherp mes bij het stopcontact een kruisje insnijden en klaar.
Nou, misschien ga ik het dan maar gewoon proberen!quote:Op zondag 1 september 2019 22:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Behangtafel is alleen bij papierbehang, dat komt bijna niet meer voor. Bij vliesbehang smeer je de muur in en plak je het behang er tegen.
Stopcontacten schroef je gewoon even de plaatjes af. Radiatoren behang je niet achter, dat staat in de wet.
Behangen valt heel erg meequote:Op zondag 1 september 2019 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Nou, misschien ga ik het dan maar gewoon proberen!
Behang in de plee zou ik trouwens echt nooit aan beginnen. Echt, tegels tegels tegels. Behang zal toch altijd wel iets absorberen en die pislucht blijft dan gewoon permanent hangen.quote:Op zondag 1 september 2019 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoiets dus, maar dan met behang:
[ afbeelding ]
Kun je geen tegelzetgroepje bij elkaar krijgen en dan gezamenlijk les krijgen van een tegelzetter?quote:Op zondag 1 september 2019 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil ook heel graag eens zelf tegelen, maar ik durf dat niet aan zonder iemand erbij met ervaring. Ik overweeg wel eens een klusjesman in te huren die me mee laat helpen zodat ik nieuwe dingen leer.![]()
Maar ontopic: ik ben benieuwd naar de kinderkamers, want het staat me bij dat de kamers in jullie huidige woning heel tof zijn.
Sluit ik me wel bij aan hoorquote:Op zondag 1 september 2019 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kun je geen tegelzetgroepje bij elkaar krijgen en dan gezamenlijk les krijgen van een tegelzetter?
Gaan we allemaal een stuk muur van je garage betegelen, nadat we hem eerst hebben leren stuccen
Ik ga een houten plaat betegelen om te oefenenquote:Op zondag 1 september 2019 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil ook heel graag eens zelf tegelen, maar ik durf dat niet aan zonder iemand erbij met ervaring. Ik overweeg wel eens een klusjesman in te huren die me mee laat helpen zodat ik nieuwe dingen leer.![]()
Maar ontopic: ik ben benieuwd naar de kinderkamers, want het staat me bij dat de kamers in jullie huidige woning heel tof zijn.
Er is een bedrijf wat daar heel handig op inspeeltquote:Op zondag 1 september 2019 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, Hornbach.quote:Op maandag 2 september 2019 08:14 schreef Puala het volgende:
[..]
Er is een bedrijf wat daar heel handig op inspeelt
lekker fris in huisquote:Op maandag 2 september 2019 12:56 schreef bleiblei het volgende:
Nope, de keuken is nog steeds heel erg nope. Aannemer is vandaag de rommel van de gesloopte vloer eruit aan het halen, dan komen de leidingen en fundering en dan pas gaan er weer muren opgebouwd worden.
Ik vraag me continu af of jullie de foto's wel écht zienquote:Op maandag 2 september 2019 16:29 schreef lipje het volgende:
[..]
lekker fris in huis![]()
Hopelijk wel over een goed weekje wind en waterdicht?
Gaan de nachten dan niet gigantisch koud worden?quote:Op maandag 2 september 2019 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vraag me continu af of jullie de foto's wel écht zien![]()
Nee, de fundering is nog niet eens gestortIk denk dat we over een goede 2 maanden wel zover zijn
Nee daar ben ik niet zo bang voor. Voorlopig is de keuken nog afgesloten van het woonhuis, die verbinding maken we pas weer open als de pui we dicht isquote:Op maandag 2 september 2019 16:39 schreef lipje het volgende:
[..]
Gaan de nachten dan niet gigantisch koud worden?
quote:Op maandag 2 september 2019 17:13 schreef Stormqueen het volgende:
Voor jullie gemoedsrust laat ik even zien dat de slaapkamer van de jongste nu bijna klaar is:
[ afbeelding ]
Groothoeklensquote:Op zondag 8 september 2019 22:46 schreef Tegan het volgende:
Die slaapkamer is gigantisch zeg. Kan je prima voorlopig wonen.
Werk je bij de gemeente ja?quote:Op zondag 8 september 2019 23:07 schreef RB42 het volgende:
Mooie vloer!
Je hebt wel netjes een vergunning he, voor het plaatsen van een container op openbaar terrein
Toch is een vergunning vragen wel handig. Het kan echt tot problemen leiden wanneer je in de openbare ruimte een container neerzet voor langere tijd. Even informeren lijkt me raadzaam.quote:Op zondag 8 september 2019 23:12 schreef Stormqueen het volgende:
Wij hebben inmiddels zoveel credits verdiend in deze buurt, dat mocht iemand gaan mauwen, ze met hooivorken en brandende fakkels er achter aan gaan
Hij blijft niet staan?quote:
Nee, hij komt woensdag mee naar ons nieuwe huis, en daar staat ie op eigen terreinquote:
Oooooh, nee, dan moet je er vooral geen gedoe van maken! Ik vergiste me en vond het al raar dat jullie hem niet op je eigen terrein had gezet. Maar hij moet natuurlijk eerst gevuld bij het oude huis.quote:Op maandag 9 september 2019 08:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, hij komt woensdag mee naar ons nieuwe huis, en daar staat ie op eigen terrein
Schuren niet, schilderen wel. Ik vind dat niet zo spannend, heb zo'n kamer er in 2 keer 2 uur wel onder (nou vooruit, en nog een uur voor het primen). Zorgen dat je goed spul hebt scheelt echt veelquote:Op maandag 9 september 2019 08:34 schreef Minarosa het volgende:
Wooow dat gaat snel! Gaan jullie het stucwerk zelf schuren, schilderen etc.? Lijkt me (nog) een enorme klus met al die wanden en plafonds.
super dat jongenskind-behang, welk merk/boek is dat?quote:Op zondag 1 september 2019 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
In het kader van hoop doet leven heb ik vandaag behang besteld voor de kinderkamers. Voor het meisjeskind deze:
[ afbeelding ]
(Mijn hand is voor de schaal)
En voor het jongenskind deze:
[ afbeelding ]
Ik zou soms echt willen dat ik een klein meisje was in deze tijd. Al die vette dingen hadden ze heul nog niet in 1986.
AS creation, ben de naam van het boek even kwijt maar het is patroon 35815.quote:Op maandag 9 september 2019 09:58 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
super dat jongenskind-behang, welk merk/boek is dat?
Chocolade dan maar? Bij gebrek aan drank...quote:Op maandag 9 september 2019 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
AS creation, ben de naam van het boek even kwijt maar het is patroon 35815.
En thanks allen. Zal ik nog iets hilarisch vertellen. De installateur die vandaag het warm water weer zou aansluiten belde vanmorgen daar hij wegens serieuze privé omstandigheden niet kan komen deze weekkarma is een teef. Gelukkig nu via via via een mannetje kunnen regelen dat morgen kan komen, maar pfff. Mijn gemoed. En ik kan niet te veel alcohol drinken want dan ben ik ook niks meer waard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |