SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is om te zorgen dat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
Ik vind van welquote:Op woensdag 31 juli 2019 13:16 schreef Yellowflowery het volgende:
@:Vanyel Is je naam dan wel duidelijk? Als in: je kunt opmaken aan hoe je het schrijft hoe je het uitspreekt?
Haha, nee he. Lijkt ook nog teveel op mijn eigen naam.quote:Op woensdag 31 juli 2019 14:18 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik wilde bij mijn lijstje ook de naam Linde opperen, maar dat was bij nader inzien ook niet de beste optie.
Leuke opties wel hoor. We zitten wel in deze richting denk ik.quote:Op woensdag 31 juli 2019 14:25 schreef Jentin het volgende:
Even m'n lijstje voor @:yellowflowery opnieuw:
Charlot(te) of gewoon Lotte?
Linde(boom)
Anouk
Fleur
Nanna
Maud
Romée
Romy
Marsha
Esmee
Elin
Ilse
Roos
Rosa
Iris
Rowan
Milou
Myrthe
Sanne/Sanna
Senna
Merel
Laura
Robin
Dat scheelt wel denk ik inderdaad. Dan is het geen probleem, mensen wennen wel snel aan een naam.quote:Op woensdag 31 juli 2019 14:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind van wel
De meeste mensen doen het in een keer goed of spreken een stomme klank uit, maar zijn daarin wel te corrigeren. Sommigen zijn onverbeterlijk, maar dat is het soort dat Sara nog verkeerd zou kunnen uitspreken.
Mijn naam lijkt ook weinig associaties op te roepen, dat scheelt wel ja @:ferrari_rood
Ik ken ook een Sarah die in het Engels uitgesproken wordt, op een of andere manier lees ik haar naam wel altijd in het Nederlands.quote:Op woensdag 31 juli 2019 14:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind van wel
De meeste mensen doen het in een keer goed of spreken een stomme klank uit, maar zijn daarin wel te corrigeren. Sommigen zijn onverbeterlijk, maar dat is het soort dat Sara nog verkeerd zou kunnen uitspreken.
Mijn naam lijkt ook weinig associaties op te roepen, dat scheelt wel ja @:ferrari_rood
Hoi Linda!quote:Op woensdag 31 juli 2019 15:09 schreef Yellowflowery het volgende:
[..]
Haha, nee he. Lijkt ook nog teveel op mijn eigen naam.
Lekker flesje melk voor Heinquote:Op woensdag 31 juli 2019 16:21 schreef MaJo het volgende:
In mijn omgeving is er een trend van ouderwetse Nederlandse namen: H.ein, J.urre, F.loris, A.gnes, D.anielle, B.oris. Wel een verademing met al die hippe namen maar sommigen vind ik echt niet bij babies passen. Met name H.ein
Ik heet Emily, erg trots op en blij mee. Je hoort het zelden in Nederland, het is makkelijk te behappen voor allerlei volk over de hele wereld. Het is geen naam die vaak voorkomt, ik moet er wel vaak bij zeggen dat het de Engelse spelling is en dan weten ze het wel.quote:Op woensdag 31 juli 2019 11:53 schreef Yellowflowery het volgende:
[..]
Zitten zeker hele leuke bij, zoals Molly, Eline, Emily, Julia.
Vesper!quote:Op woensdag 31 juli 2019 10:44 schreef Yellowflowery het volgende:
Even jullie advies gevraagd. Wij krijgen in december een meisje (eerste kind) en we zijn nog driftig op zoek naar namen. We willen geen voorletter B in verband met achternaam (B.oom) en ook willen we grappig bedoelde namen vermijden, dus iets heel botanisch is uitgesloten. Verder minstens twee lettergrepen, omdat de achternaam al kort is, maar niet meer dan vier. Verder niets Fries, mag wel Nederlands, of in ieder geval iets wat in het Nederlands (vooral ivm Leidse familie, lol) mooi is uit te spreken. Graag geen top-10-naam. Ook iets met een normale schrijfwijze en geen gebruiksvoorwerpen oid. Mijn man houdt niet van namen op -er (vindt hij werkwoorden, don't ask).
Ideeen die we zelf (of ik in ieder geval) al hebben zijn: Evy, Emma, Anna, Penny, Lily, Fiona, Ella, Judith, Julia, Astrid, Aster, Matilda/Mathilda/Mathilde, Nat(h)alie, Mia, Audrey, Daphne, Stella, Sigrid, Myrthe.
Ik heb het idee dat ik overal dezelfde soort namen tegenkom, dus hopelijk hebben jullie frisse nieuwe namen. Bedankt alvast!
Wel beter dan al die wannabe namen inderdaad, maar toch, de meeste niet voor mezelf inderdaad.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:21 schreef MaJo het volgende:
In mijn omgeving is er een trend van ouderwetse Nederlandse namen: H.ein, J.urre, F.loris, A.gnes, D.anielle, B.oris. Wel een verademing met al die hippe namen maar sommigen vind ik echt niet bij babies passen. Met name H.ein
Ja, ik zag de vreemdste variaties voorkomen. De jouwe is zeker de beste!quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heet Emily, erg trots op en blij mee. Je hoort het zelden in Nederland, het is makkelijk te behappen voor allerlei volk over de hele wereld. Het is geen naam die vaak voorkomt, ik moet er wel vaak bij zeggen dat het de Engelse spelling is en dan weten ze het wel.
Ja! Ook mooi... Maar doet me ook weer denken aan de vespers (gebeden in de katholieke kerk). Weet niet of heel veel mensen dat nog weten (mijn studie geweest namelijk) of dat de meeste mensen toch aan James Bond denken.quote:
Ach ja, je went er ook wel aan denk ik. Niet-gangbaar vind ik ook wel leuk, binnen bepaalde grenzen dan. Blij dat dat bij jou dan gelukt is.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:09 schreef Clubsoda het volgende:
+1 op blij met een niet-gangbare (maar niet zelfgeknutselde naam). Ook al spreken mensen het heel vaak niet direct goed uit. Ik zou al die leuke ijsbrekers over mijn naam niet willen missen, die had ik nooit gehad als ik ook Linda, Saskia of Marieke had geheten.
Het hoeft niet fout te zijn he, ik heb een familielid met die naam, dus uitgesproken op zn Nederlands.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:17 schreef Yellowflowery het volgende:
@:Tink89 'Eemilie', vreselijk inderdaad. Zal je wel met meer namen hebben dat bepaalde mensen het altijd fout uitspreken, hoe makkelijk het ook is.
Wat grappig! Dezelfde smaak, maar dan weer toch niet.
Ik heb dat ook, met 2 gezinnen zelfs! 2 van de 3 kinderen in beide gezinnen hebben namen die ik superleuk vind, en de derde vind ik bij beide vreselijk!quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:13 schreef Tink89 het volgende:
Jurre en Floris ouderwets? Die vind ik juist wel hip, dat hoorde je echt niet toen ik jong was (nu 30).
Emily vind ik ook mooi, maar ik heb een kennis die het uitspreekt als 'eemielie' en dat vind ik dan weer niet mooi. Emmillie welzou alleen te jut en jul zijn met onze oudste.
Grappig reallifeding: vrienden van ons hebben een jongetje dat ouder is dan onze prul. Als dat een meisje geweest was, had ze de naam van onze dochter gehad. Nu hebben ze pas weer een jongetje en die heeft de naam die prul gehad had als ze een jongetje geweest was.
De naam van hun oudste vinden we afschuwelijk, dat vond ik zo raar
Ik vind hem het mooist met de klemtoon op ie. Maar goed, da's de Franse uitspraak en die gebruiken ze volgens mij buiten Frankrijk niet.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:32 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Het hoeft niet fout te zijn he, ik heb een familielid met die naam, dus uitgesproken op zn Nederlands.
Ik vind de uitspraak Eeemilie juist veel mooier dan emmelie.
Ik denk eigenlijk aan brommersquote:Op woensdag 31 juli 2019 17:00 schreef Yellowflowery het volgende:
[..]
Ja! Ook mooi... Maar doet me ook weer denken aan de vespers (gebeden in de katholieke kerk). Weet niet of heel veel mensen dat nog weten (mijn studie geweest namelijk) of dat de meeste mensen toch aan James Bond denken.
Geweldige naam inderdaad.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 09:31 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier een Vesper meisje in de straat, ik vind het leuk.
Ik vind Hein 1 van de meest afschuwelijke ‘gewone/ouderwetse namen die ik ken. Net als Klaas of Gert. Brrr.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:21 schreef MaJo het volgende:
Maar wel een mooie naamquote:
Dat kan leuk worden als ze op school zitten later met het oplezen van de klassennamenquote:Op woensdag 31 juli 2019 18:16 schreef oh-oh het volgende:
Mijn neef heeft net een derde dochter gekregen. Nu hebben ze Livia, Filia en Cecilia, van 3 , 1 en 0 jaar![]()
Meestal zitten ze niet bij elkaar in de klasquote:Op zondag 4 augustus 2019 10:58 schreef rmrt2010 het volgende:
[..]
Dat kan leuk worden als ze op school zitten later met het oplezen van de klassennamen
Ik ken een 6 jarige Isis dus ook weer niet zooo ondenkbaar.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:07 schreef Burdie het volgende:
Zouden er vandaag de dag nog mensen zijn die hun kind Isis noemen?
Keet is gewoon een Hollandse naam. Niks mis mee.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:04 schreef Schanu het volgende:
Vandaag op Welkom in de wereld: K.eet. Dat vind ik dus best sneu, had er dan gewoon K.ate van gemaakt want qua uitspraak komt het gewoon op hetzelfde neer.
En een D.jaydi en D.jelina, ook weer pareltjes.
Keet is gewoon een Nederlandse naam, dus die zou ik niet op zijn Engels schijven.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:04 schreef Schanu het volgende:
Vandaag op Welkom in de wereld: K.eet. Dat vind ik dus best sneu, had er dan gewoon K.ate van gemaakt want qua uitspraak komt het gewoon op hetzelfde neer.
