abonnement Unibet Coolblue
pi_188221077
Welkom in het dreumestopic! *O* .

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188221095
En ik gooi nog een keer mijn versgeknipte dreumes hier neer, want die sloot net de boel :P (en ik vind het een schattige foto :@ _O-
)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 31 juli 2019 @ 13:53:43 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188221156
Serieus de eerste die dat zegt?
Ik heb je vriend weleens op foto's gezien maar het zijn echt jouw ogen en wenkbrauwen zo hoor die ik eruit pik.
En die boevenblik ja :7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188221663
Das heul geen dreumes meer! O+ Wat een knapperd.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188221865
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 14:32 schreef Nanuke het volgende:
Das heul geen dreumes meer! O+ Wat een knapperd.
Nog een maandje :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188221929
Knap kind LDG!
pi_188221998
Wat een grote knapperd heb je daar LDG, wat lijkt hij al wijs O+
pi_188223984
LDG! O+
pi_188226994
Leuk filmpje nog schanu!

En WoW ldg wat is hij groot idd. Sowieso al die oudere dreumessen. Mijn eigen blijft me ook verbazen. En dan is het maar een kleintje, maar die wijsheid!!

Ze heeft papa vandaag geholpen met iets opmeten in de tuin. Hield ze de meter vast met haar vinger en papa rolde m uit. :D Goede hulp hoor!
pi_188228033
Bedankt voor de complimenten over mijn meisje O+ Lemijn, ze is vrijdag alweer 20 maanden! Jij gefeliciteerd met je peuter alweer :o *O*

Ondeugende Jip O+

Oh Vlokje, wat stapt ze al wijs rond Schanu *;

De kapitein O+ Leuk kind en kapsel!

Nolita, wat een pienter meisje zeg dat ze al zo goed helpt!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188230620
Oh nog een O+ voor jou meisje rena! Ze wordt zo groot al :D
pi_188230672
Nog gefeliciteerd met je peuter Lemijn!

En mini gefeliciteerd met je zwangerschap!
pi_188231458
LDG, inderdaad een knapperd! Hoe vond hij het bij de kapper?

Schanu, dat rugzakje maakt het wel af hoor! En inderdaad, wat een leuke speelhoek hebben jullie.

Mini, hoe gaat het met je? Voel je je goed?
pi_188231693
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 06:39 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oh nog een O+ voor jou meisje rena! Ze wordt zo groot al :D
Het gaat zo hard, ze begint zich ook echt al als een peuter te gedragen af en toe }:| :')

Ik zit nu Sweet Home Sextuplets te kijken op TLC en je zult maar 6 dreumessen hebben, ik zou gillend gek worden vermoed ik _O- Ik word al af en toe gek van de enige dreumes die ik heb :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188231887
Schattige dreumesjes zag ik! O+

Minilot gefeliciteerd met je zwangerschap! Nog zo’n leuke :Y

Wij zijn onderweg naar de efteling O+ dreumes sliep binnen 5 minuten en sliep 1.5u lang terwijl broer en zus met koptelefoons opzaten. Rust in de auto O+
pi_188232484
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:30 schreef OliviaIsTaken het volgende:
LDG, inderdaad een knapperd! Hoe vond hij het bij de kapper?
O+ thnx ;)

Hij vind het gefrut aan zn hoofd niet zo fijn, maar hij is er verder niet bang voor ofzo gelukkig. Deze kapsalon is ook ingericht op kinderen, hij kan zitten in een grote vrachtwagen,en tvkijken of spelen terwijl hij wordt geknipt, dus dat gaat wel prima. Hij is ondertussen al n keer of zes geknipt denk ik :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188233066
Wow, zovaak al LDG! Wat een olijk koppie heeft hij...

Songeur, veel plezier in de efteling!


Wij zijn al weer een paar dagen terug van vakantie. Het slapen gaat zoveel beter. Gister was het 6 uur, maar vanmorgen sliep hij tot 7.10. Echt, zo fijn. Het is net alsof vakantie hem gereset heeft. Ik hoop dat het zo voort blijft duren, dat zou ons allemaal zo goed doen.

O deed het op vakantie ook zo goed. Hij heeft denk ik in 3 weken tijd 2x overdag in z’n bedje geslapen, alle andere dutjes in de draagzak bovenop een berg ofzo, of in de auto. Zo heerlijk flexibel. En hij is zo vrolijk en leuk.

Het jammere is dat hij en z’n broer op het moment absoluut niet samen kunnen spelen, want O maakt gegarandeerd alles kapot waar T mee aan het spelen is. Met de twee thuis zijn is echt een uitdaging op het moment.

Nog een bonus vakantie-pret plaatje, bij opa en oma in Zuid-Duitsland in de achtertuin.
pi_188240269
Wat een fijne foto's Jagar en wat heerlijk dat het slapen nu goed gaat! Dat mocht echt wel eens tijd worden, ik duim dat het zo blijft :)

Hier heeft onze dreumes heel veel last van de BMR, eigenlijk de eerste keer dat hij reageert op een vaccinatie. Hij is al een paar dagen compleet ontroostbaar en wil niet slapen. Arm kind :{ Heeft nu ook koorts.
pi_188240618
Jagar wat fijn dat o'tje gereset is O+ *O*

Dorothy die vaccinatie is n kloterige idd :Y was kaptein ook goed ziek van n tijdje later, sterkte voor je kleintje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188240815
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 10:07 schreef Songeur het volgende:
Schattige dreumesjes zag ik! O+

Minilot gefeliciteerd met je zwangerschap! Nog zo’n leuke :Y

Wij zijn onderweg naar de efteling O+ dreumes sliep binnen 5 minuten en sliep 1.5u lang terwijl broer en zus met koptelefoons opzaten. Rust in de auto O+
Heej, wij waren er ook vanmiddag! Althans, Günther was er te spotten met z'n paps.

Ik zat in een vergaderruimte vlakbij voor een brainstormsessie met de communicatieafdeling van het park. Na afloop de mannen opgepikt, geloof dat ze alleen plassen hadden gestampt in het Sprookjesbos. Forse buien!

Hoe ging het bij jullie? O+

Edit: ik kreeg via Whatsapp foto's van het druipkind!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:7

[ Bericht 9% gewijzigd door minilot op 02-08-2019 07:32:04 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_188240841
Wat een zalige foto Jagar, kijk de zomerlol er vanaf spatten! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_188240859
Ik liet de superschattige foto van de Kapitein van ldg aan Günther zien: ooooeeeeeeeh, *aai*
Goedgekeurd dus! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_188251037
Heerlijk kind is kapitein O+

En fantastische foto van het jagärteam! Fijne spekbenen O+

Günther *;

Jip is sinds woensdag flink aan de wandel, hij loopt steeds meer en vaker. Kruipt wel ook nog steeds hoor. Verder ga ik hem nu wéér ziek ophalen bij de opvang :{ ik zag het al wel een paar dagen aankomen, hij was erg hangerig en de nachten zijn weer compleet ruk. Fingers crossed dat ie hier goed zelf door heen komt.
pi_188251799
Brakke nachten, jep die hebben we hier ook weer.

Lijkt weer een rottig sprongetje ofzo? Zowel bij de slaapjes overdag als snachts heeft L elke 3kwartier de bevestiging nodig dat ik of mijn man er nog zijn. Vervolgens is hij mij overdag gigantisch aan het uittesten. Ik heb het idee dat corrigeren nu 'iets' doet maar volgens man verbeeld ik me dat want hij doet precies hetzelfde gewoon nog een keer maar. Dat deed hij voorheen ook maar het lijkt nu meer te zijn om mijn/onze reactie te testen dan gewoon stomweg hetzelfde nogmaals doen. Lekker vage omschrijving maar misschien herkent iemand het?
pi_188251907
@Elleska, zeer herkenbaar. Doet mijnes momenteel ook vaak. En gelukkig maar! Honderd keer hetzelfde uitvreten om uit te testen of de reactie erop hetzelfde is, is de fantastisch wetenschappelijke manier waarop kleine koters erachter proberen te komen hoe de wereld werkt. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188251919
LoopJip *O* Beterschap voor 'm! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_188252573
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:12 schreef minilot het volgende:
@:Elleska, zeer herkenbaar. Doet mijnes momenteel ook vaak. En gelukkig maar! Honderd keer hetzelfde uitvreten om uit te testen of de reactie erop hetzelfde is, is de fantastisch wetenschappelijke manier waarop kleine koters erachter proberen te komen hoe de wereld werkt. O+
Fantastisch maar ook dodelijk vermoeiend in combi met die brakke nachten.
Maar het idee dat hij er iets van leert helpt mij wel om consequent te blijven zonder uit mijn slof te schieten.
pi_188256516
Wat goed Aure dat Jip al loopt :D Wat naar dat hij trouwens weer ziek is, hopelijk valt het mee.

@Elleska: dat wordt hier ook gedaan. Op sommige dagen is heel vaak en inderdaad vermoeiend.
Hij mag bijvoorbeeld niet aan de tafelpoten van een hoog tafeltje trekken. Dus als hij dat doet dan zeg ik 'nee, dat mag niet' en dan haal ik hem weg. En dat gaat dan zes keer in de herhaling. En als ik een keer niet goed oplet dan kruipt hij richting het tafeltje en dan draait hij zich even om te zien of ik wel kijk 8-) . Zo ja dan gaat hij door, met zijn hoofd al nee-schuddend :D

Hier nog steeds last van de vaccinatie. Al wordt het huilen wat minder en zet de koorts gelukkig niet door. Arm kind.

Out for the count..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188257108
Die van mij heeft de oren ook puur gekregen omdat geen oren zo raar staat :') En wat ook lastig is is dat hij ergens niet mee wil stoppen (anders sta ik 3 dagen lang een schommel aan te drukken), dan is ie nog een kwartier boos. En ‘s avonds niet meer willen slapen is ook lastig. Maar hij is ook heel lief hoor. Voornamelijk zo: lekker kwijlen op ons hoeslaken :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hij heeft krentenbaard op z’n billen (?), de zalfjes lijken in ieder geval aan te slaan. Hij was tot bloedens toe aan het krabben ;(. En we zitten geloof ik weer met een oorontsteking }:|

Stapjes voor Jip *O*

En ik zag nog een heerlijke vakantiefoto van Jagar O+ En Günther die op het oog gewoon een peuter lijkt :D

Hoe was het in de Efteling Songeur?
pi_188257235
Ai, wat sneu LBF :* Wel een heerlijke slaappositie :D
pi_188257258
Ah Fleur wat balen van de oorontsteking, hopelijk snel weer over!

Gossie DG. Is dat die BMRprik? Jip krijgt hem over 2 weken, ben benieuwd.

Dat lopen is zo schattig! Twee weken geleden had ik het allereerste losse stapje gezien en afgelopen woensdagochtend deed ie dus dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En sindsdien doet ie heel vaak zulke 'lange' stukken. Ik zie hem ook steeds bewuster de keuze maken om te lopen ipv te kruipen.
pi_188257307
Dat wat ie trouwens met zijn rechterhand doet is ook heel schattig. Hij strekt zijn arm uit en wrijft zijn duim en wijsvinger over elkaar om onze poes te lokken zodat hij haar kan aaien :D oO<

Het grappige is dat hij het ook doet naar andere baby's op de opvang. En naar mij :') *;
pi_188257311
Ja ik vind dat ook altijd zo schattig haha! O+

Noh, ik heb alleen in mijn hoofd gereageerd op jou zie ik! Die van jou ligt er ook heerlijk bij trouwens :D Hopelijk is ie snel van het vaccinatieongemak af. En wat is ie groot al! O+

Hoe is het nu met Jip Aure? Wat schattig van zijn ‘aai-gebaar’ O+
pi_188257384
Jip zat de hele middag als een soort sticker aan mij vast, en dan was het wel okay. Maar je merkt dat hij moeite heeft met ademhalen (snelle oppervlakkige ademhaling) en last heeft van het vele hoesten. We hebben het hele arsenaal ingezet daarnet (paracetamol, neus spoelen en uitzuigen, ventolinpuf) in de hoop dat ie wat beter slaapt, we gaan het zien :P
pi_188257949
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:28 schreef Aure het volgende:

Gossie DG. Is dat die BMRprik? Jip krijgt hem over 2 weken, ben benieuwd..
Ja, dat is de BMRprik. Van de andere vaccinaties had hij letterlijk niks. Ik ben blij dat we het over de vakantie hebben getild. Toen ik de vijf dagen optelde van de oorspronkelijke datum dacht ik: hmmm... niet zo handig. Duimen dat Jip er geen last van zal hebben, want dat kan natuurlijk ook!

Succes met de nacht :*

En wat gaat dat lopen bizar snel! Binnen twee weken van een paar stapjes naar een stuk lopen :o Toto kruipt nog steeds (heel snel) en loopt langs en duwt tegen alle meubels. Tot nu toe geen teken van lopen :)

@LaBelleFleur27: herkenbaar, ik heb sinds mijn bevalling veel last dat ik voornamelijk in mijn gedachten dingen doe :D
pi_188258712
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 19:40 schreef DorothyGale het volgende:
@:Elleska: dat wordt hier ook gedaan. Op sommige dagen is heel vaak en inderdaad vermoeiend.
Hij mag bijvoorbeeld niet aan de tafelpoten van een hoog tafeltje trekken. Dus als hij dat doet dan zeg ik 'nee, dat mag niet' en dan haal ik hem weg. En dat gaat dan zes keer in de herhaling. En als ik een keer niet goed oplet dan kruipt hij richting het tafeltje en dan draait hij zich even om te zien of ik wel kijk 8-) . Zo ja dan gaat hij door, met zijn hoofd al nee-schuddend :D

Dat nee schudden en toch doen deed L hiervoor. Ik interpreteerde dat hij wel weet dat iets niet mag maar het nog niet kan weerstaan. Nu kan hij dat wel, soms is corrigeren genoeg maar andere keer zie ik hem denken, doet alsnog een poging en loopt/kruipt dan snel weg.

Ik herhaal max 3x anders word ik gek want het gaat de hele dag door. Om te voorkomen dat ik de hele dag nee nee nee nee zeg probeer ik te vertellen welk gedrag ik zou willen zien ("zet ... maar terug") al kan dat lang niet bij alle dingen. Na de derde keer gaan we even wat anders doen of ik zet hem in de box. (wat overigens geen straf is, de box is voor hem een fijne speelplek).
pi_188258867
DG dat gaat geloof ik ooit nooit meer weg :')

Hopelijk is ie er snel doorheen Aure!

Wat hier blijvend goed werkt bij spullen pakken van tafel o.i.d. is ‘geef maar aan mama/papa/oma’ dan kijkt ie zo >> *) als het hem gelukt is. Maar dat werkt nu vast niet meer want volgens de Fokwet is de werking van dit trucje morgen vast over :'). Soms is hij helaas ook heel snel en blijkt hij binnen 2 sec. een plant te mollen @Schanu :P
pi_188262718
Dat klinkt handig fleur, die update hebben we hier helaas nog niet gehad dus ik heb gewoon niets meer op tafel liggen wat kwaad kan. Ipv een glas water heb ik nu een flesje staan, daar mag hij ook niet aankomen maar als het perongeluk om gaat kan het geen kwaad.
Binnen 2 sec een plant mollen kan L wel. Ik heb inmiddels geen planten meer in de woonkamer staan.

Vandaag wordt er overal en nergens op geklommen. Ik heb net in 1,5uur meneer al meerdere keren van de eettafel en de vensterbank mogen plukken, verteld dat zijn loopfiets is om op te zitten en niet om op te staan en dat een bureaustoel geen speelgoed is (staand op de stoel rondjes draaien).
en zojuist dat de box geen step is. Het is een box op wieltjes waarvan hij de rem los kan maken, 1 voet tussen de spijlen zetten en dan met de andere afzetten. Even later ging hij het nog een keer snel proberen en voordat ik bij hem was schoot zijn voet tussen de spijlen door, klapte hij flink hard op zijn achterhoofd en zijn been zat vast.

Niks aan de hand maar pff... Ik ga maar even ergens energie vandaan halen om naar de speeltuin te gaan. Dan kan hij zich daar even uitleven.
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:19:52 #39
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188263057
Klinkt vermoeiend Elleska, ben blij dat hij hier nog niet klimt :') al zal dat niet lang duren.

Hij stond gister opeens halverwege de trap ;(

Ik + dochter waren naar boven gelopen om ons klaar te maken en mijn vriend was in de woonkamer met een muziekje en had niets door, hij was zo snel schijnbaar. Ik hoorde opeens iets op de trap en zag meneer met een grijns als de joker + auto in zijn andere hand :X Ik ben zo kalm mogelijk en zonder geluid naar hem toegelopen en heb hem bij zijn schouder gepakt, dat wordt een traphekje beneden :{w Boven hebben we er nu al een aantal weken eentje, zo'n achterlijk dure van babyDan }:| die meneer inmiddels zelf open kan maken, maar gelukkig is het metaal en lukt het (nog) niet in 1x.
pi_188264106
Ik heb het trapklimmen juist helemaal losgelaten. Hij gaat nu al driekwart jaar zonder ook maar één keer vallen hartstikke goed trappen op en af en hij is duidelijk stukken voorzichtiger als we er niet achter lopen. In principe mag -ie nu van mij zonder toezicht de trappen op en af, en al hou ik het stiekem wel in de gaten - ik ga er niet meer bij staan. Naar beneden kukelen kan natuurlijk een keer gebeuren maar dat risico houdt niet op magische wijze ineens op als -ie drie of vier is.

Traphekje (eentje, boven) laten we wel zitten wegens verse baby op komst maar staat tegenwoordig standaard open, behalve 's nachts wegens
potentieel slaapdronken rondwandelen :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188264132
Pfoe Elleska! Vermoeiend :Y
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat zo'n rijdende box bijzonder interessant is als je klein bent! :D
Succes in de speeltuin, maar dat zal wel goed komen met duidelijk zoveel klauter- en balanceerbehoefte :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188264197
Zijn jullie dreumesen overigens ook zo geobsedeerd (geweest) door karretjes en dergelijke rondduwen? Günther zit nog maar zelden in de buggy maar kan er eindeloos in de tuin zelf mee rondrijden en die miniatuurwinkelwagentjes bij Albert Heijn zijn zo'n beetje z'n idee van de hemel! Zit me een beetje af te vragen wat ik nog meer zou kunnen bieden :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188264639
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 12:28 schreef minilot het volgende:
Zijn jullie dreumesen overigens ook zo geobsedeerd (geweest) door karretjes en dergelijke rondduwen? Günther zit nog maar zelden in de buggy maar kan er eindeloos in de tuin zelf mee rondrijden en die miniatuurwinkelwagentjes bij Albert Heijn zijn zo'n beetje z'n idee van de hemel! Zit me een beetje af te vragen wat ik nog meer zou kunnen bieden :)
Ik zet U. altijd ín het miniatuurkarretje met een banaan in z’n hand. ;)
Protčge moi de mes désirs.
pi_188264956
Beterschap voor de kleine zieken. :*

Kijk eens naar rolkoffers Mini.
Dingen rond mogen duwen is de hemel. Hij duwt ook zijn loopfiets en het knutseltafeltje komt ook overal en nergens. Net in de kringloopwinkel voor hij ook een grasmaaier en stofzuiger om rond te rijden. :D In de Action wou hij ook het winkelwagentje uit en ging die zelf duwen.

Elleska dat klinkt ontzettend vermoeiend. Speeltuin klinkt dan als een goed alternatief, hopelijk is daarna de energie een beetje op.

Fleur jouw manier werkt hier ook best goed. En als iets niet mee mag naar huis dan zwaaien we er een paar keer naar.

Banaan is op het moment helemaal dol op kleien. Hij kreeg ook een soort gereedschapsset en gaat er graag even voor zitten. En opeten, dat wil hij nog steeds.

Ik hoor steeds vaker korte zinnetjes, vooral "papa eet" met meerdere variaties in personen. Ook "daddy eat", wat ik een mooie prestatie vind voor sporadisch een uurtje Engels spreken.

Hij danst een paar keer per dag op "ik ben een kopje". Rondrennen en zijn handjes laten ronddraaien als keukenmixer. Hij heeft de grootste lol om zulke dingen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188265362
Hier wordt ook liever achter de buggy gelopen dan erin gezeten :Y t liefst keihard en overal zonder te kijken tegenaan knallen 8)7


Misschien is een klein poppenwagentje/buggy ding leuk voor gunther? Of zon nepgrasmaaier (als ze nog bestaan, ik had er vroeger eentje _O-)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188265523
Achter dingen aan lopen is ook geweldig. L gebruikt daarvoor ook zijn loopfiets, een houten loopkarretje, de box }:| en eigenlijk alle meubelstukken waar je maar mee kan lopen. met een karretje in de supermarkt durf ik het nog niet aan.
Een duwstok is ook leuk.

Traphekje openen @SacreCoeur :o
De trap is hier gelukkig nog buiten bereik totdat hij door heeft dat hij zelf de deur kan openen. Maar ik laat hem vanaf dat hij een beetje kan klimmen al zelf de trap op en af klimmen. Klimmen doet hij toch wel en ik vind het belangrijk dat hij weet hoe hij weer veilig naar beneden kan mocht hij in een onbewaakt ogenblik ergens zelf op klimmen.

Speeltuin was lekker vermoeiend, broodje gegeten en beide even geslapen :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 04-08-2019 11:22:49 ]
pi_188267848
Ja dat zwaaien doen wij ook pkm haha!

Het is ook vermoeiend Elleska. Ik vind dat ook het pittigste aan dit jaar. En hier is ook alles leeg op plekken waar hij bij kan ;)

Casper zegt ‘nee’ al wel heel consequent op z’n Twents trouwens _O-
pi_188267951
Tip van mij om te spelen: Het vocht uit een blikje kikkererwten opvangen, en opkloppen als een eiwit. Eventueel wat kleurstof, en geweldig schuim voor de kleintjes om mee te spelen. Ze kunnen het eten, hoewel niet lekker.. Hier veel plezier mee gehad...

(En lekker humus!)
pi_188269518
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 17:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Tip van mij om te spelen: Het vocht uit een blikje kikkererwten opvangen, en opkloppen als een eiwit. Eventueel wat kleurstof, en geweldig schuim voor de kleintjes om mee te spelen. Ze kunnen het eten, hoewel niet lekker.. Hier veel plezier mee gehad...

(En lekker humus!)
Ik leerde afgelopen week van the great brittish bakeoff dat dat spul aquafaba heet :D nooit geweten dat je het ergens voor kon gebruiken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188269979
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 17:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Tip van mij om te spelen: Het vocht uit een blikje kikkererwten opvangen, en opkloppen als een eiwit. Eventueel wat kleurstof, en geweldig schuim voor de kleintjes om mee te spelen. Ze kunnen het eten, hoewel niet lekker.. Hier veel plezier mee gehad...

(En lekker humus!)
Oeh tof! Dat ga ik eens proberen ^O^
Werkt dat alleen met het vocht van kikkererwten? Of mag andere peulvruchtenvocht ook?
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:47:26 #51
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188270621
Je kan er ook chocolademousse mee maken O+ . Ik niet hoor, maar een vriendin van mij wel. Smaakt minstens zo lekker als de gewone.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:37:16 #52
269689 crew  Viv
pi_188271575
En je schijnt er ook meringue mee te kunnen bakken. :D
pi_188271626
Ik vond het wel stinken.... Gebruik dan toch liever eieren voor zoete dingen...
pi_188271705
Even mijn CUL-petje op..

Dit waren de meringues die ik maakte met kikkererwtenvocht:


..en dit de melkchocolademousse met het vocht uit een blik zwarte bonen:


..maar als je dreumes eerst een poos met het schuim heeft lopen klieren zou ik er toch maar niks eetbaars meer mee proberen te maken ;)
Geinige tip, Jagar! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_188272320
Oh, dat is wel een toffe tip, Jagar!

Vanuit vakantie een groet aan iedereen :W ik lees over al jullie dreumessen en hun avonturen, maar aan reageren kom ik weinig toe. Op dit moment ligt echter de hele schoonfamilie al te tukken, dus heb ik even de tijd voor mezelf :D

Mijm had het heerlijk naar zijn zin, tot gisteravond. Hij kon al even niet poepen en het zat hem zo dwars. Ik heb hem nog nooit zo zien krijsen en vechten :'( vanmorgen kregen we van een nichtje een laxerend poedertje en heeft Mijm in de dierentuin 2 keer gepoept. Zo fijn, je zag hem gewoon opbloeien.

Zien jullie tijdens vakanties ook altijd die ontwikkeling zo hard vooruit gaan? Hij praat ineens veel beter, snapt dingen en is fysiek alweer zoveel verder.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188272852
Jagar wat goed dat O een ander slaapritme heeft gekregen op vakantie. Heb je wel een goed argument om weer op vakantie te gaan mocht hij het toch weer even vergeten (wat ik niet hoop natuurlijk!).
Wat een plezier straalt er ook van de foto!

Lesage fijne vakantie nog!
Ik las in een ander topic nog over jullie hond, sterkte nog. Hopelijk wel nog kunnen genieten verder.
Nog 3 dagen werken en dan mag ik ook 3,5 week fulltime van N genieten. Kijk er wel naar uit. Op vakantie geniet ik nog eens extra.

N kijkt graag mee naar max verstappen en toen de tv van max oversprong naar de presentatoren zegt ze ‘maxvestappe, busse noe?’ (Ons dialect voor (waar) ben je nu? O+

[ Bericht 10% gewijzigd door Nolita op 03-08-2019 22:18:08 ]
pi_188273347
Ziet er goed uit mini! :D

Wat sneu voor Mijm LeSage! Fijn dat het het nu opgelost is.

Wat schattig Nolita! O+

Ik zie hier ook wel grote mentale sprongen. Mijn auto is standaard ‘mama?’ Die van mijn vriend wijst ie de hele dag aan met ‘papa?’. Of hij komt met een schoen aanlopen van mijn vriend en zegt vol overtuiging ‘papa!’ Dat deed ie ook bij zijn achtergelaten sokken op de bank, ja die zijn uiteraard ook van papa _O-. En toen ik gisteren een speciaalbiertje pakte wees hij naar het flesje en naar het glas en zei ook ‘papa?’. Nee mama drinkt dat ook wel eens *) Maar hij lijkt nu goed onderscheid te kunnen maken wat wij veel doen, dragen of gebruiken.

Vandaag waren we naar een speciaalbier-evenement en hij was dikke vrienden met een brouwer daar waar hij een sticker van kreeg. Dat moeten we hebben _O-
pi_188273593
Leuke ontwikkeling idd fleur! Zegt hij dat ook over dingen die van zichzelf zijn?
N is er de héle dag mee bezig. Bij kleding, shampoo, tandenborstels, broodjes (‘ene papa, ene mama, ene N’). Tijdens het eten houdt ze ook alles in de gaten en benoemt (‘papa blauw mes, mama grijs mes, N niet mes’ ‘N a(Ppel)moes, papa niet, mama amoes; papa ete op, mama ete op, N niet op enzovoort)

Ook update. Standaard antwoord op de vraag ben je moe? Was altijd nee. Inmiddels zegt ze bijna moe of nog niet moe. :D
pi_188276389
Bijna moe! :D ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_188276469
Nolita, wat knap ook al met kleuren _O_
En wel handig dat ze zelf verteld dat ze bijna moe is :D

Mijm heeft een obsessie voor koffiezetten. Hij is van de week een kwartier lang Heel Boos geweest op zijn oom. Die had het lef om zelf het knopje in te drukken }:|
Hij zingt er ook altijd bij: ‘eeeeeeen koffie koffie!’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188276486
Wat cool van al dat gepraat! En N die al kleuren kan benoemen!

Jip is nog niet zo ver. Wij zijn nu in de fase dat hij bij alles wat op de grond valt "oh oh" zegt. Vooral ook wanneer ie het zelf bewust laat vallen of iets omgooit :D :')
pi_188276490
Goed idee van die koffie Mijm ;) c_/
pi_188276527
Hier ook een koffie fan, die staat er trappelend van plezier naast wanneer er koffie wordt gezet _O-

Wat sinds kort nieuw is, het pappagaaien van reclame slogans.. Zn lievelings is "kia the pouwer to suplijs" want dat is een auto en die zijn leven O+. Laatst tilde ik heb in zijn fietsstoeltje en toen mompelde hij ook die slogan. Dus ik om me heen kijken, en ja hoor,stond er daadwerkelijk n kia voor onze neus :o _O_ kennelijk heeft ie ook het logo onthouden
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188276628
Wat een toffe updates om te lezen allemaal! _O_

Het nieuwe ding hier momenteel is het verschil tussen groot en klein. Als er bijvoorbeeld een groot glas water en een klein glaasje water op tafel staan is het helemaal feest! Extra lollig erbij is dat lichaamstaal en klank er helemaal in meegaan, bij een poging tot 'groot' zeggen (grbgrgroet!) spreidt -ie z'n armen uit elkaar en zet een lage stem op en bij een poging tot 'klein' zeggen (piepiepein!) duikt -ie in elkaar en zet een heel hoog stemmetje op :D

Ik vind het wel heel leuk om het verschil te merken tussen enerzijds de motorische ontwikkelingen van het afgelopen jaar (kruipen, klimmen, lopen), waarbij -ie ons juist absoluut niet nodig had en die volkomen instinctief voelden. En anderzijds nu het taalgebruik maar ook bijvoorbeeld het hanteren van krijtjes op papier: echt aangeleerde ontwikkelingen die vooral ontstaan door afkijken en afluisteren.

BonusGünther: in een molen gister, gefascineerd door langszwiepende wieken :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188276641
Oh en een update die wat dubbel voelt.. Als ik bijvoorbeeld mijn teen stoot en au! roep, vindt Günther het heel erg leuk om een kusje op de zere plek te komen geven en dat is natuurlijk hartstikke schattig! Maar als ik toevallig even nergens pijn heb komt -ie me nu geregeld ineens vanuit het niets een mep of een kopstoot geven, zodat -ie iets heeft om een kusje op te geven.

- BENNNNGGGG!
- "Au?" *aai* *kusje*

Argh. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_188276794
Haha dat van die mep herken ik wel.
‘Auwa auwa’ *mep* en geeft dan een kusje haha :')
pi_188277158
Leuk om te lezen over het taalgebruik :) Hier worden er tot nu toe twee woorden gesproken: mama en dada. En soms kopieert hij ' bah'.

Mijn dreumes klimt ook overal op, de tafel, banken, vensterbank, de trap. En als hij in bad ligt wil hij er ook meteen uitklimmen }:| Dit begon een maand of wat geleden en dat was in het begin heel erg vermoeiend, we moesten hem echt overal vandaan plukken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua spullen slopen, we hebben nu een middenweg gevonden van een gezellige woonkamer die ook redelijk dreumesproof is. We wilden niet de hele kamer leegtrekken, hem ook laten wennen aan dingen die gewoon niet mogen.

@LeSage: ja herkenbaar, ontwikkeling tijdens de vakantie! Ook op het fysieke gebied. Vlak voordat we weggingen heb ik hem laten meten bij het consulatiebureau om te kijken of hij nog in de maxi-cosi meemocht. Hij was toen 80 cm. Drie weken later op de reguliere afspraak was hij ineens 83 cm :') Vast een meetfout :P
Fijn dat het poepen is opgelost :)

Pff... hier is eindelijk de vaccinatie-ellende voorbij. Vannacht heeft hij een deel van zijn slaap ingehaald en 14 uur geslapen (met twee flesjes tussendoor). Vanochtend lekker gespeeld en ook eindelijk weer gegeten *O*
pi_188278469
@Jagärtrut leuke tip! Hummus is hier favoriet dus zeker een goed idee. Heb er al wel eens schuimpjes van gebakken. Smaakte prima maar vond het vervelend spul om te werken en de huidige oven bakt voor geen meter. De chocolademousse tip ga ik ook eens proberen.

@LeSage Extra sneu dat Mijm zoveel last had op vakantie. Ik merkte op vakantie met familie inderdaad ook een grote ontwikkelingssprong. Fijne vakantie!

@LaBelleFleur27 Leuk dat onderscheid tussen verschillende mensen. Hier zijn alle mensen nog mama. Als L zichzelf in de spiegel ziet is dat ook mama.

@Aure De "oh oh" fase is ook leuk O+ . Daar zitten we hier ook nog in, expres dingen op de grond gooien om "oh oh" te kunnen zeggen.

tot zover mijn poging tot een bijleespost. Zag nog veel meer leuke nieuwe updates voorbij komen.
pi_188278850
@DorothyGale
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ookal blijkt dat nu misschien niet echt uit mijn posten, ik vind deze dreumesfase zonder het slaaptekort echt heel erg leuk.
L kan nog steeds heerlijk zelf spelen. Hij kan zo een tijd zoet zijn met duploblokjes los trekken en weer op elkaar duwen.
Kusjes en knuffels uitdelen, aan ons maar ook aan zijn knuffels. Zijn slaapknuffel moet voor het slapen ook een kus van ons krijgen.
Nieuwste update is nu denk ik "zingen". lalalala op het deuntje van zijn muziekdoos.

Score bij de kringloop: houten memory en magneten.
Het magneetbord moet nog even worden opgehangen maar de magneten zijn al goedgekeurd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat was memorytip ook alweer? Zag dat er naar werd gevraagd maar heb het antwoord niet kunnen vinden.
  zondag 4 augustus 2019 @ 12:33:21 #70
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188279154
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 12:11 schreef Elleska het volgende:
@:DorothyGale
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ookal blijkt dat nu misschien niet echt uit mijn posten, ik vind deze dreumesfase zonder het slaaptekort echt heel erg leuk.
L kan nog steeds heerlijk zelf spelen. Hij kan zo een tijd zoet zijn met duploblokjes los trekken en weer op elkaar duwen.
Kusjes en knuffels uitdelen, aan ons maar ook aan zijn knuffels. Zijn slaapknuffel moet voor het slapen ook een kus van ons krijgen.
Nieuwste update is nu denk ik "zingen". lalalala op het deuntje van zijn muziekdoos.

Score bij de kringloop: houten memory en magneten.
Het magneetbord moet nog even worden opgehangen maar de magneten zijn al goedgekeurd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat was memorytip ook alweer? Zag dat er naar werd gevraagd maar heb het antwoord niet kunnen vinden.
Beginnen met 2 setjes en het plaatje naar boven toe. Als dat goed gaat meer setjes maken en anders zoals Lemijn het doet, dezelfde plaatjes bij elkaar zoeken :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 4 augustus 2019 @ 12:45:02 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188279343
Voor mij was de memorytip dat je überhaupt als iets met die speelkaarten kan doen :o.

Mijn methode was: met 2 setjes tegelijk eerst bespreken wat 'dezelfde' ook alweer is. 4 sets tegelijk open op tafel werd voor Jacob onoverzichtelijk dus gooien, en kaartjes omdraaien werd ook gooien. Daarom deden we dat ik van alle sets 1 kaartje open op tafel legde, en de dubbelen omstebeurt aan hem aangaf om op dezelfde te leggen. Dat deden we eerst met een paar sets tegelijk maar toen al snel met alle 14. 1x maakte ik de fout om hem de stapel dubbele te geven, dat overzag hij niet dus toen ging ook alles op de grond.
De versie alles gesloten op tafel - 2 per keer omdraaien - indien niet succesvol terugdraaien - beurten nemen is voor ons nog heel ver weg.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188280281
Elleska met zulke dingen denk ik altijd aan het verhaaltje Wat andere mensen vinden. Beetje suf voorbeeld, maar voor mij werkt het.
Iedereen vindt altijd wel wat, en ik probeer eraan te denken dat ik het niet naar ieders zin kan maken. Dus ik kies voor wat voor ons werkt. En ik probeer soms zelf ook wat minder hard te oordelen. :)

Leuk Fleur dat accent. Banaan zegt alleen een bevestigende nee. Als ik zeg dat iets niet kan bijvoorbeeld, dan stemt hij in. Dit gaat vast snel veranderen. :D

Dat bij spulletjes mama/papa noemen vind ik ook leuk. Wat doet N. dat uitgebreid Nolita!
Ik vind het altijd leuk om te zien dat hij van elk kledingstuk weet van wie het is. Of dat hij onze auto herkent maar ook die van de buurman.

Wat sneu LeSage. Prettig dat het er weer uit is.

Koffie zetten is hier ook een enorm feest. Koffiebonen malen nog meer. Dat maakt ook dat het drama eromheen als hij iets niet mag groot is.

Leuk Mini dat verschil in groot en klein. Banaan houdt ook van tegenstellingen. Vanochtend in het bos was hij rondjes aan het draaien op zijn kont (Rip broek) en zei aan als hij draaide en uit als hij stopte. Daarna hebben we het ook lopend geoefend met stil en gaan. Vond hij mooi hoor. O+

Mijn memory tip zou zijn om de Nijntje (miffy) app te downloaden, daar zit het ook in. Die kaartjes blijven tenminste op hun plek liggen en moet hij echt onthouden waar iets ligt. ;) Met luier verschonen is ook het ballonspelletje populair, telkens "jaaaah" als hij het juiste ballonnetje prikt.
Met echte kaarten heb ik het geprobeerd, dat wil nog niet zo. Ik ga het nog zoals jij doet proberen Lemijn.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188285945
Leg net dreumes op bed en wilde weer zijn tanden poetsen. De laatste dagen was hij zo over z'n toeren dat we het even gelaten hebben. Maaar bij het poetsen van zijn boventanden ging het ineens bloeden. En toen ik keek zag ik dat het leek alsof zijn bovenlip vastzat aan zijn tanden.

Even op onderzoek geweest en ik zie dat het een te kort lipbandje is. Dat verklaart ook waarom zijn voortanden uit elkaar staan.

En nu is mij ook duidelijk waarom hij zijn speen niet meer wilde (we dachten dat het te maken had met de vaccinatie), slecht at en in eens het tandenpoetsen niks vindt. Het vreemde is dat dit wel echt van de laatste week is (op het tanden poetsen na, dat spelt al een maand of twee).

Morgen maar even de huisarts bellen, hoop dat ze er iets mee willen doen.

-edit- het bloeden en er echt last van hebben zal wel komen door de opgehoopte bacterien. Morgen maar doorzetten met poetsen...

[ Bericht 4% gewijzigd door DorothyGale op 04-08-2019 18:29:09 ]
pi_188287567
Zo, even op mijn gemak bijlezen na een wat drukker weekje :D Vandaag gezellig naar Ouwehand geweest met man en C en wat was het leuk O+ Ze heeft echt heel veel los gelopen en grote gedeeltes hand in hand, ik merk dat ze steeds stabieler wordt en meer durft, gek dat ik me een paar weken terug er stiekem nog zorgen over maakte. Ze was ook zo lief en gezellig vandaag, echt genieten *; Ze geniet ook zo van de beestjes en de omgeving, ik zou overwegen misschien een abonnement te nemen, want ik denk dat we er nog wel vaker heen willen de komende jaren.

Jagar, wat goed dat O zo lekker slaapt nu, hopelijk houdt hij het er in! En wat een leuke foto met zijn broer, samen spelen komt vast wel weer goed!

Dorothy, wat sneu dat hij zo’n last heeft van de BMR, hopelijk knapt hij snel op! Die foto op de bank O+ en wat sneu van zijn lipbandje, hopelijk kan de HA wat voor je betekenen.

Gunther in de Efteling O+ Kind gaat er praktisch opgroeien of niet? ;)

Elleska, ik herken het ook wel van dat uittesten, hier is ze er ook erg mee bezig momenteel maar ik begin er mijn draai in te vinden, ook al zitten er echt pittige dagen tussen }:| Consequent zijn is het enige wat je kunt doen idd. Sterkte er mee; want het is gewoon zwaar soms, en het is altijd fantastisch als je omgeving daar dan ook een mening over heeft :X

Beterschap voor Jip! En wat een toffe loopupdate!

Slaapfoto van Casper O+

Hier gaat het trap opklimmen ook best goed tegenwoordig, pas was het haar een keer alleen gelukt :@ Maar @minilot , hoe heb jij het Gunther geleerd om weer naar beneden te gaan?

Fijne vakantie LeSage!

LDG , wat slim van de kapitein dat hij die slogan al onthoudt :o

Het meppen en vervolgens aaien is hier ook een bekend fenomeen }:| Vind dat echt het fijne aan dit topic, dat ik zo ontzettend veel herken, de vreugde maar ook de frustraties die het moeder zijn soms met zich meebrengt.

Ik zat net mijn foto’s van vandaag even terugkijken en ik moest heel hard lachen om dit semi artistieke plaatje;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188289074
Mnoh Rena, goed shot!

DG wat sneu. Hier ook een kort lipbandje, ik ben toen met een new born nog naar de kno arts geweest omdat de hele bovenkaak er raar uit zag. Uiteindelijk niets mee gedaan omdat haar groei niet stagneerde. Nu dus ook een flinke spleet tussen de voortandjes. Vind het nu vooral schattig staan ( :@ ) en hoop dat ze er later geen last van krijgt.
Ik had het zelf trouwens ook, ben als dreumes/peuter keihard gevallen en toen is het gescheurd. Bloedde als een rund als ik m'n moeder mag geloven.

Wauw Nolita, wat een kletskous! O+
pi_188293314
Inderdaad een artistieke foto Rena! Zo te lezen hebben jullie een heerlijke dag gehad in Ouwehand :) Het is jammer dat wij niet dicht bij een leuk dieren- of attractiepark wonen, een jaarabonnemenrt klinkt dan als een goede investering.

Artis is redelijk in de buurt maar trekt mij totaal niet. Misschien de Linnaeushof als hij wat ouder is :)

@Mabawa.: het staat inderdaad heel erg schattig, de spleet tussen de tanden O+
Merkte je nog op een andere manier dat je kleine een te kort lipbandje had? Met eten, drinken of tandenpoetsen? Wat ik zo lees heeft het wel invloed op de tanden later, dat er toch een groot tussengat kan ontstaan. En problemen met articuleren. Toch wel redenen voor ons om er iets aan te doen.

Gisteravond werd hij rond 23.00 uur wakker, helemaal overstuur en overstrekkend. Hij had er volgens mij echt last van. Gelukkig ging het vanochtend weer een stuk beter, ook al heeft hij niet gegeten en gedronken. Zometeen maar even de huisarts bellen.
pi_188295076
Net hele lap tekst getypt, 1 verkeerd knopje en alles weg :o

Even wat ik nog weet dus in het kort:

Ik zag het heerlijke vakantieduo van Jager O+ een slapende Casper O+ De artistieke foto van C O+

Vaccinatie leed voor Dorothy, gelukkig is het over! Vlokje krijgt die vaccinatie morgen, ik hou mijn hart vast.

Jip die steeds beter loopt, de knapperd! En wat een heerlijke fase is dat, die waggelende minimensjes. We waren dit weekend bij vrienden en Vlokje rende kirrend achter haar grote zus en vriendinnetje aan van 2,5 en 3, ik was een plasje O+

Een briljantje memorytip van Lemijn die ik hier ga proberen, mijn dank is groot!

Een vermoeiende klimmende dreumes van Elleska, heel herkenbaar en laat je niet gek maken want het is gewoon pittig en vermoeiend :*

Snelle traplopers, hier ook zo 1 zodra ze de kans schoon ziet. We hebben beneden een harmonicahekje, daar probeerde Vlokje dit weekend onderdoor te klimmen waardoor ze klem kwam te zitten. Maf kind.

Dreumesen achter de buggy in plaats van erin, ook herkenbaar! Vlokje gaat vaak nog een stap verder en duwt onze salontafel door de kamer, of de stoelen. En de speelgoedkisten hebben wielen dus die zijn uiteraard interessanter dan het speelgoed erin. Nogmaals, maf kind.

Wat leuk al die dreumesen die beginnen met praten O+ Vlokje beperkt haar woordenschat nog tot mama, papa (die ze niet heeft maar ze blijft het stellig zeggen :')), mam, en poe voor poes. Voor de rest is het wijzen en gillen, schreeuwen, roepen en grunten. Vooral dat laatste, de grunt vocalist van Epica zou er jaloers op worden.

Vlokjes haar is lang genoeg voor 2 staartjes, gisteren geprobeerd en het staat zo megaschattig. Hoe blij je om zoiets banaals kan worden :')
pi_188295383
In de categorie trots op banale dingen :') de kapitein plaste laasts op de vloer en riep "plassen" en toen dacht ik " jaaaaaa hij snapt het verband _O_ " en was ik trots _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188296284
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:23 schreef littledrummergirl het volgende:
In de categorie trots op banale dingen :') de kapitein plaste laasts op de vloer en riep "plassen" en toen dacht ik " jaaaaaa hij snapt het verband _O_ " en was ik trots _O-
_O-
pi_188298940
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:23 schreef littledrummergirl het volgende:
In de categorie trots op banale dingen :') de kapitein plaste laasts op de vloer en riep "plassen" en toen dacht ik " jaaaaaa hij snapt het verband _O_ " en was ik trots _O-
Goed zo! O+
In die categorie heb ik er ook een. Kreeg traanogen van trots, haha. #momlife
U. heeft een grote puzzel van 35 stukjes en hij weet alle stukjes te vinden. _O- O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
pi_188299036
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Goed zo! O+
In die categorie heb ik er ook een. Kreeg traanogen van trots, haha. #momlife
U. heeft een grote puzzel van 35 stukjes en hij weet alle stukjes te vinden. _O- O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw wat een knapperd, zo rustig puzzelt mijn peuter van 2,5 nog niet eens O+
pi_188300057
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Goed zo! O+
In die categorie heb ik er ook een. Kreeg traanogen van trots, haha. #momlife
U. heeft een grote puzzel van 35 stukjes en hij weet alle stukjes te vinden. _O- O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar dat is dan ook serieus knap :o _O_

De mijne stond alleen maar op de grond te pissen _O- :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188300662
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:23 schreef littledrummergirl het volgende:
In de categorie trots op banale dingen :') de kapitein plaste laasts op de vloer en riep "plassen" en toen dacht ik " jaaaaaa hij snapt het verband _O_ " en was ik trots _O-
Hahaha :D Hier had ze ook laatst haar luier losgetrokken en op de grond geplast, vervolgens zegt ze “bah” :')

Puzzelende U, wat knap :o _O_

Hier net iets nieuws, ze zat lekker Bumba te kijken en Kiwi de vogel kwam in beeld en ineens moest ze keihard huilen :o Denk dat ze nu ineens dingen anders begint te bekijken?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188310672
Wat knap van U. Duman!

En ldg :D Haha, snap wel dat je er trots op bent hoor ;)

Schanu, moest lachen om je gruntvergelijking :D

De laatste tijd, meestal in het weekend, poept Jip onder de douche, omdat we wat later uit bed komen en hij bijna elke ochtend wel poept en dan is het kennelijk precies poeptijd als ik met hem ga douchen. Meestal doet hij het niet in het badje zelf of op de plek waar hij gaat zitten, vaak stapt ie dan uit bad of doet ie het net buiten het douchegedeelte :') Anyway, mijn collega opperde om hem eens op het potje te gaan zetten voordat we gaan douchen, of als ik aan zijn hoofd zie dat het er tijd voor is :% Toch maar eens proberen, misschien dat ie het wel gaat snappen :D Of zou hij daar nog te klein voor zijn?
pi_188310793
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:22 schreef rena het volgende:

[..]

Hahaha :D Hier had ze ook laatst haar luier losgetrokken en op de grond geplast, vervolgens zegt ze “bah” :')

Puzzelende U, wat knap :o _O_

Hier net iets nieuws, ze zat lekker Bumba te kijken en Kiwi de vogel kwam in beeld en ineens moest ze keihard huilen :o Denk dat ze nu ineens dingen anders begint te bekijken?
Kaptein is ook bang voor bepaalde dingen in filmpjes, voor de introtune van twinnipop ( :r) das een heel zwaar klassiek stukje.

En een filmpje waarbij een speelgoed auto in een klein modderpoeltje viel, hij raakte helemaal in paniek :o ;(.

We letten hier dus ook wat meer op wat ie evt mee zou kunnen kijken, familyguy oid is bijv een nogo geworden :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188311189
Mooie foto Rena! O+

Wat goed van U! *O* En ik vind het ook knap van de kapitein *O*

Ik zou het gewoon proberen Aure! :) Casper poept ook wel eens in bad }:|


DFD! Speeltuinkiekjes

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188311947
Aure, ik zou het gewoon eens proberen! Al is het alleen al voor conditionering, dat hij de juiste associatie legt met het potje.

Fleur, jouw knappe Casper O+

Vrouwlief komt net bij het CB vandaan en is aangesproken op het speengebruik van Vlokje. Ze heeft erg veel behoefte aan de speen, het is haar troost en zeker nu ze in de verlatingsangst- en eenkennigheidsfase zit, heeft ze hem mijn inziens gewoon nodig.

Daarnaast zou Vlokje achterlopen met haar spraak. Ze kent 3 woorden, mama, papa en poe(s). Ze zou er kennelijk 3 moeten kennen naast mama en papa dus ze kent er 2 te weinig. Ze is nét 14 maanden. Maar ze willen haar het liefst met 1,5 jaar weer terug zien omdat ze zich wat zorgen maken.

Ik kan mij hier zo boos over maken. Ouders bang lopen maken over achterlopen in spraak bij een net aan dreumes omdat ze daarin niet het gemiddelde lijntje volgen. Terwijl ze verder op alle fronten hartstikke rap is en dus misschien de focus op andere ontwikkelingen heeft, waardoor het praten wat later zal volgen. Vrouwlief heeft gelukkig hartelijk bedankt voor dat extra consult en aangegeven dat we pas willen terugkomen met 2 jaar. Alle vertrouwen in ons kind dat ze die 'achterstand' wel weer in gaat halen }:|
pi_188312014
Bijzonder Schanu, Jip kent alleen maar mama en papa en die scheelt 1 dag met Vlokje... Ben benieuwd of ze daar wat van gaan zeggen volgende week :D
pi_188312378
Volgens mij hebben ze bij mij bij de 14 mnd afspraak niet eens naar woordjes gevraagd :N ze was vooral met blokjes aan het spelen met hem om te kijken of ie pakte en terug gaf en een testje voor zn oogjes geloof ik.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188312442
Binnenkort de 2 jaar (omgwtfbbq 2!! Jaar O+ ;( :D :X :Y :% *O*) afspraak, ik ben benieuwd naar hoe hij er nu voorstaat, vooral of hij qua lengte wat richting het gemiddelde is gegaan :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188312488
Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van de arts die je treft, ik kan mij bij Jewel ook helemaal niet herinneren dat ze met 14 maanden al zo gefocust waren op spraak. Die zij op dat moment volgens mij ook nog amper een woord namelijk.

Alweer bijna 2 jaar Ldg, waar blijft de tijd :o
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:39:13 #92
382129 crew  Donna
pi_188312584
Bijzonder @Schanu, G zei toen alleen maar DIE en papa en dat was prima. En soms deeeessss (deze?).

Inmiddels is ze ruim 16 maanden en zegt ze; DIE, appel, ijs, poep, poes, papa, mem en auto.
Ze begint ook steeds meer na te zeggen en poep is uiteraard favoriet.

Ze vonden het toen belangrijker dat ik het idee had dat ze me met bepaalde dingen al snapte. En ik had het gevoel dat dat wel goed zit.

Wat een onzin zeg, achterstand ook. Kom op, het kan ineens zo snel gaan. Vorige week had ze de helft van bovenstaande woordjes nog maar in haar repertoire. Ze loopt nu redelijk goed en ineens komen er in rap tempo woordjes bij. De focus lag gewoon even ergens anders.
pi_188312595
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:46 schreef Schanu het volgende:
Daarnaast zou Vlokje achterlopen met haar spraak. Ze kent 3 woorden, mama, papa en poe(s). Ze zou er kennelijk 3 moeten kennen naast mama en papa dus ze kent er 2 te weinig. Ze is nét 14 maanden. Maar ze willen haar het liefst met 1,5 jaar weer terug zien omdat ze zich wat zorgen maken.
Mama en papa zijn ook gewoon woorden?
Sowieso klopt het niet eens volgens het schema van het wiechenonderzoek dat het CB als het goed is volgt.
bij 15maand: Zegt 2 "geluidswoordjes" met begrip (Mondeling).
bij 1,5jaar : Zegt 3 "woorden" (Mondeling).
pi_188312631
Ik heb in een bestandje bij gehouden wat kaptein ongeveer zei en wanneer geeft wel n leuk beeld van zn intresses en taalontwikkeling :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:44:57 #95
382129 crew  Donna
pi_188312644
En het allerschattigste wat G doet; als ik haar van bed haal dan heb ik haar op de arm en dan zeg ik tegen haar; Hou je mem goed vast?
En dan legt ze op elke schouder een handje en zo gaan we de trap af. ZO LIEF, O+
pi_188312668
@Schanu wij moesten ook een extra afspraak. Die staat de 26e deze maand gepland ook voor spraak achterstand :')
pi_188312797
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:46 schreef BellaaElisa het volgende:
@:schanu wij moesten ook een extra afspraak. Die staat de 26e deze maand gepland ook voor spraak achterstand :')
Ha dus kennelijk volgen meer bureau die vreemde lijn :')

En ja ik vind mama en papa ook woorden, maar het CB had kennelijk gezegd dat die niet meetellen voor het aantal woordjes dat een kind moet kunnen.

Vlokje begrijpt ons ook prima, als ik haar vraag een deur dicht te doen, iets weg te gooien, als ik haar vraag om een knuffel te geven aan haar zus omdat ze ruzie hebben gehad, of als ik om een kusje vraag, ze snapt het en voert dat soort verzoeken ook altijd uit. Ik maak me dan ook totaal geen zorgen, het komt vanzelf. Hooguit kan ik mij voorstellen dat de speen haar remt in haar spraak omdat ze met speen in de mond niet snel iets zal (kunnen) zeggen, ik geef haar die speen dan ook zo min mogelijk. Maar als ze huilerig en hangerig is, wat de laatste tijd veel voorkomt, dan raakt ze overstuur als ze geen speentje krijgt en dan heb ik toch liever een rustig kind met speen dan een overstuur kind zonder. Dan maar een spraakachterstand :')
pi_188312843
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:44 schreef DonnaRush het volgende:
En het allerschattigste wat G doet; als ik haar van bed haal dan heb ik haar op de arm en dan zeg ik tegen haar; Hou je mem goed vast?
En dan legt ze op elke schouder een handje en zo gaan we de trap af. ZO LIEF, O+
Smelt O+ O+
pi_188314073
Wauw Duman, dat kan toch helemaal niet? :D

Schanu dat aantal woorden kan ook snel veranderen. Als jij je geen zorgen maakt is het toch prima. :) Bij ons telden mama en papa trouwens wel als echte woorden, tik tak en waf waf waren ook prima. Het ging erom dat er meerdere woorden moesten zijn met twee lettergrepen.

Banaan vind ik trouwens vooral laat met korte woorden, daar begint hij de laatste tijd pas mee. Nou gaat hij echt als een speer. En ook steeds meer zinnetjes. Gisteren ook de eerste "kom mee" toen hij al bezig was me naar de tuin te trekken. :D

Gisteren gingen we naar de dierentuin, Banaan liep bijna alles zelf. Hij vond het schitterend om al die dieren te kijken en geitjes plus kat te aaien. Sowieso zegt hij nou bij bijna elk dier "aaien", ook hapgrage dieren zoals de struisvogel. Olifanten noemt hij trouwens "oma", voorlopig ga ik dat niet verbeteren. ;)
's Avonds zijn we naar een sushi restaurant geweest. Dat ging verrassend goed eigenlijk. Af en toe het commando "uit" maar hij liet zich wel goed afleiden.

Hij eet ook eindelijk echt beter. Gisteren twee keer de binnenkant van het brood en in het restaurant heeft hij echt zitten bunkeren met bami, zoete aardappel patat, gebakken banaan, rijst, fruit en ijs na. Sowieso voor het eerst dat hij drie maaltijden at. O+

Kijk dat zwarte kontje. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188319396
Onze een na laatste dfd :o
Hij heeft van ons alvast een regenjas, regenlaarzen en paraplu gekregen voor zijn verjaardag O+
En natuurlijk een coole glijbaan maar die krijgt hij pas volgende week haha
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188321102
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 10:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Kaptein is ook bang voor bepaalde dingen in filmpjes, voor de introtune van twinnipop ( :r) das een heel zwaar klassiek stukje.

En een filmpje waarbij een speelgoed auto in een klein modderpoeltje viel, hij raakte helemaal in paniek :o ;(.

We letten hier dus ook wat meer op wat ie evt mee zou kunnen kijken, familyguy oid is bijv een nogo geworden :Y
Ik kijk meestal ook wel mee met haar, maar had niet verwacht dat het mis zou gaan bij haar grote vriend Bumba :D Family Guy ben ik ook wel eens schuldig aan :+

Casper op de wip, wat blijft hij al goed zitten! Ik durf het nog niet aan met C, mijn wiebelkontje.

Schanu, wat een rare uitspraken van je CB, ze hebben vaak goede adviezen, maar dit slaat echt nergens op als de kleine meid zich verder gewoon goed ontwikkeld, het ene kind is sneller als het andere. Mijn trage loper als groot voorbeeld :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:44 schreef DonnaRush het volgende:
En het allerschattigste wat G doet; als ik haar van bed haal dan heb ik haar op de arm en dan zeg ik tegen haar; Hou je mem goed vast?
En dan legt ze op elke schouder een handje en zo gaan we de trap af. ZO LIEF, O+
Oooh *;

Banaan in het bos O+ en ik moest lachen om het feit dat hij olifant oma noemt _O-

V in zijn regenjasje, te schattig O+

DFD, mijn pretletter O+ Op deze foto lijken haar voetjes nog aardig scheef, maar ze begint steeds rechter te lopen nu ze meer loopt :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188322196
Het is te veel om op iedereen te reageren, maar wat een leuke updates allemaal inderdaad!

Flav met V al de eennalaatste dfd en ldg ook al bijna voor de 2 jaars checkup. Hebben jullie de uitnodiging al binnen dan?
Hier nog niets gesignaleerd, over 3,5 week is het al zover. Dat tweede jaar is ook voorbij gevlogen. Heb haar laatst zelf gemeten want ik was nieuwsgierig. Ik kwam op 80 cm en 10,8 kg uit, ben benieuwd of dat klopt.

Schanu ik vind het ook vreemd van het cb; ik Vind 14 maand echt nog jong om dat te beoordelen. Met 16 maanden ging het hier steeds sneller. Neefje van bijna 2 praat nog bijna niet (af en toe een woordje) giga verschil met N, maar ook geen reden tot zorg vooralsnog.

Aure ik zou het zeker eens proberen met het potje. Je merkt snel genoeg of hij er al iets mee wil/kan/doet. Zo niet dan heb je m alvast voor over een tijdje.

Rena wat fijn dat je ook merkt dat c steeds rechter gaat lopen.
pi_188322526
@Nolita nope, nog niks gehoord.
Kon ook gerust september worden zeiden ze, aangezien augustus/september een drukke maand met verse baby’s is.
V laatst ook gewogen en kwam op 10,9kg uit.
Lengte geen idee, hij is wel kleiner dan zijn leeftijdgenootjes uit de straat. Papa is lang en mama klein, benieuwd waar hij later eindigd :P
Broertje groeit in ieder geval als kool en is nu al 3cm langer dan dat V was op die leeftijd.
pi_188323096
Een hoop aanstaande peuters hier! Mijm over 1,5 maand ook :o zijn gedrag heeft hij er overigens al op aangepast. Oh my, die driftbuien van deze kerel zijn intens. Hij gaat de afgelopen dagen af en toe helemaal door het lint en het enige dat hem helpt afkoelen is totaal negeren. Ik wil dat liever niet, want dat gaat toch tegen mijn gevoel in, maar iedere vorm van aandacht wakkert meer drift aan :{

Lieve foto’s weer van alle dreumessen!

Van dat praten klinkt me wel een beetje als overbezorgdheid van het cb. We hebben dit zelf met S. meegemaakt. Die had juist een enorme woordenschat op hele jonge leeftijd, maar zijn uitspraak was te slecht en daarom zouden we terug moeten komen. Ik heb daarvoor bedankt, hij komt op de opvang en de speelzaal, bij echte problemen zullen zij dat ook wel aankaarten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188323305
Leuke foto van jullie in het bos pkm! O+

En Mijm op vakantie O+ En V. met z’n regenkleding O+

Haha schrikken van kiwi rena! :D Ik had Casper laatst per ongeluk voor South Park gezet toen ik wat moest doen, vanuit een ooghoek zag het eruit als tekenfilm en zo klonk het ook en dan is het al oké bij hem. Toen ik terug kwam en een hoop gevloek hoorde vanuit de tv zag ik waar hij naar keek en dacht ik ook even ‘oh fuck’ :') Gelukkig is het niet zo’n snelle (na)prater :+
pi_188325960
Mijn zoon was ook laat met praten en heeft nooit een speen gehad. Hij babbelde wel heel veel maar vooral zijn eigen taal. Tot 2 jaar zat daar amper Nederlands bij. Hoogstens ‘die, dat, deze, papa en mama’. Hij zei pas ‘poes’ toen hij net 2 was.
Het cb heeft wel rond die leeftijd wel zorgen over uitgesproken en stelde logopedie voor.
Maar omdat wij zagen dat hij het echt probeerde (en dus nooit zweeg) en omdat 2 jaar echt niet zo uitzonderlijk was, hebben we er niets mee gedaan.
Binnen een paar maanden ging het ineens een stuk beter.
Maar i.p.v. dat hij bijvoorbeeld ‘pindakaas’ zei, was het ‘pie-kaas’ of ‘wa-auto’ i.p.v. vrachtauto.
Dat duurde een tijd. Hij verzon zijn eigen woorden.

Ik vind met 14 maanden dus wel vroeg van een cb om zorgen te uiten. Niet elk kind is even snel en heeft dezelfde talenten. A. praat inmiddels uitstekend en persoonlijk vind ik dat hij soms beter praat dan zijn leeftijdsgenootjes.

Er op letten is prima maar ik zou mij er echt nog niet te druk om maken. :)
pi_188326629
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:07 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Haha schrikken van kiwi rena! :D Ik had Casper laatst per ongeluk voor South Park gezet toen ik wat moest doen, vanuit een ooghoek zag het eruit als tekenfilm en zo klonk het ook en dan is het al oké bij hem. Toen ik terug kwam en een hoop gevloek hoorde vanuit de tv zag ik waar hij naar keek en dacht ik ook even ‘oh fuck’ :') Gelukkig is het niet zo’n snelle (na)prater :+
_O- Dat zou mij ook kunnen overkomen haha. Manlief en ik dragen ook wel veel bandshirts met gekke afbeeldingen maar gelukkig reageert ze daar nog niet op :+ We hopen stiekem dat ze ook een metalhead wordt ;) :7

LeSage, pittig he die driftbuien? C is nog wel wat jonger dan Mijm maar heeft er af en toe ook al een handje van, het zweet breekt me soms uit 😅 Negeren is hier ook vaak het beste, of proberen af te leiden. Wat een leuke foto in dat treintje O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188330095
Ik vind driftbuien ook afzien. Het kost hem, mij en omgeving ook zoveel energie.

Banaan begint nou echt woorden te gebruiken op momenten dat ze er toe doen. Teen, toen zijn teentje boven de rand van zijn sandaal uitstak. Pak, als hij iets weggegooid heeft wat hij opnieuw zou willen weggooien. Hij commandeert open als hij in de zandbak wil. Handig hoor. :D

Ik voel me trouwens wel een beetje in de zeik genomen. Hij zegt al wekenlang met uitgestreken gezicht 'heet' bij welk soort eten dan ook. Ik vraag dan of hij niet eerst even voelen of ontken dat het zo is. Nou maakt hij er steeds meer een grapje van en weet hij best dat het niet heet is. Ik vraag me af of ik gewoon al wekenlang voor de gek gehouden word. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188330722
quote:
3s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:53 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
...als hij iets weggegooid heeft wat hij opnieuw zou willen weggooien.
:D !

Wat een ontzettend toffe foto van jullie in het bos O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188332614
Wordt er bij jullie ook zo fanatiek geblazen? Zelfs bij boterhammen met stroop?
‘Ooooh, warm. Blazen.’ Ffff.... fffff....
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188333314
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:21 schreef LeSage het volgende:
Wordt er bij jullie ook zo fanatiek geblazen? Zelfs bij boterhammen met stroop?
‘Ooooh, warm. Blazen.’ Ffff.... fffff....
Ja dat heeft ze hier ook helemaal ontdekt :Y

Net weer dikke tranen bij een stukje in Bumba, zo sneu bij iets wat ze normaal zo leuk vind -O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188333539
Heerlijk die jongens op vakantie lesage; geweldig zo zwart van het zand!

Hier is blazen ook tof maar alleen bij hete dingen (over het algemeen het avondeten). Afgelopen winter was de verwarming heet en zei ze ook ‘heet, blazen’ om vervolgens te gaan blazen. :') Bellenblaas vindt ze echt geweldig, zelf bellen blazen. Een aanrader voor de blazers hier!
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 17:22:26 #113
382129 crew  Donna
pi_188333597
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:21 schreef LeSage het volgende:
Wordt er bij jullie ook zo fanatiek geblazen? Zelfs bij boterhammen met stroop?
‘Ooooh, warm. Blazen.’ Ffff.... fffff....
Hahahaha. Ja, zo schattig!
pi_188334338
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:21 schreef LeSage het volgende:
Wordt er bij jullie ook zo fanatiek geblazen? Zelfs bij boterhammen met stroop?
‘Ooooh, warm. Blazen.’ Ffff.... fffff....
Ja! Zo lief. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_188335595
@minilot

Namens mijn dreumes bedankt voor de tip van het discobad *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188336194
Wat een leuke speeltuinkiekjes LBF! En wat een leuk t-shirt heeft hij aan O+ En ja, het glow in the dark bad moeten we hier ook eens proberen als het weer vroeg donker is :)

@Schanu: Vervelend zeg, van het consultatiebureau :{ Toto is met ruim vijftien maanden naar het CB geweest en kon (en kan) alleen papa en mama zeggen. Het enige wat we te horen kregen is dat we we hem moeten motiveren.. Inderdaad dus op je gevoel vertrouwen.

Ik houd trouwens niet meer bij of hij rap is met dingen of niet. Eerst vond ik dat hartstikke leuk, totdat ik de verbaasde opmerking bij de spelotheek kreeg dat hij met 10 maanden nog niet kon rollen. Hij lag lekker te chillen op z'n rug en de vrijwilligster vertelde dat haar kleinkinderen het zoooo goed deden en ze waren zo bijdehand en en :z Werd er thuis in ene behoorljk onzeker van.

@littledrummergirl: bijna een peuter in huis *O*

@Pannekoekenmix: jee gaat goed zeg met woordjes! En jullie bezoekje aan de dierentuin klinkt heel gezellig :) Prachtige foto zeg van de boswandeling O+ Fijn dagt het eten beter gaat.

@Flav: ook alweer bijna peuter :D Stoere dreumes hoor in zijn regenoutfit!

Over bang zijn; het enige waar Toto tot nu toe om huilt zijn grijpmachines :D

@rena: foto doet het niet meer, iets met bandbreedte? :P

Heftig hoor @LeSage met de drifbuiten en dat alleen negeren helpt. Fijne vakantiefoto's trouwens O+

Vandaag had hij een goede dag op het kdv. Schijnbaar de hele dag doorgekletst en ik hoop niet dat zo doorzet :P Mijn vriend houdt namelijk ook heel erg veel van praten dus dat zou betekenen dat ik oordoppen op maat moet laten maken :7

Met poetsen gaat het gelukkig ook weer 'beter' (voor zover dit goed kan gaan met fors tegenstribbelen) en het bloed kwam waarschijnlijk door een tand die niet doorgekomen was. Wat we met het lipriempje doen weten we nog niet. Ik ben erg bang voor een beugelgebit. Even wachten wat de cb-arts zegt.

Eten gaat gelukkig ook weer lekker. Gister heeft hij cottage cheese gegeten, zo uit het bakje. Vond hij heerlijk *)
pi_188337496
Een voorzichtige :W hallo van ons!
Sofie is vanaf vandaag een dreumes :o.

Ik lees al even mee en ga proberen aan te haken!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188337584
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:00 schreef Takkie88 het volgende:
Een voorzichtige :W hallo van ons!
Sofie is vanaf vandaag een dreumes :o.

Ik lees al even mee en ga proberen aan te haken!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat een ontzettend dottige foto O+ kan zo in een tijdschift

Gefeliciteerd :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188338063
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:00 schreef Takkie88 het volgende:
Een voorzichtige :W hallo van ons!
Sofie is vanaf vandaag een dreumes :o.

Ik lees al even mee en ga proberen aan te haken!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat schattig! O+ Gefeliciteerd!
pi_188338528
Oh Takkie, wat een snoezig meisje heb je daar O+ Gefeliciteerd!

Ik ben bang dat Mijm al traint voor eetwedstrijden. Hij deed vanmiddag/vanavond een behoorlijke poging:
- 3 tomaten
- 1 paprika
- 3/4 zelfgemaakte en flink belegde pizza
- handjevol ananasstukjes
- paar plakjes ham
- half pakje salami
- zelfgeraapte pruimen (hele dag, elke dag hier, dus ik kan ze niet tellen)
- yoghurt
Kind toch, waar laat je het? :')
En dan te bedenken dat er over oudste werd gezegd dat ie niet teveel mocht eten omdat ie stevig werd en dat Mijm juist wel wat aan mag komen :D

Discobad ziet er echt fantastisch uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door LeSage op 08-08-2019 08:35:57 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188341246
Gefeliciteerd en welkom Takkie!
pi_188341783
Takkie, welkom en gefeliciteerd! Wat een popje *O* O+

Fleur, wat tof dat discobad _O_

LeSage, vreemd he wat die kleintjes soms al naar binnen kunnen werken :9 Waar laten ze het?

Dorothy, eventueel nog een tip voor het tandenpoetsen; het tandenpoetslied van Jokie en Jet, staat op youtube, sinds wij dat wel eens opzetten gaat poetsen aardig goed!

Eerste driftbui vanmorgen al bij het ontbijt, hopelijk valt de rest van de dag mee :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188341825
Pff, mijn dreumes heeft al voor de vierde dag op rij koorts. Werd vanmorgen zelfs wakker met 40 graden. Zo de dokter maar eens bellen.
pi_188345779
Beterschap jagär, wat sneu ;(

Welkom takkie!

Discobad ziet er awesome uit Fleur!

Mijn dreumes is bij opa en oma, kunnen wij weer even een paar nachten doorslapen :P Hij is sinds een week of twee weer ontzettend aan het spoken snachts }:| En op een of andere manier komt dat nu harder aan bij ons (qua slaapgebrek) dan eerst. We begonnen langzaam aan weer te wennen aan de redelijke goede nachten :P hadden we nooit moeten doen :')
pi_188356269
Jagar, hoe gaat het nu? Had je de dokter nog gebeld?

Aure, hopelijk resetten opa & oma de gebroken nachten ;) Geniet van het kunnen doorslapen!

Over praten: M zegt nu met 1,5 jaar ook nog weinig woordjes, alleen ‘papa’, ‘mama’, ‘bal’ en de naam van broer. Ze snapt echter veel meer dan dat, maar ze kan zich goed duidelijk maken met krijsen en wijzen dus ik denk dat ze nog weinig behoefte heeft om meer woordjes dan dat te leren :D
pi_188356852
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 19:42 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
@:minilot

Namens mijn dreumes bedankt voor de tip van het discobad *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat cool!
pi_188357006
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 08:28 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Jagar, hoe gaat het nu? Had je de dokter nog gebeld?

Aure, hopelijk resetten opa & oma de gebroken nachten ;) Geniet van het kunnen doorslapen!

Over praten: M zegt nu met 1,5 jaar ook nog weinig woordjes, alleen ‘papa’, ‘mama’, ‘bal’ en de naam van broer. Ze snapt echter veel meer dan dat, maar ze kan zich goed duidelijk maken met krijsen en wijzen dus ik denk dat ze nog weinig behoefte heeft om meer woordjes dan dat te leren :D
Even bij de dokter geweest. Ontstoken amandelen, en misschien ooronsteking, maar dat kon ze door de hoeveelheid oorsmeer niet zien.

Vandaag gaat het beter, nu 38 graden. Hij is nog wel hangerig, en erg slaperig. Hij heeft gister overdag 5 uur geslapen!

Zo langzamerhand begin ik me wel erg opgesloten te voelen, zeker met nog een actieve peuter thuis...Blij dat het bijna weekend is!
pi_188357017
Ik ben de afgelopen tijd een beetje opgeslokt geweest door werk, man en kind en probeer hier weer een beetje aan te haken omdat ik de sfeer, tips, verhalen en fotos hier altijd zo fijn vind.

M. is nu 14 maanden en krijgt nog 1 geplande fles op een dag en als ze er 's nachts om vraagt ook een nachtfles. Nu waren we gisteren bij het CB en daar gaven ze aan dat we die flessen moeten vervangen door koemelk. Ik persoonlijk ben niet zo'n fan van koemelk en kan er zelf ook niet tegen (overgevoeligheid). Hoe doen jullie dit?
pi_188357027
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Even bij de dokter geweest. Ontstoken amandelen, en misschien ooronsteking, maar dat kon ze door de hoeveelheid oorsmeer niet zien.

Vandaag gaat het beter, nu 38 graden. Hij is nog wel hangerig, en erg slaperig. Hij heeft gister overdag 5 uur geslapen!

Zo langzamerhand begin ik me wel erg opgesloten te voelen, zeker met nog een actieve peuter thuis...Blij dat het bijna weekend is!
Ach wat sneu, beterschap!
pi_188357404
Beterschap Jagar. Morgen lekker even met T op pad als je man thuis is?

Vita, waarom zou je koemelk moeten geven?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188357464
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 10:14 schreef LeSage het volgende:
Beterschap Jagar. Morgen lekker even met T op pad als je man thuis is?

Vita, waarom zou je koemelk moeten geven?
Naar ik begrijp puur als vervanger van de flesvoeding? Omdat ze moet leren om haar voedingstoffen uit voeding te halen en niet meer uit de fles? :? Maar dat zijn we niet van plan. Als het puur dient als drinken dan laten we het lekker zitten. Maar ik ben eigenlijk vergeten om erover door te vragen.
pi_188357556
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 10:20 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Naar ik begrijp puur als vervanger van de flesvoeding? Omdat ze moet leren om haar voedingstoffen uit voeding te halen en niet meer uit de fles? :? Maar dat zijn we niet van plan. Als het puur dient als drinken dan laten we het lekker zitten. Maar ik ben eigenlijk vergeten om erover door te vragen.
wij geven tijdens het eten elke keer melk en voor de rest overdag gewoon water. maar ze drinkt vaak kleine beetjes dus we gooien ook wel vaak iets weg, hoeveel ze echt binnenkrijgt is twijfelachtig. geef je ook speciale aanmaakmelk dan? je zou ook kunnen beginnen met een mengsel van water en melk om te proberen.(indien je voor melk gaat)

https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/calcium.aspx
:]
pi_188357826
Vitabella je moet sowieso niets ;)
Zouden ze bij de dreumesen die borstvoeding krijgen ook zeggen dat die voedingen moeten worden vervangen door koemelk? Het advies van de WHO is om tot 2jaar borstvoeding te geven.
L krijgt nog helemaal geen koemelk om te drinken. Wel verwerkt in het eten maar geen beker melk bij het eten.
pi_188358028
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 10:20 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Naar ik begrijp puur als vervanger van de flesvoeding? Omdat ze moet leren om haar voedingstoffen uit voeding te halen en niet meer uit de fles? :? Maar dat zijn we niet van plan. Als het puur dient als drinken dan laten we het lekker zitten. Maar ik ben eigenlijk vergeten om erover door te vragen.
Hm, dan begrijp ik het eigenlijk ook niet echt. Wel als ze verder niets eet, maar dat is niet het geval?
S. heeft tot na 2 jaar nog een flesje gehad in de ochtend (pap, lekker makkelijk als ik Mijm ook een fles aan het geven was) en voor het slapen. Hij eet verder prima, dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188358032
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 10:28 schreef wootahH het volgende:

[..]

wij geven tijdens het eten elke keer melk en voor de rest overdag gewoon water. maar ze drinkt vaak kleine beetjes dus we gooien ook wel vaak iets weg, hoeveel ze echt binnenkrijgt is twijfelachtig. geef je ook speciale aanmaakmelk dan? je zou ook kunnen beginnen met een mengsel van water en melk om te proberen.(indien je voor melk gaat)

https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/calcium.aspx
Ja we geven nu HiPP nr3. En willen eigenlijk melk helemaal afbouwen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 10:51 schreef Elleska het volgende:
Vitabella je moet sowieso niets ;)
Zouden ze bij de dreumesen die borstvoeding krijgen ook zeggen dat die voedingen moeten worden vervangen door koemelk? Het advies van de WHO is om tot 2jaar borstvoeding te geven.
L krijgt nog helemaal geen koemelk om te drinken. Wel verwerkt in het eten maar geen beker melk bij het eten.
Goeie redenatie. Wij drinken zelf ook geen melk en gedurende de dag vullen we haar drinkbeker met water en dat drinkt ze heel goed.
pi_188358047
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 11:06 schreef LeSage het volgende:

[..]

Hm, dan begrijp ik het eigenlijk ook niet echt. Wel als ze verder niets eet, maar dat is niet het geval?
S. heeft tot na 2 jaar nog een flesje gehad in de ochtend (pap, lekker makkelijk als ik Mijm ook een fles aan het geven was) en voor het slapen. Hij eet verder prima, dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken.
Nee ze eet echt helemaal prima. Lijntje was ook precies gemiddeld verder.
Thnx, leg ik het lekker naast me neer
pi_188358081
Jip krijgt ook nog 2 flessen nr3 en borstvoeding in de nacht/ochtend. En hij eet ook echt veel daarnaast, dus ik laat dat ook voorlopig nog zo :P
pi_188358754
We hebben nog steeds brakke nachten maar overdag is het iets rustiger. L is ineens helemaal van het zingen (lalal en tatata) en overal moeten muziekjes aan. Het valt me nu pas op dat we meer muziekdingen hebben dan ik dacht.
Vanmorgen de tv eens aangezet met juf roos, hij heeft met veel interesse zitten kijken.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:34:57 #139
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188359249
Hier gaf het CB aan dat de nr 3/4 van de flesvoeding marketingtrucs zijn en geen meerwaarde heeft, vandaar dat je gewoon over kan stappen op koe, amandel, soja, geitenmelk etc. Bij bv ligt dat anders.

Ik gaf ook gewoon netjes nr 4 en ben overgestapt toen het op was en dat ging vlekkenloos, hij vindt het allemaal wel best. Hij krijgt 2 flesjes koemelk op een dag en verder alleen water.
pi_188360352
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 09:45 schreef VitaBella het volgende:
Ik ben de afgelopen tijd een beetje opgeslokt geweest door werk, man en kind en probeer hier weer een beetje aan te haken omdat ik de sfeer, tips, verhalen en fotos hier altijd zo fijn vind.

M. is nu 14 maanden en krijgt nog 1 geplande fles op een dag en als ze er 's nachts om vraagt ook een nachtfles. Nu waren we gisteren bij het CB en daar gaven ze aan dat we die flessen moeten vervangen door koemelk. Ik persoonlijk ben niet zo'n fan van koemelk en kan er zelf ook niet tegen (overgevoeligheid). Hoe doen jullie dit?
Mijnes is nu negentien maanden en krijgt wat drinken betreft alleen water en mijn melk. Wat het consultatiebureau daar wel of niet van vindt maakt me niks uit :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188361050
Wij zijn vanaf 11 maanden overgestapt op geitenmelk. Ik voedde hem 9 maanden, toen nog een maand vriezervoorraad en toen startte we met voeding nummer 2. Maar buikpijngalore dus stapten we in overleg met het CB een maand ‘te vroeg’ over op geitenmelk. Buikpijn weg, kind blij.
Overigens hier alleen melk uit een beker bij de boterham en voor het maken van pap. Verder water of thee.
pi_188361112
Hier drinkt Z. nog best wel wat keren overdag (en ‘s nachts }:| ) en krijgt ze regelmatig een bekertje koemelk bij haar boterham.
Verder water en thee.
pi_188373012
Even inventariseren hoor: wat is van al jullie dreumessen momenteel het favoriete speelgoed?
Ik heb het idee dat Günther wel wat nieuws kan gebruiken, maar ik weet niet zo wat te bestellen..
Let me see you stripped down to the bone
pi_188373067
Hier werd toen veel gespeeld met een poes aan een touwtje die je mee kon trekken, een keyboard (xylofoon werkt vast net zo goed) en hun zachte stoeltjes (om overheen te klimmen, onderste boven op te zitten etc, zolang het maar niet was zoals bedoeld...). Naast het welbekende Duplo en puzzels.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_188373265
Mijn dreumes speelt het liefst met een lege doos. En daarnaast zijn auto's leuk. Boekjes en puzzels soms. En de groooote balll. Om mee te schoppen, gooien, rollen, op gaan zitten, liggen, overheen klimmen, spullen op te balanceren. Maar het allerliefste is hij gewoon buiten. Rondrennen, klimmen en klauteren wil hij. Ik ga binnenkort toch maar het zwemmen eens proberen want anders voorzie ik een hels najaar/winterseizoen. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188373463
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 11:13 schreef Nanuke het volgende:
Mijn dreumes speelt het liefst met een lege doos. En daarnaast zijn auto's leuk. Boekjes en puzzels soms. En de groooote balll. Om mee te schoppen, gooien, rollen, op gaan zitten, liggen, overheen klimmen, spullen op te balanceren. Maar het allerliefste is hij gewoon buiten. Rondrennen, klimmen en klauteren wil hij. Ik ga binnenkort toch maar het zwemmen eens proberen want anders voorzie ik een hels najaar/winterseizoen. :')
+1 op alles :')

Iets van een keukentje o.i.d. als jullie dat niet hebben? Of een Grimm’s regenboog of iets in die richting?

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 10-08-2019 11:57:56 ]
pi_188374319
Hier is de wobbel leuk, als tunnel/brug voor auto's om op te klimmen en te balanceren (kon hij echt vrij jong al :o sneller dan ik verwachtte) verder auto'tjes, xylofoon, dikke kleurpotloodjes en een graafauto met grind uit de tuin. Ook sjouwt hij de hele dag zn hele knuffelvoorraad mee door het huis :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188374919
Welkom Takkie! Wat een prachtig vrolijk meisje neem je mee. O+

Bellen blazen wil hier nooit zo lukken. Net als met mijn ring, telefoon, oplader enz. loopt het uit op kleine ruzies omdat het niet in zijn mond mag.

Wij hebben ook weer slechtere nachten. Donderdag 4:40 wakker en een dutje tussen 8 en 9 werd resoluut geweigerd. Vermoeiend hoor.

Leuk Elleska dat zingen. O+

Mini ik weet het ook niet zo goed. Play doh is hier heel geliefd. Laatst kocht ik na lang wikken wegen een doosje bij Action met soort gereedschapset, die vindt hij helemaal het einde, vooral het zakmes. Stiekem wil hij vooral de deksels aflikken.

Verder eigenlijk geen idee wat hij nou echt leuk vindt. Hij trekt wel weer ander spul uit de kast dan de maanden daarvoor. Hamertje tik vindt hij wel leuk. Niet om die grote figuurtjes te slaan maar om van onderaf de pinnetjes eruit te tikken.

Vanochtend probeerde ik nog eens memory met Banaan met de plaatjes omhoog. Ging hij vol trots die kaartjes op de bank verzamelen en daarna weer terug. Gekkie. O+

Hij moet de laatste dagen wel vaak mij hebben ondanks dat mijn man ook thuis is. Stormt mijn man gewoon voorbij terwijl hij mama blijft roepen. En dan is het iets belangrijks zoals een plaatje van de boormachine aanwijzen en of ik ook zijn boormachine weet te liggen of zoiets.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:06:42 #149
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188374998
Hier speelt hij het liefst (en langst) met de wobbel en kleine autootjes, eraf laten glijden enzo.
En buiten met een opblaasbal.

De vakantie hier loopt zo raar, de dutjes worden overdag overgeslagen anders hebben wij geen vrijheid om iets te ondernemen en dat gaat eigenlijk hartstikke goed! hij valt dan meestal in slaap in auto (max een halfuurtje) en is daarna weer vrolijk. Wel met het gevolg dat hij nu iedere dag tussen 1200/1230 wakker is, maarja wij ook :P Vakantie mag van mij wel eeuwig duren, helaas nog maar een weekje ;(
pi_188375192
Favoriet hier zijn auto’s (met name alles op een rijtje zetten), houten puzzels, nog steeds alles met lichtjes en geluid (mijn kleine v-tech kind O+ :') ) en de keuken. Ik krijg de hele dag pannetjes, bordjes en bekertjes in mijn handen en dat mķét met smaak opgegeten worden ;)
Buiten lopen en klimmen, speeltuinen, water en loopfietsen is natuurlijk ook fantastisch.

En soms ineens kan hij dan een hele tijd lief met Duplo spelen. Maar dat is maar af en toe.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188375676
Klinkt pittig Jagar, kan me goed voorstellen dat je je opgesloten voelt. Dat heb ik al bij een dag in huis met de kinderen als we niet naar buiten kunnen :D

Mini, M. vindt een bal en Duplo het leukst op het moment. En zo’t stapelwolken van Grimm’s. Wij kopen eigenlijk vrij weinig speelgoed want ze speelt net zo lief met de auto’s van haar broer, een lege schoenendoos of een fles melk die je zo leuk leeg kan laten druppelen op de grond.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:30:26 #152
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188376008
Wat voor Duplo hebben jullie waar mee wordt gespeeld? Jacob gooit alleen met de blokjes, dieren zijn grappig om 2 sec naar te kijken en auto’s zijn natuurlijk auto’s, dat telt niet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188376047
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 15:30 schreef Lemijn het volgende:
Wat voor Duplo hebben jullie waar mee wordt gespeeld? Jacob gooit alleen met de blokjes, dieren zijn grappig om 2 sec naar te kijken en auto’s zijn natuurlijk auto’s, dat telt niet.
Bij ons werd met bijna 2 de Duplo trein interessant, geloof ik...Bij T dan. O begint net door te krijgen hoe stukjes op elkaar moeten.

Pff, ik denk dat we de zesde ziekte te pakken hebben hier. O zit onder de vlekjes. En hij voelt zich echt belabberd, arm jochie....
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:41:08 #154
269689 crew  Viv
pi_188376098
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 15:30 schreef Lemijn het volgende:
Wat voor Duplo hebben jullie waar mee wordt gespeeld? Jacob gooit alleen met de blokjes, dieren zijn grappig om 2 sec naar te kijken en auto’s zijn natuurlijk auto’s, dat telt niet.
Toen ZZ bijna twee was, vond ze het vooral leuk om 4-nops blokjes te stapelen tot een grote toren, en om mijn bouwwerken stuk te maken. :')

Oh en toen ze twee werd kreeg ze een trein cadeau, deze:

We moesten toen nog wel helpen met het in elkaar zetten, maar ze deed dan bijvoorbeeld tig keer de poes in en uit de locomotief. O+

[ Bericht 21% gewijzigd door Viv op 10-08-2019 15:47:15 ]
pi_188376110
Wat sneu Jagar! :*

Duplo is hier ook wel iets wat ie leuk vindt maar hij kan er nog niet echt alleen mee spelen. Vooral het op elkaar klikken (daar moet ik dan vaak nog mee helpen) en het weer van elkaar halen is het hier vooral.

Wij hebben vrij veel speelgoed. Deels gekregen maar ik haal eigenlijk ook veel bij de kringloop. Oh en ik heb ook een V-tech kind :') Maar dat vind ik niet erg, hij zet een muziekje aan en gaat er dan 1 meter verderop op dansen, dat reken ik goed O+
pi_188376208
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 15:30 schreef Lemijn het volgende:
Wat voor Duplo hebben jullie waar mee wordt gespeeld? Jacob gooit alleen met de blokjes, dieren zijn grappig om 2 sec naar te kijken en auto’s zijn natuurlijk auto’s, dat telt niet.
De ouderwetse vierkante bouwblokjes vooral, en de poppetjes spelen ze ook wel mee. Echt dingen bouwen doet grote peuter wel, maar de meiden bouwen vooral rechte torens en breken graag alles af. En blokjes aangeven terwijl ik bouw vinden ze ook leuk.

Heeft hij al wel zelf door dat hij de blokken op elkaar kan vastmaken? Hier hebben ze zich wekenlang vermaakt met tien blokjes die ze steeds vast maakten en weer los haalden. De rest van de blokken lagen boven. Wij hebben een grote doos Duplo met alleen vierkante/rechthoekige blokken (in bruikleen van m’n zus), en zo’n (zelfgemaakte) play&go-zak vol met alle andere vormen blokken, dieren en poppetjes en een kastlade met de trein(rails). De ene keer pak ik de bouwblokken, een andere keer de dieren en poppetjes.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:04:44 #157
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188376366
Ik heb geen Vtech kind en we hebben er best veel van :') hij is er meestal na 3 tellen wel klaar mee.

De duplo trein hebben we ook en daar speelt hij wel mee, maar het liefst gewoon met van die kleine model autootjes.
pi_188376577
Kaptein krijgt wat brio spul van ons voor zn verjaardag :Y hij had al van die houten rails en n simpel treintje wat erop kon. Sinds kort zijn treintjes de hemel, dus daar krijgt ie wat meer van.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188377359
Jip vindt het vooral leuk om duplo in en uit zo'n duploraam te doen. Ik doe dan 2 van die raampjes tegen elkaar aan maken en daar kan hij heel lang zoet mee zijn.

Dit soort dingen dus:

pi_188378374
Ik bouw met de blokjes lage vierkantjes. Afhankelijk van de dag worden de vierkantjes gevuld met auto's of met dieren. Als een soort parkeergarages of dierentuin ofzo. Grote zus speelt op die manier echt met fantasiespel mee. Kleine broer houdt van ordenen en dingen bij elkaar in hokjes proppen. En het daarna slopen. En daarna alles zo hard mogelijk in de bak smijten onder het mom van opruimen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_188378572
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 17:17 schreef Aure het volgende:
Jip vindt het vooral leuk om duplo in en uit zo'n duploraam te doen. Ik doe dan 2 van die raampjes tegen elkaar aan maken en daar kan hij heel lang zoet mee zijn.

Dit soort dingen dus:

[ afbeelding ]
Oh ja dat deed Casper ook, nu sloopt ie dat bewegende deel eruit en dan krijg ik het in mijn handen gedrukt :').

Goed idee wel Kris! Ga ik morgen ook doen :s)
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:13:15 #162
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188378923
Ja ik ook :). Ik heb vanavond als beginnetje 10 vierkante blokjes in een doosje gedaan. Met wat aanmoediging wilde hij daar wel samen een toren van maken. Toen zei hij ‘klaar’ en liep weg. Zelfs slopen was teveel moeite :{w .

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 10-08-2019 21:23:03 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188381378
Hier zijn de vierkante duploblokjes ook favoriet om torens mee te bouwen op dit moment. Ook de poppetjes vindt ze leuk om mee te spelen. Laten zitten / liggen (slapen); zoveel mogelijk in 1 autootje proppen etc.
Daarnaast het magnetisch tekenbord om te kunnen tekenen en meteen weer wissen en repeat.
Het hamerbankje was opeens weer in trek; en ze slaat hard met die hamer, jeetje!

Ze gebruikt overigens voor alles nog steeds afwisselend haar linker en rechter hand, iemand een idee wanneer er een voorkeur ontstaat?

Takkie nog gefeliciteerd en welkom met Sofie!!

Slepen jullie dreumessen ook veel mee van buiten? We gingen met haar loopfiets weg naar de speeltuin en kwamen thuis met twee takken en 3 eikeltjes. :D

We gingen naar een verjaardag en wilden nog eens uitproberen of we haar daar in slaap zouden krijgen. Haha; no way. Ze was moe, maar eenmaal boven ook vastberaden weer naar beneden te willen. Thuis geven wij nooit meer toe, maar de keuze om een uur boven te zitten en geen idee of ze dan zou slapen was niet aantrekkelijk. Beneden heeft ze de hele avond op mijn schoot gespeeld met een autootje en 4 duplopoppetjes. In de auto naar huis was ze meteen KO, helaas vanochtend toch vroeg wakker. Vanmiddag ook niet bijgeslapen en nu slaapt ze pas net. Ben benieuwd tot hoelaat morgenvroeg!
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:23:57 #164
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188381433
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:20 schreef Nolita het volgende:

Slepen jullie dreumessen ook veel mee van buiten? We gingen met haar loopfiets weg naar de speeltuin en kwamen thuis met twee takken en 3 eikeltjes. :D

Ja ;(

Zand, blaadjes, ballen, takjes, solar lampjes :')
pi_188383169
Beterschap, Jagar!

Welkom, Takkie! Gefeliciteerd met je dreumes!

Ik ben ook op zoek naar speelgoed voor U. waarmee ik hem voldoende kan uitdagen. Ik merk dat hij z’n speelgoed ook zat begint te worden.
Hij is nu idd ook van het bouwen, dingen in elkaar doen en eruit halen, van groot naar klein en andersom.. en puzzelen! Maar het aller leukste vindt hij buiten spelen.

We hebben net de learning tower in elkaar gezet. Vanaf nu kookt U. dus thuis. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
pi_188387624
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:20 schreef Nolita het volgende:
Slepen jullie dreumessen ook veel mee van buiten? We gingen met haar loopfiets weg naar de speeltuin en kwamen thuis met twee takken en 3 eikeltjes. :D
:D Hier ook! Takken, steentjes, blaadjes, eikeltjes. En als zijn handjes vol zitten, dan mag ik de steentjes overnemen (niet weggooien, want drama :') ), zodat hij nog meer kan verzamelen.
Eenmaal thuis moet alles bewaard worden, dus in het hofje voor liggen allerlei takken en steentjes e.d :')
pi_188387690
Leuk Duman! Hij wordt hier ook regelmatig gebruikt :)

Mijn schoonmoeder gaat elke vrijdagmiddag met ‘m wandelen, dan krijg ik wel altijd uitgebreid te zien wat ze verzameld hebben in een boterhamzakje :')
pi_188405796
Wij hebben een huis vol denneappels. En er ligger er ook in de tuin.

Bedankt voor de Duplo tips, soms heb ik even geen idee wat je ermee moet anders dan huisjes of torens bouwen. Ik heb het ook maar weer eens naar beneden gehaald en ineens is het een dikke hit. Poppetjes door twee ramen hield hem best een tijd bezig. :)

Wij gingen vanochtend weer naar de dierentuin. Mijn man had drie weken vrij, dit was zijn laatste dag. Ik kijk een klein beetje op tegen weer in ons eigen ritme komen.
Maar dierentuin dus, we hebben aapjes gezien, flamingo's, kikkers en vissen. Verder het springkussen en de binnenspeeltuin met veel zand. :D

Wat ik knap vond was dat hij vandaag niet alleen "aap" zei maar ook "apen". En bij het in bed leggen zei hij ineens "monkeys" en daarna weer "aap/apen/oe oe", het was dus geen foutje. :) Ik spreek regelmatig een uurtje Engels met hem, ondersteund met babygebaren en het blijft al goed hangen.
Favoriete Engelstalige liedje "Eat (sleep, rave re)peat. Vooral die "piet" op het eind komt er altijd zo triomfantelijk uit. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188407129
U in zijn learning tower O+ Waar koop je zoiets? Denk dat C het ook wel heel leuk zou vinden :)

PKM, Banaan is echt vlot op taalgebied he?

Echt top hier de discussie over speelgoed, ik ben zo’n slechte moeder die soms vergeet dat het kind niet eeuwig met hetzelfde blijft spelen :@ :D Dus heb de afgelopen dagen wat nieuwe dingen aangeschaft, inclusief die slotjespuzzel, die ze fascinerend maar nog best moeilijk vind, ze roept er de hele tijd “open” tegen.

Box met Duplo ook gekocht, maar nog niet neergezet, ik denk dat ik die volgende week op vakantie introduceer :Y

Verder weer tandjesellende hier, duidelijk niet lekker in haar vel en vurige rode billen. Hopelijk is ze het kwijt voor we op vakantie gaan.

En ze babbelt ineens zo veel, ik hoor ineens veel meer woordjes voorbij komen en ze laat geregeld mensen lachen als ze in de wandelwagen fanatiek zit te brabbelen en zingen O+

En ik leer haar nu ook zelf de trap af te gaan, wel met mij onder haar, maar dat doet ze ook al heel goed _O_ Wat een fase dit, soms doodvermoeiend maar ook zo leuk en super bijzonder, ze is over het algemeen ook zo lief en gezellig *; Ik kan soms niet bijhouden hoe snel ze zich ontwikkelt, bizar hoe veel ze ineens snapt en kan.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188409562
Ik vind het zo leuk om te zien hoe baby’s qua ontwikkeling redelijk gelijk op gaan en een dreumes toch heel erg kan verschillen met een leeftijdsgenoot. Zoals inderdaad met praten. Voor mijn gevoel gaat dat niet zo snel hier maar eigenlijk zegt hij al best wat woorden. Ik vind het zo leuk dat Casper ook opeens zoveel snapt. Gisteren had ik een lege Andrelonfles op de badrand gezet om op te ruimen, hij pakt hem ‘s avonds en zegt ‘op!’ of dingen vragen en dan antwoord krijgen of ophalen wat je vraagt bijvoorbeeld.

Gisteren wou hij niet slapen, nadat ie kon koprollen wel :')

pi_188411564
Woah casper :o ik wist niet dat kindjes dat zo snel al konden

Ik ga t filmpje aan el capitan laten zien _O_ eens kijken of hij t ook kan :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188411927
Belle N. Probeert dat ookal een tijdje. Ik vond het eigenlijk eng omdat ik dacht dat haar nekje dubbel kon gaan, ik zeg dus telkens niet doen :+ :@
pi_188411935
Wow Fleur, wat knap! Mijn bijna 4 jarige heeft daar nog moeite mee...

Mijn dreumes houdt van alle apparaten, maar nog het meeste van onze stofzuiger.

Als ik aan het stofzuigen ben is het zo:

Als ik de stofzuiger opruim is het zo: O+
  maandag 12 augustus 2019 @ 20:39:18 #174
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188412632
Haha Jagar, hier ook.

Ik kan niet normaal stofzuigen met hem erbij hoor, hij zet hem constant aan en uit. Dus sinds eergister een robotstofzuiger gekocht en een paar keer gezegd 'dat is auw' :D tot nu toe gaat dat wel goed.
pi_188413040
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 20:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Haha Jagar, hier ook.

Ik kan niet normaal stofzuigen met hem erbij hoor, hij zet hem constant aan en uit. Dus sinds eergister een robotstofzuiger gekocht en een paar keer gezegd 'dat is auw' :D tot nu toe gaat dat wel goed.
Hier wordt de robostoffer gezien als een beestje, de kapitein scharrelt erachter aan, gaat erbij zitten en aait m _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188413271
haha jagar dat komt mij ook heel bekend voor. als ik stofzuig neemt hij de snoer mee of gaat op de stofzuiger zitten. als ik het waag om de stofzuiger op te ruimen is brullen inclusief op de grond liggen.
pi_188413404
Rena hij gaat inderdaad snel. Hij doet ook pogingen om woorden te zeggen als stofzuiger, ventilator kruimeldief, giraffe, watermeloen, naaimachine. Dat klinkt allemaal nergens naar maar hij vindt het wel grappig als hij weet dat hij toch begrepen wordt. "Aangeven" sprak hij gisteren perfect uit, daar stond ik ook van te kijken.
Hij heeft ook enorme lol in namen, vanavond bijvoorbeeld om Kwik, Kwek en Kwak. Hij is zelfs aan mijn naam begonnen terwijl ik er wel vrede mee had dat hij dat pas na zijn derde zou kunnen. :)
Hij was vandaag in de auto ook heel duidelijk naar mijn man door te wijzen naar de voorstoel met "zitten, rijden". :D

Wauw Fleur, doet hij goed! Ik zag Banaan laatst ook eens met zijn hoofd zo tegen de grond maar een koprol lukt nog niet zonder begeleiding.

Leuk die stofzuigfans. Onze robotstofzuiger staat tegenwoordig achter een gesloten deur, anders wordt die constant aangezet.
Hij gaat ook vaak demonstratief voor de kast staan en commandeert "open", omdat hij bij de stofzuiger wil. Hij staat dus vaker dan me lief is midden in de kamer.
Vandaag moest Banaan ook vanuit de tuin naar binnen en ging bij de deur naar de trap toe staan met gelijksoortige commando's en iets onverstanbaars. Hij had blijkbaar onthouden dat de stofzuiger op zolder stond. Heb gelijk maar even stof gezogen. :+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188415853
Wat tof fleur! Hier ook nog geen koproller, ze staat wel regelmatig in de start houding. Vooral om kiekeboe door haar benen te roepen. (Tegenwoordig uitgesproken als babyboe) :D

Grappig al die stofzuiger fans :D
Ik vroeg vandaag of ze me ging helpen met stofzuigen; haar reactie: nee, N met swiffer. Prima ^O^ Ze swiffert altijd met me mee als ik stofzuig.
De kruimeldief vertrouwt ze niet, ze maakt zich uit de voeten wanneer ik hem pak.

Zo’n robotzuiger bevalt die en welke hebben jullie? Het hoort niet bij de dreumessen natuurlijk maar heb de wens al een aantal maanden. Vanmiddag gestofzuigd en zou morgen alweer kunnen. Zou het heerlijk vinden als zo’n ding dagelijks een rondje maakt en ik eens per week wat grondiger. Aan te raden daarvoor?
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 00:17:09 #179
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188417028
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 23:09 schreef Nolita het volgende:
Wat tof fleur! Hier ook nog geen koproller, ze staat wel regelmatig in de start houding. Vooral om kiekeboe door haar benen te roepen. (Tegenwoordig uitgesproken als babyboe) :D

Grappig al die stofzuiger fans :D
Ik vroeg vandaag of ze me ging helpen met stofzuigen; haar reactie: nee, N met swiffer. Prima ^O^ Ze swiffert altijd met me mee als ik stofzuig.
De kruimeldief vertrouwt ze niet, ze maakt zich uit de voeten wanneer ik hem pak.

Zo’n robotzuiger bevalt die en welke hebben jullie? Het hoort niet bij de dreumessen natuurlijk maar heb de wens al een aantal maanden. Vanmiddag gestofzuigd en zou morgen alweer kunnen. Zou het heerlijk vinden als zo’n ding dagelijks een rondje maakt en ik eens per week wat grondiger. Aan te raden daarvoor?
Ik heb een dirt devil fushion voor boven, prima beginners ding en als je geen huisdieren hebt. Hier begon ik mee om te kijken of het iets voor ons is (en natuurlijk is het iets voor mij :D nooit meer thuiskomen in een huis vol hondenharen :9~ ). En ik wil een blaupunkt bluebot met dweilfunctie voor beneden, van de week eens voor kijken.

MAAR stofzuigen doe ik nog wel, ipv elke dag nu ččn keertje per week ofzo :P plinten en onder de kussens van de bank enzo.
pi_188418253
Wij hebben een vrij domme robostoffer 8)7 goedkoopje van 80¤ofzo idd om even te kijken of t wat is, en ja het is super handig :D _O_ als ons dommetje dood gaat kopen we een duurdere :Y echt zo zn geld waard ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188418297
Wij hebben een neato d5, ideaal ding en ook goed met kattenharen. Je kunt hem aanzetten via een app, dus ook als je op je werk bent (moet je wel s'ochtends de vloer een beetje leeg hebben gehaald :P). Hij laat zien waar ie allemaal is geweest (en hoe lang het duurde en hoeveel oppervlakte hij heeft schoongemaakt maar dat zijn minder boeiende dingen). Als je hem een keer de hele ruimte hebt laten doen kun je in de plattegrond lijnen tekenen waar hij niet mag komen en dan onthoudt hij dat als je dat aanzet. Soms wel handig als we de gang niet hebben opgeruimd.
pi_188418348
Wat handig allemaal, nu wil ik er ook 1 en helemaal die met dweilfunctie :D Maar ik mag niet klagen, mijn huis wordt elke week gepoetst en dat is ook elke euro waard :) de vorige schoonmaakster niet trouwens :')

Ja die koprol, geen idee hoe hem dat zo lukte, misschien doet ie het nu ook wel 2 jaar niet meer :P

Jagar jouw foto’s! _O-

In het kader van DFD, we zijn naar de Apenheul geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:34:09 #183
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188418469
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 08:11 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat handig allemaal, nu wil ik er ook 1 en helemaal die met dweilfunctie :D Maar ik mag niet klagen, mijn huis wordt elke week gepoetst en dat is ook elke euro waard :) de vorige schoonmaakster niet trouwens :')

Je schijnt ook een elektrische raamzeem ding te hebben :D :9~
Lijkt me handig voor binnen, als het werkt natuurlijk.

Nooit meer iets doen *O*
pi_188418697
Leuke foto’s fleur; N zou dat iig in het begin maar eng vinden denk ik! Ze vindt dieren heel leuk, maar niet als ze dichtbij komen.

Sacre bedoel je zo’n Kärcher vacuüm cleaner? Die heb ik dan weer wel. Topding in combinatie met het juiste poetsmiddel. Voorheen was ramen wassen mijn frustratie omdat ik altijd strepen had enzo; nu kijk ik er bijna naar uit (als ik tijd zou hebben :') ).
Geen honden of katten hier; wel een vogel die veren verliest. Hmm ik moet toch ook echt zo’n ding. Ik zeur al een tijdje bij vriendlief, maar hij vindt het veel geld. Anderzijds koopt hij wel dure gereedschappen dus denk dat ik het maar even erdoor ga duwen. :@
Dweilfunctie hoef ik niet ivm houten vloer heb ik daar liever zelf controle op.
Ik ben namelijk wel bang dat goedkoop duurkoop is bij zo’n ding maar dat lijkt dus mee te vallen?
pi_188418885
Het meeste stofzuigwerk zijn hier de meubels waar de katten snachts op slapen dus ik schiet weinig op met een robotstofzuiger. Zou wel een nieuwe kruimeldief/steelstofzuiger willen met een borstel voor dierenharen zodat ik niet elke ochtend de stofzuiger hoef te pakken. maarja zowel de kruimeldief als de stofzuigers doen het nog prima.

Nolita, wat is dan het juiste poetsmiddel bij de Kärcher vacuüm cleaner? ik gebruik nu buiten regenwater om af te spoelen, dat werkt ook.
pi_188419138
Jip liep gisteren trouwens de hele tijd om mij heen met een blokje in zijn mond }:| Ik steeds weer dat blokje er uit halen, hij het er dan weer in doen etc. Bij de 81e keer dacht ik, ughhhhh dan moet je het zelf weten. En ja hoor, 5 seconden later, BAM. Vol op de grond met zijn gezicht naar beneden uiteraard. Bloeden als een rund, heeft dat blokje een heel stuk van zijn gehemelte er af geschaafd :X Ik voelde me meteen ultraschuldig uiteraard :P

Dezelfde avond knalde ie nog eens met zijn hoofd tegen de deur en vorige week was hij ook nog head first over de leuning van de bank heen gedoken. We zitten overduidelijk in de blauwe plekkenfase :')
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:05:57 #187
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188420219
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 09:07 schreef Nolita het volgende:
Leuke foto’s fleur; N zou dat iig in het begin maar eng vinden denk ik! Ze vindt dieren heel leuk, maar niet als ze dichtbij komen.

Sacre bedoel je zo’n Kärcher vacuüm cleaner? Die heb ik dan weer wel. Topding in combinatie met het juiste poetsmiddel. Voorheen was ramen wassen mijn frustratie omdat ik altijd strepen had enzo; nu kijk ik er bijna naar uit (als ik tijd zou hebben :') ).
Geen honden of katten hier; wel een vogel die veren verliest. Hmm ik moet toch ook echt zo’n ding. Ik zeur al een tijdje bij vriendlief, maar hij vindt het veel geld. Anderzijds koopt hij wel dure gereedschappen dus denk dat ik het maar even erdoor ga duwen. :@
Dweilfunctie hoef ik niet ivm houten vloer heb ik daar liever zelf controle op.
Ik ben namelijk wel bang dat goedkoop duurkoop is bij zo’n ding maar dat lijkt dus mee te vallen?
Ik weet niet of ik dat bedoel :P denk het wel?
Voor buiten hebben we eens in de 5 weken een glazenwasser, voor achter beneden en boven.
Maar ik heb een hond en als het regent schudt ze alle ramen vol spetters ;(

Ik zou dan gewoon een dirt devil fushion kopen, niet al te duur meer volgens mij.
Of eentje van marktplaats misschien? al is het maar om te proberen.
Vooral als je geen langharige hond hebt (zoals wij) of kat maakt het niet heel veel uit volgens mij.
pi_188420380
Nolita Casper vond het ook een beetje eng als ze bij hem kwamen zitten, op een afstand vond ie ze heel leuk!

Er bestaat dus een volledig elektrische ramenzeemrobot kwam ik door Sacre achter _O- Die van Kärcher heb ik ook maar daar kan ik niet goed genoeg mee overweg dus dat was hier een miskoop :P

Arme Jip! En jij :*
pi_188420594
Ik ben gek op mijn steelstofzuiger/kruimeldief. Snel even door het huis heen en dan 2 keer per week goed ofzo.

Koprol is hier ook favoriet, al is het dan alleen maar beginhouding en doorrollen op je zij.

Leukste nieuwe woord van vakantie: ‘knetterkoning’. Dat zeggen S. en ik altijd als Mijm scheten laat. En nu zegt ie het dus zelf, met een hele triomfantelijke grijns op zijn gezicht.

Thuis zijn doet hem overigens zichtbaar goed. Hij is al de hele ochtend aan het spelen, met zijn keukentje en met plastic diertjes enzo. Driftbuien lijken weer even wat minder O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188420953
Verkeerde topic
pi_188421312
Kan zo’n robotstofzuiger ook voor boven zonder dat ie de trap af flikkert?
Want ik haat boven stofzuigen. :(
pi_188421705
Die van ons heeft van die sensoren dat ie niet van de trap af valt. En er zitten ook magnetische strips bij die je als grens kunt gebruiken.
pi_188421933
Jagar, die foto’s :D O+ Wat een expressief mannetje heb je toch. Ik vind het zo fijn voor jullie dat het nu beter lijkt te gaan met slapen O+

Koprollende Casper _O_ en Casper met het aapje, dat zo te zien toch nog wat spannend was O+ Knap kind is het toch :)

PKM, zitten, rijden :D Kleine commandant dus ;) ? Hier is het alleen al bij het zien van de sleutelbos “auto, rijden!!” :+

Ik wil ook een robotstofzuiger, lijkt me echt heerlijk O+ Misschien dat ik de goede Sint lief aankijk tegen die tijd :P Of een schoonmaakster, maar ik denk dat manlief gaat steigeren als ik dat opper :@ Ik heb zo’n hekel aan schoonmaken..

Och Jip toch -O- :*

Hier ook steeds meer valpartijen hoewel het me op loopgebied echt super meevalt hoe vaak ze valt, ze begint steeds handiger te worden met staan en lopen *O* Pas in de dierentuin heeft ze bijna de hele tijd aan een handje met ons meegelopen en stukken los gelopen *)

Ik heb dit jaar echt zin in de vakantie met de meisjes, wat een verschil met vorig jaar toen ik zo ontzettend slecht in mijn vel zat ;( Lekker een weekje gewoon met z’n viertjes aanlummelen en ook al iets minder rekening hoeven houden met dutjes en zo, zo af en toe kan ze nu best zonder en in een vreemde omgeving gaat het vaak beter. Maar vooral het feit dat ik mezelf nu niet zo kwalitatief uitermate teleurstellend voel is zo fijn O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188426733
Even als tegengeluid. Wij hebben een robotstofzuiger gehad, maar dat was echt een miskoop hier. Ding zat continu vast onder de bank, op de drempel of tussen de eettafelstoelen. Alles aan de kant zetten zodat dat kreng z'n werk kon doen was meer werk dan stofzuigen. :')

Verder is mijn dreumes bijna dreumes-af. De verjaardagsplannen zijn al volop bezig en ik vind hem ook ineens zo groot! Ik ben er dit jaar meer nostalgisch van dan vorig jaar. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188427637
Onze laatste DFD w/
Vanaf donderdag hebben wij een echte peuter in huis, de buien heeft hij al een tijdje :')

Hij is gek op alles wat hij voort kan duwen. Hij heeft dan ook voor zijn verjaardag een grasmaaier gekregen :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188429048
Ja hooooiiiii, ben ik weer, nou ja een beetje. Zondagavond teruggekomen uit Frankrijk na 2 weken vakantie. Eerst 3 dagen Disney en daarna 10 nachten met onze vouwwagen op een kleine camping in het midden van Frankrijk (900 km van ons huis).

Kort samengevat:
Disney was fantastisch, ja het was enorm druk maar door onze planning en dat we geen haast hadden, ging het prima. We hadden VIP fastpassen en mochten 1,5 uur eerder het park in door het slapen in een suite van een Disney hotel (ja we zijn nu failliet). Dus de populaire attracties hebben we allemaal kunnen doen, een aantal meerdere keren. Juul vond het geweldig en deed het verbazingwekkend goed in de wagen en met al die prikkels. Ze bleef lachen.
1 avond ben ik nog alleen het park in gegaan en 1 avond mijn vrouw. Zo hebben we zelf ook nog wat achtbanen kunnen doen.
De Sequioa Lodge is wel echt een aanrader, mooi, comfortabel en enorm vriendelijk personeel. Enorm rustig ook wat betreft sfeer en opzet, fijn tussen al die Disney prikkels in.

Op de camping was het fijn. Juul was zo vrolijk, kroop rond, maar bleef dichtbij het picknickkleed. Die vrijheid voor haar, ze vond het geweldig. We zaten op een camping met maar 20 plekken en hadden een enorm grote plek.
De nachten gingen wat minder, niet dramatisch maar wel minstens 1 keer per nacht wakker. Dan lag ze weer raar, was haar speen kwijt etc. 1 nacht tussen ons in geslapen omdat ze niet te troosten was.
De camping zelf zouden we niet weer kiezen. Wij zijn gewend aan campings waar het rond half 9 rustig wordt, niet stil, maar wel rustig. Hier ging het volume van de kinderen juist omhoog na 8 uur. B en Juul waren de enige kinderen die voor half 10 op bed lagen. Tot een uur of half 11 was het gewoon echt druk, overal gillende kinderen, krijsen, voetballen, nog meer krijsen.
Dat brak met name B steeds meer op. Die kon niet slapen voor 9 uur door het lawaai en werd dan rond 8 uur weer wakker van Juul of wederom van lawaai. 11 uur slaap is voor een jongen die normaal 12 tot 13 uur slaapt echt te weinig.

Maar enorm genoten met zijn 4tjes, van het continu buiten zijn, de lach op de gezichten van beide kindjes en alle aandacht die Juul kreeg. Ze is ook zo gegroeid in de vakantie. Weer tandjes erbij, roept heel bewust mama als ze ons nodig heeft, roept 'UIT' als ze uit bed of haar stoel wilt. Roept iets wat op 'eten' lijkt als ze honger heeft. Verder klimt ze overal op en staat enorm stabiel.

Genoeg over ons 8-) 3 foto's als nabrander.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijlezen nog niet gedaan :@ en ik heb nog 1,5 week vakantie en mijn vrouw nog 2 weken dus ben weinig online.
pi_188432651
Klinkt goed exode!! Jammer van de onrust op de camping, kende de rest van de camping elkaar allemaal ofzo? Anders zou ik dat ook niet meteen verwachten als er maar 20 plekjes zijn. Is de reis ook goed gegaan?
Wat is Juul al groot zo rechtop! En ook een stuk blonder geworden dan ik me haar herinner?
Geniet nog van jullie vakantie!

V met z’n gele laarsjes O+

Nanuke; ik heb dat ook! Als ze 1 worden zijn het echt nog kleintjes. Nu ze bijna 2 zijn worden ze al zo groot en wijs; bizar wat een ontwikkeling in dat tweede jaar!

Rena fijn dat je beter in je vel zit dan een jaar geleden. Hoe gaat het nog met sporten?

Mijm de knetterkoning :D

Jip is dus al bijna door de tube vallen en stoten gel heen? Anders echt halen hoor, werkt super goed!

Elleska ik gebruik om ramen te wassen Ajax tip top. Even googelen levert je een plaatje op. Niet in Nederland verkrijgbaar. Ik haal het altijd in Duitsland. Is in vrijwel iedere supermarkt te koopt en ook bij de dm. Kost nog geen euro!! Heb dus altijd een aantal flessen op voorraad en zou bijna een levenslange voorraad aanleggen want als dat middel uit de handel gaat kan ik mijn ramen niet meer wassen. :+
pi_188434165
Wij hadden het ook niet verwacht Nolita. Kleine camping zonder animatie etc. Op een camping is nou eenmaal geluid maar dit was echt kabaal. We hebben er ook wat mensen op aangesproken en voelden ons echt de zeikmutsen van de camping.
Ouders die om half 11 naar haar hun kinderen schreeuwen dat ze niet zo moeten schreeuwen....
Ook tegen de eigenaren aangegeven dat we het wel erg luidruchtig vonden op het terrein 's avonds. Wij konden letterlijk niet eens kletsen voor de vouwwagen omdat we elkaar niet konden verstaan.

Juul is inderdaad blonder geworden. Ze krijgt ook een soort van krulhaar achterop. Voorop zo steil en dun als het maar kan dus nog even en ze heeft een matje.
pi_188437809
Ik zat net op de bank, kwam t kapteintje in paniek aangestormd "mama,mama past niet!! Past niet! ;(" ik bleek op een pootje van zijn knuffel te zitten. Arme aap :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188437919
Klinkt als een heerlijke vakantie exode!

Rena, mooi dat je nu wel zo kan uitkijken naar de vakantie! Wanneer gaan jullie weg?

Over de robotstofzuiger: je moet inderdaad wel even een en ander opruimen, dus het scheelt niet per se heel veel tijd. Wij zetten de eetkamerstoelen altijd op de tafel en de krukken op de bar. Losse troep van de vloer etc. Maar hier nemen we om een of andere reden wel de tijd voor en voor normaal stofzuigen niet :')

Ldg :D

Wat een stom weer trouwens. Ik wilde vandaag met Jip een andere speeltuin uit proberen, maar ik geloof niet dat ik er met dit weer veel zin in heb :')
pi_188438076
Kaptein en ik weten ook niet wat we gaan doen vandaag :{ tis n beetje kansloos weer. Ik wilde op de fiets op pad maar met dat grijze weer heb ik er geen zin in :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188442310
Hier is het heerlijk weer vandaag! Het zonnetje schijnt lekker; de was hangt buiten te drogen.
En wel met N afgesproken na haar slaapje te gaan fietsen. O+

Gisteren was het slechter en zijn we naar Ikea geweest. Ze zat gewoon al prima op zo’n junior stoel in het restaurant. Dat bracht me op de vraag wat een gemiddelde leeftijd is om de babyset van de triptrap te halen. Waar ze overigens ook nog prima in zit hoor, maar regelmatig in gaat staan..als ze vindt dat ze klaar is met eten.
Voor een volgende grijze dag heb ik koekjes bakken nog achter de hand. Afgelopen dagen o.a. Nog geweest zwemmen.
pi_188442353
Leuke foto van V! O+

En fijn dat je beter in je vel zit rena! :)

LDG _O-

Wat zonde! Hier schijnt de zon de hele dag al (volgens mij straks niet meer), we hebben een nachtje op de camping geslapen zelfs. Maar zijn middagdut doet hij nu in eigen bed, dat is in de caravan nog nooit gelukt :')
pi_188442744
Wij hebben zelfs nog lekker buiten kunnen eten, warm genoeg en een zonnetje. :) Gisteren was wel dramatisch, 's ochtends een rondje supermarkt waar ik rennend door de regen van terugkwam. Eind van de middag zijn we nog even de speeltuin in geweest met als hoogtepunt de diepe regenplas aan de overkant. De eerste keer vond hij het spannend en wou hij hand in hand. Op de terugweg kreeg ik hem bijna niet meer te pakken omdat hij steeds middenin de plas stond. Zijn laarsjes klotsten toen ze uitgingen. :D

Lol LDG. _O-

Wij zijn redelijk tevreden met onze Roomba robotstofzuiger. Al vind ik ook wel dat je veel moet opruimen voordat ze kan rijden. Anders ligt alles onder de kast. Of ze rijdt zich vast op iets kleins. Sowieso is het een prestatie hoe snel ze zich soms klem rijdt. Op een dag als vandaag is ze wel echt een uitkomst, kon ze mooi alle gemorste kruiden opzuigen.

Rena wat fijn toch dat je weer goed in je vel zit. :s)

Klinkt als een heerlijke vakantie Exode. Jammer van de herrie. Moeite met slapen verpest toch al gauw een deel van je vakantie.

Banaan en ik hebben wat onenigheid de laatste dagen. Hij trekt alle kastbeveiliging los in de keuken en wil dan allerlei potjes pakken en neerzetten, ook glazen potjes. Uit de lade waar geen slotje op zit pakt hij kruiden om open/dicht te doen, houdt het zoutvat ondersteboven en hij controleert of in al die bouillonpapiertjes een zelfde soort blokje zit.
Hij is er slecht vanaf te houden en het lijkt zo steeds meer op dat spelletje whack a mole om alles weer dicht te doen. Afleiden werkt maar zodra ik wat wil opruimen wil hij weer rommel maken. 8)7

Wel leuk, wij spuiten aan de tuintafel altijd wespen nat zodat ze weggaan. Aangezien wespen steeds bij Banaan zitten spuit ik hem ook nat. Banaan zei daarna telkens "mooi (is) dat, (spuit)bus". O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188444773
Als ik deze fase trouwens zou moeten omschrijven dan zou het dit zijn :')

pi_188445362
Flav, alvast gefeliciteerd met je peuter! Die laarsjes O+

Exode, welkom terug, klinkt als een topvakantie op de rumoerige camping na -O- En wat is jullie dame groot aan het worden zeg :)

Nolita, het sporten gaat nog steeds goed! Ben nu bijna 12 kilo lichter :)

Aure, we gaan maandag een weekje naar Limburg :) Blijven dit jaar nog in Nl en hopelijk volgend jaar weer de grens over.
Hoe gaat het met Jip na zijn smakkerd? Was het weer zo slecht bij jullie vandaag? Hier was het droog en zonnig.

PKM, wat een boef die banaan :D Geeft je wel lichaamsbeweging :P

Fleur die meme is zo herkenbaar :D _O- Van de week stond haar luier echt zo gespannen en maar nee zeggen als ik vraag of ze gepoept heeft, soms bekent ze wel maar dan in de vorm van een langgerekt “BBBBAHHHHH”

Ze ging net in de speeltuin voor het eerst bijna zelfstandig van de glijbaan, ik hoefde maar een klein beetje te helpen, zo knap!

Ook stopt ze dingen in de prullenbak en net toen ik vroeg of ze het bakje waar haar snoeptomaatjes in zaten op het aanrecht wilde zetten ging ze het doen, ze zette hem neer bij het bakje van de tomaten en wilde er duidelijk nog meer, zo handig dat ze dingen duidelijk kan maken nu!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188446056
Ik had vanmiddag n voorproefje op de peuterbui. De kapitein zat stukjes worst te eten en besloot halverwege dat hij ook een cracker wilde en mikte zn worst op de grond. Ik uit gelegd dat ie eerst even zn worst moet opeten en dat hij daarna best een cracker mag.. Nou dat vond ie nou net even geen goed idee... Gillen gillen gillen, met alles gooien, stampen, snot.. Ruim n kwartier lang en niet bij me willen zitten en steeds boos de kamer uit stampen. Hij was echt heel boos :o. Ik heb hem maar even laten begaan en af en toe gevraagd of hij bij me wilde komen zitten, uiteindelijk stopte hij met huilen en kwam ie na-snikkend naast me op de bank zitten "samen zitten mama" en toen hebben we even zn lievelings liedje gezongen en toen was ie wel weer ok. Als dat elke keer zo gaat :o poeh haha.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188446978
Dat vind ik nog best een logische aanleiding, ldg! Wij hadden vanochtend zo'n bui omdat hij een stukje cracker per ongeluk op de grond gooide en ik het opraapte omdat hij er half snikkend naar bleef wijzen. Maar blijkbaar was dat oprapen dus toch niet de bedoeling. :P O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188448227
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:38 schreef Nanuke het volgende:
Dat vind ik nog best een logische aanleiding, ldg! Wij hadden vanochtend zo'n bui omdat hij een stukje cracker per ongeluk op de grond gooide en ik het opraapte omdat hij er half snikkend naar bleef wijzen. Maar blijkbaar was dat oprapen dus toch niet de bedoeling. :P O+
Hoe durf je! :P

Mag ik even mededelen dat mijn beide kinderen nu al slapen? :o Dat gebeurt al zeker sinds eind juni niet meer zo vroeg.
Tijd voor een boek en muziek en chocola! *O*
En vrij tot volgende week woensdagavond! *O*
pi_188448233
Ik heb zojuist voor de laatste keer een dreumes in bed gelegd, morgenvroeg haal ik er een peuter uit O+
Zo raar weer dit gevoel.

Dit jaar is voorbij gevlogen!
Zo veel leuke ontwikkelingen, verheug me op wat er nog meer gaat komen O+

Voor wie het wilt weten, V zijn gele laarsjes zijn van de Welkoop.
Lijken erg op de Bergstein laarsjes maar dan een stuk goedkoper :+
pi_188455296
Gefeliciteerd Flav met je peuter!! *O*

Venco, hoe was je avond?

LDG, hoe durf je ook...? ;)

BelleFleur, die afbeelding. Hahaha!

Rena, leuk is dat hč. Ze begrijpen al zoveel maar kunnen ook steeds meer duidelijk maken. Heerlijk!

Hier geen robotstofzuiger. En geen raamwasapparaat. Wij hebben *Wilma. Onze hulp. GOUD waard. Zeker nu ze vier weken vakantie had, weet ik weer hoe blij we met haar zijn. Voor ¤25,- per week is mijn huis altijd schoon. Of ja, één dag in de week in ieder geval. Tot mijn kinderen weer thuis zijn. :P Één dag in de week was mijn huis schoon, dat idee.

Oh en dan Mars. Die huilde veel en had koorts sinds zondag en won met glans de mister wet t-shirt verkiezing.
Ik voelde wat bulten in zijn mond, hij krijgt 87 tanden en 36 kiezen tegelijk. In een maand van niks naar 6 en nog een hoop onderweg. Dus we susten en troostten en gaven zetpillen. Hij at niks maar dronk goed. Maar toen hij in mijn gezicht ademde, viel ik steil achterover dus toch een rondje naar de huisarts. Keelontsteking. Arm schaap.

En hij heeft een tasje. Of nee, een tv. Met een handvat. Waar de dreumes gaat, gaat de tv. Hij weet het knopje zelf te bedienen en met een luid: “die die die die” komt hij iedere drie minuten vragen of we het ding opwinden. Om dan vervolgens weer met zijn tvtas aan de wandel te gaan.
pi_188455727
Malteser, Juul heeft exact dezelfde :D Zij geeft hem steeds aan B zodat hij hem aan kan doen voor haar.
pi_188458131
Lekker hoor Rena. Met Jip gaat het goed! Hij had er maar even last van. En het weer was hier gister in eerste instantie erg grijs en grauw, maar in de middag toch nog wat zon.

Gefeliciteerd Flav!

Schattig zeg Malteser, ik zie al helemaal voor me hoe zo'n hummel met dat ding rondsjouwt :D

Ik ging gisteren met Jip koffie drinken en een ijsje eten bij de ijssalon om de hoek. Ik had rozijntjes voor hem bij me, maar hij krijgt sinds kort wel eens een ijswafeltje van de mevrouw van de ijssalon :D Hij is dan zoooooo blij (en zij ook trouwens :D ), echt heel leuk om te zien. Ze zei gisteren tegen mij dat ze hem altijd zo vrolijk en blij vindt en dat ze hoopt dat hij nooit zal veranderen *; Ze weten wel hoe ze hun klanten moeten behouden :P O+
pi_188459019
Rena, wat goed zeg, 12 kg al! Wat is je doel?
Hier ook inmiddels 2 maanden aan het sporten en de stand is 0 kg. :') Dat valt me wel tegen, maar vorige week het schema aangepast en wat tips erbij en goede hoop voor de komende weken. Mijn doel is sowieso 6 kg eraf; 8 zou fantastisch zijn, maar niet perse nodig. We willen volgende maand voor een tweede gaan en ben wel benieuwd hoe dat dan verder gaat mocht ik snel zwanger zijn, we gaan het zien.
Heel fijn dat ze plots zoveel duidelijk kunnen maken ja!

Fijne vrije week venco!

Flav gefeliciteerd met V en tot snel bij de peuters!!

Gezellig hč Aure samen ijsje eten. Gistermiddag gaan fietsen en kwamen een ijscowagen tegen bij de sluis. Ijsje gegeten en ondertussen bootjes gekeken samen. Daarna nog een heel eind gefietst, heerlijk. Ze moest wel duidelijk haar energie nog even kwijt toen we na ruim 2 uur (incl ijsje) onderweg te zijn geweest weer thuis waren.

Sinds N luierbroekjes heeft ontdekt wil ze geen gewone luiers meer aan -O-
Pas toen ze op waren accepteert ze de gewone weer. Maar voor op vakantie vind ik de luierbroekjes wel erg handig. Staand aandoen na het douchen op de camping bijvoorbeeld. Dus ze was net helemaal blij en in de wolken nadat we nieuwe luierbroekjes hadden gekocht.
Als ik nu zeg kom we gaan een schone luier doen is het antwoord: ‘nee, luierbroek.’ }:|
pi_188459220
Jullie dreumesen zijn voor mijn gevoel al zoveel verder dan Sofie! Soms wat lastig aansluiten. Maar het is zo leuk om jullie verhalen te lezen! O+

Mars met zn tasje! O+ Maar zo’n ding is dus nu ook nog leuk? Ik had ‘m eigenlijk al opgeruimd samen met wat ander baby-speelgoed.

Sofie moest gister weer naar het cb. Gisteravond goed ziek geweest van de entingen, 39.7gr, dus flink koorts. Maar na een nacht slapen alleen nog verhoging. En ze ligt nu pas, sinds vanochtend 9 uur, voor het eerst weer op bed.
Ze blijft wel echt een ukkie, 70.5cm nu. Als ze zo langzaam doorgroeit kan ze met kerst haar takkie-kersttrui van afgelopen jaar nog een keer aan :D

We zijn net een stukje buiten wezen lopen. Haar blije bekkie! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188459557
Wij komen uitzwaaien :W
Vandaag viert V zijn 2e verjaardag en hebben we dus echt een peuter in huis!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot snel bij de peuters!
pi_188459730
Gefeliciteerd Flav! Lekkere eigenwijze peuterfoto, met zn schaaltje, pollepel en blokjes O+
pi_188460218
Aure en Nolita met hun dreumesen aan het ijs. Meteen mijn vraag deels beantwoord want krijgen jullie dreumesen ook echt al ijs? Of alleen het koekje? Mars krijgt het koekje, ging bij Twix ook prima tot vorige zomer (als in: waren ze dik tevreden mee). Maar Mars ziet nu dat Twix wel echt ijs op zijn hoorntje heeft en wil ook. Dus liet ik hem twee hapjes van mijn ijsje proeven (yoghurt/amarene). Dat vond hij een feestje.

Nolita, ik moest wel gniffelen om de luierbroekjes.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 14:18 schreef Takkie88 het volgende:
Jullie dreumesen zijn voor mijn gevoel al zoveel verder dan Sofie! Soms wat lastig aansluiten. Maar het is zo leuk om jullie verhalen te lezen! O+

Mars met zn tasje! O+ Maar zo’n ding is dus nu ook nog leuk? Ik had ‘m eigenlijk al opgeruimd samen met wat ander baby-speelgoed.

Sofie moest gister weer naar het cb. Gisteravond goed ziek geweest van de entingen, 39.7gr, dus flink koorts. Maar na een nacht slapen alleen nog verhoging. En ze ligt nu pas, sinds vanochtend 9 uur, voor het eerst weer op bed.
Ze blijft wel echt een ukkie, 70.5cm nu. Als ze zo langzaam doorgroeit kan ze met kerst haar takkie-kersttrui van afgelopen jaar nog een keer aan :D

We zijn net een stukje buiten wezen lopen. Haar blije bekkie! O+
Jep, hier vindt hij dat ding nog steeds leuk. Maar dan dus om er mee rond te sjouwen om waar nodig ook even tot stilstand te komen om zijn dansmoves te showen.
Wat sneu van de koorts! Kreeg ze de BMR?

Flav, wat leuk zo met dat bord erbij! Dat doe jij wel trouw hč? Gave serie!
pi_188460321
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:44 schreef Malteser het volgende:
Aure en Nolita met hun dreumesen aan het ijs. Meteen mijn vraag deels beantwoord want krijgen jullie dreumesen ook echt al ijs? Of alleen het koekje? Mars krijgt het koekje, ging bij Twix ook prima tot vorige zomer (als in: waren ze dik tevreden mee). Maar Mars ziet nu dat Twix wel echt ijs op zijn hoorntje heeft en wil ook. Dus liet ik hem twee hapjes van mijn ijsje proeven (yoghurt/amarene). Dat vond hij een feestje.

Jep, hier vindt hij dat ding nog steeds leuk. Maar dan dus om er mee rond te sjouwen om waar nodig ook even tot stilstand te komen om zijn dansmoves te showen.
Wat sneu van de koorts! Kreeg ze de BMR?
Sofie is dol op ijs :@ ondanks alle goede voornemens heeft ze al best wat ijs op.

Dit was nog de dktp en de pneu. Een maandje “te laat”. De enting daarvoor had ze ook wat later gehad vandaar dat deze ook wat opschoof. Ze slaapt nu nog steeds trouwens, al bijna 2 uur! Ben ik niet gewend van haar! Toch ook wel eens lekker ;)
  donderdag 15 augustus 2019 @ 16:01:01 #220
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188460501
Mijne krijgt ijs sinds paar weken, eerst vond hij het te koud.
Afgelopen dinsdag at hij nog een softijsje na het zwemmen.
pi_188460671
Jip krijgt alleen het koekje en heel soms een paar hapjes ijs, maar nooit een heel ijsje (van de ijssalon). Ik maak wel zelf ijs voor hem, van fruit en yoghurt, soms een beetje gezoet met honing. Dat doe ik dan in deze ijsvorm van nuby:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: even een leukere foto :P

[ Bericht 37% gewijzigd door Aure op 15-08-2019 16:21:02 ]
pi_188462682
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:13 schreef Aure het volgende:
Jip krijgt alleen het koekje en heel soms een paar hapjes ijs, maar nooit een heel ijsje (van de ijssalon). Ik maak wel zelf ijs voor hem, van fruit en yoghurt, soms een beetje gezoet met honing. Dat doe ik dan in deze ijsvorm van nuby:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: even een leukere foto :P
Ohjaaa die vormpjes heb ik ook nog ergens!! Ik ga de kast eens uitspitten :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188463323
Ik vind dat lopen toch zo schattig eigenwijs O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188465175
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:55 schreef Aure het volgende:
Ik vind dat lopen toch zo schattig eigenwijs O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpje doet het hier niet... ;(
pi_188466003
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:07 schreef Malteser het volgende:

[..]

Filmpje doet het hier niet... ;(
En de link los?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188466243
Gefeliciteerd Flav. :*

Aw Aure O+ Heeft hij de krabpaal nog niet om getrokken? :D

Takkie bij ons is het teeveetje ook nog in trek. Ik heb hem altijd in de auto liggen en draai dan af en toe de knop op.

Ik moest zo lachen om Banaan met het avondeten. We hadden spaghetti, een van zijn lievelingsmaaltijden. Nou had hij bedacht dat hij een stukje in zijn mond kan doen en dan uitspugen in zijn beker. Dat lukte precies een keer, de andere pogingen at hij per ongeluk toch het sliertje op.
Zat hij me daar glunderend aan te kijken terwijl hij een sliertje naar buiten werkte met zijn tong, lukte het weer niet. Mooi kattekwaad. :D O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188466399
Haha schattig is dat pkm O+

En ja Jip heeft al meerdere keren de krabpaal omgetrokken :') soms ligt ie eronder en soms valt ie er bovenop, beetje afhankelijk van wat ie er mee aan het doen was :P Hij blijkt hardleers :')
pi_188467701
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:38 schreef Aure het volgende:

[..]

En de link los?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yeah! Jip doet een Hema shirt boks met Mars.
pi_188467981
PKM, aaah leuk zeg. Spaghetti/pasta is hier bij beide jongens ook een favorietje.

Mars knapt op, hij eet weer. Fijn! Hij kan zo genieten van eten, dat is zo anders dan bij Twix. Vanmiddag helemaal in de gloria met een bakje blauwe druiven (uiteraard een keer doorgesneden). Hij kan dan zo glunderend kijken als hij ziet wat er voor lekkers in zijn bakje zit.
Halveren jullie snoeptomaatjes? Ik maak er kwartjes van maar vroeg me af of halveren voldoende is nu Mars een paar tanden heeft.

Oh en slapen. Mars is bijna 16 maanden en slaapt nog tweemaal overdag. Ik ben vergeten wanneer dat bij Twix naar één keer ging. Hoe vaak slaapt jullie kindje nog?
pi_188468033
Haha heerlijk die streken af en toe idd! Zo kon ik vandaag de net gehaalde frietjes naast de auto op de grond zetten en achter N aan rennen die er tussenuit ging toen ik haar even losliet om de auto open te maken. Lekker testen!

Wat ijsjes betreft ben ik lang terughoudend geweest. In april (20 maanden) met de eerste echt mooie dag at ze haar eerste raketje. Inmiddels staat de teller op 2 raketjes; een zelfgemaakt ijsje dat ze niet helemaal op at en gisteren dus voor het eerst een eigen bolletje in een bakje. Ik had een hoorntje met bolletje genomen en uiteindelijk zat ik dus met het bakje en zij met het hoorntje in de handen.
Ze heeft er overigens niet veel van gegeten; ik likte tussendoor als het erg begon te smelten en zij likte en beet wat aan het hoorntje.

Nu ze bijna 2 is ben ik ook niet meer zo moeilijk in wat ze wel en niet mag binnen bepaalde grenzen natuurlijk. Ze krijgt kwa drinken alleen water of melk en mag af en toe van papa ranja proeven, maar nog geen volle beker. Chips en snoep krijgt ze niet. Maar als wij wat lekkers eten anders dan bovenstaand mag ze altijd een hapje proeven tegenwoordig.
Vanmiddag koekjes gebakken en daar mocht ze er natuurlijk ook 1 van eten. Hoe trots ze de koekjes aan het uitdelen was erna, zo leuk!
pi_188468135
Jip slaapt thuis twee keer en op de opvang één keer. Ik weet niet hoe ze het doen, maar thuis stort hij meestal tussen 10 en 11 in. Ik laat hem dus nog maar gewoon twee keer slapen. Jip is wel iets jonger dan Mars.

Pasta is hier trouwens ook favoriet. Maar hij lust eigenlijk best veel tot nu toe. Vandaag aten we een quiche met gorgonzola en dat ging er ook met smaak in :9

Snoeptomaten en druiven doe ik trouwens in kwarten, ik vraag me ook wel af wanneer dat niet meer hoeft. Ik heb geen idee :?
pi_188468222
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:43 schreef Malteser het volgende:

[..]

Yeah! Jip doet een Hema shirt boks met Mars.
de kapitein ook :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188468346
Hier vijftien maanden Malteser, en het wisselt nogal. Op de opvang maar 1 keer, thuis vaak ook, maar soms niet. Ook afhankelijk van hoe laat hij wakker wordt, want dat wisselt ook nogal....
pi_188468398
Hier ging ie rond 14 maanden naar 1 tukkie in de middag rond 12/13u :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188468404
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:56 schreef Aure het volgende:
Jip slaapt thuis twee keer en op de opvang één keer. Ik weet niet hoe ze het doen, maar thuis stort hij meestal tussen 10 en 11 in. Ik laat hem dus nog maar gewoon twee keer slapen. Jip is wel iets jonger dan Mars.

Pasta is hier trouwens ook favoriet. Maar hij lust eigenlijk best veel tot nu toe. Vandaag aten we een quiche met gorgonzola en dat ging er ook met smaak in :9

Snoeptomaten en druiven doe ik trouwens in kwarten, ik vraag me ook wel af wanneer dat niet meer hoeft. Ik heb geen idee :?
Mars was vanochtend laat wakker (8.10 uur). Dus ging ik vandaag voor de eenstopper. Hij niet. Hij viel om 9.30 uur in de auto in slaap, letterlijk twee minuten voordat we op de plaats van bestemming waren.
Hier dus ook 99 van de 100 keer nog twee dutjes.
pi_188468463
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 22:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier ging ie rond 14 maanden naar 1 tukkie in de middag rond 12/13u :Y
Met uitzondering van autodutjes, die zijn random als we langer dan n half uur rijden :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188469331
Jip O+

En wat schattig van banaan en zijn spaghetti O+

Gefeliciteerd Flav! *O*

Hier ligt het (hij is 19 maanden) aan de tijd van wakker worden. 06:00 is 2 slaapjes, na 07:00 is alleen een middagdut. Vermoeidheid na 10:00 probeer ik hier sowieso te rekken tot minimaal half 12 omdat hij na 10:00 geen 2e dutje meer doet en dan rond 15:30/16:00 onuitstaanbaar is. En ik wil zijn nu al ietwat verstoorde avondritme niet verder verpesten door hem er om 16:00 weer in te leggen ivm vroeg opstaan ‘s ochtends voor werk en opvang. Het is best een gepuzzel :')

[ Bericht 4% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 15-08-2019 22:42:19 ]
pi_188469564
Oh ik vergat jarige v helemaal :o
Hoop dat jullie n leuke verjaardag hebben gehad :* tot bij de peuters binnenkort ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 15 augustus 2019 @ 23:34:47 #239
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188470612
Hier wisselt het wat slaapjes betreft. Is hij voor 10 wakker dan ččn slaap van 2-3 uur, is hij na 10 uur wakker dan valt hij meestal in de middag 15-30 minuten in de auto in slaap.

Tomaatjes heb ik altijd gehalveerd eigenlijk en druiven mot ie niet. Hij eet maar weinig soorten fruit ;( hij lust banaan, watermeloen, mandarijn, sinaasappel en heel sporadisch aardbeien of ananas.
pi_188472644
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 23:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier wisselt het wat slaapjes betreft. Is hij voor 10 wakker dan ččn slaap van 2-3 uur, is hij na 10 uur wakker dan valt hij meestal in de middag 15-30 minuten in de auto in slaap.

Tomaatjes heb ik altijd gehalveerd eigenlijk en druiven mot ie niet. Hij eet maar weinig soorten fruit ;( hij lust banaan, watermeloen, mandarijn, sinaasappel en heel sporadisch aardbeien of ananas.
Voor en na 10:00, ik ben al zielsgelukkig met 7 uur _O-
pi_188472788
Haha echt he Fleur. Nu doet Jip het deze week opeens heel goed (naar bed rond half 9 en wakker worden rond 7), maar dat kan zomaar ineens weer voorbij zijn :')

Fruit is trouwens Jip zijn Grote Liefde. Thuis wordt hij verwend met blauwe bessen, frambozen, aardbeien, bramen of banaan als ik geen duur fruit koop :P Op de opvang krijgt hij banaan, mandarijn, peer, appel, kiwi. Hij vindt het allemaal heeeeeeerlijk O+ tegenwoordig maakt hij het 'lekker' gebaar als ik aan kom met zijn fruit :D
pi_188473036
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 22:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Met uitzondering van autodutjes, die zijn random als we langer dan n half uur rijden :P
Haha, +1. Al tijden maar 1 dutje per dag, maar in de auto vrijwel altijd tukken. Daarom was 1200 km ook geen enkel probleem met de jongens.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188473054
Gefeliciteerd, Flav! Ik zie jullie weer bij de peuters *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188473399
Juul heeft ook nog 2 dutjes, ze is over 2 weekjes 14 maanden. 's Ochtends 2 uur en 's middag tussen een uur en 1,5 uur. Heel soms slaat ze de middagdut over en daar blijft ze verrassend vrolijk onder. Ze valt dan alleen om, wil continu kroelen etc.

Gefeliciteerd Flav!
pi_188474637
Bedankt voor alle felicitaties O+
Hebben een leuke dag gehad gisteren, zondag al het feestje gevierd met familie.

Tot bij de peuters! :W
pi_188476363
Volgens mij hier rond dertien maanden over naar één dutje. Vond ik wel erg prettig! Initieel was het dan vrijwel altijd een lang slaapje dat tussen de twee en drie uur duurde, nu meestal anderhalf uur. Opstaan 's morgens ergens tussen half acht en negen, 's avonds gewoonlijk naar bed tussen negen en half tien.

Hier ook een fruitmonster, alle soorten, in indrukwekkende hoeveelheden. Groenten daarentegen.. Tomaat, komkommer, ui, witte bonen, zwarte boontjes en doperwtjes (favoriet) - verder al tijden niks. Zucht. Naja, zal vast ooit wel weer bijtrekken. Een koter redt het vast een poosje op moedermelk, omeletjes, stukjes vlees, doperwten en veertig soorten fruit :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188476451
Hier altijd een dutje. Zelfs toen hij half vijf wakker werd wou hij niet op de ochtend slapen. En dutjes in auto/kinderwagen probeer ik te voorkomen omdat hij het dan bij een half uur houdt in plaats van twee uur. Wij zijn rond een jaar overgegaan op een dutje per dag. Helaas was dat ook het moment waarop hij startte met rond zes uur wakker worden. ;(

Banaan is nog altijd dol op fruit. Ik ben geen soort tegengekomen die hij niet wil. Groenten krijg ik er bijna niet in. Tot mijn grote verbazing at hij dan laatst weer wel een spruitjesstamppot (met creme fraiche). ^O^

Wij hadden best een pittige ochtend. Godzijdank is er een tuin om hem op los te laten. In huis trok hij 'zijn' keukenkastje leeg en allemaal speelgoed er omheen. 'Mijn" kastjes liet hij wel beter met rust. Ik heb weer ingevoerd "is van mama" en dat lijkt nog altijd een goed effect op hem te hebben. :)

Hij maakte een spelletje van via zijn toren op het aanrecht klimmen. Zette ik hem weer op de grond dan maakte hij gelijk weer een zelfde rondje. Toen we brood gingen smeren (lees: boter en pesto uit het potje gelijk in zijn mond) hield het wel op.

Vanochtend met wakker worden zei hij trouwens "keuke schoomake". :o
Een memorabel moment voor ons beide blijkbaar. Ik spuit sop op de plankjes, hij probeert het eraf te likken. Toen hij dat in de groentelade deed moest ik ook wel lachen. Daarna ging hij op de rand staan en pakte steeds flesjes/blikjes om mee op de glazen plaat te slaan. Dat werd dus hetzelfde als bovenstaande spelletje met aanrecht omdat ik hem steeds wegzette.

Wel leuk, als ik boos zeg, dan zegt hij kwaad en als ik kwaad zeg dan zegt hij boos. Als ik zeg "ik hou van" dan voegt hij toe "jou". Vanochtend leek hij ook het hele zinnetje te proberen. O+ Al snapt hij natuurlijk totaal niet wat het betekent.

Buiten kon ik relatief rustig in de tuin werken. Hij kreeg een harkje maar was veel langer bezig met slakjes en een ingegraven bloempot vol water. Zijn kont was pikzwart aan het eind maar we waren allebei tevreden. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:31:43 #248
382129 crew  Donna
pi_188476541
G is bijna 17 maanden en doet nog 2 dutjes sowieso. Soms ook 3.

Echte slaapkop. O+
pi_188476570
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:55 schreef Aure het volgende:
Ik vind dat lopen toch zo schattig eigenwijs O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooo, te snoezig! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_188476615
Ik vind jouw verhalen met banaan zo fijn om te lezen pkm O+

En het lijkt mij ook dat Günther daar prima groot op wordt mini :D

Jip vindt groente trouwens ook heerlijk :D er is momenteel maar weinig wat hij niet wil eten eigenlijk. Kaas lust ie niet, alleen als het gesmolten is of ergens door heen zit, dan wel. En eieren eet ie ook niet :? (ik ben gek op eieren dus ik snap daar niets van :P ) Verder eet hij best veel en gekruid en pittig eten vindt ie ook prima gelukkig :9 die fase van niks willen komt vast nog :P
pi_188476752
Hier worden eieren in gekookte variant ook niet gegeten Aure. Omelet gaat prima dus ik denk dat het de structuur is die hij gek vindt.
pi_188480745
:W

Sinds vorige week loopt hier ook een dreumes rond. Maar net zoals Takkie vind ik het alleen nog lastig omdat Bikkel nog een stuk minder kan dan de meeste hier. Hoewel hij gisteren onverwacht opeens hard in mijn schouder kon bijten. Helaas niet echt een ontwikkeling waar je blij mee moet zijn.

Qua ijsjes krijgt hij alleen zelfgemaakte. Ik heb van die vormpjes gekocht, vers fruit en dat samen met yoghurt in de blender gepureerd en dan ingevroren. En voor de rest is het iedere dag weer anders. De ene dag eet hij tussen de middag 2 broodjes en de dag erna krijg je naast bv niks in.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_188480952
Gewoon gezellig meeposten, het kan opeens hard gaan ;) Jip is ook nog maar 14 maanden!
pi_188481378
Mama van een ijsmonster hier :W
Ik wilde ooit nog tegenhouden, maar meneer krijgt dan gewoon van zijn broer, dus hij eet maar gewoon mee. Ik stop er wel extra groenten in als tegengeluid. Gelukkig eet ie dat namelijk super goed.
Hij heeft zojuist 4 bordjes met lasagne gegeten, met verborgen-groenten-saus (prei, courgette, ui, knoflook, paprika, wortel en tomaat gepureerd).

PKM, die betekenis komt volgens mij toch sneller aan dan je denkt. Mijm zei altijd ‘houjou’ als ik het zei, maar zegt het nu ook spontaan als ie moe is en opgetild wordt. Dan legt ie zijn hoofd in je nek en ik smelt langzaam tot een plasje O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188481588
Hier 1 á 2 dutjes per dag. Ligt een beetje aan de dagindeling. Sowieso in de loop van de ochtend een dut van zo’n 1,5 uur. Soms in de middag nog een keer.

Qua eten: houdt wel van eitjes maar de avondmaaltijd is vaak echt bagger. :')
Dus aanvullen met fruit en salade/ koude groente.
En soms, als ze niet te moe is, nog een boterham. Elke keer met de hoop dat ze de nacht niet meer om borst vraagt. :')

En ohja: wij zeggen weleens Love you tegen Z. en dat herhaalt ze dan wel enigszins.
Dan zegt ze: Aisuu. O+
pi_188488754
Onze gezonde opvoeding :@ resulteerde gisteren in een enthousiast 'Ataaaa ataaaa ataaaa' dat staat voor pasta en dan niet de Italiaanse variant maar de Nutella variant :D

En de knoop is doorgehakt, de box gaat eruit. Ze zit er ongeveer 5 minuten per dag in tegenwoordig...
En aangezien mijn vrouw nogal wat speelgoed van zolder heeft gehaald is het nu net een kinderdagverblijf in onze woonkamer. Box eruit -> kast erin. Nou ja kast, de speelkeuken van B komt weer deze kant op. Deze staat opgeslagen bij mijn schoonouders. Niet zozeer als speelkeuken maar dus eigenlijk als opbergkast :D Het is een oude keuken uit de kleuterhoek van de school van mijn vrouw, zij heeft hem destijds helemaal opgeknapt.

Ik vind het toch wel wat geloof ik, box eruit...hij gaat ook meteen op Marktplaats want er komt geen hummel meer bij en op zolder willen we juist minder spullen.

Hoiiii Wolken!
pi_188488847
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:33 schreef Aure het volgende:
Gewoon gezellig meeposten, het kan opeens hard gaan ;) Jip is ook nog maar 14 maanden!
:Y dit, de ontwikkeling gaat als een malle in dit jaar :Y O+ welkom wolken *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188488901
Ja en het is zo leuk om te zien. Het lopen, brabbelen, de grapjes die hij maakt, het ondeugende :D tegelijkertijd ben ik bang dat we hem dit jaar compleet verpesten omdat het echte opvoeden nu opeens lijkt te beginnen en wij geen idee hebben wat we aan het doen zijn :')
pi_188488940
Zo, ik stap ook weer eens in hier :W

De box is er hier sinds kerst uit en heb hem nog geen dag gemist :D

Qua slapen: Phi slaapt nog maar 1x per dag. Dan tukt ze tussen de 1,5-2 uur met soms uitschieters naar 2,5 of 3 uur. Op de opvang heeft ze nog langer twee keer geslapen, maar daar slaapt ze dan ook zelden langer dan 45 mins aan een stuk. Soms haal ik haar op na een hele dag en dan heeft ze 20 minuten geslapen :X Als ze na 14.00 nog slaapt, is ze 's avonds minstens tot 21.00 op, maar vaak ook 22.00 of later de laatste tijd. Eerder naar bed heeft geen zin, ze breekt de tent af en schreeuwt Caesar wakker.

Verder is ze heel druk met staan, stappen aan twee handen of langs de bank/tafel. Heel leuk om te zien. En ze kletst zo lekker Ze zegt nu papa, mama, nee, die, boem, uh-oh, baby (als ze naar het kdv gaat, wijst ze naar het raam en zegt 'beeeeeebieee!' ) en de nieuwste toevoeging is 'happen' als ze een hap wil. En 'hap' als ze die ook krijgt :Y)
En bizar: ze zingt 'slaap, kindje, slaap'. Het stond in de kdv-app, maar het leek me stug. Ik keek de leidsters ook :') aan. Loop ik 's avonds met haar op m'n arm en verdomd: 'saap krigje saap' ofzo maakt ze ervan, maar echt op de melodie _O_ :o

Ik was gister op kraamvisite, baby van iets meer dan een week oud. Wat is dat toch prachtig. Ik vind de term 'wondertje' voor een baby altijd zum kotzen, maar stiekem dekt het wel erg de lading.

Edit:

Haha, @Aure, dat loopt vast wel los. Opvoeden is grotendeels voorleven, houd ik mezelf iig altijd voor, dus als je zelf niet vloekend in de lampen hangt, komt het met Jip vast ook in orde.
pi_188489859
Update: Günther zegt z'n eigen naam! O+ Nou ja, Otto dan, want zo heet -ie in werkelijkheid :+

De afgelopen dagen al steeds bij bijvoorbeeld het was ophangen en dan bij de verschillende sokken en shirts: 'papa', 'mama' en 'Otto', bij het in de spiegel kijken maar nu ook als je vraagt: "Hoe heet jij?" > "Otto!" O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188489899
En tja, toch ben je er ook weer niet met voorleven alléén. Ik hoef persoonlijk geen neiging te onderdrukken om binnenshuis alles onder het stoepkrijt te kladden, bibliotheekboeken in reepjes te scheuren of mijn echtgenoot met een houten autootje tegen zijn wenkbrauw te meppen. Zulks is hier niet alleen te voorkomen door het zelf niet te doen, vrees ik :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188490205
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 12:30 schreef minilot het volgende:
En tja, toch ben je er ook weer niet met voorleven alléén. Ik hoef persoonlijk geen neiging te onderdrukken om binnenshuis alles onder het stoepkrijt te kladden, bibliotheekboeken in reepjes te scheuren of mijn echtgenoot met een houten autootje tegen zijn wenkbrauw te meppen. Zulks is hier niet alleen te voorkomen door het zelf niet te doen, vrees ik :+
Ik denk dat je beter snapt wat ik bedoel dan je reactie doet vermoeden :+ Het was maar ter relativering bedoeld. Ik heb inderdaad zelf ook niet hoeven afleren om m'n eten met bestek en al over de tafel te keilen, teneinde mijn zoon tafelmanieren te leren.

Toffe nieuwe feature van Günther :)
pi_188490784
Hee Wolken :W Lekker mee posten hoor als je daar behoefte aan hebt.

Aw LeSage dat is ook zo lief. O+ Ik kijk er al naar uit om te merken dat hij het echt snapt.

Leuk Mini. Banaan gaf vandaag voor het eerst antwoord op de vraag hoe heet jij. Het klonk als egel. :Y

Voorleven ja en vooral niet vergeten naar het blije gezichtje te kijken in plaats van naar de rommel. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188496357
Hoi Hoi!

Over minder dan een uur is het exact een jaar geleden dat onze dame ter wereld kwam. Ik ga eens zien of we hier ook actief kunnen aanhaken, meelezen en reageren zoals in het Baby topic. Komen in elk geval even om de hoek kijken!

pi_188497434
*O* voor alle nieuwe dreumesen hier! *O*

Heerlijk om over jullie kletsende kindjes te lezen. Gunther en banaan die hun naam al (proberen) te zeggen! Wat leuk dat dat besef er dan ook al echt is, wie is wie en welk naampje hoort erbij.
Sofie praat nog helemaal niet, ze heeft papa en mama gezegd (met 9 en 10 maanden) maar is er weer mee gestopt -O-

Als je om een kusje vraagt komt ze met haar voorhoofd naar je toe zodat je haar een kusje kan geven :D ik reken het goed :P

Vandaag toch maar eens een traphekje beneden geplaatst. De trap werd te interessant en Sofie te vlug. Ze vond het hekje eerst wel grappig totdat papa naar boven liep en zij beneden bleef. Sindsdien zit ze steeds boos onderaan de trap. Het hekje is wel hufterproof bevonden, ze heeft er heel hard aan staan schudden en eraan gehangen >:)

En in het kader van gezond-eten...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze eet in ieder geval wel afwisselend :+ en gelukkig is ze tot nu toe ook gek op fruit en groenten.
pi_188497587
Ik lees dat het hier nu gaat over de box? Wij hebben zojuist - je moet wat op je vrije avond - de box uit elkaar gehaald en het televisiemeubel opgeruimd om ruimte te maken voor wat er morgen komen gaat. :9 Dan vieren we de eerste verjaardag hier, weten we dat de cadeaus onder andere een speelkeuken en een wobbel bevatten, dus hebben we nu ruimte gemaakt om het e.e.a te kunnen opbergen.

Nu dan de hoek leeg - voor een paar uur - en twee kastjes leeg om speelgoed op te kunnen bergen. :D
pi_188497603
Welkom alle nieuwe aanwas! Ik weet ook nog dat ik vond dat alle kindjes al zoveel verder waren toen Kees en ik hier mee kwamen posten lezen. Maar nu is hij al een van de 'oudere', terwijl het echt nog maar zo kort geleden lijkt.

En O+ voor eigen naam zeggen, zo schattig! Kees doet dat alle even. En zit nu in de verkleinwoord fase, heel random. Auto (zijn favoriete woord/object ever), was eerst gewoon auto, toen auto's en nu autootje. Dus hij noemt zichzelf nu ook Keesje en dat vind ik toch zo allerzoetst O+

Sowieso gaat het hard met woordjes, ook steeds makkelijker nazeggen. Zinnen (lees: 2 woorden of meer achter elkaar) doet hij echt nog niet.

En lieve banaan met z'n rommel!
pi_188497620
Wolken en Nicolas, welkom hier!

Takkie, die foto O+.

PKM, heerlijke foto!

Mini, wat tof dat hij zijn naam zegt. Ik weet nog hoe leuk ik dat bij Twix vond.

Exode, de box eruit. Heerlijk vond ik dat.

Aure, opvoeden. Ik wist ook niet hoe het moest. We volgen ons gevoel, zijn onszelf en hebben lief. En dat heeft bij Twix goed uitgepakt (behalve als Tink komt voor een playdate, strontvervelend was ‘ie, maar een uur later lag ‘ie met 39 graden koorts in bed :@ ). We doen bij Mars hetzelfde en hopen dat dat weer goed uitpakt :).

Jentin :W , leuk dat je weer meeschrijft. Van wanneer is Phi ook alweer?
pi_188498290
Wolken! *O*

Gefeliciteerd NJ! Wat een leuke foto O+

Leuke foto’s van Sofie Takkie O+

PKM :D

Wat goed van Günther! :D

Hij zegt hier 1 woord heel vaak als ie wat wil maar we kunnen er niks van maken. Klinkt als istiejaa ofzoiets, heel irritant :') En de hele dag ‘Papa? Mama?, ook irritant na 6 keer in 1 minuut :'). Het nieuwste is ‘aai’ O+

Opvoeding, ik doe maar wat :@. Ik hou me aan een paar basisprincipes (vooral veiligheidstechnisch) en voor de rest is het hier ook voorleven en per situatie bekijken.
pi_188500804
Malteser :W Hoe is het met de reepjes? Phi is van half juni. Iets meer dan 14 maanden nu dus.

@Nicholasjoy, hoi! Het eerste jaar doorstaan *O* Voel je jezelf nu ook zo'n pro, als je anderen met baby's tegenkomt? Zo'n 'been there, done that'-vibe 8-) ?

Nog over opvoeden: Caesar is nu 5 en dat is echt een heerlijk lief joch. Zachtaardig en rustig, we kunnen 'm overal mee naartoe nemen. Geen krijspartijen op supermarktvloeren enzo. Ik vind dat heel prettig, maar heb niet het idee dat het in hoge mate onze verdienste is ofzo :+ Is gewoon zijn karakter. Phi is veel meer een driftkikker, nu al. Ook een hartstikke lief kind uiteraard, maar ik verwacht dat ik met haar opvoedtechnisch meer aan de bak moet :Y)

Ik vind dit wel een leuke fase, ze ontwikkelt zo hard. Tegelijk kan ik haar ook wel weer groter kijken :@ Dat geneuzel met wel/niet/wel/niet slapen, driftbuitjes, wederzijds onbegrip ('Moeder, waarom snap je niet wat 'diediediediediediediediedie' is :( ?!'), dat gezeul met tien kilo kind :P Ik hou mezelf voor dat het weer echt superleuk wordt als ze goed loopt en nog iets beter praat - dat vond ik bij Caesar iig wel. Nu vind ik momenten superleuk, maar het gros van de tijd flink aanpoten. Na een tijdje wordt dat andersom. Als het goed is :+
pi_188501516
Jentin....dit is eng he. B is ook zachtaardig zeg maar...een goedzak zeg maar. En Juul, pfoeh daar moeten we echt mee aan de bak. Zo heeft ze nu al voor elkaar om de kinderbeveiliging uit de stopcontacten te friemelen. Gaat ze de trap als een razende op als we even niet opletten en kan ze enorm hard krijsen.

Welkom NJ!!! Veel plezier met het feestje en het nieuwe speelgoed.

Wij hebben een thuishang en Marktplaats dag vandaag. De box gaat erop net zoals de draagzak, playmobil en nog wat spul. Een tas babyspeelgoed staat al klaar voor vrienden die een baby verwachten, kortom het is hier echt baby af nu. En ja dat vind ik best wel....uhm raar.
pi_188502452
Dat is ook gek. Een van mijn nichtjes verwacht een meisje in 2020 en veel van Phi's spul gaat daar nu heen. Bij Caesar kon ik maar moeilijk spullen weg doen - nu vind ik het vooral lekker opruimen. Maar het besef dat 'dit het is', dat is gewoon vreemd. Prima, maar vreemd.

En de parallellen tussen onze kinderen _O-
pi_188503509
Ik vind het heerlijk om het baby-spul weg te doen. Kleren stop ik in een vuilniszak voor een goed doel en speelgoed etc. geef ik online weg of aan buren/bekenden.
Box is hier onlangs weggedaan.
Er zijn wel kleertjes die ik heb bewaard maar dat is 1 tasje.

Het wordt pas gek wanneer speelgoed voor peuters en kleuters weggaat, wanneer Z. daar ook te groot voor is, na onze zoon.
Tegen die tijd heeft dat zeker 10 jaar hier gelegen. :o
pi_188512688
Welkom aan alle nieuwe dreumessen, kom gerust kletsen over ze want ook dan zijn ze heel erg leuk!

Eigen naam zeggen is idd een hele mijlpaal! Hier had ze al snel een bepaalde klank voor haar eigen naam. Nčnč; en na 4 maanden ofzo zei ze van 1 op de andere dag vloeiend haar eigen naam, zo tof!
Inmiddels hoor ik wel 1000x op een dag ‘N. doet dat!!’ bij alles wat ze zelf wil doen. :')

Gisteren liepen we door de regen en ze wilde perse een eigen paraplu. We hebben nog geen kinderparaplu en het was hilarisch hoe ze over straat ging zo’n paraplu zo laag boven de grond. Ik zou eigenlijk nog eens een foto moeten kunnen plaatsen.

Babyspullen weg doen lijkt me ook echt een dingetje. Voor nu nog niet aan de orde want ik zou graag meer kindjes willen en hoop maar dat dat makkelijker gaat als ons gezinnetje compleet is.
pi_188513946
Over de verjaardag!

quote:
Fantastische dag gehad, helemaal gebroken wel ook nu. Saar deed het super, wakker tegen 07u, even een dutje zo van 09-10, vervolgens ook van 12:30-13:30 en 18:30-20:00. Verder kwam het eerste bezoek tegen 10u en ging het laatste bezoek tegen 21:30 weer naar huis. Ze heeft iedereen - ongeveer 50 mensen - persoonlijk gezien en gezegend met een afgesabbelde komkommer/tomaat/soepstengel. We hebben speelgoed voor een jaar (Wobbel, Ikea keukentje, badspeelgoed, zandbak, zandspeelgoed, tig flapjes/lees/speelboekjes, blokkentorens, treinen, muziekinstrumenten, ga zo maar door). Mevrouw zat tevreden te spelen bij alle mensen.

Voor volgend jaar alleen nadenken hoe je het doet met hapjes en drankjes met kind(eren) die vrij rondlopen. Als baby kon alles overal liggen, maar nu ze loopt/staat is niets veilig, dus we hebben nog hapjes over voor de hele week.

De cadeautjes: :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mevrouw had het erg naar haar zin met het zingen en de taart!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188514080
Dank trouwens voor alle leuke welkomstwoorden! Ik was stiekem al even aan het bij lezen om er in te komen en zo onder de indruk van alle mogelijkheden van jullie dreumeskinderen. :9 Er staat ons dit jaar dus weer veel te wachten! Super leuk om bij te lezen!

quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 08:36 schreef Jentin het volgende:

@:Nicholasjoy, hoi! Het eerste jaar doorstaan *O* Voel je jezelf nu ook zo'n pro, als je anderen met baby's tegenkomt? Zo'n 'been there, done that'-vibe 8-) ?
Ze heeft het eerste jaar overleefd, we hebben samen het eerste jaar overleefd! :9
Zo voelt het echt :+

Nee, echt hoor.. Ik volg toch echt hoe men het hier soms ook zegt: 'We doen maar wat'. M'n vriendin leest wel graag in 'Oei, ik groei' en andere boekjes, maar we volgen erg ons gevoel. Ze lijkt goed te groeien, is sociaal, speelt leuk zelf .. Of wij doen iets goed, of we hebben gewoon geluk hoe ze het doet. O+

quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:57 schreef exode het volgende:
Jentin....dit is eng he. B is ook zachtaardig zeg maar...een goedzak zeg maar. En Juul, pfoeh daar moeten we echt mee aan de bak. Zo heeft ze nu al voor elkaar om de kinderbeveiliging uit de stopcontacten te friemelen. Gaat ze de trap als een razende op als we even niet opletten en kan ze enorm hard krijsen.

Welkom NJ!!! Veel plezier met het feestje en het nieuwe speelgoed.

Wij hebben een thuishang en Marktplaats dag vandaag. De box gaat erop net zoals de draagzak, playmobil en nog wat spul. Een tas babyspeelgoed staat al klaar voor vrienden die een baby verwachten, kortom het is hier echt baby af nu. En ja dat vind ik best wel....uhm raar.
Jij en @Jentin blijven wel erg twinning hé... :9

Het is goed dat we ruimte hebben gemaakt, box eruit, maar het vloeroppervlak dat nog vrij is is weer kleiner geworden.. :s)

Gek idee zeker alles zo op te ruimen..

Ik weet echt nog niet of ik het bij één houd of voor een tweede ga.. Nu staan er dus al ~ 12 dozen met gesorteerd kleding op maat, slaapzakjes, de oude meubels in een hoek.. Als dat allemaal weg mag zal daar behoorlijk werk in zitten, Marktplaats dag kan ik mij dan voorstellen! :+
pi_188515697
Welkom NJ! Klinkt als een leuke verjaardag O+ En wat is ze verwend!!
pi_188515713
Wij bewaren alles nog even voor ons eventuele volgende kind. Waar ik echt enorm voor rammel }:| maar mijn vriend is bang voor weer een gekke winter met Jip dus wil eerst afwachten hoe dat gaat en dan in jan/feb verder kijken. Voor mijn gevoel duurt dat nog een eeuwigheid }:|
pi_188515974
Wij hadden van B vrijwel alles bewaard, speelgoed, box, babykamer, kleding etc etc etc. Toen duidelijk was dat we een meisje kregen is van de kleding veel weggegaan. Een deel naar een goed doel een deel naar een vriendin voor haar zoontje.
Alles wat nu van zolder komt, gaat niet meer terug naar zolder. Zoals het badzitje, het babybad, de maxi cosi en nog veeeeel meer.
De ruimte die vrijkomt.... :@ Er staat nog genoeg overigens zoals het peuterbed van B inclusief matras en beddengoed, loopfietsen, opvolgstoel op de maxi cosi.

Van Juul haar babykleding is vrijwel alles al weg. Nu verwachten vrienden van ons een kindje en die zagen wij niet helemaal aankomen. We dachten dat alles en iedereen in onze omgeving nu wel uitgebroed was ;) Het is hun eerste overigens, dus we gaan binnenkort eens vragen of ze wel blij worden van onze bewaar en geefdrang.

Mijn vrouw is nu Juul naar KDV aan het brengen na 3 weken thuis. We voelen ons dus gewoon schuldig...We gaan met B zo naar Nemo in Amsterdam, even met zijn 3tjes. Eerst wilden we naar het Veiligheidsmuseum in Almere maar die blijkt vandaag dicht te zijn :@ Toen bedacht ik Sealife maar zei mijn vrouw terecht dat Juul daar prima mee naartoe kan dus dat we dat met zijn 4tjes moeten doen. We zochten echt iets wat voor B leuk is en niet zo dreumesproof.

Wat een ontzettend leuke foto NJ en wat een cadeaus :D Genoeg entertainment voor het komende jaar zo te zien. Leuk!
En nu echt een dreumes in huis *O*

Overigens moet ik B niet te zachtaardig voorstellen nu Jentin. B zit in een kleuterpuberteit of zo, of hij mist school, of allebei. Maar de afgelopen dagen waren...pffffffffffffffffffff.
Maar we hebben allebei een kleine diva in huis. Kan je doorgeven wanneer ze zelf gaat stappen? Dan kan ik Juul vast voorbereiden.
pi_188520829
Gefeliciteerd nog NJ! *O* Wat is ze schattig O+
pi_188520870
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 07:42 schreef Aure het volgende:
Wij bewaren alles nog even voor ons eventuele volgende kind. Waar ik echt enorm voor rammel }:| maar mijn vriend is bang voor weer een gekke winter met Jip dus wil eerst afwachten hoe dat gaat en dan in jan/feb verder kijken. Voor mijn gevoel duurt dat nog een eeuwigheid }:|
Hier gemengde gevoelens. Ik geniet zķ van M. nu ze wat zelfstandiger wordt, beter slaapt en zich beter kan uiten dan enkel huilen of lachen. En weet ook wel heel zeker dat wij sowieso tot minimaal sept 2020 wachten met proberen voor nog een kindje. Maar als ik mensen zie die een tweede krijgen kan ik niet zo goed wachten tot het zo ver is haha.

Maar op sommige momenten hoef ik er ook nog heel even niet aan te denken en vind ik het heel prima zo :')
pi_188521459
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:55 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Hier gemengde gevoelens. Ik geniet zķ van M. nu ze wat zelfstandiger wordt, beter slaapt en zich beter kan uiten dan enkel huilen of lachen. En weet ook wel heel zeker dat wij sowieso tot minimaal sept 2020 wachten met proberen voor nog een kindje. Maar als ik mensen zie die een tweede krijgen kan ik niet zo goed wachten tot het zo ver is haha.

Maar op sommige momenten hoef ik er ook nog heel even niet aan te denken en vind ik het heel prima zo :')
Ja soms vind ik eigenlijk ook dat we nog langer moeten wachten, maar 2 jaar er tussen lijkt mij ook wel leuk O+ Ik vind het zo lastig :D maar wij wachten dus sowieso nog een half jaar en dan praten we weer verder :P

Ik ga Jip nu ophalen van zijn logeerpartij O+ benieuwd naar zijn reactie. Vorige week was het nogal lafjes een soort van "oh zijn jullie er ook" reactie :D
pi_188521530
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:37 schreef Aure het volgende:

[..]

Ja soms vind ik eigenlijk ook dat we nog langer moeten wachten, maar 2 jaar er tussen lijkt mij ook wel leuk O+ Ik vind het zo lastig :D maar wij wachten dus sowieso nog een half jaar en dan praten we weer verder :P

Ik ga Jip nu ophalen van zijn logeerpartij O+ benieuwd naar zijn reactie. Vorige week was het nogal lafjes een soort van "oh zijn jullie er ook" reactie :D
Ja het scheelt dat wij de tijd ertussen minimaal op 3 jaar hebben gezet haha.

Veel plezier met ophalen en ik hoop op een iets meer enthousiaste reactie deze keer haha.

Mila hoefde vanmorgen helemaal niet te huilen toen we haar wegbrachten naar het KDV :o elke week hoop je dat ze niet hoeft te huilen en als ze dan gewoon (een beetje moeilijk, dat wel) naar je kijkt als je wegloopt en zich dan weer omdraait, sta je wel even zo van; nou okay, doei dan he :@
pi_188521564
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 08:36 schreef Jentin het volgende:
Malteser :W Hoe is het met de reepjes? Phi is van half juni. Iets meer dan 14 maanden nu dus.
Ah, dan schelen Phi en Mars 2 maanden. Mars is vandaag 16 maanden.
Het gaat goed! De grote ging vandaag voor het eerst naar school. Mars is weer opgeknapt na vorige week en weer zijn vrolijke zelf. Slaapt ook weer goed. Heel fijn! Eigenlijk geniet ik me suf. O+
pi_188522031
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 07:39 schreef Aure het volgende:
Welkom NJ! Klinkt als een leuke verjaardag O+ En wat is ze verwend!!
Het was onwijs geslaagd en meeeer dan enorm verwend.
Zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat we in onze omgeving wel een van de eerste zijn met kinderen. :9 Wel oudere neven en nichtjes met kinderen, vandaar ook wel ~ 8 kinderen onder de vier op visite ook gehad, maar in de meeste directe vrienden- en familiekring is ze nu als eerste één geworden. Dit moet geen gewoonte worden voor elke verjaardag. :+

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 07:42 schreef Aure het volgende:
Wij bewaren alles nog even voor ons eventuele volgende kind. Waar ik echt enorm voor rammel }:| maar mijn vriend is bang voor weer een gekke winter met Jip dus wil eerst afwachten hoe dat gaat en dan in jan/feb verder kijken. Voor mijn gevoel duurt dat nog een eeuwigheid }:|
Klinkt herkenbaar, haha. Of ja, die gekke winter gelukkig niet, maar hier begint er ook al eentje te rammelen als ze andere kleine kindjes ziet, maar ik zie het (nog) helemaal niet zitten. :6

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 08:30 schreef exode het volgende:
Wij hadden van B vrijwel alles bewaard, speelgoed, box, babykamer, kleding etc etc etc. Toen duidelijk was dat we een meisje kregen is van de kleding veel weggegaan. Een deel naar een goed doel een deel naar een vriendin voor haar zoontje.
Alles wat nu van zolder komt, gaat niet meer terug naar zolder. Zoals het badzitje, het babybad, de maxi cosi en nog veeeeel meer.
De ruimte die vrijkomt.... :@ Er staat nog genoeg overigens zoals het peuterbed van B inclusief matras en beddengoed, loopfietsen, opvolgstoel op de maxi cosi.

Van Juul haar babykleding is vrijwel alles al weg. Nu verwachten vrienden van ons een kindje en die zagen wij niet helemaal aankomen. We dachten dat alles en iedereen in onze omgeving nu wel uitgebroed was ;) Het is hun eerste overigens, dus we gaan binnenkort eens vragen of ze wel blij worden van onze bewaar en geefdrang.

Mijn vrouw is nu Juul naar KDV aan het brengen na 3 weken thuis. We voelen ons dus gewoon schuldig...We gaan met B zo naar Nemo in Amsterdam, even met zijn 3tjes. Eerst wilden we naar het Veiligheidsmuseum in Almere maar die blijkt vandaag dicht te zijn :@ Toen bedacht ik Sealife maar zei mijn vrouw terecht dat Juul daar prima mee naartoe kan dus dat we dat met zijn 4tjes moeten doen. We zochten echt iets wat voor B leuk is en niet zo dreumesproof.

Wat een ontzettend leuke foto NJ en wat een cadeaus :D Genoeg entertainment voor het komende jaar zo te zien. Leuk!
En nu echt een dreumes in huis *O*

Overigens moet ik B niet te zachtaardig voorstellen nu Jentin. B zit in een kleuterpuberteit of zo, of hij mist school, of allebei. Maar de afgelopen dagen waren...pffffffffffffffffffff.
Maar we hebben allebei een kleine diva in huis. Kan je doorgeven wanneer ze zelf gaat stappen? Dan kan ik Juul vast voorbereiden.
Wat een ruimte moet dan inderdaad geven op zolder, heerlijk! Wij hebben verleden week de spullen opgeruimd, babyzaken achter het schot op zolder en ik werd al helemaal gelukkig van de ruimte. Laat staan als je van twee kinderen de boel een beetje kan ruimen! :9

Deze dreumes hier hoeft geen cadeaus met Sinterklaas of kerst verwacht ik.. :9 Wordt nu echt alles in delen aanbieden, anders is ze helemaal overprikkeld..

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:53 schreef VitaBella het volgende:
Gefeliciteerd nog NJ! *O* Wat is ze schattig O+
Dankjewel! Ze genoot intens van alle aandacht, als dat met het jaar meer wordt met de verjaardagen dan wordt dat er eentje.... :s)
pi_188526294
Wolken nog gefeliciteerd met je verse dreumes *O*

NJ, jij ook gefeliciteerd, wat is ze groot geworden zeg O+ En wat een cadeau’s :o

Verder niet bijgelezen want vandaag op vakantie gegaan en zit nu bij te komen van al het in en uitpakken en een drukke dreumes die haar nieuwe omgeving en mama’s grenzen verkent :') :P Volgens mij gaan we het hier wel naar ons zin hebben, mooie omgeving en een prima huisje :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188526505
Oeh ja, veel plezier rena :*
pi_188526937
Fijne vakantie!
pi_188527269
Fijne vakantie Rena!

We bewaren tot nu toe ook het meeste. Hoop heel erg dat er nog een kindje mag komen. Dat zal dan wel een meisje moeten zijn als we de kleding willen hergebruiken :P aan de andere kant; Sofie draagt al maanden dezelfde maat. En met het zelf eten en buiten kruipen slijt kleding toch echt wel al.

Sofie heeft last van een tand die doorkomt. Vorige week had ze ineens een boventand en sinds gister kan ze bij vlagen chagrijnig en huilerig zijn. Ook sliep ze pas om 23.45... in het grote bed in mijn armen :O
Ik heb haar dus net maar een paracetamol gegeven en hoop dat ze dan in ieder geval rustig in slaap valt.

Yeah! Ze slaapt *O* ksst fokwet! :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Takkie88 op 19-08-2019 22:25:47 (Yeah! ) ]
pi_188532915
Hoe ging de nacht verder Takkie?

Jip was gister bij het ophalen wederom niet echt onder de indruk, hoewel ie wel steeds even kwam knuffelen :D eenmaal thuis wilde hij niet slapen en vannacht werd ie 3 x wakker }:| maar we hoefden er niet uit *O* dus het viel mee, maar ik slaap toch liever gewoon door :P

Ik heb hem dus 2 dagen niet gezien en hij loopt meteen al een stuk beter en nog meer dan vrijdag :D zo idioot hoe snel die ontwikkeling van lopen gaat zeg. Hij kon ook al een tijdje van zitten tot staan komen, zonder houvast, maar ook dat gaat nu nog soepeler. Straks gaat ie nog rennen ;( #stopdetijd

En hij heeft geleerd om een hondje na te doen :') dus hij is nu de hele tijd aan het blaffen, ook vanochtend op de fiets onderweg naar 't kdv.

Mijn ouders vonden het heerlijk dat hij er was en hadden geen kind aan hem. Ze waren ook onder de indruk van hoeveel hij eet en hoeveel hij poept, maarja wat er in gaat moet er ook weer uit natuurlijk :P
pi_188533001
Aure, dat blaffen, zo herkenbaar. Wij horen de hele dag
“Boeeee”
“Hihihihi” (Paard)
“Mauw”
“Waf waf”
“Koekelekoe” (kraaiende haan)
“Pok pok” (kippen)
“Blub blub”
O+
Hij gaat helemaal los wanneer hij een weiland/groot grasveld ziet. :+

Welkom nieuwe aanwas, gefeliciteerd!
Fijne vakantie, @rena!

Edit: dan maar gelijk U. in actie met een “mauw”, als het toch dinsdag is.
Protčge moi de mes désirs.
pi_188533353
Leuk dat blaffen Aure :)
(De honden in onze omgeving blaffen niet, ze hijgen wel als het warm is. 1x raden welk geluid L nu maakt voor een hond :') )

Pff na een paar nachten weer normaal mogen slapen komen nu de hoektanden door (denk ik) en begint het hele gedonder weer opnieuw. Nog even 2 weken doorbikkelen, dan heeft man het weer rustiger op het werk en kan ik slapen. Voor nu c_/ -infuus.

Edit: U met "mauw" O+
pi_188533421
Sofie sliep om half 8 nog! *O* toen moest ik haar wakker maken om te drinken. Daarna mocht ze lekker bij papa in het grote bed. Nog geen appjes gehad, ben benieuwd hoe lang ze nog geslapen heeft.

Aure; mooi om te zien hč, dat als ze iets nieuws kunnen dat dit ook gelijk de hele dag herhaald wordt!

c_/ voor Elleska! Hopelijk zijn de tanden snel door.

Wat weet U al een hoop dierengeluiden! Koekelekoe O+
pi_188534943
Fijn Takkie!

Wat goed van U! Casper kent de pauw ( :')) en de koe.

Fijne vakantie Rena! *O*

En c_/ voor Elleska!

BFD! Op de trekker van opa
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hebben meer dreumesen dit als interesse? (logo op de wieldop), ik moet hem bij ELKE auto tegenhouden of wegslepen :')

pi_188537432
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:43 schreef rena het volgende:
Wolken nog gefeliciteerd met je verse dreumes *O*

NJ, jij ook gefeliciteerd, wat is ze groot geworden zeg O+ En wat een cadeau’s :o

Verder niet bijgelezen want vandaag op vakantie gegaan en zit nu bij te komen van al het in en uitpakken en een drukke dreumes die haar nieuwe omgeving en mama’s grenzen verkent :') :P Volgens mij gaan we het hier wel naar ons zin hebben, mooie omgeving en een prima huisje :)
Dankjewel!
Hele fijne vakantie! O+

quote:
17s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:18 schreef Takkie88 het volgende:
Fijne vakantie Rena!

We bewaren tot nu toe ook het meeste. Hoop heel erg dat er nog een kindje mag komen. Dat zal dan wel een meisje moeten zijn als we de kleding willen hergebruiken :P aan de andere kant; Sofie draagt al maanden dezelfde maat. En met het zelf eten en buiten kruipen slijt kleding toch echt wel al.

Sofie heeft last van een tand die doorkomt. Vorige week had ze ineens een boventand en sinds gister kan ze bij vlagen chagrijnig en huilerig zijn. Ook sliep ze pas om 23.45... in het grote bed in mijn armen :O
Ik heb haar dus net maar een paracetamol gegeven en hoop dat ze dan in ieder geval rustig in slaap valt.

Yeah! Ze slaapt *O* ksst fokwet! :P
De kleding niet genoeg unisex gekocht? :9
Sommige dingen slijten inderdaad best snel al.. Heeft Sofie al veel tanden intussen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 09:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Aure, dat blaffen, zo herkenbaar. Wij horen de hele dag
“Boeeee”
“Hihihihi” (Paard)
“Mauw”
“Waf waf”
“Koekelekoe” (kraaiende haan)
“Pok pok” (kippen)
“Blub blub”
O+
Hij gaat helemaal los wanneer hij een weiland/groot grasveld ziet. :+

Welkom nieuwe aanwas, gefeliciteerd!
Fijne vakantie, @:rena!

Edit: dan maar gelijk U. in actie met een “mauw”, als het toch dinsdag is.
[ afbeelding ]
O+ Lijkt me ergens geweldig al die dierengeluiden! Lief in actie met de poes. *)

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 12:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Fijn Takkie!

Wat goed van U! Casper kent de pauw ( :')) en de koe.

Fijne vakantie Rena! *O*

En c_/ voor Elleska!

BFD! Op de trekker van opa
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hebben meer dreumesen dit als interesse? (logo op de wieldop), ik moet hem bij ELKE auto tegenhouden of wegslepen :')

[ afbeelding ]
Leuk!! Helemaal trots op de trekker. :D
pi_188537487
Onze eerste DFD (?)



Tegen de zon in klimmen!
pi_188537681
Oooh wat veel nieuwe aanwas! Leuk. :Y

Fijne vakantie voor rena! En +1 voor alle dierengeluiden van U.

Onze vakantie zit er weer op. En was gek. 1e week was helemaal leuk met allemaal plannen en dagje efteling enzo. Toen werden man en ik ziek. Keelontsteking incl goeie koorts. Dus alle leuke dingen van die week konden we afzeggen. Na 6 dagen waren we allebei weer beter. Toen snel een airbnb geboekt in de champagnestreek. Toch nog vakantie O+ nu weer werken en volgende week kindjes weer naar school. Midi gaat ook naar groep 1 dus dan heb ik alleen mini nog thuis. Stil. Denk ik.

Ik sluit af met een DFD vakantiekiekje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188541984
Toch nog even meedoen met DFD *O*

mini meet met Billy (en coccinelle)
pi_188542455
Stoere Casper op de trekker!
Minimeet ziet er gezellig uit, schattig zo naast elkaar O+
Spookje in de speelhoek met al haar nieuwe aanwinsten. Ze beklimt de wobbel al vaardig!

@NicolasJoy Sofie draagt zelden unisex. We hebben heel veel gekregen. En zowel vriend als mijn zus zijn heel erg van de meisjes-meisjes kleding. Ik totaal niet maar vind het zonde om andere dingen te kopen als we zoveel hebben. Dus eigenlijk is bijna alles roze, bloemig, met strikjes of ander overduidelijk meisjesspul.

Sofie heeft nu 2 ondertanden en een halve boventand. Dus voorlopig zijn we er nog niet -O-

Vanochtend is ze na de voeding 30 min wakker geweest en sliep vervolgens tot half 12! :o waarom altijd bij papa? :? ;)

Onze dfd heeft dan ook een duidelijk thema :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188542859
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 12:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
En hebben meer dreumesen dit als interesse? (logo op de wieldop), ik moet hem bij ELKE auto tegenhouden of wegslepen :')

[ afbeelding ]
Dirk doet dit ook. :Y O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188543878
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')