Ik wacht nog steeds op ouders die Isil ook wel leuk klinkenquote:Op maandag 12 augustus 2019 12:07 schreef Burdie het volgende:
Ik denk vooral aan zuipkeet.quote:Op maandag 12 augustus 2019 13:01 schreef Schanu het volgende:
De meningen over Keet lopen uiteenIk had er in ieder geval nog nooit van gehoord, komt op mij over als een nodeloze vernederlandste versie van Kate.
Nope. In 2015 nog 101 geboortes, 2014 nog maar 5, en sindsdien noppes nada. http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/isisquote:Op maandag 12 augustus 2019 12:07 schreef Burdie het volgende:
Ik heb een voorleesboek van Keetje Scheetjequote:Op maandag 12 augustus 2019 12:04 schreef Schanu het volgende:
Bij mij klinkt het als ‘neem mee ja’. Op papier wel een mooie naam om te lezen. En je hebt ook mensen die Erin, Erna of Anders heten en zo. Ik heb dat trouwens ook bij de naam Juno > You know.quote:Op maandag 12 augustus 2019 11:21 schreef Seven. het volgende:
Kom net Nemea tegen. Ik vind het cool. Medea vind ik ook mooi, maar ik vind het raar om je dochter te noemen naar iemand die volgens de mythologie haar eigen kuinderen vermoordde. Ken het verhaal niet precies, maar de associatie is minder.
Mijn nichtje heet You Knowquote:Op maandag 12 augustus 2019 16:30 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Bij mij klinkt het als ‘neem mee ja’. Op papier wel een mooie naam om te lezen. En je hebt ook mensen die Erin, Erna of Anders heten en zo. Ik heb dat trouwens ook bij de naam Juno > You know.
Vriendinnetje van mijn dochter (bouwjaar 2009) heet Isis en heeft het best een tijdje moeilijk gevonden. Gelukkig ging de berichtgeving vrij snel over op IS ipv ISIS, maar ze vond het echt heel naar dat er zo'n associatie bij haar naam zat.quote:Op maandag 12 augustus 2019 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
Er stond dit weekend nog een isis op de camping tegenover ons, ik denk ook bouwjaar 2013 of 2014.
Ik vind het nog steeds een mooie naam en heb er geen rare associaties mee maar goed, ik kijk ook nooit naar het journaal
Kate is pas stom.quote:Op maandag 12 augustus 2019 16:24 schreef Yellowflowery het volgende:
En Keet vind ik ook stom. Doe dan Kate.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 16:30 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Bij mij klinkt het als ‘neem mee ja’. Op papier wel een mooie naam om te lezen. En je hebt ook mensen die Erin, Erna of Anders heten en zo. Ik heb dat trouwens ook bij de naam Juno > You know.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:03 schreef Leandra het volgende:
Zij tekeergaan met de wilde frisheid van limoenen...
Ik moest hier wel een beetje om gniffelenquote:Op maandag 12 augustus 2019 16:54 schreef Schanu het volgende:
[..]![]()
Mijn jongste dochter heet N.eva. Nu ze in de dreumesfase zit waarbij ze zo ongeveer alles uitprobeert wat niet mag en het woord Nee het meest gebruikte woord van de week is, besef ik pas hoe ondoordacht die naam is. Het arme kind denkt waarschijnlijk dat ze Fa heet en wij de hele dag zeggen: Nee nee Fa
Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar het blijkt wel een bestaande naam te zijn. Ik vind het niet mooi.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:09 schreef Cryptocoryne het volgende:
Wat vinden jullie van Dieudonnee voor een meisje?
Het is een bestaande naam en je hoort hem hier ook vaak. Ik vind het alleen wel aan de lange kant.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar het blijkt wel een bestaande naam te zijn. Ik vind het niet mooi.
Is dat niet een beetje te bekakt voor je?quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:09 schreef Cryptocoryne het volgende:
Wat vinden jullie van Dieudonnee voor een meisje?
Hoezo? Mag een kampsjaak geen sjieke naam aan zijn kind geven?quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje te bekakt voor je?
Jawel hoor, maar ik denk dat het zelfs voor de meeste hockey-ouders een stapje te ver is, dus het verbaast me gewoon.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:20 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Hoezo? Mag een kampsjaak geen sjieke naam aan zijn kind geven?
Justin Keesquote:Op maandag 12 augustus 2019 17:20 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ken vaag iemand die zo heet en zich Donnée als roepnaam heeft aangemeten. Voor mij een nee die naam.
Wat vinden jullie (als in het hele topic) van Arie-Lex? Of Justin-Kees?
Och, hij staat op de lijst met nog 5 miljoen andere namen. Maar ik vond het wel een leuke naam.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar ik denk dat het zelfs voor de meeste hockey-ouders een stapje te ver is, dus het verbaast me gewoon.
En ik denk er gelijk "Ten Berge" achteraan, en die is nogal onderuit gegaan, samen met echtgenoot Charles Schwietert.
Zorg dan iig dat je de spelling goed hebt: Dieudonnée.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:29 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Och, hij staat op de lijst met nog 5 miljoen andere namen. Maar ik vond het wel een leuke naam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |